Isa heeft ook een mannelijke naam in haar doopnamen, vernoemd naar haar peetoom. Omdat we de vrouwlijke variant van die naam vreselijk vonden...quote:Op maandag 29 december 2008 15:05 schreef innepin het volgende:
Ciscostar, dus als je een meisje krijgt, wordt de tweede naam bij wijze van spreken gewoon Henk ofzo, hoe mannelijk de naam ook mag zijn?
quote:Op maandag 29 december 2008 16:03 schreef Jeetjejom het volgende:
Jorja, we zijn die naam tegengekomen bij CSI Las Vegas, een van de actrices heet zo.
Wij willen hem dan wel gewoon op zijn Nederlands uitspreken, dus geen andere schrijfwijze als Georgia (zoals zij waarschijnlijk wel genoemd wordt)
Ik dacht Djor - dja.quote:Op maandag 29 december 2008 16:52 schreef Ynske het volgende:
maar je zegt op zn nederlands uitspreken Jeetjejom, bedoel je dan Jor-ja? of Djor-gia?
Julian, Jennifer, Jesse....quote:Op maandag 29 december 2008 17:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hoe kan je Jorja anders uitspreken dan Jorja?? Het zou niet in mij opkomen om daar nou D-jorDja of zo van te maken...
Joran wordt toch ook geen Djoran, Jan toch ook geen Djan....
Als ik Jorja zie staan, dan heb ik niet het idee om het in het Engels uit te spreken. Net als Julia of Jesse. In eerste instantie "gewoon" op z'n Hollands..quote:Op maandag 29 december 2008 21:56 schreef oh-oh het volgende:
Mijn broertje heet Jordan en je wil niet weten hoe vaak hij mensen moet corrigeren omdat ze Djorden zeggen hoor
Die ken ik dan weer nietquote:Op maandag 29 december 2008 22:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk wel gelijk aan de Engelse uitspraak, maar Jorja Fox is dan ook mijn favoriete actrice
Ik juist het tegenovergesteldequote:Op maandag 29 december 2008 22:07 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Als ik Jorja zie staan, dan heb ik niet het idee om het in het Engels uit te spreken. Net als Julia of Jesse. In eerste instantie "gewoon" op z'n Hollands..
Doet me denken aan m'n neefje Greg. Alleen zijn (Ierse) moeder sprak en spreekt het fatsoenlijk uit, de rest van de familie maakte er 'Grek' van en inmiddels is het 'Krek'quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:59 schreef Jeetjejom het volgende:
Bedoel ook op zijn frans, i.d.d. Gie. Maar bij nader inzien bij hem is het een combinatie, dus niet Kaay maar Kie...
dat kind mag gewoon zelf z'n naam kiezen later.quote:Op woensdag 31 december 2008 22:08 schreef Carmella het volgende:
Ik zag een voorbeeld van een geboortekaartje op een drukkerij-site: Pick![]()
Ik mag toch hopen dat het een fictief voorbeeld was![]()
(Op de site van SVB staat hij iig niet in de lijst van 2007)
TSSKKK. Belachelijk!quote:
Was dat niet Okki?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:27 schreef happyme28 het volgende:
Volgens mij was Eppo zo'n blaadje wat je op de lagere school kreeg. Eerst de Bobo en daarna in klas 3 ofzo kreeg je de Eppo.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:33 schreef prinseszondererwt het volgende:
Zelfs aan Eppo wen je na verloop van tijd. (Ik had er ooit 1 in de klas.) Als je het maar vaak genoeg hoort... Eppo verontschuldigde zich altijd met de legendarische woorden: "mijn ouders waren heel erg dronken toen ze mijn naam verzonnen..."
Is dat italiaans?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:54 schreef cattie het volgende:
Jochem Meyer is vader geworden! Het meisje heeft als eerste naam Limoni.Beetje limonade idee.
Klinkt een beetje zuurquote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:54 schreef cattie het volgende:
Jochem Meyer is vader geworden! Het meisje heeft als eerste naam Limoni.Beetje limonade idee.
Ach, de namen heb je al...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:13 schreef Rekkof het volgende:
Ik houd een beetje van die engelse namen.voor jongendssem, nick(y), levi, lesly en voor meisjes mandy, evi, jamie, brandi of eva![]()
Maar ik wil nog wel een paar jaartjes wachten, dus hopen dat vriendin niet ineens komt aandringen![]()
aha, wij komen uit dezelfde buurt dusquote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:01 schreef Igraine het volgende:
Waar ik vandaan kom is Eppo een scheldwoord, vergelijkbaar met sukkel of kneus.
