D'r stond er zowaar eentje op dienst op het station in Alkmaar. Heb helaas niet goed opgelet hoe en watquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik zie liever de proCITY's verdwijnen :w
En nu verwacht je natuurlijk dat wij dan weer door gaan vragen, met je geheimzinnigheidquote:Op maandag 15 december 2008 14:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek mbt een baan in de bussensector.
Nee, als er meer te melden is meld ik dat welquote:Op maandag 15 december 2008 15:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En nu verwacht je natuurlijk dat wij dan weer door gaan vragen, met je geheimzinnigheid
quote:Op zondag 14 december 2008 14:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Ook vandaag nog Alliances B95 (zowel groene als de ex-Hermes) gezien in Leeuwarden.
Die rijden dus in Alkmaar en omgeving.quote:Geen enkele CXX Lion City gezien overigens..
quote:
Die had ik dus vanmiddag. Direkt herkenbaar aan de roetfilter sticker op de voordeur.quote:Op de buffer stond onder andere deze Connexxion Integro als lijn 350.
Gaat lekker zo. "k Zag dat de Alkmaarse Volvo's ook nog steeds vrolijk rond rijden.quote:Op maandag 15 december 2008 02:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Leuke pics idd!
Er was vandaag ook een Integro tekort voor 350, er reed daarom een Maxx-Citaro (18m geleed) op gedurende 2 slagen. Na de slag die ik er zelf gedeeltelijk op reed (de 2e) zag ik hem omgewisseld worden voor een Ambassador; die is dus ook nog een x helemaal naar Alkmaar en weer terug geweest
Naar het schijnt heeft er vandaag wel een QLiner-Integro op in ieder geval lijn 72 gereden, maar ik ben er vandaag zelf geen tegengekomen op de reguliere lijnen.
Jij bent ook overal tegendraads in, net nou ik had begrepen dat die groene Alliances beter rijden dan die witte.quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:33 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Gedurende de komende week zullen ze geleidelijk uit het Friese straatbeeld verdwijnen
Ik ga ze missen (vooral de ex-Hermes)
quote:Op maandag 15 december 2008 14:35 schreef Peterselieman het volgende:
mja, toch niet.
MAN of Qbuzz?quote:MAN heeft ze gehuurd, omdat toch niet alle bussen op tijd geleverd konden worden.
Idd. En er gingen er ook al van naar Zeeland. Was dat niet ongeveer de helft?quote:En helaas komt niet de gehele 8800-serie naar Fryslân, want getuige de foto's op OViB rijden er ook een aantal rond Alkmaar rond.
Een belangrijk verschil tussen die 2 is de retarder/telma, die in de meeste 8000-en aanwezig is en in de 25xx-27xx niet.quote:Op maandag 15 december 2008 16:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Jij bent ook overal tegendraads in, net nou ik had begrepen dat die groene Alliances beter rijden dan die witte.
Heb gouw nog even gekeken zaterdag wat voor bak in die witte ligt maar dat was ook een ZF, net als in de groene.
Snap er dus helemaal niks van hoe twee B95's waarvan alleen de kop verschilt zo verschillend kunnen rijden.
quote:Op maandag 15 december 2008 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
volgens mij klopt er van dat Zeeland verhaal geen snars. Weet niet wie dat de wereld ingeslingerd heeft.
quote:Stefan Veenenberg:
Al een tijdje is bekend dat de MAN Lion's City's 8829-8882 verhuizen naar Noord-Holland.
BeefRWijker in Bussentopic 15quote:Hier de Connexxion 8881, MAN A78 Lion City (Diesel) Bouwjaar 2006.
Deze bussen uit de serie 8853 t/m 8882 komen ook naar Zeeland en gaan rijden vanuit de stalling Haamstede en st'Maartensdijk.
Zeeuwse-OVBussen
Maurits Vink, Busfoto nieuwsquote:De 8800-en in Utrecht zijn daar door de komst van de geel/grijze Ambassadors overbodig en gaan naar Zeeland toe. Als eerste bus ging de 8856 midden november naar Middelburg toe om de chauffeurs te laten wennen aan het materieel.
Ja, wie melde dat ook alweer?quote:Weet wel dat Zeeland MAN's heeft gekregen, maar die zijn gloednieuw.
Wat, alweer geen linkje?quote:MAN heeft Volvo's en Alliances (van RET) gehuurd, omdat nog niet alle beloofde bussen aan Kubus geleverd zijn.
Ik begrijp net van Google dat Telma een bepaald merk retarder is, net als dat Voith ook retarders maakt?quote:Op maandag 15 december 2008 17:06 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Een belangrijk verschil tussen die 2 is de retarder/telma, die in de meeste 8000-en aanwezig is en in de 25xx-27xx niet.
En maken die Telma retarders die ongelooflijke kut herrie als je het gas los laat, in die Hermesen?quote:Ik hou van retarders
Oh.quote:Op maandag 15 december 2008 18:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik begrijp net van Google dat Telma een bepaald merk retarder is, net als dat Voith ook retarders maakt?
Nee, bij de Hermesen hoor je de retarder niet. Dit natuurlijk in tegenstelling tot, zoals bekend, die van een Ambaquote:[..]
En maken die Telma retarders die ongelooflijke kut herrie als je het gas los laat, in die Hermesen?
http://www.telma.co.uk/quote:
Aha.quote:[.pokke herrie.]
Nee, bij de Hermesen hoor je de retarder niet.
Zou je dan kunnen stellen dat ie naar de kloten is als die Hermes bus zo'n tering herrie maakt bij afremmen op de motor.quote:Dit natuurlijk in tegenstelling tot, zoals bekend, die van een Amba
Is jouw naam misschien Thomas?quote:Op maandag 15 december 2008 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
Voor al die matverschuivingen geldt: eerst zien, dan geloven
Ik dacht meer aan Thomas de Ongelovige, ongelovige Thomas.quote:
Jij je zin.quote:Nee dus
ik weet de rest ookquote:Op maandag 15 december 2008 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:
PSM zijn naam begint met een E.
Dat zou zomaar kunnen, er was wel een verschil, heeft mijn rij-instructeur me ooit eens verteld. Een Telma is te herkennen aan een "(+)"-tekentje op de schakelaar en een 'gewone' retarder aan een (R)...quote:Op maandag 15 december 2008 21:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
http://www.telma.co.uk/
[..]
Aha.
Als ik het goed begrijp is die Telma een electro magnetische koppeling en ik meen dat die Voith's vloeistof koppelingen zijn.
Als dat geluid er al niet gewoon bij hoort, zal het eerder door slijtage komen. Het geluid staat in ieder geval los van de retarderquote:[..]
Zou je dan kunnen stellen dat ie naar de kloten is als die Hermes bus zo'n tering herrie maakt bij afremmen op de motor.
Of misschien toch gewoon slijtage?
http://www.casfiles.net/a(...)c.php?p=43677#p43677 Niet allemaal dus. En maar goed ook. Hogevloer FTW !quote:Op maandag 15 december 2008 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
Iveco Berkhofs bijna allemaal opgelegd nu
naast de 8841 ook de 8842 gisteren in leeuwarden gespot, ze druppelen dus wel binnen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanochtend CXX MAN 8846 op ljin 50 gezien hier in Friesland.
imo zijn de 8000-series gewoon op.quote:Jij bent ook overal tegendraads in, net nou ik had begrepen dat die groene Alliances beter rijden dan die witte.
Heb gouw nog even gekeken zaterdag wat voor bak in die witte ligt maar dat was ook een ZF, net als in de groene.
Snap er dus helemaal niks van hoe twee B95's waarvan alleen de kop verschilt zo verschillend kunnen rijden.
Die DO Alliance klopt ja, da's een lagevloers.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:28 schreef hermanf het volgende:
Na omgespoten/gestickerde Citaro G's meen ik nu ook een Den Oudsten B96 in GVU kleuren gesignaleerd te hebben. Iemand dat ook gezien?
En op 72 zojuistquote:Op dinsdag 16 december 2008 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanochtend CXX MAN 8846 op ljin 50 gezien hier in Friesland.
ik moest t doen met alliances vanmorgen!!quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En op 72 zojuistof een ander Manneke.
Niet andersom?quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:04 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
naast de 8841 ook de 8842 gisteren in leeuwarden gespot, ze druppelen dus wel binnen.
Qua leeftijd verschillen ze niet echt van die groene. Deze bussen zijn gemiddeld 9,5 jaar oud.quote:[..]
imo zijn de 8000-series gewoon op.
En ik heb de 8850 vandaag gespot, op lijn 51quote:Op dinsdag 16 december 2008 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanochtend CXX MAN 8846 op ljin 50 gezien hier in Friesland.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En ik heb de 8850 vandaag gespot, op lijn 51
Ik hoop wel, dat ik nog even op een duvedec mag rijden vóór hun definitieve vertrek.. Die dingen rijden fijn namelijk, ondanks hun hoge leeftijd
Nèh, amper ingereden.quote:Datum eerste toelating: 12-09-2000 (8 jaar, 3 maanden, 4 dagen geleden)
Zouden die nu niet vervangen moeten zijn dan?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:21 schreef sander89 het volgende:
Hoop bussen van CXX Utrecht zijn zo te zien naar het Noorden gegaan.![]()
Hier is het een ramp nu met de bussen in prov Utrecht, zijn bijna alleen maar van het type Berkhof Ambassador.![]()
![]()
Zijn hoop soorten varianten waarvan 1 nog een beetje goed zit. (ben 1.95)
[ afbeelding ]
Eerste variant die al een paar jaar hier rond rijd in bij CXX(o.a. ex hermes), bus is echt een rammelbak en vering is ook waardeloos.
Maar gek genoeg zonder Airco.quote:Beenruimte is te weinig en zit helemaal klem, zijn maar een paar plekken waar ik net mijn benen kwijt kan maar dan moet je ook geluk hebbben.
[ afbeelding ]
Deze rijdt sinds kort in prov Utrecht, meer been ruimte en betere indeling ook zijn ze wat stiller en vering is wat beter.
quote:[ afbeelding ]
Dat was mij ook opgevallen (al bedoel jij waarschijnlijk de buiten kant en ik de binnen kant).quote:Rijd sinds de nieuwe dienst regeling rond, beenruimte is weer waardeloos en ze zien er ook nog is niet uit.
quote:
Ze zijn knap afgeragd iig...quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.voertuig-zoeker.nl/BJ-NH-30/
[..]
Nèh, amper ingereden.
Zijn ook gelukkig vervangen, dacht eindelijk weer een beetje been ruimte te hebben maar nu die gekleurde bus rijdt is het weer gewoon bagger.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zouden die nu niet vervangen moeten zijn dan?
Dat meen je niet.quote:Maar gek genoeg zonder Airco.
Je weet niet of je een Den Oudsten gezien hebt maar wel dat het een B96 was. Da's heel knap.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:28 schreef hermanf het volgende:
Na omgespoten/gestickerde Citaro G's meen ik nu ook een Den Oudsten B96 in GVU kleuren gesignaleerd te hebben. Iemand dat ook gezien?
Kijk maar op de foto. D'r zit alleen een (grijze) chauffeurs airco op.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:48 schreef sander89 het volgende:
[..]
Zijn ook gelukkig vervangen, dacht eindelijk weer een beetje been ruimte te hebben maar nu die gekleurde bus rijdt is het weer gewoon bagger.
[..]
Dat meen je niet..
Airco's worden overigens tegenwoordig ook wel gebruikt om te verwarmenquote:heb het zelf nog niet gemerkt omdat nu winter is
Ja hoor, kijk maar op de foto.quote:Hebben die gekleurde bus dan wel
Is dat niet een "oximoron"?quote:airco(die goed werkt)?
Zolang 't werkt en weer gerepareerd wordt als het niet meer werkt.quote:Heeft die misschien toch nog een klein plus puntje.
Bussentopic 16quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze zijn knap afgeragd iig...
[edit]
Zie ik daar de 3158 staan?
Was dat niet diezelfde, die recentelijk bij Arriva gespot is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |