Overdrijven is ook een vak.quote:Hij zei trots te zijn op het kampioenschap met AZ. ,,Het is alsof je met Numancia Spaanse kampioen wordt,” aldus Van Gaal
quote:,,Er zijn veel geruchten, maar ik heb mijn voorzitter beloofd er voorlopig niets over te zeggen. Het is beter even enkele dagen te laten verstrijken, maar misschien moet ik toch al wat meer Duits leren,” was zijn uitsmijter.
Ik denk dat dit wel relevant oefenmateriaal is voor z'n persconferenties:quote:
quote:Louis van Gaal doet Voetbalbond bod
04/05 De Belgische voetbalbond heeft een financieel voorstel ontvangen van Louis van Gaal om de Rode Duivels te coachen. Het aanbod dat de AZ-trainer deed, is niet onhaalbaar voor de KBVB.
Van Gaal is betaalbaar, maar dan moet AZ, dat zijn trainer een duobaan wil toestaan als hij zijn verbintenis in Alkmaar verlengt, wel een deel van de looneisen op zich nemen.
De KBVB zal Louis van Gaal deze week laten weten of het nog verder wil onderhandelen. “Hij vroeg om op korte termijn een seintje te krijgen”, aldus bondspreses François De Keersmaecker. “Die termijn is nog altijd niet voorbij. Wij zullen hem voor het weekeinde op de hoogte brengen van onze plannen, we willen hem niet in het ongewisse laten.”
De kans dat Van Gaal de nieuwe Belgische bondscoach wordt, lijkt eerder klein. “Van Gaal gaf tijdens ons gesprek al aan dat hij ook een ander spoor volgde”, weet De Keersmaecker. “Hij is nog altijd een van onze kandidaten, maar er spelen natuurlijk meerdere factoren mee. Ook wij volgen nog andere pistes.”
Zal Co wel worden..quote:
quote:
Bayern zet fors in op Van Gaal als hoofdtrainer
AMSTERDAM - Coach van AZ staat op het punt naar München te vertrekken. Hij kiest voor een omgeving waar niet zijn beste vrienden, die van de media, een grote rol spelen.
Niet voor het eerst onderneemt Bayern München een serieuze poging Louis van Gaal als hoofdtrainer aan te trekken. Nooit stuurde de Duitse kampioen evenwel zo’n grote afvaardiging op de huidige AZ-trainer af als eind vorige week.
Op Koninginnedag zat Van Gaal in Amsterdam langdurig om de tafel met een vier man sterke delegatie van Bayern onder leiding van voorzitter Karl Heinz Rummenigge en manager Uli Hoeness.
Vooral Rummenigge is al lang gecharmeerd van de werkwijze en trainerskwaliteiten van de Nederlandse trainer, van wie wel is gezegd dat hij met zijn strakke en rechtlijnige aanpak goed zou passen bij over het algemeen zeer gedisciplineerd geleide Duitse clubs.
Bayern heeft, na het ontslag van Jürgen Klinsmann, behoefte aan een trainer die het elftal stabieler maakt en terugbrengt naar zijn vaste plaats aan de top van de Bundesliga.
Het management van Bayern en Van Gaal hebben elkaar donderdag langdurig aangehoord en hoewel beide partijen weigeren zich uit te spreken over hun vorderingen, is wel duidelijk dat er belangrijke stappen zijn gezet in het overleg dat zal leiden tot het vertrek van Louis van Gaal bij AZ.
Van de afkoopsom, die voorzitter Scheringa verbindt aan het verzoek van contractontbinding (tot 2010), maakt het rijke Bayern München geen punt. Scheringa zelf zegt Van Gaal onder geen voorwaarde te laten vertrekken. ‘De club en de spelers willen met hem de Champions League in’, aldus de voorzitter van AZ. ‘Bovendien is hij een man van zijn woord, dus houdt hij zich aan zijn contract.’
Hoeness zei maandag in de Süddeutsche Zeitung dat hij ervan uitgaat dat de benoeming van Van Gaal (57) op 18 mei in de raad van toezicht van de club wordt besproken en dat daardoor meteen na de laatste competitieronde – op 23 mei – zijn officiële presentatie kan plaatshebben. Van Gaal, maandag tegen het Spaanse persbureau EFE: ‘Er moet nog een paar dagen worden gewacht. Al moet ik wellicht een beetje beter Duits gaan leren.’
Over het vakmanschap van Van Gaal wordt in München lovend gepraat. De Nederlandse trainer, die succes had bij Ajax en Barcelona, heeft het afgelopen seizoen met AZ opnieuw bewezen dat hij spelers individueel en collectief kan verbeteren. Hij is in al die jaren een even gedreven als geliefde coach gebleken. AZ-spelers roemen ook nu weer zijn bijzondere, inspirerende manier van werken.
Veeleisend is hij wel, en hoewel ook Duitse topploegen vaak meer buitenlandse dan Duitse spelers tellen is deze nationaal getinte mentaliteit gebleven. Wat dat betreft zal Van Gaal zijn weg wel vinden bij Bayern. Groter is ook in Duitsland de vraag of hij weet om te gaan met de Duitse boulevardpers, die Bayern de naam FC Hollywood meegaf. Van Gaal botst geregeld met de media, ook in Nederland waar hij net weer een persboycot tegen de NOS en Eredivisie Live heeft uitgevaardigd.
Destijds, bij Barcelona, concludeerde de Nederlandse correspondent Edwin Winkels dat Van Gaal de rol van de media onderschat. Het leidde in Catalonië tot tal van conflicten. Bij zijn vertrek sprak hij de pers cynisch toe met de woorden ‘vrienden van de media’. Bayern gaat ervan uit dat wanneer Van Gaal de resultaten laat spreken, de twee ‘Pressesprecher’ van de club hem wel uit de wind kunnen houden.
Anderzijds kan je je afvragen wat hij met AZ nu nog te winnen heeft. Wel een beetje typerend hoe het moet gaan, dat wel.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is ergens wel enorm laf van Van Gaal.
Wat hij nog te winnen heeft? De ploeg is 1 x landskampioen geworden, dat is toch niet zoveel. Laat maar eens zien wat je in Europa voorstelt en of je meerdere seizoen achter elkaar de nationale titel kan bemachtigen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:51 schreef Blight het volgende:
[..]
Anderzijds kan je je afvragen wat hij met AZ nu nog te winnen heeft. Wel een beetje typerend hoe het moet gaan, dat wel.
Het verbaast me daarom ook nogal. Het staat nogal ver af van al dat principegelul van hem. Blijkbaar is het toch allemaal nogal opportunistisch dan, als het waar is.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is ergens wel enorm laf van Van Gaal.
Ik denk dat die Duitsers geld zat hebben, zeker als Ribery naar ManU vertrekt.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:40 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik denk dat indien Louis wel weg wilt gaan, Scheringa hem echt wel te grazen neemt met een vette afkoopsom ofzo.. Terecht overigens
Zeker maar dan nog, Scheringa zal denken prima als jij me toch een mes in de rug steekt dan zal je (Bayern) moeten gaan lappen. En das geen 2 miljoen euro vermoed ik zoquote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:35 schreef APK het volgende:
[..]
Ik denk dat die Duitsers geld zat hebben, zeker als Ribery naar ManU vertrekt.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe zoiets gaat, maar volgens mij moet dat wel binnen redelijke grenzen zijn, anders kan Van Gaal het volgens mij met een arbitragezaak afdwingen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:37 schreef fuckbuddy het volgende:
Zeker maar dan nog, Scheringa zal denken prima als jij me toch een mes in de rug steekt dan zal je (Bayern) moeten gaan lappen. En das geen 2 miljoen euro vermoed ik zo
Zoveel verdient ie echt niet, en hij heeft nog maar een jaarcontract. Scheringa mag blij zijn als Bayern een miljoen betaalt.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:37 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Zeker maar dan nog, Scheringa zal denken prima als jij me toch een mes in de rug steekt dan zal je (Bayern) moeten gaan lappen. En das geen 2 miljoen euro vermoed ik zo
Dat ligt maar net aan het salaris van Louis.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:37 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Het zal het stinkend rijke Bayern niet zoveel uitmaken.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Zoveel verdient ie echt niet, en hij heeft nog maar een jaarcontract. Scheringa mag blij zijn als Bayern een miljoen betaalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |