Ik ben in ieder geval wél benieuwd naar het album.quote:White Lies één grote leugen?
Ja!
White Lies wordt getipt als the next big thing. Na vanavond moet zelfs de grootste fan toegeven dat dit trio nog ver van wereld heerschappij verwijderd is. Of alle festivalbezoekers moeten ineens accepteren dat de zang vals is, de band geen uitstraling heeft en de hits live worden verneukt.
GEZIEN:
White Lies, London Calling grote zaal, 14 november 2008
MUZIEK:
The Rakes, The Killers, Editors, Interpol... vul maar aan. Deze jongens willen graag bij het rijtje horen. Menigeen ziet ze al de Lowlands Alpha-tent vullen. De heren uit Manchester lenen stukjes van de hiervoor genoemde bands en kiezen ervoor zo min mogelijk rustmomenten in te bouwen.
PLUS:
De ambitie straalt van deze band af. Het prikbordaffiche moet iets zijn geweest als: "Muzikant gaat wereld veroveren. Wie doet mee?" De pakjes kloppen. Het moeilijke licht van onder klopt. De overgave en inzet klopt. White Lies komt naar je toe deze winter!
MIN:
Ambitie is overal buiten Nederland een gewaardeerde kwaliteit. Dat je voor de invulling van je strijdplan luistert naar andere bands is meer dan logisch. Maar wat doe je wanneer blijkt dat al je bandgenoten, jezelf incluis, net iets mindere muziekgoden blijken te zijn? Dan creëer je extra veel visuele afleiding en hoop je dat niemand het door heeft.
CONCLUSIE:
Helaas, je bent gepakt. Ga direct naar de gevangenis. Ga niet langs "Start". U ontvangt geen eeuwige roem, pakken geld en jonge strakke groupies. Nu als een gek een oortje aanschaffen en zangles nemen. Ik heb zojuist geleerd dat dit fenomeen niet 'vals' is maar 'onvast'. Zanger Harry McVeigh zit namelijk wel op de juiste toonhoogte, maar weet deze niet vast te houden. Hoe dan ook: White Lies is niet okay en heeft geen verbetering in het vooruitzicht.
CIJFER:
5
Iedere band lijkt altijd op het begin volgens mensen té veel op een andere band. Na een tijdje verdwijnt die reputatie bij White Lies wel als ze zo doorgaan.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:11 schreef Ventilator het volgende:
Goed album, goede band!Beter goed gejat, dan slecht bedankt!
Dat had ik nu precies hetzelfde bij To Lose my life.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:49 schreef Shadow_NL het volgende:
Meer mensen die vrijdag naar concert in Koln gaan?
Heb de cd nu stuk of 10-15 keer beluisterd en moet zeggen dat ik het hele aardige muziek vind.
Favorieten tot nu toe: Unfinished Bussines, Fairwell to the Fairground, Death en Fifty on our Foreheads.
Vond het nummer To Lose my life in het begin echt super vet maar die is bij mij echt heel snel gaan vervelen.
Ben ook bang dat dit album over een tijdje in zijn geheel gaat vervelen en dat ik to lose my life niet meer vaak ga draaien. Tot nu toe vind ik het dus allemaal wel redelijk vet maar ik vraag me af voor hoelange tijd dit is.
Hoe denken jullie daarover?
Ik ga ze ook nog zien op Lowlands. Maar de White Lies hebben me overtuigd om nog een keertje te gaan. Mooie cd, mooie sound. Niet origineel maar ik kan er wel van genieten!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:15 schreef Smart_ass het volgende:
Mm heb ze op Lowlands en in Melkweg al gezien, en ze komen dit jaar weer naar Lowlands. Denk dat ik de Effenaar maar oversla.
Dan mogen ze eerst eensch wat aan hun podiumpresentatie doen. Die zanger geeft vaak de indruk dat 'ie niet weet wat 'ie op 't podium moet doen. Leuk bandje, maar meer voorlopig even niet..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:46 schreef Acathla het volgende:
Het optreden op Rock Werchter vond ik erg goed. Zou best wel eens een grote band kunnen worden. Live stukken beter te verteren dan op plaat.
Volledig mee eens. 30 euro vind ik echt veel te veel. Ik zou er maximaal 15 euro voor over hebben.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:50 schreef Shadow_NL het volgende:
Nieuwe single van het in Januari te verschijnen nieuwe album "Ritual" is gisteren ook voor het eerst gedraaid op de radio:
![]()
Ik vind het na de eerste luisterbeurten wel aardig klinken. Dit speelde ze ook al op Rock in Park en toen had ik ook al meteen een positieve induk. Zo te horen gaan ze wel op dezelfde manier door als op To Lose My Life. Hoewel ik zelf een groot fan ben van het 1e album, weet ik niet of het positief gaat uitvallen als ze datzelfde trucje nog eens gaan herhalen.
Ze staan trouwens 17 Januari ook in de HMH, maar de kaartjes kosten 29.50! Ik heb ze nu 3 keer live gezien en het waren best vette optredens, maar 30 euro lijkt me toch wel een beetje teveel van het goede...
Ik zou eerder zeggen, waarom die klote HMH? Waarom niet gezellig in Paradiso? Die 30 euro is natuurlijk niet goedkoop, maar dat is inherent aan optredens in zalen als de HMH, daar kom je vaak niet in voor 15 euro...quote:Op donderdag 18 november 2010 11:57 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Volledig mee eens. 30 euro vind ik echt veel te veel. Ik zou er maximaal 15 euro voor over hebben.
Must have!quote:Op maandag 20 december 2010 18:07 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
Includes: 6x 7" vinyl (including one containing 2 album demos), Bonus CD of remixes, signed artwork + MP3 of all featured audio
Tracklisting
1. Is Love
2. Strangers
3. Bigger Than Us
4. Peace & Quiet
5. Streetlights
6. Holy Ghost
7. Turn The Bells
8. The Power & The Glory
9. Bad Love
10. Come Down
11. Strangers (Bonus demo)
12. Come Down (Bonus demo)
Remixes CD
1. Bigger Than Us – Factory Floor remix
2. The Power & The Glory – Bibio remix
3. Is Love – Stereolab remix
4. Bigger Than Us – Walls remix
5. The Power & The Glory – Wax Stag remix
Tof! Net besteld maar
Ik zit het te overwegen. Ik heb er lak aan dat ze klinken zoals het laatste Editors album; ik vind Bigger than Us écht een geweldige plaat. Ze zijn overigens volledig nieuw voor me...quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:18 schreef buishuis het volgende:
Mensen die al 'n kaartje hebben besteld voor het concert?
dit.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:07 schreef Näsenbar het volgende:
Tegenvallen doet ie niet, imponeren ook niet.
Ik heb exact het tegenovergestelde: ik vond het vorige album totaal oninteressant. Ondanks het feit dat het allemaal wel een beetje als een gimmick aanvoelt, vind ik het donkere synthesizer geluid van Rituals véél gaver dan eerder genoemde.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vind het wel een goede en mooie plaat. Maar in vergelijking met de eerste vind ik hem wel een stuk minder pakkend (iig niet direct), en gewoon behoorlijk anders. Voor mij maakt hem dat niet direct slechtervind beide platen allebei gewoon op een andere manier mooi
Wat? Album van het voorprogramma? Wat is het voorprogramma dan?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 20:29 schreef Thijsssss het volgende:
Album van het voorprogramma is vele malen beter dan het nieuwe album van White Lies. Zonde dat ze niet voor een losse show naar Amsterdam komen
Ja maar Pitchforkquote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:20 schreef Grobbel het volgende:
Tegengas: http://pitchfork.com/reviews/albums/15009-ritual/
Bombay Bicycle Club? The Last Shadow Puppets? Elbow?quote:Op zondag 25 januari 2009 22:12 schreef Egamer het volgende:
Tot nu toe mijn favoriet voor het jaar 2008. Geweldige muziek.
Dit.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vind het wel een goede en mooie plaat. Maar in vergelijking met de eerste vind ik hem wel een stuk minder pakkend (iig niet direct), en gewoon behoorlijk anders. Voor mij maakt hem dat niet direct slechtervind beide platen allebei gewoon op een andere manier mooi
Om hier nog op terug te komen, vandaag post gehad van Universal! Een nieuw printje, gesigneerd bij de HMHquote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Nog iemand die de box gekocht heeft?
Mijn artwork printje was niet gesigneerd
Ah thanks, die heb ik ook meteen maar even gescoordquote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:04 schreef RonB79 het volgende:
Na bijna 2 jaar mag hier wel weer eens wat geschreven worden!
De heren hebben ondertussen twee albums uitgebracht en het derde album, Big TV, is vandaag bekend gemaakt. Het nummer Getting Even kan je gratis downloaden en ik vind het een knaller!
https://soundcloud.com/whitelies/white-lies-getting-even
De gesigneerde en gelimiteerde 2cd editie heb ik ondertussen al besteld
Ja hequote:Op woensdag 19 juni 2013 12:17 schreef R4m0n_46 het volgende:
Deze is toch ook wel lekker, al 2 goede nummers
https://soundcloud.com/whitelies/white-lies-there-goes-our-love
Viel me wel op dat ze de tracklist hebben gemaakt voor een LP. Album duurt 45 minuten en valt perfect te verdelen in 2 helften.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:18 schreef Spezza19 het volgende:
That reminds me, ik moet hem nog even bestellen
Eerst maar even de CD versie, kijk ik daarna wel of ie LP waardig is.
Ik vind hun tweede cd minder geslaagd en is hier maar weinig gedraaid. Bigger than us is dan wel een uitschieter maar het gehele album vind ik zelf zwak. Het nieuwe album draai ik op dit moment dagelijks. Paar zwakke broeders op het einde maar meer dan 75% vind ik top. Op dit moment staat album 3 net zo hoog als album 1. Rituals met afstand derde.quote:Op zondag 1 september 2013 09:42 schreef Spezza19 het volgende:
Wat was er mis met hun tweede album dan?
Ik vind het een heerlijk album... Die nieuwe trouwens ook.
Opposites staan op een andere locatie: Peoples Place. Om 23:30 begint het volgende feest pas. Dus dat is genoeg tijdquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:29 schreef Spezza19 het volgende:
Volgens mij wordt dat Paradiso concert niet zo heel denderend... Aangezien ze maar in een tijdslot van anderhalf uur staan. En dan moet je bedenken dat Opposites daarna komen, dus moet er nog wat opgebouwd worden... Dus zullen misschien uurtje spelen....
Ah... dat staat anders niet op Paradiso vermeld... Paradiso staat Opposites gewoon daar...quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:32 schreef chansadres het volgende:
[..]
Opposites staan op een andere locatie: Peoples Place. Om 23:30 begint het volgende feest pas. Dus dat is genoeg tijd
Het is gewoon een volledige show + support act. Zaal open om 19:30 voorprogramma begint dan om 20 uur tot een uur of 20:40, dan White Lies rond 21:00. Zo gaat het bijna altijd met concerten in Paradiso. Opposites is namelijk hier: http://goo.gl/maps/umeGvquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:50 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ah... dat staat anders niet op Paradiso vermeld... Paradiso staat Opposites gewoon daar...
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe concerten werken hoor.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het is gewoon een volledige show + support act. Zaal open om 19:30 voorprogramma begint dan om 20 uur tot een uur of 20:40, dan White Lies rond 21:00. Zo gaat het bijna altijd met concerten in Paradiso. Opposites is namelijk hier: http://goo.gl/maps/umeGv
Ik weet toch niet of jij 1 keer per jaar of 100 keer per jaar naar de concert gaat, ik probeer gewoon wat informatie te geven. En het staat weldegelijk duidelijk aangegeven op de site van Paradisoquote:Op dinsdag 5 november 2013 12:34 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe concerten werken hoor.
Staat dus niet duidelijk aangegeven op de site van Paradiso zelf. Zoals ik net al zei.
Ik vind voorprogramma's vaak of heel goed, of echt helemaal niets. 50/50 meestal. Maar ik kan helemaal geen informatie vinden over die band? Ik denk dat ze ipv. In The Valley, In The Valley Below bedoelen, die muziek past ook wel bij White Lies. Ik heb die band gezien op Pukkelpop, was serieus een goed optreden en lekkere muziek.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:39 schreef Spezza19 het volgende:
Locatie people's place stond er van de week nog niet bij
Maar goed om te weten... Scheelt mij weer vrije uren... Anders had ik eerder van werk weg gemoeten... Nu dus gewoon lekker half 9 aankakken... voorprogramma's....
In dit topic: MUZ / The Killers #18 Paradiso wil user: chansadres van zijn ticket(s) af. Misschien kun je met hem een leuke prijs onderhandelen?quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:46 schreef Dagoduck het volgende:
Damn, als het nou een tientje goedkoper was geweest was ik heen gegaan.
Dat zijn kaarten voor De Effenaarquote:Op dinsdag 5 november 2013 15:10 schreef CoExist het volgende:
[..]
In dit topic: MUZ / The Killers #18 Paradiso wil user: chansadres van zijn ticket(s) af. Misschien kun je met hem een leuke prijs onderhandelen?
Net zo leuke kaarten, heurquote:Op dinsdag 5 november 2013 15:41 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat zijn kaarten voor De Effenaar
En zo ging het dus voor de verandering niet. Stipt 20:30 begon White Lies! <3quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het is gewoon een volledige show + support act. Zaal open om 19:30 voorprogramma begint dan om 20 uur tot een uur of 20:40, dan White Lies rond 21:00. Zo gaat het bijna altijd met concerten in Paradiso. Opposites is namelijk hier: http://goo.gl/maps/umeGv
Ik was rond 20 uur binnen en heb geen voorprogramma gezien...quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Hadden ze geen voorprogramma dan? En weet iemand of dat er vanavond ook niet is, want dan moet ik nog haasten om op tijd te zijn?
Nee, ik zie daar ook niks van op de site van de Effenaar of op hun eigen site. Op tijd binnen zijn dan! Waren ze goed?quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:32 schreef AtseBenjamin het volgende:
[..]
Ik was rond 20 uur binnen en heb geen voorprogramma gezien...
Ze waren geweldig! Kleinere zaaltjes komt White Lies beter tot zijn recht dan bijv. de HMH waar ze een paar jaar geleden stonden.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, ik zie daar ook niks van op de site van de Effenaar of op hun eigen site. Op tijd binnen zijn dan! Waren ze goed?
Ik had het dan ook over Paradisoquote:Op vrijdag 8 november 2013 08:26 schreef AtseBenjamin het volgende:
[..]
En zo ging het dus voor de verandering niet. Stipt 20:30 begon White Lies! <3
Ah vandaar, toen waren ze al klaarquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:32 schreef AtseBenjamin het volgende:
[..]
Ik was rond 20 uur binnen en heb geen voorprogramma gezien...
In The Valley Below heb ik gezien op Pukkelpop, vond het wel een leuk bandjequote:Op vrijdag 8 november 2013 11:42 schreef ZwarteMagika het volgende:
Florence + The Machine (nouja, lookalike) stond in het voorprogrammaVond ze wel goed!
White Lies vond ik echt enorm tegenvallen. Vervelend publiek ook (heb op 2 plekken gestaan, geluid was niet te harden vooraan).
De Foo Fighters topicreeks heeft 3 topics en de Arctic Monkey reeks 84. Het is net wie er posten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:02 schreef MacorgaZ het volgende:
Trouwens typerend dat dit topic 5 jaar oud is en net over de helft is
Zouden ze nog doorbreken bij een groter publiek zoals The Killers of niet?
Eigenlijk hoop ik dat ook niet trouwens
Ik heb ze dus niet live gezien op Pinkpop dit jaar. Ik ging naar Joe Bonamassaquote:Ik ga ze trouwens live zien op Pinkpop dit jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |