quote:Op zondag 7 december 2008 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
Het begin van Kubus is lekker denderend. Een Rotterdamse MAN heeft al met de achterkant in de sloot gezeten, terwijl een Friese MAN ergens in het oostblok aangereden is door een vrachtwagentje.
Op lijn 350 zullen de 15 meter Volvo's trouwens vervangen worden door 12-meter Integro's die blauw zullen worden beplakt.
Het zouden ook nog Premier 2000NL's of NLF's kunnen zijn in gelede uitvoering, analoog aan de gelede Berkhof 2000NL(F). Dan zijn het vermoedelijk Volvo B10xAquote:Op zondag 7 december 2008 02:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[.Gelede Premiers zonder 'bult'.]
Analoog aan de Jonckheer, bedoel je? Alleen hebben de gelede Jonckheer's de koeling ook op het dak.
Waar haal je dat nu weer vandaan. Dit staat haaks op alles wat er tot nog toe bekend is geworden.quote:Op zondag 7 december 2008 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
Op lijn 350 zullen de 15 meter Volvo's trouwens vervangen worden door 12-meter Integro's die blauw zullen worden beplakt
Klopt.quote:
Als ik die foto's wel zelf had genomen had ik ze hier wel gepost, oorwurmquote:Op zondag 7 december 2008 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
Die snaak komt niet verder dan een link naar foto's die hij zelf niet eens genomen heeft
jammer van die volvo'squote:
Na enige dwang kun je het kennelijk welquote:Op zondag 7 december 2008 21:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik die foto's wel zelf had genomen had ik ze hier wel gepost, oorwurm![]()
Zoiets staat in de busfoto mailgroep. Zal morgen wel weer eens kijken wat er te lezen is daar.quote:Op zondag 7 december 2008 21:00 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waar haal je dat nu weer vandaan. Dit staat haaks op alles wat er tot nog toe bekend is geworden.
Die 14(!) meter Volvo's zouden wel bij Friesland gaan horen maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet
in Alkmaar blijven en van 350 afgehaald worden.
Ik had zelfs begrepen dat die truuk daarvoor juist was uitgehaald.
Zullen de Alkmaarse sjoofs blij mee zijn. Die hebben een pest hekel aan die Integro's.
Iemand die weet waar die 2908 gebleven is?quote:
Ik post alleen fotos van mezelf, toch eens een bril kopen.quote:Op zondag 7 december 2008 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Na enige dwang kun je het kennelijk wel
Goed plan, ga ik volgende week eens doenquote:Op zondag 7 december 2008 21:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik post alleen fotos van mezelf, toch eens een bril kopen.
Wat als jij nou 'ns gewoon vertelt wat de busfoto mailgroep nou precies is en wij 't zelf daar gewoon eens gaan lezen?quote:Op zondag 7 december 2008 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoiets staat in de busfoto mailgroep. Zal morgen wel weer eens kijken wat er te lezen is daar.
Een topfunctie, zoals postbode in Wergea?quote:Op zondag 7 december 2008 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
In de OP van het vorige deel heb ik eigen foto's gepost![]()
Vind jij eerst maar eens een baan
Een forum via email, hoe bedenken ze 't.quote:Op zondag 7 december 2008 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
Kijk hier maar eens: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/rubrieken/busfoto/
Mja, het zit net even anders. Op de site van Yahoo kun je gewoon alle berichten nalezen, terwijl je alles ook per mail kunt ontvangen, dan zie je de foto's ook. Om die foto's is het mij daar niet te doen, meer om hier en daar een nieuwtje mee te pakken.quote:Op zondag 7 december 2008 22:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Een forum via email, hoe bedenken ze 't.
Vind BeefRWijker niks erg hoor. Geef BeefRWijker maar een Integro.quote:
Ik heb begrepen (van Alkmaarse sjoof) dat de wasinstallatie in Leeuwarden nogal kortequote:en die 12 meters mogen ze dan wel beter beplakken dan de huidige die beplakt zijnze zijn weer een beetje grijs aan het worden op sommige plekken
ook bij de koplampen zeker?quote:Op zondag 7 december 2008 22:35 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vind BeefRWijker niks erg hoor. Geef BeefRWijker maar een Integro.
Vreselijke lawaai bakken, die Volvo's.
[..]
Ik heb begrepen (van Alkmaarse sjoof) dat de wasinstallatie in Leeuwarden nogal korte
(en dus waarschijnlijk daardoor nogal harde) borstels heeft. Die proberen dat laagje plastic
bij de achterste ramen er dus gewoon af te pellen.
In Leeuwarden. Ik heb hem gisteren nog meegehad naar Alkmaarquote:Op zondag 7 december 2008 21:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Iemand die weet waar die 2908 gebleven is?
die (met een 26xx) doet het hemquote:Op zondag 7 december 2008 22:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
In Leeuwarden. Ik heb hem gisteren nog meegehad naar Alkmaar
Nadat ik eerst nog even bij Peterselieman langs ben gereden (met een 26xx)
Was jouw lijn niet 41?quote:Op zondag 7 december 2008 23:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die (met een 26xx) doet het hem!
rijd je ook wel eens langs mij ?
Zeker weten? T'is die bus die zwemles heeft gehad, met nogal desastreuse afloop.quote:Op zondag 7 december 2008 22:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
In Leeuwarden. Ik heb hem gisteren nog meegehad naar Alkmaar
Hm.. Weet je dat zeker?quote:Op zondag 7 december 2008 23:30 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zeker weten? T'is die bus die zwemles heeft gehad, met nogal desastreuse afloop.
Normaliter komt zo'n bus niet op de zelfde stalling terug.
Dan zijn dit toch de gelede bussen waarvan De Lijn er 24 heeft rondrijden. De bussen zijn integraal gebouwd en hebben zodoende een DAF-motor met een vermogen van 272 pk.quote:Op zondag 7 december 2008 20:57 schreef BeefRWijker het volgende:
Dan verhuis ik mijn post ook maar even mee hier naar toe.
[..]
Het zouden ook nog Premier 2000NL's of NLF's kunnen zijn in gelede uitvoering, analoog aan de gelede Berkhof 2000NL(F). Dan zijn het vermoedelijk Volvo B10xA
Hier nog een andere foto, van die bultloze gelede Premier, van de andere zijde:
[ afbeelding ]
Zo te zien met midden motor, dus Volvo B10MA, maar toch ook duidelijk een lage vloer bus.
terwijl Volvo B10MA in de regel hogevloer bussen zijn.
Dit doet denken aan zijn broer, Connexxion 233 die zo te zien toch ook een midden motor heeft
[ afbeelding ]
Maar die is zo te zien wegggewerkt naar de zijkant. En deze bus heeft wel de koeling op het dak.
[ afbeelding ]
Op Transport Database and Photogallery
staan beide bussen overigens bekend als Premier A18.
De Volvo 8700's, dat hangt echt van mij af. De Interlinerversie, met een D7C-motor (7 liter, 290 pk) combineert kracht met een heel mooi geluidje dat veel weg heeft van de Van Hool AG300.quote:Op zondag 7 december 2008 22:35 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vind BeefRWijker niks erg hoor. Geef BeefRWijker maar een Integro.
Vreselijke lawaai bakken, die Volvo's.
[..]
Uit die foto's van 112fryslan kan ik niet opmaken dat het de 2908 is.quote:Op maandag 8 december 2008 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was idd de 2908
http://www.openbaarvervoe(...)0/Connexxion2908.jpg
http://www.112fryslan.nl/?module=news&action=show&newsid=2307
Whatever.quote:Op maandag 8 december 2008 00:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De Volvo 8700's, dat hangt echt van mij af.
quote:De Interlinerversie, met een D7C-motor (7 liter, 290 pk) combineert kracht met een heel mooi geluidje dat veel weg heeft van de Van Hool AG300.
Alsof je dat nog hoort, over die op de toppen van z'n ventilators razende Airco heen.quote:De drieassers maken inderdaad veel kabaal, maar wat wil je ook anders met 340 pk en een enorme trekkracht.
Je hebt helemaal gelijk, met al die bergen hier is dat wel van groot belang.quote:BeefRWijker prefereert een bus met motor van 250 pk, waarbij het de vraag is of het sommige hellingen kan overwinnen.
Van welke, die met (de kameel) of zonder bult? Linkje?quote:Op maandag 8 december 2008 00:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan zijn dit toch de gelede bussen waarvan De Lijn er 24 heeft rondrijden.
Dan denk ik dat dit 't verhaal is: het zijn twee demo bussen met twee verschillende oplossingen voor de koeling.quote:De bussen zijn integraal gebouwd [....]
quote:Premier
In 1994 neemt de Berkhof de Belgische busbouwer Jonckheere over. Naast de Transit en de 2000NL lijnen die verder blijven bestaan, gaan beide constructeurs ook aan het werk om nieuwe modellen uit te werken. Dit resulteert in 1995 in de Communo, kort daarop gevolgd door de Premier. Uiterlijk doen beide types sterk aan elkaar denken, zeker in de uitwerking van de kop van de bus. De achterbouw werd dan weer overgenomen van het 2000NL model.
Deze Premier was een volledig lagevloersbus. Hij werd zowel door Jonckheere als door Berkhof integraal of op chassis gebouwd, zowel als standaard als geledebus.
Als basis voor de integraalbouw werd het DAF SB250 chassis gebruikt. Dit modulair opgebouwde chassistype werd door Berkhof aangepast, door o.m. de motor tussen de motorassen te plaatsen (bij de SB250 bevindt zich deze achteraan). Omdat de aanpassingen zo ingrijpend zijn, krijgen deze bussen dan ook een Berkhof VIN (hetzelfde gebeurde met de integraal gebouwde Jonckheeres).
In België kwamen twee integraal gebouwde Berkhof Premiers te rijden. De 860111 (gebouwd als demo in 1996) en 860112 kwamen in 1999 bij De Morgenstond in dienst. De 860112 werd samen met de twee geledes in 2000 terug aan Berkhof verkocht. De 860111 werd nadien omgenummerd naar 440503 en werd in 2006 verkocht.
Daarnaast werden door Teyssen (8011) en De Morgenstond (8601) in 1999 twee gelede integraal gebouwde Premiers aangekocht :
• de 860110 werd in 1995 gebouwd, en kwam eerst in dienst bij de TET als 7153.
• de 801116 stamt uit 1996 en werd gebouwd als demo voor de Franse markt. Hij was herkenbaar aan de 'bult' op het dak ter hoogte van het motorcompartiment.
De twee geledes werden reeds in 2000 terug verkocht aan Berkhof, die ze op haar beurt doorverkocht aan Reizen De Jong. Nadien kwamen ze bij Connexxion terecht, waar ze tot voor kort als 232 (ex 860110) en 233 (ex 801116) door het leven zijn gegaan.
In Nederland komen nog enkele reeksen Premiers in dienst op het SB250 chassis (bij Hermes, BBA en SVD), deze hebben de motor achterin zitten zodat daar een ‘bult’ verschijnt. In 2002 volgt de Ambassador de Premier op.
De Morgenstond 440503
Hoewel ik eerst schreef dat ik niet wist of het kon: nu kun je wel resultaten uitsluiten.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
Ook als je op zoek gaat naar "Jonckheere" touringcars heb je een enorme bijvangst van bussen en busjes
die totaal niks met de Jonckheere touringcars te maken hebben.
Hier wel.quote:Op maandag 8 december 2008 00:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Uit die foto's van 112fryslan kan ik niet opmaken dat het de 2908 is.
Kenteken is BL-VR-36. Hij staat nog steeds op kentekenquote:Ik zal er in ieder geval eens goed op letten de 1stvolgende dienst, welke Integro's ik tegenkom. Het zou wel erg lomp zijn van Cxx als het idd dezelfde bus blijkt te zijn![]()
Toppie.quote:Op maandag 8 december 2008 01:42 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Hoewel ik eerst schreef dat ik niet wist of het kon: nu kun je wel resultaten uitsluiten.
Zie http://busfoto.nl/foto/search.php voor uitleg en uitproberen.
Doe 's een foto van 't interieur, als je wil. Of beter nog, van de chassis en body model nummer plaatjes.quote:Op maandag 8 december 2008 14:16 schreef Gnittoo het volgende:
had vanochtend de 8841 mee:
[..]
verder hing er de hele ochtend al iemand rond op het buffer in leeuwarden en ook op de stalling kwam ik nog 2 busspotters tegen.
quote:Inmiddels is ook besloten de 5612 t/m 5615 die vanuit Alkmaar op de Qliner
rijden te vervangen door grijze Integro Interliners, deze zullen
vermoedelijk dus ook wel blauw geplakt worden. Het gaat om 3 wagens die uit
Zoetermeer gaan komen.
Ok, dankjewel.quote:Op maandag 8 december 2008 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
@BeefRWijker: Dit bericht over de Volvo's voor lijn 350 komt uit de Busfotomailgroep en is van Remy den Hartog:
[quote:
Inmiddels is ook besloten de 5612 t/m 5615 die vanuit Alkmaar op de Qliner rijden
te vervangen door grijze Integro Interliners, deze zullen vermoedelijk dus ook wel
blauw geplakt worden. Het gaat om 3 wagens die uit.Zoetermeer gaan komen.]
Mja, dat Alkmaar nu ook met Integro's gaat rijden op 350 heeft als voordeel dat 's avonds alleen de sjoofs nog van bus hoeven te wisselen. De bussen staan 's nachts dan afwisselend in Leeuwarden in Alkmaar over. Is makkelijk totdat je een vervangende bus in moet zettenquote:Op maandag 8 december 2008 15:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ok, dankjewel.
Ook blijkt hier toch weer dat er 3 wagens overblijven/vervangen worden.
Dat betekend dat er geen identieke reserve wordt aangehouden aangezien
je drie wagens nodig hebt voordat de eerste weer terug is in Alkmaar.
Goh, dat jij toch zomaar op Maurits z'n site mag komen, Alex.quote:Op maandag 8 december 2008 15:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Nu van Oenema, foto genomen in Heeenveen.
quote:Op de achtergrond een Turkse chauffeur die net een voor Qbuzz Friesland bestemde MAN A78 vanuit Ankara in drie dagen naar Nederland bracht. 's Nachts sliep men op de rolstoelplek met een slaapzakje.
quote:Op maandag 8 december 2008 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dat Alkmaar nu ook met Integro's gaat rijden op 350 heeft als voordeel dat 's avonds alleen de sjoofs nog van bus hoeven te wisselen.
Dat kon eerder, met die Volvo's, ook al natuurlijk. Sterker nog, 't gebeurde ook, eind 2006 toen dequote:De bussen staan 's nachts dan afwisselend in Leeuwarden in Alkmaar over.
Want?quote:Is makkelijk totdat je een vervangende bus in moet zetten![]()
die bus heeft nogal wat relaties gehadquote:Op maandag 8 december 2008 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
De VP-61-YN is de ex-Fram, ex-VEONN, ex-NoordNed, ex-Arriva 4632
En het kenteken onder de foto klopt niet![]()
quote:Op maandag 8 december 2008 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
@BeefRWijker: Dit bericht over de Volvo's voor lijn 350 komt uit de Busfotomailgroep en is van Remy den Hartog:
[Het gaat om 3 wagens die uit Zoetermeer gaan komen...]
Mja, dan krijg je meer rondzwevend materieel.quote:Op maandag 8 december 2008 16:46 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Dat kon eerder, met die Volvo's, ook al natuurlijk. Sterker nog, 't gebeurde ook, eind 2006 toen de
concessie starte. De Alkmaarse sjoofs waren daar echter niet blij mee en toen is het teruggedraaid.
[..]
Want?
Ik zie 't verschil niet zo. Dat had je nu ook al als een bus van Fryslân in Alkmaar te barsten ging of andersom.quote:Op maandag 8 december 2008 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, dan krijg je meer rondzwevend materieel.
Al een echte slettebak, met slechts 16 jaartjes jong.quote:Op maandag 8 december 2008 16:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die bus heeft nogal wat relaties gehad![]()
Bron?quote:Op maandag 8 december 2008 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
Die Integro's worden van Alkmaar,
Niet als ze van Alkmaar zijn.quote:maar uitwisselen met Fryslân wordt dan wat makkelijker.
Dan heb je dus ook een probleem, als ze van Alkmaar zijn. Het gaat om het nummertje, niet de soort.quote:Bij ander mat kan het zijn dat het opeens een andere dienst in gaat, zie bijvoorbeeld bij de NS
Oh, stond het er bij?quote:Op maandag 8 december 2008 16:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Goh, dat jij toch zomaar op Maurits z'n site mag komen, Alex.
Volvo's zaten ook in Alkmaar en de Integro's zijn ter vervanging er van. En zelfde soorten bussen uitwisselen is makkelijker dan als dat ook nog verschilt.quote:Op maandag 8 december 2008 18:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Niet als ze van Alkmaar zijn.
Wat ik heb begrepen is dat lijn 350 naar de concessie Fryslân is gegaan of dat de Volvo's in Fryslânquote:Op maandag 8 december 2008 18:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volvo's zaten ook in Alkmaar en de Integro's zijn ter vervanging er van.
Niet als je er dus niet genoeg reserve van hebt (aan Alkmaarse kant).quote:En zelfde soorten bussen uitwisselen is makkelijker dan als dat ook nog verschilt.
Eelke Hendrik?quote:Op maandag 8 december 2008 21:33 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Yup. Ook dat Eelke 'm genomen heeft.
quote:Op maandag 8 december 2008 22:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Eelke Hendrik?Daar toeter ik altijd even naar als ik door De Wilp cross
![]()
Misschien omdat ie niet van z'n plaats komt?quote:Dezelfde bus is overigens op dezelfde plek door marcel1970 op de foto gezet,
Dat kan je wel zeggen, want op Busfoto is ie ook net nieuw opgedokenquote:en toevallig vandaag op BB gepost(Oenema topic)
Kijk je ook dagelijks op OVinBoskoop.nl?quote:Op maandag 8 december 2008 22:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Eelke Hendrik?Daar toeter ik altijd even naar als ik door De Wilp cross
Dezelfde bus is overigens op dezelfde plek door marcel1970 op de foto gezet, en toevallig vandaag op BB gepost
(Oenema topic)
En ook Hermes neemt de Social Seats over. Best wel een mooi motief voor op de stoelen, scheelt een hoop stickers.quote:Op maandag 8 december 2008 21:37 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Hermes 3448 Interieur
Dus zo ziet een MAN met staande motor er van binnen uit.
