abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:24:59 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64055548
Een twaalfjarig meisje is verlamd geraakt vanaf haar middel door een "mysterieuze ziekte" die intrad, dertig minuten nadat ze as ingeënt met het vaccin dat zou beschermen tegen baarmoedhalskanker.

Het meisje, Ashleigh Cave, werd al kort na de inenting duizelig en had last van hoofdpijn, waardoor ze de dagen erop herhaaldelijk flauwviel. Haar moeder wijt de toestand van Ashleigh aan haar intenting tegen het humaan papillomavirus (HPV), die in september werd ingevoerd als onderdeel van het overheidsvaccinatieprogramma.

Meisjes van 12 en 13 krijgen in het Verenigd Koninkrijk de vaccinatie "Cervarix" (van GlaxoSmithKline), een concurrent van "Gardasil" (van Merck & Co.).

Bron

Wees gewaarschuwd en laat je dochter niet slachtoffer worden ...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64055695
Tsja, als veel artsen en wetenschappers nog van mening zijn dat het vaccin verder onderzoek behoeft, dan kan je denk ik beter daar naar luisteren, en wachten.
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2008 @ 13:30:08 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_64055699
Het volledige bericht.
( BRON ! )
quote:
Mystery illness paralyses girl given cervical cancer jabDaniel Foggo and Philip Cardy
A 12-year-old schoolgirl has been left paralysed from the waist down by a mystery illness that came on 30 minutes after she was given the new anticervical cancer jab.

Ashleigh Cave suffered dizziness and headaches soon after the vaccination at her school and then deteriorated rapidly, collapsing several times over the following days.

A week later she was admitted to hospital after losing all strength in her legs and, two months on, there has been no improvement.

Her mother Cheryl, 37, from Aintree, Merseyside, is blaming her daughter’s condition on the human papillomavirus (HPV) jab, which was introduced in Britain in September as part of a government-funded vaccination programme.

All girls aged 12 and 13 are being offered vaccinations with Cervarix, a drug that stimulates the body to defend itself against HPV, to protect against the later onset of cervical cancer which is linked to the virus.

In America, where an immunisation programme using a similar product, Gardasil, began more than a year earlier, there have been dozens of serious “adverse events” reported in which a link to the vaccinations is suspected.

They included 30 deaths in addition to cases of Guillain-Barré syndrome, an auto-immune disease that can cause paralysis. The American authorities have said, however, that there is no evidence the HPV jabs caused these reactions.

Ashleigh’s case has been logged with Britain’s Medicines and Healthcare products Regulatory Agency as an instance of possible Guillain-Barré syndrome, although her doctors have now apparently ruled it out as the cause.

The agency has also indicated that the illness was probably not caused by the jab. Ashleigh’s doctor at Alder Hey children’s hospital, Liverpool, where she is undergoing tests, has said she did not have a “pathological reaction” to the vaccine.

Cheryl Cave said that she found the timing of her daughter’s symptoms impossible to ignore.

She said that within 30 minutes of Ashleigh having the jab at Maricourt Catholic high school on the morning of October 15, she was complaining of severe headaches and dizziness. Over the next 48 hours her condition worsened and she collapsed five times. Two days later they set off to visit friends in Hampshire but the schoolgirl collapsed again on the train.

She was admitted to Frimley Park hospital in Camberley, Surrey, where doctors gave the initial diagnosis of “vertigo and generalised myalgia, probably due to recent vaccinations”.

On October 22, a week after she was given the HPV jab, she was admitted to Alder Hey hospital, where she has remained ever since.

Her mother said: “At first they tried to tell us she was imagining it because she was being bullied . . . they will not mention her illness and the vaccine in the same sentence.”

A spokesman for the medicines agency said: “Guillain-Barré syndrome naturally occurs in the population. There is no good evidence to suggest that the Cervarix vaccine can cause [it].”

GlaxoSmithKline, which makes Cervarix, said that the agency had suggested the case “was not linked to the vaccine”.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:31:04 #4
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64055724
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:24 schreef Lambiekje het volgende:
Een twaalfjarig meisje is verlamd geraakt vanaf haar middel door een "mysterieuze ziekte" die intrad, dertig minuten nadat ze as ingeënt met het vaccin dat zou beschermen tegen baarmoedhalskanker.

Het meisje, Ashleigh Cave, werd al kort na de inenting duizelig en had last van hoofdpijn, waardoor ze de dagen erop herhaaldelijk flauwviel. Haar moeder wijt de toestand van Ashleigh aan haar intenting tegen het humaan papillomavirus (HPV), die in september werd ingevoerd als onderdeel van het overheidsvaccinatieprogramma.

Meisjes van 12 en 13 krijgen in het Verenigd Koninkrijk de vaccinatie "Cervarix" (van GlaxoSmithKline), een concurrent van "Gardasil" (van Merck & Co.).

Bron

Hoeveel meisjes zijn er al gevaccineerd? Als dit namelijk 1 op de 9.000.000 miljoen is durf ik de gok wel te nemen. Daarnaast vind ik haar moeder (tenzij ze ook de behandelend arts is) niet echt een betrouwbare bron voor het stellen van de juiste diagnose...

(Gelukkig heb ik alleen maar zoons )
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:34:31 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64055808
TT is misleidend, post hoc ergo propter hoc drogredenering.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:38:01 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64055893
quote:
A spokesman for the medicines agency said: “Guillain-Barré syndrome naturally occurs in the population. There is no good evidence to suggest that the Cervarix vaccine can cause [it].”
Maw wederom een typisch Lambiekje topic, met veel suggestie, halve artikelen, halve waarheden en naar zijn eigen mening toe redenerend.

Schopje TRU, dus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2008 @ 13:40:09 #7
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_64055937
quote:

quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:31 schreef Echo99 het volgende:

(Gelukkig heb ik alleen maar zoons )
Die hebben hun BMR (Bof-Mazelen-RodeHond) prikje toch wel gehad?
quote:
Mogelijke bijwerkingen
De meeste kinderen en volwassenen hebben geen last van een vaccinatie. De prik zelf kan wat pijnlijk zijn en kleine kinderen zullen meestal kortdurend huilen. In sommige gevallen wordt de injectieplaats rood en ontstaat er zwelling. Leg liever geen natte lappen of ijskompressen op de prikplek. Dat kan zelfs extra klachten veroorzaken.
Koorts is een zeldzame bijwerking van vaccinatie.
Allergische reacties treden wat vaker op bij inenting met immunoglobulinen. Bij deze passieve vorm van immunisatie worden vooraf gevormde antilichamen ingebracht. De klachten kunnen variëren van verkoudheid of een loopneus tot misselijkheid, prikkelbaarheid, een lichte huiduitslag en gewrichtspijn.
In zeer zeldzame gevallen (ongeveer 1 op 25.000) kunnen ernstigere reacties op het toegediende vaccin optreden. Onder ernstige reacties wordt verstaan:
Zwelling van een groot deel van de arm of het been waarin de injectie gegeven is.
Koorts hoger dan 40 graden.
Langdurig (meer dan 3 uur) krijsen
Een wegraking (collaps)
Stuipen (convulsies)
Bepaalde hersenaandoeningen (encefalitis, encefalopathie)
Ernstige allergische reacties (anafylactische shock)

Deze bijwerkingen komen niet allemaal even vaak voor en gelukkig zijn de ernstigste bijwerkingen ook de meest zeldzame. Zo krijgt ongeveer één op de miljoen kinderen na een vaccinatie tegen BMR (bof, mazelen, rode hond) last van toevallen.
De kans op bijwerkingen is het grootst bij het toedienen van de eerste vaccinaties op de leeftijd van twee maanden. Uw baby wordt dan eerst door de jeugdarts onderzocht voordat de inentingen worden gegeven. Zijn de eerste inentingen goed verlopen, dan wordt de kans op bijwerkingen bij latere vaccinaties steeds kleiner.
Maak altijd een zorgvuldige afweging tussen alle mogelijke bijwerkingen van vaccinatie en de risico's die u of uw kind lopen zonder vaccinatie
Lambiekje, heb jij kinderen?
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:44:03 #8
52357 Lambiekje
pi_64056035
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Maw wederom een typisch Lambiekje topic, met veel suggestie, halve artikelen, halve waarheden en naar zijn eigen mening toe redenerend.

Schopje TRU, dus.
waarom is het NIET mogelijk om ZEER ZEER kwalijk zaken niet aan de man te brenge hier.
in amerika is het aan de lopende band waar het fout gaat. Het valt nog mee dat zij niet gestorven is.

Waarom wil men zo graag hun dochter blootstellen aan deze ongein?
Als je je echt had verdiept dan had je geweten dat het echt helemaal nergens goed voor is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:45:56 #9
52357 Lambiekje
pi_64056078
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

[..]

nog niet maar ik zou ELKE vorm van vaccinatie weigeren. Ik vind het ook al kwalijk genoeg dat er kwik en rattegif toegedient wordt aan zeer jongen kinderen en dat mijn ouders me daar aan bloot hebben gesteld.
pi_64056084
quote:

Bron

Dit is NWS niet BNW
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:46:39 #11
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64056102
quote:

[..]

[..]

[..]

Mijn zoontjes zijn trotse deelnemers van het Rijksvaccinatieprogramma. (Het klinkt wel erg Derde Rijk-achtig)
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:47:19 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_64056124
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 16-12-2008 18:08:45 ]
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:47:37 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64056141
penicilline heeft tig meer slachtoffers gemaakt.... ook maar verbieden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:49:46 #14
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64056183
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nog niet maar ik zou ELKE vorm van vaccinatie weigeren. Ik vind het ook al kwalijk genoeg dat er kwik en rattegif toegedient wordt aan zeer jongen kinderen en dat mijn ouders me daar aan bloot hebben gesteld.
Maar dan ook niet gaan zeiken als ze difterie, kinkhoest, tetanus, polio, bof, mazelen, rode hond, Haemofilus influenzae type B; hersenvliesontsteking of pneumokokkenziekten krijgen.
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:51:25 #15
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64056233
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:47 schreef Re het volgende:
penicilline heeft tig meer slachtoffers gemaakt.... ook maar verbieden
Moordenaars zijn het!!!!
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:52:52 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64056277
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:49 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Maar dan ook niet gaan zeiken als ze difterie, kinkhoest, tetanus, polio, bof, mazelen, rode hond, Haemofilus influenzae type B; hersenvliesontsteking of pneumokokkenziekten krijgen.
Die krijgen ze natuurlijk alleen vanwege de chemtrails en het kwik in spaarlampen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:52:52 #17
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_64056279
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:44 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

waarom is het NIET mogelijk om ZEER ZEER kwalijk zaken niet aan de man te brenge hier.
in amerika is het aan de lopende band waar het fout gaat. Het valt nog mee dat zij niet gestorven is.

Waarom wil men zo graag hun dochter blootstellen aan deze ongein?
Als je je echt had verdiept dan had je geweten dat het echt helemaal nergens goed voor is.
Wijs ons dan vooral op de wetenschappelijke publicaties waaruit blijkt dat inentingen slecht zijn voor de volksgezondheid.
Siamo Tutti Antifascisti!
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:57:11 #18
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64056394
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:44 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom is het nergens goed voor om beschermd te worden tegen dodelijk ziektes?
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:58:52 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64056432
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit is NWS niet BNW
en dit soort neveneffecten van een inenting vind jij geen nieuws
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:00:28 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64056476
- edit -

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2008 14:02:50 (User-bash, zinloos) ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64056498
Ik vind de roep om verplaatsing van dit topic naar een ander forum vooralsnog niet terecht. Het gaat hier om een concreet, actueel nieuwsfeit, met een betrouwbare bron. Ik wil wel waken voor een al te hoog TRU-gehalte in dit soort topics. Graag dus discussies over de wenselijkheid van dit vaccin, maar liever geen conspiracytheorieën alsof regeringen dit allemaal bedenken om tieners te doden enzo.

Ik vond de topictitel trouwens erg techisch, met termen die menigeen niet kent. Vandaar dus een titel die hopelijk wat begrijpelijker is.
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:01:41 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64056513
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:58 schreef teamlead het volgende:

[..]

Als er 1 keer iets gebeurt is het nog geen neveneffect.

Volop meisjes worden ingeënt rond de 12 jaar en je kan moeilijk elk kwaaltje dat één of twee keer voorkomt in de rest van hun leven toeschrijven aan de inenting.
pi_64056516
quote:

[..]

Het gaat hier om 1 enkel geval, niet een hele serie.
Of gaan we straks ook nieuwsberichten posten van elke medische misser?
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:02:12 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64056530
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vond de topictitel trouwens erg techisch, met termen die menigeen niet kent. Vandaar dus een titel die hopelijk wat begrijpelijker is.
Hij bevat nog steeds een drogredenering en is nog steeds misleidend.

Door -> Na.
pi_64056579
Akkoord, soylent. Verandering doorgevoerd. Nu graag on-topic over het onderwerp, in plaats van een discussie over de topicstarter.
pi_64056580
Meiden worden door het geven van dit soort inentingen uitgenodigd om de hoer te gaan spelen. Je kunt baarmoederhalskanker beter voorkomen door die meiden beter voor te lichten en met klem te adviseren het (voor zover mogelijk) bij één vaste partner te houden.
pi_64056627
quote:

[..]

Eén op de hoeveel miljoen? Nee, niet interessant dus, aangezien er altijd wel ergens een uitzondering is.
Powered by Janetje®
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:06:08 #28
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64056643
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:03 schreef buachaille het volgende:
Meiden worden door het geven van dit soort inentingen uitgenodigd om de hoer te gaan spelen. Je kunt baarmoederhalskanker beter voorkomen door die meiden beter voor te lichten en met klem te adviseren het (voor zover mogelijk) bij één vaste partner te houden.
Dat het "abstinence"-verhaal niet werkt is al meerdere keren gepubliceerd, maar dan nog, stel dat voorlichting werkt, waarom moet het dan of-of zijn en zou je het niet allebei doen? Van een vaste partner kun je overigens ook HPV krijgen, aangezien meer dan de helft drager is.
pi_64056745
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:06 schreef soylent het volgende:

Dat het "abstinence"-verhaal niet werkt is al meerdere keren gepubliceerd, maar dan nog, stel dat voorlichting werkt, waarom moet het dan of-of zijn en zou je het niet allebei doen? Van een vaste partner kun je overigens ook HPV krijgen, aangezien meer dan de helft drager is.
Ik zeg niet dat ze monogaam moeten zijn maar als ze eerst maar eens zorgen dat ze 3 maanden verkering hebben voordat ze de koffer in duiken dan zou dat al veel schelen. Ik ben niet principieel tegen die inentingen maar al eerder was aangegeven dat het middel nog niet volledig uitgetest is. Laat ze eerst nog maar eens een paar miljoen konijnen en apen met dat middel inspuiten voordat ze beginnen met mensen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:11:16 #30
66444 Lord_Vetinari
pi_64056783
quote:

[..]

quote:
Waar zie jij dat dit een neveneffect van de inenting is? Ik zie een hoop speculatie en verdachtmaking van onze huis-conspiracy-nut, maar geen wetenschappelijk bewijs.
pi_64056786
quote:
Hoe weet jij dat het een neveneffect is van de inenting? Het gaat hier om miljoenen mensen. Voorbeeldje: Stel dat je 1 van een miljoen mensen bent die wordt ingeent. De kans dat jij na deze inenting aangereden wordt is bijna nul. De kans dat IEMAND na deze inenting aangereden wordt is heel groot. Dat betekent echter niet dat er een verband is tussen inenting en aanrijding...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2008 14:12:57 ]
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:12:27 #32
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64056817
En Lambiekje reageert niet meer omdat...?
Lang leve mij! *O*
pi_64056855
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:12 schreef Echo99 het volgende:
En Lambiekje reageert niet meer omdat...?
...hij allergisch is voor argumenten.
pi_64056910
Mooi, er is dus een nieuwe standaard dat alle conpiracy idioten hun shit gaan dumpen in NWS
pi_64056979
Ik vroeg of het over het onderwerp mocht gaan, in plaats van over de topicstarter.

Wanneer een meisje zo kort na een intenting verlamd raakt, heeft dat nieuwswaarde. En dan kan er wel één of andere ziekte of syndroom meespelen, maar het is dan nog de vraag of die/dat zich had openbaard als de inenting niet was gegeven.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de middel erger is dan de kwaal, of wel?
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:19:42 #36
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_64057011
Ah welkom terug Lambiekje
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:20:49 #37
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64057036
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:09 schreef buachaille het volgende:
Laat ze eerst nog maar eens een paar miljoen konijnen en apen met dat middel inspuiten voordat ze beginnen met mensen.
Het gaat om HPV – Humaan Papillomavirus. Deze virussen zijn heel erg soortgebonden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:23:20 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_64057096
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vroeg of het over het onderwerp mocht gaan, in plaats van over de topicstarter.

Wanneer een meisje zo kort na een intenting verlamd raakt, heeft dat nieuwswaarde. En dan kan er wel één of andere ziekte of syndroom meespelen, maar het is dan nog de vraag of die/dat zich had openbaard als de inenting niet was gegeven.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de middel erger is dan de kwaal, of wel?
Sorry, maar dit is kul, zoals al een paar keer is aangetoond. Als 1 op de x-miljopen mensen ziek wordt na inenting is de waarschijnlijkheid dat het 1 met het ander te maken heeft zo goed als nul. Er zullen vast ook mensen zijn die griep gekregen hebben, longontsteking, een gekneusde teen opf die dezelfde avond bloedgeil waren en hun man / vriend all hoeken van de slaapkamer hebben laten zien.

Ik heb het al eerder gezegd: het krampachtig vasthouden van topics in bepaalde subfora neemt belachelijke vormen aan.
pi_64057189
Als die meisjes nu massaal baarmoederkanker krijgen dan is het nieuws, al die mensen die griep krijgen na de griepprik hoor je niets over. Dat er nu een meisje tussen zit die blijkbaar al wat onder de leden had, en waar de prik als trigger heeft gewerkt is toch niet zo bijzonder?
Powered by Janetje®
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 december 2008 @ 14:28:31 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64057217
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:52 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Wijs ons dan vooral op de wetenschappelijke publicaties waaruit blijkt dat inentingen slecht zijn voor de volksgezondheid.
Ow die zijn er wel hoor. Zoals recentelijk de ophef over het verouderde cellulair kinkhoest vaccin wat in het rijks vaccinatie programma werd gebruikt. Een van de redenen waarom ik zelf in 2004 de niet cellulaire variant vanuit duitsland heb laten komen.

Sinds 2005 zit die gelukkig standaard in het programma totdat Nederland een eigen vaccin heeft ontwikkeld.
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:28:31 #41
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64057218
quote:

Nee, maar inentingen hebben altijd een (klein) risico, soms met grote gevolgen. Soms zal vanwege louter toeval zoiets plaatshebben, de suggestie die gewekt wordt is hier nogal fors. Ook wat jij zegt over het middel en de kwaal is holle retoriek. Er zijn al talloze kinderen ingeënt en dit is het eerste geval waarbij dit optreedt, om het dan (in hoofdzaak) aan de vaccinatie te wijten is wat voorbarig. Natuurlijk kan dit een trigger zijn geweest, maar dan nog zullen er heel aparte en specifieke omstandigheden een rol hebben gespeeld dat het in dit geval zo'n effect heeft. Het wordt hier direct aangegrepen om eigen opvattingen te pushen over het risico van vaccinatie.

Eenzelfde oproer is overigens geweest rond het mazelen-bof-rodehond-vaccin.
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:35:25 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64057379
quote:

[..]

zolang ze nit met bosjes tegelijkertijd neervallen niet nee, 't is geen softenon oid...
pi_64057469
quote:

Het punt is dat de topic start al fout is. Hierdoor nemen mensen aan dat er een verband is tussen de verlamming en het vaccin. Het kan zijn dat die er is, maar dat hoeft helemaal niet.
quote:
Als er een miljoen mensen worden ingeent waarvan 1 verlamt raakt en 100 niet dood gaan vanwege de inenting...
pi_64057490
Ik zou het mijn kids niet geven.
pi_64057498
En nee, niet aan de hand van dit ene bericht.
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:01:37 #46
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64058019
quote:

[..]

Laat ze het eerst maar eens vaststellen of er wel een link tussen die twee bestaat. Tot die tijd is het gewoon een BNW onderwerp wat hier niet thuis hoort.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_64059001
Judicial Watch, a public interest group, has closely monitored Gardasil since it was released by creator Merck in 2006, periodically detailing statistics on the numerous side effects users have experienced. The most recent report alleges that the drug has been responsible for 21 deaths and 9,749 adverse reactions, including 78 outbreaks of genital warts and 10 miscarriages.
pi_64059149
Let wel, ze willen dit vaccin in o.a. de UK verplicht stellen voor alle meisjes van 12.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/6768427.stm

All girls aged between 12 and 13 in the UK should be vaccinated against the virus that causes cervical cancer, a government panel has recommended.
pi_64059185
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:33 schreef Salvad0R het volgende:
Judicial Watch, a public interest group, has closely monitored Gardasil since it was released by creator Merck in 2006, periodically detailing statistics on the numerous side effects users have experienced. The most recent report alleges that the drug has been responsible for 21 deaths and 9,749 adverse reactions, including 78 outbreaks of genital warts and 10 miscarriages.
Ik vind trouwens dat ze appels moeten verbieden. Heb je enig idee hoeveel mensen dood gegaan zijn na het eten van een appel. Ik denk dat het aantal mensen wat ziek is geworden na het eten van een appel zelfs in de miljoenen loopt...

Overgens; als je claim klopt, dan zou ik het er nog op gokken:
quote:
The disease kills 274,000 women worldwide every year, including 1,120 in the UK.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2008 15:55:16 ]
pi_64059249
Oh, Lambiekje is de TS. Jammer.

Ik ben overigens een van die zeldzame gevallen met ernstige klachten na een vaccinatie. Twee keer flauwgevallen een dag na de laatste prik
pi_64059334
quote:

[..]

Kindertjes van zwaar gereformeerden of Jehova's zijn ook dolbij met het feit dat hun ouders hen niet wensen in te enten en ook in ontwikkelingslanden zijn ze dolblij dat er niet genoeg vaccins voor handen zijn. De wereld is niet zwart-wit, wen er maar eens aan.
quote:
Lack of vaccinations still killing millions

Country-by-country data reveal inadequate progress on protecting women and children from vaccine-preventable diseases despite the availability of the low-cost drugs, reports a study released by UNICEF, New York.

Each year since 1990, immunization with routine vaccines has reached more than 70% of children worldwide. At the UN General Assembly Special Session in 2002, the international community adopted the specific target of immunizing by 2010 at least 90% of children under one year of age in each country.

The Progress for Children report shows that 103 countries already are protecting 90% of their children against vaccine-preventable diseases and another 16 are making steady progress. However, 74 nations have not kept up. Globally, 130,000,000 children are born each year adding to the ranks of children who require immunization.

"Immunization is currently preventing an estimated 2,000,000 deaths among children under five every year," states UNICEF Executive Director Ann M. Veneman, former Secretary of Agriculture. "Immunization is one of the safest and most cost-effective interventions we know. We need to protect the gains we have made in many countries and expand our efforts in others."

Some 10,600,000 children under age five die every year. Around two-thirds of these deaths could be avoided. The major killers are haemophilus influenza type b (Hib), neonatal tetanus, whooping cough (pertussis), and measles.

In the near future, an additional 1,100,000 deaths could be prevented with vaccines against pneumococcus and rotavirus, which are important causes of severe pneumonia and diarrhea in developing countries. In total, immunization programs could reduce deaths among children under five by almost one-quarter, if coverage of more than 90% can be attained for routine immunization.

The majority of countries in West and Central Africa, where only 52% of children are vaccinated, still need to improve their immunization programs.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_64059379
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Laat ze het eerst maar eens vaststellen of er wel een link tussen die twee bestaat. Tot die tijd is het gewoon een BNW onderwerp wat hier niet thuis hoort.
We hebben het hier over een nieuwsbericht dat van een gerenommeerde, betrouwbare bron afkomstig is. In het artikel valt duidelijk te lezen dat het meisje de eerste verschijnselen kreeg een half uur na de vaccinatie. Kan toeval zijn, maar een verband tussen de vaccinatie en haar verlamming is best denkbaar.

Ik vind het topic hier voorlopig wel op z'n plaats, omdat je prima inhoudelijk kunt discussiëren over een aantal zaken rondom deze inenting. Moet je kinderen wel inenten als je niet 100 procent zeker weet dat de medicatie veilig is?
pi_64059475
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:38 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik vind trouwens dat ze appels moeten verbieden. Heb je enig idee hoeveel mensen dood gegaan zijn na het eten van een appel. Ik denk dat het aantal mensen wat ziek is geworden na het eten van een appel zelfs in de miljoenen loopt...
Ohja, want van appels krijg je miskramen en tumoren etc. Met je drogredenatie.
pi_64059530
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We hebben het hier over een nieuwsbericht dat van een gerenommeerde, betrouwbare bron afkomstig is. In het artikel valt duidelijk te lezen dat het meisje de eerste verschijnselen kreeg een half uur na de vaccinatie. Kan toeval zijn, maar een verband tussen de vaccinatie en haar verlamming is best denkbaar.

Ik vind het topic hier voorlopig wel op z'n plaats, omdat je prima inhoudelijk kunt discussiëren over een aantal zaken rondom deze inenting. Moet je kinderen wel inenten als je niet 100 procent zeker weet dat de medicatie veilig is?
Het onderwerp an sich lijkt mij hier prima op zijn plaats. De insteek en opvattingen van TS daarentegen weer niet. Dat is ook altijd het jammere aan dit soort topics. Het onderwerp is interessant, maar het draait toch altijd weer uit op een discussie over het absurdistische wereldbeeld van TS.
pi_64059601
Opvallend hoe alle desinformanten in dit topic het voornamelijk over de TS hebben, en niet over de informatie die hij geeft.

Met hun outdated modus operandi .
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:52:08 #56
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64059623
quote:

[..]

Compliment voor de moderatie-pogingen.

Ik ben ervan overtuigd dat ik er goed aan doe om die kleine donders 1 keer in de paar maanden een naald in de kleine beentjes te laten jensen. Ik heb geen idee wat er in die spuit zit. Ik heb het ook niet getest/geproefd/geroken.

Ik ga er gewoon vanuit dat er geen geen meesterlijk-demonisch-Bilderberg-chemtrail-kwik-NWO-
satanisch-brein is dat graag het zombie-bloed van mijn zoontjes drinkt.

Maar goed, toegegeven, ik ben soms wat naief...
Lang leve mij! *O*
pi_64059643
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:39 schreef The_End het volgende:
Het punt is dat de topic start al fout is. Hierdoor nemen mensen aan dat er een verband is tussen de verlamming en het vaccin. Het kan zijn dat die er is, maar dat hoeft helemaal niet.
Ik snap je punt, maar ik kan op die manier ook beredeneren dat een topic geen eerlijke kans krijgt als er alleen wordt geklaagd over de openingspost en de topicstarter. Ik ken de reputatie van de topicstarter, maar zie niet echt een BNW-gehalte in de openingspost en in hetgeen er aanvullend is gemeld.

Ik zie er enige nieuwswaarde in en ook stof tot discussie. Bijvoorbeeld over de vraag of er inderdaad een verband is tussen de verlamming en het vaccin. En in hoeverre je risico's moet nemen om risico's te vermijden.
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:53:50 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64059679
quote:

[..]

Moet je kinderen wel inenten als je niet 100 procent zeker weet dat de medicatie veilig is?
Je weet nooit iets 100% zeker. Dat komt misschien een beetje flauw over, dus laat ik het anders formuleren:

- Als een bedrijf claimt dat 1 persoon wonderbaarlijk genezen is door een medicijn, vind ik dat nog geen voldoende bewijs.
- Als de media claimt dat 1 persoon mysterieus ziek geworden is door een medicijn, vind ik dat nog geen voldoende bewijs.

Om dat soort claims te maken en onderbouwen hebben we de wetenschappelijke methode bedacht.

Ook voordat er (tegen)bewijs is, is het natuurlijk interessant om erover te discussiëren. Maar voor conclusies trekken is het nog veel te vroeg.
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:54:22 #59
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64059701
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:51 schreef Salvad0R het volgende:
Opvallend hoe alle desinformanten in dit topic het voornamelijk over de TS hebben, en niet over de informatie die hij geeft.

Ah, ik deel de mening van TS niet dus ik ben een desinformant?
Lang leve mij! *O*
pi_64059767
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:54 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ah, ik deel de mening van TS niet dus ik ben een desinformant?
Dit topic gaat niet over de TS. Of over jou. Maar over de kankers die je krijgt van het HPV vaccin.
pi_64059801
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:33 schreef Salvad0R het volgende:
Op hoeveel entingen zijn deze cijfers gebaseerd? Als het miljoenen betreft is het verwaarloosbaar, aangezien het sterftecijfer als gevolg van baarmoederkanker veel hoger ligt.
Powered by Janetje®
pi_64059825
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:49 schreef Monolith het volgende:
Het onderwerp is interessant, maar het draait toch altijd weer uit op een discussie over het absurdistische wereldbeeld van TS.
Dus wil ik dat nou juist graag eens doorbreken, door het gewoon inhoudelijk over het onderwerp te hebben, snap je? Nieuwswaardige topics alleen maar sluiten omdat ik twijfel over de topicstarter, vind ik wat mager...

Dus laten we eens kijken wat we inhoudelijk met dit verhaal kunnen. Ik lees een aantal interessante opmerkingen, waar vast wel aanknopingspunten voor discussie in zitten.
pi_64059835
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:47 schreef Salvad0R het volgende:
Ohja, want van appels krijg je miskramen en tumoren etc. Met je drogredenatie.

Daar gaat het nu juist om. Dat iemand een half uur na een intenting dood neervalt, betekent niet dat de inenting de oorzaak is. Anders zou mijn stelling van appels ook kloppen en zouden appels zo ongeveer doodsoorzaak nummer een zijn...
pi_64059858
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:58 schreef The_End het volgende:

[..]

Daar gaat het nu juist om. Dat iemand een half uur na een intenting dood neervalt, betekent niet dat de inenting de oorzaak is. Anders zou mijn stelling van appels ook kloppen en zouden appels zo ongeveer doodsoorzaak nummer een zijn...
Ja, want er zijn duizenden voorbeelden van mensen die dood neervallen, een half uur na het eten van een appel.
Gaat heen, met je onzin!
pi_64059923
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:57 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Op hoeveel entingen zijn deze cijfers gebaseerd? Als het miljoenen betreft is het verwaarloosbaar, aangezien het sterftecijfer als gevolg van baarmoederkanker veel hoger ligt.
Over 12,000 women aged 16–26 from thirteen countries participated in the study. Each woman was injected with either Gardasil or a placebo on Day 1, Month 2, and Month 6. In total, 6,082 women were given Gardasil and 6,075 received the placebo.
...
pi_64059950
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:59 schreef Salvad0R het volgende:
Ja, want er zijn duizenden voorbeelden van mensen die dood neervallen, een half uur na het eten van een appel.
Gaat heen, met je onzin!
Er zijn idd 1000en mensen overleden na het eten van een appel. Er is een verschil tussen 'na' en 'door'.
pi_64059974
quote:

Ik zie genoeg inhoudelijke reacties. Als je bijvoorbeeld het geheel bericht (zie post van Loedertje) leest, dan valt daarin te lezen dat er sprake is van een meisje dat verlammingsverschijnselen begon te vertonen vlak nadat ze was gevaccineerd. De volgende vraag is dan uiteraard of er sprake is van een causaal verband. Ook zijn er nog meer gevallen in de VS bekend waar eventueel een link met een dergelijk vaccin zou zijn. Daar valt best serikeus over te discussiëren. Niet over de onzinnige 'vaccins zijn onzin' draai die gelijk weer aan deze topic gegeven wordt.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:02:31 #68
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64059983
quote:
The most recent report alleges that the drug has been responsible for 21 deaths and 9,749 adverse reactions, including 78 outbreaks of genital warts and 10 miscarriages.
Ook al zo'n gegoochel met cifers. Als 100% van de testgroep adverse reactions zou krijgen dan is de testgroep 9,749 personen groot. Als daarvan slechts 10 een miskraam krijgen dan is dit een vaccin tegen miskramen.
Lang leve mij! *O*
pi_64060063
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:02 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ook al zo'n gegoochel met cifers. Als 100% van de testgroep adverse reactions zou krijgen dan is de testgroep 9,749 personen groot. Als daarvan slechts 10 een miskraam krijgen dan is dit een vaccin tegen miskramen.
Zeker als ik lees dat het over 12.000 vrouwen gaat, en de helft daarvan een placebo had.
Powered by Janetje®
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:05:48 #70
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64060089
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:04 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Zeker als ik lees dat het over 12.000 vrouwen gaat, en de helft daarvan een placebo had.
God ja, zelfs de placebo groep had bijwerkingen
Lang leve mij! *O*
pi_64060091
Het zijn er iig geen "miljoenen".
pi_64060194
Als jullie zo overtuigd zijn dat het goed voor je kinderen is, dan spuit je je dochters toch lekker in met dat spul? Het percentage wat er onvruchtbaar van wordt/aan sterft/kanker van krijgt is immers verwerpelijk!
pi_64060253
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:08 schreef Salvad0R het volgende:
Als jullie zo overtuigd zijn dat het goed voor je kinderen is, dan spuit je je dochters toch lekker in met dat spul? Het percentage wat er onvruchtbaar van wordt/aan sterft/kanker van krijgt is immers verwerpelijk!
Je 'argumenten' zijn zeker op...
pi_64060263
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:10 schreef The_End het volgende:

[..]

Je 'argumenten' zijn zeker op...
Neen, ik ga zo ff arbeiten
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:14:34 #75
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64060403
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:05 schreef Salvad0R het volgende:
Anders lees je je eigen bron eens wat beter?
Onikaan ni ov dovah
pi_64060445
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:43 schreef Monolith het volgende:
Kindertjes van zwaar gereformeerden of Jehova's zijn ook dolbij met het feit dat hun ouders hen niet wensen in te enten en ook in ontwikkelingslanden zijn ze dolblij dat er niet genoeg vaccins voor handen zijn. De wereld is niet zwart-wit, wen er maar eens aan.
Goed punt. Aan niet-vaccineren gaan nog altijd veel meer kinderen dood dan aan vaccineren. Maar dat goedje waar dit 12-jarige meisje mee gevaccineerd is, moet misschien toch nog maar eens tegen het licht worden gehouden.
pi_64060447
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:05 schreef Salvad0R het volgende:
De eerste zin van je stukje!
quote:
Judicial Watch, a public interest group, has closely monitored Gardasil since it was released by creator Merck in 2006.
Dan gaat het dus wel over miljoenen entingen.
Powered by Janetje®
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:15:44 #78
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64060454
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:08 schreef Salvad0R het volgende:
Al gebeurd. De oudste al een keer of 5 de jongste nu een keer of 3... Vaccinaties in het algemeen dan he...
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:21:50 #79
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64060675
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:59 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Gaat heen, met je onzin!
Userbash
pi_64060688
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:15 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

De eerste zin van je stukje!
[..]

Dan gaat het dus wel over miljoenen entingen.
Ohja? Dat er 16 miljoen dosissen zijn gedistribueerd betekent niet dat er 16 miljoen mensen zijn ingeënt.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:24:05 #81
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64060756
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:22 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ohja? Dat er 16 miljoen dosissen zijn gedistribueerd betekent niet dat er 16 miljoen mensen zijn ingeënt.

Nee ze hebben er 15.8 miljoen in de sloot geflikkerd. Hannes!
Lang leve mij! *O*
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2008 @ 16:26:55 #82
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_64060860
quote:

quote:

Moet je kinderen wel inenten als je niet 100 procent zeker weet dat de medicatie veilig is?
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:52 schreef Elfletterig het volgende:

En in hoeverre je risico's moet nemen om risico's te vermijden.
Ik denk dat je serieus moet nadenken of je wel kinderen wilt als je hen niet wilt blootstellen aan risico 's.
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:15 schreef Echo99 het volgende:

Al gebeurd. De oudste al een keer of 5 de jongste nu een keer of 3... Vaccinaties in het algemeen dan he...
En ze lopen waarschijnlijk ook gewoon zonder zuurstofmaskers buiten
pi_64060861
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:22 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Als je dan toch gaat nuanceren, dan mag je dit stukje van het CDC er ook wel bij vermelden:
quote:
As of June 30, 2008 VAERS has received a total of 9,749 reports of potential adverse events following HPV vaccination. Ninety-four percent (94%) of these reports were about non-serious adverse events.

Six percent (6%) of adverse events reported for the HPV vaccine were considered serious, which is about half of the average number of serious reports for other vaccines. In comparison, the overall average in VAERS for any serious adverse event following vaccination ranges from 10% to 15%; therefore, the percentage of serious reports for Gardasil® is less than the overall average for other vaccines.

It is important to note that a report to VAERS does not mean there is a connection between the vaccine and the event. It means the event took place following vaccination.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:29:19 #84
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64060948
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je dan toch gaat nuanceren, dan mag je dit stukje van het CDC er ook wel bij vermelden:
[..]

PM eens naar Lambiekje
Lang leve mij! *O*
pi_64061043
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:29 schreef Echo99 het volgende:
PM eens naar Lambiekje
Heeft toch geen enkele zin. Dan komt ie met een verhaal dat het CDC een coverup organisatie is die meedoet in het complot(TM) en dat de inenting waarschijnlijk is gestart, omdat de chemtrails te langzaam werken...
pi_64061226
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:31 schreef The_End het volgende:

[..]

Heeft toch geen enkele zin. Dan komt ie met een verhaal dat het CDC een coverup organisatie is die meedoet in het complot(TM) en dat de inenting waarschijnlijk is gestart, omdat de chemtrails te langzaam werken...
Dat dus. Voor mensen die heilig overtuigd zijn van een of ander simplistisch wereldbeeld is elk feitje dat hun wereldbeeld ook maar enigszins ondersteund gelijk het keiharde bewijs dat hij wereldbeeld volkomen correct is en elk feit dat tegen dat wereldbeeld ingaat a priori onzin.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:37:31 #87
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64061260
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ouch Selectief gequoten, misgeschoten.
  dinsdag 16 december 2008 @ 16:39:20 #88
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64061323
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:37 schreef soylent het volgende:

[..]

Ouch Selectief gequoten, misgeschoten.
Denkt dat onze beste Salvad0r nu wel redelijk uitgel*ld is ja
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:05:57 #89
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64062265
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is kul, zoals al een paar keer is aangetoond. Als 1 op de x-miljopen mensen ziek wordt na inenting is de waarschijnlijkheid dat het 1 met het ander te maken heeft zo goed als nul. Er zullen vast ook mensen zijn die griep gekregen hebben, longontsteking, een gekneusde teen opf die dezelfde avond bloedgeil waren en hun man / vriend all hoeken van de slaapkamer hebben laten zien.

Ik heb het al eerder gezegd: het krampachtig vasthouden van topics in bepaalde subfora neemt belachelijke vormen aan.
de medicische wereld heeft nu herhaaldelijk aangegeven dat dit vaccin nog lang niet uitgebreid genoeg getest is. Nu treedt er een verschijnsel op dat best een bijwerking zou kunnen zijn. En op basis van de ts concludeer jij dat je beter geinformeerd bent (zonder bronnen aan te halen) en serveer je het onderwerp af\

En nee.. jij bent niet de enige.

Dit topic hoort niet in BNW thuis, om de simpele reden dat het nieuws is als een meisje verlamd is.
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:01 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

[
tot die tijd is het een onderwerp dat uitgezocht moet worden en dus niets te zoeken heeft in bnw
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:14:39 #90
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64062559
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:05 schreef teamlead het volgende:
de medicische wereld heeft nu herhaaldelijk aangegeven dat dit vaccin nog lang niet uitgebreid genoeg getest is. Nu treedt er een verschijnsel op dat best een bijwerking zou kunnen zijn. En op basis van de ts concludeer jij dat je beter geinformeerd bent (zonder bronnen aan te halen) en serveer je het onderwerp af
Waarom zou het zo aannemelijk zijn dat het een bijwerking van dit medicijn is? Er zijn al heel veel mensen ingeënt en dit is klaarblijkelijk de eerste keer dat zoiets optreedt. Als het echt een bijwerking van het medicijn was, zou het dan niet veel vaker moeten voorkomen?

Ik zeg niet dat het uitgesloten is, maar ik acht de kans dat het medicijn de (hoofd)oorzaak is zeer gering.

Je hebt gelijkt dat er nog veel kritiek is op het HPV vaccin; een deel daarvan betreft echter de langdurige werking en dat het niet tegen alle type HPV beschermt, niet dat er onbekend is welke risico's er zijn direct na toediening: 16 miljoen vaccinaties hebben immers al plaatsgevonden.

De langetermijnwerking en het langetermijnrisico is een open vraag, maar dat heeft met dit onderwerp niet veel te maken.
quote:
Dit topic hoort niet in BNW thuis, om de simpele reden dat het nieuws is als een meisje verlamd is.
Maar de insteek hier is 100% BNW.
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:17:07 #91
66444 Lord_Vetinari
pi_64062651
En als er echt serieus gediscussieerd moet worden over wel of geen verband, dan is WFL de plaats en niet NWS. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de reactie niet een puur allergische reactie van dit meisje kan zijn.
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:18:03 #92
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64062688
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:05 schreef teamlead het volgende:

[..]

de medicische wereld heeft nu herhaaldelijk aangegeven dat dit vaccin nog lang niet uitgebreid genoeg getest is. Nu treedt er een verschijnsel op dat best een bijwerking zou kunnen zijn. En op basis van de ts concludeer jij dat je beter geinformeerd bent (zonder bronnen aan te halen) en serveer je het onderwerp af\

En nee.. jij bent niet de enige.

Dat stukje nieuws wellicht wel. Dat een stel niet-onderbouwde vermoedens wordt gebruikt om te zeggen "ha kijk! het komt door het vaccin. Laten we alles vaccins afschaffen." lijkt me nou niet echt iets voor NWS. Dat heeft niets met nieuws te maken maar met BNW achtige complot theorieën. Dat kan je ook zien aan de verdere informatie en argumenten die in dit topic alleen al (en het is niet de eerste...) langs zijn gekomen. Een enkel geval van een mogelijk verband op miljoenen inentingen zegt niets. Het enige concrete wat je van een enkel geval kan zeggen, als de correlatie zonder twijfel aangetoond word, is dat het niet 100% veilig is. Dat is het geval met alles wat je doet en elk medicijn wat je wellicht gebruikt
quote:
tot die tijd is het een onderwerp dat uitgezocht moet worden en dus niets te zoeken heeft in bnw
Het onderwerp uitzoeken kan wellicht prima in GC oid, of met de juiste insteek in WFL, thuis. De insteek van het onderwerp zoals het in dit topic staat maakt het (imo) een BNW topic.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:19:45 #93
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64062750
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

Waarom zou het zo aannemelijk zijn dat het een bijwerking van dit medicijn is? Er zijn al heel veel mensen ingeënt en dit is klaarblijkelijk de eerste keer dat zoiets optreedt. Als het echt een bijwerking van het medicijn was, zou het dan niet veel vaker moeten voorkomen?

Ik zeg niet dat het uitgesloten is, maar ik acht de kans dat het medicijn de (hoofd)oorzaak is zeer gering.
het zou natuurlijk inderdaad zomaar kunnen dat het medicijn niets te maken heeft met wat er nu gebeurt. Maar dat moet natuurlijk wel onderzocht worden. En niet op basis van statistiek, maar gewoon op basis van medische expertise
quote:
Je hebt gelijkt dat er nog veel kritiek is op het HPV vaccin; een deel daarvan betreft echter de langdurige werking en dat het niet tegen alle type HPV beschermt, niet dat er onbekend is welke risico's er zijn direct na toediening: 16 miljoen vaccinaties hebben immers al plaatsgevonden

De langetermijnwerking en het langetermijnrisico is een open vraag, maar dat heeft met dit onderwerp niet veel te maken.
[..]
ook dat ben ik met je eens... maar dat wil toch niet zeggen dat een mogelijke incidentele bijwerking dan per definitie geen nieuwswaarde heeft
quote:
Maar de insteek hier is 100% BNW.
en dat ligt (dit keer) niet zozeer aan TS als wel aan sommige users die op basis van zijn username alleen al meteen de hakken in het zand gooien en roepen dat iets in BNW thuis hoort en geen nieuwswaarde heeft
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:22:22 #94
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64062848
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:19 schreef teamlead het volgende:

[..]

het zou natuurlijk inderdaad zomaar kunnen dat het medicijn niets te maken heeft met wat er nu gebeurt. Maar dat moet natuurlijk wel onderzocht worden. En niet op basis van statistiek, maar gewoon op basis van medische expertise
Tip: Zonder statistiek kun je geen hypothese onderbouwen op basis van series empirische proeven (waar het hier om gaat). Een correlatie wordt waarschijnlijk bij bepaalde aantallen patiënten, en die getalletjes komen allemaal uit de statistiek.

Als een medische theorie wordt gegeven voor waarom iets gebeurt is dat mooi, maar wanneer bosjes mensen dood neervallen (of juist plotseling van klachten af zijn) ga je daar niet op wachten. Van de beste medicijnen hebben we geen flauw benul hoe en waarom ze op detailniveau werken.

Resultaten (en dus statistiek) is king.
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:32:17 #95
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64063208
quote:

[..]

Zonder statistiek kan je geen medisch onderzoek doen
quote:
ook dat ben ik met je eens... maar dat wil toch niet zeggen dat een mogelijke incidentele bijwerking dan per definitie geen nieuwswaarde heeft
Een bijwerking die maar bij 1 op de miljoenen deelnemers voorkomt is bij lange na geen incidentele bijwerking. En dat is er vanuit gaande dat het daadwerkelijk door de injectie kwam. Dus nee, wat mij betreft niet bijzonder veel (medisch wetenschappelijke) nieuwswaarde. Als je mensen bang wil maken daarentegen.. Of mensen wil overtuigen van het slecht zijn van vaccins en de medische wereld in het algemeen. Daar is het dan weer perfect voor.
quote:
en dat ligt (dit keer) niet zozeer aan TS als wel aan sommige users die op basis van zijn username alleen al meteen de hakken in het zand gooien en roepen dat iets in BNW thuis hoort en geen nieuwswaarde heeft
Dat vind ik niet. Ik ben het overigens wel met je eens dat het lang niet zo erg is als sommige van zijn topics, maar kijk voor de gein nog eens naar de OP. Een paar vage suggesties waar zonder enig rationeel verband een eigen conclusie aan wordt verbonden. Dat punt alleen al geeft het een behoorlijk BNW smaakje.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:33:06 #96
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64063230
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:22 schreef soylent het volgende:

[..]

Tip: Zonder statistiek kun je geen hypothese onderbouwen op basis van series empirische proeven (waar het hier om gaat). Een correlatie wordt waarschijnlijk bij bepaalde aantallen patiënten, en die getalletjes komen allemaal uit de statistiek.

Als een medische theorie wordt gegeven voor waarom iets gebeurt is dat mooi, maar wanneer bosjes mensen dood neervallen (of juist plotseling van klachten af zijn) ga je daar niet op wachten. Van de beste medicijnen hebben we geen flauw benul hoe en waarom ze op detailniveau werken.

Resultaten (en dus statistiek) is king.
oke.. dat was onzorgvuldig geformuleerd. Natuurlijk moeten onderzoeksresultaten geduid worden.

ik bedoelde dus "statistiek" zoals in dit topic voorbij komt "er zijn 16 miljoen inentingen, er is 1x een topic op fok geopend over verlammingsverschijnselen, dus statistisch verwaarloosbaar"
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:36:49 #97
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64063362
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:33 schreef teamlead het volgende:

[..]

oke.. dat was onzorgvuldig geformuleerd. Natuurlijk moeten onderzoeksresultaten geduid worden.

ik bedoelde dus "statistiek" zoals in dit topic voorbij komt "er zijn 16 miljoen inentingen, er is 1x een topic op fok geopend over verlammingsverschijnselen, dus statistisch verwaarloosbaar"
Oh zo. Ja, dat is statistiek van de kouwe grond natuurlijk. Niemand weet hier de getalletjes en kan de berekening doen. Al is 1 patiënt natuurlijk wel in bijna alle situaties insignificant. Maar we weten het nog niet. Time will tell.

Maar het stelt misschien gerust dat er allemaal meldingsplichten en volgplichten (postmarketing surveillance) bestaan voor dit soort klachten. En als er een patroon lijkt te ontstaan, wordt een geneesmiddel net zo makkelijk weer verboden als het op de markt toegelaten is.
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:50:22 #98
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64063757
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:33 schreef teamlead het volgende:
Die ‘statistiek’ lijkt me aardig gerechtvaardigd om uit te wijzen dat Lambiekjes conclusies voorbarig zijn, of op zijn minst anders onderbouwd dienen te worden.
pi_64063824
quote:
Nou ja, het gegeven dat vaccins incidenteel bijwerkingen kunnen hebben is nou niet echt 'nieuws'. Zoals al eerder aangehaald is, heeft de FDA zo'n 9.500 mogelijke gevallen van bijwerkingen gedocumenteerd m.b.t. dit vaccin.
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:53:34 #100
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64063847
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:05 schreef Echo99 het volgende:

[..]

God ja, zelfs de placebo groep had bijwerkingen
ja. euh.. het gaat natuurlijk wel over vrouwen he Natuurlijk hebben die allerlei kwaaltjes
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:54:40 #101
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64063875
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Die ‘statistiek’ lijkt me aardig gerechtvaardigd om uit te wijzen dat Lambiekjes conclusies voorbarig zijn, of op zijn minst anders onderbouwd dienen te worden.
en dat geldt niet voor de terpetijnpissers die op basis van de TS niet eens meer zelf google kunnen vinden?
pi_64063924
Ik snap uit de gequote stukken dat het risico van het vaccin niet significant groter is dan dat van andere vaccins. Maar, wat ik me afvraag, hoe zit het met de effectiviteit van het vaccin? Daar meen ik ook rare verhalen over te hebben gehoord, is hier ook wat harde data van? Ik ben an sich niet tegen vaccinatie, en ik vind het ook acceptabel als een vaccin een klein risico op complicaties met zich meedraagt, maar dan moet er wel een groter risico op complicaties zijn zonder het vaccin
pi_64063983
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:53 schreef teamlead het volgende:

[..]

ja. euh.. het gaat natuurlijk wel over vrouwen he Natuurlijk hebben die allerlei kwaaltjes
Er werden gewoon wat zaken door elkaar gehaald. Mensen verwarden de randomized controlled trial onder 12.000 mensen met de VAERS gegevens van de FDA die juist mogelijke gevallen van bijwerkingen ná de goedkeuring van het vaccin registreren en dus betrekking hadden op miljoenen mensen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:00:49 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64064036
statistiek wordt natuurlijk gruwelijk misbruikt in de medische wereld
pi_64064115
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:56 schreef Gospodin het volgende:
Ik snap uit de gequote stukken dat het risico van het vaccin niet significant groter is dan dat van andere vaccins. Maar, wat ik me afvraag, hoe zit het met de effectiviteit van het vaccin? Daar meen ik ook rare verhalen over te hebben gehoord, is hier ook wat harde data van? Ik ben an sich niet tegen vaccinatie, en ik vind het ook acceptabel als een vaccin een klein risico op complicaties met zich meedraagt, maar dan moet er wel een groter risico op complicaties zijn zonder het vaccin
Het is een vaccin tegen (bepaalde types) HPV dat baarmoederhalskanker en genitale wratten veroorzaakt. Volgens het National Cancer Institute kan er flinke vooruitgang worden geboekt:
quote:
How effective are the HPV vaccines?

Gardasil and Cervarix are highly effective in preventing infection with the types of HPV that they target. FDA-approved Gardasil prevented nearly 100 percent of the precancerous cervical cell changes caused by the types of HPV targeted by the vaccine for up to 4 years after vaccination. Two follow-up studies of Gardasil confirmed these findings. The studies also found the vaccine to be less effective in women who had previously been exposed to HPV types 16 and 18 (5, 6).

Why are these vaccines important?
Widespread vaccination has the potential to reduce cervical cancer deaths around the world by as much as two-thirds, if all women were to take the vaccine and if protection turns out to be long-term. In addition, the vaccines can reduce the need for medical care, biopsies, and invasive procedures associated with the follow-up from abnormal Pap tests, thus helping to reduce health care costs and anxieties related to abnormal Pap tests and follow-up procedures (4).
pi_64065121
Kortom, het beschermt meisjes van 12 tot 16 voor HPV blijkbaar vrij effectief. Dan blijft de vraag: hoeveel 12 tot 16-jarige meisjes in Nederland worden er nu besmet met HPV? Zijn dat er zo veel dan? En hoe helpt dit vrouwen die ouder zijn dan 16?
pi_64065510
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:44 schreef Gospodin het volgende:
Kortom, het beschermt meisjes van 12 tot 16 voor HPV blijkbaar vrij effectief. Dan blijft de vraag: hoeveel 12 tot 16-jarige meisjes in Nederland worden er nu besmet met HPV? Zijn dat er zo veel dan? En hoe helpt dit vrouwen die ouder zijn dan 16?
Nee dat staat er niet helemaal. Er staat inderdaad dat het tot 4 jaar lang zeer effectief is. Of het op de lange termijn ook zo effectief is, moet nog blijken. Zolang is het vaccin nog niet beschikbaar.
pi_64065833
Dus we weten nog niks van de effectiviteit op lange termijn, laat staan de risicos op lange termijn, en hup, alle meisjes van 12 worden er mee ingeent? Rare gang van zaken, of zie ik dat nou verkeerd? 'Baat het niet dan schaadt het niet' lijkt me bij inentingen een verkeerd beginsel.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:17:12 #109
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64065949
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:00 schreef Re het volgende:
statistiek wordt natuurlijk gruwelijk misbruikt in de medische wereld
Valt allemaal wel mee Tegenwoordig is data dredging zeer moeilijk, outcomes staan vooraf in trial registers, steeds meer journals vereisen die registratie ook, watchdogs doen checks die tot 10 jaar terug gaan, en dan heb je nog alle farmaceutische dan wel academische concurrenten die erop azen om je in de rechtszaal dan wel de journals een kopje kleiner te maken als een van je claims niet klopt

In academia kun je misschien nog wel je data cooken, maar dat duurt nooit lang - Als je onzin publiceert komt dat vroeg of laat toch wel uit. In pharma is dat - als je het mij vraagt - vrijwel uitgesloten vanwege alle audits en controles.

Wat me wel zorg baart is dat er te weinig geld gaat naar onderzoeken waar niet een patent aan hangt. Maar ja, je kan bedrijven niet dwingen, dat moet je dan met overheidsgeld regelen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:35:48 #110
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64066432
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:12 schreef Gospodin het volgende:
Dus we weten nog niks van de effectiviteit op lange termijn, laat staan de risicos op lange termijn, en hup, alle meisjes van 12 worden er mee ingeent? Rare gang van zaken, of zie ik dat nou verkeerd? 'Baat het niet dan schaadt het niet' lijkt me bij inentingen een verkeerd beginsel.
Wat zou je dan een acceptabele termijn vinden? 10 jaar? 20 jaar? Bedenk dat je in die jaren wel gewoon de doden door baarmoederhalskanker hebt die je anders zou voorkomen.
Onikaan ni ov dovah
pi_64066726
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:24 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Nee ze hebben er 15.8 miljoen in de sloot geflikkerd. Hannes!
pi_64067595
Misschien is ze door een oenige stagiaire in d'r zenuwen geprikt ofzo

Ik weet niet of dat kan
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:23:49 #113
52357 Lambiekje
pi_64067768
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:57 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Waarom is het nergens goed voor om beschermd te worden tegen dodelijk ziektes?
Het is op zich wel goed te beschermen tegen dodelijk ziektes !? Maar zijn die er wel ècht? Uit de natuur opgelopen. Niet door slecht voedsel, vaccinatie of medicatie?

Baarmoederhalskanker is het minst voorkomende en minste schadelijk vorm van kanker. En als het onverhoop toch verkeerd uitpakt is het uitstrijkje bijtijds genoeg. Er wordt wel een complete bevolksgroep tegen gevaccineerd tegen iets VOLKOMEN onschuldigs. Maar waarbij een aanzienlijke kans bestaat tot onvruchtbaarheid verlamming of daadwerkelijk activatie van het kanker. Na genoeg elke vrouw/man draagt het virus bij zich? Wat wil Klink bewijzen.? Het vaccinatie programma is een ordinaire farmaceutische geld-deal. Het heeft niets met gezondheid van doen. Het kan toch niet zo zijn dat je vrijwel accuut verlamd raakt. Anders komen de huisartsen niet met de opmerking dat het meer schaad dan baat...
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:26:22 #114
52357 Lambiekje
pi_64067864
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:19 schreef Erasmo het volgende:
Ah welkom terug Lambiekje
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:27:33 #115
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64067907
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:23 schreef Lambiekje het volgende:
Er wordt wel een complete bevolksgroep tegen gevaccineerd tegen iets VOLKOMEN onschuldigs.
Enkele honderdduizenden doden per jaar?
quote:
Maar waarbij een aanzienlijke kans bestaat tot onvruchtbaarheid verlamming of daadwerkelijk activatie van het kanker.
Geef eens een wetenschappelijke bron.
quote:
Het kan toch niet zo zijn dat je vrijwel accuut verlamd raakt.
Dat is dus ook niet zo.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:31:28 #116
92279 N.icka
Windforce 11
pi_64068039
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is op zich wel goed te beschermen tegen dodelijk ziektes !? Maar zijn die er wel ècht? Uit de natuur opgelopen. Niet door slecht voedsel, vaccinatie of medicatie?

Baarmoederhalskanker is het minst voorkomende en minste schadelijk vorm van kanker. En als het onverhoop toch verkeerd uitpakt is het uitstrijkje bijtijds genoeg. Er wordt wel een complete bevolksgroep tegen gevaccineerd tegen iets VOLKOMEN onschuldigs. Maar waarbij een aanzienlijke kans bestaat tot onvruchtbaarheid verlamming of daadwerkelijk activatie van het kanker. Na genoeg elke vrouw/man draagt het virus bij zich? Wat wil Klink bewijzen.? Het vaccinatie programma is een ordinaire farmaceutische geld-deal. Het heeft niets met gezondheid van doen. Het kan toch niet zo zijn dat je vrijwel accuut verlamd raakt. Anders komen de huisartsen niet met de opmerking dat het meer schaad dan baat...
Wil je nou zeggen dat baarmoederhalskanker volkomen onschuldig is?
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:31:50 #117
52357 Lambiekje
pi_64068046
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:35 schreef Re het volgende:

[..]

zolang ze nit met bosjes tegelijkertijd neervallen niet nee, 't is geen softenon oid...
Nou in Amerika is het al best aanzienelijk waar bij 10+ doden en 3800 ernstige verminking/verlammingen.
Het is dus absoluut geen incidenteel feitje.

Eigenlijk is het niet of er een slachtoffer gaat vallen in Nederland maar meer wanneer.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:32:30 #118
52357 Lambiekje
pi_64068065
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:31 schreef N.icka het volgende:

[..]

Wil je nou zeggen dat baarmoederhalskanker volkomen onschuldig is?
nee het HPV-virus bij je dragen dat is volkomen onschuldig.

Omdat iemand een pinda-allergie heeft wordt niet uit alle onze voedsel voorziening pinda's en noten verwijderd? Of wel !?
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:35:08 #119
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64068152
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Omdat iemand een pinda-allergie heeft wordt niet uit alle onze voedsel voorziening pinda's en noten verwijderd? Of wel !?
Wel uit zijn voedsel. Hoezo dan?
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:36:37 #120
92279 N.icka
Windforce 11
pi_64068215
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee het HPV-virus bij je dragen dat is volkomen onschuldig.

Jaarlijks sterven er ongeveer 200 vrouwen aan baarmoederhalskanker , dat voorkomt uit het virus
Is dus niet echt onschuldig
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:46:28 #121
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64068579
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:31 schreef Lambiekje het volgende:
Nou in Amerika is het al best aanzienelijk waar bij 10+ doden en 3800 ernstige verminking/verlammingen.
Het is dus absoluut geen incidenteel feitje.

Eigenlijk is het niet of er een slachtoffer gaat vallen in Nederland maar meer wanneer.
Waar baseer je die cijfers op? Judicial Watch? Een conservatie groep partizanen die voornamelijk vanwege de angst dat kinderen seks gaan hebben tegen de inenting zijn? Je weet dat b.v. van de 17 doden die tijdens de trials vielen eronder ook 7 waren die een auto-ongeluk hadden. 4 in de medicijngroep, 3 in de placebogroep. Dat er verder geen sterfte was die abnormaal was voor de samenstelling van de groep. Dat de placebogroep ook reacties kreeg, enz.

Dat van die 'ernstige verminking/verlamming' een gedeelte simpelweg hooikoorts betrof? Niet dat het veroorzaakt was door de vaccins, maar het trad toen weer op. Dat is hoe er gerapporteerd wordt: alles wordt gerapporteerd.

Judicial watch gilt gewoon, net zoals jij gilt, dom en zonder te vergelijken: 'zoveel doden en zoveel incidenten', zonder ook maar te kijken wat de causale verbanden zijn of zonder te kijken of dit niet sowieso te verwachten valt. Nogmaals, als je 16 miljoen mensen hebt die je inent valt het te verwachten dat een gedeelte gewoon verkouden wordt – omdat ze dat anders ook waren geworden. Dat komt niet door het medicijn.

Ik vrees echter dat het niet tot je door zal dringen…
pi_64068690
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:12 schreef Gospodin het volgende:
Hoe wou je a priori de effectiviteit op een termijn van 20 jaar of langer gaan bepalen? Het is natuurlijk niet zo dat men echt totaal niet weet wat zo'n vaccinatie doet en wat eventuele risico's zouden kunnen zijn en er wordt natuurlijk ook wel op dieren getest, maar echt met zekerheid stellen of er schadelijke gevolgen zitten aan iets, dat kun je pas echt empirisch toetsen wanneer het ook daadwerkelijk bij mensen wordt toegepast.
Dat kan natuurlijk altijd het geval zijn en is zeker niet iets wat zich beperkt tot de medische wereld. Kijk bijvoorbeeld naar CFKs. Die werden vrolijk massaal toegepast totdat men er na een lange periode achterkwam dat ze de ozonlaag aantastten. Denk aan CO2 uitstoot waar men pas sinds een aantal decennia echt de schadelijke gevolgen van inziet. In de medische wereld is men bovendien nog extra voorzichtig en met een goede reden natuurlijk. Er zijn controlemechanismen en eisen die je in bijna geen enkele andere sector ziet.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:02:01 #123
52357 Lambiekje
pi_64069073
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:40 schreef Black_Tulip het volgende:

Ik ben overigens een van die zeldzame gevallen met ernstige klachten na een vaccinatie. Twee keer flauwgevallen een dag na de laatste prik
Waarom is dat nu weer jammer. Waarom is het "slecht" dat ik dit soort onderwerpen aanhaal.
Ik heb het beste voor me alle dochters/12jarige en dat heeft Ab Klink absoluut niet en nooit de intentie voor gehad ook.

Mensen moeten op de feiten gedrukt worden dat het allemaal niet zo vrijblijvend is als Klink ons doet willen geloven. Dat er dus serieuze bijwerkingen zijn en dat het geen incidentjes zijn.

Ik beledig toch niemand met mijn topics. Omdat het te taboe/controverseel is het slecht. Dat zegt meer over jouw dan over mij. Stel je voor dat je ook de andere kant van zaken weet.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:02:18 #124
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64069084
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:50 schreef Monolith het volgende:
Hoe wou je a priori de effectiviteit op een termijn van 20 jaar of langer gaan bepalen? Het is natuurlijk niet zo dat men echt totaal niet weet wat zo'n vaccinatie doet en wat eventuele risico's zouden kunnen zijn en er wordt natuurlijk ook wel op dieren getest, maar echt met zekerheid stellen of er schadelijke gevolgen zitten aan iets, dat kun je pas echt empirisch toetsen wanneer het ook daadwerkelijk bij mensen wordt toegepast.
Daarbij valt nog op te merken dat, voor zover ik weet, schadelijke langetermijneffecten van vaccinaties volgens mij eigenlijk niet voorkomen, d.w.z. dat een vaccin opeens na 18 jaar schade blijkt te berokkenen. Dat geeft natuurlijk ook geen garanties, maar het is niet zo dat we uit het verleden weten dat we wat dat betreft met vaccins moeten uitkijken.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:04:02 #125
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64069127
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:02 schreef Lambiekje het volgende:
Mensen moeten op de feiten gedrukt worden dat het allemaal niet zo vrijblijvend is als Klink ons doet willen geloven. Dat er dus serieuze bijwerkingen zijn en dat het geen incidentjes zijn.
Kun je met je data komen? Kun je die data vergelijken met een controlegroep? Kun je daarvan zeggen welke incidenten weliswaar na het vaccin optraden (b.v. auto-ongelukken), maar die er niet aan gerelateerd zijn; en kun je dan nog eens de balans opmaken?

Je schreeuwt namelijk alleen maar zonder cijfers in hun context te plaatsen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:05:41 #126
52357 Lambiekje
pi_64069175
quote:

Errug eigenlijk toch. Het is een serieus nieuwsbericht uit een normale krant maar omdat ik het post is het onzin.

Waarom moet ik afgezeken worden terwijl ik mensen wil behoeden of iig informeren dat hun dochters verminkt worden. Ik snap de logica niet dat ik aangevallen moet worden. Terwijl Ab Klink gewoon een deal heeft met farmaceutica. Het hele programma heeft niets van doen met het welzijn.

Kennelijk is leuk om de messenger te beleddigen zodat er niet inhoudelijk gereageerd hoeft te worden.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:09:07 #127
52357 Lambiekje
pi_64069275
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:04 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kun je met je data komen? Kun je die data vergelijken met een controlegroep? Kun je daarvan zeggen welke incidenten weliswaar na het vaccin optraden (b.v. auto-ongelukken), maar die er niet aan gerelateerd zijn; en kun je dan nog eens de balans opmaken?

Je schreeuwt namelijk alleen maar zonder cijfers in hun context te plaatsen.
De cijfers uit Amerika wat Salvad0r had gepost geeft wel aan dat het geen incidenten zijn. Ik weet ook wel dat er altijd controle zaken moeten zijn.

Wat ik niet KAN begrijpen is dat er een complete bevolkingsgroep gevaccineerd moet worden terwijl het minste schadelijke en minst voorkomende vorm van kanker is? I don't get it
pi_64069318
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De cijfers uit Amerika wat Salvad0r had gepost geeft wel aan dat het geen incidenten zijn. Ik weet ook wel dat er altijd controle zaken moeten zijn.

Wat ik niet KAN begrijpen is dat er een complete bevolkingsgroep gevaccineerd moet worden terwijl het minste schadelijke en minst voorkomende vorm van kanker is? I don't get it
Ach die 3800 vrouwen per jaar in de VS hebben gewoon pech gehad en moeten niet zeiken natuurlijk, het is maar een onschadelijke vorm van kanker.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:13:47 #129
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64069435
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:09 schreef Lambiekje het volgende:
Dat zijn dus de cijfers van Judicial Watch die ze betrokken hebben uit de officiële data van de fabrikant waarin simpelweg doden staan die gevallen zijn tijdens de trials in beide groepen, dus ook doden door auto-ongelukken, om maar wat te noemen.

Verder verschilde het aantal doden niet significant tussen de placebogroep en de vaccinatiegroep. Dat is de context die je nodig hebt om zulke cijfers te kunnen duiden.
quote:
Omdat er toch meer dan 200 duizend mensen per jaar aan overlijden.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:16:39 #130
52357 Lambiekje
pi_64069538
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:35 schreef soylent het volgende:

[..]

Wel uit zijn voedsel. Hoezo dan?
de vergelijk dat ik wil maken is dat alle supermarkten al hun noten, pindas, snickers en weet ik veel weren omdat er een paar mensen zijn die er niet tegen kunnen. Dit gebeurd dus wel voor het HPV.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:17:12 #131
52357 Lambiekje
pi_64069560
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach die 3800 vrouwen per jaar in de VS hebben gewoon pech gehad en moeten niet zeiken natuurlijk, het is maar een onschadelijke vorm van kanker.
onschadelijke vaccin
pi_64069637
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:13 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat zijn dus de cijfers van Judicial Watch die ze betrokken hebben uit de officiële data van de fabrikant waarin simpelweg doden staan die gevallen zijn tijdens de trials in beide groepen, dus ook doden door auto-ongelukken, om maar wat te noemen.
Die cijfers zijn niet van de fabrikant, maar van VAERS, een samenwerkingsproject van het CDC en de FDA. Dat is een initiatief waarbij iedereen van de producent van het vaccin tot aan de patiënt of ouders / voogden van patiënten incidenten die mogelijkerwijs het gevolg kunnen zijn van een vaccinatie kan melden.
pi_64071057
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Denkt dat onze beste Salvad0r nu wel redelijk uitgel*ld is ja
whatever. ik stouw mijn hypothetische kids iig niet vol met dat spul.
pi_64071206
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

onschadelijke vaccin
Vrij onschadelijk ja, zoals ik al eerder in deze topic hebt aangegeven.
pi_64071231
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:54 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

whatever. ik stouw mijn hypothetische kids iig niet vol met dat spul.
Ook niet met andere levensgevaarlijke vaccins tegen bijvoorbeeld polio natuurlijk.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:58:36 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64071254
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:17 schreef soylent het volgende:

[..]

Valt allemaal wel mee Tegenwoordig is data dredging zeer moeilijk, outcomes staan vooraf in trial registers, steeds meer journals vereisen die registratie ook, watchdogs doen checks die tot 10 jaar terug gaan, en dan heb je nog alle farmaceutische dan wel academische concurrenten die erop azen om je in de rechtszaal dan wel de journals een kopje kleiner te maken als een van je claims niet klopt

In academia kun je misschien nog wel je data cooken, maar dat duurt nooit lang - Als je onzin publiceert komt dat vroeg of laat toch wel uit. In pharma is dat - als je het mij vraagt - vrijwel uitgesloten vanwege alle audits en controles.

Wat me wel zorg baart is dat er te weinig geld gaat naar onderzoeken waar niet een patent aan hangt. Maar ja, je kan bedrijven niet dwingen, dat moet je dan met overheidsgeld regelen.
clinicaltrials.gov

ik weet het, maar ik schrijf zelf natuurlijk voor de grote boze big farma
pi_64071671
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ook niet met andere levensgevaarlijke vaccins tegen bijvoorbeeld polio natuurlijk.
Je hebt verschillende varianten van het poliovaccin.
In Afrika schijnen ze nogal kwalitatief achter te lopen... en woord op de straat is dat ze die shite ook in het Westen gaan uitdelen.
pi_64072149
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:08 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je hebt verschillende varianten van het poliovaccin.
In Afrika schijnen ze nogal kwalitatief achter te lopen... en woord op de straat is dat ze die shite ook in het Westen gaan uitdelen.
Nou als dat het woord op de straat is dan zal dat wel zo zijn. Als je nou daadwerkelijk het artikeltje zou lezen dan zie je dat het hier een fout betreft m.b.t. het over het hoofd zien van een mutatie in het toegediende vaccinvirus. Erg kwalijk natuurlijk, maar dat betekent natuurlijk niet dat er iets mis is met een vaccinatie an sich.
pi_64072210
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou als dat het woord op de straat is dan zal dat wel zo zijn. Als je nou daadwerkelijk het artikeltje zou lezen dan zie je dat het hier een fout betreft m.b.t. het over het hoofd zien van een mutatie in het toegediende vaccinvirus. Erg kwalijk natuurlijk, maar dat betekent natuurlijk niet dat er iets mis is met een vaccinatie an sich.
ik zeg; vrije keus voor iedereen om wel of niet zo'n vaccin te nemen.
pi_64072426
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:22 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ik zeg; vrije keus voor iedereen om wel of niet zo'n vaccin te nemen.
Als iemand zelf dat soort zaken weigert, prima. Wanneer het echter een ouder is die een dergelijke beslissing voor zijn of haar kind neemt, dan vind ik het al een stuk dubieuzer.
  woensdag 17 december 2008 @ 00:58:26 #141
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64076859
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Errug eigenlijk toch. Het is een serieus nieuwsbericht uit een normale krant maar omdat ik het post is het onzin.

Waarom moet ik afgezeken worden terwijl ik mensen wil behoeden of iig informeren dat hun dochters verminkt worden. Ik snap de logica niet dat ik aangevallen moet worden. Terwijl Ab Klink gewoon een deal heeft met farmaceutica. Het hele programma heeft niets van doen met het welzijn.

Kennelijk is leuk om de messenger te beleddigen zodat er niet inhoudelijk gereageerd hoeft te worden.
Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat het niet altijd ligt aan wat je post maar, zoals in dit geval, hoe je het brengt en vooral wat je er allemaal bij haalt? Het is natuurlijk tragisch dat iemand verlamt raakt of er doden vallen tijdens een trial. Het ligt vooral aan de context waar die in staan welke conclusies je er uit kan trekken. Dat negeer je zodat je voor het gemak weer een bevestiging van je eigen wereldbeeld in kan zien.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 17 december 2008 @ 06:15:38 #142
66444 Lord_Vetinari
pi_64078360
quote:

[..]

Waarschijnlijk omdat je zo ongeveer geen post kunt plaatsen zonder uitspraken als:
quote:
Terwijl Ab Klink gewoon een deal heeft met farmaceutica. Het hele programma heeft niets van doen met het welzijn.
quote:
Als je een beetje had opgelet had je gezien dat er vele, vele posts in dit topic zijn, waarin gewoon inhoudelijk op je beweringen wordt ingegeaan, namelijk dat het complete loeiende kolder is om uit één geval de conclusies te trekken zoals jij dat doet. ook het feit dat je alleen de voor jou interessante delen citeert uit je bron en niet de gedeelten waaruit blijkt dat iedereen aangeeft, dat dit net zo goed gewoon toeval kan zijn en voor 98% waarschijnlijk ook is, zorgt ervoor dat je mate van serieus genomen worden redelijk laag is, ja.
pi_64079434
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:02 schreef Lambiekje het volgende:

Waarom is dat nu weer jammer. Waarom is het "slecht" dat ik dit soort onderwerpen aanhaal.
Omdat je desinformatie verspreidt en het risico bestaat dat mensen argwaan krijgen ten aanzien van zaken waar ze geen argwaan voor hoeven te hebben.
quote:
Ik heb het beste voor me alle dochters/12jarige en dat heeft Ab Klink absoluut niet en nooit de intentie voor gehad ook.
Klink is stiekem een massamoordenaar... Zijn hele leven heeft in het teken gestaan van een groot complot en nu heeft hij zijn kans: hij kan inentingen promoten en daar honderdduizenden jonge meisjes mee vermoorden. Binnenkort vallen ze als bosjes...

Tsja...
quote:
Mensen moeten op de feiten gedrukt worden
Het zou eens handig zijn dat jij je bij de feiten hield.
quote:
Ik beledig toch niemand met mijn topics.
Je beledigt het gezonde verstand van iedereen, je beledigt in deze post dhr. Klink persoonlijk (ook al vind ik hem een slechte minister, wat jij hier schrijft lijkt nergens op), je beledigt zeer geregeld de medische en farmaceutische industrie en iedereen die er in werkzaam is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64079470
quote:

Terwijl Ab Klink gewoon een deal heeft met farmaceutica.
Feit: Klink heeft met zijn maatregelen de farmaceutische branche vele honderden miljoenen op jaarbasis afgenomen.

Prima deal...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 17 december 2008 @ 09:21:54 #145
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64079581
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als iemand zelf dat soort zaken weigert, prima. Wanneer het echter een ouder is die een dergelijke beslissing voor zijn of haar kind neemt, dan vind ik het al een stuk dubieuzer.
Aan de andere kant; je kan een driejarige moeilijk voor zichzelf laten beslissen...
Lang leve mij! *O*
pi_64079686
quote:

[..]

[..]

[..]

Oeh eng, inentingen! Laten we ze maar niet nemen en op Urk gaan wonen, en lekker met zn allen doodgaan aan een epidemie!

La derecha oprime, la izquierda libera
pi_64079697
quote:

[..]

pi_64079757
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:40 schreef Black_Tulip het volgende:

Nounounou zeg, gelijk maar inentingen verbieden dan!
pi_64079948
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:21 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Aan de andere kant; je kan een driejarige moeilijk voor zichzelf laten beslissen...
Natuurlijk kan dat niet, maar dat was mijn punt dan ook niet. Het gaat erom in hoeverre je ouders beslissingen kunt laten nemen voor hun kinderen wanneer dat zeer reële gezondheidsrisico's met zich meebrengt.
  woensdag 17 december 2008 @ 09:44:42 #150
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64080000
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat niet, maar dat was mijn punt dan ook niet. Het gaat erom in hoeverre je ouders beslissingen kunt laten nemen voor hun kinderen wanneer dat zeer reële gezondheidsrisico's met zich meebrengt.
Eerder in het topic las ik dat Swetsenegger een vaccin had laten importeren omdat dat beter zou zijn. Ik verdiep me er echt niet in wat er in die spuit zit. Maar zoals gezegd; ik ben misschien wat naief...
Lang leve mij! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')