Leuke naam dus voor een kind.![]()
Ja, Vlaardingen/Schiedam hè.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:26 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
aha, wij komen uit dezelfde buurt dus
Een beetje offtopic, maar jij bedoelt de Jippo.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:27 schreef happyme28 het volgende:
Volgens mij was Eppo zo'n blaadje wat je op de lagere school kreeg. Eerst de Bobo en daarna in klas 3 ofzo kreeg je de Eppo.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:30 schreef Ikzoekiets het volgende:
Hallo mensen ik krijg een broertjeweten jullie misschien nog een leuke naam? Mijn familie is aziatisch dus 't lijkt me niet handig om hem willem ofzo te noemen als jullie begrijpen wat ik bedoel
Ik was nog eerderquote:Op zondag 4 januari 2009 14:22 schreef Belana het volgende:
geheel off-topic, maar eppo was ook een bladniet volgend op bobo oid maar wel een stripblad
ow dat zegt innepin dus
Ik dacht laatst ook maar eens een lijstje te maken, maar ik kom eigenlijk al niet eens namen tegen om op het lijstje te zetten...quote:Op zondag 4 januari 2009 14:38 schreef innepin het volgende:
Ontopic: ik heb gisteren zo'n extreem dik namenboek gekocht én helemaal doorgespit, en nou vind ik de helft van de namen die ik had opgeschreven al niet leuk meer
Aziz klinkt meer Turks dan Aziatisch, vind ik.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:45 schreef Moonah het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik vind Aziz mooi voor een Aziatisch kindje.
Het wordt een meisje.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:49 schreef livelink het volgende:
Texelonia, heb je nog helemaal geen idee dan? Zoek je nog een jongens- en een meisjesnaam? Of weet je al wat het wordt (ik hou het allemaal niet zo goed bij, sorry)
Voor Noah hadden we als meisjesnaam Emma, maar daar was ik tijdens de zwangerschap al niet meer zo weg van, dus was toen erg blij dat het een jongen wasquote:Op zondag 4 januari 2009 20:08 schreef snoopy het volgende:
was er voor Noah geen meisjesnaam dan? Of was dat Noa?
Mijn penvriendje uit India vroeger heette Azeez. Ik vind het wel een mooie naam, maar zoals gezegd is Aziatisch nogal erg breed en hebben ze in de diverse Aziatische landen toch ook weer hun eigen namen.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Aziz klinkt meer Turks dan Aziatisch, vind ik.
Nou, idd, ik ken Aziz ook als Indiaas.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn penvriendje uit India vroeger heette Azeez. Ik vind het wel een mooie naam, maar zoals gezegd is Aziatisch nogal erg breed en hebben ze in de diverse Aziatische landen toch ook weer hun eigen namen.
Goh ik merk nu pas dat ik de sluiting en openening van dit topic gemist heb.quote:Op maandag 29 december 2008 16:03 schreef Jeetjejom het volgende:
Jorja, we zijn die naam tegengekomen bij CSI Las Vegas, een van de actrices heet zo.
Wij willen hem dan wel gewoon op zijn Nederlands uitspreken, dus geen andere schrijfwijze als Georgia (zoals zij waarschijnlijk wel genoemd wordt)
Volgens wie zijn het rare namen dan?quote:Op maandag 5 januari 2009 12:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Vind het stuk voor stuk normale namen al vind ik Sem en Jayden iets minder.
Haha, maar dat komt omdat iedereen zijn eigen debiele schrijfwijze aan houdt, dan kan het natuurlijk nooit een en de zelfde naam zijn die het populairst wordt.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Niemand zei dat het geen normale namen zijn. Maar tegenwoordig hoor en lees ik van de aparte namen dat het lijstje mij meevalt.
Ik ken een meisje die Dami Lola heet... Komt uit een afrikaans land.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier in de straat is een meisje geboren en ze heet Tamilola (of tammilola/ temmilola)
Dat doe je toch niet als ouder zijnde
Ik vind Lex wel leuk eigenlijkquote:Op maandag 5 januari 2009 16:16 schreef _Bar_ het volgende:
ja ja nu mag ik me echt helemaal uit gaan leven met meiden en jongens namen, nu is de meidennaam niet zo lastig aangezien we die al weten eigenlijk.
Maar die jongens naam daar blijven we maar mee dubben.
Het mag gerust bij Thijs passen, kort en krachtig, het mag zelfs richting het fries/latijns, en misschien nog wel engels aangezien de meisjesnaam richting het engels opgaat.
ga in elk geval eens een namenboekje te rade slaan
Rover vind ik wel leuk. Het woord heef een zachte klank maar een stoere betekenis.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:39 schreef Belana het volgende:
een gezin hier in de buurt:
Silver (meisje) Rover, Mister en Ridder (jongens)
ik vind het wel wat hebben eigenlijk
En zijn dat hun honden of hun goudvissenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:39 schreef Belana het volgende:
Storm vind ik wel mooi bij Thijs passen. Of Bas.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:16 schreef _Bar_ het volgende:
ja ja nu mag ik me echt helemaal uit gaan leven met meiden en jongens namen, nu is de meidennaam niet zo lastig aangezien we die al weten eigenlijk.
Maar die jongens naam daar blijven we maar mee dubben.
Het mag gerust bij Thijs passen, kort en krachtig, het mag zelfs richting het fries/latijns, en misschien nog wel engels aangezien de meisjesnaam richting het engels opgaat.
ga in elk geval eens een namenboekje te rade slaan
jij bedoelt dat die ander jou dan toestemming moet geven om die naam te gebruiken?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Misschien een rarre vraag, en voor zover ik nu kan zien nog niet van toepassing bij ons, maar toch.
Als je favoriete naam dezelfde naam is als die van een (regelmatige, vaste) poster van OUD, heb je dan eerst met die persoon contact opgenomen om het daar te vertellen en eventueel te polsen of ze daar problemen mee heeft?
Zou je er dan ook wat mee doen als diegene er problemen mee heeft? Dus een andere naam kiezen? Ik niet namelijk, dus ik zou het ook niet vragen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Misschien een rarre vraag, en voor zover ik nu kan zien nog niet van toepassing bij ons, maar toch.
Als je favoriete naam dezelfde naam is als die van een (regelmatige, vaste) poster van OUD, heb je dan eerst met die persoon contact opgenomen om het daar te vertellen en eventueel te polsen of ze daar problemen mee heeft?
nou zeg, zo bedoel ik het helemaal nietquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:29 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, het was maar een vraag, dus opmerkingen als "wat een onzin zeg" vind ik wel wat overdreven. Ik vroeg het me gewoon af, onder andere omdat er zo weinig dezelfde namen zijn. Is dat toeval, of is dat toch omdat een naam die je hier vaak voorbij ziet komen een beetje als not done voelt?
Ik vond Amber een hele mooie naam en ja toevallig heet de dochter van Lady-S ook Amber. Een paar dagen nadat mijn Amber geboren was werd de dochter van Biebz geboren en die werd ook Amber genoemd..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Dat was de moeder van een overleden Pepijn voor er nare reacties komen van mensen die de situatie niet helemaal kennen. Niet dat ik daarom een andere keuze zou hebben gemaakt qua naam, maar het is wel een andere situatie dan iemand die boos of verongelijkt is dat de naam niet exclusief is of zo.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:33 schreef p_iglet het volgende:
Toen Pepijn geboren werd is er iemand gestopt met posten op fok omdat ze het te moeilijk vond dat er een andere Pepijn geboren was. Tsja heel vervelend voor die persoon, maar eerlijk gezegd niet mijn probleem.
Wij hadden hem waarschijnlijk ook wel gewoon gebruiktquote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:00 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb ook wel netjes van de voren een Pmmetje gestuurd hoor. Maar het was voor mij absoluut geen reden om de naam niet te gebruiken.
quote:Op zondag 4 januari 2009 20:32 schreef Lishe het volgende:
Tex, en iets als Maren? Marin? Ava, Lene?
Want ik denk natuurlijk weer s te weten om welke naam het gaat.![]()
Bij mij weet ze het wel, dat mijn dochter ook zo gaat heten als het idd een meisje gaat worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Haha, best gaaf! Vooral Rover vind ik echt stoer. Silver vind ik ook leuk!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:39 schreef Belana het volgende:
Oh my..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:47 schreef Principessa het volgende:
[..]
Ik vind Lex wel leuk eigenlijk
Dat eerste misschien (afhankelijk hoe "close" ik zou zijn met die persoon), dat tweede niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Dat dus.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat was de moeder van een overleden Pepijn voor er nare reacties komen van mensen die de situatie niet helemaal kennen. Niet dat ik daarom een andere keuze zou hebben gemaakt qua naam, maar het is wel een andere situatie dan iemand die boos of verongelijkt is dat de naam niet exclusief is of zo.
dat dacht ik ook meteen!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:52 schreef Reese het volgende:
oh, wat leuk! Noli gaat d'r dochter vernoemen naar BE!
Mooie naam
Wat is de 2e naam van Avalon ook alweer? Kan hem nergens meer terug vindenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:08 schreef owlet het volgende:
Ik zou er denk ik niets mee doen, hooguit als het een echt heel aparte naam is die overduidelijk door iemand zelf verzonnen is.
Een vriendin van me is nu zwanger en zij heeft voor een eventueel meisje de eerste en tweede naam van Avalon in gedachte (maar dan omgekeerd in volgorde). We zijn er individueel van elkaar op gekomen. Ze heeft wel gevraagd of ik er moeite mee heb maar ik kan het alleen maar leuk vinden! Als ik echt alleenrecht op een naam zou willen dan had ik wel een of andere gekke, zelfverzonnen naam genomen en dan nog staat het een ieder vrij om de naam ook te gebruiken.
Ik wilde Brent heel graag Rover noemen maar mijn vriend vond het niets. (En hier in dit topic heeft men er me al eens over uitaangelachenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:51 schreef Principessa het volgende:
[..]
Rover vind ik wel leuk. Het woord heef een zachte klank maar een stoere betekenis.
Mister vind ik daarentegen helemaal niks; mis zeg maar...
Dacht er ook zo over, maar het is wel een erg mooie naam. Alle namen die op nederlandse woorden lijken vielen toch al af want dat vond m'n man niet leuk (Raven, Storm, Sterre...)quote:Op zondag 11 januari 2009 12:59 schreef Igraine het volgende:
Raven, die is bij ons ook nog voorbij gekomen. Maar ik vond het toch net iets te 'metal' klinken.
Ja die hoorde ik ook. Hier op fok!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:11 schreef Rewimo het volgende:
Vanmorgen hoorde ik de naam Odin (jongetje), vind ik ook mooi
Dat zou best weleens dezelfde kunnen zijn (het is onze eerste fotofanforumbabyquote:
WIj zouden een engelse uitspraak hanteren bij Raven en dan klinkt het best metal vind ik.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:38 schreef Belana het volgende:
Een metalnaam? zo zie ik dat helemaal niet. Ik vind het gewoon heel mooi, zo ook Raaf voor een jongen
Ik hou daar wel van
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:44 schreef bixister het volgende:
[Op zaterdag 10 januari 2009 17:52 schreef Reese het volgende:
oh, wat leuk! Noli gaat d'r dochter vernoemen naar BE!
Mooie naam]
dat dacht ik ook meteen!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu stop ik met "weg geven".... *streng probeert te kijken*![]()
gelezen. Maar kan niet replyen want zit te internetten op m'n mobiel. Maar ik denk het niet. Wel mooie naam, trouwensquote:Op zondag 11 januari 2009 21:43 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dat vind ik niet leuk voor Noli, je weet nooit.
Ik fluister het wel in je oor.
Ik had al weer een andere L in gedachten.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:12 schreef Reese het volgende:
kijk één post boven je!
Ha, ik weet toch meer namen dan ik dacht
Het zoontje van Hugo Metsers 3473943-en-een-half heet ook zo geloof ik.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:50 schreef Brighteyes het volgende:
M'n zus heeft er een schoon-neefje bij (van de kant van haar man dus): Boaz.
Hmhmhm... beetje te hip for my liking zeg maar. Maar het past wel heel erg bij de papa en mama.
Op 1 januari is hier op de hoek een Boaz geboren. Dat is pas de derde in onze omgevingquote:Op maandag 12 januari 2009 13:50 schreef Brighteyes het volgende:
Hmhmhm... beetje te hip for my liking zeg maar. Maar het past wel heel erg bij de papa en mama.
quote:Op maandag 12 januari 2009 13:51 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik schijt 'm om een of andere reden dat Diaan dezelfde naam heeft als wij.. ik weet niet waarom
Ik ben de naam hier nog niet eerder tegen gekomen nee.. en we krijgen een jochie jaquote:Op maandag 12 januari 2009 14:09 schreef Diaan73 het volgende:
[..]jij bent jullie naam hier ook nog niet tegengekomen??? Leuk toch, spannend!! Ik ben wel lekker eerder
![]()
Krijgen jullie ook een jongen dan
![]()
Spreek je Boaz uit zoals je het schrijft? Dus Booo-as?quote:Op maandag 12 januari 2009 13:50 schreef Brighteyes het volgende:
quote:Op maandag 12 januari 2009 15:13 schreef Mula het volgende:
[..]
Spreek je Boaz uit zoals je het schrijft? Dus Booo-as?
quote:Op zondag 4 januari 2009 08:53 schreef Vicky het volgende:
Ik heb gister met M. namen zitten kijken omdat we weten wat het gaat worden.. Nou dat gaat nog een hele klus worden om DE naam te vinden. M. heeft een hele andere smaak.. lees ouderwets...
* Vicky heeft lijstje van Huup maar uitgedraaid...
* Vlindur Schud ferrari_rood de handquote:Op maandag 12 januari 2009 17:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn moeder roept ook al jaren. Je gaat je kind later toch geen .... noemen. Zowel zus als ik zijn nog niet aan de kinderen. Ben nog te jong vind ik zelf. maar toch beinvloed ze onbewust je keuze. Maarja ze hebben mij ook zo'n belachelijke naam gegeven dus mogen ze niets zeggen vind ik.
Mijn naam staat gewoon in mn profielquote:Op maandag 12 januari 2009 18:00 schreef ferrari_rood het volgende:
* ferrari_rood kent vlindur haar naam niet. Maar hoort altijd dat haar naam zo mooi is.
Maar toch ken ik niemand en dan ook echt niemand irl die zo heet. Zelfs op school en nu in het huidige basisonderwijs nog nooit iemand tegen gekomen die net zo heet.
quote:Op maandag 12 januari 2009 15:11 schreef S_oepstengel het volgende:
[..]
Ik ben de naam hier nog niet eerder tegen gekomen nee.. en we krijgen een jochie jaEn jij bent inderdaad eerder, maar dat boeit me niet
![]()
![]()
Dat was volgens mij wel bekend hoor...quote:Op maandag 12 januari 2009 19:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
dat was volgens mij nog niet bekend of wel? En natuurlijk boeit het je niet, alleen maar leuk toch?? Ik pm je even
Evita.. wel mooi.quote:Op maandag 12 januari 2009 20:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind Carla niet belachelijk hoor. Is een naam die je vaker hoort ik heet Evita.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry als ik nu kwetsend overkom.. Dat bedoel ik niet. Ben alleen maar eerlijk..
Maar een goeie naam bij mijzelf heb ik ook niet. Mn vriend noemt mij kip, chickie of vrouw. Carla vind ie ook vreselijk
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Ik wist het niet.... maar maakt ook niet uit.quote:Op maandag 12 januari 2009 20:53 schreef S_oepstengel het volgende:
[..]
Dat was volgens mij wel bekend hoor...![]()
Maar fjieuw, niet dezelfde namen dus
Als je er echt zo mee zit, want het blijft echt maar terug komen, dan maak je er toch gewoon Eva van en schrijf je dat toch ook gewoon zo overal op en zo?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Je kwetst me niet hoor. Ben er aan gewend en zoals ik al zei ik ben er zelf ook niet blij mee. Maar daarom heb ik wel gezegd krijg ik ooit kinderen dan krijgen ze normale namen die je dus veel vaker hoort op een normale manier geschreven.
Maar hoe noemt je vriend je dan? Je maakt me nieuwsgierig!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:49 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hoewel ik helemaal geen rare naam heb, vind ik hem zelf afschuwelijk. Het past niet bij mij vind ik zelf.
Mijn vriend noemt me ook nooit bij m`n echte naam en ik vind dat ook helemaal niet erg. Toch stel ik me altijd wel gewoon voor met m`n eigen naam, omdat ik nu eenmaal zo heet
Misschien maak ik er ooit nog wel eens een andere roepnaam van
dat zeg ik niet want dan lach je me pas echt uitquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar hoe noemt je vriend je dan? Je maakt me nieuwsgierig!
zelfde als mijn nickquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:58 schreef S_oepstengel het volgende:
Dit maakt mij nieuwsgierig naar jullie echte namen zeg![]()
Mijn naam is wel leukHip, kort.
Ruilen voor wat 'inside' info?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
dat zeg ik niet want dan lach je me pas echt uit
Carrie...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:41 schreef Brighteyes het volgende:
Vlindur, kan je er niet Carrie van maken ofzo? Dan is het net iets vlotter.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Carrie...
[ afbeelding ]
Dont think so!![]()
Mijn moeder had bij mijn broer beide namen van zijn dochters meteen goed, en zijn toch best aparte namen (Chayenna en Chelsea)quote:Op maandag 12 januari 2009 17:00 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
en? zit er nog wat bij?haha
Mijn schoonmoeder heeft er een handje van om namen te raden. Vet irritant, vooral omdat ze het op deze manier doet --> "oh jullie noemen het toch zeker geen ... hè?" blugh, ik ben zo bang dat de naam die wij helemaal het einde vinden erbij zit.aan de ene kant denk k dan van mja, is haar probleem, als zij die naam niet mooi vindt, maar ik zou het ook wel jammer vinden als ze de naam die wij voor ons kind kiezen bij voorbaat (onbewust) al zo afschiet.
Voorlopig zitten we safe want zij houdt van korte namen, en wij hebben lange namen, en ze gaat geloof ik alleen van haar eigen voorkeur uit. Maar het wordt nog wat om het uit te zingen tot augustus zeg.
Mijn naam is Kelly, vind dat echt verschrikkelijk!!quote:Op maandag 12 januari 2009 20:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind Carla niet belachelijk hoor. Is een naam die je vaker hoort ik heet Evita.
Inderdaad, mijn moeder heet eigenlijk Mariejola, maar niemand die haar zo noemt, iedereen zegt Jola (Marie vond ze te ouderwets klinken)quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:47 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Als je er echt zo mee zit, want het blijft echt maar terug komen, dan maak je er toch gewoon Eva van en schrijf je dat toch ook gewoon zo overal op en zo?
Ja, als je het op z'n engels uit spreekt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:44 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Carrie...
[ afbeelding ]
Dont think so!![]()
Carrie vind ik niet mooi, of zoals het afkorten van namen, 'Car' vreselijk. En je kan er zo lekker makkelijk Clara van maken he..quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, als je het op z'n engels uit spreekt.
Maar op z'n Nederlands heb je gewoon
Carrie Slee en die mooie rooie radiocolumniste enzo.
Nou ja goed... zelf weten!
Mariejola? Das ook apartquote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, mijn moeder heet eigenlijk Mariejola, maar niemand die haar zo noemt, iedereen zegt Jola (Marie vond ze te ouderwets klinken)
Mij noemen ze meestal Kel overigens.
Oh nee Bix, zo erg issie nou ook weer niet. Ik had em alleen nooit aan mijn kind geplakt.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:12 schreef bixister het volgende:
ik vind clara eigenlijk ook wel mooi, vlindur! maar jammer dat je er zelf zo ongelukkig mee bent. misschien een echte naamsverandering overwegen? heb je een idee hoe je wel zou willen heten?
lisauke vind ik geen mooie naam, sorry. de afzonderlijke 2 namen wel!
Ja, die klopt. Ik ken maar 2 andere Carla's (waarvan één met een K) En die met een K is even oud als ik, Dus van 84 en die andere was een veel oudere vrouw.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Klopt het geboorte jaar in je profiel? dan kan ik mij je afkeer wel enigzins begrijpen. Ik associeer de naam Carla ook eerder met wat "oudere" mensen.
Wij kennen ook een met jou naam en die noemt mn vriend altijd Alien.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:56 schreef Grijs het volgende:
Ik ben best blij met mijn naam. Toen ik klein was, moest ik mijn naam meestal 3x zeggen, omdat het toen vrij onbekend was, maar tegenwoordig is dat niet meer zo. Toen ik een jaar of 10-12 was, stond het zelfs in de top 10.
Hoe moet ik dat wetenquote:Op woensdag 14 januari 2009 11:38 schreef ferrari_rood het volgende:
tja roepnamen zijn niet echt afgeleid van hun namen nee. staan de roepnamen wel geregistreerd in het bevolkings register?
Normaal gezien niet... voor zover ik weet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:38 schreef ferrari_rood het volgende:
tja roepnamen zijn niet echt afgeleid van hun namen nee. staan de roepnamen wel geregistreerd in het bevolkings register?
Rups!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:11 schreef innepin het volgende:
Mathies en z'n matties, yosorry menicole. Ben erg benieuwd naar de naam van je kindje
![]()
wij hebben thuis weer lekker zitten discussiëren over de naamIk kan niet alleen niet een naam kiezen, ik kan al niet eens kiezen of ik een "klassieke" (a la Helena), "Hollandse" (a la Pien) of "moderne" (bv Storm) wil, en vriendlief ook niet
![]()
Bij de moderne namen moet je best lef hebben volgens mij, en ik weet nog niet helemaal of ik dat wel heb
voorbeelden zijn natuurlijk fictief.
kon zijn dat je de voorletters weet.quote:
quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:23 schreef owlet het volgende:
Maar dat is toch gewoon aan de ouders? Of ze de roepnaam als officiële naam in laten schrijven of dat ze de roepnaam daar los van laten?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:23 schreef huuphuup het volgende:
Ik sta geregistreerd zonder roepnaam, met de namen Maria Elisabeth. Mijn roepnaam begint toevallig ook met een M dus ik ben altijd honderd keer aan het uitleggen dat ik niet Marleen Elisabeth heet en ook niet Marleen Maria Elisabeth maar dat die M er gewoon niet staat.
En volgens mn moeder was Marleen weer een samentrekking van die twee namen...wat jij wil mam
quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:42 schreef huuphuup het volgende:
@Owlet, ja, klopt inderdaad. Het hoeft ook niet geregistreerd te worden.
@Vlindur, haha, dankjeweet je, ik vind eigenlijk niets van marleen. Ik vind het niet uitgesproken mooi of uitgesproken lelijk. Het is gewoon ik, het hoort bij me en ik weet niet anders I guess.
Het kind van een collega van me heet Alina. Vind ik toch wel wat hebbenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 16:09 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, die klopt. Ik ken maar 2 andere Carla's (waarvan één met een K) En die met een K is even oud als ik, Dus van 84 en die andere was een veel oudere vrouw.
[..]
Wij kennen ook een met jou naam en die noemt mn vriend altijd Alien.Ik vind het een mooie naam, maar geen kans dat ons kind zo gaat heten
Wat stom dat de gemeente meneer/mevrouw dat dan niet in de gaten had..quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:05 schreef oh-oh het volgende:
Mijn broertje heet Jordan Johanes, ja ja, Johanes met 1 n want dat heeft mn vader verkeerd opgegevenGelukkig gebruikt hij net als mn zus en ik de doopnamen echt nooit.
Oh, ook al zo'n domme fout.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:20 schreef Rewimo het volgende:
Gemeentes... bij mijn naam hebben ze juist een foutje gemaakt: Reneé in plaats van Renée. Is toch ook niet slim maar als je het wilt veranderen kan het niet
t zou mij ook overkomen kunnen zijnquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:20 schreef Rewimo het volgende:
Gemeentes... bij mijn naam hebben ze juist een foutje gemaakt: Reneé in plaats van Renée. Is toch ook niet slim maar als je het wilt veranderen kan het niet
* Vlindur zag het directquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
t zou mij ook overkomen kunnen zijn
heb echt 5x moeten lezen waar t verschil zat
quote:De 3-jarige Adolf Hitler Campbell is deze week bij zijn ouders wegehaald door de kinderbescherming in de staat New Jersey, aldus lokale media vandaag. Ook de zusjes van Adolf Hitler, JoyceLynn Aryan Nation en Honzlynn Hinler zijn bij de ouders weggehaald.
Adolfje Hitler kwam eerder in het nieuws toen zijn vader een tekst bestelde voor zijn verjaarag met daarop de tekst 'Fijne verjaardag Adolf Hitler'. De keten waar de taart werd besteld weigerde de taart destijds te maken. Ook de overheid was niet zo gechameerd van het nieuws over taart voor de kleine Adolf Hitler. Waarom de kinderen bij hun ouders zijn weggehaald, wilde de kinderbescherming niet zeggen.
De kinderen van Campbell hebben allemaal namen die met het nazisme van doen hebben. De vader, een fervent neonazi, zegt dat hij op deze manier zijn Duitse afkomst wil eren.
die stond in t vorige topic ookquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:22 schreef snakelady het volgende:
Over aparte namen gesproken...![]()
[..]
quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:37 schreef owlet het volgende:
Och, het kan altijd erger dan Filip. Wat dacht je van de familie met drie kindjes:
JoyceLynn Aryan Nation, Honszlynn Hinler Jeannie en Adolf Hitler
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |