ISO 800.. Gebruik een D40 dus 250 zal niet gaan.. ISO met 400 omlaag vond ik op dat moment veel, maar had het gewoon moeten proberen.. Wijze les voor mezelf weerquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:07 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
[..]
Wat je zelf al zegt, viel mij eigenlijk ook op. Op hoeveel ISO heb je nu dan geschoten? Ik vind 400 ook nog wel 'veel' hoor.. Als deze foto gewoon overdag was genomen was 250 ook wel genoeg geweest. Maja de compositie is goed.
Het zwart/wit is mooi, maar maak dan het Flickr logo rechts onderin ook zwart/wit.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:33 schreef colorito het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hier nou van moet vinden. Ene kant vind ik hem ok, andere kant vind ik hem gewoon onduidelijk.
[ afbeelding ]
Zwart wit? Hier is hij wit met een tekst ''This photo is currently unavailable''quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:46 schreef Ruud het volgende:
[..]
Het zwart/wit is mooi, maar maak dan het Flickr logo rechts onderin ook zwart/wit.
Eh, in welke kleuren?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:21 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zwart wit? Hier is hij wit met een tekst ''This photo is currently unavailable''
Je geeft het antwoord zelf alquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:25 schreef Noortje. het volgende:
. Dus het kan ook aan mijn scherminstellingen liggen.
Die liet je net beoordelenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:30 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord zelf al![]()
Nee hoor flauw. Iets donkerder vond ik hem dus niet mooi.
Maar deze dan: http://farm4.static.flickr.com/3409/3644138833_2c06fb9593_b.jpg
Nogal ja. En dat je een stukje mist van de bovenkant van de brugquote:Op zondag 21 juni 2009 00:28 schreef Maartel het volgende:
[ afbeelding ]
Jep, die plantjes op de voorgrond gooien een beetje roet in 't eten...
Ik had nog een andere waar ik de brug wel heel op had staan.. (nouja, qua bovenkant)quote:Op zondag 21 juni 2009 00:49 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
[..]
Nogal ja. En dat je een stukje mist van de bovenkant van de brugVerder is tie okay hoor. Leuk contrast van paarden tegen de brug
Ja die is ook wel erg krap aan de rechterkant.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:57 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik had nog een andere waar ik de brug wel heel op had staan.. (nouja, qua bovenkant)
Maar op één of andere manier vond ik die toch weer minder.. (waarschijnlijk omdat die planten daar nog meer in de weg staan, ik had er gewoon een paar af moeten breken)
[ afbeelding ]
25mm? Hoe zie je dat?quote:Op zondag 21 juni 2009 01:02 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
[..]
Ja die is ook wel erg krap aan de rechterkant.
Waar zijn ze trouwens genomen? Want je zat op 25mm? Dat is niet erg ver.. kon je niet dichterbij komen dan?
Heb ik uit de EXIF gehaald. Die zegt dat je op 25mm zat, dat geloof ik dan maarquote:Op zondag 21 juni 2009 01:09 schreef Maartel het volgende:
[..]
25mm? Hoe zie je dat?
Het was in de Ooij (Nijmegen) met uitzicht op de waalbrug. Ik was in gezelschap dus had ook niet echt de tijd om uitgebreid foto's te gaan maken en instellingen te proberen.. Té dichtbij leek met niet zo handig (je weet nooit wat die paarden dan gaan doen) Bovendien had ik dan helemaal die brug er niet opgekregen.. heb nog wel wat foto's van verder weg, maar die zijn weer vrij nietzeggend.. dan is het gewoon een hoopje paarden op een grote zandvlakte...
Niet alleen omdat de planten nog meer in de weg staan (en je dus minder van de paarden ziet), maar vooral ook omdat er voornamelijk om de planten gefocust is... Op de eerste foto ligt die focus al een stuk meer op de paarden.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:57 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik had nog een andere waar ik de brug wel heel op had staan.. (nouja, qua bovenkant)
Maar op één of andere manier vond ik die toch weer minder.. (waarschijnlijk omdat die planten daar nog meer in de weg staan, ik had er gewoon een paar af moeten breken)
[ afbeelding ]
Erg nice! Ik zou geen commentaar wetenquote:
quote:Op zondag 21 juni 2009 21:10 schreef H-blast het volgende:
[..]
Erg nice! Ik zou geen commentaar weten. Positief wel:
- mooie kleuren
- lekker contrast
- ziet er scherp uit (?)
Ja nee dat snap ik. Misschien was Scherp niet het goede woord. Ik zou even niet een plaatsvervangend woord wetenquote:Op zondag 21 juni 2009 21:23 schreef Puala het volgende:
[..]
![]()
Het zijn vuurvonkjes die door de lucht gaan. Als het helemaal scherp was geweest had je enkel stipjes gezien oranje/rood.. dus ik vind deze uitvoering veel leuker![]()
En dankjewel
Dat zal eerder aan de sluitertijd hebben gelegen denk ik.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:23 schreef Puala het volgende:
Het zijn vuurvonkjes die door de lucht gaan. Als het helemaal scherp was geweest had je enkel stipjes gezien oranje/rood.. dus ik vind deze uitvoering veel leuker![]()
foto andersom schuin maken, neus van de auto in de onderhoeken en niet andersomquote:Op vrijdag 3 april 2009 23:33 schreef Jongeheer123 het volgende:
Deze een paar dagen geleden gemaakt.
[ afbeelding ]
Foto van de polo:quote:Op maandag 22 juni 2009 00:16 schreef Providentia het volgende:
[..]
foto andersom schuin maken, neus van de auto in de onderhoeken en niet andersomvoorbeeld van 32fotos die ik heb gemaakt in die positie( ff verkleind dmv hyves
)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vond de schaduw op de voorgrond zelf wat storend maar dan zie je wel weer dat smaken verschillen. De foto is idd in het algemeen niet zo scherp is. Ik weet niet waar het aan ligt maar ga a.s. zaterdag op stap voor een vervanger van mijn huidige objectief (EF-S 18-55, de standaard kitlens).quote:Op maandag 22 juni 2009 20:10 schreef Noortje. het volgende:
De schaduw op de voorgrond vind ik juist mooi, in combinatie met de schaduw van de bomen vind ik het op een of andere manier diepte creeëren. Vind het echt een toffe foto, alleen jammer inderdaad dat de foto in zijn algemeen niet zo scherp lijkt (maar dat kan ook aan het uploaden liggen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |