abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69076974
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:31 schreef Noxa het volgende:

[..hoop nuttige uitleg...]

Bedankt voor de uitleg

[ Bericht 58% gewijzigd door Juup© op 16-05-2009 01:01:30 ]
pi_69129390

Ik vind het maar een.. rare foto.

Dat stukje boom aan de rechterkant had ik weg moeten laten.

En deze vind ik ook maar apart.
Life is Music
pi_69289414

De eerste is met "fill-in-flits" gemaakt met mijn eerste digitale camera. Vond ik wel aardig gelukt.
De tweede zonder flits
Het is eigenlijk de eerste keer dat ik vakantiefoto's maak

[ Bericht 0% gewijzigd door N00N op 23-05-2009 11:31:19 ]
  zaterdag 23 mei 2009 @ 08:25:08 #129
182583 Murzeltje
-=[ Gek 1.0 ]=-
pi_69318085
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:22 schreef N00N het volgende:

De eerste is met "fill-in-flits" gemaakt met mijn eerste digitale camera. Vond ik wel aardig gelukt.
De tweede zonder flits
Het is eigenlijk de eerste keer dat ik vakantiefoto's maak
Foto 1 en Foto 2 stralen iets mysterieus uit (vind ik)
Foto 3.. is weg?
Foto 4... kan me niet pakken qua compositie

Mijn 1e bijdrage:

Zo gek als een deur geeft je leven pas kleur!
Nikon D60, AF-S DX VR NIKKOR 18-200 mm
pi_69323529
Murzeltje bedankt voor je commentaar.

Jou foto vind ik heel mooi qua compositie en kleur vooral.
Heb je die bewerkt? of kwam hij er zo uitrollen
Mooie markante kop vind ik het.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 15:27:36 #131
182583 Murzeltje
-=[ Gek 1.0 ]=-
pi_69325605
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 13:50 schreef N00N het volgende:
Murzeltje bedankt voor je commentaar.

Jou foto vind ik heel mooi qua compositie en kleur vooral.
Heb je die bewerkt? of kwam hij er zo uitrollen
Mooie markante kop vind ik het.
Hij is heel erg bewerkt moet ik toegeven, qua kleuren dan, compositie is origineel, het origineel is een stuk minder pakkend en durf ik hier niet eens te laten zien
Zo gek als een deur geeft je leven pas kleur!
Nikon D60, AF-S DX VR NIKKOR 18-200 mm
pi_69326905

Ben vandaag voor het eerst écht op pad geweest met mijn camera. Op zich ben ik wel tevreden met het resultaat, maar wat vinden jullie? Deze foto's zijn allemaal niet bewerkt, gecropt of wat dan ook.
Tips en tricks altijd welkom
pi_69328118
Om te beginnen je horizon rechtzetten. Het beste is natuurlijk om dit te doen bij het maken van je foto, maar je kunt dit ook achteraf doen in je fotobewerkingsprogramma.
pi_69341597
Foto 1 met die trein vind ik wel leuk

Foto 3 vind ik gewoon tsja er ligt een koe. Daarintegen Foto 2 vind ik echt heel mooi genomen en word het met koe een spannende foto.
Ook leuk hoe dat prikkeldraad op de foto loopt.
Ik vind het een hele mooie foto.

Bij Foto 4 trekt mijn ook naar de linkerhoek, daar zit wat blauws bij het gras. Wat is dat dan?

Foto 5 vind ik wel goed. Maar dat komt ik ben niet zo'n fan van landschappen, ik probeer ze zelf ook weleens te maken (sinds kort dan haha) en als ik het terugzie denk ik vaak, tsja een landschap
Ben geloof ik niet zo'n natuurliefhebber

Maar Foto 3 heeft gewonnennnnnn

Hier nog een landschapje van mij, waarvan ik dan zelf denk, tsja hoppa een landschap

pi_69445082
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 16:30 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ben vandaag voor het eerst écht op pad geweest met mijn camera. Op zich ben ik wel tevreden met het resultaat, maar wat vinden jullie? Deze foto's zijn allemaal niet bewerkt, gecropt of wat dan ook.
Tips en tricks altijd welkom
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 17:28 schreef Halinalle het volgende:
Om te beginnen je horizon rechtzetten. Het beste is natuurlijk om dit te doen bij het maken van je foto, maar je kunt dit ook achteraf doen in je fotobewerkingsprogramma.
Inderdaad, op de 1e na zijn ze allemaal scheef
Ik heb altijd standaard het raster aan staan, misschien een idee? Ook handig om de onderwerpen te plaatsen op 1/3 of 2/3

Verder kan de lucht op alle foto's wel mooier denk ik. Camera iets meer naar de lucht draaien (focus op lucht dus), dan ontspanner half indrukken, camera weer op juiste punt richten en knop helemaal indrukken.
pi_69581781

Enorm lang een beginnertje hier. Canon 400D in bezit maar soms heb ik gewoon last van scherpte. Dan heb ik het idee dat hij scherp is, maar dan valt mij dat behoorlijk tegen. Ben benieuwd naar de reacties en hoop zeker op tips.
  zondag 31 mei 2009 @ 19:33:51 #137
122997 zquing
Drama Junk
pi_69581828
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:20 schreef hmesker het volgende:
Voor:
[ link | afbeelding ]

Na edit met PS Lightroom:
[ link | afbeelding ]

Tips hoe ik de belichting goed had kunnen krijgen zónder ge-edit met PS o.i.d. zijn zeer welkom.....
spotmetering
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_69613038
Vandaag een poging gewaagd met een beetje macro fotografie (eerste keer). Met mijn nieuwe lens (18-200 Sigma). Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en wat er beter kan

pi_69710817
Afgelopen week heel erg veel gespeeld met mijn nieuwe camera tijdens een weekje Londen..
Met name veel bewegende objecten gefotografeerd (vooral veel wildvreemde mensen, was in niet zo'n boeiend gezelschap om te fotograferen, en beelden en gebouwtjes vind ik nooit zo heel boeiend )
Het lastige daaraan is wel dat je geen controle hebt over je object en vaak niet veel verschillende standen op hetzelfde onderwerp kunt uittesten omdat het alweer weg is voor je er erg in hebt

Ik ga nog even wat foto's uitzoeken om hier te posten.. er zitten niet zo 123 foto's tussen waarvan ik denk "Wow, die wil ik delen!!", maar ik ben dan ook altijd wel kritisch op mezelf.. ik grabbel er straks wel lukraak wat uit..

Wel alvast een beginnersvraagje: welke instellingen moet je aanpassen als een deel van je foto te licht is en een ander te donker (bijvoorbeeld de mooie blauwe lucht trekt helemaal wit weg, terwijl het gebouw ervoor wat donker oogt).. iso/belichting aanpassen lost dat maar half op (want als ik het geheel lichter maak wordt de lucht nog fletser, en omgekeerd het gebouw nog donkerder), en ik heb er nog totaal geen verstand van waar ik dan aan moet zitten.. diafragma, sluitertijd..?
pi_69715003
Ik ben echt heel slecht in selecteren (het helpt niet dat ik ruim 700 foto's heb gemaakt), maar bij deze een eerste selectie van foto's van de afgelopen week..
De rest is hier te vinden.
(al zitten daar ook een hoop baggerfoto's tussen, dat is écht alles)

Ik heb er nog wat meer klaarstaan (dit waren niet zozeer de beste als wel de eerste paar uit m'n lijstje van zo gevarieerd mogelijke foto's )
pi_69770211
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:58 schreef Maartel het volgende:

Wel alvast een beginnersvraagje: welke instellingen moet je aanpassen als een deel van je foto te licht is en een ander te donker (bijvoorbeeld de mooie blauwe lucht trekt helemaal wit weg, terwijl het gebouw ervoor wat donker oogt).. iso/belichting aanpassen lost dat maar half op (want als ik het geheel lichter maak wordt de lucht nog fletser, en omgekeerd het gebouw nog donkerder), en ik heb er nog totaal geen verstand van waar ik dan aan moet zitten.. diafragma, sluitertijd..?

Hoi! Ik denk dat wat jij wilt, niet op te lossen is met instellingen alleen! Ik was grappig genoeg twee jaar geleden ook in Londen en had toen precies hetzelfde probleem. Je kan het probleem oplossen met een polarisatiefilter. Ik geloof niet dat die zo heel duur zijn, en ze zijn er voor alle camera's (zelfs compact). Google eens "polarization filter" voor plaatjes, dan kan je zien wat voor effect het heeft op een foto!
pi_69821640
Onderstaande foto is gisteravond genomen, heb alleen de levels aangepast. Vind 'm zelf te donker, ook ben ik niet tevreden over het licht van de lantaarn. Hoe zou dit beter kunnen? Langere sluitertijd?

pi_69822207
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 08:25 schreef Murzeltje het volgende:

[..]

Foto 1 en Foto 2 stralen iets mysterieus uit (vind ik)
Foto 3.. is weg?
Foto 4... kan me niet pakken qua compositie

Mijn 1e bijdrage:

[ afbeelding ]
Hoe heb je die bewerkt?
Live out of your imagination, not your history.
pi_69840484

Ik zou graag wat tips enzo willen!:D
pi_69875928

Wat vinden jullie er van?

[ Bericht 66% gewijzigd door Puala op 09-06-2009 21:17:40 ]
pi_69876354
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:13 schreef Syb.ren het volgende:
[ afbeelding ]
Ik als ook beginner vindt wel dat die groene achtergrond niet mooi combineert met het bruin van het paard en rood van de ruiter.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:23:08 #147
5755 Halinalle
ludicrous
pi_69876988
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:13 schreef Syb.ren het volgende:
[ afbeelding ]
Ruimer kaderen, of juist een stuk krapper.

Minder sharpening.
pi_69977707
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Best leuk... maar het eerste wat ik dacht toen ik ze zag: waar is de flits?
De eerste foto is best okay, maar daarna vind ik ze een beetje flets qua kleuren . Met een flitser kan je mooi beetje eh 'levendigheid' in de foto brengen.
Metal upp your ass!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:53:04 #149
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_69978071
Flits niet direct nodig, paar spotjes zou al een hoop schelen denk ik Iets meer contrast en kleur ermee denk ik idd.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 juni 2009 @ 16:54:48 #150
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69978123
pr
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

probeer gebruik te maken van een reflectiescherm of in te flitsen
verder probeer je model t hoofd niet schuin (erg schuin) te laten houden aangezien je vaak rare beelden dan krijgt

ow en trek je fotos eens door Photoshop heen en speel met de levels voor uitleg kijk even hier
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')