quote:
Op dinsdag 30 december 2008 09:05 schreef Hik het volgende:Dat moet een flink buffet geweest zijn, Bora!
Ik denk niet dat zo'n cruise wat voor mij zou zijn, maar een beetje island-hoppen daar lijkt me helemaal niet verkeerd. In elk geval heb ik ooit eens gekeken naar een 2 weekse zeiltocht daar (alleen), maar dan zat die hele boot vol met stelletjes op hun honeymoon...

Tussen de middag was er een buffet; 's avonds was het "à la carte"!
Maar serieus, het publiek was heel gediversifieerd met bijzonder weinig oudere mensen. Zelfs een paar gezinnen met (heel brave) kinderen. Iets wat je niet zou verwachten.
Het eilandhoppen is indd hét pluspunt van zo'n cruise natuurlijk; en eenmaal ter plaatse kun je gewoon je gang gaan, een bus of een boot pakken om een en ander te bezoeken, of gewoon rondwandelen als de stad waar je aankomt je nieuwsgierigheid al voldoende te bieden heeft. Alleen jammer natuurlijk dat je niet langer kunt blijven als je het ergens enorm naar je zin hebt!
Voor mij was het wel lekker dat het verder allemaal vanzelf ging, het verschepen van het ene eiland naar het andere, het leven op het schip e.d., want ik was de dag voor vetrek net effe ziek geworden... Met het lekkere weer kon ik dat dan even lekker vergeten, maar 's avonds stortte ik steeds een beetje in. 't Is dan wel gaaf dat alles zo voor je klaarstaat enzo.
Wij ontlopen indd ook die zeiltochten, hoe leuk het ook lijkt, omdat we er een hartgrondige hekel aan hebben om met anderen opgescheept te zitten....