abonnement Unibet Coolblue
pi_63677047
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 01:39 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: OVinBoskoop.

Deze stond vandaag zowaar op de stalling in Leeuwarden, hij wordt alleen nog niet ingezet op de lijndienst
Er stond er vandaag ook eentje op de stalling in Alkmaar.
Lijntje167/168 Alkmaar-Beverwijk vv gaat naar verluidt door Haarlem en Alkmaar gedeeld gereden worden.
Vanuit Alkmaar met Lion's City diesel en vanuit Beverwijk met Lion's City CNG.
Nou maar hopen dat op mijn vaste tijden de aardgas bus rijdt.

Er komen overigens toch wel degelijk ook ex-Utrechtse Ambassadors naar NH-N.
Ben wel benieuwd nu of dat doorelkaar gaat rijden straks of dat de verschillende type
bussen over verschillende stallingen verdeeld gaan worden met hun eigen wagenpark.

Moest vandaag tot m'n teleurstelling constateren dat de nieuwe Citaro's van Alkmaar toch ook uit 2
verschillende uitvoeringen bestaan. Tref ik eindelijk een Citaro op 168, is het er een met weer zo'n
'kinderzitje' rechts voor ipv twee normale stoelen.
Beef R. Wijker
pi_63677534
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
3158 klinkt als een demobus die bij xx reed. Kan zijn dat Arriva het ding voor een maand gehuurd heeft.
Of misschien waren die dingen zo-wie-zo gehuurd van VDL Coach and Bus center en zijn ze daarom zo bestikkerd.
quote:
Ding zal in Drachten of Oosterwolde zitten
Beef R. Wijker
  maandag 1 december 2008 @ 20:27:59 #153
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2008 @ 20:36:26 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63677909
Die is leuk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63678085
’Onze bussen rijden straks naar Luanda’

Van Vliet Trucks uit Nieuwerkerk aan den IJssel sloot een mega-order af van ruim 40 miljoen euro met het ministerie van transport van Angola in West-Afrika.
1 Wat een bijzonder gebied om zaken te doen, Angola.
,,Wij zitten er al vijftien jaar. Voor mij is het niet zo bijzonder meer. Wij zijn er terecht gekomen via Portugese klanten van ons. Het is wel een grote order. Dat komt ook omdat het vrij grote objecten zijn die wij verkopen: jeeps, vrachtwagens, bussen. Meestal gaat het om orders van 10 tot 15 miljoen euro, nu gaat het om meer dan 40 miljoen.’’

2 Wat houdt de order precies in?
,,Wij leveren 250 nieuwe autobussen van Scania. Die gaan rijden tussen Luanda en andere grote steden, als een soort intercitybussen. Ze krijgen speciale vering en speciale motoren. We hoeven daarvoor geen nieuwe mensen in te huren, we kunnen het werk goed doen met de tachtig man personeel die wij nu hebben. Wij hebben kennis van het gebied: voor Scania werken wij ook in Soedan. Er was een ander bedrijf dat ook in de race was voor deze order. Die Brazilianen komen wij wel vaker tegen.’’

3 Deze order valt mooi samen met het 55-jarig jubileum van uw bedrijf. Had u dit mooie nieuws even opgespaard?
,,Nee hoor. Het is een week geleden rond gekomen. We zijn er een maand mee bezig geweest.’’

4 Zo te horen heeft uw bedrijf weinig last van de kredietcrisis.,,Nou, dat valt tegen. Het was nog een hele toer om de financiering rond te krijgen. Gelukkig is dat nu afgedekt maar we moesten wel bij verschillende banken langs. Het ging ook om een groot bedrag natuurlijk. Als het niet was gelukt, dan had de deal niet doorgegaan. Maar wij laten niet zo gemakkelijk los.’’

5 U klinkt behoorlijk nuchter. Is er nog wel een fles champagne geopend om dit te vieren?
,,Ja dat hebben we wel gedaan, meteen toen het rond was. Maar over een paar weken hebben we een bedrijfsfeest vanwege het jubileum en doen we het nog eens zachtjes over.’’
pi_63678370
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:24 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Of misschien waren die dingen szo-wie-zso gehuurd van VDL Coach and Bus center en zijn ze daarom zo bestikkerd.
[..]
aah
pi_63678409
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:19 schreef NoBody122 het volgende:
'Onze' VDL demobus heeft het weekend in Bolsward doorgebracht, bleek toen ik hem vandaag ineens weer tegenkwam
Bussen verhuizen kennelijk steeds vaker tegenwoordig.
Had dit weekend de 2907 (met roetfilter sticker) op 350 Alkmaar-Leeuwarden en 2938
op 351 (Harlingen-Heerenveen). Beide bussen reden eerder op Lelystad-Groningen.
Wat is dat toch met die Qliner bussen van ZW, ook deze hadden geen passagiers info scherm.
Beef R. Wijker
pi_63678504
de 2900tjes horen niet op Lelydorp - groningen daar horen de 5700s? hoewel met de extra lijnen (325/335) heb je natuurlijk een tekort en moet je 2900 inzetten

alleen ze mogen nodig wel weer eens bijgestikkerd worden

sommigen verliezen wat Qliner Blauw intussen
  Redactie Sport maandag 1 december 2008 @ 20:55:39 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63678536
quote:
geweldig
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2008 @ 21:02:11 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63678753
Was trouwens vrijdag ook een 5700 MAN van xx in het FEC te zien. Bus met genodigden voor de Fryske Music Night werd zo naar binnen gereden. Heb geen nummer gezien, omdat ik verderop stond
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker maandag 1 december 2008 @ 22:15:26 #161
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_63681541
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

welke van de 2?
De enige die de laatste tijd nog rondrijdt in Frl; de 3159/4061
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
Was trouwens vrijdag ook een 5700 MAN van xx in het FEC te zien. Bus met genodigden voor de Fryske Music Night werd zo naar binnen gereden. Heb geen nummer gezien, omdat ik verderop stond
Die heb ik idd ook nog over het station zien rijden. Even later stond hij geparkeerd op dat standplaatsje tegenover het station, bij 'onder de luifel'
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:52 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Bussen verhuizen kennelijk steeds vaker tegenwoordig.
Had dit weekend de 2907 (met roetfilter sticker) op 350 Alkmaar-Leeuwarden en 2938
op 351 (Harlingen-Heerenveen). Beide bussen reden eerder op Lelystad-Groningen.
Wat is dat toch met die Qliner bussen van ZW, ook deze hadden geen passagiers info scherm.
Geen idee waarom die 29xx's zoveel uitgewisseld worden, maar het valt mij idd ook steeds weer op.

De 2938 rijdt overigens al een paar weken vanuit Harlingen. Vorige week zondag heb ik hem na 1x lijn 351 heen en terug ingewisseld voor een 8000-serie vanwege haperende ruitenwissers (die nokten er op willekeurige momenten mee, erg onpraktisch aangezien het toen best nat was)
Tevens -purist.
pi_63681760
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:15 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

De enige die de laatste tijd nog rondrijdt in Frl; de 3159/4061
[..]

Die heb ik idd ook nog over het station zien rijden. Even later stond hij geparkeerd op dat standplaatsje tegenover het station, bij 'onder de luifel'
[..]

Geen idee waarom die 29xx's zoveel uitgewisseld worden, maar het valt mij idd ook steeds weer op.

De 2938 rijdt overigens al een paar weken vanuit Harlingen. Vorige week zondag heb ik hem na 1x lijn 351 heen en terug ingewisseld voor een 8000-serie vanwege haperende ruitenwissers (die nokten er op willekeurige momenten mee, erg onpraktisch aangezien het toen best nat was)
de 3158 is ook nog op fryske bodum hoor alleen niet meer bij XX
pi_63683370
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:15 schreef NoBody122 het volgende:

Geen idee waarom die 29xx's zoveel uitgewisseld worden, maar het valt mij idd ook steeds weer op.
Volgens een Alkmaarse sjoof gaat er een van de 5600 Volvo's bij hen weg en gaat er
misschien een 2900 naar Alkmaar. Ook zou Fryslan een gelede Mercedes gaan inzetten.
Een andere Alkmaarse sjoof die we kort troffen op de kop had 't weer over mogelijk hogevloer MAN's.
quote:
De 2938 rijdt overigens al een paar weken vanuit Harlingen.
Mijn vorige bezoek aan Fryslan was dan ook al weer 3 weken terug.
quote:
Vorige week zondag heb ik hem na 1x lijn 351 heen en terug ingewisseld voor een 8000-serie vanwege haperende ruitenwissers (die nokten er op willekeurige momenten mee, erg onpraktisch aangezien het toen best nat was)
Afgelopen zaterdag had ie ook al kuren. Onze sjoof van 350 (standplaats Harlingen) had hem eerder op de ochtend overgedragen aan z'n collega van Leeuwarden en nam 'm terug van Alkmaar op de kop weer terug over.
Hij had eerder op de ochtend al problemen gehad dat de wagen slecht wou trekken en zelfs een keer tot 20 km was terug gezakt, bij een viaduct op. Zijn Leeuwarder collega had er echter geen problemen mee gehad behalve dat ie een keertje even had ingehouden. Afijn, wij gaan richting Bolsward en hij wil meteen al niet harder dan 80, om een minuutje of zo later alsnog toch maar de 100 in te zetten. Onder tussen reed ie een beetje zoals een geduwde gelede wagen op een golvend wegdek rijdt, al trekkend en duwend. Maar goed, 't bleef in ieder geval rijden en hij heeft me netjes bij Nijland afgezet omdat we Bolward niet op tijd haalden. Overigens mogen ze die dienstregeling wel eens aanpassen (alweer) want met die 1 minuut overstap op de kop en nu ook nog een chauffeurs wissel is het wel heel erg krap allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 01-12-2008 23:08:15 ]
Beef R. Wijker
pi_63683727
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:03 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Volgens een Alkmaarse sjoof gaat er een van de 5600 Volvo's bij hen weg en gaat er
misschien een 2900 naar Alkmaar. Ook zou Fryslan een gelede Mercedes gaan inzetten.
Een andere Alkmaarse sjoof die we kort troffen op de kop had 't weer over mogelijk hogevloer MAN's.
[..]

Mijn vorige bezoek aan Fryslan was dan ook al weer 3 weken terug.
[..]

Afgelopen zaterdag had ie ook al kuren. Onze sjoof van 350 (standplaats Harlingen) had hem eerder op de ochtend overgedragen aan z'n collega van Leeuwarden en nam 'm terug van Alkmaar op de kop weer terug over.
Hij had eerder op de ochtend al problemen gehad dat de wagen slecht wou trekken en zelfs een keer tot 20 km was terug gezakt, bij een viaduct op. Zijn Leeuwarder collega had er echter geen problemen mee gehad behalve dat ie een keertje even had ingehouden. Afijn, wij gaan richting Bolsward en hij wil meteen al niet harder dan 80, om een minuutje of zo later alsnog toch maar de 100 in te zetten. Onder tussen reed ie een beetje zoals een geduwde gelede wagen op een golvend wegdek rijdt, al trekkend en duwend. Maar goed, 't bleef in ieder geval rijden en hij heeft me netjes bij Nijland afgezet omdat we Bolward niet op tijd haalden. Overigens mogen ze die dienstregeling wel eens aanpassen (alweer) want met die 1 minuut overstap op de kop en nu ook nog een chauffeurs wissel is het wel heel erg krap allemaal.
mja, dienst regeling is her en der wel ERG KRAP uitgevoerd
pi_63690952
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:41 schreef Willy84 het volgende:
’Onze bussen rijden straks naar Luanda’

Van Vliet Trucks uit Nieuwerkerk aan den IJssel sloot een mega-order af van ruim 40 miljoen euro met het ministerie van transport van Angola in West-Afrika.
1 Wat een bijzonder gebied om zaken te doen, Angola.
,,Wij zitten er al vijftien jaar. Voor mij is het niet zo bijzonder meer. Wij zijn er terecht gekomen via Portugese klanten van ons. Het is wel een grote order. Dat komt ook omdat het vrij grote objecten zijn die wij verkopen: jeeps, vrachtwagens, bussen. Meestal gaat het om orders van 10 tot 15 miljoen euro, nu gaat het om meer dan 40 miljoen.’’

2 Wat houdt de order precies in?
,,Wij leveren 250 nieuwe autobussen van Scania. Die gaan rijden tussen Luanda en andere grote steden, als een soort intercitybussen. Ze krijgen speciale vering en speciale motoren. We hoeven daarvoor geen nieuwe mensen in te huren, we kunnen het werk goed doen met de tachtig man personeel die wij nu hebben. Wij hebben kennis van het gebied: voor Scania werken wij ook in Soedan. Er was een ander bedrijf dat ook in de race was voor deze order. Die Brazilianen komen wij wel vaker tegen.’’

3 Deze order valt mooi samen met het 55-jarig jubileum van uw bedrijf. Had u dit mooie nieuws even opgespaard?
,,Nee hoor. Het is een week geleden rond gekomen. We zijn er een maand mee bezig geweest.’’

4 Zo te horen heeft uw bedrijf weinig last van de kredietcrisis.,,Nou, dat valt tegen. Het was nog een hele toer om de financiering rond te krijgen. Gelukkig is dat nu afgedekt maar we moesten wel bij verschillende banken langs. Het ging ook om een groot bedrag natuurlijk. Als het niet was gelukt, dan had de deal niet doorgegaan. Maar wij laten niet zo gemakkelijk los.’’

5 U klinkt behoorlijk nuchter. Is er nog wel een fles champagne geopend om dit te vieren?
,,Ja dat hebben we wel gedaan, meteen toen het rond was. Maar over een paar weken hebben we een bedrijfsfeest vanwege het jubileum en doen we het nog eens zachtjes over.’’
bron?
pi_63697396
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:19 schreef NoBody122 het volgende:
'Onze' VDL demobus heeft het weekend in Bolsward doorgebracht, bleek toen ik hem vandaag ineens weer tegenkwam
Want?
Beef R. Wijker
pi_63697521
quote:
Wat een slagveld.
pi_63697536
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:02 schreef Alexxxxx het volgende:

[.’Onze bussen rijden straks naar Luanda’.]

bron?

Ellen den Hollander
Beef R. Wijker
pi_63698387
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja, dienst regeling is her en der wel ERG KRAP uitgevoerd
Wat dan in de volgende dienstregeling wordt opgelost door de overstaptijd negatief te maken.
Liefst zo dat je de bus waarop je zou 'kunnen' overstappen nog net weg kunt zien rijden.
Volgens de dienstregeling is er dan geen aansluitende overstap zodat er niks te reclameren valt
en je hebt de reiziger weer eens maximaal op z'n hart getrapt. Wat je noemt een win-win situatie.
En de sjoof die mag het straks allemaal weer opvreten.

Mijn sjoof gistermiddag sprak alvast z'n medelijden met "de reiziger" uit voor als de nieuwe dienst
regeling op 14 december in NH-N in werking treed.

(En verdomd als 't niet waar is, mijn aansluiting op zaterdag in Alkmaar is straks ook (opnieuw
weer) naar de kloten geholpen. Aankomst 167 in Alkmaar .28 vertrek 350 naar Lwd om .24).
Beef R. Wijker
pi_63698539
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:04 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Wat dan in de volgende dienstregeling wordt opgelost door de overstaptijd negatief te maken.
Liefst zo dat je de bus waarop je zou 'kunnen' overstappen nog net weg kunt zien rijden.
Volgens de dienstregeling is er dan geen aansluitende overstap zodat er niks te reclameren valt
en je hebt de reiziger weer eens maximaal op z'n hart getrapt. Wat je noemt een win-win situatie.
En de sjoof die mag het straks allemaal weer opvreten.

Mijn sjoof gistermiddag sprak alvast z'n medelijden met "de reiziger" uit voor als de nieuwe dienst
regeling op 14 december in NH-N in werking treed.

(En verdomd als 't niet waar is, mijn aansluiting op zaterdag in Alkmaar is straks ook (opnieuw
weer) naar de kloten geholpen. Aankomst 167 in Alkmaar .28 vertrek 350 naar Lwd om .24).
nja, tis sowieso een onmogelijke opgave om alles aan alles te laten aansluiten..

maar goed bussen die een belangrijke verbinding vormen en een 1uurs dienst rijden dienen natuurlijk wel zo veel mogelijk goede aansluitingen te bieden
pi_63698826
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:46 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

In die bus heb ik gelest en afgereden vorig jaar

I.v.m. motorrijles kom ik momenteel ook nog regelmatig bij B. Knol en ik zat me laatst al af te vragen, waarom die bus nooit voorbij komt in dit topic en sites als OVinBoskoop

Iemand enig idee waar die bus vandaan komt?
Misschien kun je -als Alex dat goed vindt- de foto zelf nog eens plaatsen -in volle resolutie dit
keer, desnoods tot 65% gecomprimeerd- zodat er meer aanknopingspunten te herkennen zijn.
Zo op het oog is het een B90 met als opvallende curiositeit de lijn aanduiding op beide zijkanten.
Ook het motor rooster is zo te zien opvallend anders gestileerd.
Helaas zijn er maar heel weing fotos van B90's danwel gekenmerkt als zijnde B90, zodat je on-
danks dit soort kenmerken bij gebrek aan vergelijkings materiaal mogelijk maar weinig verder komt.
Misschien dat zoeken op het kenteken nummer anders nog wat oplevert.

[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 02-12-2008 16:27:57 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:45:38 #172
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_63699597
quote:
Passagier neemt stuur buschauffeur over
LISSE - Een 24-jarige passagier van een lijnbus van Connexxion heeft dinsdagochtend in Lisse het stuur overgenomen van de onwel geworden chauffeur. De passagier leidde de bus naar een plantsoen. Geen van de reizigers raakte gewond, aldus de politie.
De chauffeur, een 37-jarige man uit Nieuw-Vennep, raakte bewusteloos toen hij over de Broekweg in Lisse reed. De 24-jarige snelde samen met een 55-jarige vrouw uit Hoofddorp naar voren om het stuur over te nemen.
Hij kon echter niet bij de rem en zag geen handrem. De bus reed in de richting van het tegemoetkomende verkeer en richting een kruising. Daarop besloot de bestuurder de bus in de richting van een plantsoen en hek van een school te sturen waar geen personen en voertuigen stonden. Daar kwam de bus tot stilstand. De chauffeur is naar het ziekenhuis gebracht.
pi_63699904

® Sonny Tanahatoe op OVBoskoop
Groot, groter, grootst.

[ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 02-12-2008 17:04:16 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 december 2008 @ 17:15:23 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63700502
De Capacity. Is misschien wel iets voor Groningen op lijn 15 in de spitsuren, al denk ik dat de studenten dan met 24 meter bussen beter weg te stouwen zijn als je ziet hoeveel touring er meercrosst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63700895
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:20 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

als Alex dat goed vindt- de foto zelf nog eens plaatsen -in volle resolutie dit
keer,
post maar, ben zelf ook erg benieuwd
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:52:59 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63703028
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:55 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
® Sonny Tanahatoe op OVBoskoop
Groot, groter, grootst.
Ik vond de design-uitvoering van de MB CapaCity toch iets stoerder.
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:54:16 #177
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63703054
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:04 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Wat dan in de volgende dienstregeling wordt opgelost door de overstaptijd negatief te maken.
Liefst zo dat je de bus waarop je zou 'kunnen' overstappen nog net weg kunt zien rijden.
Volgens de dienstregeling is er dan geen aansluitende overstap zodat er niks te reclameren valt
en je hebt de reiziger weer eens maximaal op z'n hart getrapt. Wat je noemt een win-win situatie.
En de sjoof die mag het straks allemaal weer opvreten.

Mijn sjoof gistermiddag sprak alvast z'n medelijden met "de reiziger" uit voor als de nieuwe dienst
regeling op 14 december in NH-N in werking treed.

(En verdomd als 't niet waar is, mijn aansluiting op zaterdag in Alkmaar is straks ook (opnieuw
weer) naar de kloten geholpen. Aankomst 167 in Alkmaar .28 vertrek 350 naar Lwd om .24).
Kun je niet een stukje per trein afsnijden zodat je alsnog de 350 om .24 kunt halen?
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:55:39 #178
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63703088
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
De Capacity. Is misschien wel iets voor Groningen op lijn 15 in de spitsuren, al denk ik dat de studenten dan met 24 meter bussen beter weg te stouwen zijn als je ziet hoeveel touring er meercrosst.
Ik heb toch de CapaCity. Heb niets tegen de Van Hool AGG300, maar mijn blik is de laatste jaren van Belgische naar Duitse bussen verplaatst.
pi_63705148

http://home.arcor.de/kesy/fotoshagen/diederich/diederich256.htm
Deze heeft bvb wel het zelfde model motor rooster maar mist het lijn nummer.


http://www.autobusarchief.nl/albums/womy/aanvulling/image_41.html
Deze heeft dus wel dat lijnnummer en andere Alpina's hebben een soortgelijk motor rooster als op
de bovenste foto (maar met twee sleufvakjes ipv 4) wat op deze foto helaas niet goed zichtbaar is.

[ Bericht 22% gewijzigd door BeefRWijker op 02-12-2008 21:04:05 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 december 2008 @ 20:10:54 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63705674
De bus van Knol moet wel geïmporteerd zijn, gezien het kenteken dat er op zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63706077
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
De bus van Knol moet wel geïmporteerd zijn, gezien het kenteken dat er op zit.
Hè? Heb ik iets gemist?
Beef R. Wijker
pi_63706085
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
De bus van Knol moet wel geïmporteerd zijn, gezien het kenteken dat er op zit.
nee hoor, als hij bijvoorbeeld vanuit het leger komt krijgt hij ook een nieuw kenteken. weet iet wat het leger voor lesbussen heeft en had?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 december 2008 @ 20:22:34 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63706193
Dat zou ook kunnen ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker dinsdag 2 december 2008 @ 22:09:25 #184
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_63709801
Ik vraag het nog wel, als ik daar weer ben i.v.m. motorrijles

Misschien is het leuk trouwens, om die ene foto van Alex ook naar hen te mailen? Zij hebben in de balieruimte een digitaal fotovenstertje draaien met o.a. actiefoto's van zichzelf
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:29 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

post maar, ben zelf ook erg benieuwd
Ik heb hem niet meer intussen, want het ging mij -zoals gezegd- om het herkennen van de instructeur en dat is gelukt
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:29 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Want?
Bolswardse omloop
Tevens -purist.
  woensdag 3 december 2008 @ 08:05:50 #185
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_63716795
Zat zojuist in een nieuwe MAN (3411) van Hermes. Mooi busje hoor. Zowel qua uiterlijk, comfort, veiligheid als het geluid dat deze maakt. De motor tenminste, de kermisgeluiden voor het sluiten van de deuren en de 'stop-knop' zijn veel te luid.
pi_63727854
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:45 schreef Gnittoo het volgende:

[..]
Hij zag geen handem.Misschien is dat maar beter ook want volgens mij sta je dan belachelijk snel stil.

Mocht de 24-jarige Lissenaar hier lurken. De handrem zit links van de buschauffeur.
pi_63730392
quote:
Op woensdag 3 december 2008 08:05 schreef TommyGun het volgende:
Zat zojuist in een nieuwe MAN (3411) van Hermes.
quote:
Mooi busje hoor.
Laat de groenteman dat maar niet horen.
quote:
Zowel qua uiterlijk,
De wat rondere A20/A21 gaat nog wel, die plat-vierkante Turkse A78's zijn maar niks.
De diesel A21 is waarschijnlijk zelfs nog wel mooi te vinden, zo zonder zo'n grote skibox.
Waarom de OV bedrijven juist de A78 nemen als diesel is me eerlijk gezegd een raadsel.

Edit: Lees net op Wiki dat Hermes de A20 krijgt/heeft. Helaas nog geen foto's op Busfoto.
quote:
comfort,
Als je alleeen Amba's en Citaro's gewend bent ...
quote:
veiligheid
Zoiets zie je er niet vanaf.
quote:
als het geluid dat deze maakt.
Vanaf 14 december gaan beide versies hier rijden op 167/168 en kan ik ze vergelijken.
De gas bus maakt in ieder geval een goddelijk geluid.
quote:
De motor tenminste, de kermisgeluiden voor het sluiten van de deuren en de 'stop-knop' zijn veel te luid.


[ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 03-12-2008 18:44:23 ]
Beef R. Wijker
pi_63731037

Busfoto.nl

Curieus, zo'n kleurtje.
Beef R. Wijker
pi_63731554
MAN ftw!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 3 december 2008 @ 19:37:48 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63733266
Dudes, ff kort:

Merk, type en vervoerder van deze bus gaarne



Ik denk aan een DAF - Hainje, maar verder kom ik niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 3 december 2008 @ 20:55:47 #191
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63735989
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Busfoto.nl

Curieus, zo'n kleurtje.
Ik weet niet of het een nieuwe kleurstelling is, maar zo lijkt die aardgasbus wel op een Interliner.
pi_63736595
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:24 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Busfoto.nl

Curieus, zo'n kleurtje.
kan het zijn dat dit is omdat de naam connexxion binnenkort gaat verdwijnen?
  woensdag 3 december 2008 @ 22:22:27 #193
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_63739531
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:14 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

kan het zijn dat dit is omdat de naam connexxion binnenkort gaat verdwijnen?
Sinds wanneer? De huidige brandstrategie van TransDev is juist om aan de local roots en bekende (positieve) brands vast te houden. En Connexxion is zowel bekend, als positief.

XX heeft wel meer kleurloze bussen, waarschijnlijk is 't of een tijdelijk model, of een probeer model wat weer terug moet naar de leverancier of waarmee getest wordt op 't een en ander. Misschien is hij tijdelijk bij xx en verdwijnt hij straks naar TransDev terrein. Want de huisstijl van XX daar waren ze bij TransDev nog enigzins jaloers op wat ik begreep uit een business case van de Fransen.

Daarnaast is het niet logisch qua huisstijl om nu een nieuwe stijl in te voeren of om van logo te veranderen als je nét zoveel nieuwe bussen hebt. Probeer de XX kleuren maar 's te combineren met andere kleuren 't is een redelijk goed en uniek pallet
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_63741226
quote:
Op woensdag 3 december 2008 20:55 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een nieuwe kleurstelling is, maar zo lijkt die aardgasbus wel op een Interliner.
Meer op een Touring. De stickers zijn echter stock Connexxion OV.
Ik heb van mijn Alkmaarse sjoof afgelopen maandag begrepen dat de bussen van pachters niet
dezelfde kleur mogen hebben als de reguliere bussen van de concessiehouder.
Alleen barst 't van de voorbeelden waar dat niet klopt dus dat neem ik dan maar met een korreltje zout.
Beef R. Wijker
pi_63744370
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:22 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Sinds wanneer? De huidige brandstrategie van TransDev is juist om aan de local roots en bekende (positieve) brands vast te houden. En Connexxion is zowel bekend, als positief.

XX heeft wel meer kleurloze bussen, waarschijnlijk is 't of een tijdelijk model, of een probeer model wat weer terug moet naar de leverancier of waarmee getest wordt op 't een en ander. Misschien is hij tijdelijk bij xx en verdwijnt hij straks naar TransDev terrein. Want de huisstijl van XX daar waren ze bij TransDev nog enigzins jaloers op wat ik begreep uit een business case van de Fransen.

Daarnaast is het niet logisch qua huisstijl om nu een nieuwe stijl in te voeren of om van logo te veranderen als je nét zoveel nieuwe bussen hebt. Probeer de XX kleuren maar 's te combineren met andere kleuren 't is een redelijk goed en uniek pallet
Niks proefbus; deze serie 2956-2987 komt te rijden in de concessie Midden-Zeeland. Er komen ook 16,5 meter lange gelede witte bussen van hetzelfde type.

Ander nieuws: stalling Nieuwegein staat helemaal vol met nieuwe gele Ambassadors.

En er komen 8 Hermes-Ambassadors naar het GVU.

  donderdag 4 december 2008 @ 01:45:33 #196
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63744609
quote:
Op donderdag 4 december 2008 01:21 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Niks proefbus; deze serie 2956-2987 komt te rijden in de concessie Midden-Zeeland. Er komen ook 16,5 meter lange gelede witte bussen van hetzelfde type.

Ander nieuws: stalling Nieuwegein staat helemaal vol met nieuwe gele Ambassadors.

En er komen 8 Hermes-Ambassadors naar het GVU.

[ afbeelding ]
Nog even een technische vraag: hebben de BRU-Amba's ook een Voith-versnellingsbak?

Overigens vind ik het niet kunnen dat er steeds meer Amba's naar GVU verkassen. De bussen zijn wel lagevloers, maar ze zijn niet geschikt voor het stadsverkeer in middelgrote steden.

Op de buitenlijnen zijn ze wel geschikt, maar er zal zo een wagen ingedeeld worden op bijv. lijn 4.

En sinds wanneer zijn gelede bussen 16,5 meter lang?
  donderdag 4 december 2008 @ 02:08:40 #197
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_63744764
quote:
Op donderdag 4 december 2008 01:21 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

En er komen 8 Hermes-Ambassadors naar het GVU.
Die rijden al, bestickerd en wel. Ik zie ze vooral op de lijn richting de Meern.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 4 december 2008 @ 13:30:02 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63753562
quote:
Buspassagiers in Nederland en andere EU-landen kunnen meer rechten en een vergoeding krijgen door een voorstel van de Europese Commissie.

Als een busreis uitvalt of wordt onderbroken, krijgen reizigers in de hele Europese Unie recht op degelijke informatie, passende bijstand en een redelijk vervoersalternatief.

Als het busbedrijf verzaakt, hebben passagiers recht op een compensatie.

Ik ga rijk worden!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63753584
Gisteren de 2439 op lijn 170 gespot en maandag reed er ook een Alliance door de Bijlmer. Nog tien dagen en dan is het afgelopen.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:49:08 #200
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_63754109
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ga rijk worden!
Als een busreis uitvalt of wordt onderbroken, krijgen reizigers in de hele Europese Unie recht op degelijke informatie, passende bijstand en een redelijk vervoersalternatief.

de benenwagen?

De passagiers krijgen in de hele EU evenveel vergoeding als ze slachtoffer zijn van een ongeluk of als hun koffer zoekraakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')