Ik zou je reactie in een woord willen samenvatten maar ik blijf dubben tussen triest en gefrustreerd.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Precies, en dus ook geen kroeg meer voor jou wanneer je daar toevallig wel een keertje zin in hebt. Dat is het probleem met de fictie dat alles hetzelfde blijft maar dan zonder de rook. Klink en zijn fanclub nemen de rokers en hun rooktolerant gezelschap voor vanzelfsprekend aan, 'jullie blijven komen al mag de kroeg het je niet meer naar de zin maken, zodat het naar onze zin is die paar keer per jaar dat wij eens uit de band springen en 10 euro uitgeven'.
Een derde optie, nl. "precies zoals het is", mis ik, maar dat zijn dan ook vier woorden. "Goed" of "uitstekend" dekt de lading voor mij ook wel.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:43 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik zou je reactie in een woord willen samenvatten maar ik blijf dubben tussen triest en gefrustreerd.
Wie hakt de knoop door?
Ik huur liever gestoomde kleren dan ranzige zweetkleren die een beetje buiten hebben gehangen.quote:
En rokers die vinden dat ze moeten kunnen roken, omdat ze toch zoveel geld besteden is geen prinsjes gedrag?quote:Op woensdag 17 december 2008 14:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Prima, ieder zijn meug.
[..]
Waarom? Je bent daar te gast en het lijkt me duidelijk dat die kroeg er niet is om het jouw naar de zin te maken. Die kroeg is er immers ondanks jouw uitgaansgewoonte, en zeker niet dankzij. Dit lijkt me een duidelijk geval van prinsessengedrag.
Jawel, maar daarvan is dan ook geen sprake. Je zou een punt hebben als ik het recht zou claimen om te roken in een fitnesshokbar of zo waar dat niet mag, alleen omdat ik daar een paar tientjes achterlaat. Of als ik mij op het standpunt zou stellen dat de minister dat voor mij moet regelen met staatsdwang, ook al kom ik daar zelden of nooit. Maar zo ligt het niet, ik gedraag mij als gast.quote:Op woensdag 17 december 2008 16:28 schreef Gia het volgende:
En rokers die vinden dat ze moeten kunnen roken, omdat ze toch zoveel geld besteden is geen prinsjes gedrag?
Persoonlijk huur ik nooit kleding, Maar ik dacht dat je eigenlijk wel mocht verwachten dat het in alle gevallen vooraf gereinigd zou zijn.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:12 schreef Casos het volgende:
[..]
Stomerijen balen als de ziekte, duurt twee keer zo lang nu, voordat mensen hun kleren naar de stomerij brengen.
Weer een negatieve kant.
toch vraag ik me af waarom jij tegen het rookverbod bent. Je rookt naar eigen zeggen niet en als het verbod eenmaal gemeengoed is heb jij er ook geen last van. Ik kan me voorstellen dat het lastig nu is wanneer je maten om de haverklap naar buiten gaan, maar dat houdt ook op een gegeven moment op getuige de eigenaren van diverse cafe's die wel het rookverbod gehandhaafd hebben en nu een shift in de mentaliteit zien ontstaan; ging men eerst elke 15 minuten roken, soms liep dat op tot een uur of zelfs 2 als ik zo uit het hoofd citeer...quote:Op woensdag 17 december 2008 15:48 schreef Casos het volgende:
[..]
Een derde optie, nl. "precies zoals het is", mis ik, maar dat zijn dan ook vier woorden. "Goed" of "uitstekend" dekt de lading voor mij ook wel.
1000 reacties maar liefst.quote:Op woensdag 17 december 2008 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
Stop de betutteling!
Je mag ook niks meer
Op zich heb ik nu ook geen last van het verbod. Toch ben ik tegen het verbieden van alles en nog wat. Dus niet zozeer het verbod op roken, maar de keuzevrijheid die beperkt wordt. Als naast rookvrije kroegen, rookkroegen gewoon zouden mogen, was het prima geweest. Als er een bepaald % rookvrije kroegen afgedwongen zou worden, ook prima. Maar nu is er geen keuzemogelijkheid meer.quote:Op woensdag 17 december 2008 16:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
toch vraag ik me af waarom jij tegen het rookverbod bent. Je rookt naar eigen zeggen niet en als het verbod eenmaal gemeengoed is heb jij er ook geen last van. Ik kan me voorstellen dat het lastig nu is wanneer je maten om de haverklap naar buiten gaan, maar dat houdt ook op een gegeven moment op getuige de eigenaren van diverse cafe's die wel het rookverbod gehandhaafd hebben en nu een shift in de mentaliteit zien ontstaan; ging men eerst elke 15 minuten roken, soms liep dat op tot een uur of zelfs 2 als ik zo uit het hoofd citeer...
Schanulleke mag dit onzin, frustratie of wat dan ook vinden, ik vind het een heel goed punt.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Precies, alleen als dat van domineetje staat niet meer mag dan wordt het lastig geld verdienen. Van de overheid moeten ze het namelijk de gasten naar de zin maken die 2 keer paar komen klagen over de prijs van een biertje.
[..]
Precies, en dus ook geen kroeg meer voor jou wanneer je daar toevallig wel een keertje zin in hebt. Dat is het probleem met de fictie dat alles hetzelfde blijft maar dan zonder de rook. Klink en zijn fanclub nemen de rokers en hun rooktolerant gezelschap voor vanzelfsprekend aan, 'jullie blijven komen al mag de kroeg het je niet meer naar de zin maken, zodat het naar onze zin is die paar keer per jaar dat wij eens uit de band springen en 10 euro uitgeven'.
Het zal een verrassing voor je zijn, er zijn ook mensen die graag wat verder kijken dan hun kneuterige incidentele eigenbelangetjes om de verering daar van in nietsontziend egoisme te propageren.quote:Op woensdag 17 december 2008 16:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
toch vraag ik me af waarom jij tegen het rookverbod bent. Je rookt naar eigen zeggen niet en als het verbod eenmaal gemeengoed is heb jij er ook geen last van. Ik kan me voorstellen dat het lastig nu is wanneer je maten om de haverklap naar buiten gaan, maar dat houdt ook op een gegeven moment op getuige de eigenaren van diverse cafe's die wel het rookverbod gehandhaafd hebben en nu een shift in de mentaliteit zien ontstaan;
Helemaal mee eens. Ik zat gisteravond ook Paauw & Witteman te kijken en toen kwam de bovengenoemde site (jemagookniksmeer.nu) ter sprake. Feit is gewoon dat er iets mis is met het huidige regeringsbeleid. De meest waanzinnige verboden worden geopperd.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt er ook gewoon problemen mee hebben dat de dominees van dit land hun waarheid erin komen knuppelen, of nog erger, een mentaliteitsshift.
Hou toch op. Van alle non-argumenten waarmee 'de rokers' komen is dit wel de meest trieste. Alsof niet-rokers geen geld uitgeven in de kroeg. Dat is werkelijk gebaseerd op waarnemingen die je alleen kan doen met een ENORM bord voor je kop.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:03 schreef Casos het volgende:
Schanulleke mag dit onzin, frustratie of wat dan ook vinden, ik vind het een heel goed punt.
Hey MM, je hebt je antwoord hoor. Toen er nog geen '40-'45 referenties waren kwam men hiermee.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dergelijke figuren bekleedden hoge functies binnen de katholieke kerk ten tijde van de beruchte inquisitie.
Het overdonderde succes van alle niet-rook kroegen voor 1 juli bewijst je puntquote:Op woensdag 17 december 2008 17:19 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hou toch op. Van alle non-argumenten waarmee 'de rokers' komen is dit wel de meest trieste. Alsof niet-rokers geen geld uitgeven in de kroeg. Dat is werkelijk gebaseerd op waarnemingen die je alleen kan doen met een ENORM bord voor je kop.
En dat je ze dan nog uit ook komt echt voort uit frustratie.
Bijna even dommig als de claim dat rokers gezellige mensen zijn.
Wil niet veel zeggen, maar jullie kenmerken je wel door intolerantie.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:25 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hey MM, je hebt je antwoord hoor. Toen er nog geen '40-'45 referenties waren kwam men hiermee.
Gek, dan zou Groningen wel een massale uitzondering zijnquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Nog steeds is het merendeel nietroker en dat deel groeit met de dag.
Jij en velen met jou vinden dat ze in de kroeg aan de bar moeten kunnen roken, ook al mag het daar niet, alleen omdat ze er een paar tientjes achterlaten. Zo ligt het dus wel.quote:Op woensdag 17 december 2008 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel, maar daarvan is dan ook geen sprake. Je zou een punt hebben als ik het recht zou claimen om te roken in een fitnesshokbar of zo waar dat niet mag, alleen omdat ik daar een paar tientjes achterlaat. Of als ik mij op het standpunt zou stellen dat de minister dat voor mij moet regelen met staatsdwang, ook al kom ik daar zelden of nooit. Maar zo ligt het niet, ik gedraag mij als gast.
Natuurlijk is er nog wel een keuzemogelijkheid. Je kunt kiezen voor een kroeg met een grote rookruimte. Ook die zijn er.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:03 schreef Casos het volgende:
Als naast rookvrije kroegen, rookkroegen gewoon zouden mogen, was het prima geweest. Als er een bepaald % rookvrije kroegen afgedwongen zou worden, ook prima. Maar nu is er geen keuzemogelijkheid meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |