abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64607693
Lambiekje heeft een geestesziekte, dat kan gewoon niet anders.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:43:13 #142
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64607700
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:24 schreef Man-E-Faces het volgende:
De vader van George Bush had het ook al openlijk over iets dat hij noemde "A New World Order". Dus ze schuiven het niet geheel onder stoelen of banken.
Prachtig hoe zo'n uitspraak een eigen leven begint te leiden in het roddelcircuit.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:44:20 #143
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64607725
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

de rode pil.
Is een Hollywoodsprookje.
pi_64607772
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:44 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

precies een voorbeeld hoe makkelijk de zelfverklaarde 'vrijdenkende complot-gelovers' zelf ook eigenlijk hun gedachtegoed baseren op copy-paste...

verder weinig niks mee, zolang ze dat maar niet koppelen aan van die enge üretenties dat ze 'oorspronkelijk' zouden zijn en vrij van enige 'orthodoxie' ...
en zolang ze hun arrogantie een beetje inperken met die lachwekkende beweringen dat iedereen die niet zo denkt als hen opeens 'minderwaardig' zou zijn (dat zijn altijd enge ideologieen, die zich 'boven' andere denkwijzes stellen)
quote:
omdat elke bron buiten pubmed en volkskrant als onjuist wordt beschouwd. Het is al ernstig genoeg dat alleen MSM als enige betrouwbare wordt beschouwd terwijl zij juist beïnvloed worden door politieke stromingen, industriën.

er bestaat geen vaste absouutheid van media die 'betrouwbaar' zullen zijn... echter, bepaalde media zullen beter controleerbaar zijn en leggen ook duidelijke verantwoordelijkheid af over de methodes waartoe zij aan hun informatrie komen en houden dat beter controleerbaar...

het gaat er nooit over om een bepaalde bron per definitie als 'waarheid' aan te nemen ... of dat nu een bekende krant of publicicatie-medium is, of juist een conspiracy-gelovende weblog of amerikaanse conspiracy-gelovende radiopresentator (in amerika is bv radio een zeer actieve complot-versporeidende bron die eveneens deel uitmaakt van de mainstream-media, en ook sterk politiek beinvloedbaar is)...

Het rottige is dat juist veel complot-gelovers net zozeer werkelijk kritisch denken promoten, maar gewoon enkel ander bronnen onbeperkt vertrouwen toedichten en er ktiekloos uit copy-pasten
quote:
Het is met feiten doorspekt.
er is een groot verschil tussen een bepaald relaas met ffeiten onderbouwen... en gewoon een mening hebben en die een beetje opsmukken met wat 'feitjes'...

bv aannames doen over een wereldsoverheersend complot en dat 'new world order' noemen wordt _niet_ bewezen door te refereren naar de Geroge Bush sr. uitspraak in een speech waarin die de buitenlandse politiek in het post-communisme en post-koude oorlog tijdperk omschreef als een nooodzaak hebbende voor een 'nieuwe wereld orde' (een nieuw ontstaan krachtens-verhouding)

[ Bericht 52% gewijzigd door RM-rf op 03-01-2009 10:59:33 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:51:14 #145
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_64607841
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

precies een voorbeeld hoe makkelijk de zelfverklaarde 'vrijdenkende complot-gelovers' zelf ook eigenlijk hun gedachtegoed baseren op copy-paste...
Of allemaal Orwell gelezen hebben (en anderen opdragen ''1984'' te lezen, alsof dat een geheime tip is), maar waarschijnlijk nog nooit van ''Blokken'' gehoord hebben.
pi_64608416
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:51 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Of allemaal Orwell gelezen hebben (en anderen opdragen ''1984'' te lezen, alsof dat een geheime tip is), maar waarschijnlijk nog nooit van ''Blokken'' gehoord hebben.
1984 is dan wel een goed boek
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_64610543
Ik kan me wel herinneren dat je ooit eens zei dat de mens niet ziek kan worden als je genoeg vers fruit eet, genoeg slaapt en vers water drinkt. Tja dat je op die manier griep buiten de deur weet te houden, is niet bepaald groot nieuws.
pi_64610591
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:04 schreef ToT het volgende:
Ik kan me wel herinneren dat je ooit eens zei dat de mens niet ziek kan worden als je genoeg vers fruit eet, genoeg slaapt en vers water drinkt. Tja dat je op die manier griep buiten de deur weet te houden, is niet bepaald groot nieuws.
Zelfs dan kun je volgens mij nog griep krijgen, maar wordt de kans flink minder.
in a crowd you lose humanity
pi_64610832
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Same here, ik ben een complothobbyist .
Mag ik vragen wat je nu met die complottheorieën feitelijk doet? Of voor elkaar krijgt?
Pas jij je leven aan, aan de hand van de complottheorieën waar je in gelooft?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:59:49 #150
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64611959
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:41 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Zeg, schijnheil, ga je de documenten van Topf nog bekijken of ken je geen Duits?
[..]
Een ding een Duitser die oprecht een stuk over holocaust schrijft, dat kan niet geloofwaardig zijn.
Bij een internationale voetbalwedstrijd mag ook geen scheidsrechter van eigen bodem zijn van een van beide partijen. Waarom dan wel van zo iets zwaars als dit?

Hij zal toch stiekem onbedoeld de vrienden van zijn opa/oom en kennissen, verzachten. Feit blijft dat een gerenommeerd Frans tijdschrift stelt dat het dus naderhand bijgebouwd/gerenoveerd maar niet zo als het daadwerkelijk was tijdens de oorlog.

I.G. Farben wordt al niets een genoemd in dat Topf artikel. Niet zo veel zeggend stuk dus. Gewoon wat gekrakeel wat al lang en bekend is als orthodoxie.
quote:
En dit uit de mond van iemand die Hitler vrijpleit van genocide.
Ik pleit Hitler niet vrij van genocide, dat maak jij er van. Ik stel alleen dat Truman/Roosevelt en Churchill erge genocide hebben begaan. Het zijn dan wel de marionetten maar zij hebben het mooi wel uitgevoerd.

* de aflevering van Knight Rider gister dat en stel handlangers een oorbel in hadden en luisterden naar een voodoo-lady. Dit deed me zo denken aan onze leiders, ze zitten gewoon in een mantra van de elite.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:02:26 #151
52357 Lambiekje
pi_64612013
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:44 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

maar wel uitermate mooi gesymboliseerd wat er ontbreekt aan kennis bij menigeen.
Mensen kunnen gewoon niet tussen de regels lezen/kijken. Jammer.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:09:28 #152
52357 Lambiekje
pi_64612188
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als er iets copy-paste is dan is het wel MSM verslaggeving.
quote:
verder weinig niks mee, zolang ze dat maar niet koppelen aan van die enge üretenties dat ze 'oorspronkelijk' zouden zijn en vrij van enige 'orthodoxie' ...
en zolang ze hun arrogantie een beetje inperken met die lachwekkende beweringen dat iedereen die niet zo denkt als hen opeens 'minderwaardig' zou zijn (dat zijn altijd enge ideologieen, die zich 'boven' andere denkwijzes stellen)
[..]
lachwekkend is de simplisticiteit en onjuiste orthodoxie. Als je echt verdiept dan is het echt triest gewoon wat er verkondigd wordt. Kennelijk kunnen en mogen we de realiteit niet aan.
quote:
er bestaat geen vaste absouutheid van media die 'betrouwbaar' zullen zijn... echter, bepaalde media zullen beter controleerbaar zijn en leggen ook duidelijke verantwoordelijkheid af over de methodes waartoe zij aan hun informatrie komen en houden dat beter controleerbaar...

het gaat er nooit over om een bepaalde bron per definitie als 'waarheid' aan te nemen ... of dat nu een bekende krant of publicicatie-medium is, of juist een conspiracy-gelovende weblog of amerikaanse conspiracy-gelovende radiopresentator (in amerika is bv radio een zeer actieve complot-versporeidende bron die eveneens deel uitmaakt van de mainstream-media, en ook sterk politiek beinvloedbaar is)...

Het rottige is dat juist veel complot-gelovers net zozeer werkelijk kritisch denken promoten, maar gewoon enkel ander bronnen onbeperkt vertrouwen toedichten en er ktiekloos uit copy-pasten
[..]
Wat is er mis met een andere bronnen meer waarde echten dan de MSM. Van de MSM weet je dat het opvoorhand al dat het gemanipuleerd en gefilterd nieuws is.
Dat maakt nog steeds niet zo dat de alternatieve bronnen minder waarheid kunnen bevatten.
quote:
er is een groot verschil tussen een bepaald relaas met ffeiten onderbouwen... en gewoon een mening hebben en die een beetje opsmukken met wat 'feitjes'...

bv aannames doen over een wereldsoverheersend complot en dat 'new world order' noemen wordt _niet_ bewezen door te refereren naar de Geroge Bush sr. uitspraak in een speech waarin die de buitenlandse politiek in het post-communisme en post-koude oorlog tijdperk omschreef als een nooodzaak hebbende voor een 'nieuwe wereld orde' (een nieuw ontstaan krachtens-verhouding)

Och jo, Sarkozy neemt het ook al lekker in de mond. EU neemt langzamerhand steeds meer taken opzich. Elke recht wordt afgeroomd van elke deelnemend lid. Blair wordt klaargestoomd als EU president.

Wake up, dude!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:13:48 #153
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_64612295
Lambiekje, ik ken je verder niet, maar wordt het niet eens tijd voor een goede psychiater?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:43:12 #154
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_64613077
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:17 schreef witte_fantasie het volgende:
Mag ik vragen wat je nu met die complottheorieën feitelijk doet?
Eigenlijk weinig, onthouden wat ik gelezen heb, combineren met andere dingen die ik lees of zie, erover na denken, soms wat over posten hier en proberen het plaatje voor mezelf sluitend te krijgen.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:17 schreef witte_fantasie het volgende:
Pas jij je leven aan, aan de hand van de complottheorieën waar je in gelooft?
Nog niet, ik heb wel in mn hoofd wat ik zou moeten hebben mocht het echt fout gaan, alleen denk ik nog een jaar of 3/4 te hebben voor ik dat in huis moet hebben, zie ook Hoe te overleven in het jaar 2012 en verder... .
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_64614121
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:09 schreef Lambiekje het volgende:

Och jo, Sarkozy neemt het ook al lekker in de mond. EU neemt langzamerhand steeds meer taken opzich. Elke recht wordt afgeroomd van elke deelnemend lid. Blair wordt klaargestoomd als EU president.

Wake up, dude!
nou én...? dat politici streven naar een globalisering van machts-instanties is een redelijk natuurlijk iets en eerder een teken dat er géén groot complot achter zit...

immers, juist dergerlijke oproepen waren voor een grotere supra-nationationale 'overheidsmacht' geven te denken da die momenteel dus duidelijk _niet_ bestaat... (de EU is momenteel nog duidelijk ondergeschikt aan de nationale olitici in de lidstaten zélf, terwijl de VN ook vooral en machteloos orgaan is dat hooguit gespannen kan worden voor de belangen van de grote wereldmachten als de VS)

Anders zou er natuurlijk ook geen streven zijn; Dat er publiekelijk over een sterkere 'wereldoverheidsorgaan' gesproken wordt is een duidelijk teken dat er wel publiekelijke insteming vooor nodig is en het niets is dat zomaar 'achter' de rug van mensen kan plaatsvinden...

Dat je verder bv tegen verdere globalisering bent, is je goed recht en daarin kan ik me mogelijk ook wel vinden (al mis ik bij jou naast je 'complot-theorieen eigenlijk wel een degelijke motivatie voor je mening over globalisatie van machtsinstanties.. sterker nog als nu blijkt dat er geen groot 'vrijmetselaar-illuminatie-reptilians-chemtrail-complot achter zit... waarom zou je dan nog tegen zijn?)

Overigenss is dat ook mn grootste zorg over het sterk meespelen van complot-fantasieen in de meeningvorming over belangrijke politieke thema's (zoals bv globalisatie, van zowel machtsinstanties als bv de multinationationale economie en ondernemingen; of bv over Privacy-wetgeving en het evenwicht tussen bv uitvoerende, wetgevende en rechtsprekende macht) ....
het risico is juist dat een te grote aandacht voor allerhande doorgeslagen complot-gedachten eerder functioneert als afleidsmiddel dat gedegen argumentatie en meeningsvorming hindert
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_64614396
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nou én...? dat politici streven naar een globalisering van machts-instanties is een redelijk natuurlijk iets en eerder een teken dat er géén groot complot achter zit...
ghehe.. Romeinen, Hitler, Grieken, Rusland,
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_64614563
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:28 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

ghehe.. Romeinen, Hitler, Grieken, Rusland,
Die waren allemaal onderdeel van hetzelfde complot?
Waarom vochten Hitler en de Russen dan tegen elkaar in WO2?
pi_64614812
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die waren allemaal onderdeel van hetzelfde complot?
Nee. Zo bedoelde ik het niet Ik doelde op de plannen van elk om de wereld te veroveren.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_64615075
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:42 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Nee. Zo bedoelde ik het niet Ik doelde op de plannen van elk om de wereld te veroveren.
Ja, OK. Maar dat hadden vrijwel alle machtshebbers/grotere landen. De Spanjaarden in de 15e/16e eeuw. Zelfs Nederland in de 17e eeuw. Engeland in de 17e/18e/19e eeuw. Frankrijk, Rusland, Duitsland, China (heel vroeger, tot ze in zichzelf gekeerd raakten). Da's meer iets menselijks dan een complot.
Ook RM-rf ontkent dat niet.
pi_64615580
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, OK. Maar dat hadden vrijwel alle machtshebbers/grotere landen. De Spanjaarden in de 15e/16e eeuw. Zelfs Nederland in de 17e eeuw. Engeland in de 17e/18e/19e eeuw. Frankrijk, Rusland, Duitsland, China (heel vroeger, tot ze in zichzelf gekeerd raakten). Da's meer iets menselijks dan een complot.
Ook RM-rf ontkent dat niet.
/
Je conclusie is denk ik toch waar, de mens wilde/wil altijd al meer, groter en rijker zijn dan elk ander. Dus ook machtiger! Iedere oorlog gaat om geld/macht.

[ Bericht 13% gewijzigd door 49euro op 03-01-2009 16:17:24 ]
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')