@Puala, je aapjes waren als de scherpte wat meer diepte had (groter F getal) helemaal lekker geweest
je schildpad had ook wat meer scherpte op de oogjes mogen hebben, je speelt iig lekker met composities
@maaike. ik zou wat meer ruimte aan de wang van de kabouter genomen hebben. tijdens de nabewerking (dat heeft iedere foto nodig) had je wat met de witbalans en het contrast kunnen spelen zodat de kabouter net wat meer power heeft. Probeer als je iets met ogen fotografeerd om contact ermee te hebben
@Cavemania, je foto is niet heel spannend, probeer eens met de regel van derden te spelen bij de compositie, nu loopt de scherptelijn net tegen t midden aan. dat is jammer, denk dat een detail van de denneappel spannender geweest zou zijn. De kleuren zijn iig wel netjes.
@dragonrider, foto 1 lekker! hoewel ik ietwat twijfel aan de kleur. probeer de volgende keer de kitesurfers uit t midden van je foto te halen
foto2, je scherpte ligt op de golven vrij vooraan, dat is wat jammer, denk dat de foto sterker was geweest als je een totale scherpte gehad had. ook hier is de lucht aardig roze
foto3, de bootjes maken t wat levendiger, maar vind dat de ruimte die je gekozen hebt voor de wolken aardig groot waardoor de bootjes weer wegvallen.
controlleer je levels eens van alle foto's volgens mij staat je histogram niet netjes verdeeld
@H-blast grappig standpunt, echter de foto is erg donker, probeer volgende keer eens in te flitsen
en voor nu kijk ook even naar je histogram.
@all, ga zo door