Dan is dat bord idd weer afgeschreven.quote:Op maandag 30 maart 2009 00:36 schreef Elefes het volgende:
Ik zou dan juist van de onderkant wat afhalen, want daar zit je met een stukje saai zand terwijl de lucht nu net zo mooi is. Jammer alleen dat het bord "60" dan deels afgesneden wordt. Dus ik zou de foto gewoon zo latenen de volgende keer wat meer versies nemen van ditzelfde plaatje (met en zonder het bord).
Verder gewoon een mooie foto.
Als eerste reactie dacht ik: Nice picture. Maar om even mijn kritisch oog erop te laten vallen kan ik wat puntjes opnoemen die je misschien kunnen helpen. Ten eerste lijkt het net een beetje of de horizon scheef is, probeer links en rechts ongeveer even hoog te krijgen. Daarbij is het bij landschapsfotografie meestal erg mooi om ook iets moois op de voorgrond te hebben. In dit geval heb je narcissen, maar zodra je net iets lager gaat zitten is het mogelijk om 1 van deze narcissen iets groter en voller in beeld te krijgen waardoor je nog meer een diepte gevoel krijgt in de foto.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:23 schreef Logician het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmorgen gemaakt in het park
Chromatisch aberratie plus plus in je foto. Zoek idd een iets lager standpunt op. En schiet met het licht mee.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:23 schreef Logician het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmorgen gemaakt in het park
Nogal technische tekst, maar is dat zeg maar dat randen om bomen wit worden (en sommige stukjes lucht) ipv blauw?quote:Op maandag 30 maart 2009 20:49 schreef Noxa het volgende:
[..]
Chromatisch aberratie plus plus in je foto. Zoek idd een iets lager standpunt op. En schiet met het licht mee.
Voor deze foto kun je in Lightroom of photoshop eens proberen de chromatische abberatie terug te draaien. In Lightroom zit er een standaard knop voor. Hoe dat in PS zit weet ik niet.
Nou bijna. Chromatische Abberatie is een probleem dat ontstaat doordat licht in een holle of bolle lens uit een valt. Je kent het prisma effect wel. Wit licht valt uit 1 in meerdere kleuren.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:29 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Nogal technische tekst, maar is dat zeg maar dat randen om bomen wit worden (en sommige stukjes lucht) ipv blauw?
Heb het zelf ook vaak, door eerst te focussen op de lucht en daarna de foto te maken is het wel tegen te gaan
Yes!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:38 schreef eer-ik het volgende:
Ah, dat je een gekleurd randje (bij je toren, rood rechts, groen links) krijgt zeg maar?
Leuke zwaan! Nu heb je iig wel iets op de voorgrond, maar probeer in dit geval weer lager te zitten zodat de zwaan beter uit komt en dat de bomen op de achtergrond geheel op de foto komen. Zorg dat de horizon ongeveer op 2/3 van de foto ligt.quote:Op woensdag 1 april 2009 18:33 schreef Logician het volgende:
Maar weer eens een poging van mij![]()
[ afbeelding ]
leuk plaatjequote:Op woensdag 1 april 2009 18:33 schreef Logician het volgende:
Maar weer eens een poging van mij![]()
[ afbeelding ]
Prima foto. Dat schuine maakt het dynamisch. Zou niet weten wat hier beter aan kan, misschien kan je 'm leuk bewerken om die 'actie'/spanning te benadrukken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:33 schreef Jongeheer123 het volgende:
Deze een paar dagen geleden gemaakt.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |