Nee, maar inentingen hebben altijd een (klein) risico, soms met grote gevolgen. Soms zal vanwege louter toeval zoiets plaatshebben, de suggestie die gewekt wordt is hier nogal fors. Ook wat jij zegt over het middel en de kwaal is holle retoriek. Er zijn al talloze kinderen ingeënt en dit is het eerste geval waarbij dit optreedt, om het dan (in hoofdzaak) aan de vaccinatie te wijten is wat voorbarig. Natuurlijk kan dit een trigger zijn geweest, maar dan nog zullen er heel aparte en specifieke omstandigheden een rol hebben gespeeld dat het in dit geval zo'n effect heeft. Het wordt hier direct aangegrepen om eigen opvattingen te pushen over het risico van vaccinatie.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vroeg of het over het onderwerp mocht gaan, in plaats van over de topicstarter.
Wanneer een meisje zo kort na een intenting verlamd raakt, heeft dat nieuwswaarde. En dan kan er wel één of andere ziekte of syndroom meespelen, maar het is dan nog de vraag of die/dat zich had openbaard als de inenting niet was gegeven.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de middel erger is dan de kwaal, of wel?
zolang ze nit met bosjes tegelijkertijd neervallen niet nee, 't is geen softenon oid...quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
en dit soort neveneffecten van een inenting vind jij geen nieuws
Het punt is dat de topic start al fout is. Hierdoor nemen mensen aan dat er een verband is tussen de verlamming en het vaccin. Het kan zijn dat die er is, maar dat hoeft helemaal niet.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vroeg of het over het onderwerp mocht gaan, in plaats van over de topicstarter.
Wanneer een meisje zo kort na een intenting verlamd raakt, heeft dat nieuwswaarde. En dan kan er wel één of andere ziekte of syndroom meespelen, maar het is dan nog de vraag of die/dat zich had openbaard als de inenting niet was gegeven.
Als er een miljoen mensen worden ingeent waarvan 1 verlamt raakt en 100 niet dood gaan vanwege de inenting...quote:Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de middel erger is dan de kwaal, of wel?
Laat ze het eerst maar eens vaststellen of er wel een link tussen die twee bestaat. Tot die tijd is het gewoon een BNW onderwerp wat hier niet thuis hoort.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
en dit soort neveneffecten van een inenting vind jij geen nieuws
Ik vind trouwens dat ze appels moeten verbieden. Heb je enig idee hoeveel mensen dood gegaan zijn na het eten van een appel. Ik denk dat het aantal mensen wat ziek is geworden na het eten van een appel zelfs in de miljoenen loopt...quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:33 schreef Salvad0R het volgende:
Judicial Watch, a public interest group, has closely monitored Gardasil since it was released by creator Merck in 2006, periodically detailing statistics on the numerous side effects users have experienced. The most recent report alleges that the drug has been responsible for 21 deaths and 9,749 adverse reactions, including 78 outbreaks of genital warts and 10 miscarriages.
quote:The disease kills 274,000 women worldwide every year, including 1,120 in the UK.
Kindertjes van zwaar gereformeerden of Jehova's zijn ook dolbij met het feit dat hun ouders hen niet wensen in te enten en ook in ontwikkelingslanden zijn ze dolblij dat er niet genoeg vaccins voor handen zijn. De wereld is niet zwart-wit, wen er maar eens aan.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nog niet maar ik zou ELKE vorm van vaccinatie weigeren. Ik vind het ook al kwalijk genoeg dat er kwik en rattegif toegedient wordt aan zeer jongen kinderen en dat mijn ouders me daar aan bloot hebben gesteld.
quote:Lack of vaccinations still killing millions
Country-by-country data reveal inadequate progress on protecting women and children from vaccine-preventable diseases despite the availability of the low-cost drugs, reports a study released by UNICEF, New York.
Each year since 1990, immunization with routine vaccines has reached more than 70% of children worldwide. At the UN General Assembly Special Session in 2002, the international community adopted the specific target of immunizing by 2010 at least 90% of children under one year of age in each country.
The Progress for Children report shows that 103 countries already are protecting 90% of their children against vaccine-preventable diseases and another 16 are making steady progress. However, 74 nations have not kept up. Globally, 130,000,000 children are born each year adding to the ranks of children who require immunization.
"Immunization is currently preventing an estimated 2,000,000 deaths among children under five every year," states UNICEF Executive Director Ann M. Veneman, former Secretary of Agriculture. "Immunization is one of the safest and most cost-effective interventions we know. We need to protect the gains we have made in many countries and expand our efforts in others."
Some 10,600,000 children under age five die every year. Around two-thirds of these deaths could be avoided. The major killers are haemophilus influenza type b (Hib), neonatal tetanus, whooping cough (pertussis), and measles.
In the near future, an additional 1,100,000 deaths could be prevented with vaccines against pneumococcus and rotavirus, which are important causes of severe pneumonia and diarrhea in developing countries. In total, immunization programs could reduce deaths among children under five by almost one-quarter, if coverage of more than 90% can be attained for routine immunization.
The majority of countries in West and Central Africa, where only 52% of children are vaccinated, still need to improve their immunization programs.
We hebben het hier over een nieuwsbericht dat van een gerenommeerde, betrouwbare bron afkomstig is. In het artikel valt duidelijk te lezen dat het meisje de eerste verschijnselen kreeg een half uur na de vaccinatie. Kan toeval zijn, maar een verband tussen de vaccinatie en haar verlamming is best denkbaar.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Laat ze het eerst maar eens vaststellen of er wel een link tussen die twee bestaat. Tot die tijd is het gewoon een BNW onderwerp wat hier niet thuis hoort.
Ohja, want van appels krijg je miskramen en tumoren etc.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:38 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik vind trouwens dat ze appels moeten verbieden. Heb je enig idee hoeveel mensen dood gegaan zijn na het eten van een appel. Ik denk dat het aantal mensen wat ziek is geworden na het eten van een appel zelfs in de miljoenen loopt...
Het onderwerp an sich lijkt mij hier prima op zijn plaats. De insteek en opvattingen van TS daarentegen weer niet. Dat is ook altijd het jammere aan dit soort topics. Het onderwerp is interessant, maar het draait toch altijd weer uit op een discussie over het absurdistische wereldbeeld van TS.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We hebben het hier over een nieuwsbericht dat van een gerenommeerde, betrouwbare bron afkomstig is. In het artikel valt duidelijk te lezen dat het meisje de eerste verschijnselen kreeg een half uur na de vaccinatie. Kan toeval zijn, maar een verband tussen de vaccinatie en haar verlamming is best denkbaar.
Ik vind het topic hier voorlopig wel op z'n plaats, omdat je prima inhoudelijk kunt discussiëren over een aantal zaken rondom deze inenting. Moet je kinderen wel inenten als je niet 100 procent zeker weet dat de medicatie veilig is?
Compliment voor de moderatie-pogingen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We hebben het hier over een nieuwsbericht dat van een gerenommeerde, betrouwbare bron afkomstig is. In het artikel valt duidelijk te lezen dat het meisje de eerste verschijnselen kreeg een half uur na de vaccinatie. Kan toeval zijn, maar een verband tussen de vaccinatie en haar verlamming is best denkbaar.
Ik vind het topic hier voorlopig wel op z'n plaats, omdat je prima inhoudelijk kunt discussiëren over een aantal zaken rondom deze inenting. Moet je kinderen wel inenten als je niet 100 procent zeker weet dat de medicatie veilig is?
Ik snap je punt, maar ik kan op die manier ook beredeneren dat een topic geen eerlijke kans krijgt als er alleen wordt geklaagd over de openingspost en de topicstarter. Ik ken de reputatie van de topicstarter, maar zie niet echt een BNW-gehalte in de openingspost en in hetgeen er aanvullend is gemeld.quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:39 schreef The_End het volgende:
Het punt is dat de topic start al fout is. Hierdoor nemen mensen aan dat er een verband is tussen de verlamming en het vaccin. Het kan zijn dat die er is, maar dat hoeft helemaal niet.
Je weet nooit iets 100% zeker. Dat komt misschien een beetje flauw over, dus laat ik het anders formuleren:quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Moet je kinderen wel inenten als je niet 100 procent zeker weet dat de medicatie veilig is?
Ah, ik deel de mening van TS niet dus ik ben een desinformant?quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:51 schreef Salvad0R het volgende:
Opvallend hoe alle desinformanten in dit topic het voornamelijk over de TS hebben, en niet over de informatie die hij geeft.
Met hun outdated modus operandi .
Dit topic gaat niet over de TS. Of over jou. Maar over de kankers die je krijgt van het HPV vaccin.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:54 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ah, ik deel de mening van TS niet dus ik ben een desinformant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |