Ik vind ze tof!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:04 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
Ik heb hem even door de nabewerking gehaald.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een flitser/ietsmetlicht zou minder nabewerking nodig zijn (minder extreme in ieder geval).
en ja ik weet dat de ene een beetje groene gloed heeft.
Dat contrast is wel gaaf gedaan.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:47 schreef Maartel het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een paar vakantiekiekjes.. elke vorm van feedback is welkom (ook op de reeks van de vorige pagina!)
Ik heb aan deze foto's (nog) niets gecropt of bewerkt.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 01:46 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
[..]
Dat contrast is wel gaaf gedaan.![]()
Verder vind ik je foto's too much. Er gebeurt veel te veel op de foto's allemaal (veel op kleiner oppervlak). Daardoor kan ik je niet echt opbouwende kritiek geven.
Ik zie wel dat je speelt met het zoeken van een onderwerp (en speelt met DOF), dat is in ieder geval goed. Brengt een beetje diepte in de foto's. Daarnaast zitten er in de serie waar ik nu op reageer, maar een paar echte leuke/goede foto's. Het is daarom jammer dat het er zoveel zijn. Wat ik probeer te zeggen (): voor jou zijn het hele leuk foto's, voor mij is het maar afvragen wat er allemaal gebeurd.
Crop jeje foto's trouwens? (bijsnijden) Op de foto met het contrast verschil, staat een boom, half. Of de boom (stam dus) er helemaal op, of niets. Maar niet half.
Een mooie dame!, of bedoelde je dat niet? ;-)quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie er van?
Haha, een mooie dame. Het is puur ik en mezelf op die foto's ja. Maar ik heb geen flits, enkel maar die op mijn camera zit en dan ben ik echt super super super wit mee. Dat is gewoon niet zo mooi. Nabewerken moet ik nog helemaal leren, dus ik ben heel erg nieuwschierig hoe 'wie dit leest is gek' dit heeft gedaan.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:34 schreef daanoontje86 het volgende:
[..]
Een mooie dame!, of bedoelde je dat niet? ;-)
Ik ben het een beetje eens met de rest, wat meer licht (lees: flits) had mooier uitgekomen. Overigens is de nabewerking van 'wie dit leest is gek' al een stuk sterker.
wat compositie/houding van het model (of ben je dit nou zelf) vind ik 1 en 5 super gaaf..![]()
Desalnietteplus doe ik het je helaas nog niet na.
Heel tof gedaan echt. Heb je toevallig een soort handleiding ergens zodat ik kan leren hoe het moet? Ben echt wel goed met photoshop, maar niet met het nabewerken. En ik zou het echt heel erg graag lerenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:04 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
Ik heb hem even door de nabewerking gehaald.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een flitser/ietsmetlicht zou minder nabewerking nodig zijn (minder extreme in ieder geval).
en ja ik weet dat de ene een beetje groene gloed heeft.
Dankjewel voor je feedback. Alleen ben ik nog student, dus heb ik geen geld om hele professionele flitsers te kopen. En ik zal eens proberen te letten op het hoofd schuin. Daar kan ik waarschijnlijk wel wat meequote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:54 schreef Ynske het volgende:
pr
[..]
probeer gebruik te maken van een reflectiescherm of in te flitsen
verder probeer je model t hoofd niet schuin (erg schuin) te laten houden aangezien je vaak rare beelden dan krijgt
ow en trek je fotos eens door Photoshop heen en speel met de levels voor uitleg kijk even hier
Dit is gedaan in Adobe Lightroom. Uhm verder beetje met de schuifjes spelen.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Heel tof gedaan echt. Heb je toevallig een soort handleiding ergens zodat ik kan leren hoe het moet? Ben echt wel goed met photoshop, maar niet met het nabewerken. En ik zou het echt heel erg graag leren![]()
Alsof dat meisje een partij piepschuim thuis heeft liggenquote:Op maandag 15 juni 2009 19:14 schreef Ynske het volgende:
je kunt ook piepschuim gebruiken om te reflecteren
Het onderwerp centraal op de foto is idd 'mijn' probleem. Ik heb er vaker last van, ik probeer het te voorkomen maar op een af andere manier gebeurd het toch steeds. Wat kan ik hier aan veranderen? Ik ken de regels wel van 1/3 2/3 etc. maar heo het goed toe te passen.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:20 schreef Ynske het volgende:
je foto's zijn niet echt scherp op de plaats waar ze scherp moeten zijn
de 3e is de enige die enigszins klopt qua scherpte
probeer verder je onderwerp niet zo centraal te plaatsen
Dat was mijn bedoeling hier van, had ze beide ook scherp kunnen krijgen. Leek me leuk maar zoals je het nu zegt dat het op een vinger lijkt, zo had ik het nog niet bekekenquote:Op maandag 15 juni 2009 20:21 schreef Maartel het volgende:
Het enige wat me direct opvalt is dat stukje 'wazige' cactus op de voorgrond wat ik een beetje minder vind.. het heeft nu een beetje een 'vinger voor de lens'-effect op de foto.. (imo)
Even melding voor iedereen: nummer je foto's eens. Hoe moet ik nu aangeven wat ik bij elke foto vind?quote:Op maandag 15 juni 2009 20:18 schreef Cavemania het volgende:
Dit weekend even naar de dierentuin geweest. Een aantal foto´s geschoten. Wat kan (moet) beter.. Graag wat tips en trucs.
1[ afbeelding ]
2[ afbeelding ]
3[ afbeelding ]
4[ afbeelding ]
5[ afbeelding ]
6[ afbeelding ]
Jaja dat zou ik ook zeggen nuquote:Op maandag 15 juni 2009 21:03 schreef Cavemania het volgende:
Misschien moet ik van mijn foto's nog wel melden dat ze niet nabewerkt zijn. Ik heb er nog geen tijd voor gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |