De 8130 reed net op lijn 4! (Vorige week trouwens ook)quote:Op donderdag 4 december 2008 01:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Op de buitenlijnen zijn ze wel geschikt, maar er zal zo een wagen ingedeeld worden op bijv. lijn 4.
Sinds ik deze tekening zag: LINKquote:Op donderdag 4 december 2008 01:45 schreef Ofyles2 het volgende:
En sinds wanneer zijn gelede bussen 16,5 meter lang?
Neen, dat zijn geen oude Hermes-bussen, maar oude Connexxionbussen. De eerste twee hermes bussen worden nu bestickerd bij een bedrijf op Utrecht Lage Weide.quote:Op donderdag 4 december 2008 01:45 schreef Blup het volgende:
Die rijden al, bestickerd en wel. Ik zie ze vooral op de lijn richting de Meern.
En "what if"?quote:Op donderdag 4 december 2008 01:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nog even een technische vraag: hebben de BRU-Amba's ook een Voith-versnellingsbak?
Want?quote:Overigens vind ik het niet kunnen dat er steeds meer Amba's naar GVU verkassen. De bussen zijn wel lagevloers, maar ze zijn niet geschikt voor het stadsverkeer in middelgrote steden.
quote:Op de buitenlijnen zijn ze wel geschikt, maar er zal zo een wagen ingedeeld worden op bijv. lijn 4.
Sinds wanneer niet? Bussen worden wel vaker in 'afwijkende' lengtes aangeboden.quote:En sinds wanneer zijn gelede bussen 16,5 meter lang?
Daar staat overigens 17 meter (1682 cm).quote:Op donderdag 4 december 2008 14:40 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
De 8130 reed net op lijn 4! (Vorige week trouwens ook)
[..]
Sinds ik deze tekening zag: LINK
quote:[..]
Neen, dat zijn geen oude Hermes-bussen, maar oude Connexxion bussen. De eerste twee Hermes bussen worden nu bestickerd bij een bedrijf op Utrecht Lage Weide. LINK
Over de versnellingsbakken: Ik zit ook op een ander forum waar men er nog niet over uit is of de BRU-Amba's een Voith 4-bak of een ZF 6-bak hebben. Het enige dat ik zeker weet is dat de bussen meer vermogen en koppel hebben en daardoor sneller uit de startblokken schieten.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:57 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En "what if"?
[..]
Want?
[..]
[..]
Sinds wanneer niet? Bussen worden wel vaker in 'afwijkende' lengtes aangeboden.
quote:Op donderdag 4 december 2008 18:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Over de versnellingsbakken: Ik zit ook op een ander forum waar men er nog niet over uit is of de BRU-Amba's een Voith 4-bak of een ZF 6-bak hebben. Het enige dat ik zeker weet is dat
"de bussen"?quote:de bussen
Zoiets?quote:meer vermogen en koppel hebben en daardoor sneller uit de startblokken schieten.
Over die gelede aardgasbussen: de stad Wilhelmshaven had ook een serie gelede bussen (van het merk Neoplan) die 16,5 meter lang was.
Zoals dit bvb ook een uiterst vreemd gezicht is, dat afgekorte bakkie dat er achteraan bungelt?quote:
Het blijft wel een vreemd gezicht.
De fabrikant van die Fryskers, of eigenlijk Procities, is wel degelijk VDL-Jonckheere (zie ook de ADV-lijst). het chassis is VDL-Jonckheere, carrosserie VDL Berkhof. Door te zoeken op Jonckheer krijg je de resultaten "+e" er ook bij.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
Zeg Maurits, wanneer ga je die Berkhof Jonckheer's nu eens aanpassen?
Als je zoekt op "Berkhof Jonckheer" krijg je d'r maar een paar van de Amsterdamse vloot met als bijvangst
meer Frysker's dan Jonckheer's terwijl die Fryskers niks met Jonckheer's of Jonckheere te maken hebben.
Het is een ontwerp van Kusters, geholpen door Jonckheere, (voornamelijk) gebouwd door Berkhof.
, netquote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
Ook worden er maar twee Jonckheer's van Novio gevonden. Als ik het goed begrepen heb moet er ook
een derde vervoerder zijn die Jonckheer's heeft maar die heb ik nog niet op busfoto kunnen ontdekken.
Ook onder SB250 (chassis) duiken niet meer Jonckheer's op en slechts 2 Novio Berkhof Premiers.
Van die Berkhof Premiers (niet te verwarren met Berkhof 2000NL met Premier kop) zijn er ook veel meer.
Tsja, toch hebben de resultaten (op 4 na, inmiddels verwijderd) toch allemaal met Jonckheere te maken.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
Ook als je op zoek gaat naar "Jonckheere" touringcars heb je een enorme bijvangst van bussen en busjes
die totaal niks met de Jonckheere touringcars te maken hebben.
Wordt ooit bijgewerkt...quote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=B96
Met betrekking tot Alliance B96 kwam ik er onlangs een aantal Arriva B95 tegen.
Aangepast. Heb ook gelijk wat B93--en van Hermes, nNovio en Connexxion toegevoegdquote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=B93
HTM112 en HTM675 zijn geen B93's maar een B96 en een B95
Aangepastquote:Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-22507
fout kenteken ingevoerd.
quote:Veolia Transport Brabant: geen halte maar HALT voor vuurwerk
4-12-2008
Op lijn 132 worden chauffeurs van Veolia Transport Brabant geconfronteerd met kopers van vuurwerk dat in grote omvang in Baarle Hertog is ingeslagen. Deze kopers hebben blijkbaar geen idee hoezeer ze de veiligheid van anderen daarmee in gevaar brengen.
Afgelopen weekeinde is een aantal reizigers om die reden uit de bus verwijderd. Het in bezit hebben van vuurwerk is verboden. In de week voor oud en nieuw is slechts een persoonlijke gebruiksvoorraad van in Nederland goedgekeurd vuurwerk toegestaan.
Personeel van Veolia Transport ziet strikt toe op de handhaving van de regels. Overtreders worden aangegeven bij justitie. Omdat alle bussen van Veolia Transport Brabant zijn uitgerust met camera’s kunnen ook beelden van overtreders aan de politie ter beschikking worden gesteld.
Ziet er redelijk 'normaal' uit, vergeleken met die Duvedec.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:53 schreef Ofyles2 het volgende:
@BeefRWijker: Nee het was de Neoplan N4018/3, een afgeleide van de Neoplan N4021/3:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 december 2008 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
evm, die duvedec is ook normaal hoor.
Net andersom, niet scheef genoeg.quote:Dat het iets minder lijkt, komt door het scheve camerastandpunt,
quote:Op donderdag 4 december 2008 19:21 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
De fabrikant van die Fryskers, of eigenlijk Procities, is wel degelijk VDL-Jonckheere
Wat ADV lijst? Hoezo ADV lijst? Google weet nergens van.quote:(zie ook de ADV-lijst).
Al zou dat zo zijn dan nog is dat niet de fabrikant.quote:het chassis is VDL-Jonckheere,
quote:carrosserie VDL Berkhof.
Wat dus goed klote is.quote:Door te zoeken op Jonckheer krijg je de resultaten "+e" er ook bij.
Stuk beter zo, waarvoor dank.quote:[..]
Hermes (inmiddels toegevoegd), net zoals extra informatie bij de GVB Jonckheeren
* BeefRWijker zag trouwens ook nog 2 keer Jonkheere, zonder ckquote:[..]
Tsja, toch hebben de resultaten (op 4 na, inmiddels verwijderd) toch allemaal met Jonckheere te maken.
En worden chassis niet bij VDL Bus International gemaakt en zoniet dan heeft 't dingquote:Op donderdag 4 december 2008 20:49 schreef Alexxxxx het volgende:
De Fryskers zijn toch helemaal in Heerenveen gebouwd? VW T5 aandrijfkop rolde de fabriek binnen, Pro City rolt er weer uit, zie het topic op BuzzyBee?
quote:Connexxion
Omdat het Franse moederbedrijf Transdev, dat tweederde van de aandelen in handen heeft
van Connexxion, niet tevreden is over de bedrijfsresultaten worden de meeste topmensen de laan
uit gestuurd.
Anderen degraderen in functie. Onder de vertrekkers behoort ook Peter Kortenhorst, voorzitter
van de raad van bestuur.
Connexxion heeft enkele concessies in Nederland verloren aan concurrenten, zoals Haaglanden
aan Veolia en Rotterdam aan Qbuzz. Dat was een tegenvaller voor Transdev, dat bijna een kwart
miljard betaalde voor de aandelen.
Als grootaandeelhouder met een derde van de aandelen heeft de Overheid in de persoon van
Wouter Bos, die bij de nieuwe Staatsbank Fortis ook bonussen heeft ingetrokken, de contractueel
vastgelegde vertrekpremie van Kortenhorst en consorten nietig verklaard. Terwijl de duizenden
chauffeurs voor een paar euro per uur hun rondjes rijden, liet Kortenhorst een vertrekbonus van
een miljoen euro vastleggen.
Het gaat in Alkmaar ook al niet best. Men heeft daar 't vertrouwen opgezegd in de manager aldaar.quote:Ook de eigen werknemers zijn niet tevreden over hun bedrijf. In het gehele land zijn er spanningen
tussen het rijdend en leidend personeel. De chauffeurs eisen een sterke verbetering van de ver-
houdingen tussen beide partijen. Ook wil men dat de sociale veiligheid in de bus wordt verbeterd.
Connexxion in Arnhem loopt hierin voorop. Daar is onlangs al een korte werkonderbreking geweest
en men dreigt met meer acties.
quote:[.]
Op 1 november 2008 stonden opgelegd op het voormalige stallingsterrein van Connexxion:
2067 (Hermes), 2419, 2434, 2436, 2450, 2462, 2472, 2475, 2484, 2487, 2488, 2489,
2493, 2547, 2554, 2572, 2579, 2580-2583, 2588, 2616, 2620, 2637, 2638, 2672, 2897,
8022, 8062, 8067, 8069, 8070, 8071, 8075 en 8079.
De 8000-en waren geheel wit. Een deel van de andere afgevoerde wagens staat bij de oude
vestiging in Hoofddorp, vanuit de trein te zien bij vertrek uit de plaats richting Leiden aan de westzijde.
Ook opgelegd zijn de 1205, 2815 en de lagevloeralliances in Amersfoort uit de 2800-serie, m.u.v. de
2867 en 2880.
Hoe zit 't eigenlijk met de(ze) bussen voor NH-Noord en Noord-en-ZuidWest Fryslân, Maurits?quote:De 8800-en in Utrecht zijn daar door de komst van de geel/grijze Ambassadors overbodig
en gaan naar Zeeland toe.
Als eerste bus ging de 8856 midden november naar Middelburg toe om de chauffeurs te laten wennen
aan het materieel.
Weet iemand toevallig waar de Integro 2908 gebleven is die een week later bij Wommels in een sloot is gecrasht?quote:De op 19 juli 2008 bijna volledig uitgebrande Citaro 9110 staat in twee delen bij Evobus in Nijkerk.
Dat was waarschijnlijk te wijten aan de zijwaartse botsing, niet de frontale.quote:Op 17 oktober kwam de 3823 in botsing met een tram van lijn 5 in Amstelveen, waarna de bus
inreed op een gebouw. Naast de bij dit soort aanrijdingen "gebruikelijke" frontschade was het opvallend
dat een aantal stoelen was losgeschoten en los in de bus lagen.
quote:[.]
In de concessie Noord-Holland Noord zijn onder meer de volgende wijzigingen aanstaande:
- Materieel: bijna alle oude bussen gaan hier weg. De van Stadsvervoer Nederland afkomstige bussen gaan rijden vanuit Alkmaar (5101-5120) en Hoorn (5121-5131). Vanuit Alkmaar (gaan verder) rijden:4x Procity (ex Frysker),
Gelede RegioLiners in ZuidTangent kleurenquote:Regionet-Citaro's 9248-9253,
Waar zijn de Citaro's voor de streek?quote:Stadsdienst-Citaro's 3290-3295, 3314-3325,
Daar schijnt er 1 van weg te gaan en mogelijk een 2900 voor terug te komen.quote:Qliners 5612-5615.
Zijn dat die witte? Wat gaan die precies doen, dat ze wit zijn?quote:Vanuit Hoorn worden dit ook 4 Fryskers, Citaro's 3296-3306 en
vanuit Den Helder Citaro's 3307-3313 en de van Hermes afkomstige 1839-1840 en 1853-1856.
Op Texel gaan de 1857-1860 rijden. Verder moeten over de stallingen nog 7 Procity's worden verdeeld.
[.]
[.]
[.]
[.]
Met ingang van 14 december gaat Connexxion rijden op een groot aantal concessies.
Voor deze concessies heeft Connexxion met dochter Hermes 572 nieuwe bussen besteld.
Hoewel de nieuwe bussen nog niet geheel zijn afgeleverd, volgt hieronder een overzicht van
nieuwe bussen. Zie hiervoor ook het kopje Hermes.
2956 - 2987 (32), MAN Lion's City A21 CNG; voor Midden-Zeeland
quote:3159 - 3289 (131), VDL Berkhof Ambassador ALE 120; geel/grijs voor BRU Utrecht
3290 - 3325 (36), Mercedes-Benz Citaro O530; voor Noord-Holland Noord (stadsdiensten)
4134 - 4229 (96), VDL Berkhof Ambassador ALE 120; voor Provincie Utrecht
4230 - 4253 (24), VDL Berkhof Ambassador ALE 120; voor Provincie Utrecht (stadsdienst Amersfoort)
4254 - 4277 (24), VDL Berkhof Ambassador ALE 120; voor Provincie Utrecht (lager dan 3 meter; geschikt voor tunneltje bij Veenendaal (lijn 80))
Ook wit, neem ik aan?quote:4280 - 4297 (18), Mercedes-Benz Integro; voor Provincie Utrecht (worden waarschijnlijk verdeeld onder pachters)
4300 - 4311 (12), Volvo 8700BLE; voor Provincie Utrecht (14,5 meter, waarschijnlijk voor inzet op lijn 150 Breukelen - Uithoorn)
quote:9228 - 9238 (12), Mercedes-Benz Citaro Geleed O530G; geel/grijs voor BRU Utrecht
9248 - 9253 (6), Mercedes-Benz Citaro Geleed O530G; Zuidtangent-kleuren voor Noord-Holland Noord (Regionet)
9254 - 9263 (6), Mercedes-Benz Citaro Geleed O530G; voor Provincie Utrecht
Of zijn dit die witte.quote:9264 - 9274 (11), MAN Lion's City Geleed A23 CNG; voor Midden-Zeeland
quote:[.]
quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
En jij zat zo te zien op lijn 70
Ik meende toch dat die MAN-bussen naar Fryslan kwamen?quote:Op vrijdag 5 december 2008 02:13 schreef BeefRWijker het volgende:
Hoe zit 't eigenlijk met de(ze) bussen voor NH-Noord en Noord-en-ZuidWest Fryslân, Maurits?
[..]
Ik neem aan dat dit niet de bewuste gelede Citaro voor Fryslân op 350 is.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:51 schreef Gnittoo het volgende:
gisteren gespot in leeuwarden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij denkt dat dat ritje vanuit Duitsland of Frankrijk of waar ze ook vandaan mogen komen niet genoeg was?quote:Op vrijdag 5 december 2008 18:01 schreef Ofyles2 het volgende:
De gelede Citaro's moeten natuurlijk ingereden worden.
'k Snap zowiezo niet waarom je met die dingen op Qliner 350 zou willen rijden.quote:
Op lijn 160 heb je afgezien van de N248(?) weinig plekken waar de chauffeur de snelheidsmeter naar de 80 kan krikken.
Wel in overtreding, maar de Citaro's zijn desondanks ook begrensd op 100 km/h. Al zag ik de snelheidsmeter nooit verder klimmen dan 95.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:36 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat ritje vanuit Duitsland of Frankrijk of waar ze ook vandaan mogen komen niet genoeg was?
[..]
'k Snap zowiezo niet waarom je met die dingen op Qliner 350 zou willen rijden.
350 en 351 zijn zo uitgelegd dat je op sommige stukken 100 moet rijden om de dienstregeling op tijd te rijden.
Met die Citaro's ben je dan dus mooi in overtreding.
Jup, hoe zou je anders in overtreding kunnen zijn, hè.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wel in overtreding, maar de Citaro's zijn desondanks ook begrensd op 100 km/h.
quote:Al zag ik de snelheidsmeter nooit verder klimmen dan 95.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
vandaag een sjoof die even de remmetjes van een integro op de proef stelde :|
Zat ie zo vol dan?quote:allerlij bagage schoof met hoge snelheid door het middenpad
quote:gok dat een remming vanaf 100km/h geweest is naar een km of 20 :|
dat was vanmiddag op heerenveen ook al zoquote:Op vrijdag 5 december 2008 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag eens een keer met lijn 95 mogen reizen. Meteen een 2600 Alliance getroffen
De 28 liet op de Oostergoweg in Leeuwarden meteen maar even een blups passagiers staan, omdat ze en niet goed aangaven mee te willen en de bus al vrij vol was
schijnt dat er slechts 1 trein is uitgevallen richting leeuwarden :pquote:Op vrijdag 5 december 2008 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
vandaar dat er te veel ICM in Leeuwarden stond
hebben de busperronen daar cijfers? ( nja buiten de stadsdienst delen om? )quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
't zal wel. Ben vanmiddag maar 2 minuten op het station in Leeuwarden geweest en dat was lopend van treinperron 8 naar bussenperron 7
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |