abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2009 @ 21:15:44 #176
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_70039808
Ik geef je geen kritiek ik vind ze allemaal mooi.. Zover ben ik nog niet. Maar ik blijf oefenen
Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
pi_70039893
1, 4 en 8 vind ik iig erg mooi
(op de rest heb ik ook niet veel aan te merken behalve dat ze er voor zorgen dat ik me schaam voor mijn eigen fotografie en camera )

Ze zijn al wel bewerkt neem ik aan?
pi_70040259
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:17 schreef Maartel het volgende:
1, 4 en 8 vind ik iig erg mooi
(op de rest heb ik ook niet veel aan te merken behalve dat ze er voor zorgen dat ik me schaam voor mijn eigen fotografie en camera )

Ze zijn al wel bewerkt neem ik aan?
Merci, en hoezo dat?

Alleen bij de laatste de kleurtoon verandert, en bij de rest het contrast un peu versterkt (bij #1 iets meer). #5 is helemaal onbewerkt en #2 ook voor zover ik me kan herinneren. Maar heel veel heb ik er niet aangedaan, sowieso heb ik ze op Flickr bewerkt, omdat ik niet met Photoshop om kan gaan.
pi_70040402
Ah, nee, dan heb je gewoon duidelijk een betere camera waar alles al met volle kleuren en mooi contrast/scherpte uitkomt.. dat krijg ik zelfs onder ideale omstandigheden niet voor elkaar..
pi_70040655
Ik vind ze ook allemaal erg geslaagd.

Behalve 3. Nogal overbelicht, vind dat niet zo mooi
En bij 8 twijfel ik of ik je dof wel zo mooi vind.. maar opzich heeft ie wel wat
Metal upp your ass!
pi_70040672
Ik heb een Fujifilm S8000FD Finepix.
pi_70043135
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:28 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

Dit is gedaan in Adobe Lightroom. Uhm verder beetje met de schuifjes spelen. . Ik ben ook geen held qua nabewerking

Bij foto1: Ik kan foto 1 niet terug vinden in mijn Lightroom, maar ik gok hetzelfde als dat hieronder staat.
Bij foto2: Exposure vergroot, dus dan wordt ie wat lichter. Verder beetje met de vibrance gekloot (in dit geval iets hoger). Zodat het groen wat groener wordt, en het blauw wat blauwer.

Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar een beetje camera kan je zelf de exposure regelen. Dus met een beetje klote kan wat ik heb nu heb gefixed ook wel uit de camera krijgen
Ik heb een olympus E510.
Ik zal eens met lightroom aan de slag gaan dan. Heb het al wel geinstalleerd, maar nog niet geprobeerd
Dankjewel in elk geval
  maandag 15 juni 2009 @ 22:59:44 #183
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_70044386
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 00:11 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Ik vind ze tof!
Ik ook, zou hier en daar de contrastwaarden aanpassen, maar das mierenneuken, dit laat dr gezicht iig leuk uitkomen
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_70045660
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:31 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb een olympus E510.
Ik zal eens met lightroom aan de slag gaan dan. Heb het al wel geinstalleerd, maar nog niet geprobeerd
Dankjewel in elk geval
Hehe okay. Ik heb de E520 . Dus zoveel verschillen we niet. Alleen heb de FL-36R (ofzo) flitser. Goed ding! Aanrader mocht je nog beetje geld teveel hebben ofzo (170 euro ongeveer). Maar dan heb je wel je eigen stroboscoop waar de gemiddelde discotheek jaloers op is
Metal upp your ass!
pi_70046865
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Haha, een mooie dame. Het is puur ik en mezelf op die foto's ja. Maar ik heb geen flits, enkel maar die op mijn camera zit en dan ben ik echt super super super wit mee. Dat is gewoon niet zo mooi. Nabewerken moet ik nog helemaal leren, dus ik ben heel erg nieuwschierig hoe 'wie dit leest is gek' dit heeft gedaan.

En dankjewel voor je complimenten
Dat je het zelf bent verdiend nog meer respect vind ik.. Mag ik vragen hoe je dat precies gedaan heb? timer en hopen dat je goed zit?

de complimenten zijn op zijn plaats!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:32:15 #186
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_70074783
Hier weer een van mij. Helaas is hij niet helemaal scherp maar wel een leuke actiefoto

Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
pi_70081492

pi_70095730
Ik durf bijna niet te posten

Deze is van afgelopen zomer in Wenen (gemaakt met een heel simpele olympus camera, weet even niet precies welke, want zit niet thuis)

Origineel:

Aangepast:

En een foto van vorige week, met de camera die ik net gekocht heb (canon 400D)

Barst los, ik ben benieuwd.
pi_70095814
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:17 schreef blairwaldorf het volgende:

Deze is van afgelopen zomer in Wenen (gemaakt met een heel simpele olympus camera, weet even niet precies welke, want zit niet thuis)

Origineel:
[ afbeelding ]

Aangepast:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De tweede is wel gaaf, maar veel onnatuurlijker. Daarom vind ik numero 1 ook wel fijn om naar te kijken

En die poes moet je even de exposure verlengen. Beetje donker zo. En als je dat hebt gedaan misschien het contrast nog even opschroeven.
Metal upp your ass!
pi_70095920
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:19 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

De tweede is wel gaaf, maar veel onnatuurlijker. Daarom vind ik numero 1 ook wel fijn om naar te kijken

En die poes moet je even de exposure verlengen. Beetje donker zo. En als je dat hebt gedaan misschien het contrast nog even opschroeven.
Ik ben echt een n00b hoor, maar exposure verlengen? he?
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:37:01 #191
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70096492
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:17 schreef blairwaldorf het volgende:

Origineel:
[ afbeelding ]

Aangepast:
[ afbeelding ]
Ik vind de eerste mooier, die is lekker helder, mooie kleuren, niks mis mee. Het enige wat ik eventueel zou kunnen aanmerken is dat er wel erg veel van die heesters voor het gebouw staan. Ik weet niet of er de mogelijkheid was om een ander standpunt in te nemen zodat het gebouw wat meer vrij komt van die boomjes?
quote:

[ afbeelding ]

Voor foto's van huisdieren moet je echt wel de tijd nemen. Ze doen echt 99 van de 100 keer niet wat jij wilt en geven je schier onmogelijke kansen om ze fatsoenlijk op de plaat te krijgen. Ik weet niet exact wat je met deze foto voor ogen had, maar ik denk dat je wilde schieten op een close-up van het gezicht? Dan moet je allereerst proberen om te zorgen dat er voldoende licht is, of indirect inflitsen, maar als je geen externe flitser hebt wordt dat al moeilijk. En rechtstreeks flitsen is eigenlijk geen optie wegens rode oogjes en dergelijke en harde schaduwen. Dus zou ik poes ergens in een lekkere lichtbron zetten en maar hopen dat ze lang genoeg blijft 'poseren' om er een geslaagde foto uit te krijgen. En je zou wat meer op je compositie kunnen letten aangezien er nu wat delen ontbreken op de foto, zoals een oor of 1,5

Succes!.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_70098098
Miauw! Prrrr

Large: http://farm3.static.flickr.com/2423/3634950757_9065466a67_o.jpg

Je ziet wel duidelijk de externe flitser...
Metal upp your ass!
pi_70098972
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:01 schreef daanoontje86 het volgende:

[..]

Dat je het zelf bent verdiend nog meer respect vind ik.. Mag ik vragen hoe je dat precies gedaan heb? timer en hopen dat je goed zit?

de complimenten zijn op zijn plaats!
Nu word ik haast verlegen.
Ik ben in de kamer gaan zitten voor een witte muur. Heb toen een paar shotjes met de timer (2 sec) gedaan om te kijken hoe ik het beste kon gaan zitten voor zo min mogelijk schaduw achter me & om te kijken hoe ik de kasten niet op de foto kreeg. Daarna heb ik een spiegel gepakt die je in 2-en kon doen (om een hoek te creëren. En dan door creatief doen kon ik precies zien hoe het schermpje er achter uitzag. Dan kon ik even van tevoren kijken of ik echt geen schaduw had op die afstand enz. En daarna gewoon op de gok goed gaan zitten eigenlijk.
pi_70102312
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:27 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
Miauw! Prrrr

[ afbeelding ]
Large: http://farm3.static.flickr.com/2423/3634950757_9065466a67_o.jpg

Je ziet wel duidelijk de externe flitser...
Ondanks de flitser moet ik zeggen dat ik em erg mooi vind. Erg scherp ook.. En een fantastische pose van je kat!..

Goed, kritiek leveren kan iedereen, nu maar eens kritiek ontvangen.. fingers crossed!

Gewoon een foto van mijn hond.

En weer één.

Perongeluk gemaakt, had niet gefocused of uberhaubt door de zoeker gekeken. Wel stond de lens op AF en heb ik gecropped en gedraaid!. Ik stond eigenlijk te praten met mijn broer. What are the odds.

Leuk gezichtsbedrog vond ik zelf, de struikjes zijn namelijk ongeveer 10cm hoog oid.

Bloempje, saai.. maar ach. Je moet wat als je geen model heb ;-)

En ter introductie, hoi.. het is ik. (deze heeft geen commentaar nodig hoor ;-)) is puur ter introductie bedoelt.

Op de laatste foto na is geen enkele foto bewerkt. Wel kleiner gemaakt voor het forum natuurlijk. Dit zijn overigens buiten de foto's op de bruiloft van mijn zus (zet ik niet online ) om de eerste foto's die ik een beetje ben gaan maken. Ik heb zelf ook eigenlijk nog geen eens een camera, dit is de 400d van mijn zwager.

Brand maar los!

[ Bericht 0% gewijzigd door daanoontje86 op 17-06-2009 18:31:19 ]
pi_70102350
oops, kan ik deze weghalen? nee he? Mod?!
pi_70102353
ik ben heerlijk bezig.. zeg!..
pi_70106228
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:37 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik vind de eerste mooier, die is lekker helder, mooie kleuren, niks mis mee. Het enige wat ik eventueel zou kunnen aanmerken is dat er wel erg veel van die heesters voor het gebouw staan. Ik weet niet of er de mogelijkheid was om een ander standpunt in te nemen zodat het gebouw wat meer vrij komt van die boomjes?
[..]

Voor foto's van huisdieren moet je echt wel de tijd nemen. Ze doen echt 99 van de 100 keer niet wat jij wilt en geven je schier onmogelijke kansen om ze fatsoenlijk op de plaat te krijgen. Ik weet niet exact wat je met deze foto voor ogen had, maar ik denk dat je wilde schieten op een close-up van het gezicht? Dan moet je allereerst proberen om te zorgen dat er voldoende licht is, of indirect inflitsen, maar als je geen externe flitser hebt wordt dat al moeilijk. En rechtstreeks flitsen is eigenlijk geen optie wegens rode oogjes en dergelijke en harde schaduwen. Dus zou ik poes ergens in een lekkere lichtbron zetten en maar hopen dat ze lang genoeg blijft 'poseren' om er een geslaagde foto uit te krijgen. En je zou wat meer op je compositie kunnen letten aangezien er nu wat delen ontbreken op de foto, zoals een oor of 1,5

Succes!.
Dankjewel
En het gebouw was echt ingesloten door heesters, helaas helaas
pi_70106328
Als we toch met huisdieren beginnen

1.

2.

3.

4.

(en ja, jammer van dat licht achter die kat)
pi_70169783
Crosspost vanuit foto van de dag topic, denkende dat er daar 1 reactie op komt plaats ik 'm ook even hier aangezien ik meer feedback wil..

Even op klikken a.u.b i.v.m fok! verkleining..

Origineel

Zelf ben ik er stiekem zeer tevreden over.. De foto is (eerder dan de bedoeling was) al bij de ouders terecht gekomen die hem helemaal geweldig vonden.. Maar om eerlijk te zijn zou ik dat ook zijn met zo'n foto van mijn eerste kindje zonder enige foto kennis.. Vandaar dat ik reacties van de betere hier wil ..

Wat ikzelf zie? Wat ruizig, had denk ik wel naar ISO 400 kunnen gaan, en de foto is niet 100% wit.. Linkerhandje beetje te licht, rechterhandje beetje te donker (al vind ik het ''iets'' hebben dat donkerdere, don't ask me why )
pi_70172018
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:06 schreef Timmos het volgende:
Crosspost vanuit foto van de dag topic, denkende dat er daar 1 reactie op komt plaats ik 'm ook even hier aangezien ik meer feedback wil..

[ afbeelding ]

Even op klikken a.u.b i.v.m fok! verkleining..

Origineel

Zelf ben ik er stiekem zeer tevreden over.. De foto is (eerder dan de bedoeling was) al bij de ouders terecht gekomen die hem helemaal geweldig vonden.. Maar om eerlijk te zijn zou ik dat ook zijn met zo'n foto van mijn eerste kindje zonder enige foto kennis.. Vandaar dat ik reacties van de betere hier wil ..

Wat ikzelf zie? Wat ruizig, had denk ik wel naar ISO 400 kunnen gaan, en de foto is niet 100% wit.. Linkerhandje beetje te licht, rechterhandje beetje te donker (al vind ik het ''iets'' hebben dat donkerdere, don't ask me why )
Wat je zelf al zegt, viel mij eigenlijk ook op. Op hoeveel ISO heb je nu dan geschoten? Ik vind 400 ook nog wel 'veel' hoor.. Als deze foto gewoon overdag was genomen was 250 ook wel genoeg geweest. Maja de compositie is goed.
Metal upp your ass!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')