Niemand heeft de regering om dit verbod gevraagd. Helemaal niemand!!quote:Op maandag 29 december 2008 14:07 schreef Yildiz het volgende:
Het zat er weer dik in, het verbod is er nog geen half jaar, of de burgers die de overheid kwamen vragen om met geweld hun zin op te leggen, zijn verslaafd aan de macht.
Meer, méér, méééér verboden.
quote:Op maandag 29 december 2008 14:19 schreef mgerben het volgende:
Bel de VWA, zou ik zeggen.
Het personeel wil of durft misschien niet te protesteren, de eigenaar zal met boter op zijn hoofd beweren dat hij het allemaal goed geregeld heeft maar dat de klanten niet willen afruimen...
Dan zou ik zeggen: Doek die rookruimte op (de meeste restaurants zijn volledig rookvrij), of vraag van de gasten ¤10,- statiegeld voor hun bordjes en bestek. Maar ja, da's allemaal niet 'klantvriendelijk', dus wentelt hij het op zijn personeel af.
Bel de VWA.
quote:Op maandag 29 december 2008 14:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
welke verboden zijn ondertussen aangevraagd dan?
Nee, jij vraagt om een nog zwaarder verbod.quote:Op maandag 29 december 2008 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Niemand heeft de regering om dit verbod gevraagd. Helemaal niemand!!
quote:Op maandag 29 december 2008 13:56 schreef Gia het volgende:
[..]
maar.....waarom mag een bioscoopeigenaar dan niet roken toestaan en van zijn personeel eisen dat die het maar moeten accepteren.
.......waarom geen rokersdagverblijven terug in de ziekenhuizen en instellingen. Personeel kiest er zelf voor om schoonmaker/verpleegster te worden in dat ziekenhuis. Andere ziekenhuizen zijn wellicht rookvrij, ga je daar maar werken als je niet in de rook wilt werken.
Kortom: Waarom zou er voor de horeca een uitzondering gemaakt moeten worden? Dat snap ik gewoon niet.
Je mag nergens meer roken, niet in de trein, niet in de bus, niet in de bioscoop, niet in een sportcentrum, niet in een ziekenhuis, enz...... Waarom zou het in de horeca dan wel moeten mogen?
De rokers mogen al blij zijn met de rookruimtes en verwarmde terrassen!!
De afgelopen jaren heeft de horeca de kans gehad om de nietrokers tegemoet te komen, met goede afzuiging/ventilatie, rookvrije gedeelten of andere oplossingen, zoals verwarmde terrassen. Maar daar werd allemaal niet in geïnvesteerd.
Nu wil de horeca hierin wel investeren tbv de rokers en dan komt het commentaar: Dat die nietrokers daar maar in gaan staan. Dat die nietrokers maar buiten gaan zitten op het verwarmde terras.
Waarom kon er niet eerder geïnvesteerd worden?
Als het aan mij ligt gaat Klink nog een stapje verder: Ook geen rookruimte binnen.
Het enige wat dan nog mag is een verwarmd terras en dan kan de rookverslaafde buiten gaan staan. De rokers die niet zo verslaafd zijn, en wel effe zonder kunnen, zijn uiteraard binnen welkom.
Het is met die rookruimtes toch zo dat het personeel gewoon wel moet afruimen. De rokers zijn nu niet zo sociaal dat ze ook steeds hun lege glazen netjes naar de bar brengen.
Ik zie dat ook bij een restaurant hier in de stad. Die hebben een grote rookruimte, het personeel staat achter een balie, achter glas en de klanten moeten in de rij om hun eten te bestellen en af te halen.
Maar het personeel moet wel de tafeltjes afruimen voor de volgende klant. Dat is iets wat de rokende klant niet zelf wil doen.
Dus, dat schiet echt niet op. Personeel moet nog steeds in de rook werken.
Weg met die rookruimte dus.
Precies, afschaffen deze wet en deze dictatoriale regering!quote:Op maandag 29 december 2008 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Haha, die CAN club redeneert bijna net zo krom als de rokers. Zoals die zinsnede over 'klanten die een andere stamkroeg opzoeken omdat in hun huidige stamkroeg weer gerookt wordt'.quote:
Het klopt dat de horeca-ondernemers met hun acties een beeld scheppen waar rokers zich aan vast kunnen klampen. In plaats van de knop om te zetten blijft het mogelijk dóór te roken en te hopen op gedogen.quote:Van den Oetelaar: “Nu zorgen die horecaondernemers die de wet overtreden er zélf voor dat die gewenning onnodig lang gaat duren omdat de consument nu opeens toch weer een kroeg vol rook binnen stapt. Veel rokers hebben het idee dat ze de wet nog kunnen omdraaien. Maar dat dát niet zal gebeuren, is inmiddels wel duidelijk geworden.”
Men is helemal niet van plan om te wennen omdat met gewoon tegen is. Dat wennen is een nutteloos argument van de anti-rokers.quote:Op maandag 29 december 2008 14:34 schreef mgerben het volgende:
[..]
Haha, die CAN club redeneert bijna net zo krom als de rokers. Zoals die zinsnede over 'klanten die een andere stamkroeg opzoeken omdat in hun huidige stamkroeg weer gerookt wordt'.
Da's natuurlijk vette onzin. Dan hebben ze die 'stamkroeg' pas gevonden sinds 1 juli. Vóór die tijd mocht er overal gerookt worden.
Ik denk dat je eerder kunt stellen dat rokers op zoek gaan naar een nieuwe stamkroeg.
Maar... hier heeft hij wél gelijk:
[..]
Het klopt dat de horeca-ondernemers met hun acties een beeld scheppen waar rokers zich aan vast kunnen klampen. In plaats van de knop om te zetten blijft het mogelijk dóór te roken en te hopen op gedogen.
Op die manier blijft dit topic nog wel even in leven.
het wordt een loopgravenoorlog.quote:Op maandag 29 december 2008 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat goed met het rookverbod
Alle niet-rokende werknemers worden nu al ontslagen, dat was toch juist een van de argumenten van de anti-rokers?
Er waren toch handtekeningen opgehaald?quote:Op maandag 29 december 2008 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
I like it!quote:
Goed idee!quote:Op maandag 29 december 2008 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bestuur een land op feiten, niet op de emoties van het plebs.
Ja, TEGEN het rookverbodquote:Op maandag 29 december 2008 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er waren toch handtekeningen opgehaald?
Het is geen FEIT dat meeroken schadelijk is, het is nog steeds niet bewezen, dus dan kan het rookverbod er uit.quote:
Ja?quote:Op maandag 29 december 2008 16:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, TEGEN het rookverbod
Ik begin steeds beter te begrijpen hoe jij het voor elkaar krijgt om een 'kroeg' te vinden waar je voor 1,25 euro een biertje krijgt. Jij leeft ergens in een afgelegen deel van NL waar een keer in de maand een krant wordt bezorgd en waar internet zo traag is dat je geciteerde post eigenlijk als is geplaatst voor invoering van het rookverbodquote:Op maandag 29 december 2008 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
En al die mensen staan nou te dringen om in de kroeg te komen?quote:Op maandag 29 december 2008 17:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja?
http://www.elsevier.nl/we(...)rookvrije-horeca.htm
quote:Op maandag 29 december 2008 14:10 schreef MikeyMo het volgende:
"Ze laten zich wel erg makkelijk de mening van de rokende klanten opdringen.”
Hier op een forum. Toch niet bij de regering!! Ik, en andere niet rokers hebben niet gestemd op een partij die een rookverbod voor de horeca op hun programma hadden staan. Noch zijn er brieven met handtekeningen naar Den Haag gegaan of zijn er demonstraties voor een rookverbod gehouden.quote:Op maandag 29 december 2008 14:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nee, jij vraagt om een nog zwaarder verbod.
[..]
Wat een gelul, de 'mening' van de rokende klanten (en hun niet rokende vrienden) brengt geld in het laatje, en kennelijk een stuk meer dan de 'mening' van anti rokers. Van den Oetelaar lijkt niet door te hebben dat veel horecaondernemers ook brood op de plank moeten hebben.quote:Op maandag 29 december 2008 14:10 schreef MikeyMo het volgende:
Willem van den Oetelaar, voorzitter van Clean Air Nederland: “Er lijkt momenteel sprake van een gedoogbeleid, om roken in de kroeg weer toe te staan. Sommige horecaondernemers lijken niet door te hebben dat juist door roken weer toe te staan ze veel onduidelijkheid creëren, waardoor klanten wegblijven. Ze laten zich wel erg makkelijk de mening van de rokende klanten opdringen.”
"Ik heb er niet om gevraagd. Ik ben wel voor. Ik ben er blij om, maar ik heb er niet om gevraagd!"quote:Op maandag 29 december 2008 19:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier op een forum. Toch niet bij de regering!! Ik, en andere niet rokers hebben niet gestemd op een partij die een rookverbod voor de horeca op hun programma hadden staan. Noch zijn er brieven met handtekeningen naar Den Haag gegaan of zijn er demonstraties voor een rookverbod gehouden.
Dus, ik weet werkelijk waar niet waar jij het over hebt.
Dat ik na al dit gezeur, het laatste half jaar, zelfs voor een nog strenger verbod ben en dat hier ventileer op een forum, wil niet zeggen dat ik daar dan de regering om verzoek.
Dus, niet zeiken, svp.
Sure... het is een FEIT dat jij graag dingen ontkent die je niet welgevallig zijn.quote:Op maandag 29 december 2008 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is geen FEIT dat meeroken schadelijk is, het is nog steeds niet bewezen, dus dan kan het rookverbod er uit.![]()
Er is nog steeds geen wetenschappelijk bewijs voor. Alleen manipulatie en propaganda.quote:Op maandag 29 december 2008 20:04 schreef mgerben het volgende:
[..]
Sure... het is een FEIT dat jij graag dingen ontkent die je niet welgevallig zijn.
Weet je... dat mag jij.
Je word niet gedwongen om naar een rookkroeg te gaan of daar te werken.quote:De grens loopt echter op het punt waar jij vindt dat jij anderen mag blootstellen aan jouw rook. Zolang je jouw rook, net als je mening, persoonlijk houdt, mag het.
Welk rookverbod?quote:Als je er anderen ongevraagd in wilt zetten omdat jij vindt dat dat goed is, heb je pech - rookverbod dus![]()
Rookverbod
Dat zou je ze moeten vragen. Het ging erom dat jij zegt dat niemand er om heeft gevraagd en dat is zoals meerdere van je beweringen pertinent onjuist.quote:Op maandag 29 december 2008 17:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En al die mensen staan nou te dringen om in de kroeg te komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |