abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63930174

Volledige naam - Aloysius Paulus Maria van Gaal
Bijnaam - De Tsaar van Alkmaar
Geboortedatum - 8 augustus 1951
Geboorteplaats - Amsterdam, Nederland

CV
1986-1988 -
AZ (Assistent)
1988-1991 - AFC Ajax (Assistent)
1991-1997 - AFC Ajax
1997-2000 - FC Barcelona
2000-2002 - Nederland
2002-2003 - FC Barcelona
2003-2004 - AFC Ajax (Technisch Directeur)
2005-heden - AZ

Palmares
* 1991/1992 UEFA Cup (Ajax)
* 1992/1993 Nederlandse Beker (Ajax)
* 1993/1994 Nederlandse Supercup (Ajax)
* 1993/1994 Nederlands Kampioenschap (Ajax)
* 1994/1995 Nederlandse Supercup (Ajax)
* 1994/1995 Nederlands Kampioenschap (Ajax)
* 1994/1995 Champions League (Ajax)
* 1994/1995 Wereldbeker (Ajax)
* 1995/1996 Nederlandse Supercup (Ajax)
* 1995/1996 Nederlands Kampioenschap (Ajax)
* 1995/1996 Europese Supercup (Ajax)
* 1997/1998 Europese Supercup (FC Barcelona)
* 1997/1998 Spaans Kampioenschap (FC Barcelona)
* 1997/1998 Spaanse Beker (FC Barcelona)
* 1998/1999 Spaans Kampioenschap (FC Barcelona)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bedankt Cyberia......
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_63930199
Ben benieuwd wanneer hij trainert van Feyenoord gaat worden..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 11 december 2008 @ 12:34:55 #3
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_63930403
Van Gaal
  donderdag 11 december 2008 @ 12:46:55 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63930728
held
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_63930898
Ook dit seizoen weer geen beker en geen schaal.

Bij nader inzien misschien een beker, maar zeker geen schaal. Die is voor Ajax dit jaar
  donderdag 11 december 2008 @ 13:07:58 #6
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_63931275
quote:
Op donderdag 11 december 2008 12:53 schreef SimonBalk het volgende:

Bij nader inzien misschien een beker, maar zeker geen schaal. Die is voor Ajax dit jaar
Laat Ajax eerst maar eens een aantal weken achtereen goed spelen en overtuigend winnen, het is veel te wisselvallig daar. Als Tuyp niet zo scheel was geweest had je afgelopen weekend al voor de tweede keer dit seizoen van Volendam verloren, nou, kampioenuh hoor.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_63938159
quote:
Op donderdag 11 december 2008 12:27 schreef venomsnake het volgende:
Ben benieuwd wanneer hij trainert van Feyenoord gaat worden..
Zou wel een leuke zijn natuurlijk. Misschien gaat hij dan wel weer dichten over een cirkel die rond is!

Hier, bij Ajax, ligt mij hart
Een club, fascinerend, altijd apart
Door velen genoemd naar godenzonen
Voor mij de bakermat van voetbaliconen
Mijn herinneringen gaan terug naar De Meer
Ook daar heerste een bijzondere sfeer
Nu ga ik mijn gevoelens weer achterna
En treed technisch toe in de Arena
In mijn levensfase is dit een nieuwe kans
En mijn jeugdliefde krijgt een extra stimulans
En daarom klinkt het vol overgave uit mijn mond
Vandaag is de cirkel echt rond

Zin één Ajax veranderen in Feyenoord, godenzonen in regel drie wordt dan arbeiderszonen, in zin 5 de Meer in de Kuip, telkens weer, ook in regel zes kan weg, regel zeven moet worden: nu volg ik wederom mijn gevoel en regel 8 veranderen in "scoren in de Kuip is nu mijn doel".
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 11 december 2008 @ 17:40:07 #8
67174 Dos37
Come on Twente
pi_63938291
Je weet wat er met profetische TT's gebeurd hé?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_63938327
Van Gaal
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_63984512
Al tien jaar geen prijs ! Laten we hopen dat dat elf wordt .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63984655
Rot maar op naar Feyenoord loser
pi_63985823
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 13:54 schreef RayMania het volgende:
Al tien jaar geen prijs ! Laten we hopen dat dat elf wordt .
Viel me inderdaad ook op

Zal ook geen echte prijzen meer pakken denk ik. Misschien een KNVB beker, meer niet.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_63989390
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:07 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Viel me inderdaad ook op

Zal ook geen echte prijzen meer pakken denk ik. Misschien een KNVB beker, meer niet.
Enige manier om een grote prijs te pakken is bondscoach worden, denk ik.
pi_63990288
Geweldige coach!
Zonder wrijving geen glans
pi_63990567
Dit Seizoen pakt ie de beker waarschijnlijk ..meer ook niet
  zaterdag 13 december 2008 @ 19:50:34 #16
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_63991509
Die wordt kampioen dit jaar. AZ speelt goed, volwassen voetbal.
  donderdag 18 december 2008 @ 17:04:00 #17
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_64124946
quote:
'Louis is een onzettend warm mens'

Truus van Gaal beleefde een bijzonder jaar. Eindelijk kwam het tot een huwelijk met haar Louis, de trainer van AZ.

,,Wat een heugelijk jaar is het geweest. Na veertien jaar zijn Louis en ik getrouwd. Voor mij heel belangrijk. Voor hem wat minder. Er is tussen ons niets veranderd, vindt hij. Louis zag mij al als zijn vrouw. Mij zat het soms toch dwars als de bladen schreven over ‘de vriendin van Van Gaal’."

,,Dat we niet eerder trouwden lag aan een verschil van inzicht hoé. Ik wilde een reis naar een romantisch oord. Stiekem trouwen en een foto opsturen: we zijn getrouwd! Maar Louis vindt: alles wat je kunt vieren, moet je vieren.

,,Maar hij had me ook nog niet gevraagd. Dat gebeurde vorig jaar, vlak voor kerst. Op die dag woonden we precies twaalf jaar samen. Hij ging niet door de knieën. Kon niet. Na die val in die gymzaal zat zijn been helemaal in het gips. Hij zei er wel bij dat hij het huwelijk wilde delen met familie en vrienden. Ik antwoordde: ‘Dan moet ik er nog een nachtje over slapen.’ Moest-ie lachen: ‘Zeker Rotterdamse humor.’ Hij had wel gelijk. Ik had zo’n heimelijk huwelijk ook vreemd gevonden voor Louis’ dochters. Hun moeder is overleden. Dan is het niet leuk als vader jaren later ineens stilletjes en ver weg opnieuw trouwt.

,,Ik zou bedenken waar we ‘ja’ tegen elkaar zouden zeggen. Op een dag wist ik het: op de middenstip van de Kuip in Rotterdam. Prachtig, leek me, als Feyenoord-fan. Louis viel even stil toen hij het hoorde. ‘Doe even normaal,’ zei hij toen. ‘Ik? Trouwen in de Kuip? Dat kan toch niet?’ Ik vond van wel. ‘Een huwelijk is toch altijd in de geboortestad van de bruid?’

,,Maar ik kreeg het plan er niet doorheen. Het werd Portugal, waar we een tweede huisje hebben. 80 gasten hebben we meegenomen. De mooiste dag van m’n leven? Ach, daar ben ik nuchter in: het was vooral heel leuk. Ik was nogal nerveus, lette op elk detail in de organisatie. Alles moest goed gaan. Zelfs de bloemstukken controleerde ik bij wijze van spreken stuk voor stuk.

,,Louis is een heel emotioneel mens. Heel serieus. Alles wat hij doet, doet hij goed. Goudeerlijk is hij ook. En naïef. Dat laatste vind ik jammer. Bijna een slechte eigenschap. Elke keer maken mensen weer misbruik van hem. Hij vertrouwt mensen zo snel, omdat hij er vanuit gaat dat iedereen zo eerlijk is als hij. Maar dat is bijna niemand. Ik ook niet. Mijn taak als relatiemanager was het fêteren van mensen. Vond Louis zo knap: dat ik aardig deed tegen mensen die ik niet aardig vind. Maar dat was mijn werk. Ik kon de beste contacten van mijn baas niet onbeschoft behandelen.

,,Louis verwacht zijn instelling ook van anderen. Vorig jaar liep er bij AZ een stel ‘lamzakken’ dat drie keer in de week te laat kwam. Kon Louis niet vatten. Die spelers mógen voor AZ spelen en gedragen zich dan zo.

,,Hij wilde er mee stoppen. Dat hij daarop terug kwam, had ik nooit verwacht. We zouden weer naar het buitenland gaan. Louis kon mooie clubs trainen. Ik had er wel zin in. Maar toen kwamen er spelers aan z’n bureau. Onder anderen Schaars en Mendes da Silva. ‘Die jongens zijn voor mij gekomen en willen door met mij,’ meldde hij mij. ‘Dan kan ik ze toch niet laten zitten?’

,,Louis kan nu ook weg. Naar een heel grote club. Doet hij niet, omdat hij net gezegd heeft dat hij bij AZ blijft. Maar ik zeg: ‘Word wakker Louis! Doe het gewoon. Als er voor die zogenaamd trouwe spelers een club met een grote zak geld komt, vertrekken ze ook, hoor.’ Louis zegt dan heel stellig dat ze dat niet doen. Maar ik ben nu al bang dat hij straks toch weer teleurgesteld wordt.

,,Voor ik Louis kende, dacht ik, zoals zoveel mensen in Nederland, dat hij een narrige man was. Maar dat is in werkelijkheid heel anders. Natuurlijk vind ik niet alles goed wat hij op televisie laat zien. Hij komt soms erg bozig over. Zou ik anders aanpakken. Met een kwinkslag. Louis heeft zo veel humor! Maar z’n werk neemt hij ontzettend serieus. Ik zou ijdel zijn en denken: als ik lach, zie ik er leuker uit. Denkt Louis totaal niet over na. Hij voelt zich snel aangevallen.

,,Ik snap het wel: als die verslaggevers voor de derde keer hetzelfde vragen, denk ik ook: Kom op zeg! Is Louis nou zo slim, of jullie zo dom? Maar ik zou dan lachen: ‘Ik zing geen drie liedjes voor een cent. Volgende vraag. Hup!’

,,Louis geeft me soms gelijk, hoor. Maar hij wil niet veranderen, blijft altijd zichzelf. Hij weet wel dat mensen er mij ook op aanspreken als hij zich laat gaan. ‘Louis, houd er mee op, ik kan er niet meer tegen,’ heb ik vorig jaar gezegd. Als hij op tv zo aangepakt wordt, kan ik me niet inhouden. Ga ik die presentatoren of zogenaamde deskundigen sms’en. Moet ik natuurlijk niet doen. Dan hebben ze juist plezier. Nu kijk ik nooit meer.Wel zo rustig!

,,Er zijn er veel die Louis niet mogen. Dit seizoen verloor Louis de eerste twee wedstrijden met AZ. Dan merk je meteen hoe achterlijk de voetbalwereld is. Het tijdperk Van Gaal is voorbij, schreeuwden de kranten. Voor de wedstrijd tegen PSV waren zelfs de grootste ijdeltuiten uit de journalistiek in Alkmaar. Klaar om Louis af te maken. Dan kan ik me niet inhouden en roep na de AZ-overwinning: ‘Jammer van jullie zaterdagavond, hè! Helemaal voor niets gekomen.’ Maar goed: dan moet Louis het natuurlijk daarna extra ontgelden.

,,Louis is ook onverbeterlijk. Hij gelooft in zichzelf en in zijn werk. Ik zei laatst nog: we hebben een leuk huis en een stulpje in een warm land. Wat moet je nog in die vreselijke wereld? Kap er toch mee. Ga lezingen geven of met je hoofd op tv zitten als analist. Veel verdienen en geen enkele verantwoordelijkheid.

,,Twee jaar geleden kreeg hij vanuit Engeland zo’n mooi aanbod. Twee keer in de maand een weekeinde naar Londen om voor de tv zijn mening te geven. Ik zag ons al zitten. Maar hij weigerde, ik zou de Heer op mijn blote knieën danken als hij als trainer stopt.

,,Wat we dan zouden doen met onze vrije tijd? Louis is gek op psychologie. Hij wil het ooit nog gaan studeren, zegt hij. Verder golft hij graag. We tennissen ook, maar dat is geen succes. Ik speel beter, Louis is fanatieker. Dan neemt hij weer de leiding en geeft hij aanwijzingen: Lopen! ‘Man, gewoon die bal lekker aanspelen,’ roep ik dan terug.

,,Vaak kijken we samen tv. De Wereld Draait Door of Gooische Vrouwen. Naar de bioscoop gaan we niet. Komt het nooit van. Wel kijken we af en toe een dvd’tje. Maar dan kun je er op wachten dat Louis zegt: ‘Wat een raar verhaal. Zoiets kan toch in werkelijkheid niet!’ Zeg ik: ‘Nee, man daarom is het een film’.

,,Louis is een huismus. We kunnen ons verheugen op een avond met z’n tweeën thuis. Doen we lekker kaarsjes aan, wijntje erbij. Ik ben geen keukenprinses, maar dat hoeft ook niet. Louis houdt van eenvoudige Hollandse pot. Sukadelappen met prei of een bal gehakt met andijvie. Wat Louis doet in het huishouden? Niets. Hij weet niet eens hoe het koffiezetapparaat aan moet. Hij wil heel graag verwend worden en ik vind het leuk om hem te verwennen. Prima geregeld dus.

,,Wel vindt hij dat ik makkelijk geld uitgeef. ‘Je hebt al tien jassen. Wil je er dan 20?’ zegt hij als ik opmerk dat hij in het buitenland veel meer kan verdienen. Hij is totaal niet materialistisch. Voorbeeld: Louis werd 50. Ik had me wezenloos gespaard voor een mooi cadeau, een duur horloge. ’s Ochtends haalde ik het doosje tevoorschijn. ‘Dat is toch geen horloge hè?’ reageerde hij. ‘Ik heb twee goede horloges, Truus! Wat moet ik met een derde?’ Terwijl ik vind: het geld is er, geniet ervan.

,,Nee, ruzie maken we nooit. Wel hebben we soms pittige discussies. Horen we iets op het nieuws en staan we lijnrecht tegenover elkaar. Ik vind het bijvoorbeeld waardeloos dat die Aboutaleb burgemeester van Rotterdam wordt. Is er geen lekkere Rotterdammer die dat kan doen? Dan vindt Louis mij echt dom. En ik hem ook. Hij vindt hem een prima kerel, die bewijst hoe goed je kunt integreren.

,,Over huiselijke dingen kibbelen we niet. Het leven is heerlijk samen. Louis heeft twee dochters. Zijn jongste, Renate, heeft twee zoons van vier en zes. Ik ben oma voor hen. Hoewel er ook een foto van Fernanda, Louis’ overleden vrouw, in huis staat. Zij is voor hen ook oma. Vindt niemand gek.

,,Ik heb me bij Louis’ dochters ook nooit opgesteld als hun nieuwe moeder. Kinderen hebben maar één moeder. Maar Louis en ik zijn samen wel blije grootouders. Van de Sint kregen die twee mannetjes laatst een uittenuetje van AZ. Trokken ze meteen aan. Dan geniet ik van dat glunderende gezicht van Louis. Hij was ook enorm ontroerd toen de kleine Jesse werd geboren. Louis is gewoon een heel warm mens. Het is zo jammer dat maar zo weinig mensen hem zo kennen.’’

Bron: AD Sportwereld
Truus Louis
Confidence through competence
pi_64125074
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:09 schreef Rumille het volgende:

[..]

Enige manier om een grote prijs te pakken is bondscoach worden, denk ik.
Hij wordt echt geen bondscoach van een land dat wereldkampioen wordt. Daar staat 'ie niet op de lijstjes.
  vrijdag 26 december 2008 @ 19:17:09 #19
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_64382267
Hele leuke reportage over Louis van Gaal op Sport1.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 26 december 2008 @ 19:23:55 #20
67174 Dos37
Come on Twente
pi_64382379
Ja dat zijn sowieso altijd leuke reportages

Van Gaal is inderdaad een prima kerel als alles naar zijn zin gaat.
pi_64382849
Moet altijd wel lachen om Van Gaal, op zijn persconferentie valt tenminste altijd wel wat te beleven!

Al moet ik toegeven dat het een onmogelijke vent is om te interviewen altijd zijn antwoord wel klaar, privé schijnt hij heel anders te zijn...
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 05:44:17 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_64489533
Privé schijnt ie idd erg attent en warm te zijn.

De schoonmaakster bij AZ krijgt een bosje bloemen als ze jarig is.

Lijkt iets futiels, maar is wel typerend voor de man.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 30 december 2008 @ 05:48:55 #23
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64489537
Never een dull moment!

pi_65681717
quote:
'Collectors item van Louis van Gaal'

Zondag 29 april 2007 was een gedenkwaardige dag in de voetbalhistorie. De Eredivisie kreeg de meest bloedstollende apotheose ooit. De felbegeerde kampioenschaal wisselde op de laatste dag van de competitie liefst vijf keer van eigenaar. Iedereen rekende op een eenvoudige overwinning van AZ bij Excelsior, maar de Alkmaarders bezweken onder de druk, leverden een wanprestatie en verloren op Woudestein met 3-2. Daardoor had Ajax alles weer in eigen hand, maar de Amsterdammers kwamen uiteindelijk één doelpunt tekort door slechts met 0-2 te winnen van Willem II in Tilburg. PSV werd de lachende derde. Dankzij een 5-1 overwinning op Vitesse werden de Eindhovenaren opnieuw, maar geheel onverwacht, kampioen van Nederland. Trainer Ronald Koeman was dronken van geluk, zijn Ajax-collega Henk ten Cate reageerde pissig en Louis van Gaal (foto) kon het niet geloven dat hem zoiets overkwam. Op het beslissende moment verliezen van Excelsior!

Bij platenmaatschappijen liggen unieke opnamen op de plank, die om de een of andere reden nooit zijn uitgebracht. Vaak worden dergelijke opnamen jaren later als een collectors item alsnog op de markt gebracht. Uitgeverijen hebben prachtige manuscripten achter de hand die nooit als boek de winkel bereiken. Zo lag er in mijn bureaula sinds eind april 2007 een door redacteur Iwan van Duren geschreven interview met AZ-coach Louis van Gaal. Het gesprek had plaats in de week voor de uitwedstrijd tegen Excelsior en ging helemaal over de veroverde titel, want daar twijfelde niemand aan. Terwijl Van Gaal de vervelendste busreis uit zijn carrière onderging, van Rotterdam naar Alkmaar, sloeg de paniek toe op de VI-redactie. Er moest op zondagavond nog een groot interview worden geproduceerd, want het verhaal van Van Gaal sloeg nergens meer op. Anno 2009 is dat vraaggesprek plotseling weer actueel en relevant. AZ staat weer bovenaan en Van Gaal lijkt opnieuw een prijs te veroveren. Het is bijzonder leuk te lezen hoe hij destijds tegen zijn AZ aankeek.

Van Gaal realiseerde zich op dat moment niet dat er een rampseizoen zou volgen. Hij overwoog tijdens die jaargang zelfs op te stappen en eindigde met AZ op de elfde plaats met 43 punten. 'Vorig seizoen 74 punten, nu 75', sprak Van Gaal. 'Daar word je normaal geen kampioen mee. Maar dit is zeker geen gestolen titel. Hij komt alleen eerder dan verwacht. Verleden jaar hebben we een sanering op mentale hardheid doorgevoerd. Bewust een ander type spelers gehaald. Dat was de keuze die zich nu al uitbetaalt. Nu gaan we een stapje verder. Dus moeten we volgend seizoen minimaal 76 of 77 punten halen, ook omdat we ons gaan versterken. Ik wil altijd beter. Ik ben nog net zo ambitieus als toen ik hier bij AZ begon, dik twintig jaar geleden. Dat zit nu eenmaal in me, dat verandert niet, zo gaan we naar de top. Ik vind het overigens geen wet dat de club met de meeste punten ook de terechte kampioen is. Ik vind dat aantrekkelijk voetbal óók een belangrijk element in de visie moet zijn. Dat is bij AZ het geval. Andere clubs vinden dat het alleen om winnen gaat. Het gaat óók om schoonheid. Je moet daar een balans in trachten te vinden.'

De voetbalvisie van Van Gaal staat niet ter discussie. Hij is een coach om te koesteren en trots op te zijn. Voor het aanzien van de nationale competitie is het belangrijk dat hij in Nederland werkt. Van Gaal is in mijn ogen de beste voetbalanalyticus op televisie en hij laat zijn elftallen altijd aantrekkelijk spelen. Toch was het leedvermaak groot, toen AZ vorig seizoen slecht presteerde. Voor de structureel en maniakaal naar waardering hunkerende trainer moet dat een verschrikkelijke tijd zijn geweest. Van Gaal heeft een boeiende voetbalvisie, maar kan geen waardering opbrengen voor afwijkende meningen. Dat ervaart hij als op de man gespeelde kritiek. Hij gaat dan meteen met stemverheffing praten, wordt emotioneel, boos, voelt zich onrechtvaardig en respectloos behandeld en zorgt voor vermakelijke televisie. Met dat gedrag bracht hij zijn werkgever regelmatig in diskrediet, al gedraagt hij zich na het teleurstellende seizoen opvallend ingetogen en vriendelijk.

In het interview uit 2007 ging hij uitgebreid op zijn gedrag in: 'Ik kan leven met de beeldvorming die er bestaat. Ik lig daar niet wakker van. Mijn familie, en met name Truus ligt er wél wakker van, dat vind ik niet plezierig. Wíé wat zegt, dat vind ik veel belangrijker. Veel kritiek komt van mensen uit dezelfde hoek, mensen met redelijk veel invloed. Dat is dan jammer. Maar ik blijf liever het dichtst bij mezelf dan dat ik daarvan afwijk. Ik vind de aversie zeker niet zo sterk als een aantal jaren geleden. Ik krijg veel waardering voor mijn persoon, dat ervaar ik zo. Maar goed, sommige commentaren zullen altijd blijven. Heeft ook te maken met de wijze waarop ik me presenteer, dat hoort waarschijnlijk bij me. Maar ik zoek nooit de confrontatie. Ik bescherm de belangen van de club en de spelers, en bewaak de eerlijkheid. En de beeldvorming is manipulatie, kijk maar eens wie wat als eerste zegt. Ik reageer altijd met argumenten en dat dat soms bot is, heeft te maken met de situatie, de manier van vraagstelling of het feit dat het al de vijfde keer in een bepaalde tendens wordt gevraagd. Ik ga er nooit omheen zitten draaien.'

AZ-voorzitter Dirk Scheringa zal blij zijn met de fragmenten uit dit plankinterview, want zijn coach was in 2007 heel lovend over de Alkmaarders. Van Gaal: 'AZ wordt steeds meer mijn club. De faciliteiten die AZ biedt, heb ik nergens anders meegemaakt. Niet bij Ajax en niet bij Barcelona. De velden, mijn kantoor, mijn spreekkamer, mijn omkleedkamer... Ik loop zó het trainingsveld op. Dat was in Barcelona zevenhonderd meter ver. Alles wat mij twee jaar geleden is beloofd, is nagekomen. De mensen binnen de club zorgen dat ik me helemaal op mijn hoofdtaken kan richten. Dat schept vertrouwen en rust. Daarom ben ik hier ook naartoe gekomen, omdat ik geloofde dat er bij AZ iets moois groeide, dat we stappen konden maken. Ik ben iemand die wil winnen. Bij mij spelen andere aspecten een rol om het naar mijn zin te hebben. Hoe ga je met elkaar om? Heb je vertrouwen? Is er een wisselwerking met je spelersgroep? Of spelers ontvankelijk voor je zijn, of ze zichzelf daardoor gaan verbeteren. Hier zijn er veel vooruitgegaan. Dat zie je aan de oogopslag of de manier waarop ze luisteren en over je praten in interviews. Dat wás al enorm positief en dat is nu nog positiever.'

En natuurlijk vroeg Van Duren aan Van Gaal of AZ wel rijp is voor de Champions League. Over een half jaar zal de coach dat verhaal tegen iedereen afsteken, als VI-lezer gun ik u de primeur. Van Gaal: 'AZ is klaar voor de Champions League. Daar maak ik me geen zorgen over. De setting is iets mooier dan die van het UEFA Cup-toernooi, maar wij hebben dit jaar ook al tegen heel wat kampioenen gespeeld. Fenerbahçe en Werder Bremen kwamen zelfs uit de Champions League. Wij hebben op niveau gevoetbald tegen goede tegenstanders. Sevilla speelt om de Spaanse titel. Ook een club als Newcastle United heeft een begroting die vele malen hoger is dan die van ons. Het verschil in niveau tussen de Champions League en het UEFA Cup-toernooi is niet zo groot, inhoudelijk dan. Wél het podium. Ik zie daar niet tegenop. Het zijn uitgeselecteerde spelers. Ik heb niet het idee dat wij niet – net als PSV – de kwartfinale kunnen halen. Wat wij in UEFA Cup-verband presteerden, kunnen we ook in de Champions League. Maar het komende seizoen zullen de verwachtingen hoger zijn. Zeker nationaal. De media willen graag iemand bewieroken, maar ik kijk naar meer jaren. Maar al met al heb ik er alle vertrouwen in dat wij stappen gaan zetten. Anders was ik hier ook niet gebleven. AZ zit midden in een proces. Het is geweldig dat we nu al de titel pakken, maar we zijn hier nog lang niet klaar. Dit is pas het begin.'
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_66383636
quote:
Van Gaal: 'Het lijkt wel het Barcelona uit mijn tijd'

Met AZ is Louis van Gaal dit seizoen hard op weg om wederom een landstitel aan zijn conduitestaat toe te voegen. Een prestatie die in Spanje niet onopgemerkt is gebleven. In een interview in het Spaanse tijdschrift Don Balón geeft de voormalig oefenmeester van Barcelona zijn mening over de huidige prestaties van de Catalanen en ook dat hij een aanbieding van aartsrivaal Real Madrid zeker niet afslaat.

Van Gaal ziet weinig verschil tussen 'zijn' Barcelona en de huidige equipe van Josep Guardiola, dat tot dusver nog op alle fronten meedoet. "Het spel van het huidige Barcelona doet me denken aan dat van mijn ploeg toentertijd, maar dit Barça speelt wellicht beter. Josep is een trainer met zijn eigen ideëen en iemand die voor iedereen openstaat. Hij is voorstander van een 4-3-3 systeem en om over de vleugels te spelen."

De voormalig bondscoach van Oranje geeft aan dat spelers als Lionel Messi en Samuel Eto'o heden ten dage het verschil kunnen maken, spelers die hij in zijn periode niet tot zijn beschikking had. "Daarnaast waren spelers als Carles Puyol, Xavi en Andrés Iniesta nog heel jong. Die drukken nu hun stempel op het elftal. Eigenlijk kun je dus de elftallen niet met elkaar vergelijken. Elk elftal is sowieso anders."

Van Gaal weigert diep in te gaan in de controverse rond Ronaldinho, die vorig jaar onder leiding van Frank Rijkaard, de voorganger van Guardiola, ondermaats presteerde en uiteindelijk toestemming kreeg om te verkassen. "Ik kan daar geen mening over geven, omdat ik dat niet intern heb meegemaakt", stelt Van Gaal. "Maar het is de taak van een trainer om negatieve processen in een selectie te vermijden."

Voor Van Gaal is er maar één competitie de beste: "De Primera División. Dat lijdt geen twijfel. Of ik ooit Real Madrid zou trainen? Daar zeg ik geen nee tegen." Op de vraag of Arjen Robben inderdaad zo goed is als Lionel Messi, deelt Van Gaal ten slotte toch nog een sneer naar het Santiago Bernabéu uit. "Robben is een heel goede speler, maar die vergelijking wordt gemaakt om het imago van Real te verbeteren."

Van Gaal (57) werkte tussen 1997 en 2000 met succes in de Catalaanse metropool. De oefenmeester won tweemaal de landstitel en vierde eveneens de verovering van de Copa del Rey. Na zijn periode als bondscoach van het Nederlands elftal keerde hij terug in het Camp Nou, maar dat bleek echter geen onverdeeld succes.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66383905
Vanavond bij Holland Sport
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_66389327

Snap niet dat er niet even gepost werd Breach. Wat een gast is het toch ook, schitterend. Vond de uitzending echt de beste sinds jaren, leuk om te zien hoe Van Gaal uitleg gaf over zijn trainingswijze. Laatste keer bij HS was het ook genieten geblazen toen hij er was haha, wat een humor heeft die gast.
Toch jammer dat ze dan niet de hele uitzending met Louis praten, maar de andere gasten waren opzich ook top.
Louis for bondscoach.
  maandag 23 februari 2009 @ 22:15:52 #28
55709 Stereotomy
pi_66389875
Louis, toffe gast is het ook.

Von Gahl
pi_66510877
quote:
Louis van Gaal mag eigen prestaties graag wat extra glans geven

AZ wordt kampioen. Sterker nog, AZ wint de dubbel. Op zich geen onlogische constatering, maar in Alkmaar heb ik het met deze opmerking onmiddellijk verbruid. Althans, bij Louis van Gaal.

Nog altijd staan er ten minste tien stokslagen op uitspraken als deze. Over het kampioenschap mag absoluut niet gesproken worden, ondanks de grote voorsprong op FC Twente. Zeker niet door de spelers. Dat merkte ik afgelopen maandag nog aan Gill Swerts. Niet alleen op televisie, maar zelfs in de redactieruimte liet de rechtsback van AZ zich niet verleiden tot een bevestigend antwoord.

Misschien ook omdat zijn coach op dat moment te zien was bij het programma ‘Holland Sport’. Swerts hing aan zijn lippen en vulde soms, zelfs voordat Van Gaal iets had uitgesproken, al in wat zijn oefenmeester ging zeggen.

,,Ik ben helemaal geen schoolmeester,’’ zei Van Gaal onlangs. Toch had de reactie van Swerts iets van een schooljongen die zijn lesje opdreunde.

In Holland Sport sprak Van Gaal ook over een bijzondere beloning. Het had iets nostalgisch. Als wij vroeger als jochies onze wedstrijd wisten te winnen, kregen we van de leider vaak een bakje friet. Bij AZ werkt het vandaag de dag precies zo. Strenge diëten ten spijt, bij winst hebben de profs van AZ recht op een frikadel of kroket.

Alleen bij winst. Janet, de ‘spelershomemanager’, gunde de jongens na het 2-2 gelijkspel tegen PSV bij thuiskomst eigenlijk wel een snack, maar Louis was daar onmiddellijk voor gesprongen.

Alleen bij winst een frikadel of kroket! Zoals hij ooit na een gelijkspel in de UEFA-cup tegen Slovan Liberec ondanks kwalificatie een hand weigerde van doelman Sinouh, omdat hij alleen bij een overwinning gefeliciteerd wil worden.

Van Gaal houdt zich aan elke afspraak. Op de toplanden in de uitzonderingsclausule van zijn overeenkomst na hoeft geen partij de oefenmeester te benaderen.

,,Er komt bij mij geen sneltrein voorbij die ik niet kan laten lopen, want ik houd me altijd aan mijn contract,’’ sneerde Van Gaal maandag nog even richting zijn collega Ronald Koeman, doelend op diens overstap van PSV naar Valencia.

Ook in Spanje heeft men de wederopstanding van Van Gaal ontdekt. In een interview met enkele Spaanse media liet hij zich ontvallen dat het huidige Barcelona van Pep Guardiola te vergelijken is met zijn elftal eind jaren’90.

,,Alleen beschikte ik niet over uitzonderlijke spelers als Messi en Eto’o,’’ voegde hij daaraan toe om zo zijn eigen prestatie nog iets meer glans te geven. Daarmee voor het gemak voorbijgaand aan Rivaldo en Kluivert.

Helaas heeft Van Gaal daar vaker een handje van. Voor de topper tegen PSV maakte hij een vergelijking tussen de individuele kwaliteiten van de spelers van PSV en AZ. Dat viel ruim in het voordeel van PSV uit, volgens Van Gaal (lees: ‘dat maakt onze prestatie nog knapper’).

Toch neemt Van Gaal het altijd voor zijn spelers op. Een situatie zoals Marco van Basten, die zich voor de tweede keer verontschuldigt over een uitbarsting naar zijn spelers, zal hem niet overkomen.

Het respect voor de prestatie van Van Gaal is terecht groot, al is het jammer dat hij alleen in programma’s wil verschijnen waar hij absoluut geen tegengas krijgt.

Enkel op de betaalzender Sport1 slaagt ‘good old’ Kees Jansma erin Van Gaal enigszins in toom te houden. Op dinsdagavond was het weer een feest om naar de Champions League te kijken met de analisten Van Gaal en Kieft. Van Gaal doceerde, Kieft laveerde en Jansma pareerde. Barcelona speelde uiteindelijk gelijk.

Louis keek er niet van op. Een ding was meteen duidelijk: voor Kees en Wim geen kroket of frikadel.
pi_66630799
quote:
Louis van Gaal overweegt sabbatical: 'Wachten op mooi land'
Datum: 2-mrt-2009 18:15

Door Sander van Hal en Arjan Nowee

Louis van Gaal overweegt na het aflopen van zijn contract bij AZ een sabbatical year in te lasten, als hij niet vóór het WK 2010 aan de slag kan als bondscoach. Op die manier hoopt hij zijn wens om nog eens een wereldkampioenschap mee te maken in vervulling te laten gaan. “Iedereen weet dat ik normaal gesproken altijd mijn contracten uitdien. Zo bezien ben ik zonder een sabbatical tijdens een seizoen nooit vrij om ergens bondscoach te worden. Neem ik wél een jaar vrijaf, dan kan ik wachten totdat er zo’n functie bij een mooi land voor me langskomt.”

Toen de trainer bijna twee jaar geleden bij AZ zijn contract verlengde tot medio 2010, liet hij daarin twee clausules opnemen. Hij mag vanaf komende zomer vertrekken als Argentinië, Duitsland, Engeland, Nederland of Spanje hem als bondscoach wil. Daarnaast mag Van Gaal kort voor het komende WK bondscoach worden als een reeds geplaatst land hem vraagt.

Aangezien bij al zijn voorkeurslanden de bondscoach stevig in het zadel zit, wordt de kans steeds kleiner dat de oefenmeester er straks bij is in Zuid-Afrika. Daarom zet Van Gaal al voorzichtig in op het WK 2014 in Brazilië. Doet zich voor hem geen mogelijkheid voor om naar het WK 2010 te gaan, dan sluit hij in de jaren daarna géén langdurig clubcontract meer af.

De afgelopen jaren werd Van Gaal al door vele landen gevraagd voor het bondscoachschap, maar telkens zat hij vast aan zijn contract bij AZ. “Ik krijg iedere keer op het verkeerde moment aanbiedingen.”

Is het een mogelijkheid dat u een trainerschap bij een club gaat combineren met een bondscoachschap?
“Ik heb de functie van bondscoach van Nederland anders ingevuld dan de bondscoaches na mij, omdat ik ook technisch directeur van de KNVB was. Als ik alléén het nationale elftal zou doen, valt dat best te combineren. Engeland zou ik bijvoorbeeld altijd wel kunnen doen, bijvoorbeeld in combinatie met AZ. Hier kun je alle Engelse wedstrijden toch op tv zien. En om spelers live te volgen, kun je altijd nog een assistent sturen.”
  maandag 2 maart 2009 @ 23:23:33 #31
202348 Susi
Temple of Love
pi_66637075
Fijne man
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:57:32 #32
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_66642267
Top kerel...
Slim en de beste trainer/coach die een club zich maar kan wensen. Hij heeft altijd gelijk
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:19:23 #33
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_67229174
quote:
Madoff tilt Van Gaal voor miljoenen

Louis van Gaal is miljoenen euro's kwijt aan het piramidefonds van Bernie Madoff.

De trainer van AZ belegde samen met twee collega's zes miljoen euro bij het fonds van belegger Madoff. De Amerikaan zit in de gevangenis wegens oplichting. Hij zou miljarden hebben verbrand in een piramidespel met aandelen.

Beslag gelegd

Van Gaal heeft nu (net als waarschijnlijk tienduizenden andere gedupeerden) beslag laten leggen op de rekening van Madoff, zo meldt De Telegraaf.

Er zijn meer gedupeerden in Nederland. Het pensioenfonds van oliemaatschappij Shell heeft 67 miljoen euro aan Madoff overgemaakt.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:26:20 #34
67174 Dos37
Come on Twente
pi_67230312
quote:
Er zijn meer gedupeerden in Nederland. Het pensioenfonds van oliemaatschappij Shell heeft 67 miljoen euro aan Madoff overgemaakt.
Dit vind ik schokkender
pi_67238385
Ik kwam nog een leuk gifje tegen.

pi_67238535
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:06 schreef RayMania het volgende:
Ik kwam nog een leuk gifje tegen.

[ afbeelding ]
Geniale actie was dat
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:36:05 #37
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_67240272
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:19 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

Madoff tilt Van Gaal voor miljoenen

Ach ja shit happens. Kan er niet echt wakker om liggen. Beleggen is natuurlijk risico nemen. dat zo'n figuur dan met je geld vandoor gaat is zuur maar goed in deze tijd zullen ze beleggingen natuurlijk ook niet veel waard zijn

Snap eigenlijk niet waarom dit landelijk nieuws is. Is het belangrijke nieuws op ofzo?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:00:21 #39
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_67242200
Nou Louis, dat wordt surfen naar lenen.nl
pi_67863209
quote:
Column: 'De vriendenclub van Louis'

De kogel is door de kerk. Nu ja, bijna dan toch. AZ is flink op weg om de tweede titel in haar bestaan binnen te halen. Op het hoogste niveau, wel te verstaan, want er waren ooit nog andere kampioenschappen te vieren. Dat heeft het uiteindelijk voor een groot deel te danken aan één figuur. Louis van Gaal heeft het kunstje waar ie het zo vaak op de bank met Truus over heeft dan toch geflikt.

Alle credits dus voor de Jekyll en Hyde van het trainersgilde. De ene keer briesend tegen de landelijke pers. Af en toe begrijpelijk hoor, ik zou ook stapelgek worden van die wekelijkse vragen naar de spreekwoordelijke weg van André Naber, de sterreporter van nota bene de Polder Express. Een krantje bestaande uit een berg reclame met daartussenin de analyse van Naber.

Opmerkelijk en bijna niet te geloven zijn steeds die lovende verhalen over het sociaal vermogen van de trainer/coach. Wie Van Gaal na de trainer na afloop van een training liefdevol ziet knuffelen met een buslading gehandicapten beseft dat dit beeld moet kloppen. Komt Schaars lurkend aan zijn bakkie binnen. “Gefeliciteerd Stijn”. “Euh, dank je, trainer”, grote vragende ogen trekkend. “Ja, met je achterneef Gert-Jan. Die is vandaag 43 geworden.” Nadat geïnformeerd is naar de cavia van Gill Swerts en of de vriendin van Jeremain Lens content is op haar nieuwe school kan eindelijk de weg naar het trainingsveld worden ingezet. De trainer is immers weer op de hoogte van alle ins en outs van zijn spelers.

Een tijd terug was Van Gaal te gast bij Wilfried de Jong. Samen met zijn kaartmaatjes. Hoe zou dat gaan op zo’n avond? Zo rond middernacht. De glazen leeg, de asbakken vol en de restjes chips verspreid over de tafel. En Louis als triomfator: “Het was niet omdat ik de beste kaarten had (ik ben gewoon de beste kaarter).”

Waar wij allen tot op het laatste moment in spanning zitten, weet Louis wel beter. Al een tijdje vermoed ik dat hij zijn prestatie nog een stuk aan het opschroeven is. “AZ is maar een klein clubje en individueel is er bij de concurrentie meer kwaliteit te vinden”. Truus heeft het al vaak moeten aanhoren. Tot ergernis van Van Gaal is zij de enige die dit wil dit zien.

Toegegeven, AZ is veel meer een ploeg dan bijvoorbeeld ajax en PSV. Maar, is de bereidheid om je weg te cijferen voor het collectief ook geen kwaliteit dan? Misschien zelfs eentje die nog belangrijker is dan welk technisch hoogstandje dan ook. Voor het samenstellen van deze groep mag er een groot compliment uitgaan naar Marcel Brands en zijn scouts. Er wordt verder gekeken naar enkel de pure voetbalkwaliteiten. Een aai over de bol van een ballenjongen of een vrolijk tikje op de billen van de scheidsrechter hebben in Alkmaar evenveel waarde.

Tuurlijk, Afellay en Suarez zouden niet misstaan in dit AZ. En moest iemand van deze selectie vertrekken, dan valt er heus wel goed te winkelen in Amsterdam, Eindhoven, Enschede en Heerenveen om adequate vervangers te vinden. In Bakkal zie ik bijvoorbeeld een leuke opvolger voor Demy de Zeeuw. Misschien moet Louis alvast al eens bellen en vragen hoe het met zijn hond gaat.
pi_67903188
quote:
'Ik heb vandaag nog een speler gesproken die vertelde niet weg te willen omdat de faciliteiten en omstandigheden hier zo goed zijn
Dat vind ik knap, want 4/5e van de spelers van az heeft nog nooit aan een hoger niveau geroken. Dus hoe kan iemand nou weten of de faciliteiten en omstandigheden zo goed zijn?
pi_67903662
Kijken of het ze nu lukt om spelers langer vast te houden . AZ gaat toch als plank gebruikt worden voor andere clubs waar ze meer kunnen verdienen. Zodra er successen komen zullen clubs aan spelers gaan trekken en met de instelling van tegenwoordig ben je hem zo kijt.
  vrijdag 10 april 2009 @ 19:14:22 #43
55709 Stereotomy
pi_67903892
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:07 schreef Chadi het volgende:
Kijken of het ze nu lukt om spelers langer vast te houden . AZ gaat toch als plank gebruikt worden voor andere clubs waar ze meer kunnen verdienen. Zodra er successen komen zullen clubs aan spelers gaan trekken en met de instelling van tegenwoordig ben je hem zo kijt.
Helaas geldt dat idd voor alle Nederlandse clubs. Denk dat het wel zo realistisch is om te zeggen dat AZ niets meer biedt dan bijv. Ajax of PSV voor dergelijke jonge spelers om in Nederland te blijven, zelfs met CL niet.
pi_67919807
quote:
Van Gaal wil contract bij AZ niet verlengen

ALKMAAR - Louis van Gaal stopt na volgend seizoen als clubtrainer bij AZ. De succesvolle oefenmeester laat in een interview met het NRC Handelsblad weten dat hij zijn loopbaan daarna graag als bondscoach vervolgt.

''Ik zie mezelf alleen nog als clubtrainer werken bij clubs als Real Madrid of Bayern München,'' aldus Van Gaal.

''Voorzitter Scheringa en de directie willen graag dat ik bijteken. Ze willen dat ik de Alex Ferguson van AZ word. Maar zo ver ben ik nog niet."

"Ik heb nog steeds de ambitie om bondscoach van een aantrekkelijk land te worden.''

Bondscoach

Van Gaal is sinds het seizoen 2005/2006 werkzaam als hoofdtrainer van AZ. De verbintenis van de Amsterdammer loopt tot het einde van het volgende seizoen.

Van Gaal liet al vastleggen dat hij tussentijds mag vertrekken als hij bondscoach van Duitsland, Engeland, Argentinië, Spanje of Nederland kan worden.

Van Gaal was medio 2000 tot februari 2002 al bondscoach van Oranje. Het Nederlands elftal kwalificeerde zich toen niet voor het WK in Japan en Zuid-Korea.
Als oud Barcelona coach naar Real willen
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:31:22 #45
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67919894
Van Gaal hoort iig bij een club thuis. Een nationaal elftal ligt hem denk ik minder.

Een conservatieve CDA'er maar een fantastische vent Hij zegt gewoon wat hij vindt en vaak ben ik het met hem eens ook. Hoe hij die kontkruipers van de media te kijk zet kan geen ander en hij heeft er 9 van de 10 keer 100% gelijk in.

Van Gaal
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67920252
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:27 schreef Longmen het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Van Gaal lak aan dat soort rivaliteit. Maakt hem niet uit, als hij maar goed kan werken. Waar hij ook wel gelijk in heeft. Zou wat zijn omdat je voor bepaalde clubs gewerkt hebt, een hele rits anderen ineens afvallen.

Aan de andere kant kan je wel een frenzy verwachten zou je zoiets doen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:53:00 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67920384
Vergeet niet dat Van Gaal met veel tamtam is weggegaan. Vooral zijn omgang met Rivaldo werd niet gewaardeerd
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67921547
quote:
''Ik zie mezelf alleen nog als clubtrainer werken bij clubs als Real Madrid of Bayern München,'' aldus Van Gaal.
Lijkt me duidelijk, hij wilt naar Ajax
pi_67922035
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:47 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Van Gaal lak aan dat soort rivaliteit. Maakt hem niet uit, als hij maar goed kan werken. Waar hij ook wel gelijk in heeft. Zou wat zijn omdat je voor bepaalde clubs gewerkt hebt, een hele rits anderen ineens afvallen.

Aan de andere kant kan je wel een frenzy verwachten zou je zoiets doen.
Daarom is het geen Barcelona man.
  zaterdag 11 april 2009 @ 15:18:17 #50
210124 Evert_ten_Napel
Wat een klasbak!
pi_67924681
Hohohohooo goeie genade, Aloysius Paulus Maria van Gaal. Wat een klasbak. Het is een precies baasje hoor, jawel. Het circus van van Gaal trekt door het land dit jaar. De duivelskunstenaar uit Amsterdam, de tsaar van Alkmaar, de kaasstad. Nu zijn de rapen gaar! De beer is los. Na het afgelopen seizoen schijnt de vredespijp gerookt te zijn, maar hoe smaakt die? De kwelgeest van mening tegenstander kondigt hier dus zijn vertrek aan. En Scheringa staat erbij alsof ie het lot van de hele wereld op zijn schouders meedraagt . Die trekt gewoon zn checkboekje als er een speler nodig is.
Maar zoals dit jaar de titel wordt binnengehaald, de schaal, is werkelijk waar ontroerend mooi om te zien. Het zwaard is geslepen, het zal nog lang onrustig blijven bij de Alkmaar zaanstraak combinatie.
Leonardo: een slalom die doet denken aan Alberto Tomba, 7,8,9, poortjes.
Hier hoeft de brandweer niet voor uit te rukken hoor! Het zwaard van de Bospurus is geslepen.
pi_67924725
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:18 schreef Evert_ten_Napel het volgende:
Hohohohooo goeie genade, Aloysius Paulus Maria van Gaal. Wat een klasbak. Het is een precies baasje hoor, jawel. Het circus van van Gaal trekt door het land dit jaar. De duivelskunstenaar uit Amsterdam, de tsaar van Alkmaar, de kaasstad. Nu zijn de rapen gaar! De beer is los. Na het afgelopen seizoen schijnt de vredespijp gerookt te zijn, maar hoe smaakt die? De kwelgeest van mening tegenstander kondigt hier dus zijn vertrek aan. En Scheringa staat erbij alsof ie het lot van de hele wereld op zijn schouders meedraagt . Die trekt gewoon zn checkboekje als er een speler nodig is.
Maar zoals dit jaar de titel wordt binnengehaald, de schaal, is werkelijk waar ontroerend mooi om te zien. Het zwaard is geslepen, het zal nog lang onrustig blijven bij de Alkmaar zaanstraak combinatie.
.

Dit jaar dus 'alleen' met een bekerschaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frankz0rz op 11-04-2009 15:28:31 ]
pi_67924827
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:18 schreef Evert_ten_Napel het volgende:

Bayern zou wel een mooie club zijn voor Louis. Kan ie samen met De Zeeuw een ticket boeken.
  zondag 12 april 2009 @ 18:51:14 #53
55709 Stereotomy
pi_67956268
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:53 schreef Klopkoek het volgende:
Vergeet niet dat Van Gaal met veel tamtam is weggegaan. Vooral zijn omgang met Rivaldo werd niet gewaardeerd
Nee, Rivaldo was lekker bezig in de kleedkamer met zijn teamgenoten wil je zeggen.
pi_67960446
Ik zie hem zeker weten wel naar Bayern vertrekken als Klinsmann geen kampioen gaat worden.
  zondag 12 april 2009 @ 22:06:10 #55
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67961686
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:27 schreef Longmen het volgende:

[..]

hij heeft daar zelf een tijd geleden over gezegd dat hij niet inziet waarom dat niet zou kunnen. Barca heeft hem immers ontslagen. Hij heeft geen enkele verplichting meer naar die club

en tja.. hij heeft gelijk natuurlijk. Hij is geen Barca-man, hij werkte er slechts
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 12 april 2009 @ 22:15:29 #56
55709 Stereotomy
pi_67962023
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:06 schreef teamlead het volgende:

[..]

hij heeft daar zelf een tijd geleden over gezegd dat hij niet inziet waarom dat niet zou kunnen. Barca heeft hem immers ontslagen. Hij heeft geen enkele verplichting meer naar die club

en tja.. hij heeft gelijk natuurlijk. Hij is geen Barca-man, hij werkte er slechts
Wanneer je de audio-tour door Camp Nou doet, en bij de perskamer komt, krijg je een stukje Van Gaal te horen: "TU ERES MUY MALO!!"

Ik lag in een deuk, en ik geloof niet dat de mensen om mij heen begrepen waarom precies.
pi_67971675
quote:
Op zondag 12 april 2009 22:06 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat weet ik ook wel ik geef alleen aan dat een echte Barca liefhebber dat niet zou doen.
pi_68156452
En we zwaaien met z'n allen naar Van Gaal.
  zondag 19 april 2009 @ 00:12:23 #59
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_68156506
Hij heeft vanavond een camera geslagen

Wat is het toch een sneue man
  zondag 19 april 2009 @ 00:14:09 #60
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_68156558
Louis is cult.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zondag 19 april 2009 @ 00:16:36 #61
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_68156637
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:14 schreef Kriegel het volgende:
Louis is cult.
  zondag 19 april 2009 @ 00:48:20 #62
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68157381
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:12 schreef Doopy-X- het volgende:

lol, zijn daar beelden van?
pi_68157404
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:48 schreef Veerboot het volgende:

[..]

RTL4
pi_68157408
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:48 schreef Veerboot het volgende:

[..]

http://www.rtl.nl/compone(...)ieuws_18-04-2009.xml
pi_68157417
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:12 schreef Doopy-X- het volgende:

Serieus?
pi_68157538
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:50 schreef RayMania het volgende:

[..]

Serieus?
Kan je het woordje beker weghalen
  zondag 19 april 2009 @ 00:55:51 #67
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68157544
quote:
Dank je.
Suffe actie zeg. Ook duidelijk wat de reden ervan was?
pi_68157567
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:55 schreef Veerboot het volgende:

[..]

Dank je.
Suffe actie zeg. Ook duidelijk wat de reden ervan was?
Hij vroeg der heb je dat zitten filmen? Dat hij te kee rging tegen die journalist van Eredivisielive
pi_68157572
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:50 schreef RayMania het volgende:

[..]

Serieus?
Op 1.20-1.24 van rtl nieuws
pi_68157599

zondag 19 april 2009 @ 00:59:25 #71
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_68157620
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:58 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ging aan de slag met Gif Movie Gear en ScreenVirtuoso, zoals ik van jou heb geleerd , maar ben een half uur bezig geweest om alsnog louter foutmeldingen te krijgen. Bah.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 19 april 2009 @ 01:02:57 #72
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68157699
Ook echt zo'n laf klapje met de vlakke hand. Doe het dan gelijk goed Louis
pi_68157735
quote:
[ afbeelding ]

!!
pi_68157747
Hij kan dat mens wel verwonden daarmee. Oogkas is zeer fragiel
pi_68157758
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:59 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik ging aan de slag met Gif Movie Gear en ScreenVirtuoso, zoals ik van jou heb geleerd , maar ben een half uur bezig geweest om alsnog louter foutmeldingen te krijgen. Bah.
.
Dan doe je iets niet goed..
  zondag 19 april 2009 @ 01:06:43 #76
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_68157782
Van Gaal !
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 19 april 2009 @ 01:07:36 #77
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68157802
Lijkt me overigens de camera van de NOS die hij slaat? Verslaggever die er bij staat heeft volgens mij een NOS-microfoon in zijn handen, Jeroen Stekelenburg dus? Zullen er morgen bij Studio Voetbal misschien wel wat van laten zien dan.
  zondag 19 april 2009 @ 01:11:26 #78
53267 TC03
pi_68157897
quote:
[ afbeelding ]

Kijk overigens die NOS-gozert schrikken.
pi_68157922
quote:
Op zondag 19 april 2009 01:11 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kijk overigens die NOS-gozert schrikken.
wijf
pi_68157999
quote:
[ afbeelding ]

zielig mannetje
Twinning = boring
pi_68160550
Eindelijk weer een keer de echte Louis gezien, ik heb genoten en hoop m nog 3 keer te zien dit seizoen
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_68162880
quote:
Op zondag 19 april 2009 08:17 schreef navigator het volgende:
Eindelijk weer een keer de echte Louis gezien, ik heb genoten en hoop m nog 3 keer te zien dit seizoen
Inderdaad puur entertainment, wat laat die man zich altijd weer kennen
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 19 april 2009 @ 18:02:07 #83
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68176232
Wat zou Louis op dit moment aan het doen zijn?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zondag 19 april 2009 @ 18:06:28 #84
123545 DatMeenJeNiet
pi_68176463
Grappig dat hij overigens vrijdag voorspelde in de kleedkamer dat zowel Twente als Ajax niet zouden winnen dit weekend. En hij schijnt het heel vaak goed te voorspellen.
  zondag 19 april 2009 @ 18:27:58 #85
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68177424
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:06 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Grappig dat hij overigens vrijdag voorspelde in de kleedkamer dat zowel Twente als Ajax niet zouden winnen dit weekend. En hij schijnt het heel vaak goed te voorspellen.
Voorspelde hij ook dat AZ zou verliezen?
pi_68177618
Op zich opmerkelijk dat de hele top 3 heeft verloren dit weekend
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 19 april 2009 @ 18:34:15 #87
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_68177658
eredivisie.nl is DOWNNNNNNNN
pi_68177698
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:27 schreef Veerboot het volgende:

[..]

Voorspelde hij ook dat AZ zou verliezen?
pi_68178678
Respect voor Van Gaal. Zonder hem had AZ dit nooit bereikt. Blijft de beste trainer van Nederland.
pi_68178740
de AZ supporters

We zwaaien met z'n alle naar Van Gaal
Spuiten kan die niet
  zondag 19 april 2009 @ 19:25:20 #91
55709 Stereotomy
pi_68179370
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:02 schreef Rikketik het volgende:
Wat zou Louis op dit moment aan het doen zijn?
Aan het fappen op de uitslag van PSV - Ajax
pi_68179389
Toch weer knap gedaan van louis.
pi_68179635
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:25 schreef venomsnake het volgende:
Toch weer knap gedaan van louis.
Zeker.

Desondanks ik het een arrogante kwal blijf vinden is dit toch wel een mooie prestatie. Mijn complimenten daarvoor.
  zondag 19 april 2009 @ 19:40:54 #94
171357 Rikketik
pi_68179948
Zijn houding dit seizoen was verfrissend, maar ergens heb ik ook geen hekel aan de arrogante Louis. Je kunt hem niet saai noemen.
pi_68180765
Hij zong mee bij het 'Helemaal niets in Amsterdam' of niet?
  zondag 19 april 2009 @ 20:05:52 #96
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68180888
respect
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_68180960
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:03 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ja.
  zondag 19 april 2009 @ 20:14:34 #98
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68181260
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:03 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Jaaaaa
  zondag 19 april 2009 @ 21:15:45 #99
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_68183661
LOUIS VAN GAAL!!
LOUIS VAN GAAL!!

ZONDER BEKER MAAR MET SCHAAL!!!

Held, en godzijdank dat ie gebleven is.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 april 2009 @ 15:47:02 #100
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_68205407
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_68271256
Zijn er al beelden van de dronken Louis op het gala van Spieren voor Spieren? Hij schijnt zich ernstig misdragen te hebben en Genee zegt dat hij hoopt dat de beelden ervan nooit uitgezonden zullen worden.

woensdag 22 april 2009 @ 15:06:26 #102
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68272059
  woensdag 22 april 2009 @ 15:52:11 #103
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68273564
Zijn daar eigenlijk officieel cameraploegen bijgeweest, of is het hopen op iemand die z'n mobieltje heeft aangeslingerd en het plaatst op 'joetoep' (aldus Derksen )?

Van Gaal vanavond bij DWDD overigens. Hopelijk vraagt Van Nieuwkerk er even naar
  woensdag 22 april 2009 @ 16:16:41 #104
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68274385
wat een vent
  woensdag 22 april 2009 @ 16:17:58 #105
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68274423
zien jullie trouwens dat het nederlands elftal de spiegel is. Na het nedrlands elftal heeft hij al zijn voorgaande clubs in omgekeerde volgorde afgewerkt
  woensdag 22 april 2009 @ 16:18:46 #106
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68274453
1986-1988 - AZ (Assistent)
1988-1991 - AFC Ajax (Assistent)
1991-1997 - AFC Ajax
1997-2000 - FC Barcelona

2000-2002 - Nederland

2002-2003 - FC Barcelona
2003-2004 - AFC Ajax (Technisch Directeur)
2005-heden - AZ
pi_68282364
Hij wil weg bij az zegt ie. Hij draait er niet om heen
  woensdag 22 april 2009 @ 20:42:06 #108
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68282719
Hij heeft toch sowieso nog een jaar contract toch? Daarna bedoelt hij dan?
  woensdag 22 april 2009 @ 20:42:28 #109
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68282729
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:31 schreef Chadi het volgende:
Waar zegt die dat?
pi_68282741
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:31 schreef Chadi het volgende:
Haha, echt?
pi_68282815
Zei hij net bij De Wereld Draait Door. Hij heeft een doorlopend contract, maar vindt dat AZ hem moet gunnen om weg te mogen. Zijn taak bij AZ zit er volgens hem op.
pi_68282849
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:42 schreef Veerboot het volgende:
Hij heeft toch sowieso nog een jaar contract toch? Daarna bedoelt hij dan?
Nee hij zei mijn werrk zit er bij AZ op. AZ moet dat begrijpen en mij dit gunnen.
pi_68282926
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:45 schreef DrDentz het volgende:
Zei hij net bij De Wereld Draait Door. Hij heeft een doorlopend contract, maar vindt dat AZ hem moet gunnen om weg te mogen. Zijn taak bij AZ zit er volgens hem op.
Effe kijken wat die Scheringa nu gaat doen.. Co??
  woensdag 22 april 2009 @ 20:48:34 #114
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68282939
Ja, ik twijfelde dus wat hij nou precies bedoelde. Hij gaat er immers altijd zo prat op dat hij contracten uitdient.
pi_68282978
Hij gaf dat aan als reden waarom hij niet bijtekent. Ik denk dat ie voor de zomer bij Belgie zit.
pi_68283555
Hij wil met een land deelnemen aan het WK waarmee hij het WK ook kan winnen. Dus geen België.
pi_68283695
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:08 schreef DrDentz het volgende:
Hij wil met een land deelnemen aan het WK waarmee hij het WK ook kan winnen. Dus geen België.
Hij noemde Argentinie
pi_68283711
Hij zal wel naar Bayern oid gaan.
pi_68283737
Als Maradona nog een paar keer met 6-1 verliest kan hij hem opvolgen.
  vrijdag 24 april 2009 @ 08:56:24 #120
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68327238
quote:
België praat met Van Gaal

NOORDWIJK -
Een driekoppige delegatie van de Belgische voetbalbond heeft Louis van Gaal woensdag gepolst voor de functie van bondscoach. Voorzitter De Keersmaecker, Phillip Collin en Herman Wijnans van de technische commissie spraken met de AZ-trainer in diens woonplaats Noordwijk.

De Keersmaecker wil de naam van Van Gaal niet officieel bevestigen, maar in zijn commentaar wordt het zonneklaar dat het om de AZ-trainer gaat: „Een duobaan is niet optimaal. Maar het is voor ons wel een optie. Wij moeten naar het totaalplaatje kijken.”

Afgelopen weekeinde gaf voorzitter Scheringa aan, dat Van Gaal zijn baan bij AZ kan combineren met een bondscoachschap, om de trainer zodoende tot 2016 of 2018 voor zijn club te behouden.

Van Gaal heeft in zijn contract staan dat hij naar Argentinië, Spanje, Engeland, Duitsland of Nederland kan vertrekken als hij daar aan de slag kan als bondscoach. Dat contract loopt tot 2010.

België ontsloeg recent bondscoach Rene Vandereijcken. De vier Belgen Swerts, Pocognoli, Dembele en Martens van AZ gaven toen aan hoe schrijnend het verschil in de werkomstandigheden was tussen hun club en hun nationale selectie
pi_68328352
Belgie heeft een goede lichting die redelijk in Balans is. Met Belgie moet hij kunnen presteren. Hij doet nu hetzelfde met AZ.
  vrijdag 24 april 2009 @ 10:54:51 #122
55709 Stereotomy
pi_68330729
Zal die Stijnen leren om Poco uit te schelden met een LV tasje.
pi_68331789
Met reeds 4 Belgen bij AZ en een relatief jonge getalenteerde lichting Belgen zou het best een succes kunnen worden met Van Gaal als bondscoach

Bovendien zijn het bedeesde vrome jongens die Belgen, die zullen netjes luisteren naar Meneer van Gaal en niet tegenstribbelen zoals de Nederlandse vedettes nog wel regelmatig doen
٩๏̯͡๏)۶
pi_68335998
Moet ie niet doen, met Belgie valt geen eer te behalen. Laat staan een eindtoernooi.
It Never Hurts To Help!
pi_68337835

Wat is dit nou weer voor slecht geacteerd filmpje?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:54:48 #126
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68338143
quote:
Van Gaal doet NOS in de ban

ALKMAAR - AZ-coach Louis van Gaal heeft de NOS-televisie en abonneezender Eredivisie Live in de ban gedaan. De trainer wenst verslaggevers en cameraploegen niet meer te woord te staan. Dat heeft hij de redacties van beide tv-stations vrijdag in een brief laten weten.

Aanleiding vormen de incidenten na de verloren kampioenswedstrijd van AZ tegen Vitesse. Van Gaal kreeg toen woorden met verslaggever Jan-Joost van Gangelen van Eredivisie Live en merkte dat de NOS die discussie zonder aankondiging opnam met de camera.

,,De cameraman heeft gelogen. Hij zei dat hij het niet opnam, maar dat is dus wel gebeurd," zegt Van Gaal daarover.

En verder: ,,Ik heb duidelijk gemaakt dat de NOS niet het recht had om mijn gesprek met Eredivisie Live te registreren. Over die hand op de camera wordt overdreven gedaan. Niemand heeft een blauw oog opgelopen. Wat ik irritant vind is dat de NOS de nadruk heeft gelegd op dat incident en niet op het mogelijke kampioenschap of het goede voetbal dat AZ dit seizoen heeft gespeeld."

AD
.
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:08:28 #127
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68338653
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:54 schreef venomsnake het volgende:

[..]

.
Wat een zielig figuur is het toch ook. Hoeveelste boycot is dit nou wel niet?
Trouwens: wat anderen ook doen, hij hoort gewoon met z'n poten van de camera af te blijven; klein klapje of niet. Als een speler van hem in het veld geprovoceerd wordt door een tegenstander, een klein klapje geeft en rood krijgt, dan zal Louis het gedrag van die speler toch ook niet goedkeuren lijkt me?
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:09:57 #128
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68338699
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:46 schreef denthemen het volgende:

Wat is dit nou weer voor slecht geacteerd filmpje?
Hehe, leuk bedachte viral wel op zich. Jammer inderdaad van de acteerprestaties. Wel opvallend dat Van Gaal er aan meewerkt. Zal hij er apart nog wat voor afgetikt krijgen?
pi_68338872
quote:

[..]

.
Valt me mee dat ie RTL nog niet noemt, die hadden ook zo maar een mening over mijnheer Van Gaal bovendien zonden ze het gewraakte filmpje uit op TV!
٩๏̯͡๏)۶
pi_68338947
Wat is dat voor filmpje dan? Ik snap het niet.
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:18:12 #131
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_68338966
quote:
Op donderdag 11 december 2008 12:53 schreef SimonBalk het volgende:

Yeah right!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_68338969
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:15 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Valt me mee dat ie RTL nog niet noemt, die hadden ook zo maar een mening over mijnheer Van Gaal bovendien zonden ze het gewraakte filmpje uit op TV!
RTL boycot hij sowieso al want daar zit Derksen.
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:34:43 #133
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68339488
Leuk filmpje, en ach die boycot's kennen we nou wel.
Lachen man zo'n figuur, geeft een beetje kleur aan het voetbal!
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:44:26 #134
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68339827
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:17 schreef DrDentz het volgende:
Wat is dat voor filmpje dan? Ik snap het niet.
Gewoon een 'reclame' voor Sport1. Niet voor op de normale televisie, maar ze hopen dat mensen het aan elkaar gaan doorsturen en er over gaan lullen. Zoals wij nu doen zeg maar
pi_68339860
Ze moeten gewoon de beelden van het Spieren voor Spieren-gala uitzenden en geen tenenkrommende toneelstukjes opvoeren.
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:46:52 #136
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68339920
Haha ja, die beelden zijn er dus blijkbaar wel, maar liggen volgens Genee opgeborgen in een kluis Komt vanzelf nog weleens boven water hopelijk.
pi_68340509
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:51 schreef -Willempie- het volgende:
Moet ie niet doen, met Belgie valt geen eer te behalen. Laat staan een eindtoernooi.
Ze hebben best een aardige lichting nu. Bovendien zie ik van Gaal eigenlijk geen succes behalen met landen waar hij een voorkeur voor heeft. Hij is niet het type trainer dat van een bij elkaar geraapt zooitje gevestigde vedetten een goed functionerend team kan maken. Zjjn echte kracht ligt toch meer in het kneden van een groep relatief jonge, talentvolle voetballers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:26:03 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_68341194
Haha, alweer een boycot? Waarom toch altijd die fratsen bij deze man?
pi_68341361
Als het aan van Gaal had gelegen dan had de Nederlandse sportjournalistiek er uitgezien als de Noord-Koreaanse staatstelevisie.
pi_68341386
Zal het een vorm van autisme zijn? Of een narcistische persoonlijkheidsstoornis?
pi_68341430
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:34 schreef fuckbuddy het volgende:
Leuk filmpje, en ach die boycot's kennen we nou wel.
Lachen man zo'n figuur, geeft een beetje kleur aan het voetbal!
Ja, allerlei mensen vermijden wanneer ze iets niet zien zoals hijzelf, of wanneer hij zich in zijn eer aangetast voelt(en dat is nogal snel). Lekker kleurrijk.
pi_68341554
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:31 schreef DrDentz het volgende:
Zal het een vorm van autisme zijn? Of een narcistische persoonlijkheidsstoornis?
Het is in ieder geval iemand met weinig zelfrelativering. Net als Cruijff is hij er van overtuigd dat zijn persoonlijke visie het absolute gelijk op voetbalgebied is.
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:39:55 #143
53267 TC03
pi_68341591
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:31 schreef Monolith het volgende:
Als het aan van Gaal had gelegen dan had de Nederlandse sportjournalistiek er uitgezien als de Noord-Koreaanse staatstelevisie.
Het is Van Gaal.
pi_68344504
quote:

[..]

.
Hij heeft wel gelijk, op zich, maar die laatste zin is weer bullshit.
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:34:57 #145
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68346055
Nou ja, als hij gewoon niet op die camera was gaan meppen was al deze ophef er niet geweest.
pi_68346393
Het probleem van Van Gaal is dat hij totaal niet tegen kritiek kan op zijn persoon. En als hij dan de fout in gaat zoals met dit voorval, en het staat gewoon op beeld, dan probeert hij het om te draaien en iemand anders de boeman te maken, zodat de aandacht daarop gericht wordt.

Openbare excuses, en achter de schermen eventuele klachten richting de NOS behandelen, zou de nette oplossing zijn geweest. Maar zie je Van Gaal dat doen?
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:08:46 #147
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68347210
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:45 schreef mcyodogg het volgende:
Het probleem van Van Gaal is dat hij totaal niet tegen kritiek kan op zijn persoon. En als hij dan de fout in gaat zoals met dit voorval, en het staat gewoon op beeld, dan probeert hij het om te draaien en iemand anders de boeman te maken, zodat de aandacht daarop gericht wordt.
Inderdaad, hij draait het gewoon om.
pi_68347260
Bedoel je dat Van Gaal openlijke excuses zou moeten maken aan de NOS? Ik zie hem eerder het tegenovergestelde eisen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 00:57:17 #149
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
  zaterdag 25 april 2009 @ 00:58:23 #150
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68357698
Prachtfiguur.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_68360734
quote:
Louis van Gaal bezint zich
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ALKMAAR - Louis van Gaal vindt dat hij AZ met de landstitel meer heeft gegeven dan waarop de club bij zijn aanstelling rekende Om die reden heeft de coach van de kersverse landskampioen de vrijheid genomen met een delegatie van de Belgische voetbalbond te praten over een mogelijk bondscoachschap bij de Rode Duivels.

Maar Van Gaal luistert ook naar interessante voorstellen van Europese clubs en meldt de belangstelling bij het bestuur van AZ als hij denkt dat het ‘tot iets serieus’ kan leiden. De trainer heeft nog een contract dat loopt tot 2010. De vraag is alleen of Van Gaal dat nog wel zal uitdienen. ,,Er kan een land of een club komen van zo’n kaliber, dat AZ misschien wel tegen mij zegt: die kans misgunnen we je niet,’’ filosofeert Van Gaal hardop. ,,Ik weet wat de voorzitter wil. Die wil mijn contract graag openbreken en verlengen. AZ wil dat ik nog jaren bij deze club blijf.’’

U staat open voor andere aanbiedingen, want u ontvangt bestuurders van de Belgische bond bij u thuis.
Van Gaal: ,,Ik heb bij AZ aan mijn opdracht voldaan. Meer dan dat zelfs. AZ wilde graag bij de eerste vijf eindigen, ik heb beloofd dat ik zou helpen om een titel binnen te halen. Dat had ook de beker kunnen zijn, maar nu heb ik de club kunnen helpen aan de mooiste van alle titels: het landskampioenschap. AZ heeft ook met mijn ambities te maken. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik graag nog een keer bondscoach wil worden of een hele grote club zou trainen. Ik kan er natuurlijk zelf niks aan doen dat die clubs of landen mij opzoeken.’’

Want er zijn al meer clubs langs geweest?
,,Ik praat vaker met clubs. Als ik denk dat het tot niets zal leiden, vind ik niet dat ik dat hoef te melden. Ik heb nu ook alleen een oriënterend gesprek met de mensen van de Belgische bond gehad. Wat mij betreft hoefde dat niet naar buiten te komen. Ik ga ook niet zeggen wat er is besproken tussen ons en wat het vervolg hiervan is. Als een club of een land aanklopt, zeg ik als eerste dat mijn contract nog tot 2010 doorloopt.’’

Is een dubbelrol – bondscoach en clubcoach – te combineren?

,,Ik heb in mijn contract bij AZ afgedwongen dat ik in elke interlandperiode naar mijn vakantieverblijf in Portugal kan gaan. Ja, in theorie zou ik dan ook naar België kunnen gaan. Als er geen files zijn, is dat snel berijdbaar. Maar ik heb ook nog met Truus (echtgenote, red.) te maken. Zij heeft hier ook een belangrijke stem in.’’

Is België niet bij u gekomen door de ‘grap’ dat u de beste kandidaat bent?

,,Het was een kwinkslag, exact! Maar die is door de verslaggever uit België serieus genomen. Aan mij werd gevraagd of Erik Gerets de beste kandidaat was. Toen zei ik, omdat het om een Belgische journalist ging, dat ik natuurlijk de beste was. Het was niet serieus bedoeld. Maar ik kan er niks aan doen als de heren mij daarna opzoeken.’’

België is toch niet een van de vijf landen, waarvoor u een uitzondering wilde maken?
,,Mijn ambitie is dat ik bij een land bondscoach wil zijn als ik met dat land kan winnen. Het aantal van vijf landen is natuurlijk onderhandelbaar. Dat heb ik al veel vaker verteld. Ik had wel twintig landen willen opnoemen, maar dat deed ik niet. Of België een land is waarmee ik kan winnen, zeg ik niet.’’

Geeft u niet een bepaald signaal af naar de spelers met zo’n toekomstgesprek?

,,De spelers weten al heel lang dat het mijn ambitie is om bondscoach te worden. En je kunt toch niet zeggen dat ze niet zonder mij kunnen? Dan zou ik hier nooit meer weg kunnen gaan.’’

AZ-bestuur staat gesprekken toe

Het bestuur en de directie van AZ staan Louis van Gaal niet in de weg bij zijn gesprekken met bonden of clubs. Algemeen directeur Toon Gerbrands laat weten dat AZ zich pas intern over de zaak buigt als Van Gaal, een bond of een club het verzoek doet om met AZ over een dubbelfunctie te praten. ,,We weten dat er clubs worden genoemd. Maar zolang wij officieel niets horen van de trainer, doen we niks,’’ aldus Gerbrands.
  zaterdag 25 april 2009 @ 11:36:00 #152
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68362432
nou zorg maar dat co vrij blijft
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:30:54 #153
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68364970
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:36 schreef Fortitudo het volgende:
nou zorg maar dat co vrij blijft
Co komt niet meer naar Alkmaar. Never!
Laat ik het zo zeggen, als Co naar Alkmaar komt als trainer dan post ik een foto van mijn vriendin haar blote reet.;)
Nope it will never happen! Die heeft al voor genoeg gezeik gezorgd bij AZ intern

[ Bericht 9% gewijzigd door fuckbuddy op 25-04-2009 13:50:56 ]
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:31:44 #154
55709 Stereotomy
pi_68364985
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:36:23 #155
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_68365087
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:30 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Co komt niet meer naar Alkmaar. Never!
Laat ik het zo zeggen, als Co naar Alkmaar komt als trainer dan post ik een foto van mijn blote reet op Fok!
Je speelt met vuur, dat begrijp je, want die kans is niet zo miniem.
Trouwens, ik zit persoonlijk helemaal niet op die reet van jou te wachten, weet ook niet waarom je denkt dat wij dat doen, maar Co terug zou prima zijn mocht Louis vertrekken.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:36:55 #156
55709 Stereotomy
pi_68365099
En Koevermans voor Pelle.
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:43:03 #157
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_68365235
Kist en Tol voor Pelle. Wie haalt de Delorean onder het hooi vandaan?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:51:50 #158
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68365413
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:43 schreef Kriegel het volgende:
Kist en Tol voor Pelle. Wie haalt de Delorean onder het hooi vandaan?
Barry van Galen erachter!!
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:59:02 #159
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68365533
En Oscar Moens in het doel.
  zaterdag 25 april 2009 @ 14:04:16 #160
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68365616
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:59 schreef Veerboot het volgende:
En Oscar Moens in het doel.
op aanraden van Scheringa.... Auw below the belt!
pi_68366554
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:45 schreef mcyodogg het volgende:

Openbare excuses, en achter de schermen eventuele klachten richting de NOS behandelen, zou de nette oplossing zijn geweest. Maar zie je Van Gaal dat doen?
  zaterdag 25 april 2009 @ 16:24:46 #162
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_68368486
Van Gaal?

Hij is kandidaat om de recent ontslagen René Vandereijcken op te volgen als bondscoach van de Rode Duivels, het Belgisch nationale elftal. Onze zuiderburen accepteren zelfs een dubbelfunctie zoals nu Guus Hiddink heeft als bondscoach van Rusland en clubcoach van Chelsea. Louis zou dan clubcoach blijven bij AZ, en daarnaast dus bondscoach worden van België.

Als bondscoach heeft hij de luxe dat hij enkele spelers regelmatig ziet. Zo spelen er in de selectie van AZ op dit moment enkele Belgische internationals. Wellicht kan AZ er ook van profiteren omdat Van Gaal misschien enkele Belgen kan bewegen te tekenen bij AZ. Dat zullen dan met name in de breedte versterkingen zijn, zo verwacht ik. Er zijn, in mijn ogen, nu geen spelers die behoren tot de Europese (sub)top die nog niet bij een club met de status als AZ als basisspeler onder contract staan.

Met een Dembélé en Martens zijn de betere Belgen denk ik al wel genoemd. Ik kan me natuurlijk vergissen. Het is Lowietje van harte gegund, bondscoach zijn. Maar voor AZ is het wenselijk dat hij nog een paar seizoenen de kans krijgt om te presteren in Europa. Als AZ in de zomer nog enkele versterkingen haalt (en de belangrijkste spelers kan behouden) dan is volgend seizoen titelprolongatie zeker mogelijk.

AZ heeft nu al een goed team, is de terechte kampioen, maar als er in Eindhoven en Amsterdam teams zijn, dan zouden zij wel eens meer kans kunnen hebben op het kampioenschap dankzij meer individuele klasse. Echter, welke speler is bereid om op de bank te belanden? Welke speler die beter is dan de huidige selectie is haalbaar?

En, hoe sterk/zwak is AZ? Vorig seizoen was het slecht, 2 seizoenen geleden ging het landskampioenschap op de slotdag aan de neus voorbij. Toppers bij concurrenten wegkopen lijkt me niet zinvol. Dan zou je je al moeten richten op spelers die elders te weinig spelen danwel niet op hun geliefde positie spelen. Spelers die wél de kwaliteiten hebben om de ploeg te laten meedoen met de Europese (sub)top.

Boulahrouz, Mathijsen, Heitinga, Van der Vaart, Seedorf (hoewel die wel veel speelt, en op zijn geliefde positie), Babel ... Maar ja, ten koste van wie?
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_68384623
Wat een belachelijk stukje tekst.
pi_68387631
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is in ieder geval iemand met weinig zelfrelativering. Net als Cruijff is hij er van overtuigd dat zijn persoonlijke visie het absolute gelijk op voetbalgebied is.
Mee eens en beetje zelfkritiek kan ook geen kwaad
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 26 april 2009 @ 21:04:18 #165
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68404424
quote:
Van Gaal: Wij zijn de beste!

ALKMAAR - Zijn vrouw Truus had het liever niet, maar Louis van Gaal kon het zondag bij de huldiging van AZ niet laten. Net als in zijn tijd als trainer bij Ajax riep de huidige coach van AZ: ,,Wij zijn de beste!

,,Van wie, van wie?, vervolgde Van Gaal. ,,Van Rotterdam, begon hij. ,,Daar waar mijn Truusje heeft gewoond. Maar ook van Eindhoven. En we zijn zelfs de beste van Amsterdam. We zijn dus de beste van Nederland!''

(ANP)
.
pi_68404468
  maandag 27 april 2009 @ 00:28:46 #167
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
  maandag 27 april 2009 @ 11:23:21 #168
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68417231
Origineel hoor....
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 27 april 2009 @ 11:23:36 #169
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68417237
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 27 april 2009 @ 11:35:05 #170
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68417546
quote:
LOL, zoek de fout:

"'Doe maar gewoon, doe maar normaal', dat is het West-Friese cultuurschap. Dat zijn wij. AZ, Alkmaar, West-Friesland! (...) WIJ ZIJN DE BESTE! VAN WIE? VAN WIE? VAN ROTTERDAM! WE ZIJN DE BESTE IN EINDHOVEN! MAAR WE ZIJN ZELFS DE BESTE IN AMSTERDAM! YES! YES! YES! YES!"

pi_68418844
Bayern ontslaat Klinsmann dus.
  maandag 27 april 2009 @ 13:15:59 #172
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68420363
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:35 schreef Veerboot het volgende:

[..]

LOL, zoek de fout:

"'Doe maar gewoon, doe maar normaal', dat is het West-Friese cultuurschap. Dat zijn wij. AZ, Alkmaar, West-Friesland! (...) WIJ ZIJN DE BESTE! VAN WIE? VAN WIE? VAN ROTTERDAM! WE ZIJN DE BESTE IN EINDHOVEN! MAAR WE ZIJN ZELFS DE BESTE IN AMSTERDAM! YES! YES! YES! YES!"

Ik dacht dat we juist een beetje af begonnen te raken van 'doe maar gewoon, dan ben je al gek genoeg'?

Jammer, want zo nadelig is die houding niet. Cruyff heeft al eens aangegeven dat juist die houding er voor zorgt dat spelers niet snel ontsporen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 27 april 2009 @ 15:58:02 #173
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68429020
Nou die post is nu vrij
  maandag 27 april 2009 @ 18:00:42 #175
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_68430362

Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  Trouwste user 2022 maandag 27 april 2009 @ 23:35:48 #176
7889 tong80
Spleenheup
pi_68443726
Vanaf 6 uur niks gepost.

Is toch vreemd bij een kampioenenmaker

2 keer ontslagen bij Barcelona.
Net niet gedegradeerd met AZ
WK 2002 niet gehaald met Oranje
Met verdedigend voetbal eindelijk succes met AZ
Veel miskopen op zijn naam staan

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 28 april 2009 @ 00:00:21 #177
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_68444620
Er moet weer flink wat genuanceerd worden aan je geneuzel, Tong.
.
quote:
2 keer ontslagen bij Barcelona.
Zelf opgestapt. In ieder geval één van de twee keer.
quote:
Net niet gedegradeerd met AZ
11e plek is niet bijna degraderen.
quote:
WK 2002 niet gehaald met Oranje
Klopt, niemand weet waarom. Van Gaal stond verder natuurlijk niet in het veld, dat waren 11 andere falers, dus om het volledig op hem af te schuiven gaat wat ver.
quote:
Met verdedigend voetbal eindelijk succes met AZ
Defensiever dan het all-out aanvalspel van daarvoor, niet puur verdedigend. Bovendien heeft speelstijl niks te maken met wel of geen kampioenenmaker zijn.
quote:
Veel miskopen op zijn naam staan
En ook heel veel goede. Zoals elke coach die al langer meedraait.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 april 2009 @ 00:07:37 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_68444848
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:00 schreef Kriegel het volgende:

En ook heel veel goede. Zoals elke coach die al langer meedraait.
Noem de goede aankopen van Michels eens van Michels in Duitsland Spanje mag ook buiten Cruijff

dinsdag 28 april 2009 @ 00:16:48 #179
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68445140
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Noem de goede aankopen van Michels eens van Michels in Duitsland Spanje mag ook buiten Cruijff

Deze zin loopt totaal niet. Wat wil je nou weten?
pi_68445206
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:16 schreef Prosac het volgende:

[..]

Deze zin loopt totaal niet. Wat wil je nou weten?
Hij is bezopen denk ik
pi_68445285
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ga slapen tong.
  Trouwste user 2022 dinsdag 28 april 2009 @ 00:24:57 #182
7889 tong80
Spleenheup
pi_68445416
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:21 schreef Rots het volgende:

[..]

Ga slapen tong.
Ja wat een kutzin

dinsdag 28 april 2009 @ 18:55:19 #183
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_68469893
Op zich wel jammer dat Louis de NOS in de ban heeft gedaan ( ), nu zien we geen verongelijkte Louis als ie in de CL van de mat af is gespeeld. Normaal wordt ie dan als 1e boos op de scheidsrechter en als een journalist dan een kritische vraagt stelt gaat ie helemaal uit z'n stekker

Die man is echt een karikatuur van zichzelf geworden

Tis een briljante coach maar een erg sneue man
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:11:22 #184
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68584387

BILD
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:33:54 #185
202348 Susi
Temple of Love
pi_68584730
Mooie foto van van Gaal
pi_68585306
Hij heeft gewoon een paar keer enorm gefaald hoor. Na Ajax heeft ie in feite nooit meer zo sterk kunnen overtuigen. Zijn Barcelona was ook niet zo onoverwinnelijk als Ajax toen.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:22:16 #187
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68585883
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:59 schreef Chadi het volgende:
Hij heeft gewoon een paar keer enorm gefaald hoor. Na Ajax heeft ie in feite nooit meer zo sterk kunnen overtuigen. Zijn Barcelona was ook niet zo onoverwinnelijk als Ajax toen.
daar zaten te veel vedettes. die fout maakte rijkaard ook bij barca. Hij had ronaldinho en deco moeten verkopen na de winst op cl. toen werd er 60miljoen voor ronaldinho geboden en dan was je ook van de verwende vedette af.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:24:25 #188
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68585935
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:28:07 #189
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68586029
pi_68588038
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:22 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

daar zaten te veel vedettes. die fout maakte rijkaard ook bij barca. Hij had ronaldinho en deco moeten verkopen na de winst op cl. toen werd er 60miljoen voor ronaldinho geboden en dan was je ook van de verwende vedette af.
Rijkaard heeft voetbal van een andere planeet gespeeld met Barca hoor.
pi_68590089
Er is een gesprek geweest tussen Bayern en Van Gaal. (Sueddeutsche Zeitung)
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:49:47 #192
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_68590248
Ik hoop echt zo dat Louis naar Bayern gaat.

Wir sind die besten von Wuppertal
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:53:44 #193
148059 Pritt
Atheïst
pi_68590363
Zou wel een grote club voor hem zijn, mooi voor het Nederlands voetbal.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:47:42 #194
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_68594634
Hoezo goed voor het Nederlandse voetbal? Dat is meer gebaat bij hem in, uh, Nederland. :|
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_68631674
quote:
'Van Gaal naar Bayern'

De algemeen manager van de Duitse voetbalclub Bayern München heeft tegenover Duitse media bevestigd dat de Beierse club dicht bij een akkoord staat met trainer Louis Van Gaal. Dat meldt HLN.

"Het lijkt erop dat van Gaal zijn contract bij AZ kan opzeggen en dat wij geen verbrekingsvergoeding moeten betalen", aldus Uli Hoeness tegenover de krant Süddeutsche Zeitung. Van Gaal zou in München een contract van twee à drie jaar kunnen tekenen.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:04:36 #196
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68631729
Mooie club voor hem.
Verheug me nu al op de persconferenties.

Co weer terug naar Alkmaar?
  zondag 3 mei 2009 @ 20:17:58 #197
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_68632258

Daar gaat Dirk zijn steunpilaar !

Weg zijn prachtige ideeën over het Ferguson-model en zijn prachtige combi met de Rode Duivels.
  maandag 4 mei 2009 @ 00:43:24 #198
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68642518
"Het lijkt erop dat van Gaal zijn contract bij AZ kan opzeggen en dat wij geen verbrekingsvergoeding moeten betalen", aldus Uli Hoeness tegenover de krant Süddeutsche Zeitung.

Dat lijkt me sterk eigenlijk? In het contract van Van Gaal tot 2010 waren toch alleen die vijf landenteams opgenomen? Als Dirk Louis een overstap naar Bayern al gunt, zullen ze er toch minstens een afkoopsommetje voor op tafel moeten leggen lijkt me?
pi_68642732
Ik weet niet of van Gaal het red in Duitsland.

Hij heeft altijd een probleem met de media, hij is het beste als hij een elftal kan opbouwen, met vedetten heeft hij niet zo veel, dat bleek wel bij Barcelona en het Nederlands elftal.

Om te bouwen, krijgt hij niet de tijd bij Bayern, hij zal minimaal kampioen moeten worden.
  maandag 4 mei 2009 @ 01:33:05 #200
123545 DatMeenJeNiet
pi_68643621
Jammer dat Louis zich zo graag wilt bewijzen en zijn verstand niet gebruikt. Ik zie het alweer helemaal misgaan met al die vedettes die hij moet zien te managen. Dat gaat al een jaar of 8 fout. Al zijn Duitsers over het algemeen veel disciplinairder (dit is geen woord, ik weet het) dan in Nederland of Spanje. Maar toch......

AZ had hij in die luwte gewoon rustig kunnen opbouwen tot een Nederlandse topclub.
pi_68643693
Bayern is een kans die hij niet moet laten schieten. Natuurlijk gaat dat nooit goed aflopen, maar oh wat gaan we genieten. Gegarandeerde topTV. De fameuze persconferentie van Trap zal verbleken bij die van Von Gaal.
pi_68643751
Een Van Gaal die schuimbekkend in het Duits buldert is eigenlijk ook te mooi om waar te zijn.
pi_68643782
Van Gaal zou bij Ajax de zelfde rol moeten vervullen als van Basten en dan wel goed.

Maar Scheringa laat hem zeker niet gaan, naar een concurent in eigen land, daar zit ook veel oud zeer volgens mij, jammergenoeg.
  maandag 4 mei 2009 @ 01:44:51 #204
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68643795
quote:
Op maandag 4 mei 2009 01:38 schreef Radegast het volgende:
De fameuze persconferentie van Trap zal verbleken bij die van Von Gaal.
Dat wordt echt epic.
pi_68645772
quote:
AZ wacht op duidelijkheid Van Gaal
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ALKMAAR - De directie van AZ wil binnen tien dagen van trainer Louis van Gaal te horen of deze komend seizoen nog in Alkmaar is, vertrekt naar een buitenlandse club of er een tweede baan naast neemt als bondscoach. Die duidelijkheid wil de coach van de landskampioen zelf ook zo snel mogelijk geven.

Van Gaal staat concreet in contact met twee clubs. Dat zou gaan om het Engelse Sunderland en het Duitse Bayern München. Daarnaast ligt er een aanbieding op tafel van de Belgische voetbalbond.

De leiding van AZ wil graag weten waar het aan toe is, vooral met het oog op de opvolging van Van Gaal. Co Adriaanse, die moet vertrekken bij Red Bull Salzburg, is nu nog beschikbaar. Hij is de man die het beste in het huidige plaatje van AZ past. Maar hoe langer het duurt voordat er duidelijkheid is over de toekomst van Louis van Gaal, die te kennen heeft gegeven dat hij nog grotere ambities heeft, hoe groter het gevaar wordt dat AZ niet de ideale opvolger vindt.

Teammanager Uli Hoeness bevestigde afgelopen weekeinde Van Gaal bovenaan het lijstje staat van Bayern Munchen. ,,Van Gaal is een van de kandidaten die onze interesse heeft,’’ aldus Hoeness. Volgens de Duitse media, die in Enschede bij de uitwedstrijd van AZ tegen Twente al ruim aanwezig waren, is er al een lijn met de trainer. Volgens de Süddeutsche Zeitung zou enkel de handtekening van Van Gaal nog ontbreken. In Studio Voetbal werd zondagavond bovendien gemeld dat Frank de Boer en Shota Arveladze als assistenten meegaan naar de club uit München.

Hoeness vindt dat de nieuwe coach in elk geval goed Duits moet kunnen spreken. ,,Het is een enorme handicap als de trainer zijn ideeën constant via een vertaler moet overbrengen.’’ Van Gaal liet gisteren blijken dat zijn Duits uitstekend is. Al wilde hij in Enschede niet op de serieuze interesse van Bayern München ingaan.’’ Club-president Franz Beckenbauer zei eerder al gecharmeerd te zijn van Van Gaal.

De Belgische voetbalbond wacht intussen af of men nog een kans maakt op de handtekening van Van Gaal. De Nederlander Cees Wijburg bracht beide partijen recent bij elkaar en de Belgen hopen dat hij Van Gaal kan overhalen om een totale reorganisatie uit te voeren bij de bond en de Rode Duivels.

Het Engelse Sunderland lijkt op papier een outsider, maar de Premier League-club heeft een schatrijke Amerikaanse eigenaar (a la Dirk Scheringa) met enorme ambities. De club wil in het noorden van Engeland boven Newcastle United en Middlesbrough uitstijgen en heeft daarvoor miljoenen beschikbaar. Sunderland is op dit moment het AZ van Engeland, waar Van Gaal voor een totale revolutie kan zorgen. (ANP)
  maandag 4 mei 2009 @ 09:18:48 #206
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68645891

Bild
  maandag 4 mei 2009 @ 09:21:23 #207
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_68645935
Moet ie niet willen.
  maandag 4 mei 2009 @ 10:04:14 #208
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_68646749
Ik kijk uit naar de persconferenties , maar ik zou het dom vinden van Louis als ie naar Bayern gaat.
><(({°>
  maandag 4 mei 2009 @ 10:11:41 #209
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68646914
quote:
Louis van Gaal staat op een schaduwlijst van Real Madrid inzake de opvolging van Juande Ramos als hoofdtrainer. De oefenmeester van AZ, die ook kan kiezen uit Bayern München, Sunderland en België, wordt samen met Rafa Benítez gezien als hoofdkandidaat. Real Madrid is bereid om Benítez voor vijftien miljoen euro los te weken bij Liverpool. Een andere kandidaat is Luis Aragonés (Fenerbahçe). (AS)
pi_68650276
Ik heb niet het idee dat Van Gaal echt goed kan omgaan met vedettes, zijn methode werkt volgens mij alleen bij jonge bedeese talenten die netjes naar Louis luisteren
٩๏̯͡๏)۶
pi_68651414
quote:
AZ-voorzitter Scheringa: 'We houden Van Gaal aan contract'
Datum: 4-mei-2009 11:18

Door Edwin Struis

EXCLUSIEF - Bayern München en Louis van Gaal hoeven niet te rekenen op enige medewerking van de kant van de AZ-leiding waar het gaat om voortijdige ontbinding van het contract van de AZ-trainer. “Louis heeft een doorlopend contract tot 2010 en daar houden we hem aan,” aldus voorzitter/eigenaar Dirk Scheringa tegenover Sportweek.

“Een constellatie waarin hij naast AZ een land coacht, zoals België, is bespreekbaar voor ons, een vertrek naar een andere club is dat niet. Ik ben er ook niet bang voor, omdat Van Gaal een principiële man is die altijd zijn contracten nakomt en uitdient.”

Geruchten als zou de oefenmeester al in onderhandeling zijn met de Duitse recordkampioen hebben Scheringa nog niet bereikt. “Wij zijn niet benaderd door Bayern München en ook Louis heeft niet aangegeven onder z’n contract uit te willen. Maar als hij met dat verzoek komt, willigen we het niet in. De spelers en wij willen de Champions League in met Louis van Gaal, een transfer naar Bayern is onbespreekbaar.”
  maandag 4 mei 2009 @ 12:27:47 #212
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68651485
Als Van Gaal weg wilt gaat Van Gaal weg. Een contract in de voetballerij is toch niks waard.
  maandag 4 mei 2009 @ 14:10:24 #213
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68654632
Dit word nog een mooie soap. Let maar op...
  maandag 4 mei 2009 @ 14:12:13 #214
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68654678
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:27 schreef Kopbal het volgende:
Als Van Gaal weg wilt gaat Van Gaal weg. Een contract in de voetballerij is toch niks waard.
Inderdaad.
Helemaal als een grote club als Bayern Munchen langs komt. Dan is hij gewoon vertrokken.
pi_68654728
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:10 schreef fuckbuddy het volgende:
Dit word nog een mooie soap. Let maar op...
Dat gevoel heb ik ook ja. Ik denk dat hij naar Bayern gaat, al zou ik het dom vinden.
pi_68654743
Ah Scheringa gaat weer de clown uithangen.

Let the soap begin.

*popcorn pakt.
pi_68654797
zou wel leuk zijn als hi weggaat

kan co weer terugkomen
  maandag 4 mei 2009 @ 14:21:09 #218
6941 APK
Factual, I think.
pi_68654927
quote:
Op maandag 4 mei 2009 01:38 schreef Radegast het volgende:

Bayern is een kans die hij niet moet laten schieten. Natuurlijk gaat dat nooit goed aflopen, maar oh wat gaan we genieten. Gegarandeerde topTV. De fameuze persconferentie van Trap zal verbleken bij die van Von Gaal.
Dat gaat nog lastig worden.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 4 mei 2009 @ 14:23:54 #219
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68655006
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:21 schreef APK het volgende:

[..]

Dat gaat nog lastig worden.

pi_68655110
pi_68655264
Lol
Die stem
pi_68655463
Ah, Dirk krijgt het weer warm onder het gat. Dan maakt hij van die rare sprongen en wordt ie link.
That's all folks!
  maandag 4 mei 2009 @ 14:56:06 #223
148059 Pritt
Atheïst
pi_68656093
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Ah, Dirk krijgt het weer warm onder het gat. Dan maakt hij van die rare sprongen en wordt ie link.
Louis heeft al een sticker voor op zijn bumper besteld.
  maandag 4 mei 2009 @ 15:34:54 #224
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68657421
Dirk is wel vrij stellig. Ben benieuwd
pi_68667726
quote:
Van Gaal: Moet wat meer Duits leren
Door EDWIN WINKELS

BARCELONA - Louis van Gaal heeft AZ-voorzitter Dirk Scheringa beloofd enkele dagen niets te zeggen over de interesse van Bayern München en andere buitenlandse clubs of bonden. Maar, zo liet hij maandag in een interview in Spanje weten, misschien moet hij al wel Duitse lessen nemen.

Het Catalaanse radiostation Com Ràdio belde Van Gaal om zijn mening te vragen over het huidige FC Barcelona en de 6-2 zege bij Real Madrid. ,,Het grote verschil is dat Real geen team is en Barcelona wel,” zei hij.

Hij zei trots te zijn op het kampioenschap met AZ. ,,Het is alsof je met Numancia Spaanse kampioen wordt,” aldus Van Gaal, die erkende dat die triomftocht met AZ belangstelling voor hem heeft gewekt in het buitenland.

,,Er zijn veel geruchten, maar ik heb mijn voorzitter beloofd er voorlopig niets over te zeggen. Het is beter even enkele dagen te laten verstrijken, maar misschien moet ik toch al wat meer Duits leren,” was zijn uitsmijter.

"It's a deal, it's a steal, it's the Sale of the fucking Century!"

Dirk.
pi_68668033
quote:
Hij zei trots te zijn op het kampioenschap met AZ. ,,Het is alsof je met Numancia Spaanse kampioen wordt,” aldus Van Gaal
Overdrijven is ook een vak.
  maandag 4 mei 2009 @ 20:46:03 #227
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_68668484
quote:
,,Er zijn veel geruchten, maar ik heb mijn voorzitter beloofd er voorlopig niets over te zeggen. Het is beter even enkele dagen te laten verstrijken, maar misschien moet ik toch al wat meer Duits leren,” was zijn uitsmijter.
.
><(({°>
pi_68668541
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:46 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

.
Ik denk dat dit wel relevant oefenmateriaal is voor z'n persconferenties:

pi_68669211
Die gaat weg. Mooi zo, kijken hoe Dirk dit gaat managen
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_68683453
quote:
Louis van Gaal doet Voetbalbond bod

04/05 De Belgische voetbalbond heeft een financieel voorstel ontvangen van Louis van Gaal om de Rode Duivels te coachen. Het aanbod dat de AZ-trainer deed, is niet onhaalbaar voor de KBVB.

Van Gaal is betaalbaar, maar dan moet AZ, dat zijn trainer een duobaan wil toestaan als hij zijn verbintenis in Alkmaar verlengt, wel een deel van de looneisen op zich nemen.

De KBVB zal Louis van Gaal deze week laten weten of het nog verder wil onderhandelen. “Hij vroeg om op korte termijn een seintje te krijgen”, aldus bondspreses François De Keersmaecker. “Die termijn is nog altijd niet voorbij. Wij zullen hem voor het weekeinde op de hoogte brengen van onze plannen, we willen hem niet in het ongewisse laten.”

De kans dat Van Gaal de nieuwe Belgische bondscoach wordt, lijkt eerder klein. “Van Gaal gaf tijdens ons gesprek al aan dat hij ook een ander spoor volgde”, weet De Keersmaecker. “Hij is nog altijd een van onze kandidaten, maar er spelen natuurlijk meerdere factoren mee. Ook wij volgen nog andere pistes.”
pi_68685289
Wat een hoer is het ook
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:34:53 #232
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68686052
pi_68686087
Hij gaat naar Bayern, dat lijkt me duidelijk. Die Duitsers gaan dit niet naar buiten brengen en dan een blauwtje lopen.

Wie gaat hem opvolgen bij AZ?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:36:16 #234
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68686121
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:35 schreef SCH het volgende:

Wie gaat hem opvolgen bij AZ?
Zal Co wel worden..
pi_68686175
De Volkskrant weet het al vrij zeker
quote:

Bayern zet fors in op Van Gaal als hoofdtrainer

AMSTERDAM - Coach van AZ staat op het punt naar München te vertrekken. Hij kiest voor een omgeving waar niet zijn beste vrienden, die van de media, een grote rol spelen.

Niet voor het eerst onderneemt Bayern München een serieuze poging Louis van Gaal als hoofdtrainer aan te trekken. Nooit stuurde de Duitse kampioen evenwel zo’n grote afvaardiging op de huidige AZ-trainer af als eind vorige week.

Op Koninginnedag zat Van Gaal in Amsterdam langdurig om de tafel met een vier man sterke delegatie van Bayern onder leiding van voorzitter Karl Heinz Rummenigge en manager Uli Hoeness.

Vooral Rummenigge is al lang gecharmeerd van de werkwijze en trainerskwaliteiten van de Nederlandse trainer, van wie wel is gezegd dat hij met zijn strakke en rechtlijnige aanpak goed zou passen bij over het algemeen zeer gedisciplineerd geleide Duitse clubs.

Bayern heeft, na het ontslag van Jürgen Klinsmann, behoefte aan een trainer die het elftal stabieler maakt en terugbrengt naar zijn vaste plaats aan de top van de Bundesliga.

Het management van Bayern en Van Gaal hebben elkaar donderdag langdurig aangehoord en hoewel beide partijen weigeren zich uit te spreken over hun vorderingen, is wel duidelijk dat er belangrijke stappen zijn gezet in het overleg dat zal leiden tot het vertrek van Louis van Gaal bij AZ.

Van de afkoopsom, die voorzitter Scheringa verbindt aan het verzoek van contractontbinding (tot 2010), maakt het rijke Bayern München geen punt. Scheringa zelf zegt Van Gaal onder geen voorwaarde te laten vertrekken. ‘De club en de spelers willen met hem de Champions League in’, aldus de voorzitter van AZ. ‘Bovendien is hij een man van zijn woord, dus houdt hij zich aan zijn contract.’

Hoeness zei maandag in de Süddeutsche Zeitung dat hij ervan uitgaat dat de benoeming van Van Gaal (57) op 18 mei in de raad van toezicht van de club wordt besproken en dat daardoor meteen na de laatste competitieronde – op 23 mei – zijn officiële presentatie kan plaatshebben. Van Gaal, maandag tegen het Spaanse persbureau EFE: ‘Er moet nog een paar dagen worden gewacht. Al moet ik wellicht een beetje beter Duits gaan leren.’
Over het vakmanschap van Van Gaal wordt in München lovend gepraat. De Nederlandse trainer, die succes had bij Ajax en Barcelona, heeft het afgelopen seizoen met AZ opnieuw bewezen dat hij spelers individueel en collectief kan verbeteren. Hij is in al die jaren een even gedreven als geliefde coach gebleken. AZ-spelers roemen ook nu weer zijn bijzondere, inspirerende manier van werken.

Veeleisend is hij wel, en hoewel ook Duitse topploegen vaak meer buitenlandse dan Duitse spelers tellen is deze nationaal getinte mentaliteit gebleven. Wat dat betreft zal Van Gaal zijn weg wel vinden bij Bayern. Groter is ook in Duitsland de vraag of hij weet om te gaan met de Duitse boulevardpers, die Bayern de naam FC Hollywood meegaf. Van Gaal botst geregeld met de media, ook in Nederland waar hij net weer een persboycot tegen de NOS en Eredivisie Live heeft uitgevaardigd.

Destijds, bij Barcelona, concludeerde de Nederlandse correspondent Edwin Winkels dat Van Gaal de rol van de media onderschat. Het leidde in Catalonië tot tal van conflicten. Bij zijn vertrek sprak hij de pers cynisch toe met de woorden ‘vrienden van de media’. Bayern gaat ervan uit dat wanneer Van Gaal de resultaten laat spreken, de twee ‘Pressesprecher’ van de club hem wel uit de wind kunnen houden.
pi_68686364
Het is ergens wel enorm laf van Van Gaal.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:48:22 #237
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68686650
Dit word nog eens een soap... Scheringa laat hem echt niet zomaar gaan. En Adriaanse komt er niet bij AZ. Rijkaard wilt groter dan AZ kijken en gelijk heeft ie.

En Hiddink is onbetaalbaar.....
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:51:03 #238
52871 Blight
Supersized.
pi_68686761
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Anderzijds kan je je afvragen wat hij met AZ nu nog te winnen heeft. Wel een beetje typerend hoe het moet gaan, dat wel.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_68686853
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:51 schreef Blight het volgende:

[..]

Anderzijds kan je je afvragen wat hij met AZ nu nog te winnen heeft. Wel een beetje typerend hoe het moet gaan, dat wel.
Wat hij nog te winnen heeft? De ploeg is 1 x landskampioen geworden, dat is toch niet zoveel. Laat maar eens zien wat je in Europa voorstelt en of je meerdere seizoen achter elkaar de nationale titel kan bemachtigen.
pi_68686874
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het verbaast me daarom ook nogal. Het staat nogal ver af van al dat principegelul van hem. Blijkbaar is het toch allemaal nogal opportunistisch dan, als het waar is.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:40:01 #241
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68688341
Laten we eerst eens zien of ie wel tekend bij FC Hollywood.... Tot dusver veel speculatie allemaal.
Ik heb natuurlijk kop ook niet in mijn reet zitten maar wil het nog allemaal wel zien.

Ik denk dat indien Louis wel weg wilt gaan, Scheringa hem echt wel te grazen neemt met een vette afkoopsom ofzo.. Terecht overigens
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:35:00 #242
6941 APK
Factual, I think.
pi_68690245
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:40 schreef fuckbuddy het volgende:

Ik denk dat indien Louis wel weg wilt gaan, Scheringa hem echt wel te grazen neemt met een vette afkoopsom ofzo.. Terecht overigens
Ik denk dat die Duitsers geld zat hebben, zeker als Ribery naar ManU vertrekt.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:37:05 #243
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_68690309
Ergens is het wel laf als hij zou vertrekken ja. Had hem graag met AZ in de Champions League zien spelen om te zien of hij daar inderdaad potten zou kunnen breken.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:37:57 #244
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68690343
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:35 schreef APK het volgende:

[..]

Ik denk dat die Duitsers geld zat hebben, zeker als Ribery naar ManU vertrekt.
Zeker maar dan nog, Scheringa zal denken prima als jij me toch een mes in de rug steekt dan zal je (Bayern) moeten gaan lappen. En das geen 2 miljoen euro vermoed ik zo
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:40:45 #245
6941 APK
Factual, I think.
pi_68690422
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:37 schreef fuckbuddy het volgende:

Zeker maar dan nog, Scheringa zal denken prima als jij me toch een mes in de rug steekt dan zal je (Bayern) moeten gaan lappen. En das geen 2 miljoen euro vermoed ik zo
Ik heb eigenlijk geen idee hoe zoiets gaat, maar volgens mij moet dat wel binnen redelijke grenzen zijn, anders kan Van Gaal het volgens mij met een arbitragezaak afdwingen.
pi_68690516
quote:

[..]

Zoveel verdient ie echt niet, en hij heeft nog maar een jaarcontract. Scheringa mag blij zijn als Bayern een miljoen betaalt.
pi_68690550
quote:

[..]

Dat ligt maar net aan het salaris van Louis.
pi_68690577
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:43 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Zoveel verdient ie echt niet, en hij heeft nog maar een jaarcontract. Scheringa mag blij zijn als Bayern een miljoen betaalt.
Het zal het stinkend rijke Bayern niet zoveel uitmaken.
En Scheringa is ook rijk zat.

Wat ons brengt bij de vraag: kan Scheringa het ook echt tegenhouden. Wat is zijn positie, en wat is die van Louis. Ze hebben bij AZ wel wat ervaring met rechtzaken rond contracten, denk aan Alves
pi_68690684
De enige ervaring die Dirk met rechtszaken over contracten heeft is dat ie ze verliest.
pi_68690735
Volgens een bericht van Sportweek verlengde hij zijn contract in 2007 wel voor een salaris van 2.000.000 per jaar.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:20:12 #251
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68691922
Moet je aan Oscar Moens anders even vragen hoe dat precies zit.......
pi_68692226
Hij gaat weg. Wat denk je dat AZ doet straks in de CL? Helemaal niets hoor. Die kan daar geen potten breken. En dan gaat v gaal af met zijn speculaties van wij doen niet onder voor die en die ploeg.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:30:52 #253
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_68692343
Zou zonde zijn als Van Gaal nu vertrekt. Hij zou juist het goede voorbeeld moeten geven aan zn spelers door uit te spreken dat hij AZ wil vertegenwoordige in de CL.
#FreeHat
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 mei 2009 @ 14:51:59 #254
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_68693256
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens een bericht van Sportweek verlengde hij zijn contract in 2007 wel voor een salaris van 2.000.000 per jaar.
niet zo verbazend, de Belgen konden hem alleen betalen als hij bij AZ bleef
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_68693806
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:20 schreef fuckbuddy het volgende:
Moet je aan Oscar Moens anders even vragen hoe dat precies zit.......
Die heeft zijn zaak ook gewonnen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 06:54:42 #256
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68759411
Bedankt Louis!
Succes in Munchen..... (Klootzak!!)
quote:
van Gaal wacht op groen licht AZ

MÜNCHEN - Als AZ groen licht verleent, vertrekt Louis van Gaal naar Bayern München. De trainer heeft met de Duitse topclub overeenstemming bereikt over de invulling van zijn technische plannen en bij de onderhandelingen is duidelijk geworden, dat het financiële aspect ook in orde komt. Het is dus een kwestie van tijd voordat Van Gaal zijn handtekening zet in Beieren.

AZ wil twee dingen zeker stellen: allereerst dat er een uitstekende opvolger vastligt. Vooral door de verwikkelingen rondom Afonso Alves weet de club, dat de komst van Co Adriaanse, en anders Dick Advocaat, waterdicht rond moet zijn. Verder zal clubeigenaar/voorzitter Dirk Scheringa zich hard opstellen wat betreft de afkoopsom, die de Zuid-Duitsers op tafel dienen te gaan leggen. Scheringa wil eigenlijk met Van Gaal de Champions League in, omdat hij het beste van het beste wil. Maar nu Van Gaal duidelijk heeft gemaakt dat zijn toekomst in Beieren ligt, zal hij het beste alternatief willen. "Ik geef duidelijkheid als er duidelijkheid is. Wanneer dat zal zijn, is op dit moment niet aan mij", aldus de AZ-preses.

Het plan van Scheringa om zijn trainer een duo-baan te laten vervullen bij AZ en België, is de mist ingegaan. Van Gaal heeft de piste KBVB laten varen, de kans dat hij de zuiderburen onder zijn hoede gaat nemen is nihil. Binnen de Belgische bond weet men nu ook even niet wat men precies wil, omdat er veel partijen betrokken zijn in de besluitvorming.

Bij het vastleggen van Adriaanse zijn er nog wel beren op de weg. Adriaanse staat in de belangstelling bij veel clubs, waaronder Galatasaray. Daar kan hij twee miljoen euro verdienen. De Turken hebben meerdere kandidaten op het oog, onder anderen Bernd Schuster en... Van Gaal. Van Gaal zegde Galatasaray vorige zomer nog af. Voor de Turken is hij nu opnieuw kandidaat, maar de trainer uit Noordwijk heeft zijn zinnen gezet op Bayern, waar hij een schitterende uitdaging met het nodige perspectief in ziet.

Akkoord bereikt met Bayern en wacht nu op akkoord van AZ.
Ben erg benieuwd wat Scheringa gaat doen...

Je wilt niet een onwerkbare situatie natuurlijk!
Dat ie gaat is zeker te noemen nu, AZ is hard bezig met trainers te spreken.
Maar zorg is alleen wat vindt een Schaars hiervan bijvoorbeeld?
Zou dit meewegen in zijn eventuele bijtekenen?!

[ Bericht 40% gewijzigd door fuckbuddy op 07-05-2009 08:03:02 ]
pi_68760183
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 06:54 schreef fuckbuddy het volgende:
Bedankt Louis!
Succes in Munchen..... (Klootzak!!)
[..]

Akkoord bereikt met Bayern en wacht nu op akkoord van AZ.
Ben erg benieuwd wat Scheringa gaat doen...

Je wilt niet een onwerkbare situatie natuurlijk!
Dat ie gaat is zeker te noemen nu, AZ is hard bezig met trainers te spreken.
Maar zorg is alleen wat vindt een Schaars hiervan bijvoorbeeld?
Zou dit meewegen in zijn eventuele bijtekenen?!
Graag wat meer respect voor de trainer die heeft gezorgd voor de eerste prijs in 28 jaar. Met een andere zouden jullie nooit geen kampioen zijn geworden.
En je bent wel heel naief als je denkt dat hij bij AZ blijft als Bayern op de deur komt kloppen
Co halen denk ik? Of zou dit toch liever naar ons komen?
Ik persoonlijk hoef Co trouwens niet terug. Liever Rijkaard met Neeskens ofzo.
  donderdag 7 mei 2009 @ 08:40:47 #258
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68760342
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 08:31 schreef navigator het volgende:

[..]

Graag wat meer respect voor de trainer die heeft gezorgd voor de eerste prijs in 28 jaar. Met een andere zouden jullie nooit geen kampioen zijn geworden.
En je bent wel heel naief als je denkt dat hij bij AZ blijft als Bayern op de deur komt kloppen
Co halen denk ik? Of zou dit toch liever naar ons komen?
Ik persoonlijk hoef Co trouwens niet terug. Liever Rijkaard met Neeskens ofzo.
Waar het mij omgaat is dat ie in de pers roept dat hij zijn contracten uitdient.. Dan moet je ook voet bij stuk houden en niet er toch onderuit kruipen. Tuurlijk snap ik dat ie naar Bayern wilt en dat gun ik hem ook zeker maar had het sjieker gevonden als ie dat na volgend seizoen zou gaan doen...

Geen idee wat we met Co moeten, ik weet echt niet of die de lijn van AZ kan doortrekken, maar je weet maar nooit waarmee Scheringa aankomt.
Niemand had ooit verwacht dat Scheringa een Louis Van Gaal zou kunnen aantrekken....
pi_68760522
Waarom kan Co geen 2 miljoen bij AZ verdienen? Dat krijgt van Gaal nu toch ook?
pi_68763935
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 08:40 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Waar het mij omgaat is dat ie in de pers roept dat hij zijn contracten uitdient.. Dan moet je ook voet bij stuk houden en niet er toch onderuit kruipen. Tuurlijk snap ik dat ie naar Bayern wilt en dat gun ik hem ook zeker maar had het sjieker gevonden als ie dat na volgend seizoen zou gaan doen...

Geen idee wat we met Co moeten, ik weet echt niet of die de lijn van AZ kan doortrekken, maar je weet maar nooit waarmee Scheringa aankomt.
Niemand had ooit verwacht dat Scheringa een Louis Van Gaal zou kunnen aantrekken....
van Gaal is 57 en als hij tot volgend jaar wacht heeft Bayern allang weer een ander. De tijd begint ook een beetje voor hem te dringen natuurlijk. En nu is het ijzer heet....
Contract in de voetballerij stelt ls puntje bij paaltje kom toch niks voor, zelfs niet voor van Gaal
Is Koeman niks voor jullie?
Dan komt ie tenminste niet naar ons
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:29:06 #261
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68765399
Laf, schmaf. In zijn Ajaxtijd gaf hij al aan graag Bayern een keer te willen trainen.
Als je die kans dan krijgt ga je dat niet laten omdat je met fucking az de CL hebt gehaald, met alle respect.
Ik denk dat ie het goed gaat doen in Duitsland.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dr.Daggla op 07-05-2009 14:24:47 (plaatje deed het niet) ]
-
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:22:39 #262
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68771470
Van Gaal is rond met Bayern....vermoed ik zo!
quote:
Van Gaal geeft AZ uiterlijk maandag uitsluitsel

Louis van Gaal maakt vóór aanstaande dinsdag bekend of hij ook volgend seizoen werkzaam is in Alkmaar. De coach wil iedereen persoonlijk op de hoogte stellen over zijn toekomst voordat de vakantie aanbreekt.

De selectie van AZ werkt op maandag de laatste training af. Daarna volgt een reces van een maand. Van Gaal staat in de belangstelling van Bayern München en zou het met de Duitse topclub ook al eens zijn over de voorwaarden voor een contract.

AZ, dat Van Gaal het liefst aan zijn tot medio 2010 lopende verbintenis houdt, is officieel nog niet op de hoogte van de interesse van Bayern München. 'En zo lang dat niet het geval is, is het voor ons ook geen issue', zegt directeur algemene zaken Toon Gerbrands tegen Voetbal International.

'We volgen alles via de media', vervolgt Gerbrands. 'Je kunt het vergelijken met geruchten over spelerstransfers, bijvoorbeeld dat er veel interesse zou zijn in Mounir El Hamdaoui. Ook in die gevallen geldt dat als wij geen concrete aanbiedingen krijgen, we ons er ook niet mee bezighouden.'
1+1=3

Nou Louis bedankt man! Het waren toffe jaren met je.... Je hebt gegeven wat je beloofde!
EN je laat ons niet achter met lege handen....
Jammer dat je niet de guts had om met ons de CL in te gaan, misschien loten we Bayern en zien we elkaar nog....

Het enige minpuntje is dat ik je toch een lul vind omdat je niet gedaan hebt wat je beloofde, je aan je contract houden. Het is je gegund!

En flik het om Shota Arveladze mee te nemen.......
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:10:26 #263
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68804941
quote:
Dirk herhaalt: "Samen de Champions League in"
De toekomst van Louis van Gaal ligt meer dan ooit in de handen van Dirk Scheringa. De voorzitter van AZ leek in te gaan stemmen met het vertrek van de oefenmeester naar het Duitse Bayern Munchen, maar in het Noordhollands Dagblad laat de succesvolle zakenman weer een heel ander geluid horen. Wij gaan samen de Champions League in. Daar kan geen afkoopsom tegen, stelt hij.

In de Duitse media wordt druk gespeculeerd over een herenakkoord tussen AZ en Van Gaal. Kort gezegd zou dat inhouden dat de coach bij het behalen van het landskampioenschap vrij zou zijn om te gaan en te staan waar hij maar wil. Bayern-manager Uli Hoeness bracht dat onlangs naar voren. Wij hebben van hem (Van Gaal, red.) de verzekering gekregen dat AZ geen afkoopsom zal verlangen, liet Hoeness weten.

Scheringa weet echter van niks. Als hij het al zo gebracht heeft bij Bayern is dat de interpretatie van Louis. Kennelijk omdat hij het zo zelf graag ziet, aldus de preses in het regionale dagblad. Het enige voorbehoud was dat hij tussentijds weg mocht als Duitsland, Engeland, Spanje, Argentinie of Nederland hem als bondscoach wilde aantrekken. Maar dat geldt niet meer. Daar was een termijn aan verbonden en die is 1 januari van dit jaar verlopen.

Technisch directeur Marcel Brands vraagt zich dan ook ten zeerste af of het daadwerkelijk zal komen tot een vertrek van Van Gaal uit de Kaasstad. Zo meldde Bayern zich nog nooit officieel in het DSB Stadion. Ik vergelijk het maar met een speler die ik graag wil aantrekken. Dan grijp ik meteen de telefoon en wacht daar geen weken mee."
Nou dat kan nog gezellig worden...
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:12:40 #264
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68805008
Arbitragezaak gaat az verliezen. Bayern is wel een paar maten groter dan az.
Sowieso wil je geen coach die met tegenzin aan z'n contract gehouden wordt.
-
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:13:20 #265
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68805026
Gaat nog een hele soap worden denk ik. Ik sla de popcorn alvast in.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:14:04 #266
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68805055
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 12:13 schreef Kopbal het volgende:
Gaat nog een hele soap worden denk ik. Ik sla de popcorn alvast in.
Echt dom als Dirkie het zo ver laat komen .
-
pi_68805110
van Gaal heeft toch een ontsnappings clausule in zijn contract? Dat hij naar een topclub kan als die zich aanbiedt? als AZ moeilijk doet dan kapt bayern en dan zit AZ opgescheept met een trainer die daar niet wil zitten. Daar ben je dan lekker mee
pi_68805445
Misschien wel een gevalletje prijs opdrijven, je wil immers niet een supercoach voor een appel en een ei de deur uit laten gaan.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:28:27 #269
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68805573
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 12:15 schreef Chadi het volgende:
van Gaal heeft toch een ontsnappings clausule in zijn contract? Dat hij naar een topclub kan als die zich aanbiedt? als AZ moeilijk doet dan kapt bayern en dan zit AZ opgescheept met een trainer die daar niet wil zitten. Daar ben je dan lekker mee
Niet helemaal.....

Louis mag onder zijn contract uit als er land als Nederland, Engeland, Duitsland, Frankrijk en Argentinie hem vraagt om voor dat land uit te komen als bondscoach. Dus puur en alleen voor het WK. (bovengenoemde landen zijn mogelijk niet exact de juiste) Louis wilde dat, en dat kreeg ik ook in zijn contract. Dan kan je dus een dubbelfunctie bekleden..

Ja kan zeker nog een soap worden, maar Belgie is nog altijd een optie...
quote:
AZ-trainer had geheime ontmoeting met vader Werder-ster
Diego's toekomst in handen Van Gaal

AMSTERDAM - De toekomst van Diego, de vedette van Werder Bremen, ligt in handen van Louis van Gaal. Gaat de AZ-trainer aan de slag bij Bayern München dan is het zo goed als zeker dat ook Diego verkast naar Zuid-Duitsland.

Als Louis van Gaal naar Bayern München verkast, gaat Diego van Werder Bremen mee. Foto: AFP Ads door
Afgelopen weekeinde had Van Gaal volgens het Duitse dagblad Bild Zeitung een geheime ontmoeting met de vader/zaakwaarnemer van Diego, Djair da Cunha. Diens zoon is eigenlijk al rond met Juventus. Alleen zijn de clubs er nog niet uit. Diego wil, indien Van Gaal de scepter gaat zwaaien in de Allianz Arena, desondanks graag in de Bundesliga blijven acteren.

Als Van Gaal daadwerkelijk trainer wordt van Bayern München kan hij vermoedelijk ook blijven beschikken over de Fransman Franck Ribéry. Dit ondanks dat de grootste Europese clubs (waaronder Manchester United) vermogens willen neertellen voor de rappe en behendige spits.
quote:
Twee boeken over Louis van Gaal

ALKMAAR - Liefhebbers van Louis van Gaal kunnen in september hun hart ophalen. In die maand verschijnen twee boeken over de coach van AZ. Het eerste deel is een autobiografie over zijn leven. In het tweede deel deelt hij zijn 'geheimen' als toptrainer aan de hand van praktijkvoorbeelden en ervaringen van spelers als de Spanjaarden Xavi en Andres Iniesta, woensdag nog maker van de belangrijke treffer van Barcelona in de halve finales in de Champions League.

De autobiografie is geschreven door Van Gaal in samenwerking met journalist Robert Heukels. Bij de totstandkoming van deel twee heeft Andries Jonker, zijn voormalig assistent bij Barcelona en het Nederlands elftal, een belangrijke rol gespeeld.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:55:25 #270
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_68806380
Andries Jonker .
><(({°>
pi_68808154
Fuckbuddy
quote:
Het heeft er alle schijn van dat Diego Ribas da Cunha bezig is aan zijn laatste weken in dienst bij Werder Bremen. De Braziliaanse aanvaller staat al maandenlang in de belangstelling van tal van Europese topclubs, en donderdag bevestigt technisch directeur Klaus Allofs dat er inderdaad gesprekken gaande zijn tussen zijn club en Juventus.

Donderdag verschenen er berichten in de Duitse media dat de twee partijen tot een akkoord zouden zijn gekomen over de transfer van de 24-jarige spelverdeler, maar zover is het nog niet. “Er heeft inderdaad een ontmoeting plaatsgevonden tussen Juventus en Werder. Wij kunnen echter niet bevestigen dat er al een akkoord is bereikt”, zo luidt de verklaring van Allofs op het digitale thuis van die Grün-Weißen.
Bericht van gisteren.
pi_68808585
Hij is inmiddels rond met Juve. (Diego)
  vrijdag 8 mei 2009 @ 14:04:39 #273
6941 APK
Factual, I think.
pi_68808729
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 12:25 schreef xFriendx het volgende:

Misschien wel een gevalletje prijs opdrijven, je wil immers niet een supercoach voor een appel en een ei de deur uit laten gaan.
Bayern wil niet betalen.
quote:
Meanwhile, Hoeness believes the club will make a decision on who their new manager will be next week.

AZ Alkmaar coach Louis van Gaal is the favourite for the role to succeed Jurgen Klinsmann, but Hoeness has cast doubt on a move for the Dutchman by revealing they do not plan to pay any compensation for a new coach.

"I think there will be a decision coming at the start or in the course of next week," noted Hoeness.

"We have decided we do not want to pay compensation for anyone to become our new manager."

Meer...
  vrijdag 8 mei 2009 @ 14:08:22 #274
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68808849
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:47 schreef Cyberia18 het volgende:
Fuckbuddy
[..]

Bericht van gisteren.
Gemist... my bad
pi_68808905
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 14:08 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Gemist... my bad
It's ok.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:11:43 #276
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68831867
quote:
Van Gaal en Bayern München rond

ALKMAAR - Louis van Gaal zit morgen zo goed als zeker voor de laatste keer op de bank bij AZ. De coach heeft met Bayern München persoonlijk overeenstemming bereikt over een meerjarig contract en is vastbesloten te vertrekken uit Alkmaar.

Van Gaal wil Andries Jonker meenemen als assistent naar Bayern. De huidige technisch directeur van Willem II werkte eerder met Van Gaal samen bij Barcelona. Het bestuur van Willem II, dat eerder dit jaar de wens van Jonker inwilligde om geen hoofdtrainer meer te zijn in Tilburg, houdt al rekening met het vertrek van zijn technisch directeur.

Een tweede naam die kan vallen voor een verhuizing naar Beieren is die van AZ-aanvoerder Stijn Schaars. AZ heeft maandenlang geprobeerd het volgend jaar aflopende contract van de 25-jarige international open te breken, maar dat is niet gelukt. Daardoor kan de club op dit moment geen enorme afkoopsom voor hem vragen.

Schaars, die dit seizoen de motor van AZ was, wordt door Van Gaal beschouwd als een Europese topspeler, die de ideeën en visie van zijn trainer als een van de weinigen tot in de perfectie kan uitvoeren. Van Gaal en Schaars vormen binnen AZ een twee-eenheid. Hoewel ze elkaar niet eeuwig trouw hebben gezworen, is het goed voor te stellen dat de coach zijn beste speler in zijn toekomstplannen betrekt.

Binnen AZ wordt inmiddels gebrainstormd over de opvolging van Louis van Gaal. Voorzitter Dirk Scheringa heeft luid en duidelijk kenbaar gemaakt dat hij niet wenst mee te werken aan een transfer van zijn hoofdcoach. Ook technisch directeur Marcel Brands is van mening dat er slechts tot 1 januari van dit jaar een ontsnappingsclausule voor de trainer bestond om het bondscoachschap te aanvaarden van een van de vijf toplanden in het voetbal.

Maar in de top van AZ beseft men dat het onmogelijk en onredelijk zal zijn om een coach die een provincieclub voor het eerst in bijna dertig jaar aan een landstitel heeft geholpen, te dwarsbomen bij zijn ambities om een Europese grootmacht als Bayern München te leiden.

Dat Scheringa als bankier en eigenaar van AZ zijn hakken in het zand zet, heeft louter te maken met het verkrijgen van een forse schadeloosstelling. Volgens insiders ligt de afkoopsom voor Bayern München rond de 2,5 miljoen euro. Dat bedrag zou opgebouwd zijn uit 1,5 miljoen euro aan jaarsalaris van Van Gaal en een miljoen erbovenop voor de kosten die AZ eventueel gaat maken voor het binnenhalen van een nieuwe trainer.

Louis van Gaal wil op een zo amicaal mogelijke wijze uit elkaar gaan. Hij heeft AZ uitgebouwd tot een Nederlandse topclub. De organisatie staat als een huis en het elftal bestaat louter uit jonge, talentvolle spelers met wie AZ nog jaren vooruit kan.

De vraag is ook of AZ daadwerkelijk financieel te lijden heeft onder het vertrek van zijn hoofdtrainer. Daarvan is alleen sprake als AZ zelf een trainer wil binnenhalen die elders nog vastligt. Dat geldt waarschijnlijk alleen voor Dick Advocaat. De Hagenaar ligt nog tot het einde van dit jaar vast bij Zenit Sint- Petersburg. Mocht Scheringa de oud-bondscoach willen aantrekken, dan moeten er bij Gazprom (eigenaar en sponsor van Zenit) enkele miljoenen op tafel komen.

Kiest AZ voor een terugkeer van Co Adriaanse, dan kost het de club niets behalve het salaris van de Amsterdammer. Maar dat bedrag zou AZ ook kwijt zijn als Van Gaal zou blijven.

Verwacht wordt dat Bayern München na morgen in gesprek treedt met de leiding van AZ. Dan is de competitie in Nederland afgelopen en is de kampioensschaal (na afloop van het duel met Heerenveen) in alle rust aan de spelers en Van Gaal uitgereikt. De trainer heeft zijn plicht dan tot en met de laatste dag van het seizoen gedaan.

AD
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:16:51 #277
55709 Stereotomy
pi_68831988
Andries Jonker
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:19:20 #278
171357 Rikketik
pi_68832049
Jonker met z'n accent die Duits gaat praten, lijkt me prachtig.
pi_68832103
Jonker

Gouden greep van Louis.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:23:33 #280
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68832151
Heb ik nu voor niets die popcorn ingeslagen?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:45:09 #281
53267 TC03
pi_68832643
Spannend. Ik ben benieuwd hoe Van Gaal met de media daar om gaat. AZ moet Van Gaal gewoon laten gaan en Adriaanse terug halen, dan is er niks aan de hand en kunnen ze gewoon op dezelfde manier verder zoals ze al jaren bezig zijn. Het zou ze sieren als ze niet moeilijk gaan doen over een vertrek van Van Gaal, gezien hetgeen hij voor AZ betekend heeft.
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:21 schreef Cyberia18 het volgende:
Jonker

Gouden greep van Louis.
Dacht ik ook.
pi_68832699
Ik kan die Jonker niet serieus nemen. Een clichébrakend Amsterdams bijgoochem, een blaag.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:48:22 #283
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68832710
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:47 schreef DrDentz het volgende:
Ik kan die Jonker niet serieus nemen. Een clichébrakend Amsterdams bijgoochem, een blaag.
Johan Derksen, is that you?
pi_68832819
Jonker

Ook weer lekker voor Willem II. Maar Van Gaal en Duitsland is natuurlijk een geweldige combinatie! Kandidaat om Trapattoni te overtreffen?
Heraaacles Almelooo
pi_68835453
Wel mooi kut als Louis ook Schaars meeneemt.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:52:35 #286
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_68835770

Dit had Dirkie ff niet verwacht van zijn allerbeste vriend Louis

[ Bericht 0% gewijzigd door Doopy-X- op 09-05-2009 09:59:31 ]
pi_68835883
Jonker .
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:08:35 #288
67174 Dos37
Come on Twente
pi_68835949
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:47 schreef DrDentz het volgende:

(c) JD
pi_68836120
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:17 schreef xFriendx het volgende:
Wel mooi kut als Louis ook Schaars meeneemt.
En Waarschijnlijk Romero .. let maar op . De keeper van BM is een drama
pi_68837234
Hoe gaat Louis dit uitleggen, met al zijn principes?

Hij heeft de club en de fans dus gewoon jarenlang voor de gek gehouden
pi_68837452
Eerlijk is eerlijk, ik vind het geweldig voor Louis. Blijft samen met Hiddink gewoon één van de beste coaches die Nederland de laatste twintig jaar heeft gehad. Mooie CV ook; Ajax, Barcelona, Nederland, AZ en Bayern München.

Eerlijk gezegd zie ik AZ de prestatie van dit jaar niet herhalen, want Louis zorgt juist voor dat ene verschil.
pi_68837759
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:22 schreef SCH het volgende:
Hoe gaat Louis dit uitleggen, met al zijn principes?

Hij heeft de club en de fans dus gewoon jarenlang voor de gek gehouden
Het is een CDA man, wat had je dan verwacht?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:44:55 #293
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68837795
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:31 schreef RayMania het volgende:
Eerlijk is eerlijk, ik vind het geweldig voor Louis. Blijft samen met Hiddink gewoon één van de beste coaches die Nederland de laatste twintig jaar heeft gehad. Mooie CV ook; Ajax, Barcelona, Nederland, AZ en Bayern München.
Denk alleen dat Louis zelf niet zo blij is met Nederland op zijn CV.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:46:35 #294
148059 Pritt
Atheïst
pi_68837817
quote:

Eerlijk gezegd zie ik AZ de prestatie van dit jaar niet herhalen, want Louis zorgt juist voor dat ene verschil.
Co kan precies hetzelfde huzarenstukje herhalen.
Kampioenenmaker bij uitstek. Ligt er alleen aan dat niet teveel bepalende spelers weggaan.
pi_68837880
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:46 schreef Pritt het volgende:

[..]

Co kan precies hetzelfde huzarenstukje herhalen.
Kampioenenmaker bij uitstek. Ligt er alleen aan dat niet teveel bepalende spelers weggaan.
Met FC Porto is het bijna geen kunst om kampioen te worden en Salzburg vind ik geen grote club. Kom op, het CV van Van Gaal is duizend keer indrukwekkender dan Adriaanse.
pi_68837950
quote:

Vind ik ook. Maar hoe verhoudt dit zich volgens jou tot zijn principes over contracttrouw e.d. ?
pi_68838006
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind ik ook. Maar hoe verhoudt dit zich volgens jou tot zijn principes over contracttrouw e.d. ?
Als hij ooit heeft gezegd dat hij altijd zijn contract uitdient, dan is deze actie niet netjes. Maar het kan ook zijn dat hij heeft gezegd dat hij in zijn carrière tot nu toe altijd zijn contract heeft uitgezeten. Ik weet niet precies wat hij ooit gezegd heeft.

Ik begrijp Van Gaal wel. Hij is al jaren trainer, heeft in principe met AZ alles bereikt wat er te bereiken valt in Nederland (kampioen worden is een mooi slot) en zijn carrière loopt denk ik ook ten einde. Bayern is gewoon een 'one chance in a lifetime' op dit moment voor Louis.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:16:28 #298
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68838401
Ik gun het hem zeker, maar toen hij vorig jaar gevraagd werd of hij op zou stappen wegens de slechte resultaten, werd meneer boosen riep hij dat hij een contract was aangegaan tot einde seizoen 2010.
En dat hij dat dan ook uitdient! Op een Louis Van Gaal manier.
Dan wil je ee statement maken van "in voor en tegenspoed".

Dan moet je ook "man enough" zijn als er situaties zoals deze komen om dan ook te zeggen nee ik zei al eerder......

Maar blijkbaar werkt het dus niet zo bij LVG.....

Komt een mooi spandoek morgen voor Louis, mits het niet weggehaald zal worden door de betuttelende stuwards van AZ.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:19:55 #299
55709 Stereotomy
pi_68838467
TROTS OP LOUIS

zaterdag 9 mei 2009 @ 12:21:16 #300
6941 APK
Factual, I think.
pi_68838493
Co heeft het toch ook aardig gedaan met AZ in Europa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')