Jammer dat het geen klapschaats wasquote:Op zondag 14 december 2008 20:56 schreef Dawwa het volgende:
Als ze raak waren was dit de actie van het jaar geweest, jammer.
Of een zevenmijlslaars.quote:Op zondag 14 december 2008 20:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jammer dat het geen klapschaats was
quote:Op zondag 14 december 2008 21:06 schreef Houtworm het volgende:
Nu zullen alle bijeenkomsten met Bush voorlopig wel schoenloos gaan...
Oh, ik kan het wel begrijpen hoor. Het leven van de gemiddelde Irakees is er na de Amerikaanse 'bevrijding' echt niet beter op geworden, integendeel.quote:Op zondag 14 december 2008 21:23 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie daar een journalist die zijn onafhankelijkheid niet al te serieus neemt.
Het lijkt ook wel of ie na het gooien van de eerste schoen een beetje onbenullig staat te glimlachen.quote:Op zondag 14 december 2008 21:38 schreef waht het volgende:
Conclusie: Met het reactievermogen van Bush is niks mis.
Iets zegt me dat het een paar jaar brommen wordtquote:Op zondag 14 december 2008 21:57 schreef IHVK het volgende:
Hoop dat ze de arme man niks aan doen.
Geen linkse rechters in Bagdad.quote:Op zondag 14 december 2008 22:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Iets zegt me dat het een paar jaar brommen wordt.
Als het goed is niet.quote:Op zondag 14 december 2008 22:04 schreef Yildiz het volgende:
Zo, morgen zit er weer een extra persoon in Gitmo, ruim 5 jaar te wachten voordat hij een aanklacht te horen krijgt.
De kwestie 'Irak' is inderdaad dusdanig professioneel gegaan dat er geen enkele reden is om respectloos te zijn. Hmm?quote:
Alsof de rest van de wereld zo'n grote fan van Bush is en hem met open armen zal ontvangenquote:Op zondag 14 december 2008 22:04 schreef qonmann het volgende:
repectloze mensen daar..zal wel hun cultuur zijn
Daar lijkt het ook op, zo van, je hebt me lekker gemist.quote:Op zondag 14 december 2008 21:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het lijkt ook wel of ie na het gooien van de eerste schoen een beetje onbenullig staat te glimlachen.
Das niet zo'n ramp toch!quote:Op zondag 14 december 2008 21:06 schreef Houtworm het volgende:
Nu zullen alle bijeenkomsten met Bush voorlopig wel schoenloos gaan...
tja ... Bush weet dat hij er niet in Irak hoeft te blijvenquote:Op zondag 14 december 2008 22:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar lijkt het ook op, zo van, je hebt me lekker gemist.
Hij zal er ook wel nooit meer terugkomenquote:Op zondag 14 december 2008 22:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
tja ... Bush weet dat hij er niet in Irak hoeft te blijven
quote:Op zondag 14 december 2008 20:52 schreef Dawwa het volgende:
Het gooien met schoenen wordt in de Arabische wereld als een grote belediging gezien.
Zoals iemand al op de AD pagina zegt:quote:
quote:Vind iemand het nog gek dat die mensen snel beledigd zijn?? Schoenen vinden ze al beledigd.
Nike was toch de godin van de overwinnig o.i.d.? Hehe. Bush in z'n face.quote:
Zeg, ben jij een broertje van Meki ofzo?quote:Op zondag 14 december 2008 22:23 schreef Slappy het volgende:
Heel goed van hem ik snap zijn frustaties van die journalist wel Bush heeft van Irak Usa 2 gemaakt
Is het nodig om een of andere relmocro te zijn als je George W. Bush, de meest dramatische president in de geschiedenis van de VS, wil duiden?quote:Op zondag 14 december 2008 23:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zeg, ben jij een broertje van Meki ofzo?
Het ging meer om de avatar in combinatie met de poststijl.quote:Op zondag 14 december 2008 23:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is het nodig om een of andere relmocro te zijn als je George W. Bush, de meest dramatische president in de geschiedenis van de VS, wil duiden?
De stijl en taalfouten komen wel een beetje overeen.quote:Op maandag 15 december 2008 00:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het ging meer om de avatar in combinatie met de poststijl.
Het was mij niet eens opgevallen dat het geen Meki was.
quote:Op maandag 15 december 2008 02:31 schreef charleen het volgende:
Wat een held (op sokken).
Was eigenlijk veel leuker geweest als de schoenen geraakt hadden![]()
.
quote:Op maandag 15 december 2008 03:19 schreef CARLAK het volgende:
Jammer! Bush hoort niets, ziet niets en weet niets. Zijn achterban zal hem wel niet inlichten over dit incident.
Hij voelt zich terecht niet begrepen; ook hier snapt niemand wat de man nu wilde bereiken.quote:Maak me wel zorgen om de journalist. Wat een wanhoopsdaad van deze man en dat terwijl hij zichzelf nog steeds niet begrepen voelt. Hij moest eens weten dat wij hier op FOK zijn daad wel aan de orde stellen.
Dat lachje deed me meer denken aan een boer met kiespijjnquote:Op maandag 15 december 2008 09:06 schreef pfaf het volgende:
Leuke actie, maar ook goed opgepakt door Bush moet ik eerlijk zeggen. Strakke reflex en cynisch lachje aan het eind.
En een laconieke reactie achteraf. Hij zag het meer als iemand die in het verkeer net even meer dan een middelvinger opstak, of iets.quote:Op maandag 15 december 2008 09:06 schreef pfaf het volgende:
Leuke actie, maar ook goed opgepakt door Bush moet ik eerlijk zeggen. Strakke reflex en cynisch lachje aan het eind.
quote:Op maandag 15 december 2008 03:45 schreef Unit_731 het volgende:
Als het een bomschoen was geweest had Bush een probleem gehad.
JIj weet precies hoe het zit? Zou ik wel doen, voor ik mensen uitmaak voor honden.quote:Op maandag 15 december 2008 10:46 schreef HiZ het volgende:
Zonder Bush had die 'journalist' zijn werk niet kunnen doen. Over de hand bijten die je voedt gesproken. Ondankbare hond.
Ik ook. Sterkste optreden van zijn gehele ambtstermijn. Daaraan kun je ook zien hè, het is een vrij eenvoudige jongen van de straat. Alsof een puber een sneeuwbal naar 'm gooit en op een haar na mist. Eigenlijk de neiging die schoen op te pakken en terug te gooien. Hij zal nooit gedacht hebben van "what if..." en vragen stellen richting zijn security. Het zal zoiets zijn van "lekker mis, lekker puh!" of "dat deed ik beter in mijn beste jaren!".quote:
Is het echt beter geworden?quote:Op maandag 15 december 2008 10:46 schreef HiZ het volgende:
Zonder Bush had die 'journalist' zijn werk niet kunnen doen. Over de hand bijten die je voedt gesproken. Ondankbare hond.
Hij heeft zijn familie niet verloren. De man is een ex-Baathist, en werkt bij de Iraakse pro-Baathisten satellietzender al-Baghdadiya, en representeert de Irakezen niet hoe graag sommige pseudo-intellectuelen dat ook zouden willen zien.quote:Op maandag 15 december 2008 11:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
JIj weet precies hoe het zit? Zou ik wel doen, voor ik mensen uitmaak voor honden.
Voor het zelfde geldt heeft hij zijn familie verloren door een aanslag. Dan komt je baan toch echt op de tweede plaats lijkt me.
Ik begrijp dat jij vanuit je luie stoel makkelijk kan oordelen omdat je zelf al vaak geconfronteerd bent met verantwoordelijkheidquote:Op maandag 15 december 2008 08:53 schreef RM-rf het volgende:
wow.... nadat de vorige keer Bush bewegingsloos een kinderboekje bleef lezen toen vliegtuigen in de WTC-torens vlogen ... of dagenlang niks van zich liet horen toen New Orleans door orkaan Katrina werd getroffen... geeft hij nu eindelijk blijk van een snel en werkzaam reactie-vermogen; Een nieuwe zijde van zichzelf die hij nu op die afscheidstoer laat zien.
Bedankt voor de nadere toelichting. Maar goed, daar heb je verder niets aan want ze zijn hier in Nederland van mening dat Bush absoluut nergens voor deugt en dat het dus sowieso ok is als een of andere nep-journalist die zijn vriendjes aan de top kwijt is geraakt z'n schoenen naar de president van de VS gooit.quote:Op maandag 15 december 2008 12:23 schreef Irakees het volgende:
[..]
Hij heeft zijn familie niet verloren. De man is een ex-Baathist, en werkt bij de Iraakse pro-Baathisten satellietzender al-Baghdadiya, en representeert de Irakezen niet hoe graag sommige pseudo-intellectuelen dat ook zouden willen zien.
Wat heeft die journalist met zijn domme actie bereikt?Bush heeft het verdrag om langer in Irak te blijven getekend en geen schoen die dat ongedaan zal maken.
Die journalist is niets meer dan een domme barbaar, een ondankbare hond. Als ie dit bij Saddam had geflikt dan was zijn hele familie nu al uitgeroeid.
het maakt geen fliker uit of ik het beter zou doen... ikzelf kandideer ook niet naar zijn functie ...quote:Op maandag 15 december 2008 12:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij vanuit je luie stoel makkelijk kan oordelen omdat je zelf al vaak geconfronteerd bent met verantwoordelijkheid
Is toch ook zoquote:Op maandag 15 december 2008 13:12 schreef djay19 het volgende:
Heeft iemand vanochtend het NOS journaal gekeken.. Daarin kwam een collega van hem aan het woord, om die gast vrij te pleiten. Hij zei van: ze moeten hem vrijlaten, want we leven in een democratie en daar heb je vrijheid van meningsuiting
Gooien met je schoen naar iemands hoofd is vrijheid van meningsuiting in Irak.
Een slagroomtaart had gekund, dat kun je ludiek noemen. (hoe dom ook want de steun voor Fortuyn was een stukje groter dan de steun voor een stel taartengooiers -dat is met George W. Bush wel ff wat anders-) Een stronttaart "kan helemaal niet net". Dat is gewoon zielige ranzigheid.quote:Op maandag 15 december 2008 13:44 schreef Py het volgende:
[..]
Is toch ook zo![]()
Die stronttaartengooiers van Pim Fortuyn kon nog net. Dat doodschieten door Volkert daarna vonden we te ver gaan. En het logo van de SP was jaren een gegooide rotte tomaat.
Die journalist heeft het helemaal begrepen. Deze vorm van jihad past prima in een moderne democratie.![]()
Irak is op de goede weg.
Vraag me af waar Al Zaidi was nadat het standbeeld van Saddam omlaag werd getrokken in Bagdad op de eerste dag van de oorlogquote:Schoenengooier heeft actie lang voorbereid
BAGDAD - De Iraakse journalist die zondag zijn schoenen gooide naar de Amerikaanse president George Bush, was dit al lang van plan. Hij verfoeit de Verenigde Staten, aldus collega's van de man maandag.
Volgens een collega had de 28-jarige journalist Muntazer al-Zaidi maanden geleden al gezegd dat hij zijn schoenen naar Bush zou gooien als hij daar ooit de kans voor mocht krijgen.
Belediging
Het gooien van schoenen geldt in de Arabische wereld als een grote belediging. ''Toen hij zei dat hij het zou doen, twijfelden we daar geen moment aan'', aldus de zegsman.
''Al-Zaidi verafschuwt de VS, de Amerikaanse militairen en Bush'', aldus een andere journalist.
Afscheidskus
Toen al-Zaidi zijn stappers naar Bush gooide, die ze behendig ontweek, riep hij: ''Dit is een afscheidskus, jij hond. Je bent verantwoordelijk voor de dood van duizenden Irakezen''. De schoenengooier werd door sommige collega's begroet als een held.
Na het incident werd de journalist door veiligheidsmensen tegen de grond gewerkt en afgevoerd.
Vrijlating
De Iraakse televisiezender al-Baghdadia eiste maandag diens onmiddellijke vrijlating overeenkomstig ''de democratie en vrijheid van meningsuiting die de Amerikaanse autoriteiten het Iraakse volk hebben beloofd'', aldus een verklaring.
De advocaat die wijlen president Saddam Hussein heeft verdedigd tijdens diens proces, kondigde maandag aan een team te vormen om al-Zaidi bij te staan.
Verdedigen
Volgens advocaat Khalil al-Dulaimi hebben al tweehonderd Iraakse en Amerikaanse juristen aangeboden de schoenengooier gratis te verdedigen.
Hij vindt de actie van de journalist gerechtvaardigd. ''Dit is wel het minste voor een Irakees om te doen tegen Bush, de tirannieke crimineel die twee miljoen mensen heeft gedood in Irak en Afghanistan'', aldus de raadsman.
Hij vindt dat al-Zaidi onmiddellijk moet worden vrijgelaten.
Zaidi was niet de advocaat van Saddam?quote:Op maandag 15 december 2008 14:32 schreef sp3c het volgende:
waarom laten ze in vredesnaam de man die Saddam heeft lopen verdedigen toe bij zo'n meet...
oeh!!!quote:Op maandag 15 december 2008 14:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zaidi was niet de advocaat van Saddam?
Nee, hij is advocaat en verdedigt in die zin bepaalde rechten... dat staat los ervan of in andere situaties mogelijk óók rechten geschonden werden... wat betreft 'rechten' is het een kleuterschool-gedachte om uit te gaan van een 'jamaar, hij deed het ook'quote:Op maandag 15 december 2008 14:48 schreef dVTB het volgende:
Enige hypocrisie kan die advocaat niet worden ontzegd. Zich nu een beetje druk maken over democratie en vrijheid van meningsuiting, terwijl Saddam zijn tegenstanders altijd genadeloos uit de weg ruimde.
En tot tweemaal gewoon weer keurig rechtop gaan staan alsof er niets aan de hand was.quote:Op maandag 15 december 2008 01:48 schreef Wheelgunner het volgende:
Die man is echt snel op die leeftijd
Wat een debiel commentaar.quote:Op maandag 15 december 2008 15:44 schreef sp3c het volgende:
ik vind die Iraakse gast die het probeert te vangen beter
that's what friends are for
Bush had het moeten vangen en teruggooien voor extra c00l punten
huilebalkquote:
Zeg ik voel me zeer beleidingquote:Op zondag 14 december 2008 23:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zeg, ben jij een broertje van Meki ofzo?
Dat klopt.quote:Op maandag 15 december 2008 13:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bedankt voor de nadere toelichting. Maar goed, daar heb je verder niets aan want ze zijn hier in Nederland van mening dat Bush absoluut nergens voor deugt en dat het dus sowieso ok is als een of andere nep-journalist die zijn vriendjes aan de top kwijt is geraakt z'n schoenen naar de president van de VS gooit.
Mbt zijn reactie op New Orleans deel ik je mening dat het een beetje mager was. Maarja, over die kleuterklas. Ik weet niet zijn gedrag een president onbetamelijk was. Als er zoveel op je af komt dat moment, moet je toch een tijdje recapituleren.quote:Op maandag 15 december 2008 13:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het maakt geen fliker uit of ik het beter zou doen... ikzelf kandideer ook niet naar zijn functie ...
Bush is wél president van de VS, heeft zichzelf daartoe kandidaat gesteld en uiteindelijk de verantwoordelijkheid gekregen maar met de Eed ook de plichten van een president op zich genomen...
dat hij daarin groots gefaald is absoluut hem aan te rekenen en het is onzin om dan gelijk kritiek te counteren met een dooddoener als 'doe je het zelf dan beter?' (waarbij ik overigens héél serieus vermoed dat 90% vand e amerikaanse politici meer inhoud heeft dan Bush.. die hooguit ook een duidelijk voordeel haalt uit preices zn 'zwakte' en 'inhoudsloosheid' in de zin dat hij nooit daadwerkelijk een #eigen' politieke agende had en zich volledig liet sturen door zn politieke entourage)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |