Ga toch fietsen, stuk comfortabeler.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En bedankt![]()
Moet ik dan altijd door elkaar gerammeld worden, omdat het comfort in die dingen -20 is?
Je fiets een week in Leeuwarden stallen is duurder dan met de bus gaanquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ga toch fietsen, stuk comfortabeler.
Ehm, ik woon in Groningen hoor. En trouwens de afstand naar het station is te befietsen, iets wat ik dan ook wel regelmatig doe hoor als ik bij mijn ouders thuis benquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Verhuis gewoon ofzo. Je gaat toch niet in zo'n kut gat wonenAls je eens met de trein het land in wil, zit je vast aan die kutbus die nooit rijdt als jij m wilt hebben..
Ik wil ook eens fatsoenlijk kunnen reizen daar.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat is dat dan dan de hele tijd met lijn 22 naar Wergea en zo
Ach, als de geruchten (Wiki) kloppen moeten er zowiezo nog een aantal naar NH-Nquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
laat ze lijn 22 dan maar niet opheffen als daar zo veel 8 meter ellende op rijd![]()
dan gaan ze t strax weer hier inzettenOES:
ze mogen ze allemaal hebbenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ach, als de geruchten (Wiki) kloppen moeten er sowieso nog een aantal naar NH-N
voor "de minder drukke streeklijnen en de stadslijnen in Schagen en Enkhuizen".
Godsamme, als er ook maar een Frysker op mijn lijn durft te verschijnenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ach, als de geruchten (Wiki) kloppen moeten er zowiezo nog een aantal naar NH-N
voor "de minder drukke streeklijnen en de stadslijnen in Schagen en Enkhuizen".
Dan...?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:36 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Godsamme, als er ook maar een Frysker op mijn lijn durft te verschijnen
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:00 schreef BeefRWijker het volgende:
[.Citaro's op streek.]
Dat hadden we volgens mij niet afgesproken.![]()
Gisteren inderdaad de 3300 gespot in Beverwijk.
En vandaag de 3302.
Ze zijn volledig bestikkerd dus 't zullen wel blijvertjes zijn, neem ik aan.
Lijkt me sterk dat ze ze in december nog eens om gaan stikkeren voor Alkmaar stad.
Las op een ander forum dat de 12 meter Ambassadors van Alkmaar Stad ook al stuivertjequote:Bovendien is er ook nu al krapte op de stad, daar reden ook op sommige lijnen streekbussen.
Dat is niet zo heel moeilijk. Je maakt het model 10 jaar lang en laat ze elk 10 jaar rijden.quote:Op zondag 2 november 2008 14:44 schreef J_TM het volgende:
Ik heb laatst in dat boek gebladerd over streekbussen van de afgelopen twintig jaar en er stond in dat het er in de jaren 90 niet overzichtelijker op is geworden voor de reiziger met het afstappen van huisstijlen en bustypes die binnen de kortste keren uit de productie werden gehaald. De LOB/MB200 ging tenslotte 21 jaar mee.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/stefanveenenberg/quote:De nieuwe VDL-Berkhof Ambassadors door: Stefan Veenenberg
In deze fotoreportage de nieuwe VDL-Berkhof Ambassadors uit de 4100-serie die sinds kort in de provincie Utrecht rijden. Deze wagens rijden inmiddels op de lijnen 41, 43 (geëxploiteerd door Wijk bij Duurstede) en 180 (geëxploiteerd door o.a. Oudewater). De nieuwe Ambassadors hebben een EEV-motor en een ruimer interieur met comfortabelere banken. Ook de achterzijde is licht gemodificeerd naar voorbeeld van de Brabantse Ambassadors. Over niet al te lange tijd zullen ook de gele Ambassadors instromen. Deze gaan rijden in opdracht van het Bestuur Regio Utrecht.
Al een tijdje is bekend dat de MAN Lion's City's 8829-8882 verhuizen naar Noord-Holland.
De Den Oudstens zullen afgevoerd worden. Waar de VDL-Berkhof Ambassadors (met Euro III-motor) en de Mercedes-Benz Citaro's is nog even afwachten.
http://www.zeeuwse-ovbussen.nl.nu/quote:Hier de Connexxion 888, MAN A78 Lion City (Diesel) Bouwjaar 2006.
Deze bussen uit de serie 8853 t/m 8882 komen ook naar Zeeland en gaan rijden vanuit de stalling Haamstede en st'Maartensdijk.
Dus dan rijden er alleen nog maar lagevloers bussen rond in Zeeland.
Dat was ook een eis van de Provincie Zeeland bij de laatste aanbesteding.
Wat maakt t uit, ik mag posten waarover ik wil posten in deze topic en jij hebt het niet voor het zeggen hier dus laat me niet nog een keer zo'n uitspraak horen okquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
Het is hier geen GVB-topic, Flash
praat geen poep, jij bent ook geen TS, slechts de opener van deel 15. en het is niet zo dat je enige rechten kunt ontlenen van het TS-zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 18:12 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Wat maakt t uit, ik mag posten waarover ik wil posten in deze topic en jij hebt het niet voor het zeggen hier dus laat me niet nog een keer zo'n uitspraak horen ok![]()
Dreigen is nergens voor nodigquote:Op maandag 3 november 2008 18:12 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Wat maakt t uit, ik mag posten waarover ik wil posten in deze topic en jij hebt het niet voor het zeggen hier dus laat me niet nog een keer zo'n uitspraak horen ok![]()
Koest Fido. Af!quote:Op maandag 3 november 2008 18:21 schreef Alexxxxx het volgende:
En ik heb het wel voor het zeggen hier.
We gaan niet schelden hequote:Op dinsdag 4 november 2008 08:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Oprottuh dj-flash, irritant kut-persoon!
:'Dquote:Op dinsdag 4 november 2008 10:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Bwhehe, loser!
Dan zijn er ook nog de Gooise Mannekes, XX 8729-8791. Worden die ook vervangen?quote:Op zondag 2 november 2008 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is volgens mij niet Noord-Holland, maar Fryslân
Die Gooise en Utrechtse bussen zijn anders van dezelfde datum. Blijkbaar was concessie niet dequote:Op dinsdag 4 november 2008 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
De concessie in het gooi loopt nog wel even door, dus die bussen kunnen daar nog wel blijven denk ik.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
Utrecht kende en kent nog meerdere concessies. Utrecht wil deze gezamenlijk aanbesteden in 2011. Voor de periode 2009-2011 was een tussentijdse concessie in enkele gebieden noodzakelijk. xx heeft die gewonnen.
Niet echt, zij 't dat Utrecht de eisen nu fors heeft opgeschroefd.quote:Hiervoor waren nieuwe bussen nodig,
Dat is nu. Da's nog steeds geen verklaring voor die 3 jaar oude MAN's.quote:maar xx leaset deze nu, zoals met de provincie afgesproken. Mocht de vervoerder veranderen, dan gaan de bussen mee over. Dit geldt in ieder geval voor de bussen met de nummers 3159-3289. Deze zijn begroot om 11 jaar mee te gaan.
Datzelfde zou dus ook voor de Gooise bussen kunnen gelden.quote:Over de overige bussen weet ik verder niets. Ik kan wel gaan gokken op de richting waar het in kan gaan en dat is dat xx alle bussen voorzien wil hebben van een EEV motor om zo geen onderscheid te hoeven maken tussen de bussen.
Andere bussen? Welke 'andere' bussen.quote:Die MAN's voldoen niet aan die eis. De koop van de andere bussen was al geregeld,
Wat vervingen die Lion's City dan, 3 jaar geleden.quote:omdat de Alliances er erg snel uit gaan en vervangen worden door amba's.
Met rolstoel lift! En geen bagage rekken! En sprietjes op 't dak.quote:De deelserie 4280-4297 bij xx zal trouwens gaan bestaan uit Integro's.
Vreemd dat de kentekens al in de bus liggen maar nog niet bekend zijn bij de RDW.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:51 schreef BeefRWijker het volgende:
[.nieuwe Integro's.]
Met rolstoel lift! En geen bagage rekken!
Dingen zien er trouwens niet uit. Lijken steeds meer op een O408 dan minder.
De airco achterop maakt voor mij de Integro tot wat die is. Dit is niks.
Werken ze daar nog met kladblokjes dan.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:59 schreef Alexxxxx het volgende:
rdw site is niet real-time. paar dagen geduld
Aldus Jeroen Divendal op busfoto.nlquote:Alkmaar
Inmiddels stikt het hier van de Citaro's en ik moet zeggen het zijn toch fijne bussen om naar te kijken.
Volgens een chauffeur hebben ze maar één nadeel en dat is dat de deuren heel langzaam sluiten.
Je kunt de Citaro's op bijna alle lijnen aantreffen zelfs op scholierenlijn 655.
Er zijn nu drie Citaro's met het opschrift MAXX stadsbus Alkmaar, ook deze rijden soms op de streekdienst.
Voor de Ambassador haters is het nu de tijd om naar Alkmaar te gaan aangezien alleen de korte serie hier aanwezig is. De 18xx en 51xx serie staan voor aanpassing in Nijmegen. Verder is het wachten op de eerste gelede Citaro. De ProCity in deze reportage reed niet op dienst al doet de film dat wel vermoeden.
Tot de volgende keer hou u op de hoogte als er wat verandert.
[]quote:Harry van Gelder
AMSTERDAM - Het Franse vervoerbedrijf Transdev heeft een jaar na de koop een coup gepleegd bij busbedrijf Connexxion. Vrijwel de gehele top van het busbedrijf wordt door de Fransen op straat gezet, zeggen ingewijden. Dat geldt zowel voor topman Peter Kortenhorst, tweede man Frank Janssen als voor operationeel directeur Jan Willem van de Wetering.
Bron: De Telegraafquote:Het Franse Transdev kocht vorig jaar twee derde van de aandelen van Connexxion van de Nederlandse staat. Toenmalig minister Zalm zei bij de verkoop in de Tweede Kamer dat het Nederlandse Connexxion beslist geen filiaal zou worden van het Franse vervoerbedrijf. „Maar dat is wat er nu precies wel gebeurt”, zegt een bron die dicht bij de top zit. De bron spreekt van een „drama”.
opvallend dat ze nu nog met hogevloers bussen komen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:51 schreef BeefRWijker het volgende:
Met rolstoel lift! En geen bagage rekken!
Dingen zien er trouwens niet uit. Lijken steeds meer op een O408 dan minder.
De airco achterop maakt voor mij de Integro tot wat die is. Dit is niks.
daar past meer vering onderquote:Op woensdag 5 november 2008 11:09 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
opvallend dat ze nu nog met hogevloers bussen komen.
moet ook wel, want persoonlijk vind ik een integro alleen lekker rijden als interliner en dan is een beetje comfort wel gewenst.quote:daar past meer vering onder
laagsvloerse rommel heeft geen vering :wquote:Op woensdag 5 november 2008 11:47 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
moet ook wel, want persoonlijk vind ik een integro alleen lekker rijden als interliner en dan is een beeetje comfort wel gewenst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |