Foto 1 en Foto 2 stralen iets mysterieus uit (vind ik)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:22 schreef N00N het volgende:
De eerste is met "fill-in-flits" gemaakt met mijn eerste digitale camera. Vond ik wel aardig gelukt.
De tweede zonder flits
Het is eigenlijk de eerste keer dat ik vakantiefoto's maak
Hij is heel erg bewerkt moet ik toegeven, qua kleuren dan, compositie is origineel, het origineel is een stuk minder pakkend en durf ik hier niet eens te laten zienquote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:50 schreef N00N het volgende:
Murzeltje bedankt voor je commentaar.
Jou foto vind ik heel mooi qua compositie en kleur vooral.
Heb je die bewerkt? of kwam hij er zo uitrollen![]()
Mooie markante kop vind ik het.
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 16:30 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben vandaag voor het eerst écht op pad geweest met mijn camera. Op zich ben ik wel tevreden met het resultaat, maar wat vinden jullie? Deze foto's zijn allemaal niet bewerkt, gecropt of wat dan ook.
Tips en tricks altijd welkom
Inderdaad, op de 1e na zijn ze allemaal scheefquote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:28 schreef Halinalle het volgende:
Om te beginnen je horizon rechtzetten. Het beste is natuurlijk om dit te doen bij het maken van je foto, maar je kunt dit ook achteraf doen in je fotobewerkingsprogramma.
spotmeteringquote:Op woensdag 13 mei 2009 20:20 schreef hmesker het volgende:
Voor:
[ link | afbeelding ]
Na edit met PS Lightroom:
[ link | afbeelding ]
Tips hoe ik de belichting goed had kunnen krijgen zónder ge-edit met PS o.i.d. zijn zeer welkom.....
Hoi! Ik denk dat wat jij wilt, niet op te lossen is met instellingen alleen! Ik was grappig genoeg twee jaar geleden ook in Londen en had toen precies hetzelfde probleem. Je kan het probleem oplossen met een polarisatiefilter. Ik geloof niet dat die zo heel duur zijn, en ze zijn er voor alle camera's (zelfs compact). Google eens "polarization filter" voor plaatjes, dan kan je zien wat voor effect het heeft op een foto!quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:58 schreef Maartel het volgende:
Wel alvast een beginnersvraagje: welke instellingen moet je aanpassen als een deel van je foto te licht is en een ander te donker (bijvoorbeeld de mooie blauwe lucht trekt helemaal wit weg, terwijl het gebouw ervoor wat donker oogt).. iso/belichting aanpassen lost dat maar half op (want als ik het geheel lichter maak wordt de lucht nog fletser, en omgekeerd het gebouw nog donkerder), en ik heb er nog totaal geen verstand van waar ik dan aan moet zitten.. diafragma, sluitertijd..?
Hoe heb je die bewerkt?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 08:25 schreef Murzeltje het volgende:
[..]
Foto 1 en Foto 2 stralen iets mysterieus uit (vind ik)
Foto 3.. is weg?
Foto 4... kan me niet pakken qua compositie
Mijn 1e bijdrage:
[ afbeelding ]
Ik als ook beginner vindt wel dat die groene achtergrond niet mooi combineert met het bruin van het paard en rood van de ruiter.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:13 schreef Syb.ren het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou graag wat tips enzo willen!:D
Ruimer kaderen, of juist een stuk krapper.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:13 schreef Syb.ren het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou graag wat tips enzo willen!:D
Best leuk... maar het eerste wat ik dacht toen ik ze zag: waar is de flits?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie er van?
probeer gebruik te maken van een reflectiescherm of in te flitsenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie er van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |