abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70172182
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:07 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

Wat je zelf al zegt, viel mij eigenlijk ook op. Op hoeveel ISO heb je nu dan geschoten? Ik vind 400 ook nog wel 'veel' hoor.. Als deze foto gewoon overdag was genomen was 250 ook wel genoeg geweest. Maja de compositie is goed.
ISO 800.. Gebruik een D40 dus 250 zal niet gaan.. ISO met 400 omlaag vond ik op dat moment veel, maar had het gewoon moeten proberen.. Wijze les voor mezelf weer
pi_70193192
Ik weet niet zo goed wat ik hier nou van moet vinden. Ene kant vind ik hem ok, andere kant vind ik hem gewoon onduidelijk.

zaterdag 20 juni 2009 @ 13:36:55 #203
122997 zquing
Drama Junk
pi_70193269
Wat een slechte kleuren zeg, totaal geen detail
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_70193485
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:33 schreef colorito het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hier nou van moet vinden. Ene kant vind ik hem ok, andere kant vind ik hem gewoon onduidelijk.

[ afbeelding ]
Het zwart/wit is mooi, maar maak dan het Flickr logo rechts onderin ook zwart/wit.
pi_70195960
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:46 schreef Ruud het volgende:

[..]

Het zwart/wit is mooi, maar maak dan het Flickr logo rechts onderin ook zwart/wit.
Zwart wit? Hier is hij wit met een tekst ''This photo is currently unavailable''
pi_70196238
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:21 schreef Timmos het volgende:

[..]

Zwart wit? Hier is hij wit met een tekst ''This photo is currently unavailable''
Eh, in welke kleuren?
pi_70196436
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 15:30 schreef Ruud het volgende:

[..]

Eh, in welke kleuren?

My bad
pi_70200814
Vanmiddag even lopen klote;

Overbelicht?
Metal upp your ass!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:17:17 #209
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_70207788
oogt, op moeders netbook, prima.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_70207854
Hier ook hoor.. Er van uitgaande dat de bloem zelf gewoon wit was (en niet roomkleurig ofzo) oogt het heel natuurlijk en niet overbelicht.. alle lijntjes zijn nog prima te zien.
pi_70209427
Mwah, persoonlijk had ik hem iets donkerder gezien. Nu lijkt het net of de blaadjes van porselein zijn, vooral bovenaan de roos. Ik denk alstie iets donkerder was geweest dat ik het mooier had gevonden, dan zie je wat meer dat het echt rozenblaadjes zijn (de structuur wordt dan duidelijker).
Als ik iets naar onder ga met mijn hoofd en vanaf daar kijk vind ik hem wel mooi trouwens (dan is't scherm dus donkererder). Dus het kan ook aan mijn scherminstellingen liggen.
pi_70209555
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:25 schreef Noortje. het volgende:
. Dus het kan ook aan mijn scherminstellingen liggen.
Je geeft het antwoord zelf al

Nee hoor flauw. Iets donkerder vond ik hem dus niet mooi .
Maar deze dan: http://farm4.static.flickr.com/3409/3644138833_2c06fb9593_b.jpg
Metal upp your ass!
pi_70209646
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:30 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

Je geeft het antwoord zelf al

Nee hoor flauw. Iets donkerder vond ik hem dus niet mooi .
Maar deze dan: http://farm4.static.flickr.com/3409/3644138833_2c06fb9593_b.jpg
Die liet je net beoordelen
je kan'm niet donkerder maken, dan verlies je het contrast aan de linkerkant. En net dat contrast maakt de foto voor mij mooi. Een crop, om het overbelichte weg te werken is hier denk ik wel mogelijk.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_70209673
Zonde dat net dat ene blaadje van de roos die je onderwerp is (dus niet die rechtsonder) overbelicht is. De schaduw van die roos links vind ik wel een enorm tof effect geven.
pi_70210229
Het is zaterdagavond, je wordt niet mee uit gevraagd door je vrienden, dus een goed moment om nog eens wat dingetjes te doen die je anders niet zou doen.

Zo ook:

Een test, voor lange sluitertijd met handen die over het keyboard gaan. Nou dat is gelukt.

Volgende keer moet ik alleen even de remote (waarmee ik de camera trigger. ik ben alleen jeweetsch) aan de kant leggen... *fail*
Metal upp your ass!
pi_70210757

Jep, die plantjes op de voorgrond gooien een beetje roet in 't eten...
pi_70211116
quote:
Op zondag 21 juni 2009 00:28 schreef Maartel het volgende:
[ afbeelding ]

Jep, die plantjes op de voorgrond gooien een beetje roet in 't eten...
Nogal ja. En dat je een stukje mist van de bovenkant van de brug Verder is tie okay hoor. Leuk contrast van paarden tegen de brug
Metal upp your ass!
pi_70211234
quote:
Op zondag 21 juni 2009 00:49 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

Nogal ja. En dat je een stukje mist van de bovenkant van de brug Verder is tie okay hoor. Leuk contrast van paarden tegen de brug
Ik had nog een andere waar ik de brug wel heel op had staan.. (nouja, qua bovenkant)
Maar op één of andere manier vond ik die toch weer minder.. (waarschijnlijk omdat die planten daar nog meer in de weg staan, ik had er gewoon een paar af moeten breken )

pi_70211315
quote:
Op zondag 21 juni 2009 00:57 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik had nog een andere waar ik de brug wel heel op had staan.. (nouja, qua bovenkant)
Maar op één of andere manier vond ik die toch weer minder.. (waarschijnlijk omdat die planten daar nog meer in de weg staan, ik had er gewoon een paar af moeten breken )

[ afbeelding ]
Ja die is ook wel erg krap aan de rechterkant.

Waar zijn ze trouwens genomen? Want je zat op 25mm? Dat is niet erg ver.. kon je niet dichterbij komen dan?
Metal upp your ass!
pi_70211426
quote:
Op zondag 21 juni 2009 01:02 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

Ja die is ook wel erg krap aan de rechterkant.

Waar zijn ze trouwens genomen? Want je zat op 25mm? Dat is niet erg ver.. kon je niet dichterbij komen dan?
25mm? Hoe zie je dat?
Het was in de Ooij (Nijmegen) met uitzicht op de waalbrug. Ik was in gezelschap dus had ook niet echt de tijd om uitgebreid foto's te gaan maken en instellingen te proberen.. Té dichtbij leek met niet zo handig (je weet nooit wat die paarden dan gaan doen ) Bovendien had ik dan helemaal die brug er niet opgekregen.. heb nog wel wat foto's van verder weg, maar die zijn weer vrij nietzeggend.. dan is het gewoon een hoopje paarden op een grote zandvlakte...
pi_70211520
quote:
Op zondag 21 juni 2009 01:09 schreef Maartel het volgende:

[..]

25mm? Hoe zie je dat?
Het was in de Ooij (Nijmegen) met uitzicht op de waalbrug. Ik was in gezelschap dus had ook niet echt de tijd om uitgebreid foto's te gaan maken en instellingen te proberen.. Té dichtbij leek met niet zo handig (je weet nooit wat die paarden dan gaan doen ) Bovendien had ik dan helemaal die brug er niet opgekregen.. heb nog wel wat foto's van verder weg, maar die zijn weer vrij nietzeggend.. dan is het gewoon een hoopje paarden op een grote zandvlakte...
Heb ik uit de EXIF gehaald. Die zegt dat je op 25mm zat, dat geloof ik dan maar .
Maar als het wilde paarden zijn, dan lijkt het mij een beetje sterk ja.
Metal upp your ass!
pi_70211973
quote:
Op zondag 21 juni 2009 00:57 schreef Maartel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet alleen omdat de planten nog meer in de weg staan (en je dus minder van de paarden ziet), maar vooral ook omdat er voornamelijk om de planten gefocust is... Op de eerste foto ligt die focus al een stuk meer op de paarden.

Heb je autofocus gebruikt? Zeker op de grote versie is namelijk duidelijk te zien dat de donkergroene plantjes haarscherp zijn, maar de paarden geblurd. Manueel focussen zou in dit geval wel hebben geholpen denk ik.
pi_70215498
Ja dat viel mij ook tegen (thuis pas, op de camera leek het wel oké).. ik had idd automatisch op de paarden scherpgesteld (dacht ik). Ws heeft ie idd een plantje gepakt, wat dan wel op 25 mm stond.. (hoewel dat blijft erg dichtbij)
pi_70224432
Leuk idee maar technisch kan er nog wel het een en ander aan verbeterd worden.

1 De sprietjes op de voorgrond werken inderdaad storen.
2 De foto staat scheef, hij helt naar links.
3 Brug staat er niet helemaal op
4 De foto kan nog flink wat verscherping gebruiken
5 Het licht is vrij hard (misschien nog eens proberen met zonsopkomst of zonsondergang)

Que compositie vind ik je 2e beter, die staat ook iets rechter en de brug staat er helemaal op. Jammer is dat ook hier het licht niet optimaal is.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
pi_70230742

Gisteravond geschoten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')