abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:56:50 #1
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32373416
In 2012 schijnt iets te gaan gebeuren omdat in elke cultuur die bestaat de kalender eindigt in 2012.. en maya's met de datum 21 december...

zo heb je veel theorien: Natuurrampen, Helse dingen zoals in de bijbel staat beschreven, terugkomst van jesus, terugkomst van aliens die zich voordeden als goden (zie soemerische scheppingsverhaal)

wat ga jij doen?

Survival Pakket:
Handwapen: 1 of 2 (Glock, Baretta, DE)
kogelwerendvest, winddichte, waterdichte en brandbestendige jas
Zaklamp, Mes(rambostyle), Multitool, aansteker, lucifers
Telefoon, GPRS-systeem of PDA (met inet)
Elektro apparaat dat stroom kan aftappen.
onbreekbaar touw, visdraad, pan

brainstromen maar..
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_32373434
Ik denk dat je weinig aan je telefoon, GPRS en PDA meer hebt in dat geval.
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:59:01 #3
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32373482
Ligt eraan of de satelietten kapot zijn gemaakt.

Toevoeging aan het survivalpakket,
waterdichte schoenen, waterzuiver tabletten, aanmaakblokjes
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:59:47 #4
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32373505
Wat denken jullie eigenlijk wat er gaat gebeuren in 2012..
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:27:40 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32374337
Ik zal gewoon een paar flessen whiskey inslaan, een paar kratten bier en afwachten.

Misschien zorgen voor wat generators om stroom te kunnen opwekken en dan lekker afwachten wat voor spektakel gaat gebeuren. En vooral feest blijven vieren. En hard lachen, wat er ook gebeurt.

Ik ga niet extreem veel dingen doen.

En er gebeurt niet veel als je het mij vraagt. De hemel opent zijn poorten en van alles komt naar beneden zoals in de film Ghostbusters. De sloten zijn van het slot gehaald en gigantische energievelden komen naar beneden.

Misschien een terugkeer van de overledenen Misschien een terugkeer van oude Goden. Misschien helemaal niets.

Misschien worden mensen genezen van het aardse denken en leven ze meer met het hoofd in de wolken.

Ik weet het niet. Ik denk dat het alleen maar beter kan worden. Dit is al de zoveelste reactie in een topic over 2012. Maar ik denk dat het alleen maar beter wordt.

Things can only get better

Ik praat voor mezelf als ik zeg dat ik genezen ga worden. Hoe dat met anderen zit weet ik niet. Tegen de tijd van 2012 ben ik genezen van het denken en de stress en van een slecht aura en nog meer. Dan is de tijd van het menselijke denken weg hier.

Dus ik praat voor mezelf. Ik merk iedere dag wel af en toe verschil. Maar 2012 is hier hopelijk het einde van het hele gebeuren.

Misschien staat 2012 voor verlossing Dat ik verlost ben van het ellendige dat ik meedraag als mens zijnde. Zo slecht is het niet maar ik merk dus vaak zaken op in mijn denken en gevoel waarvan ik zeg. Waarom is het iedere dag dat ik terugval in het slechte niet optimale gevoel. Waarom is het gevoel niet waterdicht en stabiel en constant te noemen. Ik ben niet helemaal labiel maar ik wil me perfect voelen en zeker en veilig en waterdicht en vooral wil ik van alles dat beter is.

Ook als ik kijk naar andere mensen valt het me op dat mensen alleen maar zeik aan de kop hebben. Mensen hebben altijd wel wat aan de kop. Alsof het leven een grote straf is soms. Maar dat is dan overdreven maar toch een beetje waar. Het leven is geen eitje.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:29:18 #6
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32374414
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:59 schreef Killaht het volgende:
Helemaal niets.
Anders lees je gewoon het hele topic door.

Kan dit topic niet naar GC onder de naam: "Hoe te overleven in een post-apocalyptische wereld"
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32374485
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:56 schreef Killaht het volgende:
In 2012 schijnt iets te gaan gebeuren omdat in elke cultuur die bestaat de kalender eindigt in 2012.. en maya's met de datum 21 december...
nee, enkel de Mayakalander eindigt in 2012 ... overigens, dan heeft die kalnder het volk wel een behoorlijke tijd overleeft, de maya's waren tegen de 10e eeuw van onze jaartelling al uitgestorven ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 18 november 2005 @ 16:13:02 #8
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32375759
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, enkel de Mayakalander eindigt in 2012 ... overigens, dan heeft die kalnder het volk wel een behoorlijke tijd overleeft, de maya's waren tegen de 10e eeuw van onze jaartelling al uitgestorven ...
Nee hoor, de maya's zijn een van de culturen die beweren dat in 2012 een nieuw begin komt, en het het einde is van de wereld zoals wij hem nu kennen.

Volgens de accurate berekeningen die de maya's hebben gedaan (en we mogen aannemen dat deze klopt, aangezien de maya kalender(s) tot op de dag van vandaag alles goed hadden) is de stand van de planeten in december 2012 zo dat deze allen in een rechte lijn komen te staan, dit ook samen met het middelpunt van onze melkweg. Waar tevens een groot zwart gat zich bevindt.

Dit gebeurt tevens maar eens in de 13.000 jaar, en ik meen mijzelf te herinneren dat 13.000 jaar geleden toch redelijk wat vermeldingen zijn geweest van bijvoorbeeld zondvloeden. En daarbij is de eerste samenleving pas weer gevestigd in ongv. 5000 V.C, dit waren de Sumariers.
Toch weten we bijna 100% zeker dat er rond 10.000 V.C. ook al beschavingen zijn, maar door bepaalde rampen vinden wij hier niets meer van terug.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_32376730
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:13 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nee hoor, de maya's zijn een van de culturen die beweren dat in 2012 een nieuw begin komt, en het het einde is van de wereld zoals wij hem nu kennen.
noem dan eens één feitelijke profetie, buiten het einde van de Maya jaarteling die ook 2012 noemt ...

en kom dan niet aan met vage Hopi-legende's die als je ze achterstevoren leest een vage verwijzing naar een '12' doen ... , of Nostradamus.

Volgens mij is die hele 2012 een typisch voorbeeld van een lekker klinkende 'hype' die nu compleet uitgesabbelt wordt door allerlei mensen die hun verbanden een beetje erbij zoeken, en opeens het stickertje '2012' op alle 'einde-der-tijden'-profetie plakken ...

'eind-der-tijden'-profetieen zijn nu juist van alle tijden, de wereld vergaat waarschijnlijk als er geen 'de-wereld-gaat-ten-onder' meer door de een of andere onheilsprofeet geroepen wordt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_32376831
Kunnen ze het niet ff 6 dagen uitstellen ofzo kan ik me verjaardag nog vieren
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_32376862
Geloof er trouwens geen snars van
Hoevaak is er wel niet gezegd dat de wereld zou eindigen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_32377352
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Eigenlijk heeft die kalender dan al een behoorlijk blunder gemaakt, want het einde van hun eigen cultuur is niet voorspeld in de kalender.
pi_32377545
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:59 schreef Killaht het volgende:
een heleboel, reken maar
zoals ieder jaar trouwens
maar het wordt gewoon 2013 hoor
en dan gebeurt er net zoveel (of net zo weinig)

maar wees gerust, tegen die tijd hebben jullie allang weer een andere historische kalender opgeduikeld en is het einde der tijden weer een poosje uitgesteld, zo gaat het namelijk al sinds het begin der tijden
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:13:22 #14
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32377600
Ze kwamen erachter dat deze piramide gebouwd werd om onder andere de precessietijd weer te geven. De precessie is de tijd die nodig is om de volledige dierenriem te doorlopen. Dit duurt zo'n 25.920 jaar. De onderzoekers vergeleken de maten van de Mexicaanse tempels met de Egyptische en kwamen tot de conclusie dat de grote piramide dienst doet als een soort klok met als einddatum 20 december 2012.
Reeds eerder was vastgesteld dat de Maya met kalenders werkten en dat hun hoofdkalender (de tijdsrekening) ophoudt op 22 december 2012.
Zowel volgens de Maya als de Egyptenaren was de baan van Venus bepalend voor het cataclysme. De codes die Venus omschrijft (afstand, omloopwaarde, etc) zitten verscholen in de piramideteksten en in de afmetingen van de tempels.
De uitleg die Geryl en Ratincks in hun boek doen is duidelijk, maar op sommige plaatsen is een rekenmachine leuk om bij de hand te hebben. Door middel van basiswiskunde tonen ze de gemeenschappen tussen beide volkeren aan en leggen ze uit hoe ze bij hun conclusie komen.
Het is een heel concreet en to the point geschreven boek dat veel verduidelijkt. De astronomische verbanden worden eenvoudig uitgelegd en het geheel is op vele punten sluitend als bewijsmateriaal.
Geryl geeft ook een rampscenario voor 2012. Op een beeldende manier omschrijft hij zijn interpretatie van wat er ons staat te wachten. Beangstigend...
pi_32377624
Zet je geld om in goud of levensmiddelen met lange houdbaarheid
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_32377974
Ik vraag me af wat de mensen hier gaan doen als blijkt dat er helemaal niets gebeurt in 2012. Zou je erg teleurgesteld zijn? En zou je een nieuwe datum prikken om naar toe te leven?
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:28:39 #17
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_32378020
quote:
s de stand van de planeten in december 2012 zo dat deze allen in een rechte lijn komen te staan
uh nee hoor.....dat klopt niet

gemaakt met Starry Night pro

12-8-3114 bc

21-12-2012

en met de andere datum (er zou een rekenfout zijn gemaakt )

24-12-2011

wel grappig dat de orion plaatsing een beetje met een bekende datum overeenkomt

pi_32379537
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 17:27 schreef spinor het volgende:
Ik vraag me af wat de mensen hier gaan doen als blijkt dat er helemaal niets gebeurt in 2012. Zou je erg teleurgesteld zijn? En zou je een nieuwe datum prikken om naar toe te leven?
ja het zou al dat geneuzel over 2012 bijna waard zijn als al die mensen dan op 1 januari 2013 'ns zouden besluiten om dingen iets kritischer te bekijken en toch ns te luisteren naar al die 'onzin' over wetenschappelijke methodes zoals peer reviews, falsificatie, occam's scheermes, dubbel-blind testen etc. etc.

maar ik denk dat het ijdele hoop is

want op 2 januari 2013 wordt natuurlijk bekend dat de maya kalender al eeuwen lang vervalst is om mensen een rad voor ogen te draaien, en dat de echte verborgen wordt gehouden door de orde van de Tempeliers in de verborgen kamer onder de Sphinx
pi_32379741
Wat men ook voorspelt..ik zal het volledig langs me heen laten gaan.
underground forever baby
  vrijdag 18 november 2005 @ 18:41:27 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32379789
Ik denk dat je met bier en vuurwerk een eind komt. Oud op nieuw is dan immers in zicht
Vampire Romance O+
pi_32380351
Maar als iedereen dit weet, waarom wordt er dan geen actie ondernomen?
Save a mouse, eat a pussy.
pi_32380542
Dus wij hebben geen cultuur omdat onze kalender niet in 2012 eindigt? Waarom niet 2038, dan eindigt de computertijd.

Er gebeurt niks ernstigs in 2012. Ga maar lekker weer slapen.
pi_32380690
www.reiki-usui.nl/spiritueel/

ook een leuke site inzake deze onzin, zg zijn ze zo spiritueel en verkondigen dan meteen dat alle mensen die niet geluisterd hebben naar hun dat die dus doodgaan, nou wat liefdevol zeg!
Tis toch om te huilen al die geloven met hun doodsgetijden? Moet je er nu mee? En dan die verhalen over twinsouls die opeens niet je partner kunnen zijn zelfs, welnee tis je broer of zus...of je kids..

En een interessanter en nuchterder artikel vermelden het waard is toch wel deze van dossier X

Dossier X

Voorspellingen voor de tijd die komen gaat en vooral: De Kernvoorspelling

oorspellingen voor de tijd die komen gaat en vooral: De Kernvoorspelling

Vreemd tijdstip om nu te komen met voorspellingen, vindt u niet? Meestal is dat rond uw verjaardag, of gewoon in de TV-gids of krant. Daar vindt u dan een Astrologische voorspelling voor de komende week. Of aan het eind van het jaar, wanneer helderzienden u komen vertellen wat er op stapel staat.

Meestal omgeven door een omgeving van kerstballen en oliebollen wordt u dan verteld wat komen gaat. Diegene die mij een beetje kent, weet dat ik een broertje dood heb aan voorspellingen, maar dit terzijde.

Dit artikel is er namelijk gekomen om u attent te maken op: De Kernvoorspelling!

We leven in onzekere tijden. Dat leefden we natuurlijk altijd al, maar nu worden we via de nieuwe media zoals internet dágelijks gebombardeerd met allerlei dreigingen en voorspellingen: Terroristische dreigingen, virussen, natuurrampen, klimaatveranderingen, het einde van de wereld; Armageddon en ga zo maar door. Ik zal de lijst niet te lang maken, die kunt u zelf best wel aanvullen, zo u dat wilt.

Nog een paar dan:

Komt er een tijdperk van Aquarius, het zogenoemde Waterman tijdperk?

(We zitten nu in het vissen tijdperk, volgens de astrologen.)

Of een Aardasverschuiving, oftewel de zogenoemde poleshift.

En...niet te vergeten: 2012, het einde van de Maya kalender.

Die onzekere tijden nopen mensen ertoe om eens kennis te nemen van de tijden die komen gaan.

Wordt het beter? Of slechter? Wat ligt er precies in het verschiet? Het is eigenlijk een zekere vorm van voyeurisme. Op de bank in de huiskamer op de hoogte worden gebracht van de tijden die komen gaan en dat door mensen die het kunnen weten: helderzienden, bijzondere mensen, profeten.

Alleen kleine kinderen en gekken spreken de waarheid, zo gaat het gezegde. Nou, die laatste categorie in de vorige zin heeft met dit onderwerp toch wel wat te maken, vindt u niet? Stelt u zichzelf immers voor dat u, in uw thee beker van glas kijkt en daarin de toekomst van de mensheid ziet voorbijtrekken. Dat wordt toch, voor de meesten wel een abonnementje bij de psychiater, denkt u niet? Voorspellingen scoren zeer hoog op het gebied van kijkcijfers, kijk zelf maar: U leest dit toch ook?

Zo. Wat staat ons nu precies allemaal te wachten volgens mensen als Nostradamus, Madame Blavatsky, Edgar Cayce? Om maar wat namen te noemen, want de lijst voorspellers is zowaar eindeloos. Bovenstaanden hebben allemaal voorspeld dat het rond deze tijd exit met de planeet is, met u erbij! Houd u vast, daar gaan we!

Er bestaat een opmerkelijke overeenkomst tussen oud-bijbelse voorspellingen (Daniël en Ezechiël), het boek Openbaring van Johannes uit het nieuwe testament en de uitspraken van christelijke heiligen en mystici, tot aan de magische centuriën van Nostradamus, Cayce, wichelaars en moderne astrologen.

De aard van voorspellingen

Voorspellingen die uitkomen met een grote mate van zekerheid zijn voorspellingen die gebaseerd zijn op ervaringen met het verleden:

Economen en Sociologen maken hier bijvoorbeeld gebruik van. Voorspellingen die gebaseerd zijn op waarnemingen uit het heden, kloppen bijna 100%. Bijvoorbeeld milieuvervuiling, die neemt alleen maar toe... Dat klopt, er komen immers steeds meer mensen bij.

Maar wees nou eerlijk, op deze voorspellingen zat u niet te wachten, toch?

Dat had u zelf ook wel kunnen bedenken.

Nee, u wilt graag weten wat voorgaande figuren hebben voorspeld, uit bijvoorbeeld een goddelijke inspiratie. Hetgeen aan hen werd geopenbaard, begrepen zij vaak zelf niet, zo bijzonder zijn hun voorspellingen.

Profeten kiezen vaak niet voor hun rol, waarzeggers wel. Astrologie, intuïtie, visioenen, dromen, numerologie, Tarotkaarten... Er is keuze te over; zelfs koffiedik kijkers.

Nostradamus, de astroloog die gebruik maakte van astrologische beelden om zijn voorspellingen uit te leggen, husselde zijn zo verkregen centurieen opzettelijk door elkaar, anders zou hij weleens het slachtoffer geworden kunnen zijn van de inquisitie. Hij was om het zo te zeggen, een oude husselaar.

Cayce, ook wel bekend als de slapende profeet. Als hij even een tukkie deed, doemden de voorspellingen al op. Lijkt mij zelf niet echt rustgevend...

Het einde van de wereld

Laat ik u uit de brand helpen: Dat einde komt er zeker, aan alles komt namelijk een einde. Dat kan dus nog wel even duren, maar u wilt stiekem gewoon weten of het al snel komt, toch? In uw korte leventje.

Nemen we weer de bijbelse apocalyptische profetieen, het visioen van Ezekiël, Daniël of de apocalyps van Abraham, of het boek Henoch, al deze verhalen voorspellen het einde van de wereld. Of de openbaring van Johannes:

"Zalig is hij, die voorleest, en zij die horen de woorden der profetie en bewaren hetgeen daarin geschreven staat, want de tijd is nabij."
Openbaring 1 dubbele punt 3.

Was Johannes bevangen door de warmte, toen hij zijn profetieën schreef? Hij moet in ieder geval een vreemd gevoel voor tijd hebben gehad, want de tijd was voor hemzelf misschien nabij...

Ook uit de apocriefe hoek zijn veel teksten die dezelfde apocalyptische strekking hebben, wat dacht u van:

De Apocalyps van Thomas, de Apocalyps van de maagd, de openbaring van Stefanus, de Apocalyps van Petrus, de Apocalyps van Paulus...

Was er misschien een langdurige hittegolf?

Wat dacht u van de volgende gebeurtenissen die de komst van de Messias aankondigen:

Toenemende hevigheid van aardbevingen en natuurrampen, de aardas zal uit zijn evenwicht worden gebracht, bergen zullen verschuiven, steden verdwijnen en ga zo maar door. Tot zover een korte weergave van de bijbelse voorspellingen, geheel niet compleet, maar u ziet het punt dat men probeerde te maken.

Wie herinnert zich niet de Heavens Gate sekte, die zijn volgelingen een Hemelvaart in een UFO in het vooruitzicht stelden? De achterblijvers stond niets dan ellende te wachten...

Ze moesten zich voor hun Hemelvaart wel eerst van hun aardse omhulsel hebben ontdaan, want zo makkelijk ging het ook allemaal weer niet...
Verder hebben we nog de orde van de Zonnetempel, de AUM Sekte met zijn Supreme Truth en Jim Jones met zijn People's temple...

Nostradamus , wie kent hem niet?

Hij werd bekend door de beruchte voorspelling dat koning Hendrik de Tweede door een duel om het leven zou komen, ook voorspelde hij zijn eigen dood op de juiste datum en tijd.

Hij schreef het volgende over het laatste oordeel:
"De laatste vuurzee, die zal plaatsvinden als Mars zijn omloop heeft voltooid"
Of deze:

"Als het wiel van de tijd bij het zevende millennium is gekomen, zullen de spelen des doods beginnen" (Centurie X, 74-13)

Ook Nostradamus stevent met zijn voorspellingen dus regelrecht af op een Apocalyptisch doemscenario. Er zijn ontelbare interpretaties van zijn centurien of kwatrijnen door evenzoveel schrijvers, Die het allemaal het beste weten als je hun boekomslagen zo mag geloven.

Paus Malachias oftwel Malachy O'Morgair werd in de elfde eeuw geboren. Hij werd beschouwd als heilig, omdat hij wonderen had verricht zoals levitatie, genezing van zieken en toekomstvoorspellingen. Zijn voorspelling voor ons is dat er na onze huidige paus nog 1 paus komt (Petrus Romanus) en daarna komt het laatste oordeel.

Edgar Cayce

Als je zo leest wat er allemaal over hem is geschreven dan was hij toch wel een heel bijzonder geval. Vele voorspellingen kwamen uit (onder andere de dood van 2 Amerikaanse presidenten). Ook voorspelde hij zaken die (nog) niet gebeurd zijn, en vooral voorspelde hij meermaals: de dag des oordeels!

Hij zou zelf dan overigens gereïncarneerd zijn als bevrijder van de mensheid.

De Zevendedag adventist C.T. Russell schreef in 1886 "Het Goddelijk Plan der tijden", waarin ook al afgestevend wordt op het einde der tijden.

Ook de Jehova's getuigen met hun Watchtower community hebben dit gedachtengoed. Das de reden dat ze zo vaak langskomen, om ons erop te attenderen dat het einde nabij is.

Mark en Elizabeth Clare Prophet stonden in contact met de crème de la crème van het spirituele gedachtegoed, de zogenaamde Grote Witte Loge. Je zal er maar een kamer hebben. Jezus Christus, Maagd Maria, Boeddha, Confucius, Tibetaanse meesters. In 1990 zou de wereld vergaan, zo verklaarde Clare. Zij had het alvast bij het verkeerde eind.

Al eerder sprak ik over het Aquariums tijdperk (geen spelfout), ook al zo'n enorme verandering, maar één met regenboogsprankeltjes, hoop en glorie. Een soort spirituele Armageddon, maar dan wel één met hoop aan de Horizon.

Rudolf Steiner voorspelde de zogenaamde Jupiterfase wat als uitkomst heeft: Een eenheid met de kosmos.

Maar het firmament is ook hier, zowaar eindeloos. De Tibetaanse meesters (geestelijke meesters die doorkomen bij de juiste channels) en Blavatsky en Alice Bailey wijzen op de Grote Invocatie.

Hiermee zou je heel goed een vermoedelijk 2012 scenario kunnen vergelijken.
Collega Broeders van mij, ook verbonden aan deze site, die goed thuis zijn in de 2012 materie zeggen dat je het zo zou kunnen zien.

Weer een overeenkomst..

Aleister Crowley noemde 1904 als begindatum voor het Waterman tijdperk.Hij noemde dit "New Aeon", geregeerd door Horus, de zonnegod van Egypte. Crowley verbleef op dat moment (1904) in Cairo. Dat verklaart een hoop.

Blavatsky wees het einde van de vorige eeuw aan als begin tijdperk. Dit baseerde ze op een channeling van Maitreya via Krisnamurti, in 1911.

Carl Custav Jung beweerde dat het tussen 1997 en 2000 zou zijn. Hij baseerde dat weer op Nostradamus.

Peter Lemesurier, bekend van zijn boeken over deze materie, noemt als datum dan weer 2010.

Op basis van uitvoerige computermodellen menen Terence en Dennis McKenna dat er in 6 dagen in 2012 een wederopstanding van het licht zal zijn. Tijdens de laatste 135 minuten zullen achttien blokkades worden doorleefd, waarvan dertien in de laatste milliseconde.

Volgens Sun Bear zal er vóór het jaar 2000 een periode zijn van 3 jaar waarin er geen voedsel meer zal zijn op aarde.

Volgens de Peruaanse geestelijke boodschapper Willaru Huayata van de Quechua Natie -een oude Inca natie- is het tijdperk al in 1962 begonnen.

Willaru Huayta schrijft : In 1962 gaan we het Waterman tijdperk in, 2013 (opnieuw geen tikfout) is het einde van Inca Kalender. In 2013 zal er een grote magnetische asteroïde de aarde dicht naderen en de aarde zuiveren.

En zo kan ik doorgaan en doorgaan, ook hier is de lijst van interpretaties eindeloos.

En dan nu het écht slechte nieuws:

Het jaar 666 (het getal van het beest) en 1000 n.Chr. kwamen en er gebeurde niets. 1000 n.Chr. is het enige jaar wat in de openbaring wordt genoemd.

1666 kwam (een combinatie van 1000 en 666), en niets was de uitkomst.

Tegen het eind van de 18de eeuw werd het als een geestelijke afwijking beschouwd om te profeteren of erin te geloven.

Toen er maar niets apocalyptisch gebeurde schoven de gelovigen de datums op, of stortten zij zich op Magie.

U ziet dat er op bovenstaande voorspellingen geen peil te trekken valt. Of ze nou van apocalyptische aard zijn of van de meer gematigde kant zoals "the age of Aquarius".

Waarom ben ik nou zo tegen voorspellingen?

Ik zal mij onthouden van de termen "vaag" en "onjuist", want vaak heb ik mogen vernemen dat eenmaal gedane voorspellingen toch waren uitgekomen, zelfs zonder dat ik het wist! Eenmaal de aanhanger van de voorspelling of voorspeller hiermee geconfronteerd, werd mij verteld dat ik het niet begreep of moest het nog gebeuren, etcetera.

Staat u mij toe, u uit te dagen.
U geeft het roer uit handen aan iets, waar u zelf de dienst kunt uitmaken! Wilt u dat niet? Dan bent u gewoon lui of een kat-uit-de-boom kijker. U bent dan overgeleverd aan bovenstaande figuren die sommige dingen goed hadden voorspeld en sommige zaken niet. Dat kunt u natuurlijk ook doen, maar wat schiet u ermee op?

Zonde van uw tijd, tijd die u veel beter kunt gebruiken door alles uit het NU te halen

Stel voor, u bent net bij een helderziende geweest (ik noem maar wat) en die voorspelt u Gouden Bergen (of het tegenovergestelde, Gouden Dalen bijvoorbeeld). Dan is het afwachten geblazen, U hoeft helemaal niets te doen, het staat toch immers al vast. Nou, dan kunnen we allemaal gewoon gaan zitten afwachten, gaat u moorden? U kunt er dan niets aan doen, want het stond toch allemaal al in de sterren of de kristallen bol. Belangrijkste reden is dat u -doordat u de kracht uit handen geeft- zelf helemaal niets meer onderneemt. En nou juist U kunt de toekomst veranderen door NU gewoon in te grijpen in UW bestaan

Laat uw bestaan NU ten volle bloeien door zoveel mogelijk uit het NU te halen. Morgen komt niet, want dan is het ook weer NU en dat is een optelsom van gisteren en wat u heeft veranderd. En oh ja, vreest de toekomst niet. Dat is ook maar zonde van uw tijd!

De Kernvoorspelling van mij is dan ook:

Verandert u niets aan hetgeen u niet bevalt, dan verandert er niets!

Geen God of voorspeller of hoop of geloof die daar iets aan kan veranderen.

Wacht niet op Goddelijk of ander ingrijpen van boven (mocht dat al komen), maar neem zelf het heft in handen, dan pas kunnen de dingen echt veranderen.

Dat voorspel ik u en dat komt uit !

Bronnen:
Wat ons te wachten staat rond het jaar 2000-A.T.Mann
Voorspellingen voor het 3e millennium, Tirion
Messiaanse profetieen Peter Lemesurier
www.surfingtheapocalypse.com
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:28:55 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32381218
Toch veranderd het leven continu. Kijk naar de media, die veranderd ook continu. Media is een fout voorbeeld. Kijk naar architecteur dat veranderd ook continu. Alles veranderd. Dus waarom zou op andere hogere opzichten zaken niet veranderen? De mening van mensen kan veranderen omdat de wereld veranderd.

Maar dan nog blijf je als mens zelf veranderen als je het mij vraagt. Je wordt niet gedwongen tot verandering omdat 2012 dat zegt Je gaat je natuurlijke weg. Toch verandert er altijd wat. En hoever kan iets veranderen?

Moet je daar helderziend voor zijn om daar uitspraken voor te doen? Of gebruik je dan gewoon je gevoel en verstand?

Toch sla ik een kratje bier in, maar dat doe ik altijd . Maar ik geloof niet in een statische datum als 2012. Het weer voorspellen is al moeilijk een dag van te voren. Laat staan dat ze 7000 jaar geleden op het jaar exact kunnen voorspellen wat er gebeurt.

Misschien gebeurt het morgen wel, mocht het gebeuren

Boem paf knal het is weer carnaval geloof ik dus niet in. Dat het bij een eenmalige gebeurtenis als een klap bij heldere hemel gaat plaats vinden. Maar wie weet. Je weet niet. Alles kan. Niets is onmogelijk ook.
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:36:14 #25
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32381440
Ik zeg.... 6 december 2006.

5 november 4039.

En 10 october 2112
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')