abonnement Unibet Coolblue
pi_63755649
quote:
Op donderdag 4 december 2008 01:45 schreef Ofyles2 het volgende:
Op de buitenlijnen zijn ze wel geschikt, maar er zal zo een wagen ingedeeld worden op bijv. lijn 4.
De 8130 reed net op lijn 4! (Vorige week trouwens ook)
quote:
Op donderdag 4 december 2008 01:45 schreef Ofyles2 het volgende:
En sinds wanneer zijn gelede bussen 16,5 meter lang?
Sinds ik deze tekening zag: LINK
quote:
Op donderdag 4 december 2008 01:45 schreef Blup het volgende:
Die rijden al, bestickerd en wel. Ik zie ze vooral op de lijn richting de Meern.
Neen, dat zijn geen oude Hermes-bussen, maar oude Connexxionbussen. De eerste twee hermes bussen worden nu bestickerd bij een bedrijf op Utrecht Lage Weide.
LINK

[ Bericht 1% gewijzigd door Alexxxxx op 04-12-2008 16:15:00 (link gefixt) ]
pi_63757760
quote:
Op donderdag 4 december 2008 01:45 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nog even een technische vraag: hebben de BRU-Amba's ook een Voith-versnellingsbak?
En "what if"?
quote:
Overigens vind ik het niet kunnen dat er steeds meer Amba's naar GVU verkassen. De bussen zijn wel lagevloers, maar ze zijn niet geschikt voor het stadsverkeer in middelgrote steden.
Want?
quote:
Op de buitenlijnen zijn ze wel geschikt, maar er zal zo een wagen ingedeeld worden op bijv. lijn 4.
quote:
En sinds wanneer zijn gelede bussen 16,5 meter lang?
Sinds wanneer niet? Bussen worden wel vaker in 'afwijkende' lengtes aangeboden.
Beef R. Wijker
pi_63758775
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:40 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

De 8130 reed net op lijn 4! (Vorige week trouwens ook)
[..]

Sinds ik deze tekening zag: LINK
Daar staat overigens 17 meter (1682 cm).
Op de tekening is overigens niet te zien waar ie die ruime meter dan wel mist en
bij MAN in de folder is een kortere versie ook al niet bekend, wel een 75 cm langere.
quote:
[..]

Neen, dat zijn geen oude Hermes-bussen, maar oude Connexxion bussen. De eerste twee Hermes bussen worden nu bestickerd bij een bedrijf op Utrecht Lage Weide. LINK


[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 04-12-2008 16:59:56 ]
Beef R. Wijker
pi_63760328
Zeg Maurits, wanneer ga je die Berkhof Jonckheer's nu eens aanpassen?

Als je zoekt op "Berkhof Jonckheer" krijg je d'r maar een paar van de Amsterdamse vloot met als bijvangst
meer Frysker's dan Jonckheer's terwijl die Fryskers niks met Jonckheer's of Jonckheere te maken hebben.
Het is een ontwerp van Kusters, geholpen door Jonckheere, (voornamelijk) gebouwd door Berkhof.

Ook worden er maar twee Jonckheer's van Novio gevonden. Als ik het goed begrepen heb moet er ook
een derde vervoerder zijn die Jonckheer's heeft maar die heb ik nog niet op busfoto kunnen ontdekken.
Ook onder SB250 (chassis) duiken niet meer Jonckheer's op en slechts 2 Novio Berkhof Premiers.
Van die Berkhof Premiers (niet te verwarren met Berkhof 2000NL met Premier kop) zijn er ook veel meer.

Ook als je op zoek gaat naar "Jonckheere" touringcars heb je een enorme bijvangst van bussen en busjes
die totaal niks met de Jonckheere touringcars te maken hebben.

Verder nog:

http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=B96
Met betrekking tot Alliance B96 kwam ik er onlangs een aantal Arriva B95 tegen.

http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=B93
HTM112 en HTM675 zijn geen B93's maar een B96 en een B95

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-22507
fout kenteken ingevoerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 04-12-2008 18:10:33 ]
Beef R. Wijker
  donderdag 4 december 2008 @ 18:01:34 #205
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63760804
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:57 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

En "what if"?
[..]

Want?
[..]


[..]

Sinds wanneer niet? Bussen worden wel vaker in 'afwijkende' lengtes aangeboden.
Over de versnellingsbakken: Ik zit ook op een ander forum waar men er nog niet over uit is of de BRU-Amba's een Voith 4-bak of een ZF 6-bak hebben. Het enige dat ik zeker weet is dat de bussen meer vermogen en koppel hebben en daardoor sneller uit de startblokken schieten.

Over die gelede aardgasbussen: de stad Wilhelmshaven had ook een serie gelede bussen (van het merk Neoplan) die 16,5 meter lang was. Het blijft wel een vreemd gezicht.
pi_63761177
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Over de versnellingsbakken: Ik zit ook op een ander forum waar men er nog niet over uit is of de BRU-Amba's een Voith 4-bak of een ZF 6-bak hebben. Het enige dat ik zeker weet is dat
quote:
de bussen
"de bussen"?
quote:
meer vermogen en koppel hebben en daardoor sneller uit de startblokken schieten.

Over die gelede aardgasbussen: de stad Wilhelmshaven had ook een serie gelede bussen (van het merk Neoplan) die 16,5 meter lang was.
Zoiets?


De Centroliners zijn gebaseerd op de Lion's City, wat verder dan ook een "Lion's City" precies mag zijn.
quote:

Het blijft wel een vreemd gezicht.
Zoals dit bvb ook een uiterst vreemd gezicht is, dat afgekorte bakkie dat er achteraan bungelt?



[ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 04-12-2008 22:53:48 ]
Beef R. Wijker
  donderdag 4 december 2008 @ 18:26:33 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63761322
Neen, dank u. Wat een gedrocht.
pi_63762619
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
Zeg Maurits, wanneer ga je die Berkhof Jonckheer's nu eens aanpassen?

Als je zoekt op "Berkhof Jonckheer" krijg je d'r maar een paar van de Amsterdamse vloot met als bijvangst
meer Frysker's dan Jonckheer's terwijl die Fryskers niks met Jonckheer's of Jonckheere te maken hebben.
Het is een ontwerp van Kusters, geholpen door Jonckheere, (voornamelijk) gebouwd door Berkhof.
De fabrikant van die Fryskers, of eigenlijk Procities, is wel degelijk VDL-Jonckheere (zie ook de ADV-lijst). het chassis is VDL-Jonckheere, carrosserie VDL Berkhof. Door te zoeken op Jonckheer krijg je de resultaten "+e" er ook bij.
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:

Ook worden er maar twee Jonckheer's van Novio gevonden. Als ik het goed begrepen heb moet er ook
een derde vervoerder zijn die Jonckheer's heeft maar die heb ik nog niet op busfoto kunnen ontdekken.
Ook onder SB250 (chassis) duiken niet meer Jonckheer's op en slechts 2 Novio Berkhof Premiers.
Van die Berkhof Premiers (niet te verwarren met Berkhof 2000NL met Premier kop) zijn er ook veel meer.
, net
Hermes (inmiddels toegevoegd), net zoals extra informatie bij de GVB Jonckheeren
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
Ook als je op zoek gaat naar "Jonckheere" touringcars heb je een enorme bijvangst van bussen en busjes
die totaal niks met de Jonckheere touringcars te maken hebben.
Tsja, toch hebben de resultaten (op 4 na, inmiddels verwijderd) toch allemaal met Jonckheere te maken.

Verder nog:
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=B96
Met betrekking tot Alliance B96 kwam ik er onlangs een aantal Arriva B95 tegen.
Wordt ooit bijgewerkt...
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=B93
HTM112 en HTM675 zijn geen B93's maar een B96 en een B95
Aangepast. Heb ook gelijk wat B93--en van Hermes, nNovio en Connexxion toegevoegd
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:40 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-22507
fout kenteken ingevoerd.
Aangepast


[/quote]
pi_63762782
Voor de liefhebbers: Vanwege de nieuwe concessie die 14 december ingaat in de regio Eindhoven heeft de Hermes als actie die dag gratis bussen in de nieuwe Hermes regio, meer info zie hier. Er zijn diverse dingen te doen in de buurt, o.a. staan er een aantal antieke bussen tentoongesteld op Eindhoven Airport.

Omdat de BBA uit Brabant gaat verdwijnen, rijden ze de 13e enkele ritten met 'n oldtimer, als laatste rit om iets na middernacht naar Bladel, zie hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door zjosken op 04-12-2008 19:43:08 ]
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
  donderdag 4 december 2008 @ 19:51:26 #210
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63763414
Kredietcrisis treft ook vuurwerkkopers:
quote:
Veolia Transport Brabant: geen halte maar HALT voor vuurwerk

4-12-2008


Op lijn 132 worden chauffeurs van Veolia Transport Brabant geconfronteerd met kopers van vuurwerk dat in grote omvang in Baarle Hertog is ingeslagen. Deze kopers hebben blijkbaar geen idee hoezeer ze de veiligheid van anderen daarmee in gevaar brengen.


Afgelopen weekeinde is een aantal reizigers om die reden uit de bus verwijderd. Het in bezit hebben van vuurwerk is verboden. In de week voor oud en nieuw is slechts een persoonlijke gebruiksvoorraad van in Nederland goedgekeurd vuurwerk toegestaan.

Personeel van Veolia Transport ziet strikt toe op de handhaving van de regels. Overtreders worden aangegeven bij justitie. Omdat alle bussen van Veolia Transport Brabant zijn uitgerust met camera’s kunnen ook beelden van overtreders aan de politie ter beschikking worden gesteld.
  donderdag 4 december 2008 @ 19:53:19 #211
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63763476
@BeefRWijker: Nee het was de Neoplan N4018/3, een afgeleide van de Neoplan N4021/3:

pi_63764932
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:53 schreef Ofyles2 het volgende:
@BeefRWijker: Nee het was de Neoplan N4018/3, een afgeleide van de Neoplan N4021/3:

[ afbeelding ]
Ziet er redelijk 'normaal' uit, vergeleken met die Duvedec.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 december 2008 @ 20:46:17 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63765081
evm, die duvedec is ook normaal hoor. Dat het iets minder lijkt, komt door het scheve camerastandpunt, dat de bus niet recht staat en dat de weg daar niet recht is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63765157
De Fryskers zijn toch helemaal in Heerenveen gebouwd? VW T5 aandrijfkop rolde de fabriek binnen, Pro City rolt er weer uit, zie het topic op BuzzyBee?
pi_63766319
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
evm, die duvedec is ook normaal hoor.
quote:
Dat het iets minder lijkt, komt door het scheve camerastandpunt,
Net andersom, niet scheef genoeg.
Omdat de laatse meter van die bus is afgeschuind verdwijnt ie uit beeld en
lijkt 't net alsof de achteras vlak voor de achterbumper is gepositioneerd.


Beef R. Wijker
pi_63767810
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:21 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

De fabrikant van die Fryskers, of eigenlijk Procities, is wel degelijk VDL-Jonckheere
quote:
(zie ook de ADV-lijst).
Wat ADV lijst? Hoezo ADV lijst? Google weet nergens van.
quote:
het chassis is VDL-Jonckheere,
Al zou dat zo zijn dan nog is dat niet de fabrikant.
quote:
carrosserie VDL Berkhof.
quote:
Door te zoeken op Jonckheer krijg je de resultaten "+e" er ook bij.
Wat dus goed klote is.
quote:
[..]
Hermes (inmiddels toegevoegd), net zoals extra informatie bij de GVB Jonckheeren
Stuk beter zo, waarvoor dank.
quote:
[..]

Tsja, toch hebben de resultaten (op 4 na, inmiddels verwijderd) toch allemaal met Jonckheere te maken.
* BeefRWijker zag trouwens ook nog 2 keer Jonkheere, zonder ck

Maar niet wat de gemiddelde zoeker wil. "t Is jammer dat jouw zoekfunctie geen resultaten kan uitsluiten
zoals bijvoorbeeld bij Google waar je kan zoeken op +Jonckheer -Jonckheere of desnoods "Jonckheer".

Wat ook verschrikkelijk irritant is, is dat de default zoekcriteria telkens terugkeren incl. een leeg zoekveld
zodat je elke keer weer opnieuw alles moet invullen en afvinken als je zoekactie niet geslaagd is of als je
een iets aangepaste actie wilt doen. Dat foto'tje als achtergrond maakt 't er ook al niet beter op.

Verder ben ik blij dat je die copy-paste beveiliging d'r af hebt gedonderd, die hielp toch niet en irriteerde
alleen maar de mensen die jouw site aan de publiciiteit helpen, zoals in dit forum.

De problemen dat een pagina van thumbnails na verloop van tijd naar de verkeerde foto's gaat verwijzen
(steeds dezelfde, van een eerdere pagina met thumbnails) bestaan evenwel nog steeds.

Dan hier nog een paar series:

Berkhof Premier SB250, 3 stuks gevonden
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=Premier+SB250
Novio 1376-1386 en Connexxion 1375-1386 vallen hier ook onder.
(Novio 1396 is Novio 1386)

Berkhof Premier 2000NL, 1 stuks gevonden.
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=Premier+2000NL
geheel Connexxion 2352 - 2401 en Connexxion 2130 - 2151 (compleet) vallen hier ook onder

Van de Arriva B95's zie ik alleen nog 1295 en 2199 als B96 verkeerd staan.

[ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 06-12-2008 00:52:58 ]
Beef R. Wijker
pi_63770806
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:49 schreef Alexxxxx het volgende:
De Fryskers zijn toch helemaal in Heerenveen gebouwd? VW T5 aandrijfkop rolde de fabriek binnen, Pro City rolt er weer uit, zie het topic op BuzzyBee?
En worden chassis niet bij VDL Bus International gemaakt en zoniet dan heeft 't ding
een integraal chassis en hoort 't bij de carrosserie, die dus in Heerenveen is gebouwd.
Als het chassis uit Belgie komt dan is het van de zotte dat de Kop er daar niet direct op
is gezet maar pas in Heerenveen er aan is gemonteerd. Dat maakt zo heel erg weinig zin.

[ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 05-12-2008 17:38:50 ]
Beef R. Wijker
pi_63773342
Van Busfoto nieuws
quote:
Connexxion

Omdat het Franse moederbedrijf Transdev, dat tweederde van de aandelen in handen heeft
van Connexxion, niet tevreden is over de bedrijfsresultaten worden de meeste topmensen de laan
uit gestuurd.
Anderen degraderen in functie. Onder de vertrekkers behoort ook Peter Kortenhorst, voorzitter
van de raad van bestuur.
Connexxion heeft enkele concessies in Nederland verloren aan concurrenten, zoals Haaglanden
aan Veolia en Rotterdam aan Qbuzz. Dat was een tegenvaller voor Transdev, dat bijna een kwart
miljard betaalde voor de aandelen.
Als grootaandeelhouder met een derde van de aandelen heeft de Overheid in de persoon van
Wouter Bos, die bij de nieuwe Staatsbank Fortis ook bonussen heeft ingetrokken, de contractueel
vastgelegde vertrekpremie van Kortenhorst en consorten nietig verklaard. Terwijl de duizenden
chauffeurs voor een paar euro per uur hun rondjes rijden, liet Kortenhorst een vertrekbonus van
een miljoen euro vastleggen.
quote:
Ook de eigen werknemers zijn niet tevreden over hun bedrijf. In het gehele land zijn er spanningen
tussen het rijdend en leidend personeel. De chauffeurs eisen een sterke verbetering van de ver-
houdingen tussen beide partijen. Ook wil men dat de sociale veiligheid in de bus wordt verbeterd.
Connexxion in Arnhem loopt hierin voorop. Daar is onlangs al een korte werkonderbreking geweest
en men dreigt met meer acties.
Het gaat in Alkmaar ook al niet best. Men heeft daar 't vertrouwen opgezegd in de manager aldaar.
quote:
[.]
Op 1 november 2008 stonden opgelegd op het voormalige stallingsterrein van Connexxion:
2067 (Hermes), 2419, 2434, 2436, 2450, 2462, 2472, 2475, 2484, 2487, 2488, 2489,
2493, 2547, 2554, 2572, 2579, 2580-2583, 2588, 2616, 2620, 2637, 2638, 2672, 2897,
8022, 8062, 8067, 8069, 8070, 8071, 8075 en 8079.
De 8000-en waren geheel wit. Een deel van de andere afgevoerde wagens staat bij de oude
vestiging in Hoofddorp, vanuit de trein te zien bij vertrek uit de plaats richting Leiden aan de westzijde.
Ook opgelegd zijn de 1205, 2815 en de lagevloeralliances in Amersfoort uit de 2800-serie, m.u.v. de
2867 en 2880.
quote:
De 8800-en in Utrecht zijn daar door de komst van de geel/grijze Ambassadors overbodig
en gaan naar Zeeland toe.

Als eerste bus ging de 8856 midden november naar Middelburg toe om de chauffeurs te laten wennen
aan het materieel.
Hoe zit 't eigenlijk met de(ze) bussen voor NH-Noord en Noord-en-ZuidWest Fryslân, Maurits?
quote:
De op 19 juli 2008 bijna volledig uitgebrande Citaro 9110 staat in twee delen bij Evobus in Nijkerk.
Weet iemand toevallig waar de Integro 2908 gebleven is die een week later bij Wommels in een sloot is gecrasht?
quote:
Op 17 oktober kwam de 3823 in botsing met een tram van lijn 5 in Amstelveen, waarna de bus
inreed op een gebouw. Naast de bij dit soort aanrijdingen "gebruikelijke" frontschade was het opvallend
dat een aantal stoelen was losgeschoten en los in de bus lagen.
Dat was waarschijnlijk te wijten aan de zijwaartse botsing, niet de frontale.
Bovendien moesten er mensen door de brandweer uit hun beknelling worden verlost.
quote:
[.]

In de concessie Noord-Holland Noord zijn onder meer de volgende wijzigingen aanstaande:
- Materieel: bijna alle oude bussen gaan hier weg. De van Stadsvervoer Nederland afkomstige bussen gaan rijden vanuit Alkmaar (5101-5120) en Hoorn (5121-5131). Vanuit Alkmaar (gaan verder) rijden:4x Procity (ex Frysker),
quote:
Regionet-Citaro's 9248-9253,
Gelede RegioLiners in ZuidTangent kleuren
quote:
Stadsdienst-Citaro's 3290-3295, 3314-3325,
Waar zijn de Citaro's voor de streek?
quote:
Qliners 5612-5615.
Daar schijnt er 1 van weg te gaan en mogelijk een 2900 voor terug te komen.
quote:
Vanuit Hoorn worden dit ook 4 Fryskers, Citaro's 3296-3306 en
vanuit Den Helder Citaro's 3307-3313 en de van Hermes afkomstige 1839-1840 en 1853-1856.
Op Texel gaan de 1857-1860 rijden. Verder moeten over de stallingen nog 7 Procity's worden verdeeld.

[.]

[.]

[.]

[.]

Met ingang van 14 december gaat Connexxion rijden op een groot aantal concessies.
Voor deze concessies heeft Connexxion met dochter Hermes 572 nieuwe bussen besteld.
Hoewel de nieuwe bussen nog niet geheel zijn afgeleverd, volgt hieronder een overzicht van
nieuwe bussen. Zie hiervoor ook het kopje Hermes.

2956 - 2987 (32), MAN Lion's City A21 CNG; voor Midden-Zeeland
Zijn dat die witte? Wat gaan die precies doen, dat ze wit zijn?
quote:
3159 - 3289 (131), VDL Berkhof Ambassador ALE 120; geel/grijs voor BRU Utrecht
3290 - 3325 (36), Mercedes-Benz Citaro O530; voor Noord-Holland Noord (stadsdiensten)
4134 - 4229 (96), VDL Berkhof Ambassador ALE 120; voor Provincie Utrecht
4230 - 4253 (24), VDL Berkhof Ambassador ALE 120; voor Provincie Utrecht (stadsdienst Amersfoort)
4254 - 4277 (24), VDL Berkhof Ambassador ALE 120; voor Provincie Utrecht (lager dan 3 meter; geschikt voor tunneltje bij Veenendaal (lijn 80))
quote:
4280 - 4297 (18), Mercedes-Benz Integro; voor Provincie Utrecht (worden waarschijnlijk verdeeld onder pachters)
4300 - 4311 (12), Volvo 8700BLE; voor Provincie Utrecht (14,5 meter, waarschijnlijk voor inzet op lijn 150 Breukelen - Uithoorn)
Ook wit, neem ik aan?
quote:
9228 - 9238 (12), Mercedes-Benz Citaro Geleed O530G; geel/grijs voor BRU Utrecht
9248 - 9253 (6), Mercedes-Benz Citaro Geleed O530G; Zuidtangent-kleuren voor Noord-Holland Noord (Regionet)
9254 - 9263 (6), Mercedes-Benz Citaro Geleed O530G; voor Provincie Utrecht
quote:
9264 - 9274 (11), MAN Lion's City Geleed A23 CNG; voor Midden-Zeeland
Of zijn dit die witte.
quote:
[.]


[ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 06-12-2008 01:06:42 ]
Beef R. Wijker
pi_63776385
meer Procity's weg uit fryslan?

* Ou-Tannu zoekt de vlag
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:51:20 #220
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_63779346
gisteren gespot in leeuwarden:

  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 11:58:30 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63779524
Leuk busje op de 350

En jij zat zo te zien op lijn 70
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:08:51 #222
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_63779783
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:58 schreef Peterselieman het volgende:

En jij zat zo te zien op lijn 70
pi_63779899
@BeefRWijker; wist je dat er 7900-en van CN naar Cuba zijn geemigreerd als ingekorte 12-meterbussen ? Blijkbaar zijn de straten daar niet geschikt voor geledes.
pi_63780018
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 02:13 schreef BeefRWijker het volgende:

Hoe zit 't eigenlijk met de(ze) bussen voor NH-Noord en Noord-en-ZuidWest Fryslân, Maurits?
[..]
Ik meende toch dat die MAN-bussen naar Fryslan kwamen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 12:20:40 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63780083
De eersten staan toch al in Leeuwarden op het stallingsterrein?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63780118
Geen idee, ik werk dan wel 4 dagen per week bij de gem Leeuwarden, maar daardoor zie ik dus vrijwel niets van de streekbussen
pi_63788088
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:51 schreef Gnittoo het volgende:
gisteren gespot in leeuwarden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat dit niet de bewuste gelede Citaro voor Fryslân op 350 is.

[ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 05-12-2008 19:00:44 ]
Beef R. Wijker
  vrijdag 5 december 2008 @ 18:01:46 #228
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63788198
De gelede Citaro's moeten natuurlijk ingereden worden. Op lijn 160 heb je afgezien van de N248(?) weinig plekken waar de chauffeur de snelheidsmeter naar de 80 kan krikken.
pi_63790318
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 18:01 schreef Ofyles2 het volgende:
De gelede Citaro's moeten natuurlijk ingereden worden.
Jij denkt dat dat ritje vanuit Duitsland of Frankrijk of waar ze ook vandaan mogen komen niet genoeg was?
quote:

Op lijn 160 heb je afgezien van de N248(?) weinig plekken waar de chauffeur de snelheidsmeter naar de 80 kan krikken.
'k Snap zowiezo niet waarom je met die dingen op Qliner 350 zou willen rijden.
350 en 351 zijn zo uitgelegd dat je op sommige stukken 100 moet rijden om de dienstregeling op tijd te rijden.
Met die Citaro's ben je dan dus mooi in overtreding.
Beef R. Wijker
  vrijdag 5 december 2008 @ 19:54:17 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63790754
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 19:36 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Jij denkt dat dat ritje vanuit Duitsland of Frankrijk of waar ze ook vandaan mogen komen niet genoeg was?
[..]

'k Snap zowiezo niet waarom je met die dingen op Qliner 350 zou willen rijden.
350 en 351 zijn zo uitgelegd dat je op sommige stukken 100 moet rijden om de dienstregeling op tijd te rijden.
Met die Citaro's ben je dan dus mooi in overtreding.
Wel in overtreding, maar de Citaro's zijn desondanks ook begrensd op 100 km/h. Al zag ik de snelheidsmeter nooit verder klimmen dan 95.
pi_63792278
vandaag een sjoof die even de remmetjes van een integro op de proef stelde :|

allerlij bagage schoof met hoge snelheid door het middenpad

gok dat een remming vanaf 100km/h geweest is naar een km of 20 :|
pi_63794269
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 19:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wel in overtreding, maar de Citaro's zijn desondanks ook begrensd op 100 km/h.
Jup, hoe zou je anders in overtreding kunnen zijn, hè.
quote:
Al zag ik de snelheidsmeter nooit verder klimmen dan 95.
Beef R. Wijker
pi_63794345
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
vandaag een sjoof die even de remmetjes van een integro op de proef stelde :|
quote:
allerlij bagage schoof met hoge snelheid door het middenpad
Zat ie zo vol dan?
quote:
gok dat een remming vanaf 100km/h geweest is naar een km of 20 :|
Beef R. Wijker
pi_63794368
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 22:20 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


[..]

Zat ie zo vol dan?
[..]
lijn 315 is altijd wel gevuld in de vrijdag middag / avonds spits he
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 22:30:16 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63794648
Vandaag eens een keer met lijn 95 mogen reizen. Meteen een 2600 Alliance getroffen

De 28 liet op de Oostergoweg in Leeuwarden meteen maar even een blups passagiers staan, omdat ze en niet goed aangaven mee te willen en de bus al vrij vol was
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63795211
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag eens een keer met lijn 95 mogen reizen. Meteen een 2600 Alliance getroffen

De 28 liet op de Oostergoweg in Leeuwarden meteen maar even een blups passagiers staan, omdat ze en niet goed aangaven mee te willen en de bus al vrij vol was
dat was vanmiddag op heerenveen ook al zo

stervende hoeren spoorbrug bij akkrum
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 22:53:11 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63795382
vandaar dat er te veel ICM in Leeuwarden stond
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63795429
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
vandaar dat er te veel ICM in Leeuwarden stond
schijnt dat er slechts 1 trein is uitgevallen richting leeuwarden :p
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 22:56:44 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63795482
't zal wel. Ben vanmiddag maar 2 minuten op het station in Leeuwarden geweest en dat was lopend van treinperron 8 naar bussenperron 7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63795506
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
't zal wel. Ben vanmiddag maar 2 minuten op het station in Leeuwarden geweest en dat was lopend van treinperron 8 naar bussenperron 7
hebben de busperronen daar cijfers? ( nja buiten de stadsdienst delen om? )
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 22:58:53 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63795549
yep
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63795584
overal hebben ze fucking LETTERS!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 23:02:57 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63795664
Mja, die gebruiken ze voor de stadsdienst. Als het systeem daar überhaubt nog bestaat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63795699
stelletje mafkezen daar in leeuwarden dan zeg

hangen er dan wel nieuwe bordjes eigenlijks? of hangen de Arriva bordjes er nog allemaal?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 23:07:47 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63795797
Geen flauw idee, ik let er eigenlijk niet op
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63795806
dan heb je wat te doen de volgende keer he
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 23:09:02 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63795829
Ik bedank er voor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63795869
ja nou ja zeg! nou moet ik zeker zelf gaan kijken?
en dan ga je zien dat de spoorbrug WEER vast zit en ik met lijn 28 mee moet die dan stamp vol zit..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 23:11:02 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63795900
Dat is het risico van het vak
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63796746
doe ik dan wel eens als Kubus rijd.. fetch ik ff een ride met lijn 10 ofzo :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')