abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64030679

Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 14:23:36 #77
8781 crew  Frutsel
pi_64030851
quote:
Schoenengooier heeft actie lang voorbereid

BAGDAD - De Iraakse journalist die zondag zijn schoenen gooide naar de Amerikaanse president George Bush, was dit al lang van plan. Hij verfoeit de Verenigde Staten, aldus collega's van de man maandag.
Volgens een collega had de 28-jarige journalist Muntazer al-Zaidi maanden geleden al gezegd dat hij zijn schoenen naar Bush zou gooien als hij daar ooit de kans voor mocht krijgen.

Belediging

Het gooien van schoenen geldt in de Arabische wereld als een grote belediging. ''Toen hij zei dat hij het zou doen, twijfelden we daar geen moment aan'', aldus de zegsman.

''Al-Zaidi verafschuwt de VS, de Amerikaanse militairen en Bush'', aldus een andere journalist.

Afscheidskus

Toen al-Zaidi zijn stappers naar Bush gooide, die ze behendig ontweek, riep hij: ''Dit is een afscheidskus, jij hond. Je bent verantwoordelijk voor de dood van duizenden Irakezen''. De schoenengooier werd door sommige collega's begroet als een held.

Na het incident werd de journalist door veiligheidsmensen tegen de grond gewerkt en afgevoerd.

Vrijlating

De Iraakse televisiezender al-Baghdadia eiste maandag diens onmiddellijke vrijlating overeenkomstig ''de democratie en vrijheid van meningsuiting die de Amerikaanse autoriteiten het Iraakse volk hebben beloofd'', aldus een verklaring.

De advocaat die wijlen president Saddam Hussein heeft verdedigd tijdens diens proces, kondigde maandag aan een team te vormen om al-Zaidi bij te staan.

Verdedigen

Volgens advocaat Khalil al-Dulaimi hebben al tweehonderd Iraakse en Amerikaanse juristen aangeboden de schoenengooier gratis te verdedigen.

Hij vindt de actie van de journalist gerechtvaardigd. ''Dit is wel het minste voor een Irakees om te doen tegen Bush, de tirannieke crimineel die twee miljoen mensen heeft gedood in Irak en Afghanistan'', aldus de raadsman.

Hij vindt dat al-Zaidi onmiddellijk moet worden vrijgelaten.
Vraag me af waar Al Zaidi was nadat het standbeeld van Saddam omlaag werd getrokken in Bagdad op de eerste dag van de oorlog
pi_64030914
Ik vind die grijns op het gezicht van Bush zo typisch. Het lijkt net of hij er plezier aan beleeft dat die schoen naar hem word gegooid. Alsof ook hij het allang zag aankomen.

Trouwens ook wel jammer dat deze journalist geen schoenen gooit naar de terroristen die met hun aanslagen in Irak nog veel meer doden hebben veroorzaakt. Dan was -ie pas echt een bikkel.
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 14:32:03 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64031033
waarom laten ze in vredesnaam de man die Saddam heeft lopen verdedigen toe bij zo'n meet...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 14:46:58 #80
8781 crew  Frutsel
pi_64031387
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:32 schreef sp3c het volgende:
waarom laten ze in vredesnaam de man die Saddam heeft lopen verdedigen toe bij zo'n meet...
Zaidi was niet de advocaat van Saddam?
pi_64031422
Enige hypocrisie kan die advocaat niet worden ontzegd. Zich nu een beetje druk maken over democratie en vrijheid van meningsuiting, terwijl Saddam zijn tegenstanders altijd genadeloos uit de weg ruimde.
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 14:52:19 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64031515
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zaidi was niet de advocaat van Saddam?
oeh!!!

ik snap hem al

* sp3c hides
pi_64031553
Misschien was het wel een vooropgezet plan van de CIA.
Heel Irak roept nu om een democratisch proces.

Mission accomplished
pi_64031606
Goed gebukt Bush! Beter dan deze irakees:
pi_64031723
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:48 schreef dVTB het volgende:
Enige hypocrisie kan die advocaat niet worden ontzegd. Zich nu een beetje druk maken over democratie en vrijheid van meningsuiting, terwijl Saddam zijn tegenstanders altijd genadeloos uit de weg ruimde.
Nee, hij is advocaat en verdedigt in die zin bepaalde rechten... dat staat los ervan of in andere situaties mogelijk óók rechten geschonden werden... wat betreft 'rechten' is het een kleuterschool-gedachte om uit te gaan van een 'jamaar, hij deed het ook'

Het recht van Saddam op een eerlijk proces hoort juist óók in een op het westen gerichtte, democratische en eerlijke rechtstaat en je kunt zelfs stellen dat dankzij de ondersteuning van deze advocaat Saddam veroordeeld _kon_ worden, en er een duidelijke legitimiteit voor de veroordeling was. ...

Naar ik meen was bv Saddam zélf helemaal niet blij met deze advocaat en weigerde hij bv overleg te voeren met zijn toegwezen advocaten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_64031888
Saddam is veroordeeld volgens het Irakese strafrecht, voor zover ik me herinner. Helaas voor hem is dat strafrecht een tandje minder mild dan het onze...
  maandag 15 december 2008 @ 15:35:39 #87
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_64032477
Jammer dat hij die kop van Bush niet geraakt heeft en het liefst had ik gehoopt dat er nog stront onder de schoen had gezeten, was een leuke afdruk geweest !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  † In Memoriam † maandag 15 december 2008 @ 15:39:01 #88
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_64032574
quote:
Op maandag 15 december 2008 01:48 schreef Wheelgunner het volgende:
Die man is echt snel op die leeftijd
En tot tweemaal gewoon weer keurig rechtop gaan staan alsof er niets aan de hand was.
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 15:44:23 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64032718
ik vind die Iraakse gast die het probeert te vangen beter
that's what friends are for

Bush had het moeten vangen en teruggooien voor extra c00l punten
pi_64032984
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:44 schreef sp3c het volgende:
ik vind die Iraakse gast die het probeert te vangen beter
that's what friends are for

Bush had het moeten vangen en teruggooien voor extra c00l punten
Wat een debiel commentaar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 16:02:42 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64033221
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat een debiel commentaar.
huilebalk
pi_64033786
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zeg, ben jij een broertje van Meki ofzo?
Zeg ik voel me zeer beleiding Ik eis schade vergoeding
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 16:26:04 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64033833
nee als Yvonne het zegt klopt het
pi_64033874
Nee niet ik heb het al bewezen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_64035082
Je zou de beste man bijna een derde termijn geven voor deze actie.
pi_64037780
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Bedankt voor de nadere toelichting. Maar goed, daar heb je verder niets aan want ze zijn hier in Nederland van mening dat Bush absoluut nergens voor deugt en dat het dus sowieso ok is als een of andere nep-journalist die zijn vriendjes aan de top kwijt is geraakt z'n schoenen naar de president van de VS gooit.
Dat klopt.

En nu mag jij uitleggen waar de beste man voor deugt.
pi_64037910
beter had ie zulke schoenen:

maandag 15 december 2008 @ 19:23:47 #98
165633 eriksd
The grand facade...
pi_64037932
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het maakt geen fliker uit of ik het beter zou doen... ikzelf kandideer ook niet naar zijn functie ...

Bush is wél president van de VS, heeft zichzelf daartoe kandidaat gesteld en uiteindelijk de verantwoordelijkheid gekregen maar met de Eed ook de plichten van een president op zich genomen...

dat hij daarin groots gefaald is absoluut hem aan te rekenen en het is onzin om dan gelijk kritiek te counteren met een dooddoener als 'doe je het zelf dan beter?' (waarbij ik overigens héél serieus vermoed dat 90% vand e amerikaanse politici meer inhoud heeft dan Bush.. die hooguit ook een duidelijk voordeel haalt uit preices zn 'zwakte' en 'inhoudsloosheid' in de zin dat hij nooit daadwerkelijk een #eigen' politieke agende had en zich volledig liet sturen door zn politieke entourage)
Mbt zijn reactie op New Orleans deel ik je mening dat het een beetje mager was. Maarja, over die kleuterklas. Ik weet niet zijn gedrag een president onbetamelijk was. Als er zoveel op je af komt dat moment, moet je toch een tijdje recapituleren.

Over een paar maanden praten we overigens precies hetzelfde over Obama.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_64050540
En hier dan de eerste betere plaatjes en filmpjes van het plaats delict.

“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_64051676
Die Matrix
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')