abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 december 2008 @ 16:31:40 #101
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_64288777
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:32 schreef teamlead het volgende:
en nemen we dan de Nederlandse nationaliteit ook af bij emigranten?
That'll be the day.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_64288871
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is geen redenering, dat is een feit. Dat jij niet van de feiten met betrekking tot dubbele nationaliteiten op de hoogte bent is misschien wat onhandig als je een standpunt inneemt.
Jij zegt dus dat Turks recht hier zegeviert omdat er mensen zijn met een Turks paspoort? Dat is natuurlijk complete nonsens - en dat heeft niks met mijn standpunt te maken, alswel met wat ik geleerd heb tijdens mijn studie. Voor de Nederlandse wet is Turks recht natuurlijk compleet irrelevant, net als Marokkaans recht trouwens. Als ik een homo wens te worden en seksueel verkeer wil hebben met een andere man (wat strafbaar is in Marokko), dan kan ik dat hier gewoon doen - zonder dat Marokko of de Marokkaanse wet ook maar enige invloed daarop uitoefent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2008 16:35:48 ]
pi_64289147
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:02 schreef pisnicht het volgende:

[..]

En dan geef je Nederlanders met één paspoort een of ander voordeel en *floep* ineens is het discriminatie
Goh, wat een verrassing.

Natuurlijk is dat discriminatie.
  dinsdag 23 december 2008 @ 16:41:06 #104
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64289196
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
In sommige landen, in vele niet.
In het grootste deel van de westerse wereld, eigenlijk is Denemarken de enige uitzondering, is de dubbele nationaliteit gewoon toegestaan. In de wat meer totalitaire en communistische regimes is het vaker niet toegestaan. Zie deze kaart, hierop staat Belgie ook nog als rood, maar die hebben in 2007 de wet aangepast.

BLAUW: dubbele nationaliteit altijd toegestaan.
BLAUWGROEN: dubbele nationaliteit altijd toegestaan, muv van enkele gevallen.
GEEL: dubbele nationaliteit in een aantal gevallen toegestaan, maar doorgaans niet.
ROOD: dubbele nationaliteit niet toegestaan.

Tja, je hebt van die mensen als Wilders die liever willen dat Nederland bij de RODE landen hoort wat betreft de Dubbele nationaliteit..... gelukkig zijn we niet allemaal zo dom.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_64289329
Whehehe, kijk de islamitische landen eens rood zijn. En daar wil Wilders bij horen?
pi_64289366
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:44 schreef Dodecahedron het volgende:
Whehehe, kijk de islamitische landen eens rood zijn. En daar wil Wilders bij horen?
Het zijn ook de meest progressieve en democratische landen zoals je ziet. Overigens is België rood gekleurd, maar die moet volgens mij nu blauwgroen of blauw zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2008 16:45:51 ]
  dinsdag 23 december 2008 @ 16:49:42 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64289541
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Nationaliteit is volslagen onbelangrijk daarin. Daarvoor heb je verblijfsvergunningen.
Het gaat dan ook meer om de lange termijn. Als je Marokkanen en Turken nu Nederlander laat worden, worden hun kinderen ook automatisch Nederlander, en na een x aantal generaties (ik heb me laten vertellen dat het 6 is) doet de Marokkaanse koning ook niet meer moeilijk, en zijn we over 50 jaar van het probleem af.

Het blijven weigeren van de Nederlandse nationaliteit tot in de lengte van dagen omdat de Marokkaanse koning halsstarrig is gaat niet echt lekker werken.

Stel nou dat ze dat 6 generaties geleden zouden hebben gedaan met Fransen, waarvan er halverwege de 19e eeuw redelijk wat van naar Nederland kwamen, en stel nou dat Frankrijk ook zo'n wet had. Zouden we echt die Fransen na 6 generaties, waarvan overgroot opa al voor WW2 overleed nog steeds alleen de Franse nationaliteit moeten toekennen, terwijl zelfs hun OPA gewoon in Nederland is geboren?

Uiteindelijk moeten we voor de (klein)kinderen inderdaad van de Marokkaanse nationaliteit af. Maar dat los je niet op door ze pertinent de Nederlandse nationaliteit te weigeren, dat los je op door het nu toe te kennen en dan gaat het over een paar generaties vanzelf goed.

De oplossing is in ieder geval niet ze buiten te sluiten van het Nederlanderschap omdat de Marokkaanse koning zo eigenwijs is.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 23 december 2008 @ 16:51:58 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64289629
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:44 schreef Dodecahedron het volgende:
Het is nogal verdeeld, Egypte, Syrie, en Pakistan laten het gewoon toe namelijk. Wel staat vast dat ALLE Communistische landen (voor vlag en vaderland) de andere nationaliteit niet dulden.
-
pi_64289710
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:33 schreef Mutant01 het volgende:

Jij zegt dus dat Turks recht hier zegevier omdat er mensen zijn met een Turks paspoort? Dat is natuurlijk complete nonsens - en dat heeft niks met mijn standpunt te maken, alswel met wat ik geleerd heb tijdens mijn studie.
Ik hoop voor de Nederlandse rechtspraktijk dat het geen rechtenstudie was.
quote:
Voor de Nederlandse wet is Turks recht natuurlijk compleet irrelevant, net als Marokkaans recht trouwens. Als ik een homo wens te worden en seksueel verkeer wil hebben met een andere man (wat strafbaar is in Marokko), dan kan ik dat hier gewoon doen - zonder dat Marokko of de Marokkaanse wet ook maar enige invloed daarop uitoefent.
Je hebt strafrecht dat territoriaal begrensd is en je hebt strafrecht dat naar persoon begrenst is. Iedereen met een Turkse nationaliteit valt onder bepaalde delen van het Turkse strafrecht, zelfs met een strafverzwaring wanneer dat in het buitenland gebeurt.

Dus als een Nederlander met tevens de Turkse nationaliteit hier in de Gooi en Eemlander schrijft dat Ata Turk een lul de behanger is, dan is hij strafbaar. Nou zal Nederland hem niet uitleveren, als hij op familiebezoek wil in Turkije bijvoorbeeld, kan hij gearresteerd worden voor wat hij in Nederland heeft doen publiceren.

Turkije wil namelijk graag controle hebben over Nederlanders, en wel die van Turkse afkomst. Niet in het belang van Nederland natuurlijk, niet in het belang van die Nederlanders van Turkse afkomst, maar in het belang van de Turkse staat.
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:41 schreef maartena het volgende:
In het grootste deel van de westerse wereld, eigenlijk is Denemarken de enige uitzondering, is de dubbele nationaliteit gewoon toegestaan. In de wat meer totalitaire en communistische regimes is het vaker niet toegestaan. Zie deze kaart, hierop staat Belgie ook nog als rood, maar die hebben in 2007 de wet aangepast.

BLAUW: dubbele nationaliteit altijd toegestaan.
BLAUWGROEN: dubbele nationaliteit altijd toegestaan, muv van enkele gevallen.
GEEL: dubbele nationaliteit in een aantal gevallen toegestaan, maar doorgaans niet.
ROOD: dubbele nationaliteit niet toegestaan.
Nederland is Geel trouwens, zoals je misschien is opgevallen, net als dictaturen als Noorwegen en Zwitserland. Er is niks mis met Geel. Alleen is Nederland geel omdat de wet zo luidt, omdat men echter de wet op dit punt volledig negeert, is Nederland in de praktijk blauw.

Met blauwgroen hoeft ook niks mis te zijn. Het probleem is als je alles maar best vindt en je je laat naaien door landen die het nationaliteitsrecht misbruiken om machtspolitiek mee te voeren, ten kosten van Nederlandse belangen en Nederlandse onderdanen van buitenlandse komaf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64289737
Ploumen lijkt lid te willen worden van het simplistisch verbond.

Wat een mafketel.
De pvdA zou nog eigenlijk 3 mensen aan het woord moeten laten: Scheffer, Albayrak en Bos. De rest, mondhouden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 23 december 2008 @ 16:56:08 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64289838
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
Het zijn ook de meest progressieve en democratische landen zoals je ziet. Overigens is België rood gekleurd, maar die moet volgens mij nu blauwgroen of blauw zijn.
Klopt, Belgie heeft haar wetten aangepast in 2007 en moet nu minstens geel zijn. In de EU is alleen Denemarken nog een land waar de dubbele nationaliteit officieel niet ondersteund wordt, maar Marokkanen in dat land hebben ook gewoon twee nationaliteiten..... maar net als de Belgische autoriteiten wordt de andere nationaliteit gewoon genegeerd.

In werkelijkheid hebben ze nog gewoon de Marokkaanse nationaliteit. Geen Belg, geen Deen die daar wat aan kan veranderen. In Belgie zijn ze eindelijk wakker geworden, in Denemarken nog niet.

In Nederland dommelen we in slaap zo lijkt het.....
-
pi_64289873
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Met blauwgroen hoeft ook niks mis te zijn. Het probleem is als je alles maar best vindt en je je laat naaien door landen die het nationaliteitsrecht misbruiken om machtspolitiek mee te voeren, ten kosten van Nederlandse belangen en Nederlandse onderdanen van buitenlandse komaf.
Dan moet je dát aanpakken en niet alle mensen met twee nationaliteiten.
pi_64289993
quote:

Ik hoop voor de Nederlandse rechtspraktijk dat het geen rechtenstudie was.
Helaas voor je, dat is wel het geval.
quote:
Je hebt strafrecht dat territoriaal begrensd is en je hebt strafrecht dat naar persoon begrenst is. Iedereen met een Turkse nationaliteit valt onder bepaalde delen van het Turkse strafrecht, zelfs met een strafverzwaring wanneer dat in het buitenland gebeurt.

Dus als een Nederlander met tevens de Turkse nationaliteit hier in de Gooi en Eemlander schrijft dat Ata Turk een lul de behanger is, dan is hij strafbaar. Nou zal Nederland hem niet uitleveren, als hij op familiebezoek wil in Turkije bijvoorbeeld, kan hij gearresteerd worden voor wat hij in Nederland heeft doen publiceren.
Dan is hij strafbaar, IN TURKIJE. En niet voor de Nederlandse wet. En in die zin maak je dus gebruik van een kronkelredenering omdat de Turkse wet helemaal niet relevant is voor de Nederlandse wetgeving, zoals ik al eerder stelde. Als hij iets doet wat volgens de Turkse wet strafbaar is en hij heeft zelf de Turkse nationaliteit, dan is dat natuurlijk zijn eigen verantwoordelijkheid en eigen keuze. Een non-argument in dit debat. Zolang hij in Nederland is, vormt het Turkse paspoort dus geen ENKEL probleem. Het Turkse strafrecht heeft binnen de Nederlandse grenzen geen enkele relevantie.
quote:
Turkije wil namelijk graag controle hebben over Nederlanders, en wel die van Turkse afkomst. Niet in het belang van Nederland natuurlijk, niet in het belang van die Nederlanders van Turkse afkomst, maar in het belang van de Turkse staat.
Maar Turkije heeft helemaal geen controle over Turkse Nederlanders. Immers die kunnen gewoon hun gang gaan en dingetjes schrijven in de Gooi en Eemlander zonder dat Turkije daar iets over te zeggen heeft.
  dinsdag 23 december 2008 @ 17:06:50 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64290219
quote:
Nederland is Geel trouwens, zoals je misschien is opgevallen, net als dictaturen als Noorwegen en Zwitserland. Er is niks mis met Geel. Alleen is Nederland geel omdat de wet zo luidt, omdat men echter de wet op dit punt volledig negeert, is Nederland in de praktijk blauw.
Dan ken jij de wet niet. In Nederland is in principe de dubbele nationaliteit niet toegestaan, behalve in de volgende uitzonderingen:

1) Je bent afkomstig van een land waar het opgeven van de eigen nationaliteit onmogelijk is.
2) Je bent getrouwd met een Nederlander (de ander mag dan de eigen nationaliteit behouden).
3) Je wordt geboren in een gezin waarvan de ouders meerdere nationaliteiten hebben.

De 1e categorie zijn toevallig de grootste immigrantengroepen van Nederland, namelijk Marokkanen en Turken. Ikzelf behoor tot de 2e categorie, en de 3e categorie zouden mijn kinderen zijn als ik ze zou hebben.

Daarom is Nederland Geel. Dubbele nationaliteit in bepaalde uitzonderingen toegestaan. NIET voor zomaar iedereen.... als een Duitser Nederlander wil worden, moet hij gewoon de Duitse nationaliteit inleveren. Toeval wil alleen dat er zoveel immigranten behoren tot de 1e categorie.
quote:
Bij mijn weten maakt Marokko nergens een probleem van, en voert ook geen "machtspolitiek". Ze lachen alleen die Nederlandse ambtenaartjes uit die eens in de zoveel jaar een delegatie sturen om de dubbele nationaliteit te komen te bespreken. Ik geef Marokko groot gelijk, je gaat je eigen wet toch niet aanpassen omdat een ANDER land dat zou willen?

Zo af en toe hoor je in Nederland ook een politicus weer eens springen, zoals Wilders al jaren doet, en nu heeft ook een PVDA-er een uitgesproken mening..... maar er is geen enkel kamerlid - behalve Wilders dan - die twijfelt aan de oprechtheid van Khadija Arib in de Tweede Kamer wanneer het aankomt op het doen van haar werk, en niemand twijfelt - ok, wederom behalve Wilders - aan de kwaliteiten van de nieuwe Rotterdamse burgemeester.

Dubbele nationaliteit is een soort onderbuiksgevoel. Iets wat in de "dat kan toch niet" sfeer past van de Calvinistische Nederlander, want het is iets relatiefs nieuws. Marokkanen en Turken in de Nederlandse politiek hebben keer op keer bewezen dat ze prima kunnen functioneren voor ALLE Nederlanders, ongeacht afkomst.
-
pi_64290367
Ik pleit voor afschaffing van de enkele nationaliteit. Een enkele nationaliteit leidt tot passieve burgers dit enkel lopen te kankeren op 'hun' vaderland. Dit in tegenstelling tot een (drie-,vier-)dubbele nationaliteit, die de bezitter er toe dwingt constant een afweging te maken tussen zijn verschillende vaderlanden en hem de vrijheid geeft te verhuizen als hij het gevoel krijgt dat een andere samenleving hem meer te bieden heeft en vice versa. Hierdoor wordt deze persoon uitgedaagd om na te denken over de maatschappij waarin hij leeft en zijn plaats in deze maatschappij. Dit leidt tot actief burgerschap.
Iemand met slechts één nationaliteit is geen Nederlander uit overtuiging, maar uit laksheid: het is de weg van de minste weerstand, gewoon blijven waar je bent. Een burger die nooit bewust heeft gekozen om in een bepaald land te wonen zal veranderen in een zure zeikerd die niet in staat is de positieve kanten te zien van de maatschappij waarin hij leeft. De befaamde Nederlandse klaagmentaliteit illustreert dit uitstekend.

Ik stel voor dat we de dubbele nationaliteit over vijf jaar verplicht stellen. Iedereen die voor de tijd geen tweede paspoort heeft weten te regelen, wordt het land uitgezet. Uiteraard mag diegene terugkeren wanneer hij er in geslaagd is om alsnog een tweede nationaliteit te bemachtigen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_64290389
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:56 schreef Dodecahedron het volgende:
Dan moet je dát aanpakken en niet alle mensen met twee nationaliteiten.
Ik snap sowieso niet waarom het wegnemen van rechtsongelijkheid tussen Nederlanders 'aanpakken' heet.

Maar Turkije lacht in zijn vuistje omdat Nederland de eigen door progressieven aangenome wet niet handhaaft. De enige manier om daar wat aan te doen is om eisen te stellen voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit. Dat geldt ook voor Marokko. Als ze dan alsnog hun wetgeving aanpassen kun je alsnog die nationaliteit toestaan naast de Nederlandse.

Dan heb je het echte probleem opgelost, namelijk dat van de verplichtingen tegenover het moederland. Blijft wel de principiele vraag mensen die hier dezelfde rechten willen als ik dan ook meteen meer rechten mogen hebben dan ik, nl. nog wel rechten tegenover het moederland. Als Nederland goed genoeg is voor mij, en goed genoeg voor hen om die nationaliteit te willen, waarom is Nederland alleen dan weer niet goed genoeg?

Ik schat dat er een dikke 6 miljard mensen op deze aardbodem zijn die graag de Nederlandse nationaliteit zouden willen hebben. Waarom die dan uitdelen aan mensen die in die zin niet echt voor Nederland kiezen dat ze de optie op een ander land open willen houden?
  dinsdag 23 december 2008 @ 17:26:17 #117
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_64290883
Laten we wel wezen, de discussie over dubbele paspoorten was nooit gevoerd geweest als Nederland niet zo veel onaangepaste Marokkanen en Turken had. Niemand had je er dan over gehoord. Zo zijn er 10.000'en Indonesiërs met 2 of 3 paspoorten en daar hoor je zelden iets over.

Veel Marokkanen (maar niet alle) hebben totaal geen respect voor de Nederlandse samenleving en daarvoor moeten andere minderheden boeten omdat de Nederlandse regering telkens generieke noodwetten moet invoeren om deze onaangepaste Marokkanen te bedwingen. De wetten kunnen eenvoudig niet toegespitst zijn op een bepaalde groep omdat er anders sprake zou zijn van discriminatie.

[ Bericht 56% gewijzigd door ES57 op 23-12-2008 17:33:05 ]
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_64290993
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Helaas voor je, dat is wel het geval.
Mijn god. Afijn, het niveau van het universitair onderwijs in Nederland is een andere discussie. Maar betreurenswaardig is het in ieder geval wel, daar heb je gelijk in.
quote:
Dan is hij strafbaar, IN TURKIJE. En niet voor de Nederlandse wet. En in die zin maak je dus gebruik van een kronkelredenering omdat de Turkse wet helemaal niet relevant is voor de Nederlandse wetgeving, zoals ik al eerder stelde. Als hij iets doet wat volgens de Turkse wet strafbaar is en hij heeft zelf de Turkse nationaliteit, dan is dat natuurlijk zijn eigen verantwoordelijkheid en eigen keuze. Een non-argument in dit debat. Zolang hij in Nederland is, vormt het Turkse paspoort dus geen ENKEL probleem. Het Turkse strafrecht heeft binnen de Nederlandse grenzen geen enkele relevantie.
Wel dus. Maar als je rechten gestudeerd hebt en je snapt niet dat er ook strafrecht is wat niet naar territoir is begrenst dan ga ik niet proberen je dat alsnog uit te leggen.
quote:
Maar Turkije heeft helemaal geen controle over Turkse Nederlanders. Immers die kunnen gewoon hun gang gaan en dingetjes schrijven in de Gooi en Eemlander zonder dat Turkije daar iets over te zeggen heeft.
Tot ze in Turkije komen, en dan gaan ze zo'n fijne Turkse gevangenis in. En dat zal menig Nederlander van Turkse afkomst kunnen remmen in zijn uitingen. En Nederland staat erbij en kijkt er naar.
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:06 schreef maartena het volgende:
Dan ken jij de wet niet. In Nederland is in principe de dubbele nationaliteit niet toegestaan, behalve in de volgende uitzonderingen:

1) Je bent afkomstig van een land waar het opgeven van de eigen nationaliteit onmogelijk is.
En dat wordt dus in de praktijk niet gehandhaafd.
quote:
Dubbele nationaliteit is een soort onderbuiksgevoel. Iets wat in de "dat kan toch niet" sfeer past van de Calvinistische Nederlander, want het is iets relatiefs nieuws. Marokkanen en Turken in de Nederlandse politiek hebben keer op keer bewezen dat ze prima kunnen functioneren voor ALLE Nederlanders, ongeacht afkomst.
Het is maar wat je prima functioneren noemt. Mijn onderbuikgevoel is dat iedere Nederlander gelijke rechten heeft, ongeacht afkomst. Maar kennelijk moeten sommige Nederlanders meer rechten hebben dan ik.
  dinsdag 23 december 2008 @ 17:44:22 #119
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_64291453
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Je hebt me weten overtuigen. Volledige integratie vind ik echter, nog steeds ontzettend belangrijk.
We leven in een vrij land, en een dubbele nationaliteit moet kunnen. Taalbeheersing en integratie vind ik wel van belang, vooral in hoge functies. Dat schiet bij sommige groepen (jongeren) nog niet echt op. Oprotten moeten ze absoluut niet, maar wel enige (verplichte) hulp bij integratie. Niet doormiddel van een examen, maar meer begeleiding op school. Hun kansen worden niet altijd goed benut. Iedereen die hier (tijdelijk )wil werken en een goede bijdrage kan leveren is voor mij sowieso welkom, net zoals vluchtelingen. Alles moet ook wel van beide kanten komen. Haat (vanaf Nl kant) helpt absoluut niet bij de integratie.

Een systeem zoals bv greencard zal mij het beste bevallen:
http://www.d66.nl/9359000/1/j9vvhc6cwgbojx9/vhduj2qcqyz8
Uiteindelijk zal de dubbele nationaliteit alleen maar economische voordelen opleveren

Wat is overigens het maximale nationaliteiten wat je mag bezitten?
pi_64292257
de pvda word wakker, en allemaal dankzei geert wilders.
pi_64293010
Zo'n tien jaar geleden wilde een tamelijk goed ingeburgerde Marokkaan (collega) van zijn dubbele paspoortje af.
Hij ging naar de gemeente, maar wat zei de gemeente?
"nee meneer, u mag dat niet, Marokko ligt dwars, regels zijn regels.."
pi_64294001
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Mijn god. Afijn, het niveau van het universitair onderwijs in Nederland is een andere discussie. Maar betreurenswaardig is het in ieder geval wel, daar heb je gelijk in.
Het andere onderwijs is evengoed niet al te best, als ik kijk naar je kronkelredeneringen.
quote:
Wel dus. Maar als je rechten gestudeerd hebt en je snapt niet dat er ook strafrecht is wat niet naar territoir is begrenst dan ga ik niet proberen je dat alsnog uit te leggen.
Jij wil het graag over het actief en passief nationaliteitsbeginsel hebben wat wij in Nederland kennen. Doe nou niet zo uit de hoogte, want op dit moment lul je maar een eind raak en zie je niet eens de tegenstrijdigheden in je eigen post. Het actief nationaliteitsbeginsel waar jij op doelt, houdt niet in dat het Turks recht hier geldt. Wat jij zo graag iedereen wil doen geloven. Het is simpelweg zo dat de Turkse rechter het recht heeft om naar Turks recht een Turk te vervolgen indien hij een misdaad in de zin van dat recht begaat - en dan gaan wij hier er ook nog eens voor het gemak uit dat Turkije dat beginsel eveneens kent. Dat is heel wat anders dan jij doet stellen - dat Turkije via Turks recht invloed heeft op het Nederlandse wetstelsel. Feit is, Turks recht heeft 0,0 invloed op de Nederlandse wetgeving en je stelling is daarmee gewoon puur fictie, ongeacht je aversie jegens het Nederlands onderwijssysteem.
quote:
Tot ze in Turkije komen, en dan gaan ze zo'n fijne Turkse gevangenis in. En dat zal menig Nederlander van Turkse afkomst kunnen remmen in zijn uitingen. En Nederland staat erbij en kijkt er naar.
Als je een misdaad begaat is het logisch dat je de gevangenis in gaat, dat is een nadeel van het hebben van een Turks paspoort. In die zin is het juist de EIGEN verantwoordelijkheid en EIGEN keuze om een dergelijk paspoort te behouden of om na een dergelijke uiting alsnog naar dat land te reizen. Het zou pas wat zijn indien Turkije actief hier iemand zou kunnen aanhouden en naar eigen land zou kunnen deporteren, dat is dwang. Vooralsnog is daar geen sprake van.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2008 19:09:33 ]
pi_64295090
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:00 schreef Mutant01 het volgende:

Als je een misdaad begaat is het logisch dat je de gevangenis in gaat, dat is een nadeel van het hebben van een Turks paspoort.
Joepie, na drie pogingen heb je het door.
quote:
Doe nou niet zo uit de hoogte, want op dit moment lul je maar een eind raak en zie je niet eens de tegenstrijdigheden in je eigen post.
Ik mag graag uit de hoogte doen wanneer iemand een grote bek op zet zonder te snappen waar het om gaat.
quote:
Het actief nationaliteitsbeginsel waar jij op doelt, houdt niet in dat het Turks recht hier geldt. Wat jij zo graag iedereen wil doen geloven. Het is simpelweg zo dat de Turkse rechter het recht heeft om naar Turks recht een Turk te vervolgen indien hij een misdaad naar in de zin van dat recht begaat - en dan gaan wij hier er ook nog eens voor het gemak uit dat Turkije dat beginsel eveneens kent.
Zo zo, dat is allemaal waar, ik zie echter nog geen aanleiding om mijn bedenkingen over het universitair onderwijs bij te stellen.
quote:
Dat is heel wat anders dan jij doet stellen - dat Turkije via Turks recht invloed heeft op het Nederlandse wetstelsel. Feit is, Turks recht heeft 0,0 invloed op de Nederlandse wetgeving en je stelling is daarmee gewoon puur fictie, ongeacht je aversie jegens het Nederlands onderwijssysteem.
Waar deed ik dat stellen dan? Ik doe stellen dat het die Nederlanders met ook een Turkse nationaliteit ingeperkt worden in hun vrijheid in Nederland. We hebben hier namelijk niet alleen met de Nederlandse wet te maken, maar juist door die Turkse nationaliteit hebben die Nederlanders ook met de Turkse wet te maken. Dat komt met de nationaliteit.
quote:
In die zin is het juist de EIGEN verantwoordelijkheid en EIGEN keuze om een dergelijk paspoort te behouden of om na een dergelijke uiting alsnog naar dat land te reizen. Het zou pas wat zijn indien Turkije actief hier iemand zou kunnen aanhouden en naar eigen land zou kunnen deporteren, dat is dwang. Vooralsnog is daar geen sprake van.
Ja dat zou me inderdaad wat zijn. Maar dat maakt zoals het nu zit ook geen kattepis. Zoals je heel misschien ook in je studie geleerd hebt beperken de zegeningen van het recht op vrije meningsuiting zich niet tot het diegene die behoefte voelt om zijn hart te luchten, maar is het van belang in een democratische samenleving dat iedereen zich kan uiten. Daarnaast is het ook mijn belang dat ik kan kennis nemen van andermans mening.

Mijn buurman zal zich echter in moeten houden wat betreft die uitingen, wanneer hij zich nog eens Turkije wil vertonen. Met het toestaan van dubbele nationaliteit door Nederland laat Nederland dus een flinke inperking op de vrijheid van meningsuiting van een flink aantal Nederlanders toe. Ik zie niet in waarom we worden geacht dat allemaal toe te juichen of te doen alsof dat niet belangrijk is. Het lijkt mij de verantwoordelijkheid van de Nederlandse overheid om te zorgen dat iedereen hier zijn mening vrij kan uiten én gewoon bevriende landen kan bezoeken zonder vrees voor vervolging voor feiten hier begaan.
pi_64295953
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Joepie, na drie pogingen heb je het door.
Ik had het al lang door, maar volgens mij heb jij nu nogsteeds niet door dat je iets zegt wat helemaal niet waar is.
quote:
Ik mag graag uit de hoogte doen wanneer iemand een grote bek op zet zonder te snappen waar het om gaat.
Uiteraard, want niemand begrijpt het, alleen onze Weltschmerz. Over grote bek gesproken zeg...
quote:
Zo zo, dat is allemaal waar, ik zie echter nog geen aanleiding om mijn bedenkingen over het universitair onderwijs bij te stellen.
Oh, dat hoeft geenszins. Het is echter wel aanleiding om een toontje lager te zingen, aangezien mijn uitleg toch heel anders is dan de jouwe en je nu ineens wel stelt dat het "allemaal waar is".
quote:
Waar deed ik dat stellen dan? Ik doe stellen dat het die Nederlanders met ook een Turkse nationaliteit ingeperkt worden in hun vrijheid in Nederland. We hebben hier namelijk niet alleen met de Nederlandse wet te maken, maar juist door die Turkse nationaliteit hebben die Nederlanders ook met de Turkse wet te maken. Dat komt met de nationaliteit.
Lees je eigen posts. Of typ je maar wat zonder ook maar enigszins na te denken? Nederlanders met een Turkse nationaliteit worden in Nederland NIET ingeperkt in hun vrijheid. Ze mogen doen en laten wat ze willen, mits dat niet in strijd is met de NEDERLANDSE wet. Ze hoeven in Nederland geenszins rekening te houden met de Turkse wet als ze dat willen. Ze zullen in Nederland never nooit strafbaar worden gesteld vanwege een uiting over bijvoorbeeld Ataturk. Als je alleen de Nederlandse nationaliteit hebt kom je trouwens bij dergelijk gelul over Ataturk hoogstwaarschijnlijk dat land eveneens niet in. Net zoals bijvoorbeeld Israël deed met de VN mensenrechten gezant en nee ook deze had geen Israëlische nationaliteit.
quote:
Ja dat zou me inderdaad wat zijn. Maar dat maakt zoals het nu zit ook geen kattepis. Zoals je heel misschien ook in je studie geleerd hebt beperken de zegeningen van het recht op vrije meningsuiting zich niet tot het diegene die behoefte voelt om zijn hart te luchten, maar is het van belang in een democratische samenleving dat iedereen zich kan uiten. Daarnaast is het ook mijn belang dat ik kan kennis nemen van andermans mening.
En wij leven dan ook in een democratische samenleving waarin iedereen zich kan uiten! Ook als je de Turkse nationaliteit hebt en negatief over Ataturk wil lullen. Dat je dan vervolgens niet naar Turkije kan, dat is inderdaad een nadeel. Maar dat heeft geenszins te maken met "Turkse wetgeving" binnen het Nederlands bestel.
quote:
Mijn buurman zal zich echter in moeten houden wat betreft die uitingen, wanneer hij zich nog eens Turkije wil vertonen. Met het toestaan van dubbele nationaliteit door Nederland laat Nederland dus een flinke inperking op de vrijheid van meningsuiting van een flink aantal Nederlanders toe. Ik zie niet in waarom we worden geacht dat allemaal toe te juichen of te doen alsof dat niet belangrijk is. Het lijkt mij de verantwoordelijkheid van de Nederlandse overheid om te zorgen dat iedereen hier zijn mening vrij kan uiten én gewoon bevriende landen kan bezoeken zonder vrees voor vervolging voor feiten hier begaan.
Nee, het is aan jezelf of je je beperkt in je uiting - vanwege je persoonlijke belangenafweging die je dan maakt. Wil ik nog naar Turkije toe ja of nee. Dit verhaal geldt niet alleen voor de buurman, maar ook voor jezelf. Aangezien je dan alsnog als staatsvijand of iets dergelijks kan worden gezien, en het land dus niet binnenkomt. De Nederlandse overheid kan alleen bepalen over haar eigen grondgebied en daar geldt dus volledige uitingsvrijheid. Ik denk echter niet dat je ook maar enigszins open staat voor discussie over deze materie. Vandaar ook dat het universitair onderwijs niets voor je is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2008 20:06:30 ]
  dinsdag 23 december 2008 @ 21:14:36 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64299240
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 17:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is een bijkomstigheid van de dubbele nationaliteit. Kijk, als ik in de VS wordt opgepakt voor een misdaad, dan moet ik HIER brommen, met grote zwarte Bubba die me geil aankijkt op de cel..... Ik kan me niet beroepen - zoals diverse XTC handelaren in het verleden - op de Nederlandse nationaliteit, want zolang ik in de VS ben, ben ik namelijk eerst Amerikaan, en de tweede nationaliteit doet niet ter zake.

Zo is het ook met Nederlandse Turken die naar Turkije gaan en daar een misdaad plegen. Die gaan gewoon lekker daar de cel in, en daar kunnen wij als Nederlanders niet diplomatiek tussen gaan zitten.

En hetzelfde geldt voor Nederlandse Turken hier.... als ze hier een misdaad begaan worden ze gewoon hier berecht en veroordeeld, ze zijn namelijk eerst Nederlander.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')