abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64316631
quote:
Op woensdag 24 december 2008 09:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het verstoord de balans tussen Th1 en Th2 cellen. Waardoor je dus vatbaar bent voor virussen en dergelijke

Uiteraard niet met een pilletje, maar als je geregeld het slikt dan staat je deur open met een bord "opendag voor viri"
Ja ho, even een afslag terug. Dit is een ongefundeerde mening, en dus geen feit.. Ik ben geen biochemicus, wat zijn dat voor cellen dan?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64316949
Overigens Lambiekje; dit doet me denken aan onze discussie eerder hierover.
JIj was fel anti-paracetamol om deze reden.
Toen ik zei dat paracetamol een afgeleide is van de wilgenbast, zei je dat men niet moet proberen de natuur na te maken.
Ik zei dat het gewoon een 1 op 1 kopie van de werkzame stof in wilgenbast is, maar toen riep je woest iets over dat de bigfarma geld vangen voor iets wat je zelf uit de natuur kunt halen.
Er werd toen gezegd dat Nederland zo vol is dat het niet handig is dat iedereen hier wilgen van de bast gaat strippen om daar op te gaan kauwen (lijkt me ook veel minder smakelijk, en met een stevige koorts ga je ook niet ff snel op pad.)
Het onderwerp van die th1 en th2 cellen kwam helemaal niet meer ter sprake. Kan ik daaruit concluderen dat "natuurlijke paracetamol" de balans tussen die cellen niet verstoort, maar zodra de Bigfarma er maarliefst 50 cent per doosje met handige pilletjes ervan voor vraagt, het die balans wel weer verstoort?
  woensdag 24 december 2008 @ 10:32:41 #203
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64317328
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:19 schreef ToT het volgende:
Overigens Lambiekje; dit doet me denken aan onze discussie eerder hierover.
JIj was fel anti-paracetamol om deze reden.
Toen ik zei dat paracetamol een afgeleide is van de wilgenbast, zei je dat men niet moet proberen de natuur na te maken.
Ik zei dat het gewoon een 1 op 1 kopie van de werkzame stof in wilgenbast is, maar toen riep je woest iets over dat de bigfarma geld vangen voor iets wat je zelf uit de natuur kunt halen.
Er werd toen gezegd dat Nederland zo vol is dat het niet handig is dat iedereen hier wilgen van de bast gaat strippen om daar op te gaan kauwen (lijkt me ook veel minder smakelijk, en met een stevige koorts ga je ook niet ff snel op pad.)
Het onderwerp van die th1 en th2 cellen kwam helemaal niet meer ter sprake. Kan ik daaruit concluderen dat "natuurlijke paracetamol" de balans tussen die cellen niet verstoort, maar zodra de Bigfarma er maarliefst 50 cent per doosje met handige pilletjes ervan voor vraagt, het die balans wel weer verstoort?
in elke medicijn zit expres bijwerkingen. Niet dat ik dit helemaal geloof ( )maar het zegt genoeg hoe rancuneus men te werk gaat
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 december 2008 @ 10:34:33 #204
52357 Lambiekje
pi_64317376
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ja ho, even een afslag terug. Dit is een ongefundeerde mening, en dus geen feit.. Ik ben geen biochemicus, wat zijn dat voor cellen dan?
google eens zou ik zeggen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64317654
Nou ik denk niet dat alle paracetamol allemaal van 1 bedrijf af komt.
Paracetamol bestaat uit de werkzame stof die ook in wilgenbast zit en een neutraal vulmiddel. Waar zouden die extra bijwerkingen ineens vandaan moeten komen die je th1 en th2 cellenbalans zou verstoren?
  woensdag 24 december 2008 @ 10:51:16 #206
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_64317833
quote:
Op woensdag 24 december 2008 09:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik niet, maar ik sta open voor nieuwe inzichten, vanwaar deze toch vrij stellige bewering? (oftewel, kreet zoveel, wederom zonder fatsoenlijke bron en onderbouwing)
Nou ja, zelfs zonder bronnen kan je bedenken dat het beter is als je je lichaam niet lui maakt en kunstmatig beïnvloedt. Pijn heb je niet voor jan met de korte achternaam.
pi_64318018
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

google eens zou ik zeggen.
Google zelf eens als je wilt? Jij gooit steeds ongeverifieerde dingen over de schutting, dingen waar mensen overigens jaren voor studeren om er wijs uit te worden, laat staan iets aan te kunnen verbeteren, maar jij doorziet alles, snapt alles, en weet voor alle gezondheid/wereldproblemen een simpele oplossing, edoch weiger je keer op keer dit te onderbouwen met feiten of onderzoeken, en kom je enkel en alleen op de proppen met websites die meestal niet gespeend zijn van enige realiteitszin, of filmpjes van youtube die in principe iedereen met een PC in elkaar kan flansen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64318077
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:51 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Nou ja, zelfs zonder bronnen kan je bedenken dat het beter is als je je lichaam niet lui maakt en kunstmatig beïnvloedt. Pijn heb je niet voor jan met de korte achternaam.
Nee dat klopt, maar bij een "gapend gat" in het immuunsysteem denk ik eerder aan AIDS oid, en niet aan een hoofdpijntje van een matige fles wijn de avond ervoor oid. Maar goed, AIDS bestaat volgens lambiekje dan ook weer niet..
  woensdag 24 december 2008 @ 11:07:36 #209
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_64318295
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:57 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Google zelf eens als je wilt? Jij gooit steeds ongeverifieerde dingen over de schutting, dingen waar mensen overigens jaren voor studeren om er wijs uit te worden, laat staan iets aan te kunnen verbeteren, maar jij doorziet alles, snapt alles, en weet voor alle gezondheid/wereldproblemen een simpele oplossing, edoch weiger je keer op keer dit te onderbouwen met feiten of onderzoeken, en kom je enkel en alleen op de proppen met websites die meestal niet gespeend zijn van enige realiteitszin, of filmpjes van youtube die in principe iedereen met een PC in elkaar kan flansen..
Precies. Dit is een onderwerp waar je zo een wetenschappelijk paper over kan maken. Een wetenschappelijk paper vereist doorgaans zeker tot een jaar intensief onderzoek in de literatuur.
pi_64318852
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
Waarom, als mensen zich graag laten misbruiken en verminken door een arts is dat iemands goed recht.
Minder idioten in de genenpool is alleen maar beter.
Jij hebt zeker ook een ondertekend document bij je dat je elke vorm van hulp weigert? (b.v. als je wordt platgereden door een auto)
  woensdag 24 december 2008 @ 11:27:19 #211
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_64318867
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:51 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Aan de andere is de manier van pijn bestrijden zoals paracetamol dat waarschijnlijk doet door beïnvloeding van het serotonerge systeem (zenuwbanen die een rol spelen bij het waarnemen van pijn), totaal niet schadelijk voor het lichaam. Dat kan geen enkel negatief effect hebben, mits je vervolgens wel iets doet aan de oorzaak van de pijn.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_64319932
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze hebben oude charts opgespeurd in de media die ons allemaal voorliegt? Kortom, ze gebruiken foute charts om hun gelijk aan te geven ?
Lambiekje, kan je hier even antwoord op geven svp?
pi_64322513
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom, als mensen zich graag laten misbruiken en verminken door een arts is dat iemands goed recht.
Minder idioten in de genenpool is alleen maar beter.
Ik weet niet wat voor C-films jij placht te kijken, maar dat is natuurlijk complete kolder.... Overigens, ik ben prima genezen dankzij een operatie, uitgevoerd door de door jou zo vergruisde artsen etc...
  woensdag 24 december 2008 @ 13:48:37 #214
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64323456
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor C-films jij placht te kijken, maar dat is natuurlijk complete kolder.... Overigens, ik ben prima genezen dankzij een operatie, uitgevoerd door de door jou zo vergruisde artsen etc...
Dat zullen wel allemaal uitzonderingen zijn Net als de arts die ik persoonlijk ken, de artsen waar ik mee samen heb gewerkt, les van heb gehad etc. en de artsen die mij ooit behandelt hebben. Allemaal uitzonderingen
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_64324084
quote:
Op woensdag 24 december 2008 11:26 schreef The_End het volgende:

[..]

Jij hebt zeker ook een ondertekend document bij je dat je elke vorm van hulp weigert? (b.v. als je wordt platgereden door een auto)
Hier ben ik ook benieuwd naar.

Lambiekje, mocht jij één of andere ernstige aandoening krijgen, ga jij dan wel naar de dokter toe?
Okay, ik weet dat jij niet gelooft dat mensen die gezond eten en veel vers water drinken enzo ziek worden, maar stel dat...?
  woensdag 24 december 2008 @ 14:18:58 #216
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_64324560
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Hier ben ik ook benieuwd naar.

Lambiekje, mocht jij één of andere ernstige aandoening krijgen, ga jij dan wel naar de dokter toe?
Okay, ik weet dat jij niet gelooft dat mensen die gezond eten en veel vers water drinken enzo ziek worden, maar stel dat...?
Je kan natuurlijk ook gewoon onder een auto komen, uitglijden of op een andere manier bezeerd raken, al helemaal als de CIA samenwerkt met de Illuminati om je te pakken te krijgen omdat je als enige hun snode plannen doorziet.
Inderdaad benieuwd of Lambiekje dan nog steeds met opgeheven vuist vloekt richting de mensen die 'm een pijnstillertje aan willen bieden.
zzz
  zaterdag 27 december 2008 @ 00:53:52 #217
52357 Lambiekje
pi_64390395
quote:
Op woensdag 24 december 2008 10:59 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nee dat klopt, maar bij een "gapend gat" in het immuunsysteem denk ik eerder aan AIDS oid, en niet aan een hoofdpijntje van een matige fles wijn de avond ervoor oid. Maar goed, AIDS bestaat volgens lambiekje dan ook weer niet..
1. AIDS bestaat wel. AIDS is GEEN ziekte. AIDS is een verzamelnaam voor ziektes waarbij (HIV - tegenwoordige geen vereiste meer) de CD-waarde onder de 400 raakt. Per land verschilt het of je wel of niet ziekt bent. En ander onzinnige cocktail medicijnen moet. Overigens zijn het aandoeningen dat al eeuwen bestaan en alle redelijk goed te behandelen zijn... HIV bestaat niet als virus (of wat er voor door moet gaan) is een totaal onschuldig anti-lichaam. Eentje wat al een vijand van het immuun heeft verslagen.

2. Een gat waarbij viri die wel bestaan invloed hebben ons gestel. Waardoor je vatbaarder bent voor een griepje, verkoudheidje, longonsteking.
  zaterdag 27 december 2008 @ 01:14:56 #218
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64390872
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 00:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

1. AIDS bestaat wel. AIDS is GEEN ziekte. AIDS is een verzamelnaam voor ziektes waarbij (HIV - tegenwoordige geen vereiste meer) de CD-waarde onder de 400 raakt. Per land verschilt het of je wel of niet ziekt bent. En ander onzinnige cocktail medicijnen moet. Overigens zijn het aandoeningen dat al eeuwen bestaan en alle redelijk goed te behandelen zijn... HIV bestaat niet als virus (of wat er voor door moet gaan) is een totaal onschuldig anti-lichaam. Eentje wat al een vijand van het immuun heeft verslagen.
Sorry Lambiekje, hier zitten niet veel dingen tussen die kloppen... Je draait oorzaak en gevolg bijvoorbeeld om bij de CD-waarde. En ja de aandoeningen bestaan over het algemeen al erg lang. Ze zijn vaak ook prima te behandelen, mits de patiënt een intact immuun systeem heeft. Dat is hier een wezenlijk verschil. En ja, het HIV virus bestaat.

Ik vraag me toch af he... Waarom doe je uitspraken over onderwerpen waar je duidelijk niet heel veel detail kennis van hebt? Bijvoorbeeld het niet weten wat een antilichaam vinden betekend.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_64643456
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 00:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

2. Een gat waarbij viri die wel bestaan invloed hebben ons gestel. Waardoor je vatbaarder bent voor een griepje, verkoudheidje, longonsteking.
Ik mag hopen dat dit hele topic 1 grote grap is en je nu de hele week hebt zitten genieten van alle reacties

Zo niet dan wil ik je graag wijzen op het volgende:

http://nl.wikipedia.org/w(...)oonlijkheidsstoornis

Het DSM-IV omschrijft de paranoïde persoonlijkheidsstoornis als volgt:

[b] * A. Het zodanig wantrouwen of als verdacht beschouwen van anderen dat hun motieven worden gezien als kwaadwillend. De stoornis begint in de puberteit of jonge volwassenheid en doet zich voor als sprake is van vier of meer van de volgende gevallen:[/b]
o De persoon vermoedt zonder voldoende aanleiding dat anderen hem of haar misbruiken, schaden of misleiden.
o De persoon heeft sterke, onterechte twijfels over de loyaliteit of betrouwbaarheid van vrienden of kennissen.
o De persoon is terughoudend bij het in vertrouwen nemen van anderen vanwege de ongegronde angst dat de informatie ten nadele van hem of haar wordt gebruikt.
o De persoon ziet denigrerende of bedreigende betekenis in onschuldige opmerkingen of gebeurtenissen.
o De persoon koestert wrok en is niet vergevingsgezind over beledigingen, lichamelijk letsel of kleineringen.
o De persoon ziet aanvallen op zijn of haar persoon of reputatie die anderen niet opvallen, reageert kwaad of gaat in de tegenaanval.
o De persoon heeft regelmatig ongegronde verdenkingen over de trouw van zijn of haar echtgeno(o)t(e) of seksuele partner.
Slevin: Who are you?
The Boss: I'm The Boss.
Slevin: I thought he was The Boss.
The Boss: Why? Do we look alike?
pi_64653637
Ik heb het hele topic niet gelezen omdat er zooooveel in staat maar ik ben zwanger en ben zelf ook een beetje huiverig om mn toekomstige babytje bloot te stellen aan allerlei vacinaties die ik niet zo vertouw.
Die hele autisme epedimie in Amerika bijvoorbeeld zet me erg aan het denken hierover.
Welke zouden mensen aanraden wel te nemen en welke in ieder geval niet?

Niet dat ik dit klakkeloos aan zal nemen natuurlijk,
maar ben gewoon benieuwd wat hierover te vinden is of wat bijv, Lambiekje hierover weet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')