abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65028493
Hoe moet ik dat weten
[/quote]

kon zijn dat je de voorletters weet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 januari 2009 @ 14:03:47 #277
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65028643
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe moet ik dat weten
kon zijn dat je de voorletters weet.
[/quote]

De voorletters zijn die van de doopnamen lijkt me
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65028842
mwah ligt er maar net aan, Isa heet bijvoorbeeld voluit:

Isa Maria Wilhelmina, roepnaam is Isa en in het geboorte register staat ze ook als Isa Maria Wilhelmina ingeschreven.

Maar eind jaren 70 werd dat pas een beetje normaal om je kind zo in te schrijven (iig hier in de omgeving wel) mijn man is van een paar jaar voor mij en die staat er dus ook alleen in met zijn doopnamen en niet met zijn roepnaam.....
Mama van Isa en Ties
pi_65030761
Ik sta in het geboorte register ook gewoon met mijn volledige namen mijn 1e naam is tevens mijn roepnaam
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:15:00 #280
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65034520
Bij mij ook, helemaal volledig, maar bij Peaceman niet.... die heeft 2 namen P.....J...... maar zijn roepnaam is anders. Wel een verbastering van de naam met J. En er zit tussen ons maar een half jaar verschil.
Make love, not war ☮
pi_65034845
Ik sta geregistreerd zonder roepnaam, met de namen Maria Elisabeth. Mijn roepnaam begint toevallig ook met een M dus ik ben altijd honderd keer aan het uitleggen dat ik niet Marleen Elisabeth heet en ook niet Marleen Maria Elisabeth maar dat die M er gewoon niet staat.

En volgens mn moeder was Marleen weer een samentrekking van die twee namen... wat jij wil mam
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65034887
Maar dat is toch gewoon aan de ouders? Of ze de roepnaam als officiële naam in laten schrijven of dat ze de roepnaam daar los van laten?
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:28:10 #283
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65035057
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:23 schreef owlet het volgende:
Maar dat is toch gewoon aan de ouders? Of ze de roepnaam als officiële naam in laten schrijven of dat ze de roepnaam daar los van laten?
ja volgens mij ook.
Make love, not war ☮
pi_65035245
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:23 schreef huuphuup het volgende:
Ik sta geregistreerd zonder roepnaam, met de namen Maria Elisabeth. Mijn roepnaam begint toevallig ook met een M dus ik ben altijd honderd keer aan het uitleggen dat ik niet Marleen Elisabeth heet en ook niet Marleen Maria Elisabeth maar dat die M er gewoon niet staat.

En volgens mn moeder was Marleen weer een samentrekking van die twee namen... wat jij wil mam

Hier het zelfde. Caroline Astrid voluit en roepnaam Carla.
Dat stukje met uitleggen is hier dus ook zo...

Marleen vind ik een mooie naam!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_65035649
@Owlet, ja, klopt inderdaad. Het hoeft ook niet geregistreerd te worden.

@Vlindur, haha, dankje weet je, ik vind eigenlijk niets van marleen. Ik vind het niet uitgesproken mooi of uitgesproken lelijk. Het is gewoon ik, het hoort bij me en ik weet niet anders I guess.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65035803
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:42 schreef huuphuup het volgende:
@Owlet, ja, klopt inderdaad. Het hoeft ook niet geregistreerd te worden.

@Vlindur, haha, dankje weet je, ik vind eigenlijk niets van marleen. Ik vind het niet uitgesproken mooi of uitgesproken lelijk. Het is gewoon ik, het hoort bij me en ik weet niet anders I guess.
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:58:39 #287
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_65036381
In mijn familie komen een aantal niet allerdaagse namen voor. Of wel apart geschreven, of gewoon een vage naam. Zo heet ik Chantall (dubbel l) en heb ik bijv. een nichtje dat Artamisia heet.

Aan de ene kant vind ik dat aparte best leuk, maar zulke namen worden altijd verkeerd geschreven, en dat wil ik mijn kind later eigenlijk niet aan doen Bovendien heet m'n vriend Jeroen. Zo lekker Hollands en simpel. Daar moet niet (nog) iets vaags bij.
(Un)masking for the greater good.
pi_65036602
Mijn broertje heet Johann. Met dubbel nn dus.. Word ook _altijd_ verkeerd geschreven.
Mijn vriend heet Johan. Erg fijn als je maar één van de twee nodig hebt als ze samen zijn.
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:04:41 #289
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_65036652
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:09 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja, die klopt. Ik ken maar 2 andere Carla's (waarvan één met een K) En die met een K is even oud als ik, Dus van 84 en die andere was een veel oudere vrouw.
[..]

Wij kennen ook een met jou naam en die noemt mn vriend altijd Alien. Ik vind het een mooie naam, maar geen kans dat ons kind zo gaat heten
Het kind van een collega van me heet Alina. Vind ik toch wel wat hebben
Apart, maar toch makkelijk te onthouden en redelijk spelfoutproof.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:05:50 #290
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_65036705
Mijn broertje heet Jordan Johanes, ja ja, Johanes met 1 n want dat heeft mn vader verkeerd opgegeven Gelukkig gebruikt hij net als mn zus en ik de doopnamen echt nooit.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_65037204
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:05 schreef oh-oh het volgende:
Mijn broertje heet Jordan Johanes, ja ja, Johanes met 1 n want dat heeft mn vader verkeerd opgegeven Gelukkig gebruikt hij net als mn zus en ik de doopnamen echt nooit.
Wat stom dat de gemeente meneer/mevrouw dat dan niet in de gaten had..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 januari 2009 @ 17:20:33 #292
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65037273
Gemeentes... bij mijn naam hebben ze juist een foutje gemaakt: Reneé in plaats van Renée. Is toch ook niet slim maar als je het wilt veranderen kan het niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65037358
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:20 schreef Rewimo het volgende:
Gemeentes... bij mijn naam hebben ze juist een foutje gemaakt: Reneé in plaats van Renée. Is toch ook niet slim maar als je het wilt veranderen kan het niet
Oh, ook al zo'n domme fout.
Wat voor volk zit er wel niet achter die balie's?
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:23:50 #294
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_65037395
Net zo dom als het volk dat aangifte komt doen schijnbaar
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 januari 2009 @ 17:24:33 #295
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65037419
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:20 schreef Rewimo het volgende:
t zou mij ook overkomen kunnen zijn
heb echt 5x moeten lezen waar t verschil zat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65037510
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

t zou mij ook overkomen kunnen zijn
heb echt 5x moeten lezen waar t verschil zat
* Vlindur zag het direct
Mijn pa is ook een tiepfout Teake ipv Taeke..
(Friese naam)
  woensdag 14 januari 2009 @ 22:22:51 #297
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_65050612
Over aparte namen gesproken...
quote:
De 3-jarige Adolf Hitler Campbell is deze week bij zijn ouders wegehaald door de kinderbescherming in de staat New Jersey, aldus lokale media vandaag. Ook de zusjes van Adolf Hitler, JoyceLynn Aryan Nation en Honzlynn Hinler zijn bij de ouders weggehaald.

Adolfje Hitler kwam eerder in het nieuws toen zijn vader een tekst bestelde voor zijn verjaarag met daarop de tekst 'Fijne verjaardag Adolf Hitler'. De keten waar de taart werd besteld weigerde de taart destijds te maken. Ook de overheid was niet zo gechameerd van het nieuws over taart voor de kleine Adolf Hitler. Waarom de kinderen bij hun ouders zijn weggehaald, wilde de kinderbescherming niet zeggen.

De kinderen van Campbell hebben allemaal namen die met het nazisme van doen hebben. De vader, een fervent neonazi, zegt dat hij op deze manier zijn Duitse afkomst wil eren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 januari 2009 @ 22:24:05 #298
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65050668
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 22:22 schreef snakelady het volgende:
Over aparte namen gesproken...
[..]
die stond in t vorige topic ook
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:37 schreef owlet het volgende:
Och, het kan altijd erger dan Filip. Wat dacht je van de familie met drie kindjes:
JoyceLynn Aryan Nation, Honszlynn Hinler Jeannie en Adolf Hitler

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 14 januari 2009 @ 22:26:54 #299
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_65050827
o haha, daar heb ik overheengelezen denk ik.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 14 januari 2009 @ 22:53:49 #300
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65052012
Kite Vlieger....las ik vandaag
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')