Helemaal niets.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:59 schreef Killaht het volgende:
Wat denken jullie eigenlijk wat er gaat gebeuren in 2012..
nee, enkel de Mayakalander eindigt in 2012 ... overigens, dan heeft die kalnder het volk wel een behoorlijke tijd overleeft, de maya's waren tegen de 10e eeuw van onze jaartelling al uitgestorven ...quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:56 schreef Killaht het volgende:
In 2012 schijnt iets te gaan gebeuren omdat in elke cultuur die bestaat de kalender eindigt in 2012.. en maya's met de datum 21 december...
Nee hoor, de maya's zijn een van de culturen die beweren dat in 2012 een nieuw begin komt, en het het einde is van de wereld zoals wij hem nu kennen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, enkel de Mayakalander eindigt in 2012 ... overigens, dan heeft die kalnder het volk wel een behoorlijke tijd overleeft, de maya's waren tegen de 10e eeuw van onze jaartelling al uitgestorven ...
noem dan eens één feitelijke profetie, buiten het einde van de Maya jaarteling die ook 2012 noemt ...quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee hoor, de maya's zijn een van de culturen die beweren dat in 2012 een nieuw begin komt, en het het einde is van de wereld zoals wij hem nu kennen.
Eigenlijk heeft die kalender dan al een behoorlijk blunder gemaakt, want het einde van hun eigen cultuur is niet voorspeld in de kalender.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, enkel de Mayakalander eindigt in 2012 ... overigens, dan heeft die kalnder het volk wel een behoorlijke tijd overleeft, de maya's waren tegen de 10e eeuw van onze jaartelling al uitgestorven ...
een heleboel, reken maarquote:Op vrijdag 18 november 2005 14:59 schreef Killaht het volgende:
Wat denken jullie eigenlijk wat er gaat gebeuren in 2012..
uh nee hoor.....dat klopt nietquote:s de stand van de planeten in december 2012 zo dat deze allen in een rechte lijn komen te staan
ja het zou al dat geneuzel over 2012 bijna waard zijn als al die mensen dan op 1 januari 2013 'ns zouden besluiten om dingen iets kritischer te bekijken en toch ns te luisteren naar al die 'onzin' over wetenschappelijke methodes zoals peer reviews, falsificatie, occam's scheermes, dubbel-blind testen etc. etc.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:27 schreef spinor het volgende:
Ik vraag me af wat de mensen hier gaan doen als blijkt dat er helemaal niets gebeurt in 2012. Zou je erg teleurgesteld zijn? En zou je een nieuwe datum prikken om naar toe te leven?
quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
noem dan eens één feitelijke profetie, buiten het einde van de Maya jaarteling die ook 2012 noemt ...
en kom dan niet aan met vage Hopi-legende's die als je ze achterstevoren leest een vage verwijzing naar een '12' doen ... , of Nostradamus.
zie: http://www.seriewoordenaar.nl/seriewoordenaar/content/Lees.asp?Navcode=wisdom&InleidingKey=117quote:van Seriewoordenaar.nl Inzake 2012 worden de oude Egyptenaren, de Maya’s en de Inca’s het meest genoemd. Deze volkeren hadden een stellaire religie die we tot op zekere hoogte kunnen doorgronden aan de hand van hun mythes, heiligdommen en andere overblijfselen.
Dat de maan zoveel invloed heeft op eb en vloed, komt doordat ze zo dicht bij staat. Als alle planeten netjes op één lijn staat, levert dat nauwelijks extra invloed op. Het zwarte gat in het midden van de melkweg al helemaal vrijwel niets, vanwege de enorme afstand. Zwaartekracht neemt namelijk nogal af met de afstand.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:42 schreef Ticker het volgende:
[..]
Als de maan al zoveel kracht kan uitoefen op het water (eb/vloed) kan je je voorstellen wat er zal gebeuren als we in 1 lijn komen met het zwarte gat.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik geloof toch dat alle planeten op een lijn, een ander effect zullen hebben op elkaar dan wanneer alle planeten op verschillende plekken in ons zonnenstelsel staan. Het idee hierover kreeg ik nadat ik dit had gelezen (hierover gaat tevens Mel Gibson een flim maken, dus na Passion of the Christ komt Apocolypto wat over de maya's en 2012 gaat).quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat de maan zoveel invloed heeft op eb en vloed, komt doordat ze zo dicht bij staat. Als alle planeten netjes op één lijn staat, levert dat nauwelijks extra invloed op. Het zwarte gat in het midden van de melkweg al helemaal vrijwel niets, vanwege de enorme afstand. Zwaartekracht neemt namelijk nogal af met de afstand.
wat een onzinstelling.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:56 schreef Killaht het volgende:
In 2012 schijnt iets te gaan gebeuren omdat in elke cultuur die bestaat de kalender eindigt in 2012.. en maya's met de datum 21 december...
Wow.. wat een domme opmerking... Nee serieus die was gewoon echt stom, want als je zoiets zegt begrijp je dus echt niet eens waar de maya kalender over ging of is het gewoon leuk om "rare" dingen in een topic te zeggen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:00 schreef electricity het volgende:
[..]
wat een onzinstelling.
bovendien gaat de windows kalender nog heel ver door hoor.
je kunt net zo goed gaan discussieren over wat er gebeurt als de wereld volgende week vergaat. daar bestaat namelijk precies evenveel aanleiding voor.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:04 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wow.. wat een domme opmerking... Nee serieus die was gewoon echt stom, want als je zoiets zegt begrijp je dus echt niet eens waar de maya kalender over ging of is het gewoon leuk om "rare" dingen in een topic te zeggen.
Niemand hier beweert dat de wereld vergaat, we praten alleen over wat er kan komen. Dus ga anders in een ander forum zitten,![]()
Misschien moet je je wat meer verdiepen in het onderwerp voordat je je erover uitlaat.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:12 schreef electricity het volgende:
[..]
je kunt net zo goed gaan discussieren over wat er gebeurt als de wereld volgende week vergaat. daar bestaat namelijk precies evenveel aanleiding voor.
op die manier kun je ook aannemen dat het christendom waar is. hetzelfde geldt voor de islam. ik ga wel weer naar WFLquote:Op zaterdag 19 november 2005 13:00 schreef Ticker het volgende:
[..]
Misschien moet je je wat meer verdiepen in het onderwerp voordat je je erover uitlaat.
Lees maar wat over de Maya Prophecies, de Egyptenaren etc. Als er in verhalen van een paar duizend jaar oud, telkens diezelfde datum overeenkomt, mag er toch wel aangenomen worden dat dit niet zomaar uit de lucht is gegrepen.
Vooral niet als je kijkt naar de maya's hun accurate kennis van het sterrenstelsel.
ik denk dat er meer dingen zijn die wij wel weten.quote:De maya's wisten zo precies de standen van de planeten, dat er op sommige tijden een lichtval op een van hun tempels komt, wat lijkt alsof er een slang van de trap van een van hun trappiramides neerdaalt. Dat zegt iets over de kennis die je hebt van de wereld. Kennis die wij echt niet hebben, als wij de huidige technologie niet hadden.
Ik denk dat daar ook best aspecten uit waar zijn. Dat niet alles pure fantasie is. Beide godsdiensten komen immers voort uit iets dat daarvoor was. Een gemeenschappelijke voorouder. Die is niet voor niets ontstaan.quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:04 schreef electricity het volgende:
[..]
op die manier kun je ook aannemen dat het christendom waar is. hetzelfde geldt voor de islam. ik ga wel weer naar WFL
Ik denk dat er meer is dat wij denken te weten.quote:ik denk dat er meer dingen zijn die wij wel weten.
Brood bederft vrij snel.quote:Op zaterdag 19 november 2005 03:26 schreef Tiesemans het volgende:
Mmm boeiend .... Wc papier en brood.
Leuk dat je dat aanhaaltquote:Op zaterdag 19 november 2005 13:04 schreef electricity het volgende:
[..]
op die manier kun je ook aannemen dat het christendom waar is. hetzelfde geldt voor de islam. ik ga wel weer naar WFL
[..]
ik denk dat er meer dingen zijn die wij wel weten.
Dat bederft dan weer nietquote:Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Brood bederft vrij snel.
En WC papier![]()
hmmm dit heeft me aan het denken gezet, ik zag laats namelijk een documentaire op discovery channel over het keren van de magnetische velden op aarde, die wetenschappers toonden aan dat op dit moment het magnetisch veld om de aarde steeds zwakker werd. Dat kwam doordat er plekken op aarde zijn waar de richting van het veld omgekeerd is in vergelijking met de rest van de aarde en. Ook hadden zij berekend dat zo'n omkering van het veld eens in de 10 tot 15 duizend jaar voorkwam. Zou dit te maken kunnen hebben met het op 1 lijn komen van de planeten? En dat dat dus het einde van de aarde zoals wij die kennen is. "Gewoon" een omdraaiing van de magnetische polen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee hoor, de maya's zijn een van de culturen die beweren dat in 2012 een nieuw begin komt, en het het einde is van de wereld zoals wij hem nu kennen.
Volgens de accurate berekeningen die de maya's hebben gedaan (en we mogen aannemen dat deze klopt, aangezien de maya kalender(s) tot op de dag van vandaag alles goed hadden) is de stand van de planeten in december 2012 zo dat deze allen in een rechte lijn komen te staan, dit ook samen met het middelpunt van onze melkweg. Waar tevens een groot zwart gat zich bevindt.![]()
Dit gebeurt tevens maar eens in de 13.000 jaar, en ik meen mijzelf te herinneren dat 13.000 jaar geleden toch redelijk wat vermeldingen zijn geweest van bijvoorbeeld zondvloeden. En daarbij is de eerste samenleving pas weer gevestigd in ongv. 5000 V.C, dit waren de Sumariers.
Toch weten we bijna 100% zeker dat er rond 10.000 V.C. ook al beschavingen zijn, maar door bepaalde rampen vinden wij hier niets meer van terug.
quote:Op zaterdag 19 november 2005 15:37 schreef Invictus_ het volgende:
Misschien komt er wel een patch voor 2012. Worden er weer massaal IT'ers paraat gehouden, gaan we allemaal kaarsen kopen. Blijkt dat iedereen inmiddels een kalender heeft die up to date is. Alles voor niets...
21-12-2012; 2+1+1+2+2+0+1+2=11; 1+1=2; y2k... misschien vergaat de aarde inderdaad
Welke lijn, van welke planeten?quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:06 schreef Ender_Wiggin het volgende:
[..]
hmmm dit heeft me aan het denken gezet, ik zag laats namelijk een documentaire op discovery channel over het keren van de magnetische velden op aarde, die wetenschappers toonden aan dat op dit moment het magnetisch veld om de aarde steeds zwakker werd. Dat kwam doordat er plekken op aarde zijn waar de richting van het veld omgekeerd is in vergelijking met de rest van de aarde en. Ook hadden zij berekend dat zo'n omkering van het veld eens in de 10 tot 15 duizend jaar voorkwam. Zou dit te maken kunnen hebben met het op 1 lijn komen van de planeten? En dat dat dus het einde van de aarde zoals wij die kennen is. "Gewoon" een omdraaiing van de magnetische polen.
Wie het weet mag het zeggen
Eerst maar even alle rambo films kijken, om te zien hoe alles werkt.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:56 schreef Killaht het volgende:
zo heb je veel theorien: Natuurrampen, Helse dingen zoals in de bijbel staat beschreven, terugkomst van jesus, terugkomst van aliens die zich voordeden als goden (zie soemerische scheppingsverhaal)
wat ga jij doen?
Survival Pakket:
Handwapen: 1 of 2 (Glock, Baretta, DE)
kogelwerendvest, winddichte, waterdichte en brandbestendige jas
Zaklamp, Mes(rambostyle), Multitool, aansteker, lucifers
Telefoon, GPRS-systeem of PDA (met inet)
Elektro apparaat dat stroom kan aftappen.
onbreekbaar touw, visdraad, pan
brainstromen maar..
Wat dacht je van lucifers/aanstekers en zeep. Of nog beter, een stof om zeep mee te maken uit vet.quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:30 schreef nokwanda het volgende:
Zout lijkt me wel verstandig om aan het lijstje toe te voegen. Een boek over eetbare/medicinale planten en kruiden.
Verder een mes, water, zuiverings tabletten, injectienaalden, antibiotica, verband. Een paar lagen makkelijk zittende kleding aantrekken lijkt me ook wel slim.
Dat mag je best geloven, maar het is simpelweg niet waar. Ik kan me van vroeger uit Kijk herinneren dat ook eind jaren 70 de planeten eens op één lijn zouden staan, en daarin werd uitgelegd dat de extra eb- en vloedwerking minimaal was.quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:58 schreef Ticker het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik geloof toch dat alle planeten op een lijn, een ander effect zullen hebben op elkaar dan wanneer alle planeten op verschillende plekken in ons zonnenstelsel staan.
Beetje offtopic. Maar weet jij hoe dat werkt dan? UItkoken? en dan?quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:57 schreef Sessy het volgende:
[..]
Wat dacht je van lucifers/aanstekers en zeep. Of nog beter, een stof om zeep mee te maken uit vet.
M'n familie heeft de eerste wereldoorlog overleefd door dode dieren tot zeep te verwerken en de zeep te verkopen. Dode dieren eet niemand als ze een paar dagen hebben gelegen, maar je kunt er nog wel zeep van stoken. Ook van dode mensen trouwens.
Vet koken met een oplossing natriumhydroxide in water; hierdoor worden de esterverbindingen verbroken en verzeept het vet.quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:23 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Beetje offtopic. Maar weet jij hoe dat werkt dan? UItkoken? en dan?
O.a. zwarte nachtschade. Staat mijn achtertuin vol mee. Ik hoef dus voorlopig nog geen dode dieren met natrium te bewerken.quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:16 schreef Sessy het volgende:
Kun je met natrium doen, kan ook met sommige andere verbindingen.
Overigens is er ook een zeepplantje en kun je veel dingen met zand schrobben.
Je kunt hier niets concreets over zeggen zonder te weten wat voor soort natuurramp er plaats zal vinden.quote:Op zaterdag 19 november 2005 23:37 schreef delapoko het volgende:
Nu even serieus. Stel dat er in het jaar 2012 daadwerkelijk een natuurramp gaat gebeuren (poolshift?). Wat moeten we doen om dit te overleven? Gewoon voor de grap eens serieus nadenken.
- Naar een hooggelegen gebied verhuizen? Bergachtig of juist niet? Welk gebied op aarde is het meest veilige plek als er een poolshift plaatsvind? (Met bijkomende vloed, aardbevingen, etc)
- Een schokbestendige en waterdichte kelder bouwen onder de grond? Is dit te doen met zo'n grote ramp en zo ja, hoe moet dit gebeuren?
- Wateropslag: Na de ramp zal er grote problemen zijn met water. Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken. Hoeveel wateropslag is nodig en hoe met dit worden opgeslagen?
- Voeding. Welke soorten voeding en hoeveel is er nodig? Wat zijn de beste conserveringsmethoden?
- Zuurstof. De grootste probleem denk ik om dit voor een lange tijd te voorzien.
- Electronische apparatuur. Vanwege de poolshift zal er electromagnetische straling zijn. Zullen deze apparaturen nog werken? Hoe is dit op te lossen? Radio? Tv? Pc? Satteliet?
- Welke regio's op aarde zullen het zwaarst worden getroffen? Welke niet? Waar moet je je verschuilen? Klimmen op een berg voldoende? Of zijn bergen juist ontstaan door aardverschuivingen?
- Etc etc etc.
Nou, gelukkig dat we Russische heksen hebben danquote:Op zondag 20 november 2005 00:16 schreef Sessy het volgende:
Onderzeeboten halen zuurstof uit zeewater. Je splitst door middel van electrische energie van een nucleaire reactor de waterstofatomen van de zuurstofatomen. Met chemische filters haal je de koolstofdioxide uit de lucht (of met planten die ook je voedselvoorziening zijn).
Het probleem is alleen dat je er niet op kunt rekenen dat je stroom hebt. Of zelfs maar naar buiten kunt om een waterrad te plaatsen.
Het goede nieuws: alle Russische astrologen en heksen en zo zeggen ook dat na 2012 er een tijd van bloedvergieten aankomt, maar die is na 2032 volgens hen afgelopen en dan wordt het weer goed dus we sterven heus niet allemaal.
O.K. in Nederland waarschijnlijk wel, maar boeiend...
Een normale burger heeft dat geld niet. Laten we wel realistisch blijvenquote:Op zondag 20 november 2005 00:16 schreef Sessy het volgende:
Onderzeeboten halen zuurstof uit zeewater. Je splitst door middel van electrische energie van een nucleaire reactor de waterstofatomen van de zuurstofatomen. Met chemische filters haal je de koolstofdioxide uit de lucht (of met planten die ook je voedselvoorziening zijn).
Het probleem is alleen dat je er niet op kunt rekenen dat je stroom hebt. Of zelfs maar naar buiten kunt om een waterrad te plaatsen.
Dan vrees ik dat je in het verkeerde subforum zitquote:Op zondag 20 november 2005 00:24 schreef delapoko het volgende:
[..]
En trouwens: alle paranormale en mambo jambo terzij graag
Hoeft niet. Stel dat 2012 een steeds terugkomende natuurramp is waar de magnetische polen van plaats wisselen. Dit heeft niets met de paranormale te maken. De volken die terugvielen in primitivisme hebben sommige dingen slechts ge-paranormaliseerd (zoals ik het zeg)quote:Op zondag 20 november 2005 00:28 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dan vrees ik dat je in het verkeerde subforum zit
Een paar boeken die ik hier heb staan en zo. 't Type boekjes dat op wc-papier gedrukt wordt en voor 1 euro 5 stuks in de metro te koop zijn zeg maar.quote:Op zondag 20 november 2005 00:20 schreef Quarks het volgende:
[..]
Nou, gelukkig dat we Russische heksen hebben dan
Zonder dollen, heb je daar een bron van?
Stepanowa baseert het op een visioen dat ze heeft gehad en op een of andere astrologische berekening.quote:Op zondag 20 november 2005 00:24 schreef delapoko het volgende:
[..]
Een normale burger heeft dat geld niet. Laten we wel realistisch blijven
En trouwens: alle paranormale en mambo jambo terzij graag
Een President van de Verenigde Staten mag zichzelf maar 1 keer opvolgen.quote:Op zondag 20 november 2005 02:18 schreef zhe-devilll het volgende:
oke mits men bush niet meer kiest...
Godzijdank zeg..quote:Op zondag 20 november 2005 02:24 schreef Quarks het volgende:
[..]
Een President van de Verenigde Staten mag zichzelf maar 1 keer opvolgen.
Joh, 's nachts kom ik juist tot levenquote:Op zondag 20 november 2005 02:25 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Godzijdank zeg..
je bent nog wakker!!!!!!!!!![]()
Hij heeft nog een broer. En dochters.quote:Op zondag 20 november 2005 02:24 schreef Quarks het volgende:
[..]
Een President van de Verenigde Staten mag zichzelf maar 1 keer opvolgen.
Brood om te delen ...quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Brood bederft vrij snel.
En WC papier![]()
quote:Op zondag 20 november 2005 08:02 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Brood om te delen ...
Wc papier voor de schijn van beschaving.
(Immers dieren vegen hun gat ook niet af.)
Zou graag m'n achterste verder vrij houden van enig gedrukt materiaal als je het niet erg vind.quote:Op zondag 20 november 2005 08:40 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Neem dan een stapeltje kranten.
Daar kun je ook je gat mee afvegen en je hebt ook nog iets te lezen.
Dat om de schijn van beschaving op te houden.
Dieren lezen immers ook niet.
quote:Op zondag 20 november 2005 08:43 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Zou graag m'n achterste verder vrij houden van enig gedrukt materiaal als je het niet erg vind.
Er is al genoeg wat voor uit te werpen door kan op deze aardbol.
De "planet-allignment" die de maya's bedoelen is er niet een die dagelijks voorkomt. Eens in de 26000 of 13000 jaar (heb beide getallen gelezen, toevallig dat de een de helft van de ander is, dus zullen wel op een of andere manier met elkaar samenhangen) komt deze voor. Houdt dus in dat de laatste keer dat dit was heel toevallig ook de aap-mens toevallig op zijn benen ging staan, en ging "nadenken". Toeval??quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat mag je best geloven, maar het is simpelweg niet waar. Ik kan me van vroeger uit Kijk herinneren dat ook eind jaren 70 de planeten eens op één lijn zouden staan, en daarin werd uitgelegd dat de extra eb- en vloedwerking minimaal was.
Hoe kunnen planeten op meerdere manieren in één lijn staan?quote:Op zondag 20 november 2005 13:34 schreef Ticker het volgende:
[..]
De "planet-allignment" die de maya's bedoelen is er niet een die dagelijks voorkomt. Eens in de 26000 of 13000 jaar (heb beide getallen gelezen, toevallig dat de een de helft van de ander is, dus zullen wel op een of andere manier met elkaar samenhangen) komt deze voor. Houdt dus in dat de laatste keer dat dit was heel toevallig ook de aap-mens toevallig op zijn benen ging staan, en ging "nadenken". Toeval??
Ik denk vooral dat je je feiten wat beter op orde moet krijgen. De aap-mens ging al veel langer geleden op twee benen staan:quote:Op zondag 20 november 2005 13:34 schreef Ticker het volgende:
De "planet-allignment" die de maya's bedoelen is er niet een die dagelijks voorkomt. Eens in de 26000 of 13000 jaar (heb beide getallen gelezen, toevallig dat de een de helft van de ander is, dus zullen wel op een of andere manier met elkaar samenhangen) komt deze voor. Houdt dus in dat de laatste keer dat dit was heel toevallig ook de aap-mens toevallig op zijn benen ging staan, en ging "nadenken". Toeval??
Over die Australopithecus is men het dus niet 100% eens. Maar over de Homo Erectus wel:quote:Er zijn mogelijk meerdere soorten van het geslacht Australopithecus geweest. Alle soorten zijn ongeveer 1 miljoen jaar geleden uitgestorven.
De Australopithecus had een veel kleinere herseninhoud dan de moderne mens (400 cm3 i.p.v. 1400 cm3) en een veel meer vooruitstekende onderkaak.
Het is vrijwel zeker dat deze mens rechtop liep.Mary Leaky heeft voetafdrukken gevonden waaruit dat bleek en ook de vorm van het bekken wijst in die richting.
Toch zijn er tegenwoordig enkele onderzoekers die hieraan twijfelen.
Deze mensen maakten zeer eenvoudige stenen werktuigen. Niets meer dan een grote kiezelsteen waarvan twee stukken afgeslagen zijn om een scherpe punt te krijgen.
Rechtop lopen is waarschijnlijk een noodzakelijke stap in de ontwikkeling van de mens geweest, omdat een rechtoplopende aap zijn handen vrij heeft om gereedschap te gebruiken.
In vergelijking met andere dieren is de mens niet erg sterk of snel. Het leven in de savanne was vol risico's.
quote:Uit deze soort ontwikkelde zich Homo erectus (de rechtopstaande mens). Homo erectus leek veel op de nu levende mensen (Homo sapiens).
