Ja, Vlaardingen/Schiedam hè.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:26 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
aha, wij komen uit dezelfde buurt dus
Een beetje offtopic, maar jij bedoelt de Jippo.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:27 schreef happyme28 het volgende:
Volgens mij was Eppo zo'n blaadje wat je op de lagere school kreeg. Eerst de Bobo en daarna in klas 3 ofzo kreeg je de Eppo.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:30 schreef Ikzoekiets het volgende:
Hallo mensen ik krijg een broertjeweten jullie misschien nog een leuke naam? Mijn familie is aziatisch dus 't lijkt me niet handig om hem willem ofzo te noemen als jullie begrijpen wat ik bedoel
Ik was nog eerderquote:Op zondag 4 januari 2009 14:22 schreef Belana het volgende:
geheel off-topic, maar eppo was ook een bladniet volgend op bobo oid maar wel een stripblad
ow dat zegt innepin dus
Ik dacht laatst ook maar eens een lijstje te maken, maar ik kom eigenlijk al niet eens namen tegen om op het lijstje te zetten...quote:Op zondag 4 januari 2009 14:38 schreef innepin het volgende:
Ontopic: ik heb gisteren zo'n extreem dik namenboek gekocht én helemaal doorgespit, en nou vind ik de helft van de namen die ik had opgeschreven al niet leuk meer
Aziz klinkt meer Turks dan Aziatisch, vind ik.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:45 schreef Moonah het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik vind Aziz mooi voor een Aziatisch kindje.
Het wordt een meisje.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:49 schreef livelink het volgende:
Texelonia, heb je nog helemaal geen idee dan? Zoek je nog een jongens- en een meisjesnaam? Of weet je al wat het wordt (ik hou het allemaal niet zo goed bij, sorry)
Voor Noah hadden we als meisjesnaam Emma, maar daar was ik tijdens de zwangerschap al niet meer zo weg van, dus was toen erg blij dat het een jongen wasquote:Op zondag 4 januari 2009 20:08 schreef snoopy het volgende:
was er voor Noah geen meisjesnaam dan? Of was dat Noa?
Mijn penvriendje uit India vroeger heette Azeez. Ik vind het wel een mooie naam, maar zoals gezegd is Aziatisch nogal erg breed en hebben ze in de diverse Aziatische landen toch ook weer hun eigen namen.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Aziz klinkt meer Turks dan Aziatisch, vind ik.
Nou, idd, ik ken Aziz ook als Indiaas.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn penvriendje uit India vroeger heette Azeez. Ik vind het wel een mooie naam, maar zoals gezegd is Aziatisch nogal erg breed en hebben ze in de diverse Aziatische landen toch ook weer hun eigen namen.
Goh ik merk nu pas dat ik de sluiting en openening van dit topic gemist heb.quote:Op maandag 29 december 2008 16:03 schreef Jeetjejom het volgende:
Jorja, we zijn die naam tegengekomen bij CSI Las Vegas, een van de actrices heet zo.
Wij willen hem dan wel gewoon op zijn Nederlands uitspreken, dus geen andere schrijfwijze als Georgia (zoals zij waarschijnlijk wel genoemd wordt)
Volgens wie zijn het rare namen dan?quote:Op maandag 5 januari 2009 12:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Vind het stuk voor stuk normale namen al vind ik Sem en Jayden iets minder.
Haha, maar dat komt omdat iedereen zijn eigen debiele schrijfwijze aan houdt, dan kan het natuurlijk nooit een en de zelfde naam zijn die het populairst wordt.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Niemand zei dat het geen normale namen zijn. Maar tegenwoordig hoor en lees ik van de aparte namen dat het lijstje mij meevalt.
Ik ken een meisje die Dami Lola heet... Komt uit een afrikaans land.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier in de straat is een meisje geboren en ze heet Tamilola (of tammilola/ temmilola)
Dat doe je toch niet als ouder zijnde
Ik vind Lex wel leuk eigenlijkquote:Op maandag 5 januari 2009 16:16 schreef _Bar_ het volgende:
ja ja nu mag ik me echt helemaal uit gaan leven met meiden en jongens namen, nu is de meidennaam niet zo lastig aangezien we die al weten eigenlijk.
Maar die jongens naam daar blijven we maar mee dubben.
Het mag gerust bij Thijs passen, kort en krachtig, het mag zelfs richting het fries/latijns, en misschien nog wel engels aangezien de meisjesnaam richting het engels opgaat.
ga in elk geval eens een namenboekje te rade slaan
Rover vind ik wel leuk. Het woord heef een zachte klank maar een stoere betekenis.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:39 schreef Belana het volgende:
een gezin hier in de buurt:
Silver (meisje) Rover, Mister en Ridder (jongens)
ik vind het wel wat hebben eigenlijk
En zijn dat hun honden of hun goudvissenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:39 schreef Belana het volgende:
een gezin hier in de buurt:
Silver (meisje) Rover, Mister en Ridder (jongens)
ik vind het wel wat hebben eigenlijk
Storm vind ik wel mooi bij Thijs passen. Of Bas.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:16 schreef _Bar_ het volgende:
ja ja nu mag ik me echt helemaal uit gaan leven met meiden en jongens namen, nu is de meidennaam niet zo lastig aangezien we die al weten eigenlijk.
Maar die jongens naam daar blijven we maar mee dubben.
Het mag gerust bij Thijs passen, kort en krachtig, het mag zelfs richting het fries/latijns, en misschien nog wel engels aangezien de meisjesnaam richting het engels opgaat.
ga in elk geval eens een namenboekje te rade slaan
jij bedoelt dat die ander jou dan toestemming moet geven om die naam te gebruiken?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Misschien een rarre vraag, en voor zover ik nu kan zien nog niet van toepassing bij ons, maar toch.
Als je favoriete naam dezelfde naam is als die van een (regelmatige, vaste) poster van OUD, heb je dan eerst met die persoon contact opgenomen om het daar te vertellen en eventueel te polsen of ze daar problemen mee heeft?
Zou je er dan ook wat mee doen als diegene er problemen mee heeft? Dus een andere naam kiezen? Ik niet namelijk, dus ik zou het ook niet vragen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Misschien een rarre vraag, en voor zover ik nu kan zien nog niet van toepassing bij ons, maar toch.
Als je favoriete naam dezelfde naam is als die van een (regelmatige, vaste) poster van OUD, heb je dan eerst met die persoon contact opgenomen om het daar te vertellen en eventueel te polsen of ze daar problemen mee heeft?
nou zeg, zo bedoel ik het helemaal nietquote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:29 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, het was maar een vraag, dus opmerkingen als "wat een onzin zeg" vind ik wel wat overdreven. Ik vroeg het me gewoon af, onder andere omdat er zo weinig dezelfde namen zijn. Is dat toeval, of is dat toch omdat een naam die je hier vaak voorbij ziet komen een beetje als not done voelt?
Ik vond Amber een hele mooie naam en ja toevallig heet de dochter van Lady-S ook Amber. Een paar dagen nadat mijn Amber geboren was werd de dochter van Biebz geboren en die werd ook Amber genoemd..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:12 schreef miss_sly het volgende:
Dat was de moeder van een overleden Pepijn voor er nare reacties komen van mensen die de situatie niet helemaal kennen. Niet dat ik daarom een andere keuze zou hebben gemaakt qua naam, maar het is wel een andere situatie dan iemand die boos of verongelijkt is dat de naam niet exclusief is of zo.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:33 schreef p_iglet het volgende:
Toen Pepijn geboren werd is er iemand gestopt met posten op fok omdat ze het te moeilijk vond dat er een andere Pepijn geboren was. Tsja heel vervelend voor die persoon, maar eerlijk gezegd niet mijn probleem.
Wij hadden hem waarschijnlijk ook wel gewoon gebruiktquote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:00 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb ook wel netjes van de voren een Pmmetje gestuurd hoor. Maar het was voor mij absoluut geen reden om de naam niet te gebruiken.
quote:Op zondag 4 januari 2009 20:32 schreef Lishe het volgende:
Tex, en iets als Maren? Marin? Ava, Lene?
Want ik denk natuurlijk weer s te weten om welke naam het gaat.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |