abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:54:40 #101
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64063875
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Die ‘statistiek’ lijkt me aardig gerechtvaardigd om uit te wijzen dat Lambiekjes conclusies voorbarig zijn, of op zijn minst anders onderbouwd dienen te worden.
en dat geldt niet voor de terpetijnpissers die op basis van de TS niet eens meer zelf google kunnen vinden?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_64063924
Ik snap uit de gequote stukken dat het risico van het vaccin niet significant groter is dan dat van andere vaccins. Maar, wat ik me afvraag, hoe zit het met de effectiviteit van het vaccin? Daar meen ik ook rare verhalen over te hebben gehoord, is hier ook wat harde data van? Ik ben an sich niet tegen vaccinatie, en ik vind het ook acceptabel als een vaccin een klein risico op complicaties met zich meedraagt, maar dan moet er wel een groter risico op complicaties zijn zonder het vaccin
pi_64063983
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:53 schreef teamlead het volgende:

[..]

ja. euh.. het gaat natuurlijk wel over vrouwen he Natuurlijk hebben die allerlei kwaaltjes
Er werden gewoon wat zaken door elkaar gehaald. Mensen verwarden de randomized controlled trial onder 12.000 mensen met de VAERS gegevens van de FDA die juist mogelijke gevallen van bijwerkingen ná de goedkeuring van het vaccin registreren en dus betrekking hadden op miljoenen mensen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:00:49 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64064036
statistiek wordt natuurlijk gruwelijk misbruikt in de medische wereld
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_64064115
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:56 schreef Gospodin het volgende:
Ik snap uit de gequote stukken dat het risico van het vaccin niet significant groter is dan dat van andere vaccins. Maar, wat ik me afvraag, hoe zit het met de effectiviteit van het vaccin? Daar meen ik ook rare verhalen over te hebben gehoord, is hier ook wat harde data van? Ik ben an sich niet tegen vaccinatie, en ik vind het ook acceptabel als een vaccin een klein risico op complicaties met zich meedraagt, maar dan moet er wel een groter risico op complicaties zijn zonder het vaccin
Het is een vaccin tegen (bepaalde types) HPV dat baarmoederhalskanker en genitale wratten veroorzaakt. Volgens het National Cancer Institute kan er flinke vooruitgang worden geboekt:
quote:
How effective are the HPV vaccines?

Gardasil and Cervarix are highly effective in preventing infection with the types of HPV that they target. FDA-approved Gardasil prevented nearly 100 percent of the precancerous cervical cell changes caused by the types of HPV targeted by the vaccine for up to 4 years after vaccination. Two follow-up studies of Gardasil confirmed these findings. The studies also found the vaccine to be less effective in women who had previously been exposed to HPV types 16 and 18 (5, 6).

Why are these vaccines important?
Widespread vaccination has the potential to reduce cervical cancer deaths around the world by as much as two-thirds, if all women were to take the vaccine and if protection turns out to be long-term. In addition, the vaccines can reduce the need for medical care, biopsies, and invasive procedures associated with the follow-up from abnormal Pap tests, thus helping to reduce health care costs and anxieties related to abnormal Pap tests and follow-up procedures (4).
pi_64065121
Kortom, het beschermt meisjes van 12 tot 16 voor HPV blijkbaar vrij effectief. Dan blijft de vraag: hoeveel 12 tot 16-jarige meisjes in Nederland worden er nu besmet met HPV? Zijn dat er zo veel dan? En hoe helpt dit vrouwen die ouder zijn dan 16?
pi_64065510
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:44 schreef Gospodin het volgende:
Kortom, het beschermt meisjes van 12 tot 16 voor HPV blijkbaar vrij effectief. Dan blijft de vraag: hoeveel 12 tot 16-jarige meisjes in Nederland worden er nu besmet met HPV? Zijn dat er zo veel dan? En hoe helpt dit vrouwen die ouder zijn dan 16?
Nee dat staat er niet helemaal. Er staat inderdaad dat het tot 4 jaar lang zeer effectief is. Of het op de lange termijn ook zo effectief is, moet nog blijken. Zolang is het vaccin nog niet beschikbaar.
pi_64065833
Dus we weten nog niks van de effectiviteit op lange termijn, laat staan de risicos op lange termijn, en hup, alle meisjes van 12 worden er mee ingeent? Rare gang van zaken, of zie ik dat nou verkeerd? 'Baat het niet dan schaadt het niet' lijkt me bij inentingen een verkeerd beginsel.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:17:12 #109
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64065949
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:00 schreef Re het volgende:
statistiek wordt natuurlijk gruwelijk misbruikt in de medische wereld
Valt allemaal wel mee Tegenwoordig is data dredging zeer moeilijk, outcomes staan vooraf in trial registers, steeds meer journals vereisen die registratie ook, watchdogs doen checks die tot 10 jaar terug gaan, en dan heb je nog alle farmaceutische dan wel academische concurrenten die erop azen om je in de rechtszaal dan wel de journals een kopje kleiner te maken als een van je claims niet klopt

In academia kun je misschien nog wel je data cooken, maar dat duurt nooit lang - Als je onzin publiceert komt dat vroeg of laat toch wel uit. In pharma is dat - als je het mij vraagt - vrijwel uitgesloten vanwege alle audits en controles.

Wat me wel zorg baart is dat er te weinig geld gaat naar onderzoeken waar niet een patent aan hangt. Maar ja, je kan bedrijven niet dwingen, dat moet je dan met overheidsgeld regelen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:35:48 #110
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64066432
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:12 schreef Gospodin het volgende:
Dus we weten nog niks van de effectiviteit op lange termijn, laat staan de risicos op lange termijn, en hup, alle meisjes van 12 worden er mee ingeent? Rare gang van zaken, of zie ik dat nou verkeerd? 'Baat het niet dan schaadt het niet' lijkt me bij inentingen een verkeerd beginsel.
Wat zou je dan een acceptabele termijn vinden? 10 jaar? 20 jaar? Bedenk dat je in die jaren wel gewoon de doden door baarmoederhalskanker hebt die je anders zou voorkomen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_64066726
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:24 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Nee ze hebben er 15.8 miljoen in de sloot geflikkerd. Hannes!
pi_64067595
Misschien is ze door een oenige stagiaire in d'r zenuwen geprikt ofzo

Ik weet niet of dat kan
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:23:49 #113
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64067768
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:57 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Waarom is het nergens goed voor om beschermd te worden tegen dodelijk ziektes?
Het is op zich wel goed te beschermen tegen dodelijk ziektes !? Maar zijn die er wel ècht? Uit de natuur opgelopen. Niet door slecht voedsel, vaccinatie of medicatie?

Baarmoederhalskanker is het minst voorkomende en minste schadelijk vorm van kanker. En als het onverhoop toch verkeerd uitpakt is het uitstrijkje bijtijds genoeg. Er wordt wel een complete bevolksgroep tegen gevaccineerd tegen iets VOLKOMEN onschuldigs. Maar waarbij een aanzienlijke kans bestaat tot onvruchtbaarheid verlamming of daadwerkelijk activatie van het kanker. Na genoeg elke vrouw/man draagt het virus bij zich? Wat wil Klink bewijzen.? Het vaccinatie programma is een ordinaire farmaceutische geld-deal. Het heeft niets met gezondheid van doen. Het kan toch niet zo zijn dat je vrijwel accuut verlamd raakt. Anders komen de huisartsen niet met de opmerking dat het meer schaad dan baat...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:26:22 #114
52357 Lambiekje
pi_64067864
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:19 schreef Erasmo het volgende:
Ah welkom terug Lambiekje
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:27:33 #115
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_64067907
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:23 schreef Lambiekje het volgende:
Er wordt wel een complete bevolksgroep tegen gevaccineerd tegen iets VOLKOMEN onschuldigs.
Enkele honderdduizenden doden per jaar?
quote:
Maar waarbij een aanzienlijke kans bestaat tot onvruchtbaarheid verlamming of daadwerkelijk activatie van het kanker.
Geef eens een wetenschappelijke bron.
quote:
Het kan toch niet zo zijn dat je vrijwel accuut verlamd raakt.
Dat is dus ook niet zo.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:31:28 #116
92279 N.icka
Windforce 11
pi_64068039
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is op zich wel goed te beschermen tegen dodelijk ziektes !? Maar zijn die er wel ècht? Uit de natuur opgelopen. Niet door slecht voedsel, vaccinatie of medicatie?

Baarmoederhalskanker is het minst voorkomende en minste schadelijk vorm van kanker. En als het onverhoop toch verkeerd uitpakt is het uitstrijkje bijtijds genoeg. Er wordt wel een complete bevolksgroep tegen gevaccineerd tegen iets VOLKOMEN onschuldigs. Maar waarbij een aanzienlijke kans bestaat tot onvruchtbaarheid verlamming of daadwerkelijk activatie van het kanker. Na genoeg elke vrouw/man draagt het virus bij zich? Wat wil Klink bewijzen.? Het vaccinatie programma is een ordinaire farmaceutische geld-deal. Het heeft niets met gezondheid van doen. Het kan toch niet zo zijn dat je vrijwel accuut verlamd raakt. Anders komen de huisartsen niet met de opmerking dat het meer schaad dan baat...
Wil je nou zeggen dat baarmoederhalskanker volkomen onschuldig is?
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:31:50 #117
52357 Lambiekje
pi_64068046
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:35 schreef Re het volgende:

[..]

zolang ze nit met bosjes tegelijkertijd neervallen niet nee, 't is geen softenon oid...
Nou in Amerika is het al best aanzienelijk waar bij 10+ doden en 3800 ernstige verminking/verlammingen.
Het is dus absoluut geen incidenteel feitje.

Eigenlijk is het niet of er een slachtoffer gaat vallen in Nederland maar meer wanneer.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:32:30 #118
52357 Lambiekje
pi_64068065
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:31 schreef N.icka het volgende:

[..]

Wil je nou zeggen dat baarmoederhalskanker volkomen onschuldig is?
nee het HPV-virus bij je dragen dat is volkomen onschuldig.

Omdat iemand een pinda-allergie heeft wordt niet uit alle onze voedsel voorziening pinda's en noten verwijderd? Of wel !?
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:35:08 #119
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64068152
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Omdat iemand een pinda-allergie heeft wordt niet uit alle onze voedsel voorziening pinda's en noten verwijderd? Of wel !?
Wel uit zijn voedsel. Hoezo dan?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:36:37 #120
92279 N.icka
Windforce 11
pi_64068215
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee het HPV-virus bij je dragen dat is volkomen onschuldig.

Jaarlijks sterven er ongeveer 200 vrouwen aan baarmoederhalskanker , dat voorkomt uit het virus
Is dus niet echt onschuldig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')