maar wel uitermate mooi gesymboliseerd wat er ontbreekt aan kennis bij menigeen.quote:
als er iets copy-paste is dan is het wel MSM verslaggeving.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:47 schreef RM-rf het volgende:
[..]
precies een voorbeeld hoe makkelijk de zelfverklaarde 'vrijdenkende complot-gelovers' zelf ook eigenlijk hun gedachtegoed baseren op copy-paste...
lachwekkend is de simplisticiteit en onjuiste orthodoxie. Als je echt verdiept dan is het echt triest gewoon wat er verkondigd wordt. Kennelijk kunnen en mogen we de realiteit niet aan.quote:verder weinig niks mee, zolang ze dat maar niet koppelen aan van die enge üretenties dat ze 'oorspronkelijk' zouden zijn en vrij van enige 'orthodoxie' ...
en zolang ze hun arrogantie een beetje inperken met die lachwekkende beweringen dat iedereen die niet zo denkt als hen opeens 'minderwaardig' zou zijn (dat zijn altijd enge ideologieen, die zich 'boven' andere denkwijzes stellen)
[..]
Wat is er mis met een andere bronnen meer waarde echten dan de MSM. Van de MSM weet je dat het opvoorhand al dat het gemanipuleerd en gefilterd nieuws is.quote:er bestaat geen vaste absouutheid van media die 'betrouwbaar' zullen zijn... echter, bepaalde media zullen beter controleerbaar zijn en leggen ook duidelijke verantwoordelijkheid af over de methodes waartoe zij aan hun informatrie komen en houden dat beter controleerbaar...
het gaat er nooit over om een bepaalde bron per definitie als 'waarheid' aan te nemen ... of dat nu een bekende krant of publicicatie-medium is, of juist een conspiracy-gelovende weblog of amerikaanse conspiracy-gelovende radiopresentator (in amerika is bv radio een zeer actieve complot-versporeidende bron die eveneens deel uitmaakt van de mainstream-media, en ook sterk politiek beinvloedbaar is)...
Het rottige is dat juist veel complot-gelovers net zozeer werkelijk kritisch denken promoten, maar gewoon enkel ander bronnen onbeperkt vertrouwen toedichten en er ktiekloos uit copy-pasten
[..]
Och jo, Sarkozy neemt het ook al lekker in de mond. EU neemt langzamerhand steeds meer taken opzich. Elke recht wordt afgeroomd van elke deelnemend lid. Blair wordt klaargestoomd als EU president.quote:er is een groot verschil tussen een bepaald relaas met ffeiten onderbouwen... en gewoon een mening hebben en die een beetje opsmukken met wat 'feitjes'...
bv aannames doen over een wereldsoverheersend complot en dat 'new world order' noemen wordt _niet_ bewezen door te refereren naar de Geroge Bush sr. uitspraak in een speech waarin die de buitenlandse politiek in het post-communisme en post-koude oorlog tijdperk omschreef als een nooodzaak hebbende voor een 'nieuwe wereld orde' (een nieuw ontstaan krachtens-verhouding)
Eigenlijk weinig, onthouden wat ik gelezen heb, combineren met andere dingen die ik lees of zie, erover na denken, soms wat over posten hier en proberen het plaatje voor mezelf sluitend te krijgen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:17 schreef witte_fantasie het volgende:
Mag ik vragen wat je nu met die complottheorieën feitelijk doet?
Nog niet, ik heb wel in mn hoofd wat ik zou moeten hebben mocht het echt fout gaan, alleen denk ik nog een jaar of 3/4 te hebben voor ik dat in huis moet hebben, zie ook Hoe te overleven in het jaar 2012 en verder... .quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:17 schreef witte_fantasie het volgende:
Pas jij je leven aan, aan de hand van de complottheorieën waar je in gelooft?
nou én...? dat politici streven naar een globalisering van machts-instanties is een redelijk natuurlijk iets en eerder een teken dat er géén groot complot achter zit...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:09 schreef Lambiekje het volgende:
Och jo, Sarkozy neemt het ook al lekker in de mond. EU neemt langzamerhand steeds meer taken opzich. Elke recht wordt afgeroomd van elke deelnemend lid. Blair wordt klaargestoomd als EU president.
Wake up, dude!
ghehe.. Romeinen, Hitler, Grieken, Rusland,quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nou én...? dat politici streven naar een globalisering van machts-instanties is een redelijk natuurlijk iets en eerder een teken dat er géén groot complot achter zit...
Die waren allemaal onderdeel van hetzelfde complot?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:28 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
ghehe.. Romeinen, Hitler, Grieken, Rusland,
Nee. Zo bedoelde ik het nietquote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die waren allemaal onderdeel van hetzelfde complot?
Ja, OK. Maar dat hadden vrijwel alle machtshebbers/grotere landen. De Spanjaarden in de 15e/16e eeuw. Zelfs Nederland in de 17e eeuw. Engeland in de 17e/18e/19e eeuw. Frankrijk, Rusland, Duitsland, China (heel vroeger, tot ze in zichzelf gekeerd raakten). Da's meer iets menselijks dan een complot.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:42 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Nee. Zo bedoelde ik het nietIk doelde op de plannen van elk om de wereld te veroveren.
/quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, OK. Maar dat hadden vrijwel alle machtshebbers/grotere landen. De Spanjaarden in de 15e/16e eeuw. Zelfs Nederland in de 17e eeuw. Engeland in de 17e/18e/19e eeuw. Frankrijk, Rusland, Duitsland, China (heel vroeger, tot ze in zichzelf gekeerd raakten). Da's meer iets menselijks dan een complot.
Ook RM-rf ontkent dat niet.
natuurlijk zullen e altijd machtsgroepen zijn die gericht zijn op het veroveren van méér macht ....quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:42 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Nee. Zo bedoelde ik het nietIk doelde op de plannen van elk om de wereld te veroveren.
en dan voor gek verklaard worden als je weigert figuren te zien in de Rorschach-test. Ik zie gewoon inktvlekkenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:13 schreef wallofdolls het volgende:
Lambiekje, ik ken je verder niet, maar wordt het niet eens tijd voor een goede psychiater?
Je zegt dus dat je er nu maar vrij weinig mee doet, behalve onthouden en verder zoeken naar andere complottheorieen en/of bewijzen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:43 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Eigenlijk weinig, onthouden wat ik gelezen heb, combineren met andere dingen die ik lees of zie, erover na denken, soms wat over posten hier en proberen het plaatje voor mezelf sluitend te krijgen.
[..]
Nog niet, ik heb wel in mn hoofd wat ik zou moeten hebben mocht het echt fout gaan, alleen denk ik nog een jaar of 3/4 te hebben voor ik dat in huis moet hebben, zie ook Hoe te overleven in het jaar 2012 en verder... .
Ik zag vandaag een filmpje en ik moest gelijk aan die documentaire van je denken:quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en dan voor gek verklaard worden als je weigert figuren te zien in de Rorschach-test. Ik zie gewoon inktvlekkenPsychiatrie berust op Mengele-mentaliteit.
Echt wederom geen notie waarmee we ons omringd hebben. Ik laat me niet controleren door geschifte mensen.
Domme opmerking, misschien zijn complotten onderzoeken en informatie vinden wel zijn hobbies.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:20 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Je zegt dus dat je er nu maar vrij weinig mee doet, behalve onthouden en verder zoeken naar andere complottheorieen en/of bewijzen.
En verder zeg je dus een survivalpakket o.i.d. samen te gaan stellen, omdat je van mening bent dat de wereld misschien vergaat (insert ramp) in 2012.
Als je dit meent en niet sarcastisch bedoelde vind ik het hypocriet dat je verder geen actie onderneemt. Zoek een baan om zelf invloed uit te oefenen, start een actiegroep, vind een praatgroep of whatever...
Sterker nog, ik vind dat je geen leven hebt (zoek eens hobbies) als je zo bezeten bent met die theorieen van je.
De psychiatrie omvat gelukkig wel meer dan alleen datquote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en dan voor gek verklaard worden als je weigert figuren te zien in de Rorschach-test. Ik zie gewoon inktvlekkenPsychiatrie berust op Mengele-mentaliteit.
Echt wederom geen notie waarmee we ons omringd hebben. Ik laat me niet controleren door geschifte mensen.
Daar ben ik het mee eens. Ik vind het ook enorm interessant. Het is niet alleen vermakelijk, maar nog belangrijker, het doet je nadenken over dingen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:33 schreef 49euro het volgende:
[..]
Domme opmerking, misschien zijn complotten onderzoeken en informatie vinden wel zijn hobbies.
Ik zie het meer als een tweedeling, de macht die we zien, word verdeelt, beheerst en als het kan uitgebreid, dat is de wereld die we zien en waar we in geloven of in teleurgesteld zijn, de mensen daar aan de top, onze wereldleiders, geloven dat zelf ook en kunnen daarom zo stellig zijn in hun ideeën, voornemens en daden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:43 schreef RM-rf het volgende:
Wat een beetje een onrealistisch idee is, is om te stellen dat er opeens maar één partij zou zijn die tegelijkertijd probeert meer macht te veroveren én ook al in bezit van alle macht zou zijn (dat is sowieso een paradoxale gedachte)
Dat is nu net het punt waarop ik veel 'hardcore complot-denkers, die erg ver gaan in hun bewringen over 'één centrale macht die alles zou bepalen' beticht van een erg onrealistische wereldvisie...
Da's een goede samenvatting jaquote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:20 schreef witte_fantasie het volgende:
Je zegt dus dat je er nu maar vrij weinig mee doet, behalve onthouden en verder zoeken naar andere complottheorieen en/of bewijzen.
En verder zeg je dus een survivalpakket o.i.d. samen te gaan stellen, omdat je van mening bent dat de wereld misschien vergaat (insert ramp) in 2012.
Ik vind je nogal kort door de bocht hier, de meeste complotdenkers die actie ondernemen, invloed proberen uit te oefenen of een praatgroep beginnen ontvangen vooral spot&hoon, het is niet mijn doel of taak in dit leven om anderen hiervoor te behoeden, er is genoeg informatie te vinden waar je je eigen verhaal uit kan destilleren.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:20 schreef witte_fantasie het volgende:
Als je dit meent en niet sarcastisch bedoelde vind ik het hypocriet dat je verder geen actie onderneemt. Zoek een baan om zelf invloed uit te oefenen, start een actiegroep, vind een praatgroep of whatever...
Sterker nog, ik vind dat je geen leven hebt (zoek eens hobbies) als je zo bezeten bent met die theorieen van je.
semi-democratie opzetten tegen de sovjet-communisme. Hitler wilde ons beschermen (En ja het klinkt raar ) en daarnaast het enige wat hij daarnaast wilde was Frankrijk op zijn kop timmeren voor WO1. Stuk van Polen wilde Hitler terug wat toegewezen is aan Polen na WO1. 5 a 10 jaar na de oorlog was ons angst aangepraat dat de Russen zouden komen. Daarom ook Operatie Gladio.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die waren allemaal onderdeel van hetzelfde complot?
Waarom vochten Hitler en de Russen dan tegen elkaar in WO2?
nee nee juist de totaal de verkeerde kant op en is totaal ondoorzichtig. Berustend op gemaninpuleerde onderzoeken en publicaties. Levensgevaarlijke en zeer onnodige wetenschap.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:32 schreef Caspian het volgende:
[..]
Ik zag vandaag een filmpje en ik moest gelijk aan die documentaire van je denken:
http://www.ted.com/index.(...)e_of_psychology.html
Hierin worden veel stellingen uit jouw docu min of meer ontkracht. Het is een kort filmpje, maar in grote lijnen word er kort uitgelegt hoe dingen werken.
-edit-
Om even toe te voegen wat ik al eerder in een topic over die docu gepost heb. Je moet niet vergeten dat de psychiatrie in z'n kinderschoenen staat, en dat de gewone geneeskunde vroeger ook op (inmiddels) absurde aannames gebaseert was. Je moet niet kijken naar 50 jaar geleden, maar na de laatste 10, 15 jaar, en dan zie je dat er enorm veel vooruitgang geboekt is, en het van een inderdaad ongelovelijk bizarre 'wetenschap' wel degelijk naar een valide kunde is ontwikkeld.
-/edit-
Ook zonder die TomCruise-club kan je al zien dat de psychiatrie-denkbeelden en werkwijze pseudo-wetenschap is en op totale willekeur berust.quote:Wat ik trouwens heel erg vreemd vind, is dat uitgerekend jij documentaires van Scientology aanhaalt. Scientology is toch wel de meest overduidelijke conspiracy die er is. Ze proberen er niet eens een geheim van te maken.
Ik vraag me nu echt af wat je van Scientology vind. Kun je me dat uitleggen?
leg dat eens wat duidelijker uit...?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:47 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een tweedeling, de macht die we zien, word verdeelt, beheerst en als het kan uitgebreid, dat is de wereld die we zien en waar we in geloven of in teleurgesteld zijn, de mensen daar aan de top, onze wereldleiders, geloven dat zelf ook en kunnen daarom zo stellig zijn in hun ideeën, voornemens en daden.
De macht die we niet zien, de absolute macht zoekt niet naar meer macht, die hebben ze al, imo zijn zij alleen bezig hun plannen uit te vouwen, uitgespreid over decades, om hun doel te bereiken
Kijk dat is goed dat je iig je wilt verzetten en kritisch bezig bent met zaken. Ik geloof niet perse wat Psychiatrie des doods zegt. Maar je moet het wel in breder zien als shockdoctrine en mindcontrol/NLP zaken wat via TV en dergelijke worden aangeboden via het onderbewust zijn...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:39 schreef Caspian het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Ik vind het ook enorm interessant. Het is niet alleen vermakelijk, maar nog belangrijker, het doet je nadenken over dingen.
Dat is dan ook een punt waar ik het mee eens ben met Lambiekje, veel dingen worden te gemakkelijk geaccepteerd door de massa, en er is tegenwoordig nog maar weinig echt kritisch nadenken. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik erg selectief ben in wat ik geloof, of aannemelijk vind. Een documentaire als Zeitgeist vind ik erg goed, en denk ik veel over na, maar bijvoorbeeld dat Psychiatrie: blablabla des doods is natuurlijk gewoon zot, nog afgezien van het feit dat het Scientology propaganda is.
Nee, dat heb je mis, het berustte op volledige willekeur, net als de klinische geneeskunde honderd jaar geleden. Tegenwoordig is er veel meer mogelijk, met o.a. hersenscans, maar zijn ook de technieken van onderzoek enorm verbeterd. Zoals ik al zei, er is enorm veel vooruitgang geboekt. Dat iets fout was, betekent niet per definitie dat het nu nog fout is. Als we op die manier zouden redeneren, dan hadden we nu ook geen moderne geneeskunde gehad. Dan hadden we honderden jaren geleden onderzoek naar het menselijk lichaam stopgezet en totaal geen ontwikkeling gehad daarin.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ook zonder die TomCruise-club kan je al zien dat de psychiatrie-denkbeelden en werkwijze pseudo-wetenschap is en op totale willekeur berust.
Waarom wordt hier wel meteen gehamerd op dat er geld van een foute club komt en niet die bij oorlogen ziektes, vaccinaties en voedsel!? Dat is net zo geloofwaardig.
bekijk eventjes de videootje wat ik net gewijzegd heb in me vorige post...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:06 schreef Caspian het volgende:
[..]
Nee, dat heb je mis, het berustte op volledige willekeur, net als de klinische geneeskunde honderd jaar geleden. Tegenwoordig is er veel meer mogelijk, met o.a. hersenscans, maar zijn ook de technieken van onderzoek enorm verbeterd. Zoals ik al zei, er is enorm veel vooruitgang geboekt. Dat iets fout was, betekent niet per definitie dat het nu nog fout is. Als we op die manier zouden redeneren, dan hadden we nu ook geen moderne geneeskunde gehad. Dan hadden we honderden jaren geleden onderzoek naar het menselijk lichaam stopgezet en totaal geen ontwikkeling gehad daarin.
Om op je tweede stelling in te gaan: Ik hamer er niet op dat het van een foute club af komt, en ik ben het volledig met je eens dat met name oorlog, maar ook ontwikkelingshulp, en in mindere mate medicatie en voedsel door foute clubs beheert worden. Daar geef ik je absoluut gelijk in. Misschien ben ik het niet met je eens over de details, maar in grote lijnen heb je gelijk, hoewel ik je vaak overtrokken, en eerlijk gezegt wat extreem vind. Gelukkig mogen we daar verschillende meningen over hebben, en hopelijk begrijp je inmiddels dat ik wel degelijk onderzoek doe en me inlees over bepaalde onderwerpen.
Mijn vraag was, die je niet beantwoord hebt, wat je van Scientology vind? Want mijns inziens is dat de grootste, onbeschaamdste, en vooral zichtbaarste conspiracy die er is. Je kan het eigenlijk geen conspiracy noemen. Ik vind het een heel gevaarlijke ontwikkeling, en eigenlijk het toonbeeld van de onwetendheid van de massa. Het is ongelovelijk dat Scientology überhaupt kan bestaan.
En ja, gezien hun motieven en geschiedenis, verwerp ik per definitie hun propagande. Want dát zijn documentaires die puur en alleen de functie hebben hun eigen agenda vooruit te werken, en hebben niks met de realiteit te maken.
Maar alsjeblieft, vertel me wat jij daarvan vindt. Ik ben echt geïnteresseert op jouw kijk op Scientology.
.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:55 schreef RM-rf het volgende:
leg dat eens wat duidelijker uit...?
Wat is het verschil tussen 'de macht die we kunnen zien' en 'macht die we niet kunnen zien'.
imho is het onzin om te geloven in machten die kennelijk net aantoonbaar zijn, nauurljk tenzij je graag in hekserij, toverkracht of de een of een andere 'godsgebaseerde religie' je voledige vertrouwen wilt leggen.
Ehm ik doe mn best maar kan er geen wijs uit worden wat je precies bedoeldquote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:55 schreef RM-rf het volgende:
verder kan k he ook ne plaatsn bij beweringen die ik vee lees van hardcoe comlt-gelovers BNW die altijd gewoon terugkomen op datgene wat de dagelijkse politiek en politici besluiten, doen en zeggen... wat toch ultiem mensen zn de behoren tt een openlijke en zichtbare macht...
zonder enige 'tovernarij'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |