abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69981601
Ik heb hem even door de nabewerking gehaald.

Met een flitser/ietsmetlicht zou minder nabewerking nodig zijn (minder extreme in ieder geval).

en ja ik weet dat de ene een beetje groene gloed heeft.
Metal upp your ass!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:40:22 #152
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_69990321

Ben nog een absolute beginner

Dus alle tips/comments zijn welkom
pi_69990538

Nog een paar vakantiekiekjes.. elke vorm van feedback is welkom (ook op de reeks van de vorige pagina!)

[ Bericht 35% gewijzigd door Maartel op 12-06-2009 23:53:55 ]
pi_69991063
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:04 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Met een flitser/ietsmetlicht zou minder nabewerking nodig zijn (minder extreme in ieder geval).

Ik vind ze tof!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_69992500
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:47 schreef Maartel het volgende:

[ afbeelding ]

Nog een paar vakantiekiekjes.. elke vorm van feedback is welkom (ook op de reeks van de vorige pagina!)
Dat contrast is wel gaaf gedaan.
Verder vind ik je foto's too much. Er gebeurt veel te veel op de foto's allemaal (veel op kleiner oppervlak). Daardoor kan ik je niet echt opbouwende kritiek geven.
Ik zie wel dat je speelt met het zoeken van een onderwerp (en speelt met DOF), dat is in ieder geval goed. Brengt een beetje diepte in de foto's. Daarnaast zitten er in de serie waar ik nu op reageer, maar een paar echte leuke/goede foto's. Het is daarom jammer dat het er zoveel zijn. Wat ik probeer te zeggen ( ): voor jou zijn het hele leuk foto's, voor mij is het maar afvragen wat er allemaal gebeurd.

Crop jeje foto's trouwens? (bijsnijden) Op de foto met het contrast verschil, staat een boom, half. Of de boom (stam dus) er helemaal op, of niets. Maar niet half.
Metal upp your ass!
pi_69992632
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 01:46 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

Dat contrast is wel gaaf gedaan.
Verder vind ik je foto's too much. Er gebeurt veel te veel op de foto's allemaal (veel op kleiner oppervlak). Daardoor kan ik je niet echt opbouwende kritiek geven.
Ik zie wel dat je speelt met het zoeken van een onderwerp (en speelt met DOF), dat is in ieder geval goed. Brengt een beetje diepte in de foto's. Daarnaast zitten er in de serie waar ik nu op reageer, maar een paar echte leuke/goede foto's. Het is daarom jammer dat het er zoveel zijn. Wat ik probeer te zeggen ( ): voor jou zijn het hele leuk foto's, voor mij is het maar afvragen wat er allemaal gebeurd.

Crop jeje foto's trouwens? (bijsnijden) Op de foto met het contrast verschil, staat een boom, half. Of de boom (stam dus) er helemaal op, of niets. Maar niet half.
Ik heb aan deze foto's (nog) niets gecropt of bewerkt.
Ik had ruim 700 foto's van een weekje weg dus dat is nogal een klus
Heb ook een beetje het gevoel dat het 'steggelen' is om dingen hier al helemaal bewerkt te plaatsen.. Dan heb ik nog geen oordeel of de oorspronkelijke foto's wel deugden..
Dat er op elke foto erg veel te zien is klopt wel..was vrij lastig om te voorkomen als je in een drukke stad lukraak wildvreemde mensen vast gaat leggen.. ik baal in die contrast-foto ook van dat hoofd onderin beeld..
Die boomstam had er idd niet op gehoeven.. maar is 'half' nooit toegestaan? In sommige gevallen heb ik wel het idee dat een rand van iets in beeld soms mooier staat dan het er helemaal in te zetten.. dan wordt het zo 'uitgekiend' ofzo...

O, en dat het zo veel foto's zijn is én omdat ik er heel veel had gemaakt, maar vooral omdat ik er niet specifiek 1 of 2 uit kon kiezen waarvan ik dacht "daar wil ik nou een mening over". Het is gewoon een beginnend weekje fotograferen en wil toch een beetje totaalbeeld schetsen van de objecten, hoeken, belichting, instellingen e.d. die ik gebruikt heb om daarop wellicht wat feedback te krijgen.. het is zegmaar geen showcase van 'dit zijn mijn mooiste foto's' maar meer een soort aftastende post van "dit heb ik tot nog toe gedaan, wat is goed en wat niet?"
pi_70031576
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat vinden jullie er van?
Een mooie dame!, of bedoelde je dat niet? ;-)

Ik ben het een beetje eens met de rest, wat meer licht (lees: flits) had mooier uitgekomen. Overigens is de nabewerking van 'wie dit leest is gek' al een stuk sterker.

wat compositie/houding van het model (of ben je dit nou zelf) vind ik 1 en 5 super gaaf..

Desalnietteplus doe ik het je helaas nog niet na.
pi_70034276
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:34 schreef daanoontje86 het volgende:

[..]

Een mooie dame!, of bedoelde je dat niet? ;-)

Ik ben het een beetje eens met de rest, wat meer licht (lees: flits) had mooier uitgekomen. Overigens is de nabewerking van 'wie dit leest is gek' al een stuk sterker.

wat compositie/houding van het model (of ben je dit nou zelf) vind ik 1 en 5 super gaaf..

Desalnietteplus doe ik het je helaas nog niet na.
Haha, een mooie dame. Het is puur ik en mezelf op die foto's ja. Maar ik heb geen flits, enkel maar die op mijn camera zit en dan ben ik echt super super super wit mee. Dat is gewoon niet zo mooi. Nabewerken moet ik nog helemaal leren, dus ik ben heel erg nieuwschierig hoe 'wie dit leest is gek' dit heeft gedaan.

En dankjewel voor je complimenten
pi_70034311
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:04 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heel tof gedaan echt. Heb je toevallig een soort handleiding ergens zodat ik kan leren hoe het moet? Ben echt wel goed met photoshop, maar niet met het nabewerken. En ik zou het echt heel erg graag leren
pi_70034368
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:54 schreef Ynske het volgende:
pr
[..]

probeer gebruik te maken van een reflectiescherm of in te flitsen
verder probeer je model t hoofd niet schuin (erg schuin) te laten houden aangezien je vaak rare beelden dan krijgt

ow en trek je fotos eens door Photoshop heen en speel met de levels voor uitleg kijk even hier
Dankjewel voor je feedback. Alleen ben ik nog student, dus heb ik geen geld om hele professionele flitsers te kopen. En ik zal eens proberen te letten op het hoofd schuin. Daar kan ik waarschijnlijk wel wat mee .

En je link zal ik doorlezen zodra ik tijd heb (deze week eerst even mijn 18e verjaardag vieren )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 15 juni 2009 @ 19:14:39 #161
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70034645
je kunt ook piepschuim gebruiken om te reflecteren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_70035829
TVP.
  maandag 15 juni 2009 @ 20:18:53 #163
33014 Cavemania
Niet mokken, lekker fokken....
pi_70037189
Dit weekend even naar de dierentuin geweest. Een aantal foto´s geschoten. Wat kan (moet) beter.. Graag wat tips en trucs.

1

2

3

4

5

6

[ Bericht 2% gewijzigd door Cavemania op 15-06-2009 20:44:36 ]
Vergeet niet, je bent uniek, net als iedereen...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 15 juni 2009 @ 20:20:54 #164
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70037278
je foto's zijn niet echt scherp op de plaats waar ze scherp moeten zijn
de 3e is de enige die enigszins klopt qua scherpte
probeer verder je onderwerp niet zo centraal te plaatsen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_70037288
Het enige wat me direct opvalt is dat stukje 'wazige' cactus op de voorgrond wat ik een beetje minder vind.. het heeft nu een beetje een 'vinger voor de lens'-effect op de foto.. (imo)
pi_70037620
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Heel tof gedaan echt. Heb je toevallig een soort handleiding ergens zodat ik kan leren hoe het moet? Ben echt wel goed met photoshop, maar niet met het nabewerken. En ik zou het echt heel erg graag leren
Dit is gedaan in Adobe Lightroom. Uhm verder beetje met de schuifjes spelen. . Ik ben ook geen held qua nabewerking

Bij foto1: Ik kan foto 1 niet terug vinden in mijn Lightroom, maar ik gok hetzelfde als dat hieronder staat.
Bij foto2: Exposure vergroot, dus dan wordt ie wat lichter. Verder beetje met de vibrance gekloot (in dit geval iets hoger). Zodat het groen wat groener wordt, en het blauw wat blauwer.

Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar een beetje camera kan je zelf de exposure regelen. Dus met een beetje klote kan wat ik heb nu heb gefixed ook wel uit de camera krijgen
Metal upp your ass!
pi_70037698
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:14 schreef Ynske het volgende:
je kunt ook piepschuim gebruiken om te reflecteren
Alsof dat meisje een partij piepschuim thuis heeft liggen Ik zeg: witte muur . Moet lukken.
Metal upp your ass!
  maandag 15 juni 2009 @ 20:29:47 #168
33014 Cavemania
pi_70037714
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:20 schreef Ynske het volgende:
je foto's zijn niet echt scherp op de plaats waar ze scherp moeten zijn
de 3e is de enige die enigszins klopt qua scherpte
probeer verder je onderwerp niet zo centraal te plaatsen
Het onderwerp centraal op de foto is idd 'mijn' probleem. Ik heb er vaker last van, ik probeer het te voorkomen maar op een af andere manier gebeurd het toch steeds. Wat kan ik hier aan veranderen? Ik ken de regels wel van 1/3 2/3 etc. maar heo het goed toe te passen.
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:21 schreef Maartel het volgende:
Het enige wat me direct opvalt is dat stukje 'wazige' cactus op de voorgrond wat ik een beetje minder vind.. het heeft nu een beetje een 'vinger voor de lens'-effect op de foto.. (imo)
Dat was mijn bedoeling hier van, had ze beide ook scherp kunnen krijgen. Leek me leuk maar zoals je het nu zegt dat het op een vinger lijkt, zo had ik het nog niet bekeken
pi_70037938
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:18 schreef Cavemania het volgende:
Dit weekend even naar de dierentuin geweest. Een aantal foto´s geschoten. Wat kan (moet) beter.. Graag wat tips en trucs.

1[ afbeelding ]
2[ afbeelding ]
3[ afbeelding ]
4[ afbeelding ]
5[ afbeelding ]
6[ afbeelding ]
Even melding voor iedereen: nummer je foto's eens. Hoe moet ik nu aangeven wat ik bij elke foto vind?

Naja:
1: Leuk, niks mis mee.
2: Die onscherpe cactus op de voorgrond is zwaar irritant
3: Leuk
4: Leuk, misschien nog wat verder croppen?
5: Misschien nog wel de mooiste Al lijkt ie mij beetje onscherp (beweging)?
6: Wel grappig maar ook niet meer dan dat. Dat gras geeft die pinguins een onnatuurlijke look
Metal upp your ass!
pi_70037996
Bij de pinguin vind ik het wel weer goed uitkomen dat je onderwerp centraal staat.

Ik mis over het algemeen het contrast bij je foto's. En ik denk, als je die cactus op de voorgrond een stuk scherper was geweest, dat het dan niet zo afleidde. Nu probeer ik er automatisch 'langs' te kijken en stoort het me omdat het voor de cactus waarop je scherpgesteld staat. Je had die cactus op de voorgrond best onscherp kunnen laten, alleen niet zó onscherp, zodat je gewoon wel goed ziet wat het is.

Die foto met die twee jaguars vind ik heel tof, alleen wederom het contrast iets te laag en jammer dat hij zo onscherp is.

Bij de derde foto vind ik het contrast wel weer mooi, maar de compositie doet me niks. Het lijkt nu alsof er verder niets op pastte, ik had hem denk ik wat minder ver ingezoomd/van verderaf genomen, zodat je wat meer van de omgeving ziet (nu heb je bijvoorbeeld bovenaan de foto een bruin vlak dat er nét oppast, dit stoort me een beetje), of juist nog dichterbij genomen zodat niet het hele dier erop kreeg. Daarmee maak je de compositie ook meteen interessanter.
  maandag 15 juni 2009 @ 20:48:23 #171
33014 Cavemania
pi_70038510
Deze opbouwende kritiek kan ik wel wat mee. Ben ook nog maar een beginner. Ben nu net bezig om de camera een beetje door te krijgen. Gebruik nu eindelijk de Manual stand zonder al te veel problemen. Ik zal proberen de tips toe te passen de volgende keer. Jullie zien het resultaat wel weer.
pi_70038804
I totally agree met Noortje over het contrast. Bewijs:

Oud:

Nieuw:
Metal upp your ass!
  maandag 15 juni 2009 @ 21:03:07 #173
33014 Cavemania
pi_70039188
Misschien moet ik van mijn foto's nog wel melden dat ze niet nabewerkt zijn. Ik heb er nog geen tijd voor gehad.
pi_70039341
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:03 schreef Cavemania het volgende:
Misschien moet ik van mijn foto's nog wel melden dat ze niet nabewerkt zijn. Ik heb er nog geen tijd voor gehad.
Jaja dat zou ik ook zeggen nu ..

Hihi nee hoor. Maar je ziet dus dat het kan.
Metal upp your ass!
pi_70039436
Ik wil ook wel wat kritiek trouwens

Deze vind ik ook tof alstie gecropped is op zo'n manier dat je praktisch alleen het gras ziet. Heb alleen even geen zin om die op te zoeken enzo.

Ben ik niet helemaal tevreden mee, maar weet niet precies wat er mist.

Overigens alleen bij de laatste de kleurtoon iets verandert, en bij de rest het contrast un peu versterkt (bij #1 iets meer). #2 en #5 zijn voor zover ik me kan herinneren onbewerkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Anoniem_03032014_01 op 15-06-2009 21:27:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')