quote:
Toch maar geen Ajax-gerelateerde TT. Daar gaat-ie niet beter van voetballen.quote:
Kon ie al een tijdje. Alleen wel makkelijk als de journalisten dat niet weten, scheelt wat interviews.quote:
Precies zo doet Kufo dat al jarenquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:12 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Kon ie al een tijdje. Alleen wel makkelijk als de journalisten dat niet weten, scheelt wat interviews.
En van die dertien goals, hoeveel penalty's?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Toch maar geen Ajax-gerelateerde TT. Daar gaat-ie niet beter van voetballen.![]()
Zijn cijfers zijn dit seizoen indrukwekkend, dertienmaal gescoord in vijftien wedstrijden.
En dat terwijl hij, in mijn ogen, (nog) niet de vorm heeft van vorig seizoen.
Twee of drie volgens mij?quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:17 schreef F1Bas het volgende:
[..]
En van die dertien goals, hoeveel penalty's?
Op trainingen praat ie prima Nederlandsquote:
Of Berg topscorer van de eredivisie wordt ja of nee.quote:
Heeft hij ook zeker nog niet. Des te indrukwekkender dat hij de ballen er toch weer mooi in legt. Tegen PSV ook al een mooie goal. Die eerste kopbal was ook netjes.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En dat terwijl hij, in mijn ogen, (nog) niet de vorm heeft van vorig seizoen.
Gekke vader heb jij.quote:Op zondag 21 december 2008 00:47 schreef Prosac het volgende:
Mijn vader baalde van die 2 pingels, scheelt toch behoorlijk wat punten bij Coach van het Jaar.
Ook die telen voor 1. Prima prestatie.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:17 schreef F1Bas het volgende:
[..]
En van die dertien goals, hoeveel penalty's?
trolletje trolletje trolletje van de week!quote:Op zondag 21 december 2008 04:13 schreef Bayswater het volgende:
Bijzonder hoor twee veldgoals van Marcus elleboog
quote:Op zondag 21 december 2008 06:10 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
trolletje trolletje trolletje van de week!
Ik bedoelde eigenlijk, beter eentje uit een penalty dan geen goal.quote:Op zondag 21 december 2008 00:49 schreef Prosac het volgende:
Ja, beter was hij gewoon blij met weer eens 3 punten.
2 ellebogen om 13 goals. 1 elleboog per 6,5 goal.quote:Op zondag 21 december 2008 04:13 schreef Bayswater het volgende:
Bijzonder hoor twee veldgoals van Marcus elleboog
En niet weer opnieuw opentrekken hè!quote:Op zondag 21 december 2008 19:26 schreef clauwheee het volgende:
Pang pang pang pang
Hij heeft mij de mond gesnoerd gisteren, hopen dat ie nu ook minder gefrustreerd wordt.
Ik hoop het. Pikt altijd zijn doelpuntjes mee. Als het weer wat beter gaat draaien bij Groningen kan hij van grote waarde zijn.quote:
quote:Jans: 'Verwacht dat Berg in januari vertrekt'
Door Sander Berends
Maandag, 29 december 2008, 17:48
Trainer Ron Jans van FC Groningen houdt ernstig rekening met een vertrek van Marcus Berg komende maand. "We moeten rekening houden met de verhalen rond hem. Als er een concrete aanbieding komt van een club naar zijn zin, dan hebben we een probleem."
De Zweedse spits, dit seizoen goed voor 12 treffers, zou in de belangstelling staan van Ajax. En dat niet alleen. Die interesse zou voor onrust zorgen bij de 22-jarige centrumaanvaller. Jans in Sportweek.: "Ik zei tegen hem dat hij van dat gedoe af kan zijn, als hij zou zeggen dat hij in januari niet weg wil. Maar dat heeft hij dus niet gezegd."
Het gesprek tussen de oefenmeester en zijn goalgetter volgde na een periode, waarin Berg tegen Willem II in de voorlaatste minuut een onnodige rode kaart pakte en zich vanwege enkele onbestrafte elleboogstoten liet gelden. "Hij was veel te geïrriteerd. Hij wilde niet alleen doelpunten maken of een voorzetje geven, hij wilde ook graag goed meevoetballen. Hij wilde teveel."
Jans verwacht dat Ajax voor Berg de meest logische nieuwe werkgever is. "Hij vindt het een interessante club, zegt hij. Alleen voor Ajax is hij betaalbaar. Zij hebben het geld van Huntelaar binnen. Dat is wel genoeg."
Vind je dat te weinig dan?quote:Op maandag 29 december 2008 21:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
"Ze hebben het geld van Huntelaar, dat is wel genoeg."!!
PSV zou ook geld kunnen gebruikenquote:Op maandag 29 december 2008 22:18 schreef sjimz het volgende:
Hij zal het niveau ook wel aankunnen.
Is nog jong zat.
PSV zal hem het beste kunnen gebruiken nu.
Minimaalquote:Op maandag 29 december 2008 22:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Uiteraard, Berg is toch wel het dubbele waard.
quote:Jans ontevreden over houding Berg
GRONINGEN - Ron Jans was afgelopen zondag niet tevreden over zijn topscorer Marcus Berg in de wedstrijd tegen Sparta. De coach van FC Groningen heeft in een gesprek met de Zweed aangegeven dat hij zijn houding echt moet veranderen.
,,Hij heeft behoorlijk wat krediet en moet laten zien dat het beter kan. De alternatieven liggen niet voor het oprapen door de afwezigheid van Pedersen en Andersson, maar hij moet zijn houding toch echt veranderen," zei de oefenmeester op de website van FC Groningen.
,,Dat we in het laatste halfuur terugvielen, was mede aan Berg te wijten. We hebben maandag over de situatie gesproken, zoals we dat al eerder op het trainingskamp deden. En ik hoop dat het zijn vruchten gaat afwerpen,” besluit Jans.
Precies.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:29 schreef BB-boy het volgende:
13 doelpunten uit 15 wedstrijden staat er op wikipedia, klopt dat?
Toch goed voor een spits uit vorm.
Het is inmiddels 13 uit 17.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:29 schreef BB-boy het volgende:
13 doelpunten uit 15 wedstrijden staat er op wikipedia, klopt dat?
Toch goed voor een spits uit vorm.
Dank je, netjes!quote:Op donderdag 5 februari 2009 03:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
http://www.fcgroningen.nl(...)os-stadens-voor-nec/
quote:Berg: "Top-vijf nu het doel voor FC Groningen"
05 februari 2009
Marcus Berg tekende woensdagavond vanaf elf meter tegen NEC voor zijn eerste doelpunt van 2009. Door de uiteindelijke 2-0 zege sloeg zijn club FC Groningen een belangrijke slag in de subtop van de Eredivisie.
"Dit is een uitstekend resultaat. De voorsprong op NEC is opgelopen tot zes punten. We kunnen nu naar de top van de ranglijst kijken. Als we iedere wedstrijd hard blijven werken, zijn we kansrijk om in de top-vijf te eindigen. Dat moet nu ons doel zijn", zegt Berg tegen FCUpdate.nl. De Zweed speelde tegen NEC een cruciale rol. Halverwege de eerste helft werd hij door Ramon Zomer gestuit, die vervolgens met rood moest vertrekken.
Hoewel coach Mario Been van de Nijmeegse club zijn twijfels had over de uitsluiting van de verdediger, begrijpt Berg de beslissing van arbiter Tom van Sichem wel. "Hij (Zomer, red.) raakte de bal niet, dus wat mij betreft is het een rode kaart. Ik was op weg naar het doel en kon door zijn ingreep niet meer op mijn benen blijven staan." Berg benutte daarna zelf de strafschop. "Ik heb geen vaste hoek. Pas als ik achter de bal ga staan, beslis ik hoe de penalty ga nemen. Deze keer schoot ik naar rechts en de keeper ging naar de linkerhoek."
De topschutter van FC Groningen had de score eigenlijk al na zes minuten moeten openen. Vrij voor doelman Gabor Babos faalde hij in twee instanties. "Dat was slecht afgewerkt. Ik schoot precies op het lichaam van de keeper. Daarna kwam ik in een ongunstige positie en raakte de bal nog de paal", aldus Berg, die van zijn trainer Ron Jans onlangs het verwijt kreeg te weinig mee te voetballen. "Die kritiek kan ik begrijpen. Ik wil ook beter meevoetballen en ik denk dat ik dat in deze wedstrijd goed heb gedaan. Maar er zullen altijd spelers zijn die me op dat gebied overtreffen. Ik wil toch vooral doelpunten scoren."
http://www.fcupdate.nl/ni(...)fc-groningen_113044/
Transalator van Sweeds naar Nederlands maakt dit vanquote:Getafe har spanat in Marcus Berg
Mannen som värvade Kun Agüero till Atlético redo för ny succévärvning.
Marcus Berg har gjort succé i Groningen. Frågan är hur länge anfallaren stannar i den nordholländska klubben.
Det har spekulerats i en övergång till Ajax. Men det kan också bli spansk sol framöver för målkungen från Torsby.
På sin blogg på Fotbollskanalen skriver Anna Brolin om ett möte med Getafes sportchef Toni Muñoz – mannen som på sitt förra jobb i Atlético Madrid värvade Kun Agüero.
– Ni har en bra spelare i Groningen som jag har koll på, en anfallare, sa Muñoz till Brolin.
Det rörde sig naturligtvis om Marcus Berg.
– Han kan bli grym. Vi har ögonen på honom, sa Toni Muñoz.
quote:Berg behoedt Eredivisie voor twijfelachtig record
22/03/2009 21:21
Net als FC Twente-aanvaller Blaise N'Kufo en Feyenoord-spits Jon Dahl Tomasson twee weken geleden heeft Marcus Berg de Eredivisie dit weekeinde behoed voor een negatief record.
Het late doelpunt van de Zweedse spits van FC Groningen in het uitduel met FC Twente (2-1) was de dertiende en laatste treffer van de 28ste speelronde in de Eredivisie, slechts eentje meer dan het absolute dieptepunt in de Eredivisiehistorie (twaalf goals tijdens één speelronde).
Vond hem afgelopen zondag behoorlijk goed, in zijn eentje voorin. Hoe zou hij voetballen met types als Beerens en Pranjic rechts en links van hem....quote:Op zondag 22 maart 2009 22:31 schreef Prosac het volgende:
Nummertje 16 alweer voor deze niet in vorm zijnde topper.
25+ goals per seizoen.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:44 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Vond hem afgelopen zondag behoorlijk goed, in zijn eentje voorin. Hoe zou hij voetballen met types als Beerens en Pranjic rechts en links van hem....
Hoezo, mogen we die kopen?quote:Op maandag 23 maart 2009 14:44 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Vond hem afgelopen zondag behoorlijk goed, in zijn eentje voorin. Hoe zou hij voetballen met types als Beerens en Pranjic rechts en links van hem....
Wij moesten smakelijk lachen om die keeper, wat doet die vent?quote:
quote:Dit is het schatje van FC Groningen superspits Marcus Berg!
“Pernilla is nog heter dan een Zweedse sauna!”
Niets boven Groningen? Vergeet het maar… in de FOXY van deze maand de EXCLUSIEVE blootfoto’s van de vriendin van MARCUS BERG, die niet alleen op de groene mat van FC Groningen aan de lopende band scoort, maar nu ook in de IKEA sponde van het Zweedse topmodel PERNILLA LUNDBERG. De relatie tussen de Zweedse international en superkanjer Pernilla werd voor het eerst onthuld in het februarinummer van het Zweedse mannenblad Slitz.
Pernilla behoort tot de selecte categorie topmodellen die wel bloot gaan maar nooit te ver. Zo was zij o.a. in Playboy en Maxim te bewonderen. In Zweden staat zij regelmatig op de planken met de hitsige remix meidengroep Sunblock die pas nog een hit scoorde met de videoclip “Baby Baby”. Op YouTube is de ongecensureerde X-rated versie te zien, volgens de producer “nog heter dan een Zweedse sauna”. Het is deze hete Zweedse die onthulde een relatie te hebben met de 21-jarige Marcus Berg die vanaf 2007 in de Euroborg voor vuurwerk zorgt.
Ook is Pernilla al een paar keer in het stadion geweest om haar scorende spits aan te sporen. In navolging van grote spelers als Messi, Podolski en Adebayor gaat nu Marcus Berg een van de nieuwe gezichten van het sportmerk Adidas worden. Wie weet worden Pernilla en Marcus de nieuwe David & Victoria Beckham, maar of de Grunningers dat nog gaan meemaken? Grote buitenlandse clubs rammelen met de geldbuidel om het grillige supertalent in te lijven.
Foxy
Inderdaad. Als je er op let krijg je bijna medelijden met hem, zo weinig bruikbare ballen krijgt ie. Kan me goed voorstellen dat ie daar bepaald niet blij mee is.quote:Op maandag 20 april 2009 15:35 schreef venomsnake het volgende:
Het is dat hij vaak op een eiland staat en weinig echt goede ballen krijgt, anders had hij er nog veel meer gemaakt, daar ben ik van overtuigd.
Dan vraag ik me af welke dansjes hij doet als ie ooit een goede transfer maakt. Hij ziet er allesbehalve gelukkig uitquote:Op maandag 11 mei 2009 08:30 schreef venomsnake het volgende:
Hij schijnt het naar zijn zin te hebben in Groningen volgens Jans, dus ik hoop dat hij nog een jaartje blijft. (mits contractverlenging).
respect gozer! 12 punten naar Marcus Bergquote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:54 schreef venomsnake het volgende:
Net 3x gescoord uit tegen Utrecht.
Dat is de vraag hopelijk blijft hijquote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:36 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
respect gozer! 12 punten naar Marcus Berg
Blijft ie komend seizoen?!
Het is een topspits maar ik denk dat hij wel verkocht moet worden om de hele selectie te versterken, vooral het middenveld moet versterkt worden omdat Lovre (wellicht), Levchenko en Matthijs vertrekken. Andersson zal er iig niet bij zijn tot de winterstop..quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:36 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
respect gozer! 12 punten naar Marcus Berg
Blijft ie komend seizoen?!
Daar grijp je toch even mis, Lev hoeft niet per se aanvallend er te zijn, maar verzaakt bijna nooit.quote:Op zondag 17 mei 2009 10:30 schreef fuckbuddy het volgende:
Levchenko kan (vraag me niet waarom) het bij mij nooit goed doen. Ik vind het een net niet voetballer.
Hij speelt al heel lang bij Groningen maar ik denk dat jullie beter af zijn zonder hem.
Dan maar geen nieuwe middenvelders.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:41 schreef Kerol het volgende:
[..]
Het is een topspits maar ik denk dat hij wel verkocht moet worden om de hele selectie te versterken, vooral het middenveld moet versterkt worden
quote:Productieve Berg evenaart clubrecord Bombarda
17/05/2009 15:01
FC Groningen-aanvaller Marcus Berg evenaarde afgelopen zaterdag door zijn drie doelpunten in de play-offwedstrijd bij FC Utrecht (3-3) een clubrecord. De Zweed voerde zijn seizoenstotaal op naar 24 treffers en mag zich nu de productiefste buitenlander van FC Groningen in één seizoen noemen.
In de jaargang 1995/96 kwam de Argentijnse aanvaller Mariano Bombarda ook tot 24 doelpunten in alle competities waarin de noordelijke club uitkwam. Berg had 35 duels voor zijn 24 treffers nodig, Bombarda vijf meer.
Berg maakte tot dusverre zeventien doelpunten in het reguliere Eredivisieseizoen, vier in de strijd om de KNVB-beker en dus drie in de play-offs voor een Europa League-ticket. Zijn drie goals tegen FC Utrecht betekenden zijn derde hattrick in dienst van FC Groningen.
Productiefste buitenlanders FC Groningen
Seizoen Speler Duels Goals
2008/09 Marcus Berg (Zwe) 35 24
1995/96 Mariano Bombarda (Arg) 40 24
1983/84 Rob McDonald (Eng) 35 19
2007/08 Marcus Berg (Zwe) 31 18
1984/85 Rob McDonald (Eng) 33 17
2004/05 Erik Nevland (Noo) 20 16
1990/91 Milko Djurovski (Joe) 30 15
1994/95 Mariano Bombarda (Arg) 36 15
2006/07 Luis Suarez (Uru) 37 15
quote:Productieve Berg vestigt Gronings clubrecord
Marcus Berg mag zich de productiefste buitenlander van FC Groningen in één seizoen noemen. De aanvaller van de noordelijke club voerde donderdag in het play-offduel met FC Utrecht (4-0) zijn seizoenstotaal op naar 26 doelpunten. Afgelopen zaterdag had de Zweeds international tegen de Domstedelingen reeds drie keer gescoord.
Het oude record stond op naam van de Argentijnse aanvaller Mariano Bombarda die in het seizoen 1995/96 24 keer in alle competities het net wist te vinden. Berg had dit seizoen 36 duels voor zijn 26 doelpunten nodig, Bombarda vijf wedstrijden meer.
Berg maakte tot dusverre zeventien doelpunten in het reguliere Eredivisieseizoen, vier in de strijd om de KNVB-beker en dus vijf in de play-offs voor een Europa League-ticket. De voormalig speler van IFK Göteborg scoorde namens FC Groningen in totaal acht keer in de play-offs, waarvan nota bene zeven keer tegen FC Utrecht.
Het recordaantal doelpunten in een seizoen blijft voorloopig nog op naam van Peter Houtman staan. De oud-aanvaller was in het seizoen 1977/78 31 keer trefzeker in de Eerste Divisie. Daarna volgen Martin Drent (29, 1999/00), wijlen Ab Gritter (26, 1974/75), Berg (26, 2008/09) en opnieuw Houtman (25, 1985/86) op de ranglijst.
Niet meer te houden vrees ik..quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:25 schreef vitessezuid113 het volgende:
Voor Groningen te hopen dat ie blijft.
quote:'AZ trekt buidel voor Marcus Berg'
AZ zit op de eerste rij voor FC Groningen-spits Marcus Berg. De nieuwbakken landskampioen is bereid veel geld neer te tellen voor de Zweed, zo meldt NOS Langs de Lijn.
Mogelijk bereiden de Alkmaarders zich voor op een vertrek van de topscorer van de Eredivisie, Mounir El Hamdaoui. De Marokkaan wordt al maanden in verband gebracht met andere clubs.
Berg heeft er bijna twee seizoenen opzitten in de Euroborg. De aanvaller kwam tot 56 competitieduels, waarin hij 32 keer het net liet bollen. Voor hij in Groningen belandde kwam hij in zijn vaderland uit voor IFK Göteborg.
Ook zondagmiddag deed de Zweeds international weer van zich spreken. In het play-offduel met FC Utrecht (4-0) trof hij twee keer doel.
Berg had eerder nog aangegeven AZ niet interessant te vinden. Ben benieuwd of dat nog zo is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:43 schreef vitessezuid113 het volgende:
Dan zou de 1ste aankoop van Ronald Koeman voor AZ geen miskoop worden
Spelen nu CL he, dus dat is gelijk een stuk interessanter..quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:46 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Berg had eerder nog aangegeven AZ niet interessant te vinden. Ben benieuwd of dat nog zo is.
Zwaar kutquote:'AZ trekt buidel voor Marcus Berg'
AZ zit op de eerste rij voor FC Groningen-spits Marcus Berg. De nieuwbakken landskampioen is bereid veel geld neer te tellen voor de Zweed, zo meldt NOS Langs de Lijn.
Mogelijk bereiden de Alkmaarders zich voor op een vertrek van de topscorer van de Eredivisie, Mounir El Hamdaoui. De Marokkaan wordt al maanden in verband gebracht met andere clubs.
Berg heeft er bijna twee seizoenen opzitten in de Euroborg. De aanvaller kwam tot 56 competitieduels, waarin hij 32 keer het net liet bollen. Voor hij in Groningen belandde kwam hij in zijn vaderland uit voor IFK Göteborg.
Ook zondagmiddag deed de Zweeds international weer van zich spreken. In het play-offduel met FC Utrecht (4-0) trof hij twee keer doel.
Ja precies, Ajax en PSV de enige serieuze opties binnen Nederland en anders het buitenland.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij wilde 'ooit' alleen naar Ajax toch?
Dat hadden ze destijds ook over voor Alves.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
AZ dat 15 miljoen voor een speler uittrekt? Kan me het haast niet voorstellen.
Oh ja. 15 miljoen lijkt me prima voor FC alleen zie ik zo geen vervanger.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat hadden ze destijds ook over voor Alves.
Nicklas Pedersen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Oh ja. 15 miljoen lijkt me prima voor FC alleen zie ik zo geen vervanger.
PSV, Feyenoord en Ajax wilde hij wel voor spelen in Nederland. AZ zag hij niet als een serieuze optie. Als AZ zich meldt met 15 miljoen, moet je vanuit het buitenland ook wel mooie bedragen kunnen halen.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:55 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Ja precies, Ajax en PSV de enige serieuze opties binnen Nederland en anders het buitenland.
Tim Matavzquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:21 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Oh ja. 15 miljoen lijkt me prima voor FC alleen zie ik zo geen vervanger.
Alves zouden ze toch wéer willen?quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:49 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Spelen nu CL he, dus dat is gelijk een stuk interessanter..
Kijken of ze hem net zo graag willen hebben als Alves destijds.![]()
Voor minder dan 10 miljoen moet je hem natuurlijk niet laten lopen.
Oh grapje, ik zie nu zijn scoringspercentage. Boven de 50% is áltijd goedquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:43 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Alves zouden ze toch wéer willen?
Maar hmmm, ik ken m verder niet heel goed, behalve dat ie in de Groningse grilligheid meegaat door af en toe vlijmscherp te zijn en af en toe weken niet te zien te zijn.
Zo lijkt t.
Ik ben benieuwd want we hebben wel eens behoefte aan n échte spits
Of 10 mil + Holman en Poulsenquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:48 schreef venomsnake het volgende:
Ik denk niet dat je dat er voor krijgt, hij heeft nog maar een 2 jarig contract he..
Ik gok dat hij zo'n 12 a 13 miljoen oid gaat opleveren, en natuurlijk 10% bij doorverkoop..
Als AZ al 20 miljoen krijgt voor zo'n inferieure pingelaar/spits, dan kan de buidel ook wel fiks open voor iemand met zo'n gemiddeldequote:Op donderdag 21 mei 2009 17:39 schreef Prosac het volgende:
[..]
PSV, Feyenoord en Ajax wilde hij wel voor spelen in Nederland. AZ zag hij niet als een serieuze optie. Als AZ zich meldt met 15 miljoen, moet je vanuit het buitenland ook wel mooie bedragen kunnen halen.
We zien nu de afscheidstournee van Berg, kan niet missen. Geweldig gespeeld weer vanmiddag en als Timmiiiieeeej zich zo door ontwikkelt, kan dat nog een mooi duo worden met Pedersen.
Poulsen hoeft van mij niet zo..quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:52 schreef Kerol het volgende:
[..]
Of 10 mil + Holman en Poulsen![]()
mits hij naar AZ gaat.
Deal!!quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:52 schreef Kerol het volgende:
[..]
Of 10 mil + Holman en Poulsen![]()
mits hij naar AZ gaat.
Leuk is anders, maar als AZ de hoofdprijs betaalt en de transfer netjes wordt afgehandeld heb ik daar niet zoveel problemen mee. Maar het liefst heb ik dat hij aan een buitenlandse club verkocht gaat worden.quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:55 schreef RayMania het volgende:
En de Groningers vinden het niet erg als Berg straks simpel naar de kampioen overstapt?
Lens ben ik ook wel gecharmeerd vanquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Poulsen hoeft van mij niet zo..
Doe dan Lens er maar bij ..
Maar zo gek zullen ze ook wel niet zijn bij AZ..
Neequote:Op donderdag 21 mei 2009 20:55 schreef RayMania het volgende:
En de Groningers vinden het niet erg als Berg straks simpel naar de kampioen overstapt?
Dan heb ik nog liever 24 mil zonder Poulsenquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:58 schreef Prosac het volgende:
[..]
25 miljoen + Poulsen lijkt me goed. Wel 10% doorverkoopclausule nog.
Zolang AZ De Roover, Matavz en Holla in Groningen laat heb ik er geen problemen mee...quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:55 schreef RayMania het volgende:
Natuurlijk, want alleen Amsterdam is fout en stomquote:Op donderdag 21 mei 2009 20:55 schreef RayMania het volgende:
quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:55 schreef RayMania het volgende:
Jij snapt het.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Natuurlijk, want alleen Amsterdam is fout en stom.
dealquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:28 schreef wallofdolls het volgende:
Ruilen voor Poulsen en Ari en 20 miljoen
Toch zou het mooier zijn geweest als hij hem echt gestift had.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:31 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een paar keer naar gekeken.. Pure klasse.
Idd, ik dacht: oh kut, die gaat tegen de lat! Toen zattie:)quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:31 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een paar keer naar gekeken.. Pure klasse.
Alleen Amsterdam zou een bod van 3-4 miljoen doen en met droge ogen beweren dat als Ajax een speler wil dat Ajax deze speler dan ook krijgt.quote:Op donderdag 21 mei 2009 21:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Natuurlijk, want alleen Amsterdam is fout en stom.
"DING-DONG"quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:25 schreef Molon.Labe het volgende:
[..]
Alleen Amsterdam zou een bod van 3-4 miljoen doen en met droge ogen beweren dat als Ajax een speler wil dat Ajax deze speler dan ook krijgt.
(Nou goed Van Geel zou zoiets in dienst van Ajax zeggen)
Er wordt toch huilie gedaan waarom het eventueel wel van PSV of AZ gepikt zou worden. Geef enkel een van de redenen van boosheid van vorige keer aan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
"DING-DONG"
*NEWSFLASH*
Van Geel zit niet meer bij Ajax en Ajax betaalt tegenwoordig de hoofdprijs.
Sulejmani anyone?
quote:Berg mogelijke opvolger Dembélé
ALKMAAR - AZ ziet in FC Groningen-aanvaller Marcus Berg (22) de ideale opvolger van Moussa Dembélé, die door diverse Italiaanse clubs wordt begeerd. De Alkmaarders informeerden bij de Zweed of hij een overgang naar het DSB-stadion zag zitten. Berg staat ook in de belangstelling van Engelse clubs en heeft nog niet bepaald waar zijn voorkeur naar uitgaat.
Volgens Luca Pellizon is Moussa Dembélé dicht bij een overgang naar Fiorentina. "Er valt weinig meer te overbruggen tussen AZ en die club. Ik denk dat alles snel geregeld kan zijn." Pellizon werkt in dit geval samen met Patrick Vervoort, de ex-RKC'er die als officiële zaakwaarnemer door het leven gaat van de Belgische international. Vervoort trapt ietwat op de rem. "Er is weliswaar interesse van Fiorentina, maar het is nog niet zover als wordt gesteld. Er is meer interesse van Italiaanse clubs." Dat betreft onder andere AC Milan, Juventus en Genoa.
Telegraaf
quote:Marcus Berg weet niets van transfer naar AZ
GRONINGEN - Marcus Berg zegt niets te weten van een eventuele overgang van hem van de FC naar landskampioen AZ.
Hij zou in Alkmaar de opvolger moeten worden van Moussa Dembele, die in de belangstelling staat van een aantal clubs in Italië.
De topscorer van FC Groningen heeft zichzelf de afgelopen wedstrijden aardig in de kijker gespeeld. Hij scoorde in de eerste ronde van de play-offs tegen FC Utrecht in twee wedstrijden vijf keer.
De geruchten over een transfer zijn hardnekkig. Berg doet echter alsof zijn neus bloedt en laat vooralsnog niets los. De Zweedse spits zegt nog niet verder te willen kijken en wil eerst met FC Groningen Europees voetbal halen.Marcus Berg...
Enkele reacties...
RTVNOORD
quote:Marcus Berg over nieuw contract: 'Geen commentaar'
Datum: 2-jun-2009 13:05
Door Arjan Nowee
FC Groningen wil nog jaren door met clubtopscorer Marcus Berg (foto). De huidige verbintenis van de Zweedse spits loopt tot medio 2011. “Het liefst willen wij dat contract openbreken en verlengen,” zegt algemeen directeur Hans Nijland. “Dat signaal hebben wij afgegeven, maar of het ook realistisch is, moet je nog even afwachten.” Berg kan zich verheugen in de belangstelling van AZ, maar of die interesse zich al heeft geconcretiseerd, wil Nijland niet zeggen. “We hebben besloten dat we daar voorlopig niet op reageren.”
Op de vraag aan Berg of hij open staat voor een contractverlenging, antwoordt hij na een lange stilte: “Geen commentaar.”
quote:BERG VERKOOPT GRONINGEN ’NEE’
Van onze Telesportredactie
GRONINGEN, donderdag
De kans dat Marcus Berg (22) ook komend seizoen bij FC Groningen speelt, is weer een stukje kleiner. De noorderlingen willen het contract (tot 2011) van de Zweedse spits openbreken, opwaarderen en verlengen. „Maar hij tekent zeker niet bij”, laat zijn zaakwaarnemer Sören Lerby weten.
AZ en Ajax informeerden informeel bij Berg hoe hij tegenover een overstap naar Alkmaar en Amsterdam staat, waarna de topschutter die vraag positief beantwoordde. Zweedse media melden dat Berg op dit moment géén, maar na komend seizoen wél een gelimiteerde transfersom in zijn verbintenis heeft, waardoor ook FC Groningen gebaat zou zijn bij een verkoop. Lerby en Berg willen daar niet op reageren.
2 jarige contractquote:Op donderdag 4 juni 2009 08:45 schreef sjimz het volgende:
10 miljoen voor een 1jarig contract. Dat gaat Manchester City nog niet eens betalen
4 miljoen dan mag ie komen anders wachten we gewoon tot volgend jaar en halen hem als nog voor 2quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:08 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Laat hem maar lekker naar Amsterdam komen voor een miljoentje of 8
Wat heb jij gerookt?quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
4 miljoen dan mag ie komen anders wachten we gewoon tot volgend jaar en halen hem als nog voor 2
Daarom vertrekt hij na volgend seizoen ook door middel van het Webster-arrest.quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:45 schreef sjimz het volgende:
10 miljoen voor een 1jarig contract. Dat gaat Manchester City nog niet eens betalen
dat zal niet lukken. hij is daar nog te jong voor.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:36 schreef Emimich het volgende:
[..]
Daarom vertrekt hij na volgend seizoen ook door middel van het Webster-arrest.
Lol, wat?quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:37 schreef sjimz het volgende:
dat zal niet lukken. hij is daar nog te jong voor.
Volgens mij kan hij in zijn 4e contractjaar zijn contract afkopen voor het resterende salaris, alleen moet hij dan wel naar een buitenlandse club.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
dat zal niet lukken. hij is daar nog te jong voor.
3de contractjaar. Oftewel, na volgend seizoen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens mij kan hij in zijn 4e contractjaar zijn contract afkopen voor het resterende salaris, alleen moet hij dan wel naar een buitenlandse club.
Dat is dus na zijn 3e en in zijn 4equote:Op donderdag 4 juni 2009 17:46 schreef Emimich het volgende:
[..]
3de contractjaar. Oftewel, na volgend seizoen.
Nee, want daar komt hij dan nooit in.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is dus na zijn 3e en in zijn 4e.
Lazio is zijn favoriete club, zou hij graag heengaan.quote:Var spelar du helst i framtiden?
- Gärna i Lazio, det är min favoritklubb. Jag får vänta till de kommer med ett bud, avslutar Berg med ett leende.
Bron: http://www.eurosport.se/f(...)o1964085/story.shtml
quote:Zojuist heeft de redactie van de AZFanpage vernomen dat de transfer van Marcus Berg van Groningen naar AZ rond is.
Meer informatie volgt zo snel mogelijk.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:53 schreef Prosac het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Hattrick en + 5 miljoen.
Mwa, een 2 jarig contract heeft hij toch nog?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef Kerol het volgende:
Ik zie Nijland er nog wel voor aan om hem nog steeds voor 13 a 14 mil de deur uit te laten gaan, is echt te weinig
2 jarig contract, volgend seizoen wellicht een clausule van onder de 10 miljoen, komend seizoen geen Europees Voetbal, en - niet lullig bedoeld - het is maar FC Groningen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef Kerol het volgende:
Ik zie Nijland er nog wel voor aan om hem nog steeds voor 13 a 14 mil de deur uit te laten gaan, is echt te weinig
Daar teken ik voor hoor. Eigenlijk voor alles boven de 10 miljoen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef Kerol het volgende:
Op zich hadden de Skysport commentatoren wel gelijk. Hij heeft nu aangetoond te kunnen scoren en koel te kunnen blijven. Nu nog de bevestiging in de volgende pot tegen Italie.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
Of het moet een Rigters verhaal worden dat IEDEREEN hem ineens wil hebben, ja; dan gaat Chelsea of Real ook wel meebieden en zetten ze hem voor 20 miljoen op de bank a 3 miljoen per jaar.
De transfersom gaat echt niet lager , omdat FC Groningen geen Europees voetbal heeft behaald.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
2 jarig contract, volgend seizoen wellicht een clausule van onder de 10 miljoen, komend seizoen geen Europees Voetbal, en - niet lullig bedoeld - het is maar FC Groningen.
Het is fantastisch wat ie presteert, maar om te denken dat je 25 miljoen binnenhaalt... +- 15 met enige clausules en/of een % zou perfect zijn.
Daar blijft echt barweinig van over hoor na die 30% ong voor het Investering Fonds en Goteborgquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:28 schreef Prosac het volgende:
[..]
Daar teken ik voor hoor. Eigenlijk voor alles boven de 10 miljoen.
Lengte van contract en sportieve prestaties bepalen toch echt wel voor een heel groot deel een reël te vragen transfersom.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:35 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
De transfersom gaat echt niet lager , omdat FC Groningen geen Europees voetbal heeft behaald.
Denk je dat buitenlandse clubs 20 miljoen gaan neertellen bij een Nederlandse middenmoter?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:35 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
De transfersom gaat echt niet lager , omdat FC Groningen geen Europees voetbal heeft behaald.
Ik denk niet dat de buitenlandse clubs het zien als een subtopper als je al 2 jaar achter elkaar geen Europees voetbal haalt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:52 schreef Kerol het volgende:
Sinds wanneer is Groningen een middenmoter? Wie bepaalt dat?
De mods van Fok, met name Prosac.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:52 schreef Kerol het volgende:
Sinds wanneer is Groningen een middenmoter? Wie bepaald dat?
Neem bv: Zoran tosic heeft manu 16,9 miljoen betaald voor en speelde daarvoor bij Partizan Belgrado.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:53 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de buitenlandse clubs het zien als een subtopper als je al 2 jaar achter elkaar geen Europees voetbal haalt.
Partizan Belgrado heeft denk ik als talentenopleidingsploeg een bekendere en betere naam dan FC Groningen hoor.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:01 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
Neem bv: Zoran tosic heeft manu 16,9 miljoen betaald voor en speelde daarvoor bij Partizan Belgrado.
en niet alleen aan het buitenland. Groningen heeft groot gelijk om veel geld te vragen als ie geen clausule heeft.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:04 schreef venomsnake het volgende:
Ach, eens moet de eerste keer zijn dat een speler voor veel geld naar het buitenland gaat.
AZ, Twente en Heerenveen verkopen ook al (voor veel geld) aan het buitenland.
Veel geld? Samaras is de enige die ik zo kan herinneren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:04 schreef venomsnake het volgende:
Ach, eens moet de eerste keer zijn dat een speler voor veel geld naar het buitenland gaat.
AZ, Twente en Heerenveen verkopen ook al (voor veel geld) aan het buitenland.
Afonso Alves ging ook niet voor een stuiver weg.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Veel geld? Samaras is de enige die ik zo kan herinneren.
AZ heeft nu ook een andere positie dan Groningen bijv.
Het zal vooraf afhangen van hoeveel clubs hem daadwerkelijk willen en hoe de markt zich gaat bewegen. Mocht Toni of Ribery vertrekken, zou Bayern bijv ook zo maar kunnen komen.
Een speler heeft zelf ook wel eens wat te willen, zie Elia bijv nu en eerder met Suarez.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:06 schreef Dos37 het volgende:
[..]
en niet alleen aan het buitenland. Groningen heeft groot gelijk om veel geld te vragen als ie geen clausule heeft.
Gewoon betalen en niet zeuren.
Ojaquote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Afonso Alves ging ook niet voor een stuiver weg.
Alves, waarschijnlijk Elia en Arnautovic.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Veel geld? Samaras is de enige die ik zo kan herinneren.
Tja.. En spelers die presteren bij hun nationale elftal, en spelers die uitblinken op dit soort jeugdtoernooien gaan over het algemeen ook niet voor een appel en een ei weg. En dat geldt zeker voor aanvallers.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:13 schreef sjimz het volgende:
Maar ja, het is niet zo gek dat de spelers van Twente in de belangstelling staan.
Al 2 jaar achter elkaar 2e van Nederland.
Klopt, alleen laat hem dan eerst eens heel het toernooi goed presteren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:14 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tja.. En spelers die presteren bij hun nationale elftal, en spelers die uitblinken op dit soort jeugdtoernooien gaan over het algemeen ook niet voor een appel en een ei weg.
Tja Robben, Suarez en Berg.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:16 schreef Prosac het volgende:
En wij kunnen natuurlijk ook nog eens pronken als de club waar Robben zijn eerste stapjes in het profvoetbal zette.
Maar Berg is toch helemaal niet zoveel geblesseerd geweest?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:16 schreef Prosac het volgende:
En wij kunnen natuurlijk ook nog eens pronken als de club waar Robben zijn eerste stapjes in het ziekenhuis zette.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maar Berg is toch helemaal niet zoveel geblesseerd geweest?
quote:Berg maakt met drie treffers indruk op Villarreal
Geschreven op dinsdag, 16 juni om 23:56
Villarreal heeft dinsdag zonder meer een goede indruk gekregen van Marcus Berg. Een delegatie van de Spaanse club zat bij de wedstrijd tussen Zweden en Wit-Rusland (5-1) in het kader van het Europees Kampioenschap onder 21 jaar op de tribune voor de aanvaller van FC Groningen. Berg eiste met drie doelpunten een hoofdrol op.
Voor eigen publiek in Malmö maakte Berg drie treffers in het duel met Wit-Rusland. De aanvaller was voor rust twee keer trefzeker, en verscheen in de slotfase eveneens op het scorebord. Berg had zich vorige week al in productief opzicht onderscheiden bij de A-selectie. Tegen Malta (4-0 winst) scoorde hij zijn eerste interlandtreffer.
Volgens het doorgaans goed ingevoerde El Mediterraneo, een lokale krant uit Vila-real en omstreken, zat bestuurslid José Manuel Llaneza op de tribune voor Berg. Het ligt in de lijn der verwachting dat Giuseppe Rossi komende zomer aan een club uit de Serie A wordt verkocht. De Italiaans international geniet belangstelling van diverse clubs.
FC Groningen wil het contract met Berg openbreken, opwaarderen en verlengen. Dit naar aanleiding van de eerdere interesse van landskampioen AZ. Berg maakte twee jaar geleden de overstap van IFK Göteborg naar de Euroborg, waar hij binnen no-time tot onbetwiste aanvalsleider uitgroeide. Zijn contract loopt nog door tot medio 2011.
als ik de groningen fans moet geloven heeft Nijland gisteren toch de deal rond gemaakt in Rome?quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:28 schreef venomsnake het volgende:
Ik zou het erg leuk vinden als Berg naar de Primera Division zou gaan.
nee plus, waarom gaat Nijland naar Rome ipv zijn zaakwaarnemer?!quote:Op woensdag 17 juni 2009 07:39 schreef venomsnake het volgende:
Ik denk persoonlijk niet dat Nijland deals gaat maken zolang dat EK U21 bezig is.
Dat zou ik niet doen in ieder geval...
Als die Romeinen hem zo graag willen hebben komen ze maar naar Groningen toch?quote:Op woensdag 17 juni 2009 07:42 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
nee plus, waarom gaat Nijland naar Rome ipv zijn zaakwaarnemer?!
Volgens de zoon van de voorzitter (Zijp) is Nijland gewoon op vakantie gegaan naar Spanje.quote:Op woensdag 17 juni 2009 07:36 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
als ik de groningen fans moet geloven heeft Nijland gisteren toch de deal rond gemaakt in Rome?
Dat wisten meerdere FCG fans hier te roepen. Daarover iets bekend?
sja idd, of je nou Pep Guardiola heet of Adelaar, als je interesse hebt dan meld jij je als club bij de club van de speler,quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:19 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Als die Romeinen hem zo graag willen hebben komen ze maar naar Groningen toch?
Vorige week was de voorzitter van Inter nog in Barcelona om over Zlatan te praten..quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:35 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
sja idd, of je nou Pep Guardiola heet of Adelaar, als je interesse hebt dan meld jij je als club bij de club van de speler,
Sja ehhhh, ja (hier kan ik me uitlullen denk ik) maar dat zijn spelers uit de buitencategorie das andersquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:48 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Vorige week was de voorzitter van Inter nog in Barcelona om over Zlatan te praten..
quote:
Kan nog wel eens moeilijk worden dus...quote:Alhoewel een delegatie van Villarreal dinsdag de verrichtingen van FC Groningen-spits Marcus Berg bekeek, is de Spaanse club niet van plan om Giuseppe Rossi van de hand te doen. "Er zijn maar weinig clubs die een speler als Rossi kunnen betalen", stelt bestuurslid José Manuel Llaneza. "Voor minder dan veertig miljoen euro nemen we zeker niet plaats aan de onderhandelingstafel." (Diverse Spaanse media)
quote:Groningen has just been approached by a club - the masters AZ who have heard for about the price of Berg. But according to Sport Bladet sources Berg prefer not to AZ. If he should move in Holland is one of the big clubs Ajax and PSV used.
Gewoon ook opgepikt aan de hand van die 1 jaar oude uitspraken van Berg die verschenen toen AZ zich gemeld zou hebbenquote:
Weet ik maar die bungelen altijd rechts(onderaan).quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:53 schreef sjimz het volgende:
[..]
Stoke speelt PL, die hebben meer transferbudget dan elke Nederlandse ploeg.
Gezien zijn reactie na het verlies van NAC, denk ik dat het in ieder geval een pré is.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:58 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Weet ik maar die bungelen altijd rechts(onderaan).
Kan me voorstellen dat Europees voetbal ook wel eens leuk is om te spelen...
Maar goed, je speelt dan wel gewoon tegen Arsenal,Chelsea, Manchester United en Liverpool.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:58 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Weet ik maar die bungelen altijd rechts(onderaan).
Kan me voorstellen dat Europees voetbal ook wel eens leuk is om te spelen...
quote:European Championship U21 - Euroscout: Marcus Berg
Everton are one of 'several' Premier League clubs interested in Sweden starlet Marcus Berg following his sparkling hat-trick against Belarus - we took a closer look to find out just how good he is.
FOOTBALL Euro U21 Championships Sweden Marcus Berg - 0
More Stories
* Berg treble inspires Sweden
Throughout the European U21 Championship we will be compiling scouting reports on some of the continent's biggest talents.
Background:
Berg is fast acquiring a reputation in Holland as a real goal poacher, having netted 15 league goals in his first season with Groningen following a move from IFK Gothenburg in 2007.
Last season the 22-year-old striker added a further 17 for the Eredivisie club, taking his tally to 32 in just 56 games played.
That kind of form earned him a call-up to the full Sweden side in February last year and a maiden international goal soon followed - on his sixth international appearance, a World Cup qualifier against Malta earlier this month.
Standing six feet, Berg is equally adept in the air as on the ground, where he is comfortable with either foot, links up play well and possesses a natural eye for goal.
Such is his burgeoning reputation, and the fact that his current contract runs until the summer of 2011, it is thought a sizeable fee will be needed to wrest him away from Groningen. AZ Alkmaar and Lazio, along with Everton, among a host of interested parties.
And his performance in Sweden's opening match against Belarus is certain to have upped his value considerably.
Berg's agent told Eurosport that several Premier League clubs had called him immediately after the game to register their interest.
Put simply, Berg was sensational in Malmo. He displayed his full repertoire on his way to bagging a brilliant hat-trick - a mazy dribble for the first, a clinical volley for the second and a poacher's goal for the third.
He could have rounded it all off with a header late on, but even that miss will do little to avoid the inevitable comparisons with a rather more celebrated Swedish export, Zlatan Ibrahimovic.
Key moments:
...
Dribbling - 8/10
Pace - 8/10
Movement - 8/10
Passing - 8/10
Finishing - 10/10
Approximate value: £12m
Proposed destinations: Everton, Blackburn, Fulham
Bron
quote:De drie goals van Marcus Berg voor Jong Zweden tegen de beloftes van Wit-Rusland (5-1) hebben de spits van FC Groningen een topnotering opgeleverd in de scoutingboekjes van grote Europese clubs. FotbollsExpressen meent te weten dat Arsenal, Chelsea, Liverpool en Manchester United azen op Berg. Het Spaanse El Mediterraneo meldt dat Villarreal de verrichtingen van de Zweed nauwgezet volgt.
VI
En Rigtersquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:01 schreef wallofdolls het volgende:
Misschien maar beter ook als AZ m niet koopt. Pelle blonk ook uit op het betreffende EK en zie wat daar van gekoemen is
Ja inderdaad. Huntelaar blonk ook uit en die mag inmiddels ook al weer weg bij Real Madrid.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:01 schreef wallofdolls het volgende:
Misschien maar beter ook als AZ m niet koopt. Pelle blonk ook uit op het betreffende EK en zie wat daar van gekoemen is
Vertaald met google translatequote:Berg's agent: "Get a call from England, Italy and Germany"
Marcus's show has echoes in the soccer world.
Since yesterday, several clubs in Europe's biggest leagues called the agent.
- We received calls from English, Italian and German clubs, "says Martin Klette.
Marcus Berg was red-hot in the match against Belarus when he did a nice hattrick.
And it has also yielded results.
Agents' phones have not been silent.
- We have received calls from English, Italian, and German clubs, "said Berg's agent Martin Klette to fotbollskanalen.se.
He will not go into the clubs that have made their views, but says:
- There are big clubs, but clubs where it is realistic that he plays.
How much does his performance against Belarus? - It is clear that clubs may flinch. Either confirm that what the club already knew, or they might choose to prioritize him higher and scout him more.
Where would he play? - I know that his priority is Spain. But he is so professional that he would not refuse if he gets a good sportingly options elsewhere. He wants to move forward in its development, and play in a bigger club than he does now.
Bron
Ik ben bij bijna alle wedstrijden in de Euroborg geweest. Ook Portugal gezien, speciaal even op Nani gelet want die was net voor een behoorlijk aantal miljoenen als "de nieuwe C. Ronaldo" aan Manchester United verkocht.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:44 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Nani toen tegen NederlandAls ik het me goed herinner was hij nogal gefrustreerd.
Huntel-aars blinkt bij Real ook uit, maar daar gaat het momenteel puur om het stardom en niet om je excellente neusje voor goals. Net als Ruud dat deed trouwens . Nee je moet er ook nog 35 scharen uit kunnen floepen alvorens je scoort.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:03 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Huntelaar blonk ook uit en die mag inmiddels ook al weer weg bij Real Madrid.
Sinds wanneer ligt Rome in Spanje?!quote:- I know that his priority is Spain.
Ik denk dat hij prima past in Duitsland. Wolfsburg of zo (die ene goede spits zal vast vertrekken), of misschien iets als Stuttgart (Gomez gaat ook weg).quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Eigenlijk hoop ik niet dat hij naar Utd, Milan of Barca ofzo gaat, want ik denk dat hij nog niet zover is om zich daar structureel in de basis te spelen en twee jaar bij een Villarreal, Lazio, Genoa of zelfs AZ in de CL zou hem meer goed dan dan een soort van 'hype-aankoop' na een hattrick op een EK a la Rigters.
quote:'De voorkeur van Marcus gaat uit naar Spanje'
Geschreven op donderdag, 18 juni om 12:08
De verrichtingen van Marcus Berg op het EK onder 21 in het tricot van Zweden zijn niet onopgemerkt gebleven. Na zijn recente drie treffers tegen Wit-Rusland is de transferwaarde van de aanvaller van FC Groningen alleen maar meer gestegen. Martin Klette, zaakwaarnemer van Berg, blijft rustig onder de toegenomen belangstelling.
"We hebben inmiddels diverse gesprekken gevoerd met clubs uit Engeland, Italië en Duitsland", vertelt de belangenbehartiger donderdag in Expressen. "Het zijn weliswaar grote clubs maar de kans dat hij aan spelen toekomt is groot. De voorkeur van Berg gaat uit naar Spanje maar een ander land is geen onoverkomelijk probleem."
Vanuit Spanje lijkt vooralsnog alleen Villarreal geïnteresseerd in de diensten van de 22-jarige aanvaller. Bestuurslid José Manuel Llaneza zat dinsdag in Malmö op de tribune voor de zevenvoudig international. In Vila-real houdt men rekening met een zomers vertrek van leeftijdsgenoot Giuseppe Rossi naar het Italiaanse voetbal.
FC Groningen wil het contract met Berg openbreken, opwaarderen en verlengen. Dit naar aanleiding van de eerdere interesse van landskampioen AZ. Berg maakte twee jaar geleden de overstap van IFK Göteborg naar de Euroborg, waar hij binnen no-time tot onbetwiste aanvalsleider uitgroeide. Zijn contract loopt nog door tot medio 2011.
"Marcus wil zich verder ontwikkelen", vertelt Klette ten slotte. "Hij voelt zich op zijn gemak bij FC Groningen maar wil voor een grotere club spelen." Volgens diverse Zweedse media zou de voltallige top vier van de Premier League, Arsenal, Chelsea, Liverpool en Manchester United, eveneens belangstelling hebben voor de Scandinaviër.
quote:Ruim tien miljoen euro voor FC Groningen-spits
Ajax mikt nu op Marcus Berg en krijgt een nieuwe smoel
Marcus Berg is de belangrijkste kandidaat om de eerste grote aankoop van Ajax te worden. Het komt trainer Martin Jol wel goed uit.
Marcus Berg (22) geeft de nieuwe Ajax-trainer Martin Jol in ieder geval een mooi excuus. Bij de analyse van zijn selectie spookte er bij Jol meteen een opvatting door zijn hoofd die in De Arena alleen fluisterend mag worden uitgesproken. De spelers die hij voorhanden heeft functioneren niet in een systeem met vleugelaanvallers, maar wel in een twee-spitsen-systeem.
Zeg het maar niet te hard in Amsterdam, waar in de officieuze statuten van de club verankerd ligt dat een trainer altijd met buitenspelers moet proberen te spelen. Marco van Basten deed het, Henk ten Cate probeerde er het beste van te maken, net als Danny Blind voor hem. De laatste die er lak aan had was Ronald Koeman. Hij werd kampioen met twee spitsen.
Nu Berg waarschijnlijk de eerste grote aankoop van Jol gaat worden, kan het haast niet anders dan dat Ajax komend seizoen de pure vleugelflitsers afschaft, want net als bijna al zijn collega’s functioneert de Zweed het beste als hij een maatje in de punt van de aanval heeft. Jol zag het zelf ook, als toeschouwer op het EK onder-21 in Zweden waar de Scheveninger zijn nieuwe spits onlangs bekeek.
Berg schitterde op dat jeugdtoernooi, waardoor zijn naam ineens ook gelinkt werd met de grote topclubs. Arsenal, Liverpool, Manchester United en Chelsea werden aan hem gelinkt. Net als Lazio Roma, een van de favoriete clubs van de Zweed.
Niettemin zouden Ajax en FC Groningen al overeenstemming hebben bereikt over de komst van de spits. De Amsterdammers zijn bereid ruim tien miljoen euro te betalen voor Berg, die eerder dit jaar al heeft aangegeven graag naar De Arena te willen verhuizen. Het is niet duidelijk of daar verandering in is gekomen, nadat de grote Europese clubs hem op de scoutingslijst hebben gezet.
Fooi
Maar volgens bronnen in de top van de Ajax-leiding is er tussen de Amsterdammers en de Groningers al afgesproken dat de noorderlingen het nieuws naar buiten gaan brengen op het moment dat zij een opvolger voor de Zweed hebben gevonden.
Toch stond Berg niet boven aan de lijst van gewilde aankopen van Jol. De nieuwe coach wilde het liefst Eljero Elia naar Amsterdam halen, maar die transfer lijkt onwaarschijnlijk. Ajax bood acht miljoen euro aan FC Twente, te betalen in vier termijnen van twee miljoen. Dat bod noemde FC Twente-voorzitter Joop Munsterman ‘een fooi’. Bovendien peinst de preses er niet over om Elia te verkopen aan de concurrentie.
Het is de vraag of Ajax veel verder kan gaan voor Elia. De financiële armslag die de Amsterdammers hebben gekregen met de verkoop van onder anderen Klaas-Jan Huntelaar en Wesley Sneijder naar Real Madrid hebben weliswaar miljoenen opgeleverd, maar ook de Spanjaarden betalen die bedragen in termijnen. ‘Wij willen Elia en hij wil graag naar ons. Ik hoop dat het allemaal positief gaat verlopen’, aldus Jol.
Het probleem bij Ajax ligt vooral in de routine die er ontbreekt, vertelde de nieuwe coach gisteren. ‘Twee jaar geleden won Ajax onder leiding van Henk ten Cate bijna de landstitel. Van dat team zijn jongens zoals Edgar Davids, Jaap Stam, Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar vertrokken. En voeg Thomas Vermaelen daar als laatste ervaren speler maar aan toe’, aldus Jol. ‘Als we die specialisten weer hebben, gaan we gewoon meedoen om de prijzen.’
DePers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |