abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70172182
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:07 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

Wat je zelf al zegt, viel mij eigenlijk ook op. Op hoeveel ISO heb je nu dan geschoten? Ik vind 400 ook nog wel 'veel' hoor.. Als deze foto gewoon overdag was genomen was 250 ook wel genoeg geweest. Maja de compositie is goed.
ISO 800.. Gebruik een D40 dus 250 zal niet gaan.. ISO met 400 omlaag vond ik op dat moment veel, maar had het gewoon moeten proberen.. Wijze les voor mezelf weer
pi_70193192
Ik weet niet zo goed wat ik hier nou van moet vinden. Ene kant vind ik hem ok, andere kant vind ik hem gewoon onduidelijk.

zaterdag 20 juni 2009 @ 13:36:55 #203
122997 zquing
Drama Junk
pi_70193269
Wat een slechte kleuren zeg, totaal geen detail
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_70193485
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:33 schreef colorito het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hier nou van moet vinden. Ene kant vind ik hem ok, andere kant vind ik hem gewoon onduidelijk.

[ afbeelding ]
Het zwart/wit is mooi, maar maak dan het Flickr logo rechts onderin ook zwart/wit.
pi_70195960
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:46 schreef Ruud het volgende:

[..]

Het zwart/wit is mooi, maar maak dan het Flickr logo rechts onderin ook zwart/wit.
Zwart wit? Hier is hij wit met een tekst ''This photo is currently unavailable''
pi_70196238
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:21 schreef Timmos het volgende:

[..]

Zwart wit? Hier is hij wit met een tekst ''This photo is currently unavailable''
Eh, in welke kleuren?
pi_70196436
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:30 schreef Ruud het volgende:

[..]

Eh, in welke kleuren?

My bad
pi_70200814
Vanmiddag even lopen klote;

Overbelicht?
Metal upp your ass!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:17:17 #209
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_70207788
oogt, op moeders netbook, prima.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_70207854
Hier ook hoor.. Er van uitgaande dat de bloem zelf gewoon wit was (en niet roomkleurig ofzo) oogt het heel natuurlijk en niet overbelicht.. alle lijntjes zijn nog prima te zien.
pi_70209427
Mwah, persoonlijk had ik hem iets donkerder gezien. Nu lijkt het net of de blaadjes van porselein zijn, vooral bovenaan de roos. Ik denk alstie iets donkerder was geweest dat ik het mooier had gevonden, dan zie je wat meer dat het echt rozenblaadjes zijn (de structuur wordt dan duidelijker).
Als ik iets naar onder ga met mijn hoofd en vanaf daar kijk vind ik hem wel mooi trouwens (dan is't scherm dus donkererder). Dus het kan ook aan mijn scherminstellingen liggen.
pi_70209555
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:25 schreef Noortje. het volgende:
. Dus het kan ook aan mijn scherminstellingen liggen.
Je geeft het antwoord zelf al

Nee hoor flauw. Iets donkerder vond ik hem dus niet mooi .
Maar deze dan: http://farm4.static.flickr.com/3409/3644138833_2c06fb9593_b.jpg
Metal upp your ass!
pi_70209646
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:30 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

Je geeft het antwoord zelf al

Nee hoor flauw. Iets donkerder vond ik hem dus niet mooi .
Maar deze dan: http://farm4.static.flickr.com/3409/3644138833_2c06fb9593_b.jpg
Die liet je net beoordelen
je kan'm niet donkerder maken, dan verlies je het contrast aan de linkerkant. En net dat contrast maakt de foto voor mij mooi. Een crop, om het overbelichte weg te werken is hier denk ik wel mogelijk.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_70209673
Zonde dat net dat ene blaadje van de roos die je onderwerp is (dus niet die rechtsonder) overbelicht is. De schaduw van die roos links vind ik wel een enorm tof effect geven.
pi_70210229
Het is zaterdagavond, je wordt niet mee uit gevraagd door je vrienden, dus een goed moment om nog eens wat dingetjes te doen die je anders niet zou doen.

Zo ook:

Een test, voor lange sluitertijd met handen die over het keyboard gaan. Nou dat is gelukt.

Volgende keer moet ik alleen even de remote (waarmee ik de camera trigger. ik ben alleen jeweetsch) aan de kant leggen... *fail*
Metal upp your ass!
pi_70210757

Jep, die plantjes op de voorgrond gooien een beetje roet in 't eten...
pi_70211116
quote:
Op zondag 21 juni 2009 00:28 schreef Maartel het volgende:
[ afbeelding ]

Jep, die plantjes op de voorgrond gooien een beetje roet in 't eten...
Nogal ja. En dat je een stukje mist van de bovenkant van de brug Verder is tie okay hoor. Leuk contrast van paarden tegen de brug
Metal upp your ass!
pi_70211234
quote:
Op zondag 21 juni 2009 00:49 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

Nogal ja. En dat je een stukje mist van de bovenkant van de brug Verder is tie okay hoor. Leuk contrast van paarden tegen de brug
Ik had nog een andere waar ik de brug wel heel op had staan.. (nouja, qua bovenkant)
Maar op één of andere manier vond ik die toch weer minder.. (waarschijnlijk omdat die planten daar nog meer in de weg staan, ik had er gewoon een paar af moeten breken )

pi_70211315
quote:
Op zondag 21 juni 2009 00:57 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik had nog een andere waar ik de brug wel heel op had staan.. (nouja, qua bovenkant)
Maar op één of andere manier vond ik die toch weer minder.. (waarschijnlijk omdat die planten daar nog meer in de weg staan, ik had er gewoon een paar af moeten breken )

[ afbeelding ]
Ja die is ook wel erg krap aan de rechterkant.

Waar zijn ze trouwens genomen? Want je zat op 25mm? Dat is niet erg ver.. kon je niet dichterbij komen dan?
Metal upp your ass!
pi_70211426
quote:
Op zondag 21 juni 2009 01:02 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

Ja die is ook wel erg krap aan de rechterkant.

Waar zijn ze trouwens genomen? Want je zat op 25mm? Dat is niet erg ver.. kon je niet dichterbij komen dan?
25mm? Hoe zie je dat?
Het was in de Ooij (Nijmegen) met uitzicht op de waalbrug. Ik was in gezelschap dus had ook niet echt de tijd om uitgebreid foto's te gaan maken en instellingen te proberen.. Té dichtbij leek met niet zo handig (je weet nooit wat die paarden dan gaan doen ) Bovendien had ik dan helemaal die brug er niet opgekregen.. heb nog wel wat foto's van verder weg, maar die zijn weer vrij nietzeggend.. dan is het gewoon een hoopje paarden op een grote zandvlakte...
pi_70211520
quote:
Op zondag 21 juni 2009 01:09 schreef Maartel het volgende:

[..]

25mm? Hoe zie je dat?
Het was in de Ooij (Nijmegen) met uitzicht op de waalbrug. Ik was in gezelschap dus had ook niet echt de tijd om uitgebreid foto's te gaan maken en instellingen te proberen.. Té dichtbij leek met niet zo handig (je weet nooit wat die paarden dan gaan doen ) Bovendien had ik dan helemaal die brug er niet opgekregen.. heb nog wel wat foto's van verder weg, maar die zijn weer vrij nietzeggend.. dan is het gewoon een hoopje paarden op een grote zandvlakte...
Heb ik uit de EXIF gehaald. Die zegt dat je op 25mm zat, dat geloof ik dan maar .
Maar als het wilde paarden zijn, dan lijkt het mij een beetje sterk ja.
Metal upp your ass!
pi_70211973
quote:
Op zondag 21 juni 2009 00:57 schreef Maartel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet alleen omdat de planten nog meer in de weg staan (en je dus minder van de paarden ziet), maar vooral ook omdat er voornamelijk om de planten gefocust is... Op de eerste foto ligt die focus al een stuk meer op de paarden.

Heb je autofocus gebruikt? Zeker op de grote versie is namelijk duidelijk te zien dat de donkergroene plantjes haarscherp zijn, maar de paarden geblurd. Manueel focussen zou in dit geval wel hebben geholpen denk ik.
pi_70215498
Ja dat viel mij ook tegen (thuis pas, op de camera leek het wel oké).. ik had idd automatisch op de paarden scherpgesteld (dacht ik). Ws heeft ie idd een plantje gepakt, wat dan wel op 25 mm stond.. (hoewel dat blijft erg dichtbij)
pi_70224432
Leuk idee maar technisch kan er nog wel het een en ander aan verbeterd worden.

1 De sprietjes op de voorgrond werken inderdaad storen.
2 De foto staat scheef, hij helt naar links.
3 Brug staat er niet helemaal op
4 De foto kan nog flink wat verscherping gebruiken
5 Het licht is vrij hard (misschien nog eens proberen met zonsopkomst of zonsondergang)

Que compositie vind ik je 2e beter, die staat ook iets rechter en de brug staat er helemaal op. Jammer is dat ook hier het licht niet optimaal is.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
pi_70230742

Gisteravond geschoten
  zondag 21 juni 2009 @ 21:10:16 #226
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_70232902
quote:
Op zondag 21 juni 2009 20:17 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteravond geschoten
Erg nice! Ik zou geen commentaar weten . Positief wel:
- mooie kleuren
- lekker contrast
- ziet er scherp uit (?)

Ik heb vandaag zowaar een foto van een bij gemaakt Was niet helemaal de bedoeling, maar het resultaat was wel grappig achteraf;

Groot: http://farm4.static.flickr.com/3299/3648039106_c338de638b_o.jpg

Mijn eigen commentaar: niet scherp. Vage DOF. Helaas niet weg te krijgen..

[ Bericht 1% gewijzigd door H-blast op 21-06-2009 21:17:24 ]
pi_70233523
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:10 schreef H-blast het volgende:

[..]

Erg nice! Ik zou geen commentaar weten . Positief wel:
- mooie kleuren
- lekker contrast
- ziet er scherp uit (?)

Het zijn vuurvonkjes die door de lucht gaan. Als het helemaal scherp was geweest had je enkel stipjes gezien oranje/rood.. dus ik vind deze uitvoering veel leuker

En dankjewel
  zondag 21 juni 2009 @ 21:48:04 #228
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_70234541
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:23 schreef Puala het volgende:

[..]

Het zijn vuurvonkjes die door de lucht gaan. Als het helemaal scherp was geweest had je enkel stipjes gezien oranje/rood.. dus ik vind deze uitvoering veel leuker

En dankjewel
Ja nee dat snap ik. Misschien was Scherp niet het goede woord. Ik zou even niet een plaatsvervangend woord weten
pi_70239633
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:23 schreef Puala het volgende:
Dat zal eerder aan de sluitertijd hebben gelegen denk ik.

Wel een leuke foto verder, ruimte voor verbetering is er wat mij betreft eigenlijk niet. De kleuren zijn goed en steken mooi af tegen de zwarte achtergrond (die ook écht zwart is), en het effect van de vuurvonkjes doet het natuurlijk goed.
pi_70240468
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:33 schreef Jongeheer123 het volgende:
Deze een paar dagen geleden gemaakt.

[ afbeelding ]
foto andersom schuin maken, neus van de auto in de onderhoeken en niet andersom voorbeeld van 32fotos die ik heb gemaakt in die positie( ff verkleind dmv hyves )

[ Bericht 2% gewijzigd door Providentia op 22-06-2009 00:39:23 ]
  maandag 22 juni 2009 @ 16:21:35 #231
12888 Skull-splitter
pi_70256764
Ziet er IMO allebij niet uit, maar dat terzijde...
  maandag 22 juni 2009 @ 19:07:59 #232
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_70262870
quote:
Op maandag 22 juni 2009 00:16 schreef Providentia het volgende:

[..]

foto andersom schuin maken, neus van de auto in de onderhoeken en niet andersom voorbeeld van 32fotos die ik heb gemaakt in die positie( ff verkleind dmv hyves )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Foto van de polo:
- links te kort gecropped
- de regendruppels storen mij
- links in de wolken overbelicht

Foto 206:
- links bij de dumper is vaag?
- hij lijkt niet scherp
- zwart vlak bij het linker voorwiel en bumper
- lucht overbelicht

Positieve punten:
hoek van de foto's. Al zie ik dan liever dat je een groothoek gebruikt.
Na de regen (of in de regen ). Afijn de straat heeft een mooi effect. Lucht in zekere mate ook wel.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:40:25 #233
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_70264411
Hier ook weer een van mij..

Ik weet dat de voorgrond scherper moet, en jammer van de schaduw op de voorgrond. Gaat mij meer om de compositie verder.
Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
pi_70265783
De schaduw op de voorgrond vind ik juist mooi, in combinatie met de schaduw van de bomen vind ik het op een of andere manier diepte creeëren. Vind het echt een toffe foto, alleen jammer inderdaad dat de foto in zijn algemeen niet zo scherp lijkt (maar dat kan ook aan het uploaden liggen).
pi_70265790
Ben echt nieuw hier heb kort geleden een sony a350 gekocht, en ondertussen veel gelezen en uitgeprobeerd.

Vind de foto hierboven mooi van compositie, vind de schaduw onderin niet heel storend eigenlijk

Hier mijn bijdrage. Foto gemaakt in de tuin van mijn schoonouders.

Heb hem nog niet bewerkt maar zie nu net dat ik de regenpijp aan de rechterkant eraf moet halen en onderin zie ik nog een stukje (volgens mij) tuinstoel
  maandag 22 juni 2009 @ 20:28:58 #236
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_70266644
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:10 schreef Noortje. het volgende:
De schaduw op de voorgrond vind ik juist mooi, in combinatie met de schaduw van de bomen vind ik het op een of andere manier diepte creeëren. Vind het echt een toffe foto, alleen jammer inderdaad dat de foto in zijn algemeen niet zo scherp lijkt (maar dat kan ook aan het uploaden liggen).
Ik vond de schaduw op de voorgrond zelf wat storend maar dan zie je wel weer dat smaken verschillen. De foto is idd in het algemeen niet zo scherp is. Ik weet niet waar het aan ligt maar ga a.s. zaterdag op stap voor een vervanger van mijn huidige objectief (EF-S 18-55, de standaard kitlens).
Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
pi_70267015
Niets mis met die schaduw hoor Cavemania. Zonder die schaduw had je één groot lichtgroen vlak in je foto gehad... Denk niet dat 'ie daar veel mooier op zou zijn geworden. De scherpte is overigens niet echt te beoordelen op dit formaat.

@Inspi: inderdaad wat jij al noemde: sowieso de rechter- en onderkant dus een beetje wegcroppen, maar los van dat vind ik de foto ook veel te druk. Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken, vooral omdat er eigenlijk een beetje een onderwerp mist. Die bloemen aan de rechterkant zijn bijvoorbeeld wel aardig, maar al het groen aan de linkerkant is óók erg druk, en dat tafeltje en die stoel verdwijnen daardoor helemaal.
  maandag 22 juni 2009 @ 20:40:48 #238
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_70267124
1.

2.

3.

4.

5.

Van het weekend gemaakt in Friesland. Heb sindskort een 450d aangeschaft en lekker mee aan het spelen

Alle feedback is welkom!
  maandag 22 juni 2009 @ 20:55:50 #239
12888 Skull-splitter
pi_70267721
Die tweede
pi_70269161
Nr 4 en 5 Alleen bij vijf vind ik het jammer dat de achtergrond zo druk is (edit: bij nader inzien toch niet, geeft de foto meer kleur), en dat ding linksonderin dat heel onscherp is stoort me. Ik denk dat het leuker was geweest als die streep rechtsonder van het dak van het busje nog schuiner was geweest oid, ik weet niet, de compositie is het in ieder geval net niet voor mij. Het idee is wel supertof!

Vier is gaaf, mooie kleuren, alleen jammer dat haar rechterhand (voor de kijker links) er net niet volledig opstaat. Ik vind het ook jammer dat de lijnen op de achtergrond van de ramen en dergelijke niet horizontaal zijn. Dat had de foto den ik wat spannender gemaakt, want dan had je waarschijnlijk (aangezien die mevrouw schuin stond neem ik aan) haar hoofddeksel ook voor een groter deel gezien en dan zou de compositie gewoon wat spannender zijn.

Bij nr. 3 had ik het fijn gevonden als je de voorgrondplantjes meer zag, nu zijn ze een beetje raar afgesneden. Verder doet de foto me niet veel, een beetje een standaardlandschapsfoto.

Bij nr. 2 had ik het juist andersom gedaan, het zand eraf croppen zodat het effect van de enorm gave lucht beter is. Nu vind ik het schuin weglopende zand erg afleiden.

Nr. 1 vind ik niet zo interessant, de paaltjes zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden en ik vind dat het vooraan teveel onscherp is. Persoonlijk had ik op het tweede paaltje gefocust, zodat de eerste wel onscherp is, maar niet zó onscherp. Nu leidt het af van paaltje dat wél scherp is. Ook omdat het paaltje wat wel scherp is wegvalt achter de eerste twee. Als je bijvoorbeeld wat meer naar rechts was gaan staan, was dit al minder geweest, omdat dan het scherpe paaltje ook voor een groot deel zichtbaar zou zijn. De gekleurde huizen op de achtergrond vind ik wel leuk, geeft een leuk contrast met de grijze paaltjes.
Nog iets (hihi sorry): het wier op de voorgrond vind ik een beetje gek. Het hele strand is verder leeg. Wat ik mooier zou vinden (jaja ik ik ik maar het gaat toch om mijn mening) is dat die plantjes er meer opstaan, zodat je ziet waar ze eindigen zegmaar. Zo ziet het er uit alsof ze er 'toevallig' lagen, terwijl het toch onderdeel is van je foto.

[ Bericht 1% gewijzigd door Anoniem_03032014_01 op 22-06-2009 21:32:36 ]
pi_70269240
Oeh, die tweede is erg lekker inderdaad.

Erg mooi contrast tussen dat vredige blauwe luchtje bovenin en de dreigende wolken eronder. Overigens heb ik wel het idee dat je horizon een beetje in een U-vorm loopt, al heb ik geen idee waar dat door komt...

Bij nummer 4 zou het denk ik mooier zijn geweest als die hoed er helemaal op had gestaan. Nu wordt die aan de bovenkant van de foto afgebroken. Zelf zou ik deze foto waarschijnlijk staand hebben genomen, zodat die hoed er dus helemaal op komt en je iets meer van die dame zelf ziet, in plaats van het gebouw erachter.

Nummer 5 kan ik ook wel waarderen. (alleen wel eventjes recht zetten)
pi_70286243
Deze mooie dame staat natuurlijk te paraderen in het leukste park van NL.

pi_70286511
Jammer van die twee onscherpe voorwerpen (vind ik), en die pluk haar voor haar kapje (maar daar kan jij natuurlijk niks aan doen )
pi_70288463
'Beginner meldt zich!'

Heb laatst m'n eeuwenoude camera weer eens van zolder gehaald: een Minolta Dynax 300si.
Het betreft dus een analoge spiegelreflexcamera.
Na wat gepoets, nieuwe batterijen en genoeg filmrolletjes ben ik maar eens op pad gegaan.
Met als resultaat:

Beetje donker..

Excuses voor de oranje gloed, het filmpje was blijkbaar niet goed doorgedraaid.

Graag reactie en voor meer foto's: Flickr

Dank!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:52:05 #245
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_70292407
TerugVindPhoto
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:54:02 #246
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_70292475
De lijnen in foto 4 vind ik mooi Als de brug iets lager begon op de foto was hij nog mooier geweest.
pi_70300727
Ik zou de brug van 'fotogeniek' graag nog eens terug willen zijn met alleen de brug aan de linkerzijde afgesneden.
pi_70303288
@Nikki123: Hoe bedoel je dat? Met alleen de linkerzijde afgesneden?

De brug is te bewonderen in Nijmegen..
pi_70303363
Ik herkende al iets
Leuke foto's alleen bij die tweede zie ik niet zo goed wat je wilde vastleggen.. op het eerste gezicht oogt het een beetje als 'm'n camera ging per ongeluk af toen ik hem scheef vasthad..'
pi_70303788
nu je het zegt..
probeerde een foto te maken van verschillende dingen: de bekabeling, de wolken, torentjes en de brug.

Blijkbaar geen goede compositie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')