Homo erectus leefde van 1.500.000 jaar tot 250.000 jaar geleden. Deze mensen trokken weg uit Afrika en vestigden zich in Europa en Azië.
Welke allignment dan. Want zoals ik je al eerder verteld heb. Zijn het niet de planeten in ons zonnestelsel die ook maar ergens in een rechte lijn staan.quote:Op zondag 20 november 2005 13:34 schreef Ticker het volgende:
[..]
----
Weet iemand trouwens die profeet die voorspelde dat er nog iets van 112 maal een nieuwe paus zou komen (sinds de 1600e eeuw ofzo), we zitten nu als het goed is op de 110 of 111e, de 112 zou een valse profeet zijn, en ook de val van de samenleving in 2012 betekenen, waarna de anti-christ verslagen zou worden door de terugkeer van "hem" jesus christus hemzelf ofzo..![]()
Misschien verdwijnt het ego-nadenken dan wel weer, en komt er iets anders voor in de plaats.quote:Op zondag 20 november 2005 13:34 schreef Ticker het volgende:
Houdt dus in dat de laatste keer dat dit was heel toevallig ook de aap-mens toevallig op zijn benen ging staan, en ging "nadenken". Toeval??
Nee, ik kan het niet precies na vertellen wat de maya's precies bedoelde. Het is best ingewikkels want het heeft onder andere met recessie te maken enzo.quote:Op zondag 20 november 2005 13:47 schreef Knarf het volgende:
[..]
Welke allignment dan. Want zoals ik je al eerder verteld heb. Zijn het niet de planeten in ons zonnestelsel die ook maar ergens in een rechte lijn staan.
En deze monnik was st. Malachy, in 1100 ongeveer. En heeft helemaal niets met 2012 temaken. Het is alleen de 112e paus, die satan zou zijn (we zitten nu op 111).
quote:Ook de piramides toonden verdacht veel overeenkomstige aspecten. Zo waren die in Mexico modellen op schaal van die in Egypte. (Hetzelfde geldt voor de piramides in China).
Geryl ging nadenken over het waarom van de piramides. Volgens hem kon het zo zijn dat de piramides verzamelingen zijn van astronomische en wiskundige kennis. Het is namelijk niet mogelijk om universele kennis op het gebied van astrologie en wiskunde vast te leggen in gewone taal, en er zeker van zijn dat het duizenden jaren later nog steeds ter beschikking staat voor iedereen die het wil weten. In principe is taal vergankelijk. Uitgezonderd enkele duizenden jaren oude versleutelde teksten (symbolische taal als hiëroglyfen e.d.) is er verder niets te lezen over het leven van de oude volkeren. Maar door grote tempels en piramides te bouwen zou kennis wellicht vastgelegd kunnen worden zonder woorden te gebruiken. Met dit idee in het achterhoofd heeft Geryl samen met Ratincks vele hoeken, maten een eenheden van de grote piramide van Cheops onderzocht.
Ze kwamen erachter dat deze piramide gebouwd werd om onder andere de precessietijd weer te geven. De precessie is de tijd die nodig is om de volledige dierenriem te doorlopen. Dit duurt zo'n 25.920 jaar. De onderzoekers vergeleken de maten van de Mexicaanse tempels met de Egyptische en kwamen tot de conclusie dat de grote piramide dienst doet als een soort klok met als einddatum 20 december 2012.
Reeds eerder was vastgesteld dat de Maya met kalenders werkten en dat hun hoofdkalender (de tijdsrekening) ophoudt op 22 december 2012
Ik vind de wereld anders sinds 2000 in rap tempo naar de klote gaan.quote:Op zondag 20 november 2005 09:36 schreef trebbors het volgende:
dat zeiden ze ook over het jaar 2000.. echt wat een gezeik dat de wereld verging. Echt zoek eenleven ofzooo
Dat deed ie ook al voor 2000 hoor. Alleen was het daarvoor ietsje minder expliciet.quote:Op zondag 20 november 2005 19:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind de wereld anders sinds 2000 in rap tempo naar de klote gaan.
Wie zegt dat het in 1 keer gebeurt, wie weet is het wel een overgang naar een jarenlange slopende procedure
De gedachte dat de wereld naar de klote aan het gaan is is ook van alle tijden.quote:Op zondag 20 november 2005 20:32 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat deed ie ook al voor 2000 hoor. Alleen was het daarvoor ietsje minder expliciet.
Vanuit een soort apocalyptisch wereldbeeld.quote:Op zondag 20 november 2005 20:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
De gedachte dat de wereld naar de klote aan het gaan is is ook van alle tijden.
Toch wel frappant dat het ene conflict na het andere uitbreekt momenteel. Zeker het afgelopen jaar is een enorme puinzooi geweest vind ik zelf.quote:Op zondag 20 november 2005 20:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Vanuit een soort apocalyptisch wereldbeeld.
Feit is wel dat ik alle conflicten die nu in de wereld een grote rol spelen al in het begin van de jaren 90 zag aankomen.
We zijn dieren. En wel van de meest aggressieve soort en bovenaan de voedselketen.quote:Op zondag 20 november 2005 21:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Toch wel frappant dat het ene conflict na het andere uitbreekt momenteel. Zeker het afgelopen jaar is een enorme puinzooi geweest vind ik zelf.
En niet alleen door de hand vd mens, kijk ook eens naar alle natuurrampen die zich hebben afgespeeld, mens allemachtig dat was echt niet normaal dit jaar.![]()
En ik ben bang dat het alleen maar erger en erger wordt.
Teveel mensen opeen gepakt -> aggresief gedrag. We zijn wat dat betreft net dieren...
Wie zijn nu de grootste vernietigers der aarde?quote:Op zondag 20 november 2005 19:41 schreef Metro2005 het volgende:
Heel erg negatief gedacht hoor, maar ik hoop dat er een einde komt aan de overbevolking in 2012.
Hetzij door een enorme ramp, hetzij door onze eigen destructiviteit.
Dan kan de aarde zich eindelijk weer eens herstellen van de vernietiging door de mensen.
Wat niet is kan nog komen. The miracles of modern sciencequote:Op dinsdag 22 november 2005 03:10 schreef Tiesemans het volgende:
Hebbie wel eens een eekhoorn op zijn PDA zien kijken om te zien hoe z'n notenverzameling vorderd voor de aanstaande winter ?
"Pcies" ...
Noem eens een periode waarin dit minder was dan? Er is wel meer (media) aandacht voorquote:Op zondag 20 november 2005 21:08 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Toch wel frappant dat het ene conflict na het andere uitbreekt momenteel. Zeker het afgelopen jaar is een enorme puinzooi geweest vind ik zelf.
Valt ook wel mee, het was wat dat betreft wel een druk jaartje maar dat maakt het nog niet uitzonderlijk.quote:En niet alleen door de hand vd mens, kijk ook eens naar alle natuurrampen die zich hebben afgespeeld, mens allemachtig dat was echt niet normaal dit jaar.![]()
Dat er teveel mensen zijn op deze planeet klopt, we zijn trouwens niet wat dat betreft dieren, we zijn gewoon dieren.quote:En ik ben bang dat het alleen maar erger en erger wordt.
Teveel mensen opeen gepakt -> aggresief gedrag. We zijn wat dat betreft net dieren...
De Soemeriers waren die lui van de 'planet-alignment' theorie. Ze telden 12 planeten. We hebben er nu 9, ze telden de zon en de maan al als planeet en er zou er dus nog eentje zijn die heel groot zou zijn en in een sterk elliptische baan om de zon zou draaien en storingen veroorzaken als hij eens in de 13.000 jaar het 'cataclysme' veroorzaakt.quote:Op zondag 20 november 2005 13:34 schreef Ticker het volgende:
[..]
----
Weet iemand trouwens die profeet die voorspelde dat er nog iets van 112 maal een nieuwe paus zou komen (sinds de 1600e eeuw ofzo), we zitten nu als het goed is op de 110 of 111e, de 112 zou een valse profeet zijn, en ook de val van de samenleving in 2012 betekenen, waarna de anti-christ verslagen zou worden door de terugkeer van "hem" jesus christus hemzelf ofzo..![]()
Ik zou toch eens serieus het boek van Sitchin, de 12de planeet gaan lezen. Hierin staat bijvoorbeeld dat er voor Christus zelfs helemaal niet gedacht werd dat de aarde plat was, op een of andere manier is dit pas tijdens de telling van Christus begonnen (misschien de kerk weer?). Zo wisten diverse filosofen in de Griekse tijd al dat de aarde rond was. Misschien ken je het bekende beeld van een man die een wereld bol (met hierop de dierenriemem) op zijn schouders steunt. Dit beeld komt van voor christus. Terwijl ergens in 1500 Columbus "straf" kreeg voor het suggeren dat de aarde niet plat, maar juist rond was.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:08 schreef Mystikvm het volgende:
De Soemeriers waren die lui van de 'planet-alignment' theorie. Ze telden 12 planeten. We hebben er nu 9, ze telden de zon en de maan al als planeet en er zou er dus nog eentje zijn die heel groot zou zijn en in een sterk elliptische baan om de zon zou draaien en storingen veroorzaken als hij eens in de 13.000 jaar het 'cataclysme' veroorzaakt.
Deze theorie klopt echter niet. Ook al in 2003 zou deze planeet (in de wetenschap 'Planeet X' genaamd) met ons kruisen. Niks gebeurde. Het feit dat wij 9 planeten (+ zon en maan = 11) tellen betekent niet dat de lui in Babylon kennis hadden die wij nog niet hadden. Zij dachten dat de Aarde plat was en hadden dus nooit van planeten als Neptunus kunnen weten.
Ik weet niet hoe je erbij komt dat die afwijkingen (wat door sommige wetenschappers erop duidt dat er inderdaad nog een planeet X zou moeten zwerven) een rekenfout was. Misschien heb je een link hiervoor, want ik heb dit nog nergens gelezen. Tevens weet ik ook niet of het Uranus juist was welke deze afwijking in zijn baan had, maar dat is zo op te googlen.quote:Alle wetenschappelijke basis voor Planeet X (Marduk in de Soemerische geschriften) is nu weggevallen nu bewezen is dat de afwijking in de baan van Uranus een menselijke rekenfout is geweest en niet tot stand gekomen door een 10e planeet.
Overigens is de kans best aanwezig dat Marduk gewoon Jupiter is geweest.
Dat is eigenlijk onzin, dat moet jezelf ook beseffen.quote:Dan even over de berekeningen die hier worden losgelaten op de bewuste datum: Men schijnt te vergeten dat de natuur niet te berekenen is. Voordat de homo erectus er was deed de natuur al dingen zoals de 'geomagnetical reverse' (poolshift) die onberekenbaar zijn en dus niet in getallen te vangen. Getallen zijn een menselijke uitvinding, als er al een kracht is die invloed uitoefent op ons dan zal het zich niet conformeren aan getallen.
Ik denk dat Sitchin er volkomen naast zit. Ik kreeg lang geleden een nieuwsbrief van de Universiteit Leiden waar ik student ben. Daar is een hoogleraar assyriologie die eens wat nader naar de aannames van Sitchin heeft gekeken. Hij heeft erover gebabbeld en uit interesse heb ik destijds een verslagje in die nieuwsbrief gelezen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:30 schreef Ticker het volgende:
Compleet niet met je eens Mystikvm, en daarbij ook nog eens fout ook.
[..]
Ik zou toch eens serieus het boek van Sitchin, de 12de planeet gaan lezen. Hierin staat bijvoorbeeld dat er voor Christus zelfs helemaal niet gedacht werd dat de aarde plat was, op een of andere manier is dit pas tijdens de telling van Christus begonnen (misschien de kerk weer?). Zo wisten diverse filosofen in de Griekse tijd al dat de aarde rond was. Misschien ken je het bekende beeld van een man die een wereld bol (met hierop de dierenriemem) op zijn schouders steunt. Dit beeld komt van voor christus. Terwijl ergens in 1500 Columbus "straf" kreeg voor het suggeren dat de aarde niet plat, maar juist rond was.
Er is niet op te Googlen...Misschien gebruik ik de verkeerde zoekopdracht, het artikel van Skepsis noemt ook een verklaring maar die is niet echt onderbouwd. Ik heb er nog 1 of 2 gevinden via Google die met dezelfde redenatie komen, maar ook geen wetenschappelijke bewijzen. Althans, geen namen van mensen die erachter kwamen ofzo.quote:Ik weet niet hoe je erbij komt dat die afwijkingen (wat door sommige wetenschappers erop duidt dat er inderdaad nog een planeet X zou moeten zwerven) een rekenfout was. Misschien heb je een link hiervoor, want ik heb dit nog nergens gelezen. Tevens weet ik ook niet of het Uranus juist was welke deze afwijking in zijn baan had, maar dat is zo op te googlen.
De Maya's konden goed rekenen, maar konden ze ook goed interpreteren? (Ik heb trouwens weinig vernomen van de Maya die over planet alignment spraken...Ik weet alleen dat die Soemeriers over een 12e planeet spreken, ik dacht dat de Maya meer van 'kosmische openbaring' waren doordat we op 1 lijn komen met het centrum van het universum?)quote:Dat is eigenlijk onzin, dat moet jezelf ook beseffen.
Kijk ik kan nu ook een datum in 4000 noemen en zeggen dat de wereld dan tegen een astroïde aan crasht. Het probleem met de maya's (welke trouwens diegene waren over de planet allignment, want de soemariers hadden het hier echt niet over) is dat zij over super accurate wiskunde beschikken. Misschien heb je dat weleens eerder gelezen, maar zo konder zij weten op welke plek, wanneer en hoe laat de zon opkwam. En de zon opkomen is ook een natuurverschijnsel, eentje die weliswaar perfect na te berekenen is. De zon is niet de enige planeet die een vast-patroon heeft. Dit heeft elke ster/planeet in ons zonnenstelsel. Zodoende 2012 dus.
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |