Prachtig hoe zo'n uitspraak een eigen leven begint te leiden in het roddelcircuit.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 01:24 schreef Man-E-Faces het volgende:
De vader van George Bush had het ook al openlijk over iets dat hij noemde "A New World Order". Dus ze schuiven het niet geheel onder stoelen of banken.
Is een Hollywoodsprookje.quote:
precies een voorbeeld hoe makkelijk de zelfverklaarde 'vrijdenkende complot-gelovers' zelf ook eigenlijk hun gedachtegoed baseren op copy-paste...quote:
quote:omdat elke bron buiten pubmed en volkskrant als onjuist wordt beschouwd. Het is al ernstig genoeg dat alleen MSM als enige betrouwbare wordt beschouwd terwijl zij juist beïnvloed worden door politieke stromingen, industriën.
er is een groot verschil tussen een bepaald relaas met ffeiten onderbouwen... en gewoon een mening hebben en die een beetje opsmukken met wat 'feitjes'...quote:Het is met feiten doorspekt.
Of allemaal Orwell gelezen hebben (en anderen opdragen ''1984'' te lezen, alsof dat een geheime tip is), maar waarschijnlijk nog nooit van ''Blokken'' gehoord hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:47 schreef RM-rf het volgende:
[..]
precies een voorbeeld hoe makkelijk de zelfverklaarde 'vrijdenkende complot-gelovers' zelf ook eigenlijk hun gedachtegoed baseren op copy-paste...
1984 is dan wel een goed boekquote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:51 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Of allemaal Orwell gelezen hebben (en anderen opdragen ''1984'' te lezen, alsof dat een geheime tip is), maar waarschijnlijk nog nooit van ''Blokken'' gehoord hebben.
Zelfs dan kun je volgens mij nog griep krijgen, maar wordt de kans flink minder.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:04 schreef ToT het volgende:
Ik kan me wel herinneren dat je ooit eens zei dat de mens niet ziek kan worden als je genoeg vers fruit eet, genoeg slaapt en vers water drinkt. Tja dat je op die manier griep buiten de deur weet te houden, is niet bepaald groot nieuws.
Mag ik vragen wat je nu met die complottheorieën feitelijk doet? Of voor elkaar krijgt?quote:Op maandag 29 december 2008 21:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Same here, ik ben een complothobbyist.
Een ding een Duitser die oprecht een stuk over holocaust schrijft, dat kan niet geloofwaardig zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:41 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Zeg, schijnheil, ga je de documenten van Topf nog bekijken of ken je geen Duits?
[..]
Ik pleit Hitler niet vrij van genocide, dat maak jij er van. Ik stel alleen dat Truman/Roosevelt en Churchill erge genocide hebben begaan. Het zijn dan wel de marionetten maar zij hebben het mooi wel uitgevoerd.quote:En dit uit de mond van iemand die Hitler vrijpleit van genocide.
maar wel uitermate mooi gesymboliseerd wat er ontbreekt aan kennis bij menigeen.quote:
als er iets copy-paste is dan is het wel MSM verslaggeving.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:47 schreef RM-rf het volgende:
[..]
precies een voorbeeld hoe makkelijk de zelfverklaarde 'vrijdenkende complot-gelovers' zelf ook eigenlijk hun gedachtegoed baseren op copy-paste...
lachwekkend is de simplisticiteit en onjuiste orthodoxie. Als je echt verdiept dan is het echt triest gewoon wat er verkondigd wordt. Kennelijk kunnen en mogen we de realiteit niet aan.quote:verder weinig niks mee, zolang ze dat maar niet koppelen aan van die enge üretenties dat ze 'oorspronkelijk' zouden zijn en vrij van enige 'orthodoxie' ...
en zolang ze hun arrogantie een beetje inperken met die lachwekkende beweringen dat iedereen die niet zo denkt als hen opeens 'minderwaardig' zou zijn (dat zijn altijd enge ideologieen, die zich 'boven' andere denkwijzes stellen)
[..]
Wat is er mis met een andere bronnen meer waarde echten dan de MSM. Van de MSM weet je dat het opvoorhand al dat het gemanipuleerd en gefilterd nieuws is.quote:er bestaat geen vaste absouutheid van media die 'betrouwbaar' zullen zijn... echter, bepaalde media zullen beter controleerbaar zijn en leggen ook duidelijke verantwoordelijkheid af over de methodes waartoe zij aan hun informatrie komen en houden dat beter controleerbaar...
het gaat er nooit over om een bepaalde bron per definitie als 'waarheid' aan te nemen ... of dat nu een bekende krant of publicicatie-medium is, of juist een conspiracy-gelovende weblog of amerikaanse conspiracy-gelovende radiopresentator (in amerika is bv radio een zeer actieve complot-versporeidende bron die eveneens deel uitmaakt van de mainstream-media, en ook sterk politiek beinvloedbaar is)...
Het rottige is dat juist veel complot-gelovers net zozeer werkelijk kritisch denken promoten, maar gewoon enkel ander bronnen onbeperkt vertrouwen toedichten en er ktiekloos uit copy-pasten
[..]
Och jo, Sarkozy neemt het ook al lekker in de mond. EU neemt langzamerhand steeds meer taken opzich. Elke recht wordt afgeroomd van elke deelnemend lid. Blair wordt klaargestoomd als EU president.quote:er is een groot verschil tussen een bepaald relaas met ffeiten onderbouwen... en gewoon een mening hebben en die een beetje opsmukken met wat 'feitjes'...
bv aannames doen over een wereldsoverheersend complot en dat 'new world order' noemen wordt _niet_ bewezen door te refereren naar de Geroge Bush sr. uitspraak in een speech waarin die de buitenlandse politiek in het post-communisme en post-koude oorlog tijdperk omschreef als een nooodzaak hebbende voor een 'nieuwe wereld orde' (een nieuw ontstaan krachtens-verhouding)
Eigenlijk weinig, onthouden wat ik gelezen heb, combineren met andere dingen die ik lees of zie, erover na denken, soms wat over posten hier en proberen het plaatje voor mezelf sluitend te krijgen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:17 schreef witte_fantasie het volgende:
Mag ik vragen wat je nu met die complottheorieën feitelijk doet?
Nog niet, ik heb wel in mn hoofd wat ik zou moeten hebben mocht het echt fout gaan, alleen denk ik nog een jaar of 3/4 te hebben voor ik dat in huis moet hebben, zie ook Hoe te overleven in het jaar 2012 en verder... .quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:17 schreef witte_fantasie het volgende:
Pas jij je leven aan, aan de hand van de complottheorieën waar je in gelooft?
nou én...? dat politici streven naar een globalisering van machts-instanties is een redelijk natuurlijk iets en eerder een teken dat er géén groot complot achter zit...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:09 schreef Lambiekje het volgende:
Och jo, Sarkozy neemt het ook al lekker in de mond. EU neemt langzamerhand steeds meer taken opzich. Elke recht wordt afgeroomd van elke deelnemend lid. Blair wordt klaargestoomd als EU president.
Wake up, dude!
ghehe.. Romeinen, Hitler, Grieken, Rusland,quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nou én...? dat politici streven naar een globalisering van machts-instanties is een redelijk natuurlijk iets en eerder een teken dat er géén groot complot achter zit...
Die waren allemaal onderdeel van hetzelfde complot?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:28 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
ghehe.. Romeinen, Hitler, Grieken, Rusland,
Nee. Zo bedoelde ik het nietquote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die waren allemaal onderdeel van hetzelfde complot?
Ja, OK. Maar dat hadden vrijwel alle machtshebbers/grotere landen. De Spanjaarden in de 15e/16e eeuw. Zelfs Nederland in de 17e eeuw. Engeland in de 17e/18e/19e eeuw. Frankrijk, Rusland, Duitsland, China (heel vroeger, tot ze in zichzelf gekeerd raakten). Da's meer iets menselijks dan een complot.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:42 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Nee. Zo bedoelde ik het nietIk doelde op de plannen van elk om de wereld te veroveren.
/quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, OK. Maar dat hadden vrijwel alle machtshebbers/grotere landen. De Spanjaarden in de 15e/16e eeuw. Zelfs Nederland in de 17e eeuw. Engeland in de 17e/18e/19e eeuw. Frankrijk, Rusland, Duitsland, China (heel vroeger, tot ze in zichzelf gekeerd raakten). Da's meer iets menselijks dan een complot.
Ook RM-rf ontkent dat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |