De sfeer zit er lekker in.quote:
quote:Feyenoord streeft rap naar nieuw dieptepunt
Gertjan Verbeek kan een nieuw negatief record bijschrijven als trainer van Feyenoord. De 1-0 nederlaag tegen PSV van zondag in Eindhoven is de twaalfde nederlaag in 21 officiële uitwedstrijden in dit kalenderjaar, een evenaring van de totalen in 1957, 1962 en 1989. Overigens zat in het eerste halfjaar van 2008 Bert van Marwijk op de bank van de Rotterdammers.
Er is nog meer statistische rampspoed te melden. Sinds de start van het huidige seizoen leed Feyenoord in Eindhoven zijn veertiende nederlaag (thuis en uit) in 25 officiële wedstrijden.
Aangezien de jaargang pas halverwege is, moet het wel heel raar lopen willen de Rotterdammers hun dieptepunt uit het seizoen 1957/58 (zestien verliespartijen in 41 duels) niet op zijn minst evenaren.
Feyenoord verloor tegen PSV voorts zijn vierde officiële wedstrijd op rij, na eerdere nederlagen tegen De Graafschap (1-3), AZ (0-1) en Lech Poznan (0-1). Alleen in de beroerde jaargang 1987/88 bleven de Rotterdammers vaker achtereen met lege handen: vijf keer.
En om de misère compleet te maken, leed Feyenoord zijn vijftiende competitienederlaag in dit kalenderjaar, ook een nieuw negatief clubrecord. Daarmee is 2008 in cijfermatig opzicht het slechtste jaar ooit in de clubhistorie. Het oude record van veertien nederlagen dateerde van 1957 en 1989.
Meeste nederlagen Feyenoord in één seizoen
Seizoen Duels Aantal
1957/58 41 16
1987/88 44 15
2008/09 25 14
1989/90 38 14
2006/07 44 14
1977/78 36 13
2000/01 44 13
2004/05 45 13
1997/98 45 13
En dan te bedenken dat de competitie nog niet eens op de helft is.quote:Op zondag 21 december 2008 20:06 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Die kloppen niet, in dit seizoen 14x verloren
dus kloppen die stats nietquote:Op zondag 21 december 2008 20:12 schreef Adidah het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de competitie nog niet eens op de helft is.
Kalmarquote:Op zondag 21 december 2008 20:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
5x in de UEFA Cup? Nancy, CSKA, Deportivo, Lech Poznan en...?
Met je grote mond steeds. Als er niet 412 spelers gebleseerd waren geweest had het er heel anders uit gezien.quote:Op zondag 21 december 2008 17:51 schreef Crane het volgende:
[..]
Gast, ik ben godverdomme de ENIGE hier die al sinds Bosz z'n aantreden roept dat het de verkeerde kant op gaat met Feyenoord. Ik was degene die na Makaay en Gio z'n komst zei dat je met zo'n krappe selectie nergens kwam. De enige die door heel dit 'beleid' heenprikte. Ik werd voor gek verklaard, iedereen riep dat ik m'n mond moest houden omdat het de goede kant op ging en dat er wel betere tijden zouden komen.
Ga jij nou meer weer zielig zitten afwachten en hopen op betere tijden, en hou verder je mond over mij. Tot zover staan de feiten helaas aan mijn kant.
Dat stadion komt er nooit...quote:Op zondag 21 december 2008 20:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het zal op deze manier niet meevallen om investeerders voor het nieuwe stadion te vinden.
Wat ik zei was idd dat je het niet ging redden met alleen Makaay, maar ik drong ook aan een bredere selectie en met name een betere scouting.quote:Op zondag 21 december 2008 18:59 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..].
Ik weet niet precies wat je allemaal hebt gezegd door al die kloons van je, maar volgens mij MOEST er alleen een spits van jou bij in die transferzomer. Nou, nou, wat een gelijk heb jij gehad zeg. Bovendien wou jij Koller hebben en was het debiel als we gingen bouwen met (eigen) talent. En tegenwoordig loop je Bosz weer af te zeiken dat hij toen geen talent heeft gehaald waarmee je kon bouwen.
Je zegt elke dag dat je gelijk hebt, maar met concrete voorbeelden kom je niet.
En jij denkt dat de rest de scouting prima vindt en een voorkeur heeft voor een smalle selectie?quote:Op zondag 21 december 2008 21:13 schreef Crane het volgende:
[..]
Wat ik zei was idd dat je het niet ging redden met alleen Makaay, maar ik drong ook aan een bredere selectie en met name een betere scouting.
Je kunt niet alleen bouwen met eigen talent, dat vind ik nog steeds. Gewoon laten doorstromen wat goed genoeg is, en voor de rest je slag slaan (El Hamdoui, Dembele etc. waren allemaal ooit betaalbaar) als je de kans krijgt.
Idd niet. Als die jankerd er niet één had ingeschopt was de uitslag terecht geweest.quote:
Ik hoor hier mensen daar weinig over, alsof ze zich er bij neerleggen.quote:Op zondag 21 december 2008 21:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
En jij denkt dat de rest de scouting prima vindt en een voorkeur heeft voor een smalle selectie?.
Je kunt als TD van een grote club als Feyenoord niet jaren achter elkaar blijven roepen dat er geen geld is. Dat er 1 of 2 seizoenen wat minder te besteden is, dat kan gebeuren. Maar er zal nu toch echt geld in het laatje moeten komen, daar ben je als Bosz zijnde verantwoordelijk voor. Waarom zijn spelers als Buijs, De Guzman en Lucius nog steeds niet weg en krijgen Bahia en Greene zelfs een contractverlenging?quote:Doe nou niet alsof jij het allemaal zo goed weet. Iedereen ziet wat jij ziet, alleen jij ziet niet in dat er gewoon geen geld is.![]()
-Voor een brede selectie is er geen geld.quote:Op zondag 21 december 2008 21:38 schreef Crane het volgende:
[..]
Ik hoor hier mensen daar weinig over, alsof ze zich er bij neerleggen.
[..]
Anders heb je helemaal een smalle selectie hequote:Je kunt als TD van een grote club als Feyenoord niet jaren achter elkaar blijven roepen dat er geen geld is. Dat er 1 of 2 seizoenen wat minder te besteden is, dat kan gebeuren. Maar er zal nu toch echt geld in het laatje moeten komen, daar ben je als Bosz zijnde verantwoordelijk voor. Waarom zijn spelers als Buijs, De Guzman en Lucius nog steeds niet weg en krijgen Bahia en Greene zelfs een contractverlenging?
Omdat dat ding een half miljard moet kosten. Feijenoord zal dat sowieso nooit kunnen financieren en ik vraag me af of de gemeente dat tegen die tijd wel wil.quote:
Volgens mij is dat al redelijk overlegt met de gemeente, anders breng je het niet zo groot naar buiten.quote:Op zondag 21 december 2008 21:51 schreef Happel het volgende:
[..]
Omdat dat ding een half miljard moet kosten. Feijenoord zal dat sowieso nooit kunnen financieren en ik vraag me af of de gemeente dat tegen die tijd wel wil.
Dat doen ze als we 2x achter elkaar winnenquote:Op zondag 21 december 2008 21:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat ik nog het ergste vind is dat ze zo lang wachten met het naar buiten brengen van het nieuws dat Bosz een nieuw contract heeft getekend. Waar zijn ze bang voor? Ze staan toch achter zijn beleid? Zijn het een stelletje watjes daar in het Maasgebouw die bang zijn voor relletjes?
Zum kotsen
Wat een onderschatting van Twente.quote:Op zondag 21 december 2008 22:20 schreef Alulu het volgende:
Ik denk dat Feyenoord met een fitte selectie wel gewoon mee kan draaien met clubs als Twente. AZ, Ajax en PSV zijn gewoon een maatje te groot. Daarvoor moet je de selectie gewoon versterken met minimaal 3 aankopen (voorhoede en verdediging).
Neen, verklaar je nader?quote:Op zondag 21 december 2008 23:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Biseswar naar PSV???? Is dat hier al voorbij gekomen?
Ik lees dat op een ander forum. Ik zie alleen nergens een bron. Misschien dat iemand het hier ook gelezen had, of dat het al voorbij was gekomen.quote:
en DIE arrogante houding hoop ik vrijdag nou eens afgestraft te zien...quote:Op zondag 21 december 2008 20:21 schreef Juk het volgende:
nerd geblaat... beseffen dat je met een centraal verdedigingsduo bestaande uit Derijk en Nieveld (daar zullen we wel mee spelen vrijdag) ook van NAC kan verliezen.
Jullie haten Feyenoord echt hequote:Op maandag 22 december 2008 01:03 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
en DIE arrogante houding hoop ik vrijdag nou eens afgestraft te zien...
al zal, ondanks dat NAC deze situatie in haar schoot geworpen krijgt, daar waarschijnlijk toch weer die kuip angst zijn die ze al de hele vaderlandse voetbalgeschiedenis hebben....
Ohja... gaan we dit jaar de primeur beleven van wat variatie in "in de toto divisie...." en "hond in hond kommerrrraaaaaden" ? of toch maar niet?
xx
Ik ga in op Crane zijn ideologie dat Feyenoord altijd moet winnen van alle clubs, behalve ajax en psv, puur omdat ze Feyenoord heten en een historie hebben.quote:Op maandag 22 december 2008 01:03 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
en DIE arrogante houding hoop ik vrijdag nou eens afgestraft te zien...
al zal, ondanks dat NAC deze situatie in haar schoot geworpen krijgt, daar waarschijnlijk toch weer die kuip angst zijn die ze al de hele vaderlandse voetbalgeschiedenis hebben....
Ohja... gaan we dit jaar de primeur beleven van wat variatie in "in de toto divisie...." en "hond in hond kommerrrraaaaaden" ? of toch maar niet?
xx
Wijnaldum is echt wel goed genoeg.Fer ook wel denk ik.Ze staan gewoon niet op de goede plek.Bruins is een twijfelgeval.quote:Op maandag 22 december 2008 01:12 schreef TC03 het volgende:
De reden waarom we aanvallend niks creëren is omdat spelers als Wijnaldum, Fer en Bruins gewoon nog niet goed genoeg zijn.
Ze zijn nog niet goed genoeg. Snap niet hoe je kan zeggen van wel als we keer op keer niks weten te creëren.quote:Op maandag 22 december 2008 01:13 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Wijnaldum is echt wel goed genoeg.Fer ook wel denk ik.Ze staan gewoon niet op de goede plek.Bruins is een twijfelgeval.
Wijnaldum is ook geen man met een actie in huis. Die rendeert veel beter als "10".quote:Op maandag 22 december 2008 01:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ze zijn nog niet goed genoeg. Snap niet hoe je kan zeggen van wel als we keer op keer niks weten te creëren.
Hoorde ik daar een goudvis happen...?quote:Op maandag 22 december 2008 01:09 schreef Juk het volgende:
[..]
Ik ga in op Crane zijn ideologie dat Feyenoord altijd moet winnen van alle clubs, behalve ajax en psv, puur omdat ze Feyenoord heten en een historie hebben.
Maar gezien de rest van je post kan ik niet verwachten dat jij dat snapt.
Ach, ik denk, ik leg het je even uit.quote:Op maandag 22 december 2008 01:30 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Hoorde ik daar een goudvis happen...?
xx
Van PSV uit kan je gewoon verliezen hoor, das zo vreeemd niet, en ze leverden geen wanprestatie, ze hebben er voor geknokt, maar meer zat er niet in, je had misschien met een gelijkspel weg kunne komen.quote:Op zondag 21 december 2008 16:29 schreef Crane het volgende:
Hoe rustig iedereen hier ook weer is.Tekenend... Bij Heracles is het nog onrustiger in het stadion en in het topic als ze er zo voor staan.
Inderdaad. Eind eerste helft was, meen ik, wat minder.. Tweede helft was, van Feijenoord kant, gewoon een degelijke pot.quote:Op maandag 22 december 2008 08:10 schreef Luni het volgende:
[..]
Van PSV uit kan je gewoon verliezen hoor, das zo vreeemd niet, en ze leverden geen wanprestatie, ze hebben er voor geknokt, maar meer zat er niet in, je had misschien met een gelijkspel weg kunne komen.
Nee het komt door Bosz dat oud-internationals, jong Oranje klanten en de mix van ervaring met jeugdige spirit niets wordt.quote:Op zondag 21 december 2008 17:20 schreef Crane het volgende:
Jongens, het gaat niet om details zoals op welke plek een speler staat.
quote:'Wim Jansen faalt op alle fronten bij Feyenoord'
Allereerst wil ik u prettige feestdagen en een voorspoedig 2009 toewensen. Het jaar 2008 was goed voor Voetbal International. De tijdschriften hebben het moeilijk, de economische crisis is er debet aan dat de advertentieverkoop stagneert, maar onze cijfers waren verrassend goed. VI beleefde een nieuwe start in 2008. Editorial director Cees van Cuilenborg, directeur Cees van Nijnatten en algemeen directeur Pieter de Jong namen afscheid. Uitgever Dick Holstein en ik vormen de directie in Gouda en vanuit het hoofdkantoor in de Amsterdamse grachtengordel kijkt de nieuwe algemeen directeur, de energieke en ambitieuze Belg Koen Clement, over onze schouders mee.
Ik hoop dat het u is opgevallen, maar we zijn een andere koers gaan varen. Ruim dertig jaar heb ik prettig samengewerkt met Van Cuilenborg. Hij leerde me commercieel denken. Journalisten noemen dat heel kort door de bocht verloedering, maar ook zij zullen, zodra ze hoofdredacteur worden, ervaren dat de wereld er dan plotseling heel anders uitziet. Van Cuilenborg gaf mij de ruimte mezelf te zijn. Daar ben ik hem dankbaar voor. Hij kreeg loyaliteit ervoor terug, al werd dat de laatste jaren steeds moeilijker. Van Cuilenborg verklaarde het format heilig, wie het vervolgens invulden was volgens hem niet zo relevant. Daar denk ik anders over. Daarom heb ik het blad in 2008 een kwaliteitsinjectie gegeven. De redactie is versterkt met toonaangevende journalisten, terwijl Iwan van Duren en Tom Knipping de gelegenheid kregen onderzoeksjournalistiek te bedrijven. Twee weken geleden leverde dat een onthullend verhaal op over de financiële crisis bij Feyenoord, voor het kerstnummer produceerden zij een unieke enquête onder alle Eredivisie-spelers.
Door alle nevenuitgaven, die verliesgevend waren of weinig opbrachten, van de markt te halen, kan de redactie zich helemaal concentreren op VI. Tot op heden blijkt dat een goede keuze. Gelukkig ben ik niet zo eigenwijs als Feyenoord-trainer Gertjan Verbeek. Ik luister goed naar mijn redactie, mensen uit de bladenwereld en vooral naar de lezers. We proberen onze klanten op hun wenken te bedienen. Daarom wordt er met ingang van dit kerstnummer meer aandacht besteed aan amateurvoetbal en is er voor de ouderen ruimte gemaakt voor historie. Intussen sta ik open voor op- of aanmerkingen en uw suggesties worden op prijs gesteld. We zullen het voetbal ook in 2009 weer kritisch volgen. Clubs en supporters zijn daar niet altijd blij mee, maar de grootste amusementsindustrie van Nederland verdient en vraagt een serieuze kritische benadering, gebaseerd op keiharde feiten. Mijn streven is een blad te maken waarnaar iedere oprechte voetballiefhebber wekelijks uitkijkt. En dat lijkt me een nobel streven.
Voor de zieltogende topclub Feyenoord was 2008 géén goed jaar. Onder Bert van Marwijk veroverde de ploeg de KNVB-beker, maar na zijn vertrek is het kommer en kwel in De Kuip. De voetballerij kent intussen een nieuw fenomeen. Elke bvo moet een boegbeeld hebben, een sterke persoonlijkheid, een man met charisma die de club verkoopt, woordvoerder naar de media is en de klappen opvangt. In moeilijke tijden neemt hij de verantwoordelijkheid op zich, waardoor hij alle medewerkers uit de wind houdt. Riemer van der Velde vertolkte die rol bij SC Heerenveen. Ron Jans doet het bij FC Groningen, Joop Munsterman bij FC Twente en Jan Smit bij Heracles Almelo. Marco van Basten is het nieuwe boegbeeld van Ajax, Mario Been doet het geweldig bij NEC en Louis van Gaal is het gezicht van AZ. Feyenoord mist zo'n boegbeeld, terwijl Wim Jansen (foto) het qua status zou moeten kunnen. Mister Feyenoord wil wél aan alle touwtjes trekken, maar geen verantwoordelijkheid dragen.
Die kromme constructie had Feyenoord nooit moeten accepteren. Jansen is een vriend van Peter Bosz, ze maken al jaren deel uit van een beleggingsclubje. Toen Jansen als een onduidelijke adviseur achter de schermen werd benoemd, keek ik er niet vreemd van op dat Bosz technisch directeur werd. Hij was als trainer voortijdig ontslagen bij De Graafschap en hield Heracles Almelo net in de Eredivisie. Als technisch directeur had hij geen enkele ervaring. Stanley Brard, de zwager van Jansen, werd hoofd jeugdopleiding en John Lammers, de boezemvriend van Bosz, trad in dienst als spitsentrainer. Jansen is ook nog ambassadeur van een dubieuze voetbalschool in Brazilië waarbij zijn zoon betrokken is. Als teammanager stelde de club niet iemand aan met een Feyenoord-verleden, maar kwam de voormalige Sparta-keeper en spelersmakelaar Bas van Noortwijk uit de hoge hoed. Vanaf zijn aanstelling gedraagt Jansen zich mensenschuw. Hij weigert de media te woord te staan, verlaat De Kuip via de achterdeur en schuifelt wegge- doken achter de kraag van zijn jas naar de dug-out om als assistent-trainer naast Verbeek plaats te nemen. Jansen acteert graag een man met een Feyenoord-hart. Dan had hij nu in de bres moeten springen voor Verbeek. Hij had het beleid naar buiten uit moeten verdedigen en verduidelijken, want de directie van Feyenoord mist de status om serieus te worden genomen.
Financieel directeur Onno Jacobs is een degelijke boekhouder, algemeen directeur Eric Gudde een voormalige topambtenaar bij de gemeente Rotterdam. Hij was directeur Gemeentebelasting én van de Dienst Sport en Recreatie, maar ontbeert de status en het charisma om met een geloofwaardig verhaal naar buiten te treden. Bosz blijft, heel verstandig, op de achtergrond. Hij is de auteur van het beleidsrapport waardoor de term topsportklimaat plotseling door De Kuip galmde. De oud-speler produceerde een rapport dat bol stond van de gebakken lucht en uit de lucht gegrepen verwachtingen. Vervolgens investeerde hij vorig seizoen 26,3 miljoen euro in peperdure routiniers. Verbeek botst nu met deze ervaren voetballers, maar moet zich behelpen met een selectie die door Bosz is samengesteld. Ondanks de kapitaalsvernietiging is Bosz niet tevreden met zijn jaarsalaris van 350 duizend euro, hij eist nu 420 duizend. Tot overmaat van ramp haalde de club AD-journalist Raymond Salomon binnen als woordvoerder. Een man zonder voetbalervaring die door zijn voormalige vakgenoten totaal niet serieus wordt genomen.
Niemand bij Feyenoord heeft het lef in het openbaar een realistisch verhaal te vertellen. De club gaat nog steeds gebukt onder een schuldenlast. Nadat Dirk Kuijt, Salomon Kalou en Royston Drenthe werden verkocht, verschenen er indrukwekkende transferbedragen in de media, maar die vloeiden niet in de clubkas. Feyenoord moet altijd eerst crediteuren en makelaars betalen. De routiniers Roy Makaay, Giovanni van Bronckhorst, Kevin Hofland, Henk Timmer, Tim de Cler, Denny Landzaat en Jon Dahl Tomasson verdienen een vermogen, terwijl alleen de eerste twee voldoen. De anderen falen hopeloos of zijn voortdurend geblesseerd. Ajax en PSV zijn intussen financieel niet meer in te halen door Feyenoord, maar ook FC Twente, FC Groningen en SC Heerenveen hebben hun geldzaken beter voor elkaar dan de Rotterdammers.
Buitenlandse investeerders blijken geen interesse te hebben. De vertrokken commercieel directeur Chris Woerts wilde de club voor tweehonderd miljoen euro verkopen, Jacobs is nu al blij met een bod van honderd miljoen. Ook het vernederende gebedel om geld bij het plaatselijke bedrijfsleven levert sinds de kredietcrisis niets meer op. Het is dan ook geen vrolijk verhaal om te vertellen, maar er zal iemand naar buiten moeten treden, omdat de supporters daar recht op hebben en omdat Feyenoord alles en iedereen lang genoeg voor de gek heeft gehouden. Gudde klampt zich nu vast aan het nieuwe stadion. Die accommodatie kosten vijfhonderd miljoen euro moet de redding worden, al kan ik me nauwelijks voorstellen dat de investeerders in deze moeilijke tijden staan te trappelen.
Intussen blijft de integere Verbeek de kop-van-jut. De door hem terzijde geschoven clubarts Robbart van Linschoten en inspanningsfysioloog Raymond Verheijen verklaarden heel rancuneus in de media dat de trainer verantwoordelijk is voor de blessuregolf. Daar is geen speld tussen te krijgen, maar zoiets stel je intern aan de orde, dergelijke informatie lek je niet naar de pers. De arme Verbeek moet zich redden met de selectie van Bosz en dient dagelijks te werken met de inteeltstaf van Jansen. Deze onzichtbare adviseur moet zich schamen dat aanvoerder Van Bronckhorst naar voren werd geschoven om berichten in de media te ontzenuwen. Hij las vanaf een briefje wat loze kreten voor, terwijl iedereen weet dat de meeste spelers geen vertrouwen hebben in de aanpak van de coach. In principe is Verbeek de ideale trainer voor Feyenoord. Zijn maniakale eigenwijsheid speelt hem parten en hij past niet bij de door Bosz gecomponeerde selectie. Toch denk ik dat Feyenoord in de toekomst meer aan Verbeek heeft dan aan die overbetaalde falende routiniers. Het publiek voelt dat instinctief goed aan. Intussen wacht ik tegen beter weten in op het moment dat Jansen voor het voetlicht treedt, om eens uit te leggen waarom hij louter vrienden en familieleden heeft binnengehaald en hoe de toekomst van zijn club eruitziet.
En het wordt de hoogste tijd dat hij voor zijn trainer gaat staan en niet via de keukendeur vlucht en zijn aanvoerder het vuile werk laat opknappen.
Het was een rampjaar voor Feyenoord en met deze directie en de paranoïde souffleur Jansen aan het bewind bestaat er geen enkele garantie voor betere tijden. Ik hoop de terugkeer van de topclub Feyenoord nog mee te maken als hoofdredacteur, maar ik reken nergens op.
Sterk stuk, al vraag ik mij bij Derksen (tenminste, daar lijkt het vandaan te komen) in hoeverre het geschreven is door kennis van zaken.quote:
Niet gezien, maar een trieste opmerking. Nog triester als het waar blijkt te zijn.quote:Op maandag 22 december 2008 10:29 schreef Cheiron het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van Van Gelder met zn:"Volgens mij pakten ze de kaarten expres om maar niet in de Kuip te hoeven spelen"?
In het geval van Bruins geloof ik dat nog best, dacht daar ook gelijk aan toen ik hem die overtreding zag maken.quote:Op maandag 22 december 2008 10:29 schreef Cheiron het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van Van Gelder met zn:"Volgens mij pakten ze de kaarten expres om maar niet in de Kuip te hoeven spelen"?
quote:Op maandag 22 december 2008 10:42 schreef Keltie het volgende:
[..]
Niet gezien, maar een trieste opmerking. Nog triester als het waar blijkt te zijn.
Heb de samenvatting enzo niet gezien, maar vond het in het stadion geen overtredingen waar geel voor gegeven hoefde te worden..
Had het aan het begin effe moelijk, maar hield zich aardig staande inderdaad!quote:Op maandag 22 december 2008 11:41 schreef Kopbal het volgende:
[..]
In het geval van Bruins geloof ik dat nog best, dacht daar ook gelijk aan toen ik hem die overtreding zag maken.
Tiendalli begint trouwens met de week beter te voetballen.
Ga er eigenlijk wel vanuit dat hij die basisplaats behoudt, ook als Greene (quote:Op maandag 22 december 2008 11:52 schreef Luni het volgende:
[..]
Had het aan het begin effe moelijk, maar hield zich aardig staande inderdaad!
Word nog knap lastig om tegen NAC een beetje een representatief elftal op te stellen.quote:Op maandag 22 december 2008 12:02 schreef BertMaalderink het volgende:
Zo'n wedstrijd tegen PSV moet je eigenlijk even los kunnen zien van de slechte reeks. Ongeacht de staat van het elftal kan je daar gewoon van verliezen. En in deze periode hoef je al helemaal geen wonderen te verwachten. Tegen NAC mag je weer conclusies gaan trekken, voor zover die al niet getrokken zijn dan.
Dat was Borst hoor die dat aanhaalde.quote:Op maandag 22 december 2008 10:29 schreef Cheiron het volgende:
Derijck speelde een hele aardige wedstrijd, maar misschien is dat wel een uitzondering. Vond hem de vorige keren namelijk erg zwak.quote:Op maandag 22 december 2008 12:39 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik heb alleen de samenvatting gezien, maar Van Dijk leek sterk te keepen. Misschien niet gek om hem op doel te houden. Lijkt me ook een prettiger persoon binnen de groep trouwens.
En ik zag Derijck ook een paar goeie verdigende acties maken. Maar misschien waren dat wat toevallige shots in de samenvatting.
Ik vind het geen toeval dat met Van Dijk in de goal de verdediging zijn beste pot van het seizoen speelt.quote:Op maandag 22 december 2008 12:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Van Dijk! Wat een verademing bij Timmer....
Dan heb je er niet veel gezienquote:Op maandag 22 december 2008 12:51 schreef Chadi het volgende:
Feyenoord was niet eens zo slecht hoor. Vond ze voetballend een vanhun sterkste wedstrijden spelen van het afgelopen seizoen.
Wat wil je? Die moest eerst nog wennen, zolang is'ie niet gebruiktquote:Op maandag 22 december 2008 12:41 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Derijck speelde een hele aardige wedstrijd, maar misschien is dat wel een uitzondering. Vond hem de vorige keren namelijk erg zwak.
Hoezo? Goede wedstrijden van Feyenoord zijn op 1 hand te tellen.quote:
Wel. Van Dijk durft namelijk wel zijn doel uit te komen.quote:Op maandag 22 december 2008 13:12 schreef Crane het volgende:
Pff dat gelul over van Dijk.Die man heeft niet veel te doen gehad, omdat PSV nauwelijks op ons doel geschoten heeft. Ik zeg niet dat ie slecht is, maar echt beoordelen of ie beter dan Timmer is kun je niet aan de hand van deze wedstrijd.
Volgens mij niet hoor.quote:Op maandag 22 december 2008 09:56 schreef mister_popcorn het volgende:
maar de snor heeft ook een hekel aan jansen, dus hoeveel waarde je aan dat verhaal moet hechten...
Volgens mij wel hoor.quote:
Jood? Greene en Hofland zijn beide nog geblesseerd.quote:Op maandag 22 december 2008 13:17 schreef mister_popcorn het volgende:
komt die jood dan in het centrum naast derijck? Of is hofland dan weer terug?
Ja, omdat hij geen verantwoordelijkheid wil en alleen adviseur wilt blijven, en dat vindt Derksen dan weer laf. Verder heeft hij hem vaak een aardige man met veel voetbalkennis genoemd.quote:Op maandag 22 december 2008 13:16 schreef Keltie het volgende:
[..]
Volgens mij wel hoor.
Snor loopt al, vanaf de aanstelling van Jansen, te zeiken over'em (niet geheel onterecht trouwens).
Over z'n huidige rol heb ik hem ook vaak genoeg twijfelend/ negatief gehoordquote:Op maandag 22 december 2008 13:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, omdat hij geen verantwoordelijkheid wil en alleen adviseur wilt blijven, en dat vindt Derksen dan weer laf. Verder heeft hij hem vaak een aardige man met veel voetbalkennis genoemd.
Over zijn huidige rol is ie altijd negatief geweest ja, maar Derksen heeft geen hekel aan Wim Jansen.quote:Op maandag 22 december 2008 13:21 schreef Keltie het volgende:
[..]
Over z'n huidige rol heb ik hem ook vaak genoeg twijfelend/ negatief gehoord
Aardige man en voetbalkennis. Dat eerste maakt geen kut uit, dat 2de weigert hij te verdedigen
Dat doet Derksen bij iedereen die hij met liefde afbrandt. Een gevalletje 'met alle respect, maar...'quote:Op maandag 22 december 2008 13:19 schreef TC03 het volgende:
Ja, omdat hij geen verantwoordelijkheid wil en alleen adviseur wilt blijven, en dat vindt Derksen dan weer laf. Verder heeft hij hem vaak een aardige man met veel voetbalkennis genoemd.
True, maar in dit geval heeft hij Wim Jansen ook positief bejegend dus nu gaat die vlieger niet helemaal op.quote:Op maandag 22 december 2008 13:24 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Dat doet Derksen bij iedereen die hij met liefde afbrandt. Een gevalletje 'met alle respect, maar...'
Feyenoord speelde ook niet echt goed gisteren, ze hebben toch wel betere wedstrijden gespeeld. De beste van het seizoen was denk ik tegen Ajax. Maar bijvoorbeeld tegen De Graafschap speelden ze ook helemaal niet slecht. Je verliest daar gewoon omdat de kansen niet worden afgemaakt.quote:Op maandag 22 december 2008 13:12 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Hoezo? Goede wedstrijden van Feyenoord zijn op 1 hand te tellen.
Dat wel natuurlijk, maar nog steeds zijn ze op 1 hand te tellen.quote:Op maandag 22 december 2008 13:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Feyenoord speelde ook niet echt goed gisteren, maar ze hebben toch wel betere wedstrijden gespeeld.
ik weiger te geloven dat je tegen De Graafschap helemaal niet zo slecht speelt als je in eigen huis met 1-3 verliest.quote:De Maar bijvoorbeeld tegen De Graafschap speelden ze ook helemaal niet slecht. Je verliest daar gewoon omdat de kansen niet worden afgemaakt.
27 - 25 trouwens.quote:Op maandag 22 december 2008 14:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Inmiddels staan we 13de met 21 voor 19 tegen.
1e helft sparta was ook erg goed, ze vergaten alleen te scoren.quote:Op maandag 22 december 2008 13:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Feyenoord speelde ook niet echt goed gisteren, ze hebben toch wel betere wedstrijden gespeeld. De beste van het seizoen was denk ik tegen Ajax. Maar bijvoorbeeld tegen De Graafschap speelden ze ook helemaal niet slecht. Je verliest daar gewoon omdat de kansen niet worden afgemaakt.
Dus heb je er geen kut aan.quote:Op maandag 22 december 2008 15:14 schreef Luni het volgende:
[..]
1e helft sparta was ook erg goed, ze vergaten alleen te scoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |