Ik vind de compositie van de tweede foto niet heel erg geslaagd in ieder geval...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:29 schreef fotogeniek het volgende:
nu je het zegt..
probeerde een foto te maken van verschillende dingen: de bekabeling, de wolken, torentjes en de brug.
Blijkbaar geen goede compositie?
Veel succes om dergelijke platen met eenzelfde sluitertijd met een lagere iso te schieten. Het is geen keuze, maar wel een middel. Ik vind het echt niet storend genoeg om het een slechte foto te vinden... De-noisen is leuk, maar levert vaak ook een te glad plaatje op IMO.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:33 schreef Nikki123 het volgende:
@ Skull-splitter Ruis/korrel hoeft inderdaad niet meteen een slechte foto te zijn maar ik neem aan dat het bij bovenstaande foto's niet echt de bedoeling was.
3 is leuk ja, wat kijkt ze boosquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:17 schreef Cavemania het volgende:
Hier weer een paar foto's van mij
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
Persoonlijk vind ik foto 3 zeer geslaagd
Foto 2 idd was het me van de horizon niet opgevallen. Foto 4 was met opzet zo gemaakt, teveel rommel op de tafelquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:45 schreef Ruud het volgende:
[..]
3 is leuk ja, wat kijkt ze boos![]()
Bij foto 2 is het erg jammer dat de kabel gelijk loopt met de horizon, stukje meer of minder door de knieën volgende keer. Bij foto 4 zit er te weinig ruimte tussen de vrachtauto en de randen, anders croppen dus.
Tvp. voor mijn D40quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:17 schreef Cavemania het volgende:
Hier weer een paar foto's van mij
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
Persoonlijk vind ik foto 3 zeer geslaagd
Ik vind je eerste plaat erg mooi, en de laatste beetje donker. Komt mede door die bak donkere water..quote:Op maandag 6 juli 2009 21:59 schreef dragonrider het volgende:
@Cavemania Wel veel groen, met een andere kleur achtergrond was de voorgrond misschien beter uitgekomen.
Ik post hierbij ook wat foto's, ik hoop op wat tips enzo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mooie foto's waar zijn die gemaakt?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:59 schreef dragonrider het volgende:
@Cavemania Wel veel groen, met een andere kleur achtergrond was de voorgrond misschien beter uitgekomen.
Ik post hierbij ook wat foto's, ik hoop op wat tips enzo.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt voor de reacties. Nog 1 dagje wachten Maaaikequote:Op woensdag 8 juli 2009 14:52 schreef Maaaike het volgende:
[..]
mooie foto's waar zijn die gemaakt?![]()
trouwens vandaag mijn sony a300 binnengekregen, met 18-70 mm lens. (ja ik ben nog een nieuweling)
helaas mag ik van mijn ouders deze niet gebruiken tot vrijdag, want ik zit midden in de proefwerkweek. Vrijdag hard ertegenaan danmaar
Ziet eruit als een torenvalk. Voor vogelfotografie is er op het web eigenlijk maar één echte place to be.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:16 schreef Inspi het volgende:
Mooi standpunt H-blast lijkt net of plant gigantisch is.
Had misschien iets lichter gemogen.
Ben een twee weken geleden naar een Harvest Fair geweest, camera meegenomen maar meer wat kiekjes gemaakt dan serieus ermee bezig te zijn. (moest ondertussen de kleine in de gaten houden)
Was net door de foto's te bladeren en kwam ik deze tegen die ik toch even met jullie delen.
Is een kleine soort van valk (?), zaten misschien wel 30 roofvogels maar deze staat er voor mij het mooist op
[ afbeelding ]
Voor grotere versie klik HIER!
Ik denk dat het dan aan de instellingen van de camera ligt. Ik heb de foto's alleen gekopieerd naar de pc en verder niet bewerkt. Alleen een beetje bijgesneden.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:29 schreef dragonrider het volgende:
@cavemania De composities zijn wel goed voor zover ik kan beoordelen. Maar de kleuren van de bloemen kunnen beter/echter naar mijn idee. Gebruik je toevallig lightroom? Bij mij worden de kleuren daardoor altijd raar. Direct na het inladen zien de kleuren er super uit, maar als lightroom de automatisch instellingen voor mn camera er overheen gooit is alles wat fletser geworden.
Je schermpje van je camera geeft altijd een vertekend beeld van hoe de echte foto er uit gaat zien. Ten eerst omdat de resolutie van dat kleine schermpje tig keer kleiner is dan dat de foto is. En daarnaast kijk je vaak naar je foto in het licht en kun je het slecht zien.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb een vraagje. Ben in bezit van een Nikon D40.
De fotos die ik maak met mijn D40 vallen te donker uit op de PC. Er werd mij vertelt dat ik beter op de histogram kon letten ipv. het lcd-schermpje. Dit helpt ietsjes maar niet heel veel.
Mijn fotos vallen op de PC naar mijn gevoel toch te donker uit.
Nu heb ik Adobe CS geinstalleerd en wat ik merkte was dat er bij de bewerkingen een optie is genaamd "PC 2 Mac" "Mac 2 PC". Deze conversie geeft in mijn ogen redelijk het gemis weer aan helderheid die ervaar bij hte omzetten van plaatjes van mijn Nikon D40 naar mijn PC.
1) Kan het zijn dat ik een D40 versie heb die speciaal is ingesteld voor MAC-users?
2) Ik wil wel een wel een plaatje schieten ter voorbeld. Waar kan ik het beste een plaatje van maken?
Voor je 1e foto. De basis regel om foto's leuker te maken/ Plaats je onderwerp niet in het midden van je foto. Maar juist uit het midden, dus meer naar li of re of juist beneden of boven in. Of schiet eens vanuit een vreemde hoek. Ga op je buik liggen, pak een trapje of zoiets. En probeer het dan nog eens. Nu is het gewoon een saaie foto van een kat op een motorkap. Voor jouw heeft het waarde, voor de "vreemde" kijken niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:31 schreef manga het volgende:
Heb al 1000 clicks op mijn 450D die ik zo'n drie weken geleden gekocht heb, maar ik moet nog veel leren hehe. Ik vond deze echter wel mooi, gelukje dat de kat's weerspiegeling in de ruit te zien is:
[ link | afbeelding ]
En deze was ook wel geslaagd. Met een Tamron 70-300 tele op een statiefje, en maar proberen de boel scherp te krijgen pfff:
[ link | afbeelding ]
Ik was al blij dat ik die kat op de plaat kreeg haha, maar ik zal eens off center proberen kiekjes te makenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:02 schreef Noxa het volgende:
[..]
Voor je 1e foto. De basis regel om foto's leuker te maken/ Plaats je onderwerp niet in het midden van je foto. Maar juist uit het midden, dus meer naar li of re of juist beneden of boven in. Of schiet eens vanuit een vreemde hoek. Ga op je buik liggen, pak een trapje of zoiets. En probeer het dan nog eens. Nu is het gewoon een saaie foto van een kat op een motorkap. Voor jouw heeft het waarde, voor de "vreemde" kijken niet.
Foto 2. Een water skiier gaat super snel!! Om die scherp vast te leggen heb je dan ook super snelle sluiter tijden nodig. Dan praat ik van een sluitertijd die boven 1/640e ligt.
Dankjequote:Op woensdag 15 juli 2009 11:38 schreef JacMar het volgende:
@Rutger: mooie macro! Het huisje staat er mooi op, het 'lijfje"valt een beetje weg in de ondergrond..te weinig contrast misschien?![]()
Heb je een macrolens trouwens?
Ja inderdaadquote:Op woensdag 15 juli 2009 11:44 schreef JacMar het volgende:
Hij is heel goed gelukt! ik wil ook wel een macrolens, maar die zijn echt duuuuuuuuuuur!
Hey Noxa, Super bedankt dat je zo de tijd neemt om mijn vraag te beantwoorden. Dat is dus een zorg minder. Dat exposure metertje staat inderdaad iets in de min! Ik dacht dat het aangaf of het licht wel of niet voldoende was voor de kliek. Heb het teruggezet naar 0.) maar weet niet of ik de juiste optie heb aangepast op mijn nikon d40.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:59 schreef Noxa het volgende:
[..]
Je schermpje van je camera geeft altijd een vertekend beeld van hoe de echte foto er uit gaat zien. Ten eerst omdat de resolutie van dat kleine schermpje tig keer kleiner is dan dat de foto is. En daarnaast kijk je vaak naar je foto in het licht en kun je het slecht zien.
Mijn eerste vraag is wat voor software je gebruikt om je foto's te bekijken? En kijk eens of je camera perongeluk in exposure compensatie staat. (in je zoeker zie je dat balkje onderin beeld met -...|...+ Staat die misschien in de min?)
Een camera die speciaal voor Mac users gemaakt is bestaat niet. Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Wat ik wel vaak heb is dat ik mijn RAW pics laad in LR2 en dan past LR2 automagisch de belichtings compensatie aan die ik had ingesteld. Waardoor foto's meestal donkerder worden. Dus misschien is dat het.
Het is een macro foto ofzo maar geen bokeh.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:37 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beide fotos zijn alleen verkleind met irfanview. Dit soort fotos wordt volgens mij ook wel 'Bokeh' genoemd dacht ik. Als jullie op of aanmerkingen hebben graag. Trouwens ik snap het punt niet zo van deze fotos. Ze zijn zo makkelijk. maar wellicht is mijn compositie niet goed, straks nog meer fotos die dat wellicht bevestigen
in het licht zie je de vorm van het diafragma.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:21 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Stekelig bolletje
Met de Konica Minolta Z3, jawel, een compact
Een lichttent of een opnametafel kan uitkomst bieden. Je onderwerp extern belichten en niet flitsen, om zware schaduw te vermijden.quote:
Waar ik dan wel erge moeite mee heb zijn objecten fotograferen binnenshuis. voor op marktplaats en ebay. Ik worstel daar echt zo erg mee dat het het mn energie vreet. spullen op de grond wil niet, op de vensterbank wil ook niet goed, in een kast komt er niet voldoende licht bij van de zijkanten. Ik zoek daar echt tips voor.
Bokehquote:Op donderdag 16 juli 2009 20:37 schreef Schenkstroop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit soort fotos wordt volgens mij ook wel 'Bokeh' genoemd dacht ik.
Heel veel licht, liefst van meerdere kanten. Flitsen dus, of grote lampen er op zetten. En anders een statief met lange sluitertijden.quote:
Waar ik dan wel erge moeite mee heb zijn objecten fotograferen binnenshuis. voor op marktplaats en ebay. Ik worstel daar echt zo erg mee dat het het mn energie vreet. spullen op de grond wil niet, op de vensterbank wil ook niet goed, in een kast komt er niet voldoende licht bij van de zijkanten. Ik zoek daar echt tips voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |