abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64429425
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64429439
Vorige OP was mooier.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64429457
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:26 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Je wil dus eigenlijk hetzelfde als Meki?
Het enige dat ik wil is dat het Joodse volk eindelijk in vrede kan leven en hoe dat wordt gerealiseerd, interesseert me niet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 28 december 2008 @ 14:30:03 #4
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_64429476
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Israel wilt de Palestijnen simpelweg weg hebben waar ook ter wereld
En daarom keur jij het goed als Israël van de kaart geveegd zou worden.....
Je bent zelf geen haar beter dan de Israëlische regering.

We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_64429483
Jammer dat Israël toch heeft gehapt uiteindelijk. Dit was nu de hele opzet van die doorlopende rakettenstroom richting Israël die al plaatsvond voor de gaza etc.

De lobby is geslaagd.

Ik snap werkelijk niet dat niemand van al die demonstranten niet demonstreerden tegen het bouwen in de gazastrook etc. Dat ze niet voor de tijd demonstreerden tegen de doorlopende aanvallen en aanslagen die tegen Israël gericht waren. Lekker selectief allemaal. Doen alsof ze dit niet doen omdat ze moslims of joden niet haten, maar uit mensenmedelievendheid.riiiiggght! De lobby heeft dus goed gewerkt.

Ik vind het jammer dat Israël heeft gehapt, want ik zag allang aankomen dat het niet meer was dan provoceren. En las hier over gekleurd? Mên, de ene kant is net zo gekleurd als de andere kant (zo niet nog gekleurder).

Overduidelijk is het de pers die voor die doeleinden is gebruikt. Dat er geen doden zijn gevallen (tenminste ik lees er niets over of het wordt doodgezwegen) door die doorlopende raketaanvallen vanuit de Hamas en Hezbollah in de beschoten gebieden is een regelrecht wonder te noemen. Weten die lui daar zelf welzeker wie er nu eigenlijk is begonnen? Wil er nu geen mens vrede daar? En ik zie dus alleen dat Israël meer wapens heeft, maar dat andere landen de Palestijnen net genpeg wapens geeft om te kunnen zorgen dat ook de Palestijnen niet teveel macht krijgen en ook dat land zo weer ingelijfd kan worden, mochten de Joden toch vernietigd worden. Net niet genoeg, maar wel genoeg geven om te kunnen vechten in plaats van eten.

Mijn hart gaat a uit naar de kinderen en de vrouwen en mannen die daar niet selectief denken en elk geweld naar elkaar veroordelen. (of niet weten wat er speelt daar)

Zoveel pijn! Veroorzaakt door de regering van beide kampen.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_64429485
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Oplossing is simpel
dat is vrede. Alleen Israel wilt geen vrede
dus oplossing maakt israel onmogelijk
Maar als iemand geen vrede wil, is het dan niet beter om hem om te praten zodat ze toch vrede willen in plaats van ze dan maar dagelijks te bestoken met raketten, want die hufters willen toch geen vrede?

Ik vind dat nogal een boute uitspraak van iemand die VREDE SALAAM PEACE onder zn nicj heeft staan.

Volgens mij ben jij helemaal niet zo vredelievend als je je voordoet Meki.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_64429498
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:14 schreef Meki het volgende:

[..]

eens daar zijn we het eens.
Maar waarom zeg jij nu niks over de oorlogsmisdadigers die nu een Palestijnen gaan aanvallen ?
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Verschrikkelijk zoveel doden, maar ik meen dat Hamas dit toch wel een beetje over zichzelf heeft afgeroepen.
De raket- en mortierbeschietingen zijn eigenlijk ook het enige machtsmiddel dat voor deze islamisten voor handen is. Het ontlokt een reactie van Israël uit waarna de hoop natuurlijk is, dat de internationale gemeenschap Israël terecht wijst, ten voordele van de Palestijnse zaak.
Militair gezien kunnen zij het eenvoudigweg niet winnen.
Alleen denk ik dat deze strategie lichtelijk tanende is.
  zondag 28 december 2008 @ 14:30:53 #8
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_64429503
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het enige dat ik wil is dat het Joodse volk eindelijk in vrede kan leven en hoe dat wordt gerealiseerd, interesseert me niet.
Dus een exodus van het Joods volk naar een staat in de VS zou je voor zijn?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_64429535
quote:

[..]

Oplossing is simpel

Je bent echt zo afgrijselijk zwart wit ... om te huilen gewoon. De wereld bestaat uit meer dan alleen schuldigen en onschuldigen...

Als het probleem zo makkelijk was , dan was er allang vrede...
Waar twee kijven hebben twee schuld.
In het algemeen is het al bedroevend dat er doden vallen aan welke kant van de grens dan ook. Palestijn of Israeli.

Dus Meki , kijk alsjeblieft iets verder dan je neus lang is.

En dat geld eigenlijk niet alleen voor Meki , maar voor iedereen.
Zolang iemand ook maar 1 kant van deze strijd als winnaar of verliezer ziet , dan is er geen mogelijkheid tot dialoog.

De invloed van de omringende landen in de regio moet je ook niet uitsluiten. Iedereen gebruikt de propaganda die gecreert word door beide partijen , om zijn eigen volk te mobiliseren...
Echt te triest dit.
Those who forget their past , are condemned to re-live it...
  zondag 28 december 2008 @ 14:32:25 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64429554
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:20 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik weet dat je pacifist bent, maar je weet toch wel genoeg van militaire zaken om te begrijpen dat het zo niet werkt? Doelen worden eerst uitgezocht door inlichtingendiensten natuurlijk, en de Israeli's hebben de technologie om van veel grotere afstanden hun doelen te raken.

Het zal best wel eens misgaan, maar het is niet te vergelijken met een raketje aansteken in de richting van Israel en dan bidden dat het een Jood raakt.
Ik ben geen pacifist, maar ik geloof hier helemaal niks van.

Je gaat me niet vertellen dat dagenlang, wekenlang, nee, maandenlang de Israëlische inlichtingen honderden mensen in de gaten houdt, en dan ineens, is er ergens een moment, dat ze ineens allemaal heel erg een dusdanig gevaar vormen dat ze per direct dood moeten. En dan niet door een sniper (dat in plaats van zo'n target painter) maar nee, die 'doelen' moeten dan ineens dood door raketten.

Nee, dat is voor mij echt te simpel.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_64429558
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Maar als iemand geen vrede wil, is het dan niet beter om hem om te praten zodat ze toch vrede willen in plaats van ze dan maar dagelijks te bestoken met raketten, want die hufters willen toch geen vrede?

Ik vind dat nogal een boute uitspraak van iemand die VREDE SALAAM PEACE onder zn nicj heeft staan.

Volgens mij ben jij helemaal niet zo vredelievend als je je voordoet Meki.
Israel laat duidelijk zien dat ze geen vrede willen. ze laten het zien met honderden doden
pi_64429574
quote:

[..]

Oplossing is simpel
Ze worden continue bestookt met raketten. Daar moeten ze wel op reageren. Jij brengt het telkens alsof alleen Israel de schuldige is aan de hele situatie. Beide partijen zijn schuldig.

Aktie -> reaktie -> reaktie -> reaktie enzovoorts.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_64429582
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:30 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

In vegas is men goed in alles nabouwen dus een nog grotere en luxere tempelberg, klaagmuur en wat voor dingen zijn daar nog meer om zet zogenaamd heilig te maken.
  zondag 28 december 2008 @ 14:33:46 #14
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64429587
quote:

[..]

Er wonen al meer Joden in de VS dan in Israel...
pi_64429597
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Israel laat duidelijk zien dat ze geen vrede willen. ze laten het zien met honderden doden
Volgens Palestijnse bronnen.
Paul is mijn papa, Tong80 mijn Opa.
pi_64429608
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:30 schreef Waterwereld het volgende:
Jammer dat Israël toch heeft gehapt uiteindelijk. Dit was nu de hele opzet van die doorlopende rakettenstroom richting Israël die al plaatsvond voor de gaza etc.

De lobby is geslaagd.

Ik snap werkelijk niet dat niemand van al die demonstranten niet demonstreerden tegen het bouwen in de gazastrook etc. Dat ze niet voor de tijd demonstreerden tegen de doorlopende aanvallen en aanslagen die tegen Israël gericht waren. Lekker selectief allemaal. Doen alsof ze dit niet doen omdat ze moslims of joden niet haten, maar uit mensenmedelievendheid.riiiiggght! De lobby heeft dus goed gewerkt.

Ik vind het jammer dat Israël heeft gehapt, want ik zag allang aankomen dat het niet meer was dan provoceren. En las hier over gekleurd? Mên, de ene kant is net zo gekleurd als de andere kant (zo niet nog gekleurder).

Overduidelijk is het de pers die voor die doeleinden is gebruikt. Dat er geen doden zijn gevallen (tenminste ik lees er niets over of het wordt doodgezwegen) door die doorlopende raketaanvallen vanuit de Hamas en Hezbollah in de beschoten gebieden is een regelrecht wonder te noemen. Weten die lui daar zelf welzeker wie er nu eigenlijk is begonnen? Wil er nu geen mens vrede daar? En ik zie dus alleen dat Israël meer wapens heeft, maar dat andere landen de Palestijnen net genpeg wapens geeft om te kunnen zorgen dat ook de Palestijnen niet teveel macht krijgen en ook dat land zo weer ingelijfd kan worden, mochten de Joden toch vernietigd worden. Net niet genoeg, maar wel genoeg geven om te kunnen vechten in plaats van eten.

Mijn hart gaat a uit naar de kinderen en de vrouwen en mannen die daar niet selectief denken en elk geweld naar elkaar veroordelen. (of niet weten wat er speelt daar)

Zoveel pijn! Veroorzaakt door de regering van beide kampen.
Hier ben ik het zo ongelofelijk mee eens !
pi_64429619
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:30 schreef -Techno- het volgende:

[..]

En daarom keur jij het goed als Israël van de kaart geveegd zou worden.....
Je bent zelf geen haar beter dan de Israëlische regering.

Ik keur het niet goed, Alleen ze doen de wereld zo pijn en maken de wereld duivelsachtig.
Eindelijk iemand gevonden die Israelische regering veroordeeld.
pi_64429629
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:29 schreef JohnDope het volgende:
Israel afschaffen lijkt de kortste weg. In een oorlogszuchtig en roofzuchtig land kun je natuurlijk nooit in vrede leven.

Betere optie is dat dat land ophoudt met roven en oorlogshitsen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64429630
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:34 schreef jimmyrodgers het volgende:

[..]

Volgens Palestijnse bronnen.
Volgende de Israelische bronnen zijn er alleen terroristen vermoord
pi_64429643
quote:

[..]

De Palestijnen laten duidelijk zien dat ze geen vrede willen. ze laten het dagelijks zien met 50 raketten

Zie je nu een beetje hoe dom je uitspraken zijn Meki?
vosss is de naam,
  zondag 28 december 2008 @ 14:35:30 #21
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_64429646
quote:

[..]

Dat klopt.....
Maar als jij het goed keurt om Israël van de kaart te vegen dan ben je zelf geen haar beter.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_64429657
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:32 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je gaat me niet vertellen dat dagenlang, wekenlang, nee, maandenlang de Israëlische inlichtingen honderden mensen in de gaten houdt, en dan ineens, is er ergens een moment, dat ze ineens allemaal heel erg een dusdanig gevaar vormen dat ze per direct dood moeten. En dan niet door een sniper (dat in plaats van zo'n target painter) maar nee, die 'doelen' moeten dan ineens dood door raketten.

De Hamasposten (politiebureau's, opleidingscentra, tv-stations, etc.) zijn heel gemakkelijk in kaart te brengen door middel van satellieten of andere beeldtechnieken.
pi_64429662
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:35 schreef vosss het volgende:

[..]

De Palestijnen laten duidelijk zien dat ze geen vrede willen. ze laten het dagelijks zien met 50 raketten

Zie je nu een beetje hoe dom je uitspraken zijn Meki?
Nee Palestijnen zijn verzetshelden. en de rakketten hebben niemand vermoord.
pi_64429698
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:35 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dat klopt.....
Maar als jij het goed keurt om Israël van de kaart te vegen dan ben je zelf geen haar beter.
Waarom ik dat zeg omdat Israel altijd er goed van uitkomt.
ze lappen de UN aan hun laars de internationale gemeenschap daar luisteren ze erniet naar.
  zondag 28 december 2008 @ 14:37:42 #25
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_64429714
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik keur het niet goed, Alleen ze doen de wereld zo pijn en maken de wereld duivelsachtig.
Eindelijk iemand gevonden die Israelische regering veroordeeld.
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Zeer makkelijk, Israel brengen naar planeet Mars kunnen ze de wereld ook niks aandoen.
Je keurt het dus wel goed
pi_64429720
quote:

[..]

Nee.

[ Bericht 11% gewijzigd door JohnDope op 28-12-2008 14:48:47 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_64429725
Volgens de Italiaanse krant La Reppublica komt het bezoek van de paus aan het H. Land volgend jaar in het gedrang als gevolg van de meer dan 200 doden in de Gazastrook. (tb)
pi_64429731
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:36 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee maar ze zijn wel afgeschoten met doel mensen te verwonden/vermoorden.

En verzetshelden... zucht Meki , Voor jou zijn de palestijnen verzetshelden , voor de ander zijn het terroristen.
Voor de een is met Israel een strijd van verzet bezig , voor de ander is Israel terroristisch bezig.

Zullen we in plaats van alle partijen te veroordelen , nu eens werken naar een vrede ?
oftewel praten in plaats van schieten ?
  zondag 28 december 2008 @ 14:38:22 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64429733
Meki, 2 dingen.

Ten eerste een vraag: Jij wilt heel Israel naar mars verplaatsen. Houdt dat alleen de regering in, die volgens jou schandelijke daden doen, of héél Israel, dus ook de overige 90%, die helemaal niets met het geweld van doen heeft?
Ten tweede een opmerking. Weet je wat elke machtswellustige dictator als kenmerk heeft? Dat hij de mensen waar hij het niet mee eens is vermoord, verband, of anderszins tot zwijgen brengt. Hoe ben jij anders dan die mensen? Die oplossing van jou is toch even erg
Laffe huichelaar
pi_64429734
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:37 schreef -Techno- het volgende:

[..]

[..]

Je keurt het dus wel goed
Het is grappig bedoeld
  zondag 28 december 2008 @ 14:38:34 #31
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64429746
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:32 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je gaat me niet vertellen dat dagenlang, wekenlang, nee, maandenlang de Israëlische inlichtingen honderden mensen in de gaten houdt, en dan ineens, is er ergens een moment, dat ze ineens allemaal heel erg een dusdanig gevaar vormen dat ze per direct dood moeten.
Ik weet wel zeker dat ze al decennia lang duizenden personen in de gaten houden. Het is nu ook niet dat ze ineens een gevaar vormen, dat deden ze al. Israel heeft zich nog lang ingehouden imho, met al die raketten die vanuit Gaza kwamen de laatste tijd.

Je maakt een plan voor een aanval, bij voorbaat selecteer je strategische doelen, in dit geval Hamas politiekantoren e.d. En als die aanval er dan komt is het met de technologie en kennis van de Israeli's een koud kunstje om ze uit te schakelen.
quote:
En dan niet door een sniper (dat in plaats van zo'n target painter) maar nee, die 'doelen' moeten dan ineens dood door raketten.

Een sniper zou juist te simpel zijn, het gaat hier niet alleen om een handvol personen. Hamas is een grote organisatie, met weinig interne controle. Het beste is om er dus zoveel mogelijk uit te schakelen.
pi_64429749
quote:
en de rakketten hebben niemand vermoord.
Omdat ze niet kunnen schieten! Als de raketten niemand doden en het is ook niet hun bedoeling om daar iemand mee te doden, waarom schieten ze dan in hemelsnaam nog met die dingen?????

Iemand die vrede wil schiet niet elke dag 50 raketten naar zn buurman. Zo werkt het gewoon niet Meki, en jouw voorgestelde oplossing van dan maar het hele joodse volk over de kling te jagen werkt ook niet.

Dat snap je zelf ook best wel en mocht je dat echt zelf niet snappen dan spoor je voor geen meter.

vosss is de naam,
  zondag 28 december 2008 @ 14:38:46 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64429756
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Volgende de Israelische bronnen zijn er alleen terroristen vermoord
dat is niet wat olmert zegt. hij betreurt de burgerslachtoffers zelfs.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 28 december 2008 @ 14:39:15 #34
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64429771
quote:

[..]

Tot hun spijt...
  zondag 28 december 2008 @ 14:39:26 #35
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64429778
quote:

[..]

Omdat ze blijkbaar zand in hun ogen hebben, of een natuurlijke afwijking als ze richten.

Zelfs Egypte is het eens met Israël. Hamas heeft het over zich heen geroepen, en ik hoop dat ze heel die kliek opruimen. Niet politiek, dan maar militair.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_64429783
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:38 schreef timmmmm het volgende:
Meki, 2 dingen.

Ten eerste een vraag: Jij wilt heel Israel naar mars verplaatsen. Houdt dat alleen de regering in, die volgens jou schandelijke daden doen, of héél Israel, dus ook de overige 90%, die helemaal niets met het geweld van doen heeft?
Ten tweede een opmerking. Weet je wat elke machtswellustige dictator als kenmerk heeft? Dat hij de mensen waar hij het niet mee eens is vermoord, verband, of anderszins tot zwijgen brengt. Hoe ben jij anders dan die mensen? Die oplossing van jou is toch even erg
Alle Israeliers die wantoestanden en misdadigers zijn kunnen allemaal naar de mars
Alle Israeliers die vrede willen zijn welkom.
pi_64429806
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:39 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Omdat ze blijkbaar zand in hun ogen hebben, of een natuurlijke afwijking als ze richten.

Zelfs Egypte is het eens met Israël. Hamas heeft het over zich heen geroepen, en ik hoop dat ze heel die kliek opruimen. Niet politiek, dan maar militair.
wat versta je onder de kliek ?
pi_64429810
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Omdat ze niet kunnen schieten! Als de raketten niemand doden en het is ook niet hun bedoeling om daar iemand mee te doden, waarom schieten ze dan in hemelsnaam nog met die dingen?????

Iemand die vrede wil schiet niet elke dag 50 raketten naar zn buurman. Zo werkt het gewoon niet Meki, en jouw voorgestelde oplossing van dan maar het hele joodse volk over de kling te jagen werkt ook niet.

Dat snap je zelf ook best wel en mocht je dat echt zelf niet snappen dan spoor je voor geen meter.

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 28 december 2008 @ 14:40:37 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64429815
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De Hamasposten (politiebureau's, opleidingscentra, tv-stations, etc.) zijn heel gemakkelijk in kaart te brengen door middel van satellieten of andere beeldtechnieken.
En die politiebureaus zitten elke vrijdagmiddag voor de lol raketten af te schieten op Israël ofzo, dat ze een bombardement verdienen?
  zondag 28 december 2008 @ 14:41:13 #40
158899 GasTurbine
pi_64429831
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Alle Israeliers die wantoestanden en misdadigers zijn kunnen allemaal naar de mars
Het feit dat je misdadigers af wilt schieten geeft aan dat je hetzelfde bent als een genocide-plegende Israeliër. Geen haar beter.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_64429838
Naar mars sturen
pi_64429843
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Iemand die vrede wilt doet ook geen genocides en massamoorden
pi_64429851
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:41 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Het feit dat je misdadigers af wilt schieten geeft aan dat je hetzelfde bent als een genocide-plegende Israeliër. Geen haar beter.
Oe Meki vergelijken met een Israelier. Nu gaat het lachen worden denk ik !
vosss is de naam,
  zondag 28 december 2008 @ 14:42:03 #44
158899 GasTurbine
pi_64429859
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:40 schreef Meki het volgende:

[..]

wat versta je onder de kliek ?
Hamas, Hezbollah, Al-Qaida, Taliban etc.
pi_64429863
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:41 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Wat versta je onder een oorlogsmisdadiger ?
pi_64429877
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:42 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Hamas, Hezbollah, Al-Qaida, Taliban etc.
en de terroristische Israel ?
pi_64429894
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Juist en dat geld voor BEIDE partijen!!!

Dus zullen we nu maar eens gaan praten in plaats van schieten ?
  zondag 28 december 2008 @ 14:42:59 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64429896
quote:

[..]

Dan ben je dus ook voor de doodstraf, dat had ik niet achter jou gezocht.

Afijn, ontopic: Hoe ben je dan van plan die mensen te scheiden?

Ich habe es nicht gewusst enzo, omdat jij zo graag hitler er bijhaald
Laffe huichelaar
  zondag 28 december 2008 @ 14:43:00 #49
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64429897
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En die politiebureaus zitten elke vrijdagmiddag voor de lol raketten af te schieten op Israël ofzo, dat ze een bombardement verdienen?
Hamas schiet op Israel, Hamas moet uitgeschakeld worden, Hamas runt de politiebureaus.. 1+1+1...
pi_64429907
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:42 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee, die verdedigen alleen hun land.
  zondag 28 december 2008 @ 14:43:31 #51
158899 GasTurbine
pi_64429915
quote:

[..]

Wat versta je onder een oorlogsmisdadiger ?
Jou. Een oorlogsmisdadiger die nog geen misdaden heeft gepleegd, dat dan weer wel. Mensen die het licht in de ogen van de ander niet gunnen.
pi_64429925
Meki, nog even over die Mars-oplossing van je.

Stel nou dat er wel leven op Mars mogelijk was, zou je dan voor een andere planeet kiezen?
vosss is de naam,
  zondag 28 december 2008 @ 14:44:04 #53
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_64429933
quote:

[..]

Wat is vrede volgens jou? Jezelf dagelijk laten beschieten en niks terug doen? Stel dat jouw buurman je dagelijks een klap voor je kop geeft als je het trappenhuis door loopt, wat doe jij dan?
Stop the world, I want to get out.
  zondag 28 december 2008 @ 14:44:12 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_64429935
quote:

[..]

Hmm als je de vijand totaal uitmoord is er altijd vrede.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_64429945
tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 28 december 2008 @ 14:44:30 #56
158899 GasTurbine
pi_64429951
quote:

[..]

Dit is een kruisverhoor?
pi_64429976
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:43 schreef vosss het volgende:
Meki, nog even over die Mars-oplossing van je.

Stel nou dat er wel leven op Mars mogelijk was, zou je dan voor een andere planeet kiezen?
Denk even goed na over de vraag Meki
vosss is de naam,
pi_64429977
tvi
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_64429980
Meki we hebben trouwens met 3-0 gewonnen.
pi_64429990
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan ben je dus ook voor de doodstraf, dat had ik niet achter jou gezocht.

Afijn, ontopic: Hoe ben je dan van plan die mensen te scheiden?

Ich habe es nicht gewusst enzo, omdat jij zo graag hitler er bijhaald
Absoluut.
Maar verder was jij voor massamoorden. dan kan ik deze vraag niet beantwoorden.
pi_64429991
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De politie is er niet om het verkeer te regelen, ofzo. Zij is onderdeel van de structuur van Hamas.
Bovendien heeft Hamas de autoriteit opgeëist in Gaza. Dat maakt haar sowieso verantwoordelijk voor de raket- en mortieraanvallen.
  zondag 28 december 2008 @ 14:46:07 #62
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_64430002
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:38 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is grappig bedoeld
Tuurlijk jongen..... beetje jammer van je
pi_64430010
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Denk even goed na over de vraag Meki
Mensen die vrede willen zijn welkom
die geen vrede willen maar kwaadheid
  zondag 28 december 2008 @ 14:47:05 #64
158899 GasTurbine
pi_64430026
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:43 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Jou. Een oorlogsmisdadiger die nog geen misdaden heeft gepleegd, dat dan weer wel. Mensen die het licht in de ogen van de ander niet gunnen.
Je vroeg m'n mening, wil je er nog verder wat mee doen?
pi_64430027
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hmm als je de vijand totaal uitmoord is er altijd vrede.
Alleen in hun ogen geziende vijand gaat het nooit opgeven.
pi_64430055
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Israel afschaffen lijkt de kortste weg. In een oorlogszuchtig en roofzuchtig land kun je natuurlijk nooit in vrede leven.

Betere optie is dat dat land ophoudt met roven en oorlogshitsen.
Medinat Yisrael is en blijft het heilige land, dus afschaffen zal nooit een optie zijn.
  zondag 28 december 2008 @ 14:48:26 #67
158899 GasTurbine
pi_64430062
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:47 schreef Meki het volgende:

[..]

Alleen in hun ogen geziende vijand gaat het nooit opgeven.
En Israel ook niet. Rara, hoe komen die oorlogen daar toch altijd. Allebij zo koppig als de pest.
pi_64430066
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet.

Jij stelde voor om heel Israel naar Mars te verplaatsen.
Op Mars is geen menselijk leven mogelijk.

Mijn simpele vraag was of dat jij voor een andere planeet zou kiezen als er WEL leven mogelijk geweest zou zijn op Mars.

Dat is gewoon tweede klas basisschool ja nee vraag Meki.
Dus, nog een keer:

Als er menselijk leven mogelijk was op Mars, zou je dan voor een andere planeet kiezen Meki?
vosss is de naam,
  zondag 28 december 2008 @ 14:49:04 #69
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64430083
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Erkent Hamas Israël?

Zo ja bron graag.
pi_64430104
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:49 schreef Klummie het volgende:

[..]

Erkent Hamas Israël?

Zo ja bron graag.
Waarom zou je Israel moeten erkennen dan ?
pi_64430137
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:49 schreef Meki het volgende:

[..]

Voor 'vrede, salaam, peace'?
pi_64430144
quote:

[..]

Ben je in staat tot een discussie , of probeer je ons alleen maar je mening op te dringen ?
  zondag 28 december 2008 @ 14:51:12 #73
158899 GasTurbine
pi_64430158
quote:

[..]

Omdat de VN Israel ook erkent. Een stap in de richting van vrede. Een gebaar tonen dat je vrede wilt.

Heb ik trouwens zulke sterke punten of negeer je me?
  zondag 28 december 2008 @ 14:51:16 #74
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64430159
quote:

[..]

i rest my case, wat een mongool ben jij
  zondag 28 december 2008 @ 14:51:56 #75
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64430176
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:51 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Omdat de VN Israel ook erkent. Een stap in de richting van vrede. Een gebaar tonen dat je vrede wilt.

De grenzen zoals bepaald in een resolutie uit 1967 bedoel je? Oh, ja, die tijd van weleer.
pi_64430179
quote:

[..]

Meki is nogal selectief qua reageren , maar dat wist je al neem ik aan ?
pi_64430223
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:52 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Meki is nogal selectief qua reageren , maar dat wist je al neem ik aan ?
Hij reageert ook niet op mijn vraag over Mars.
Ik kan je garanderen dat hij wel degelijk voor een andere planeet zou kiezen om heel Israel naar toe te verplaatsen mocht er WEL leven mogelijk zijn op Mars.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 28-12-2008 16:09:03 ]
vosss is de naam,
pi_64430228
quote:

[..]

Wanneer is het volgens jou vrede daar?
  zondag 28 december 2008 @ 14:53:28 #79
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64430230
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:43 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Hamas schiet op Israel, Hamas moet uitgeschakeld worden, Hamas runt de politiebureaus.. 1+1+1...
Lijkt me een typisch geval van 'guilty by association'.
pi_64430232
En erkent dan de wereld ook de democratisch gekozen tak van de hamas.
  zondag 28 december 2008 @ 14:54:37 #81
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64430261
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Absoluut.
Maar verder was jij voor massamoorden. dan kan ik deze vraag niet beantwoorden.
Dat gebruik je al de hele tijd als het je te lastig wordt hè?

Laat ik jou dan deze vraag stellen. Stel, de VS treft een groot terroristentrainingskamp aan. Minstens 1000 man, tot de tanden toe gewapend. Moeten ze die dan platbombarderen? Moeten ze die met grondtroepen uitruimen, waarbij meer slachtoffers vallen als bij bombardementen. Moeten ze ze allemaal gevangen nemen, waardoor je duizenden VS soldaten verliest? wat vind jij daarvaan? Ik zeg platbombarderen, vallen de minste slachtoffers mee. Maar dat is massamoord. So be it, dan ben ik inderdaad voor massamoorden.
Massamoorden hoeft is altijd slecht, maar soms ook het minst slechte om te doen. Wanneer je dat snapt, zal ik weer aandacht aan je besteden.
Laffe huichelaar
  zondag 28 december 2008 @ 14:55:29 #82
158899 GasTurbine
pi_64430291
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:53 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Lijkt me een typisch geval van 'guilty by association'.
Dat zou hetzelfde zijn als dat wij oorlog met Duitsland hebben, omdat hun Landmacht Twente heeft bezet (wat we missen als kiespijn ) en dat wij terugslaan, maar alleen hun landmacht mogen aanvallen.
Hun luchtmacht en Marine hebben immers niks verkeers gedaan?
  zondag 28 december 2008 @ 14:56:32 #83
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_64430328
quote:

[..]

Welk Israël, en met welke grenzen dan? 1967? inclusief of exclusief nederzettingen? de grenzen van de muur?

Welke grenzen?
  zondag 28 december 2008 @ 14:56:52 #84
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64430338
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat gebruik je al de hele tijd als het je te lastig wordt hè?

Laat ik jou dan deze vraag stellen. Stel, de VS treft een groot terroristentrainingskamp aan. Minstens 1000 man, tot de tanden toe gewapend. Moeten ze die dan platbombarderen? Moeten ze die met grondtroepen uitruimen, waarbij meer slachtoffers vallen als bij bombardementen. Moeten ze ze allemaal gevangen nemen, waardoor je duizenden VS soldaten verliest? wat vind jij daarvaan? Ik zeg platbombarderen, vallen de minste slachtoffers mee. Maar dat is massamoord. So be it, dan ben ik inderdaad voor massamoorden.
Massamoorden hoeft is altijd slecht, maar soms ook het minst slechte om te doen. Wanneer je dat snapt, zal ik weer aandacht aan je besteden.
Was de wereld maar zo eenvoudig als in Command&Conquer Red Alert. Gewoon alles wat niet van jou is maar wel een geweer heeft met de beste kill:death ratio uitschakelen.

.
  zondag 28 december 2008 @ 14:57:24 #85
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64430355
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:53 schreef Basp1 het volgende:
jawel hoor, dat wil men best, alleen toen besloot Hamas Gaza alleen te runnen en Fatah te verdrijven
  zondag 28 december 2008 @ 14:57:51 #86
158899 GasTurbine
pi_64430370
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:56 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Welk Israël, en met welke grenzen dan? 1967? inclusief of exclusief nederzettingen? de grenzen van de muur?

Welke grenzen?
Bron: Google.com. Maar ik ben de pagina even vergeten
pi_64430375
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:53 schreef Basp1 het volgende:
Erkenning moet je verdienen. En die krijg je niet door dagelijks raketten op je buren af te schieten en als hun vernietiging je hoogste doel is.
  zondag 28 december 2008 @ 14:58:23 #88
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_64430379
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:57 schreef Klummie het volgende:

[..]

jawel hoor, dat wil men best, alleen toen besloot Hamas Gaza alleen te runnen en Fatah te verdrijven
En daarvoor onderhandelde Israël wel met Hamas?
  zondag 28 december 2008 @ 14:58:26 #89
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_64430380
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Was de wereld maar zo eenvoudig als in Command&Conquer Red Alert. Gewoon alles wat niet van jou is maar wel een geweer heeft met de beste kill:death ratio uitschakelen.

.
Shit je hebt me door

Wat moet er dan volgens jou in zo'n situatie gebeuren?
Laffe huichelaar
pi_64430414
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Hij reageert ook niet op mijn vraag over Mars.
Ik kan je garanderen dat hij wel degelijk voor een andere planeet zou kiezen om heel Israel naar toe te verplaatsen mocht er WEL leven mogelijk zijn op Mars.

Meki is een terrorist van het zuiverste water en probeert het ook nog goed te lullen ook.

Uiteindelijk maakt het ook niet uit wat Meki vind, het blijft alleen altijd zo lastig om met iemand te praten die echt met oogkleppen op loopt.
Maakt niet , hoe hij over het conflict denkt..

Maar dat is mijn makke denk ik. Toch de drang om iemand zijn ogen een beetje te kunnen open...
Misschien is het ietwat arrogant om te denken dat ik wel die waarheid bezit..
  zondag 28 december 2008 @ 14:59:50 #91
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_64430425
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:58 schreef more het volgende:

[..]

Erkenning moet je verdienen. En die krijg je niet door dagelijks raketten op je buren af te schieten en hun vernietiging als hoogste doel hebt.
Tja en dit verhaaltje kun je dan ook op Israël plakken, die zijn immers ook verre van brandschoon.
pi_64430455
quote:
Uiteindelijk maakt het ook niet uit wat Meki vind,
Ik denk dat we blij mogen zijn dat hij het daar niet voor het zeggen heeft.
vosss is de naam,
  zondag 28 december 2008 @ 15:01:39 #93
158899 GasTurbine
pi_64430488
Het topic bloedt dus dood bij gebrek aan tegenargumenten van ons aller Meki.
pi_64430498
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk dat we blij mogen zijn dat hij het daar niet voor het zeggen heeft.
Ik denk dat we allemaal blij mogen zijn , dat we het daar niet voor het zeggen hebben...

Het is en blijft een erg moeilijk probleem , met veel Onschuldige en schuldige slachtoffers aan beide zeiden.

Het is gewoon diep bedroevend dat dit moet gebeuren
pi_64430501
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De grenzen zoals bepaald in een resolutie uit 1967 bedoel je? Oh, ja, die tijd van weleer.
De grenzen uit de resolutie waren opgesteld waren als onderdeel van een staakt-het-vuren, niet als permanente grenzen.
  zondag 28 december 2008 @ 15:04:38 #96
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64430561
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Shit je hebt me door

Wat moet er dan volgens jou in zo'n situatie gebeuren?
Beide landen zouden zich aan de VN-resoluties moeten houden. Die van 1967 die de grenzen bepaalt om mee te beginnen. Vooral Israël, omdat die beter zou moeten weten. Dit gevecht is als een gevecht tussen een gespierde 4-jaars en iemand uit groep 6. Ze zijn allebei vast wel slachtoffer van elkaars tikken, maar de sterkere dient beter te weten.

Maar, dat lukt Israël al niet, bij vele tientallen niet. Maar, mocht er een wonder gebeuren, en mocht Israël zich toch niet zo almachtig uitverkoren voelen als het enige ware en heilige land, en zich eens aan de regels gaat houden, dan zou Israël Palestina ook kunnen wijzen op het breken van diverse regels.

Mocht uiteindelijk dat wonder geschied zijn, dan zou men inderdaad dingen kunnen doen als de Palestijnse politie helpen, zodat kampen waar 1000 terroristen getraind worden niet eens de kans hebben om opgezet te worden.
  zondag 28 december 2008 @ 15:05:07 #97
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64430573
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:58 schreef Tizitl het volgende:

[..]

En daarvoor onderhandelde Israël wel met Hamas?
Dat was een grapje

Hamas past democratie slechts toe als de uitkomst gunstig is voor henzelf. Zie de verdrijving van Fatah en waarom zou je een regering erkennen die jouw vernietiging als hoogste doel heeft?
  zondag 28 december 2008 @ 15:05:54 #98
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64430603
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De grenzen uit de resolutie waren opgesteld waren als onderdeel van een staakt-het-vuren, niet als permanente grenzen.
En Israël mag dus uitbreiden als Israël dat wil? Wanneer is het Israël aan de Maas?
pi_64430609
Het vreemde aan deze situatie is dat men min of meer tot elkaar veroordeeld is. Zolang de Palestijnen geen uitzicht denken te hebben op verbetering van hun situatie zullen ze op Hamas blijven stemmen. En zolang Hamas aan de macht is zal Israel geen krimp meer geven. Ze hebben al eerder geprobeerd coulant te zijn door Gaza te ontruimen en dat heeft alleen maar averechts gewerkt.

Naar omstandigheden kan Israel niets anders dan dit doen; niets doen zou een teken van zwakte zijn en door Gaza helemaal af te sluiten pakken ze ook de burgers. Nu probeert men gericht Hamas aan te pakken, dat is de meest logische actie.

Ik begrijp sowieso niet de sympathie voor Hamas; toen ze de Gazastrook veroverden op Fatah ging dat ook niet echt subtiel. Hoeveel doden vielen er toen? Ze zijn niets meer dan een stelletje georganiseerd tuig. Verder zijn ze vooral goed in het ophitsen van mensen gezien hun propaganda en indoctrinatie technieken. Zo krijg je natuurlijk nooit vrede.
  zondag 28 december 2008 @ 15:06:28 #100
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_64430624
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:56 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Welke grenzen?
Zo moeilijk is dat niet, de grenzen zoals vastgelegd in de VN-resolutie van 1948:

Stop the world, I want to get out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')