En zo te zien leven ze alleen op water.quote:Op maandag 8 december 2008 16:30 schreef Gnittoo het volgende:
[Op de achtergrond een Turkse chauffeur die net een voor Qbuzz Friesland bestemde MAN A78 vanuit Ankara in drie dagen naar Nederland bracht. 's Nachts sliep men op de rolstoelplek met een slaapzakje.]
Die Turk zal wel vast bijgetankt hebben of iets uit eigen zak gekocht hebben bij meerdere tankstations.quote:Op maandag 8 december 2008 23:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En zo te zien leven ze alleen op water.
quote:Transit 2000 geleed
Samen met de twee reeksen Transit 2000 die in 1999 besteld werden, werd ook een reeks gelede bussen van dit type besteld. Deze werden gebouwd op het Volvo B10MA chassis. Hierdoor hebben deze bussen nog een hoge vloer, dit wellicht omdat ze bedoeld werden om vooral op lange lijnen te rijden en men hiervoor meer zitcapaciteit nodig had. Daarnaast valt het op dat de derde deur helemaal naar achter verhuisde. Deze reeks van 25 bussen ( 3986-4010) rijdt enkel in de entiteit Antwerpen.
Het is dan wachten tot Busworld 2003. Tijdens deze editie stelt VDL-Jonckheere haar nieuwe gelede Transit 2000 voor. Deze keer gaat het om een integraalbouw, gebouwd op het eigen Jonckheere 115 chassis, met DAF motor en componenten. Deze keer is de vloer vlak gehouden; wel zijn er enkele tredes na de derde deur.
Het meest opvallende van het design is wellicht de "bult" langs de chauffeurszijde. Hierin bevindt zich de koeling van de motor, die tussen de beide assen van de trekker staat.
Van dit type nam De Lijn twee reeksen af. Reeds in 2004 kwam de reeks 4405-4459 in dienst, gevolgd door reeks 4902-4963 in 2006. Deze tweede reeks is ook al verder uitgewerkt, het chassistype wordt hier als 115010 aangeduid.
Ook de SRWT bestelde van dit type. Eind 2005, begin 2006 kwamen bij drie entiteiten in totaal 22 bussen van dit type in dienst. De TEC Namen-Luxemburg heeft er 14 (reeks 4.350-4.363), vijf rijden bij de TEC Henegouwen (reeks 3.591-3.595), en de laatste drie stuks kwamen bij de TEC Charleroi terecht (reeks 7131-7133). De drie reeksen verschillen redelijk qua afwerking (type film, aantal zitjes, ...).
Het is de Jonckheere Transit 2000 G.quote:Op dinsdag 9 december 2008 00:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Jack Oosterbosch op OVBoskoop
Nog zo'n rare kameel, dit keer van Jonckheere (denk ik).
Aangezien ik vandaag een extra dienst had (stadsdienst Lwd), heb ik even gekeken naar passerende Integro's en ik zat er dus, zoals inmiddels verwacht, naast; het was de 2907 die ik afgelopen zaterdag hadquote:Op maandag 8 december 2008 01:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hier wel.
[..]
Kenteken is BL-VR-36. Hij staat nog steeds op kenteken
Daar heb je het alquote:Op maandag 8 december 2008 14:16 schreef Gnittoo het volgende:
had vanochtend de 8841 mee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
later op de dag:
[ afbeelding ]
verder hing er de hele ochtend al iemand rond op het buffer in leeuwarden en ook op de stalling kwam ik nog 2 busspotters tegen.
Even goed toch nog een kleine 150 van gebouwd. Voor een gelede bus niet echt slecht lijkt me.quote:Op dinsdag 9 december 2008 00:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het is de Jonckheere Transit 2000 G.
Ook de Belgen zijn er niet vet mee zoals ik eerder had bericht, genoeg personeel dat liever een andere bus pakte (Van Hool dus).
maar goed dat het niet door de vingerverfers bedacht isquote:Op dinsdag 9 december 2008 11:27 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
ook qbuzz gebruikt zo te zien infoxx.
Nee op dagelijkse basis qua busserigheid kom ik allen hier, op BB en op webcollie. Ik heb nog meer interesses, meot het wel wat verdelenquote:Op maandag 8 december 2008 23:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kijk je ook dagelijks op OVinBoskoop.nl?
PS: Ik heb daar twee geluidsbestanden staan, zij het opgenomen met mijn brakke MP3-speler.
Alles om psm te treiterenquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Jezus. Ga je lekker lexxie?Kwantiteit <> kwaliteit?
En ja ik mag dat zeggen met mijn 140duizend kutposts op fok ja
En dan is het nog eens een verbeterde versie ookquote:Op dinsdag 9 december 2008 11:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar goed dat het niet door de vingerverfers bedacht is
Niet? Ik vind dat ze 't maar in een lelijk dik bakkie gestopt hebben. Dat is geen porem zo.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar goed dat het niet door de vingerverfers bedacht is![]()
dat zal wel door de vingerververs bedacht zijn :pquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Niet? Ik vind dat ze 't maar in een lelijk dik bakkie gestopt hebben. Dat is geen porem zo.
.. en ons erbij ..quote:
quote:jammer dat zn pc niet vastliep
Jammer dat ze alleen als beeldvulling geschikt zijn.quote:En op een paar na zijn de foto's best ok![]()
Ze zijn allemaal hetzellefdequote:Op dinsdag 9 december 2008 11:51 schreef Alexxxxx het volgende:
En op een paar na zijn de foto's best ok
Literfles bier is net niet te zien op de fotoquote:Op maandag 8 december 2008 23:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En zo te zien leven ze alleen op water.
Vandaar dat die waterflessen nog grotendeels vol waren.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:23 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Literfles bier is net niet te zien op de foto![]()
Waren al die bussen zo afgeplakt en waarvoor is dat eigenlijk?quote:Hij wilde niet dat ik binnen foto's maakte
quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:37 schreef Alexxxxx het volgende:
ik wil helemaal geen ruimte op alexmiedema.com besparen, waar ik de fotos host.
Dan snap ik de redenatie niet die je ons de vorige keer in onze mik probeerde te douwen.quote:Wel op buzzybeefourm.nl, maar daar worden geen foto's gehost....
quote:En het resizen gebeurd met bordermaker op een manier die mij prima bevalt. Op deze manier worden mijn fotos niet gejat, want er valt inderdaad op groot formaat niks fatsoenlijks van te maken. Altijd leuk om je eigen fotos op beurzen te koop te zien staan, met je naam er af geknipt.
Wie zo ver gaat heeft er waarschijnlijk toch andere bedoelingen mee.quote:En wie toch een grote foto van me wil, hoeft maar de url van de foto te mailen en krijgt m als bijlage bij de reply terug.
En dat zie jij waaraan ook alweer?quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:38 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
En dan is het nog eens een verbeterde versie ook![]()
Nee, sorry. Als je fotos van me groot wilt mag je gewoon mailen (aamiedema apenkont gmail punt com). Als ik op een dag 500 fotos maak, ga ik niet de 20 busfotos er tussenuit filteren en apart behandelen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Dan snap ik de redenatie niet die je ons de vorige keer in onze mik probeerde te douwen.![]()
[..]
[..]
Wie zo ver gaat heeft er waarschijnlijk toch andere bedoelingen mee.
Ik heb begrepen dat bussen bijvangst voor je zijn. Maak voor ons dan eens een uitzondering.
Asjeblieft? Pretty Pretty Please?
watermark toevoegenquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:37 schreef Alexxxxx het volgende:
ik wil helemaal geen ruimte op alexmiedema.com besparen, waar ik de fotos host. Wel op buzzybeefourm.nl, maar daar worden geen foto's gehost....
En het resizen gebeurd met bordermaker op een manier die mij prima bevalt. Op deze manier worden mijn fotos niet gejat, want er valt inderdaad op groot formaat niks fatsoenlijks van te maken valt. Altijd leuk om je eigen fotos op beurzen te koop zien staan, met je naam er af geknipt. En wie toch een grote foto van me wil, hoeft maar de url van de foto te mailen en krijgt m als bijlage bij de reply terug.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, sorry. Als je fotos van me groot wilt mag je gewoon mailen (aamiedema apenkont gmail punt com). Als ik op een dag 500 fotos maak,
Dat vraag ik ook niet, maar als je hier foto's post moet je dat toch al want dit is een bussentopic.quote:ga ik niet de 20 busfotos er tussenuit filteren en apart behandelen.
Niet aan de foto, maar meegaan met een testrit voor de telematicachecks doet wonderen. Los van het feit dat cursussen over het aanleveren en aanmaken van de input ook genoeg lesstof is om erachter te komen dat er een aantal verbeteringen inzitten. Verbeteringen die ook in infoxx gewoon ingevoerd zullen worden lijkt me...quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En dat zie jij waaraan ook alweer?
quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:36 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Niet aan de foto, maar meegaan met een testrit voor de telematicachecks doet wonderen. Los van het feit dat cursussen over het aanleveren en aanmaken van de input ook genoeg lesstof is om erachter te komen dat er een aantal verbeteringen inzitten.
Met al die verschillende versies van Infoxx lijkt 'gewoon' toch net even 't verkeerde woord, denk ik.quote:Verbeteringen die ook in infoxx gewoon ingevoerd zullen worden lijkt me...
laat ze eerst t op de haltes maar eens goed werkenquote:Op dinsdag 9 december 2008 22:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Met al die verschillende versies van Infoxx lijkt 'gewoon' toch net even 't verkeerde woord, denk ik.
Als ze dat Infoxx echt serieus namen dan hadden we op elke bus allang een systeem waarbij de
bus die te laat is dat automaties doorgeeft aan de bus waar ie aansluiting op moet geven en andersom.
En waar is dat, bij Arriva? Bij Connexxion staat dat er volgens mij niet eens op, alleen hoe lang het nog duurtquote:Op dinsdag 9 december 2008 22:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
laat ze eerst t op de haltes maar eens goed werken
daar staat sporatisch wel dat de bus +5 heeft :p
Nee. Ik post mijn fotos overal en nergens, en dan ga ik niet voor één topic op één forum dat anders doen. Zoals ik al zei, als je een foto groot wil zien, mail je maar. Krijg je hem gratis, niks geen commercie dus.quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:17 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Dat vraag ik ook niet, maar als je hier foto's post moet je dat toch al want dit is een bussentopic.
Wat ik vraag is dat je de bussenfoto's die je hier post eventjes anders behandeld en de commercie eventjes
laat varen. We kunnen je natuurlijk niet dwingen maar als je hier ongevoelig voor blijft dan laadt je toch wel
de verdenking op je dat je hier alleen maar bent om te spammen en daar ben je geloof ik al eens eerder op aangesproken. Bij sommige mensen hier werkt dat toch echt als een rode lap op de spreekwoordelijke stier.
Aha, dus toch spam.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee. Ik post mijn fotos overal en nergens,
quote:en dan ga ik niet voor één topic op één forum dat anders doen. Zoals ik al zei, als je een foto groot wil zien, mail je maar. Krijg je hem gratis, niks geen commercie dus.
Je hoeft 't ook niet te doen hoor.quote:Je hebt echt geen idee hoeveel werk het is om (veel) fotos te maken en online te zetten geloof ik.
quote:Ik maak fotos in de eerste plek voormezelf, en zet ze op BB.
Dat doe je dus niet. Als dat zo was dan verpeste je ze niet eerst en zat je niet te zeuren over gasten die je foto's jatten.quote:Als andere mensen daar van meegenieten op de manier zoals ik dat doe: mooi.
Dat is dan ook waarom ik BB mijdt. Te veel foto's, te weinig achtergrond. Pagina's die verschrikkelijk traag ladenquote:Als andere mensen daar niet van genieten: scroll lekker verder, ook geen probleem.
Samenvatting: je hebt een trage computerquote:Op woensdag 10 december 2008 00:27 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Aha, dus toch spam.
[..]
[..]
Je hoeft 't ook niet te doen hoor.
Genoeg anderen die ze ook maken en die ze niet eerst verpesten voor ze ze op Busfoto zetten of op OVBoskoop.
Hebben wij ook wat te doen om de mooiste en of de interessantste daarvan dan hier weer te plaatsen.
[..]
[..]
Dat doe je dus niet. Als dat zo was dan verpeste je ze niet eerst en zat je niet te zeuren over gasten die je foto's jatten.
[..]
Dat is dan ook waarom ik BB mijdt. Te veel foto's, te weinig achtergrond. Pagina's die verschrikkelijk traag laden
en een explorer cache die in no time volloopt. Ik was blij dat we eindelijk bij pagina 2 van dit topic waren aanbe-
land en alles weer normaal werd. En dat alleen maar omdat jij een pagina volschijt om de groenteman te pesten.
quote:Op woensdag 10 december 2008 00:27 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Aha, dus toch spam.
[..]
[..]
Je hoeft 't ook niet te doen hoor.
Genoeg anderen die ze ook maken en die ze niet eerst verpesten voor ze ze op Busfoto zetten of op OVBoskoop.
Hebben wij ook wat te doen om de mooiste en of de interessantste daarvan dan hier weer te plaatsen.
[..]
[..]
Dat doe je dus niet. Als dat zo was dan verpeste je ze niet eerst en zat je niet te zeuren over gasten die je foto's jatten.
[..]
Dat is dan ook waarom ik BB mijdt. Te veel foto's, te weinig achtergrond. Pagina's die verschrikkelijk traag laden
en een explorer cache die in no time volloopt. Ik was blij dat we eindelijk bij pagina 2 van dit topic waren aanbe-
land en alles weer normaal werd. En dat alleen maar omdat jij een pagina volschijt om de groenteman te pesten.
Dit zijn en blijven de meest lelijke bussen die ooit gezien heb. En ik zie die units dagelijks hier in Antwerpen, want ze tuffen praktisch alleen hier en voor een deel in Gent en Brussel rond. Al is die serie in Gent ook alweer hierheen verhuisd geloof ik.quote:Op dinsdag 9 december 2008 00:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
fot's van Jack Oosterbosch op OVBoskoop
Nog zo'n rare kameel, dit keer van Jonckheere (denk ik).
[..]
Met naast die ex HTM 745 rechts een Hanje (zelfde als in Tuzla volgens mij) en links een Alliancequote:Op woensdag 10 december 2008 14:10 schreef busfoto.nl het volgende:
Zal ik maar eens een plaatje posten? Ze staan ook op mijn site, maar vanwege het aantal foto's is er een grote kans dat je ze nog nooit gezien hebt.
[ afbeelding ]
De ex HTM 745 in Tuzla, Bosnië
[ afbeelding ]
Ex Connexxion 6530 in Tuzla
[ afbeelding ]
Connexxion 7860 in Hoofddorp
quote:Op woensdag 10 december 2008 20:49 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Met naast die ex HTM 745 rechts een Hanje (zelfde als in Tuzla volgens mij)
Lijkt me een ex-Alpina te zijn.quote:en links een Alliance![]()
Niet? Waarom reageer je dan?quote:Op woensdag 10 december 2008 00:30 schreef Peterselieman het volgende:
ehm ik ben geen groenteman
Moet ie weer wat anders uitvinden om je te ergeren. Wat een ergernis.quote:en Alex mag wat mij betreft de hele pagina onder baggeren met foto's.
quote:Mijn laptop trekt het wel![]()
quote:Op woensdag 10 december 2008 14:10 schreef busfoto.nl het volgende:
Zal ik maar eens een plaatje posten? Ze staan ook op mijn site, maar vanwege het aantal foto's is er een grote kans dat je ze nog nooit gezien hebt.
[ afbeelding ]
De ex HTM 745 in Tuzla, Bosnië
[ afbeelding ]
Ex Connexxion 6530 in Tuzla
En wanneer gaat die nou in Tuzla rijden?quote:
Jij niet? Gebruik je zeker dat slappe aftreksel van Netscape Communicator.quote:
quote:Op woensdag 10 december 2008 21:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat is handig..
.44 gewone lijndienst vertrekt rijd over dorpjes.. mis ik altijd
.49 Qliner vertrekt scheurt over de snelweg.
qliner is iets eerder bij de halte waar ze elkaar rond .00 kruisen.. stap ik over en reis nog 2 haltes met de gewone lijnbagger
Vooral als ze 't gas er afhalen, dan barst de pleuris los. Dat viel me toch zoooooh zwaar tegen.quote:dan maakt zo`n alliance ineens wel een hoop lawaai als je net uit een integro gerold komt![]()
Nee, ik gebruik Mozilla Firefox. Gedownload vanwege een advertentie in de Sp!ts.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Jij niet? Gebruik je zeker dat slappe aftreksel van Netscape Communicator.
Het origineel schijnt nog beter te zijn dan 't aftreksel.
En vergeleken met IE duurt 't een eeuwigheid voor ie geladen is.
Ik ben overigens hardstikke blij met die cache. Vind daar foto's in waarvan ik al lang niet
meer weet waar ik die ook alweer gezien had. Browse er gewoon doorheen met ACDSee.
De files houden ook gewoon hun namen wat bij die andere Internet browsers vaak niet 't geval is.
In dat geval is het antwoord dus: "Ja, ik gebruik Mozilla Firefox"quote:Op woensdag 10 december 2008 23:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik Mozilla Firefox.
Je moet toch eens leren om een geintje door te krijgen.quote:En nee, de 7860 rijdt niet in Tuzla, maar in Utrecht.
Oh, en die gingen naar Tuzla.quote:Het was doorschuiven: de Citaro G's vervingen vorig jaar de Van Hool AG300's, die in Utrecht de Van Hool A330's naar Nijmegen verdreven zodat de oudste Berkhofs van Novio buiten dienst gingen.
Ik snap 't. Een mooie voor "En dit was het nieuws", wat hoort er in het rijtje niet thuis.quote:Zo zat het verhaal.
quote:Op donderdag 11 december 2008 00:42 schreef zwahiel het volgende:
Jep dat klopt ja, sticker erop en hoppa GVU heeft een nieuwe serie bussen erbij. 't Zelfde verhaal met die Amba's die GVU nu rijdt.
Nog steeds even contact gestoord als altijd, zie ik.quote:BeefRWijker, gebruik dat edit-knopje 's :>
Bril kopen?quote:Op donderdag 11 december 2008 00:55 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Nog steeds even contact gestoord als altijd, zie ik.
Welk "edit-knopje" mag dat in godsnaam dan wel zijn, mie jong?
Had je toch beter kunnen gaan fietsenquote:Op donderdag 11 december 2008 10:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu schrijft een record uit!
13 kilometers gemaakt vanmorgen.. in slechts.. 48 MINUTEN!
maakt een gemiddelde van iets meer dan 16km/h?
Zou ik zelf maar doen dan.quote:
Ik gebruik dat knopje bijna constant, vanwege die kutkleine lettertjes en het feit dat de preview niet werktquote:[ afbeelding ] die dus, zit rechts boven een post die je plaatst...
quote:Op donderdag 11 december 2008 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
Was woensdag even op pad geweest met de trein en heb ook even een paar bussen geplaat.
[..]
[ afbeelding ]
Een gelede xx Citaro op lijn 33, van de veerboot naar het busstation in Den Helder.
Doen ze in Fryslân toch ook, met de daltarief kaartjes reclame?quote:Let op de filmtekst die alternerend getoond werd en hier op de foto een leuke tekst aangeeft.
Jup. Die reclame klopt trouwens al een poos niet meer en zou weggehaald moeten zijn, maar daar is kennelijk iets bij misgegaanquote:Op donderdag 11 december 2008 17:11 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Doen ze in Fryslân toch ook, met de daltarief kaartjes reclame?
[..]
Volvo Q-Liners uit Alkmaar?quote:Op donderdag 11 december 2008 17:30 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jup. Die reclame klopt trouwens al een poos niet meer en zou weggehaald moeten zijn, maar daar is kennelijk iets bij misgegaan
Enkele 15-meter Volvo QLiner-bussen van Alkmaar hebben dezelfde 2e tekst (die over buschauffeur worden), trouwens
Heb ik al, drie stuks zelfs...quote:
Ik zie 't aan 't aantal posts achterelkaar van je jaquote:Ik gebruik dat knopje bijna constant, vanwege die kutkleine lettertjes en het feit dat de preview niet werkt
en ik m'n typ fouten in de regel pas zie als ik gepost heb. Of als ik de bronvermelding vergeten ben. Of nog
nieuwe feiten en feitjes ontdek. Of als de formatering kut uitvalt. Mijn posts zijn vaak een work in progress.
Ik denk zelfs dat ik hier wel zo ongeveer de record houder gebruiker van dat knopje ben.
Daar gaat 't niet om.quote:
Die alkmaarse sjoofs mogen dan wel menen dat 't "snelbus"-sen zijn, 350 blijft natuurlijk gewoon een Qliner lijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volvo Q-Liners uit Alkmaar?![]()
Weet je zeker dat je geen dingen door elkaar haalt?
Eentje voor Maurits, deze mist ie nog.quote:
Je meent hetquote:Op donderdag 11 december 2008 19:18 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou joh, dat is me toch ook wat.
En vandaag was het in drachten, maar niemand die DAT even meldquote:Op donderdag 11 december 2008 20:36 schreef JeePee83 het volgende:
Voor de mensen die willen. Zaterdagochtend tussen 9:30 en 11:00-11:30 is de presentatie van de bussen in Rotterdam op het parkeerterrein voor De Kuip. Afsluitend wordt in colonne een route gereden (waarschijnlijk Erasmusbrug - Coolsingel - Hofplein, maar daar heb ik morgen nog even overleg over) alwaar de bussen zich verdelen in 4 groepen (naar de 4 standplaatsen that is). Dit zal ook in colonne gebeuren, maar dan kleinere uiteraard
Daar graag een fotospam van!quote:Op donderdag 11 december 2008 20:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En vandaag was het in drachten, maar niemand die DAT even meld
ja, ik was er dus nietquote:Op donderdag 11 december 2008 22:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daar graag een fotospam van!
[edit]
Mooie foto's, Zug-Chef
quote:Op donderdag 11 december 2008 20:41 schreef Zug-Chef het volgende:
foto's van woensdag 10 november 2008 hier in Leeuwarden.
[ link | afbeelding ]
Op de buffer staan Arriva's 5956 (10), 5968 (13), 5929 (14), 6137 (320) en Connexxion's 2626.
Die Hermes zijn ook Alliance B95's, ondanks 't andere koppie.quote:
quote:[ link | afbeelding ]
Op de stadsdienst rijden vandaag twee Duvedec's, hier de 9084 als Schoolbus lijn 12.
!!!!!! Maurits !!!!!!quote:[ link | afbeelding ]
Vanuit Alkmaar arriveert deze Volvo, welke naar verluidt vanaf zondag niet meer in Leeuwarden komen en worden vervangen door Integro's op lijn 350.
Dus ook een B95.quote:[ link | afbeelding ]
Alliance 2798 draait hier het busstation op en zal daarna als lijn 50 naar Dokkum vertrekken.
quote:[..]
[ link | afbeelding ]
Nog een Alliance B95, hier de 2593 op lijn 97 vanuit Franeker.
[ link | afbeelding ]
Vanuit Mooie Paal arriveert de Alliance 8037 als lijn 70.
[..]
Lijkt sprekend op die andere.quote:
quote:[..]
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[.Qbuzz Drachten.]
ja, ik was er dus nietMij werd niks verteld
![]()
En Eelke ook.quote:
Ik zag het alquote:Op vrijdag 12 december 2008 00:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
En Eelke ook.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 12 december 2008 00:20 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik hoop dat de huidige/nieuwe vervoerder in Almere straks Solaris Urbino's aanschaft. Ik wil wel weten hoe die dingen rijden, maar ik hoef me niet blauw te betalen aan treinkaartjes.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
die kubussen zien er niet verkeerd uit
Hadden ze de A21 moeten nemen, net als Hermes.quote:mischien zijn die MAN bussies een leuk alternatief voor die ambakrotten![]()
Heeft wel wat van een 'Amerikaanse' uitstraling.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat best lekker rijdt!
quote:Vervoersbedrijf Arriva regelt vanaf maart volgend jaar tot 2016 het busvervoer op alle waddeneilanden. Na Schiermonnikoog gunt de provincie het vervoer van de andere eilanden nu ook aan het Heerenveense bedrijf.
Aan de dienstregeling wijzigt Arriva niets. Wel verandert de kaartverkoop. Een kaartje kopen in de bus kan niet meer. Toeristen kunnen dit van te voren aanschaffen via internet.
Op Ameland zet Arriva vier aardgasbussen in. Op Terschelling werkt de vervoersorganisatie samen met Taxi Centrale Renesse. Hier gaat Arriva ook het zogenoemde witte vlaggenplan van twee ondernemers uitwerken. Hiermee zouden passagiers na aanschaf van een passe-partout onbeperkt kunnen pendelen op het eiland. In het plan stopt de bus op elke plek waar de reiziger dat wil.
bronvermelding?quote:
oh ik lees t lieverquote:Op vrijdag 12 december 2008 17:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
bronvermelding?
Ik zag het beicht wel al op omrop Fryslân, maar dat is in het FryskEn dat spreek ik graag, lezen word lastiger...
ik had het inmiddels al gelezen jaquote:Op vrijdag 12 december 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Bron is de Leeuwarder Courant, Alex
Goh als we daar niet weer het voortreffelijke zakelijke inzicht van Arriva zien. Kaartverkoop uitsluitend via internetquote:
quote:Een 33-jarige vrouw uit Hoofddorp is vrijdagavond zwaar gewond geraakt bij een aanrijding met een bus van de Zuidtangent. Het ongeval gebeurde rond 18.45 uur op de kruising van de N201 (Kruisweg) en het Leenderbos. De auto van de vrouw botste op de Zuidtangentbus.
In de bus raakte niemand gewond, maar de Hoofddorpse zat bekneld in haar auto. De brandweer en een mobiel medische traumateam haalden het slachtoffer uit het wrak. De vrouw is ernstig gewond naar een ziekenhuis gebracht. De politie onderzoekt nog de toedracht van het ongeluk.
ook lekker :pquote:Op vrijdag 12 december 2008 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Lekker.![]()
In Groningen is trouwens door een Amba even een bushokje verbouwd. Chauffeuse nam de bocht wat te krap, waardoor de achterkant van de bus het hokje raakte en er ruiten sneuvelden zowel in de bus als van het bushokje
Die plastic bussen van tegenwoordig zijn kennelijk toch aanmerkelijk steviger dan je bij eerste gedachtequote:
Gezien de kwaliteit van die eerste Amba's zou dat best 's kunnen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Turken bouwen hun bussen met net zo veel liefde als Brabanders, Friezen, Duitsers of Polen....
Nee, dit is RVA: roestvrij aluminium.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:43 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die plastic bussen van tegenwoordig zijn kennelijk toch aanmerkelijk steviger dan je bij eerste gedachte
zou denken. Of 't moet zijn dat die Skoda's van tegenwoordig van bierblikjes staal worden gebouwd.
Soms begin je je af te vragen hoe sommige bussjoofs hun papieren hebben verdiend c.q. gekocht.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Lekker.![]()
In Groningen is trouwens door een Amba even een bushokje verbouwd. Chauffeuse nam de bocht wat te krap, waardoor de achterkant van de bus het hokje raakte en er ruiten sneuvelden zowel in de bus als van het bushokje
Toevalig heb ik een jaar gewerkt bij een Nederlandse ambulancebouwer (die ook minibussen bouwt) en ik kan je vermelden dat in ieder geval in ambulances onderdelen zitten die ook daadwerkelijk bij de Gamma vandaan komen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 01:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Gezien de kwaliteit van die eerste Amba's zou dat best 's kunnen.
Waar ik (onderandere) op doelde is het roostertje aan de straatkant wat zo uit de bouwmarkt lijkt te zijn
gekomen en als een soort nagedachte erop is geschroefd en het rooster achter op de bus met afdakje
ter bescherming tegen overtollig regenwater. Dat oogt toch echt zo verschrikkelijk amateuristies.
Misschien de regio KAN, aangezien de plaatselijke besturen niet zo vooruitstrevend zijn qua OV-beleid.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:26 schreef J_TM het volgende:
De laatste dag van de Alliances, of zullen er een paar hun noodlot weten uit te stellen ?
Gedurende de komende week zullen ze geleidelijk uit het Friese straatbeeld verdwijnenquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:26 schreef J_TM het volgende:
De laatste dag van de Alliances, of zullen er een paar hun noodlot weten uit te stellen ?
Wat een domme opmerking. Iedereen kan fouten maken, ook al heb je je papieren. Voor hetzelfde geld rijdt de chauffeuse in kwestie al jaren schadevrij en is dit haar eerste schade.quote:Op zaterdag 13 december 2008 04:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Soms begin je je af te vragen hoe sommige bussjoofs hun papieren hebben verdiend c.q. gekocht.
Heerlijk dan dat onrealisme wat lokale overheden nog hebben, heeft een ambtenaartje weer een hip woord gehoord waar hij de betekenis maar half weet. Over gevolgen wordt natuurlijk weer niet gedacht...quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:25 schreef JeePee83 het volgende:
Dat ligt geenszins aan Arriva hoor. Het was een eis uit het bestek.. Alle vervoerders moesten het e-ticketing aanbieden.
Leuke pics idd!quote:Op zondag 14 december 2008 14:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Ook vandaag nog Alliances B95 (zowel groene als de ex-Hermes) gezien in Leeuwarden. Geen enkele CXX Lion City gezien overigens.. Uiteraard wel Qbuzz:
[ link | afbeelding ]
Aankomst van Qbuzz's 2037 als Lijn 10 uit Heerenveen en Drachten op het busstation van Leeuwarden
[ link | afbeelding ]
Speciaal voor de chauff =D
[ link | afbeelding ]
Op de buffer stond onder andere deze Connexxion Integro als lijn 350.
[ link | afbeelding ]
Stukje stadinwaarts ter hoogte van de Blokhuispoort met iet wat tegenlicht maar wel een mooie wolkenlucht is Qbuzz lijn 10 weer vertrokken naar Drachten en Heerenveen.
trekt vast nog wel bijquote:Op maandag 15 december 2008 07:10 schreef apestaartje het volgende:
Hermes deed gisteren, op hun Grote Dag, erg vreemd.
-Ik kwam met een Arriva-bus 157 richting Uden, met de bedoeling daar over te stappen op de Hermes-bus 121 naar Eindhoven, zoals ik altijd doe (kan ook door in de 157 te blijven zitten, maar 121 vind ik een veel mooiere route). Gaat gewoonlijk altijd goed, en er was ook geen vertraging. Zodra de chauffeur van de Hermes-bus gisteren echter 'mijn' Arriva-bus in het vizier kreeg, wist 'ie niet hoe snel 'ie weg moest rijden...
-Eenmaal aangekomen op station Eindhoven - met lijn 157 - blijkt daar voortaan alleen nog maar informatie over Hermes verkrijgbaar. Wil je met een Arriva- of Veolia-bus reizen vanuit Eindhoven, dan kan het dus gokken zijn wanneer de bus in kwestie precies vertrekt.
-Als klap op de vuurpijl werd ik, toen ik met de Arriva-bus terug naar huis wilde, naar een totale uithoek van het station gedirigeerd. Dat schijnt de nieuwe centrale verplekplaats voor Arriva-bussen te zijn. Geen bankjes, geen beschutting, niets. Terwijl de Hermes-reizigers nog wel 'gewoon' op het station mogen wachten.
Nee, hier word ik niet blij van. Zeker niet als het zo blijft. Helaas kan ik niet autorijden.
Die komen als het goed is later deze week.quote:Op maandag 15 december 2008 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op lijn 14 vertrok Qbuzz 2021 vanaf de buffer. Zie ook het groot aantal oude bussen van Connexxion op de achtergrond. Ik zag in een klein uurtje gigantisch veel Alliance B95'en in Leeuwarden. Waar de MAN's van Connexxion uit Utrecht zijn, geen idee.. Maar des te beter
Ook opvallend deze bus, want de bestickering van de nachtbus is er afgehaald, dus die zal binnenkort wel opgelegd worden.quote:[ link | afbeelding ]
Ook Connexxion was natuurlijk ruim aanwezig op de buffer. Eerst Duvedec 9004 als lijn 50 naar Lauwersoog.
quote:Die komen als het goed is later deze week.
D'r stonden d'r een hele bende van die dingen in een hoekje op de stalling in Alkmaar, vanmiddag.quote:Op zondag 14 december 2008 13:41 schreef J_TM het volgende:
Helaas lijkt die buitendienststelling van hogevloerbussen niet voor de Berkhof Premier op te gaan; er zijn er een paar doorgestroomd naar Hoofddorp (zie OV Boskoop), en van daaruit is het maar een korte stap naar Amsterdam.
D'r stond er zowaar eentje op dienst op het station in Alkmaar. Heb helaas niet goed opgelet hoe en watquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik zie liever de proCITY's verdwijnen :w
En nu verwacht je natuurlijk dat wij dan weer door gaan vragen, met je geheimzinnigheidquote:Op maandag 15 december 2008 14:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek mbt een baan in de bussensector.
Nee, als er meer te melden is meld ik dat welquote:Op maandag 15 december 2008 15:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En nu verwacht je natuurlijk dat wij dan weer door gaan vragen, met je geheimzinnigheid
quote:Op zondag 14 december 2008 14:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Ook vandaag nog Alliances B95 (zowel groene als de ex-Hermes) gezien in Leeuwarden.
Die rijden dus in Alkmaar en omgeving.quote:Geen enkele CXX Lion City gezien overigens..
quote:
Die had ik dus vanmiddag. Direkt herkenbaar aan de roetfilter sticker op de voordeur.quote:Op de buffer stond onder andere deze Connexxion Integro als lijn 350.
Gaat lekker zo. "k Zag dat de Alkmaarse Volvo's ook nog steeds vrolijk rond rijden.quote:Op maandag 15 december 2008 02:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Leuke pics idd!
Er was vandaag ook een Integro tekort voor 350, er reed daarom een Maxx-Citaro (18m geleed) op gedurende 2 slagen. Na de slag die ik er zelf gedeeltelijk op reed (de 2e) zag ik hem omgewisseld worden voor een Ambassador; die is dus ook nog een x helemaal naar Alkmaar en weer terug geweest
Naar het schijnt heeft er vandaag wel een QLiner-Integro op in ieder geval lijn 72 gereden, maar ik ben er vandaag zelf geen tegengekomen op de reguliere lijnen.
Jij bent ook overal tegendraads in, net nou ik had begrepen dat die groene Alliances beter rijden dan die witte.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Gedurende de komende week zullen ze geleidelijk uit het Friese straatbeeld verdwijnen
Ik ga ze missen (vooral de ex-Hermes)
quote:Op maandag 15 december 2008 14:35 schreef Peterselieman het volgende:
mja, toch niet.
MAN of Qbuzz?quote:MAN heeft ze gehuurd, omdat toch niet alle bussen op tijd geleverd konden worden.
Idd. En er gingen er ook al van naar Zeeland. Was dat niet ongeveer de helft?quote:En helaas komt niet de gehele 8800-serie naar Fryslân, want getuige de foto's op OViB rijden er ook een aantal rond Alkmaar rond.
Een belangrijk verschil tussen die 2 is de retarder/telma, die in de meeste 8000-en aanwezig is en in de 25xx-27xx niet.quote:Op maandag 15 december 2008 16:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Jij bent ook overal tegendraads in, net nou ik had begrepen dat die groene Alliances beter rijden dan die witte.
Heb gouw nog even gekeken zaterdag wat voor bak in die witte ligt maar dat was ook een ZF, net als in de groene.
Snap er dus helemaal niks van hoe twee B95's waarvan alleen de kop verschilt zo verschillend kunnen rijden.
quote:Op maandag 15 december 2008 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
volgens mij klopt er van dat Zeeland verhaal geen snars. Weet niet wie dat de wereld ingeslingerd heeft.
quote:Stefan Veenenberg:
Al een tijdje is bekend dat de MAN Lion's City's 8829-8882 verhuizen naar Noord-Holland.
BeefRWijker in Bussentopic 15quote:Hier de Connexxion 8881, MAN A78 Lion City (Diesel) Bouwjaar 2006.
Deze bussen uit de serie 8853 t/m 8882 komen ook naar Zeeland en gaan rijden vanuit de stalling Haamstede en st'Maartensdijk.
Zeeuwse-OVBussen
Maurits Vink, Busfoto nieuwsquote:De 8800-en in Utrecht zijn daar door de komst van de geel/grijze Ambassadors overbodig en gaan naar Zeeland toe. Als eerste bus ging de 8856 midden november naar Middelburg toe om de chauffeurs te laten wennen aan het materieel.
Ja, wie melde dat ook alweer?quote:Weet wel dat Zeeland MAN's heeft gekregen, maar die zijn gloednieuw.
Wat, alweer geen linkje?quote:MAN heeft Volvo's en Alliances (van RET) gehuurd, omdat nog niet alle beloofde bussen aan Kubus geleverd zijn.
Ik begrijp net van Google dat Telma een bepaald merk retarder is, net als dat Voith ook retarders maakt?quote:Op maandag 15 december 2008 17:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Een belangrijk verschil tussen die 2 is de retarder/telma, die in de meeste 8000-en aanwezig is en in de 25xx-27xx niet.
En maken die Telma retarders die ongelooflijke kut herrie als je het gas los laat, in die Hermesen?quote:Ik hou van retarders
Oh.quote:Op maandag 15 december 2008 18:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik begrijp net van Google dat Telma een bepaald merk retarder is, net als dat Voith ook retarders maakt?
Nee, bij de Hermesen hoor je de retarder niet. Dit natuurlijk in tegenstelling tot, zoals bekend, die van een Ambaquote:[..]
En maken die Telma retarders die ongelooflijke kut herrie als je het gas los laat, in die Hermesen?
http://www.telma.co.uk/quote:
Aha.quote:[.pokke herrie.]
Nee, bij de Hermesen hoor je de retarder niet.
Zou je dan kunnen stellen dat ie naar de kloten is als die Hermes bus zo'n tering herrie maakt bij afremmen op de motor.quote:Dit natuurlijk in tegenstelling tot, zoals bekend, die van een Amba
Is jouw naam misschien Thomas?quote:Op maandag 15 december 2008 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
Voor al die matverschuivingen geldt: eerst zien, dan geloven
Ik dacht meer aan Thomas de Ongelovige, ongelovige Thomas.quote:
Jij je zin.quote:Nee dus
ik weet de rest ookquote:Op maandag 15 december 2008 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:
PSM zijn naam begint met een E.
Dat zou zomaar kunnen, er was wel een verschil, heeft mijn rij-instructeur me ooit eens verteld. Een Telma is te herkennen aan een "(+)"-tekentje op de schakelaar en een 'gewone' retarder aan een (R)...quote:Op maandag 15 december 2008 21:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
http://www.telma.co.uk/
[..]
Aha.
Als ik het goed begrijp is die Telma een electro magnetische koppeling en ik meen dat die Voith's vloeistof koppelingen zijn.
Als dat geluid er al niet gewoon bij hoort, zal het eerder door slijtage komen. Het geluid staat in ieder geval los van de retarderquote:[..]
Zou je dan kunnen stellen dat ie naar de kloten is als die Hermes bus zo'n tering herrie maakt bij afremmen op de motor.
Of misschien toch gewoon slijtage?
http://www.casfiles.net/a(...)c.php?p=43677#p43677 Niet allemaal dus. En maar goed ook. Hogevloer FTW !quote:Op maandag 15 december 2008 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Iveco Berkhofs bijna allemaal opgelegd nu
naast de 8841 ook de 8842 gisteren in leeuwarden gespot, ze druppelen dus wel binnen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanochtend CXX MAN 8846 op ljin 50 gezien hier in Friesland.
imo zijn de 8000-series gewoon op.quote:Jij bent ook overal tegendraads in, net nou ik had begrepen dat die groene Alliances beter rijden dan die witte.
Heb gouw nog even gekeken zaterdag wat voor bak in die witte ligt maar dat was ook een ZF, net als in de groene.
Snap er dus helemaal niks van hoe twee B95's waarvan alleen de kop verschilt zo verschillend kunnen rijden.
Die DO Alliance klopt ja, da's een lagevloers.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:28 schreef hermanf het volgende:
Na omgespoten/gestickerde Citaro G's meen ik nu ook een Den Oudsten B96 in GVU kleuren gesignaleerd te hebben. Iemand dat ook gezien?
En op 72 zojuistquote:Op dinsdag 16 december 2008 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanochtend CXX MAN 8846 op ljin 50 gezien hier in Friesland.
ik moest t doen met alliances vanmorgen!!quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En op 72 zojuistof een ander Manneke.
Niet andersom?quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:04 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
naast de 8841 ook de 8842 gisteren in leeuwarden gespot, ze druppelen dus wel binnen.
Qua leeftijd verschillen ze niet echt van die groene. Deze bussen zijn gemiddeld 9,5 jaar oud.quote:[..]
imo zijn de 8000-series gewoon op.
En ik heb de 8850 vandaag gespot, op lijn 51quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanochtend CXX MAN 8846 op ljin 50 gezien hier in Friesland.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En ik heb de 8850 vandaag gespot, op lijn 51
Ik hoop wel, dat ik nog even op een duvedec mag rijden vóór hun definitieve vertrek.. Die dingen rijden fijn namelijk, ondanks hun hoge leeftijd
Nèh, amper ingereden.quote:Datum eerste toelating: 12-09-2000 (8 jaar, 3 maanden, 4 dagen geleden)
Zouden die nu niet vervangen moeten zijn dan?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:21 schreef sander89 het volgende:
Hoop bussen van CXX Utrecht zijn zo te zien naar het Noorden gegaan.![]()
Hier is het een ramp nu met de bussen in prov Utrecht, zijn bijna alleen maar van het type Berkhof Ambassador.![]()
![]()
Zijn hoop soorten varianten waarvan 1 nog een beetje goed zit. (ben 1.95)
[ afbeelding ]
Eerste variant die al een paar jaar hier rond rijd in bij CXX(o.a. ex hermes), bus is echt een rammelbak en vering is ook waardeloos.
Maar gek genoeg zonder Airco.quote:Beenruimte is te weinig en zit helemaal klem, zijn maar een paar plekken waar ik net mijn benen kwijt kan maar dan moet je ook geluk hebbben.
[ afbeelding ]
Deze rijdt sinds kort in prov Utrecht, meer been ruimte en betere indeling ook zijn ze wat stiller en vering is wat beter.
quote:[ afbeelding ]
Dat was mij ook opgevallen (al bedoel jij waarschijnlijk de buiten kant en ik de binnen kant).quote:Rijd sinds de nieuwe dienst regeling rond, beenruimte is weer waardeloos en ze zien er ook nog is niet uit.
quote:
Ze zijn knap afgeragd iig...quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.voertuig-zoeker.nl/BJ-NH-30/
[..]
Nèh, amper ingereden.
Zijn ook gelukkig vervangen, dacht eindelijk weer een beetje been ruimte te hebben maar nu die gekleurde bus rijdt is het weer gewoon bagger.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zouden die nu niet vervangen moeten zijn dan?
Dat meen je niet.quote:Maar gek genoeg zonder Airco.
Je weet niet of je een Den Oudsten gezien hebt maar wel dat het een B96 was. Da's heel knap.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:28 schreef hermanf het volgende:
Na omgespoten/gestickerde Citaro G's meen ik nu ook een Den Oudsten B96 in GVU kleuren gesignaleerd te hebben. Iemand dat ook gezien?
Kijk maar op de foto. D'r zit alleen een (grijze) chauffeurs airco op.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:48 schreef sander89 het volgende:
[..]
Zijn ook gelukkig vervangen, dacht eindelijk weer een beetje been ruimte te hebben maar nu die gekleurde bus rijdt is het weer gewoon bagger.
[..]
Dat meen je niet..
Airco's worden overigens tegenwoordig ook wel gebruikt om te verwarmenquote:heb het zelf nog niet gemerkt omdat nu winter is
Ja hoor, kijk maar op de foto.quote:Hebben die gekleurde bus dan wel
Is dat niet een "oximoron"?quote:airco(die goed werkt)?
Zolang 't werkt en weer gerepareerd wordt als het niet meer werkt.quote:Heeft die misschien toch nog een klein plus puntje.
Bussentopic 16quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze zijn knap afgeragd iig...
[edit]
Zie ik daar de 3158 staan?
Was dat niet diezelfde, die recentelijk bij Arriva gespot is?
quote:
En ze hebben al bijna geen achterkant. Die is net zo kort als de voorkant, hoe dokken die dingen dan?quote:De achterkant van de voertuigen komt bij het draaien over het perron en dat kan gevaarlijk zijn
Wat let je?quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[.APTS.]
Kunnen die bussen niet opgeblazen worden?
dr is nog een demobus afaik?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze zijn knap afgeragd iig...
[edit]
Zie ik daar de 3158 staan?
Was dat niet diezelfde, die recentelijk bij Arriva gespot is?
In jouw termen dus niet. In jouw termen is dat een "Low Entry".quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:35 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Die DO Alliance klopt ja, da's een lagevloers.
quote:Daarnaast rijden er ook nog wat Amba's rond in Utrecht.
Tijdje geleden zag ik die Alliance rondtuffen op lijn 2, volgens mij was er ooit een midi bus aangeschaft omdat gewone bussen steeds klem kwamen te zitten
Die DO ging eerst in oude kleuren met een bordje, 'rijdt in opdracht van GVU' maar dat mag niet volgens het overname en huisstijl contract. Van mijn mag xx daar meteen boete voor krijgen van BRU
Stelletje vuile hypocrieten:quote:want volgens afspraak moét GVU in eigen huisstijl rondrijden, niet met bussen in xx of andere huisstijl.
NEE!quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:40 schreef Lemjur het volgende:
Hadden de Fryskers niet gewoon in Fryslan kunnen blijven. Als ik nu aan kom fietsen op 't station dan verpesten die kutdingen meteen al m'n dag
Je wilt er in Fryslân 4 achter elkaar laten rijden om in de spits 1 gelede bus te vervangen?quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:40 schreef Lemjur het volgende:
Hadden de Fryskers niet gewoon in Fryslan kunnen blijven. Als ik nu aan kom fietsen op 't station dan verpesten die kutdingen meteen al m'n dag
4?quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt er in Fryslân 4 achter elkaar laten rijden om in de spits 1 gelede bus te vervangen?
Dat zijn ze toch ook, in West-Fryslan.quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:40 schreef Lemjur het volgende:
Hadden de Fryskers niet gewoon in Fryslan kunnen blijven.
En waar beginnen jouw kutdagen dan zoal, toevallig? Hoorn, Medemblik, Enkhuizen?quote:Als ik nu aan kom fietsen op 't station dan verpesten die kutdingen meteen al m'n dag![]()
Zit het kantoor daar niet meer inmiddels dan?quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr is nog een demobus afaik?![]()
en weet iemand wat de service wagen van Arriva in Heerenveen bij het station deed?
Arriva komt daar toch heel niet meer?
Ventiel? Wat nou ventiel. Je moet die hoge druk koppeling hebben.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hij kan het ventiel niet vinden![]()
Maar als je die nou in 4 propt dan zijn er wel misschien ineens 4 stuk. Toch?quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
4?
* Ou-Tannu lollertheb je wel es gezien hoeveel volk er op lijn 42/47 mee wil altijd?
dan heb je wel 6 nodig
Nee hoor, maar dan ook niet meer zeuren over "huis stijl" en boetes uitdelen, hè.quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
niks mis met een reclame bus toch? :p
ha ha ha... Ik lach me echt helemaal dood...quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
In jouw termen dus niet. In jouw termen is dat een "Low Entry".
[..]
[..]
Stelletje vuile hypocrieten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer hier op busfoto.nl
Als dat nou 's zou kunnen. Niet uitdagen, hè, want dan doe ik er nog een paar.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:37 schreef zwahiel het volgende:
[..]
ha ha ha... Ik lach me echt helemaal dood...
Ik zou eerder gaan voor trinitolueen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hij kan het ventiel niet vinden
quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kantoor zit er nog steeds, alleen ziet meneer Hettinga erg weinig bussen met eigen kleuren rondrijden en als hij die wel ziet, dan sluit hij zich snel op in de ivoren toren
Heeft hij ook verdiend gezien de teruglopende vervoerscijfers in die regio.quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kantoor omringt door vijhandige bussen
quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Heeft hij ook verdiend gezien de teruglopende vervoerscijfers in die regio.
triniwat? Bij welke buurtwinkel kun je dat halen?quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zou eerder gaan voor trinitolueen.
Trinitolueen heet afgekort TNT, springstof.quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
triniwat? Bij welke buurtwinkel kun je dat halen?
Klopt. Helemaal waar. D'r zit ook eigenlijk maar een miniem verschil tussen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:12 schreef Ofyles2 het volgende:
@BeefRWijker: Dan kun je de eerste MAN A21's ook Low Entry-bussen noemen, want die hebben ook na de tweede deur een licht hellende vloer.
Ik schrok even want ik had automaties aangenomen dat die B91/96 ook trappetjes hadden.quote:Low Entry-bussen daarentegen hebben na de instapdeur één of meerdere treden.
Dan had Google dus toch gelijk. En dan nu die buurtwinkel.quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Trinitolueen heet afgekort TNT, springstof.
Dat gaat dus niet opschieten. Is kunstmest wat?quote:Op woensdag 17 december 2008 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
Eén tip: de gemiddelde buurtsuper heeft deze stoffen alleen in verdunde vorm op voorraad.
quote:Die Niederflurigkeit und der podestlose Wagenboden (Podeste optional) bis zur Tür 2 sind
charakteristisch für das gelungene Raumambiente des Lion ’s City T: Hier ist alles aufgeräumt,
freundlich und pflegeleicht. Insgesamt 36 bequeme und robuste Sitze (32 Sitze bei 3-Türer) laden
die Fahrgäste zum Platznehmen ein. Die Sitzrückseite besteht aus einer robusten und reinigungs-
freundlichen Kunststoffschale.
Der Überlandlinienbus Lion ´s City TÜ ist von Haus aus mit 200 mm niedrigen Podesten rechts und
links zwischen Tür 1 und Tür 2 versehen. Seinen Fahrgästen bietet der 2-Türer 40 Sitze in Über-
land bestuhlung. Ihre Polster sind mit Wollplüschstoff bezogen. Die Sitze sind mit einem integrierten
Handgriff versehen und wahlweise mit seitlicher Armlehne lieferbar.
Ik had als lichtend voorbeeld bussen van dat type die in Wenen rondrijden. Bij de oudere bussen van dat type kent de derde deur een op-/afstapje, bij de nieuwere niet meer.quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:51 schreef BeefRWijker het volgende:
Oh, en hoezo "eerste MAN A21's" ?
Zijn dat dan niet de A37's ? Drie deuren, geheel lage vloer met staande motor.quote:Op woensdag 17 december 2008 02:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had als lichtend voorbeeld bussen van dat type die in Wenen rondrijden. Bij de oudere bussen van dat type kent de derde deur een op-/afstapje, bij de nieuwere niet meer.
Klopt. De A21's hebben een liggende motor, terwijl deze staande is.quote:Op woensdag 17 december 2008 02:17 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zijn dat dan niet de A37's ? Drie deuren, geheel lage vloer met staande motor.
[ afbeelding ]
Jezusquote:
Dan zullen we maar aannemen dat ook de actuele 3-deurs A21 nog steeds een trapje bij de 3de deur heeft.quote:Op woensdag 17 december 2008 02:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt. De A21's hebben een liggende motor, terwijl deze staande is.
Wat nou, afgeragd, dit is pas afgeragd:quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:44 schreef NoBody122 het volgende:
[.Duvedec's.]
Ze zijn knap afgeragd iig...
Met jou blijf je ook aan de gang héquote:Op woensdag 17 december 2008 10:30 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat nou, afgeragd, dit is pas afgeragd:
[ afbeelding ]
Maurits V
prachtig tochquote:Op woensdag 17 december 2008 11:12 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Met jou blijf je ook aan de gang hé
Nou, bedankt hoor, die gaat dood in serie 5.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
prachtig tochMijn vriendin kijkt nu naar "Are you being served", BeefRWijker doet me aan Mr. Grainger denken
![]()
[ afbeelding ]
oeh, straks even IMDBen dan.... Maar ik bedoel meer dat je over komt als een knorrende bejaardequote:Op woensdag 17 december 2008 12:21 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou, bedankt hoor, die gaat dood in serie 5.
Laat maar, is inmiddels door Maurits gewijzigd in Lion's City T.quote:Op woensdag 17 december 2008 02:00 schreef BeefRWijker het volgende:
Op Busfoto.nl
Connexxion 8829 - 8882 (MAN Lion's City TU)
Hadden wij die hier geen Lion's City T's genoemd?
Hier nog maar even wat er in de folder staat:
[..]
Ik ben van het type dat een rethorische vraag bijvoorkeur afsluit zonder vraagteken, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
oeh, straks even IMDBen dan.... Maar ik bedoel meer dat je over komt als een knorrende bejaarde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |