abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:23:46 #177
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64612546
quote:
Boeiend, ondanks dat je het al 1000 keer hebt gepost...
pi_64613222
Uiteenvallen weet ik niet zo, maar dat de VS onder steeds grotere invloed gaat staan van buitenlandse mogendheden is wel duidelijk. Nu al is 1/3 van de Amerikaanse staatsschuld in handen van China, Japan, enzovoorts. De VS heeft in die zin hun eigen munt al niet meer onder controle.
pi_64613637
het zou wel vet zijn ...
They have tied me to a stake; I cannot fly
pi_64615786
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:01 schreef prosey het volgende:
het zou wel vet zijn ...
Als alle staten de Dollar laten vallen dan breekt de pleuris uit in de wereld

Krijgen we de Califa en de Texas pesos en de Yorkpound en de Southdollar en OHIOdollar en de Seatlledollar
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:31:14 #181
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_64616271
Pff, het uiteenvallen van de VS?
Ik zie nog eerder Rusland uiteenvallen!

"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_64616605
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:44 schreef Billary het volgende:

[..]

Als je failliet bent, kan je dat dus niet meer betalen, hence de reden voor uit elkaar vallen van?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH LOL HAHAHA XD HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:50:45 #183
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64618692
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:42 schreef JEKKMA het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH LOL HAHAHA XD HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA enz.enz.
Heel fijn dat je nieuw bent op FOK! maar op FOK! worden deze posts niet echt gewaardeerd. Ook niet als het je eerste post is. Doet dat maar in op youtube ofzo.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_64620873
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Die tweede sticker klopt niet echt lijkt me. Mexico heeft geen 12 miljoen illegalen gedumpt. Het waren immers gewoon Mexicanen.
Dan zijn er dus ook mensen die problemen hebben met Mexicanen an sich.
pi_64620886
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:15 schreef henkway het volgende:

[..]

Als alle staten de Dollar laten vallen dan breekt de pleuris uit in de wereld

Krijgen we de Califa en de Texas pesos en de Yorkpound en de Southdollar en OHIOdollar en de Seatlledollar
Heel wat Latijnsamerikaanse landen gaan dat ook wel merken. De dollar is daar namelijk nog steeds vrij belangrijk.
pi_64621193
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heel wat Latijnsamerikaanse landen gaan dat ook wel merken. De dollar is daar namelijk nog steeds vrij belangrijk.
hebben ze toch mooi toiletpapier??
pi_64621383
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wetten invoeren kan je niet op Bush alleen pinnen, het is nog steeds het congres dat de wetten maakt. Ook de oorlog is niet een eenmans-actie, en je kunt natuurlijk nooit hard maken dat Bush intel genegeerd heeft, hij kan gewoon claimen dat hij andere intel heeft gekregen.

Een goede president zal de geschiedenis nooit van hem maken, maar die veroordeling die nu heerst zal vanzelf de scherpe kantjes verliezen. Terecht? Nee, maar zo werkt geschiedenis.
Veel zaken zijn ook gewoon geinitieerd door Clinton. Die heeft bv. ook de Iraq Liberation Act getekend en niet Bush.
pi_64621513
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Veel zaken zijn ook gewoon geinitieerd door Clinton. Die heeft bv. ook de Iraq Liberation Act getekend en niet Bush.
Die arme Bill Clinton die krijgt tien jaar zijn aftreden, alsnog de schuld van de huidige ellende.
En vanaf deze maand krijgt Obama de schuld he??
pi_64621550
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:26 schreef henkway het volgende:

[..]

Die arme Bill Clinton die krijgt tien jaar zijn aftreden, alsnog de schuld van de huidige ellende.
En vanaf deze maand krijgt Obama de schuld he??
Het makkelijkste is natuurlijk om je niet te verdiepen in de materie en Bush de schuld van alles te geven. Dat doen halve garen in de slums in LA ook.
pi_64621617
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het makkelijkste is natuurlijk om je niet te verdiepen in de materie en Bush de schuld van alles te geven. Dat doen halve garen in de slums in LA ook.
nou hij heeft anders acht jaar de tijd gehad om iets goed te doen
pi_64621655
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hm ja... denk niet dat daar in stond dat Irak illegaal binnengevallen mocht worden op basis van leugens, misleiding zodat een paar rijke zakenmannen nog rijker konden worden.

Die act ging natuurlijk over hoe je Irak democratisch kunt maken door oppositiepartijen te steunen. Dat Bush hier vaak naar verwijst verbaast me niks. Het geeft alleen aan hoe groot de plank voor zijn kop is.
pi_64621719
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Hm ja... denk niet dat daar in stond dat Irak illegaal binnengevallen mocht worden op basis van leugens, misleiding zodat een paar rijke zakenmannen nog rijker konden worden.

Die act ging natuurlijk over hoe je Irak democratisch kunt maken door oppositiepartijen te steunen. Dat Bush hier vaak naar verwijst verbaast me niks. Het geeft alleen aan hoe groot de plank voor zijn kop is.
In die Act stond dat de VS een regime change ging forceren in Irak. Het steunen van oppositiepartijen heeft geen zin in een totalitaire staat als Irak. Deze Act is de basis geweest voor de War on Iraq.
quote:
President George W. Bush has often referred to the Act and its findings to argue that the Clinton Administration supported regime change in Iraq and further that it believed that Iraq was developing weapons of mass destruction. The Act was cited as a basis of support in the Congressional Authorization for use of Military Force Against Iraq in October 2002 (Public Law 107–243—OCT. 16, 2002)
pi_64621748
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:28 schreef henkway het volgende:

[..]

nou hij heeft anders acht jaar de tijd gehad om iets goed te doen
Lees over 50 jaar eens een geschiedenisboek en dan met name het hoofdstuk over George W. Bush.
pi_64621859
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lees over 50 jaar eens een geschiedenisboek en dan met name het hoofdstuk over George W. Bush.
Jongens, volgens mij hebben we de laatste George W. Bush-supporter gevonden Zeg Halcon, je lijdt toch niet aan Alzeheimer of zo he? Dat je zo snel vergeet wat hij allemaal heeft aangericht? Of ben je gewoon niet erg kritisch als het gaat om patriottistische, diep-religieuze republikeinen presidenten die wel van een beetje oorlog houden? Ik vermoed dus het laatste.
pi_64622057
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Jongens, volgens mij hebben we de laatste George W. Bush-supporter gevonden Zeg Halcon, je lijdt toch niet aan Alzeheimer of zo he? Dat je zo snel vergeet wat hij allemaal heeft aangericht? Of ben je gewoon niet erg kritisch als het gaat om patriottistische, diep-religieuze republikeinen presidenten die wel van een beetje oorlog houden? Ik vermoed dus het laatste.
Je gaat (weer) erg kort door de bocht. In de VS steunt ongeveer 30% van de mensen Bush nog. Wat net ook al werd gezegd: nu ligt het allemaal wat gevoelig, maar op termijn verliest de kritiek en anti-Bush stemming haar scherpe kantjes. Als straks Irak goed heeft uitgepakt, krijgt de Bush-support na zijn ambtstermijn nog wel een boost. Uiteindelijk doe je het dan niet slecht.

Irak komt wel op haar pootjes terecht, dan gaat Bush gewoon als de grote bevrijder de geschiedenisboeken in.

Zelfs in NL, in van de landen waar men het meest anti-Bush is, hoopte ongeveer 10 procent dat McCain de verkiezingen zou winnen. Kortom: er zijn zelfs in Nederland, ook in jouw omgeving, vast wel Bush-supporters te vinden.
pi_64622265
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je gaat (weer) erg kort door de bocht. In de VS steunt ongeveer 30% van de mensen Bush nog. Wat net ook al werd gezegd: nu ligt het allemaal wat gevoelig, maar op termijn verliest de kritiek en anti-Bush stemming haar scherpe kantjes. Als straks Irak goed heeft uitgepakt, krijgt de Bush-support na zijn ambtstermijn nog wel een boost. Uiteindelijk doe je het dan niet slecht.

Irak komt wel op haar pootjes terecht, dan gaat Bush gewoon als de grote bevrijder de geschiedenisboeken in.

Zelfs in NL, in van de landen waar men het meest anti-Bush is, hoopte ongeveer 10 procent dat McCain de verkiezingen zou winnen. Kortom: er zijn zelfs in Nederland, ook in jouw omgeving, vast wel Bush-supporters te vinden.
Dat mensen hier voor McCain waren wil nog niet zeggen dat ze ook voor Bush waren. McCain is natuurlijk een sympathieke man, iets dat Bush ook voor 2001 leek (niet dat hij het nu niet meer is, volgens mij kun je met hem lachen, maar hem nog sympathiek te vinden als je weet hoe hij het land geleid heeft, is moeilijk denk ik).

Verder hoop ik dat je gelijk krijgt wat betreft Irak. Ik denk eerlijk gezegd dat ik het niet ga meemaken. Volgens mij is de enige oplossing splitsen.
pi_64622355
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat mensen hier voor McCain waren wil nog niet zeggen dat ze ook voor Bush waren. McCain is natuurlijk een sympathieke man, iets dat Bush ook voor 2001 leek (niet dat hij het nu niet meer is, volgens mij kun je met hem lachen, maar hem nog sympathiek te vinden als je weet hoe hij het land geleid heeft, is moeilijk denk ik).

Verder hoop ik dat je gelijk krijgt wat betreft Irak. Ik denk eerlijk gezegd dat ik het niet ga meemaken. Volgens mij is de enige oplossing splitsen.
Alsof mensen in NL zich echt verdiepen in de US Elections. Mensen zien hem in NL toch vooral als een lid van de Bush-partij.

Splitsen kan niet eens zo´n foute oplossing zijn. Het heeft Duitsland ook goed gedaan.
  zondag 4 januari 2009 @ 12:16:23 #198
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_64641109
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

De kans dat Irak een tweede Vietnam wordt, als in dat de VS de boel gewoon achterlaat is een stukje groter hoor, het gaat wel iets beter in Irak, maar dat land is bij lange na niet zo stabiel dat de kans groot is dat Irak zijn eigen broek kan ophouden binnen 2 jaar. [sub]Wat ongeveer de termijn zal zijn dat de Amerikanen weggaan, zo is de verwachting nu.

Dus als de Bush-support het daarvan moet hebben, zou ik nog niet zo zeker zijn dat men ooit echt positief over zijn presidentschap zal zijn.
quote:
Wishfull thinking. Irak heeft nog nooit een democratie gekent, het is nog een enorme rotzooit daar en heeft daarbij in de laatste 6 a 7 jaar geen enkele grote stabiele periode gehad. Het feit dat het nu een paar maandjes iets beter gaat dan de afgelopen 6 jaar, toen het botweg een oorlogszone was, is geen enkele garantie dat Irak "op zijn pootjes" terecht gaat komen.

We zullen zien, maar het is wel erg hoopvol om te denken dat de Amerikanen in 2 jaar iets stabiels kunnen achterlaten.
quote:
Dat wilt zeggen? Er zijn zelfs mensen in Nederland die supporters zijn van de meest vreselijke dictators ooit....dat zegt toch totaal niks?

Jij hebt nogal de neiging om een minderheids-support voor een idee of voor een persoon als algemeen beeld neer te zetten, net als bij de illegale Mexicanen. Ja er zijn mensen die tegen die mensen zijn, maar ze vormen wel een minderheid, vooral bij de "ruling-class''".
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zondag 4 januari 2009 @ 12:19:25 #199
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_64641194
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:47 schreef Halcon het volgende:

Splitsen kan niet eens zo´n foute oplossing zijn. Het heeft Duitsland ook goed gedaan.
Bedoel jij hiermee dat Duitsland zichzelf heeft gesplitst in Oost- & West-Duitsland? Nee toch? Zeg me dat ik je verkeert begrijp....echt dat meen je niet!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zondag 4 januari 2009 @ 12:25:40 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64641346
Obama is nog nieteens aan de macht, maar ik heb er nu al geen vertrouwen meer in met al die dwaze verkwistende stimuleringsplannen
Ik voorspel een gigantische dip in zijn populariteit over een jaar ofzo.

Het is hoog tijd dat jonge mensen, die dit over een paar jaar allemaal moeten betalen, in opstand komen tegen de Obama-Clinton kliek en de almachtige babyboom lobby.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')