quote:Op zondag 7 december 2008 20:40 schreef Grulez het volgende:
goed topic
't Was 'n uiterste poging hem te houden, 't werkte gelukkigquote:
En die Nederlandse Database is al helemaal kut!!1!!quote:Op zondag 7 december 2008 20:50 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
Inderdaad, het krijgt maar een 2 op IGN US!!1!
echt een randebiel die NL researcherquote:Op zondag 7 december 2008 21:08 schreef Mindstate het volgende:
[..]
En die Nederlandse Database is al helemaal kut!!1!!!!
Had ik ook last vanquote:Op zondag 7 december 2008 21:24 schreef RayMania het volgende:
Ik kan geen transfers doen door een overname van de club.
Ik vind hem makkelijker dan FM08.quote:Op zondag 7 december 2008 21:55 schreef PPWB84 het volgende:
Het lijkt erop dat dit spel dit jaar enigszins moeilijk is.
Mee eens(tvp)quote:
Jaquote:Op maandag 8 december 2008 11:14 schreef GeneraalUli het volgende:
23 miljoen!?
Heb je bij persoonlijke instructies wel de goede mensen instructie gegeven om voor te zetten, schieten vanaf afstand etc.quote:Op maandag 8 december 2008 13:59 schreef Sethje het volgende:
Ik word echt redelijk moedeloos van mn ajax game... ik speel als volgt
dm
vc vc
vvr vmc vvl
mc mc
amc
sc sc
Met pijltjes naar voren bij de wingers. Ik schiet gemiddeld 10 keer op goal per wedstrijd, huntelaar scoort 7 x in 24 wedstrijden ik speel altijd gelijk, heb al 10 x gelijk gespeeld in de competitie waarvan 6x 0-0.
Die bal wil er gewoon niet in, ik ben constant aan het aanvallen, voorzetten van de flanken, aisatti met een goed afstandsschot achter de spits maar hij wil er niet in.
Zijn er bepaalde dingen in de team/persoonlijke instructies die ik zo fout kan hebben ingeschat dat het zo stroef gaat?
netjes.. welke taktiek gebruik je? (evt. incl. screens)quote:Op maandag 8 december 2008 16:47 schreef -Willempie- het volgende:
Gaat goed met mijn Porto.
Domineer nooit, scoor eigenlijk altijd 1x en tegenstanders kunnen gewoon geen opening vinden in mijn defensie.
[ afbeelding ]
Ik krijg mijn tactiek dus maar niet werkend hèquote:Op maandag 8 december 2008 19:49 schreef de_boswachter het volgende:
Mijn taktiek werkt eindelijk bij Liverpool.
Bij uitwedstrijden counter aanvinken en toch aanvallend ingesteld spelen. Alleen uit bij CSKA Moskou met 1-2 verloren de laatste 7 wedstrijden
Pannekoek, dat zei ik net al in het Ajax topic!quote:Op maandag 8 december 2008 21:38 schreef sjimz het volgende:
Ajax speelt volgens mij ook in het echt FM
Tuyp staat namelijk in de belangstelling van Ajax!
Probeer het eens met een 5-2-2-1 formatie of anders 4-1-2-2-1.quote:Op maandag 8 december 2008 21:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik krijg mijn tactiek dus maar niet werkend hè. Dan denk je dat je het lek boven hebt, win je 2 keer op rij en vervolgens verlies je van een staartploeg.
Huh. Snap je niet ?quote:Op maandag 8 december 2008 22:18 schreef sjimz het volgende:
Ik mag nu zelfs gewoon mijn eigen feeder club uitkiezen![]()
Ff kijken welke club ik ga vragen.
Ik heb geloof ik 1 acceptabele AMC in mijn elftal, dus die positie kan wat moeilijk ingevuld worden momenteelquote:Op maandag 8 december 2008 22:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Probeer het eens met een 5-2-2-1 formatie of anders 4-1-2-2-1.
Succes verzekerd wanneer je een goed middenveld hebt en een goede aanvaller.
Ik gooi met aanvallend voetbal bij uitwedstrijden tegen de sterkte ploegen mijn ploeg op de counter.
Ik heb de pdf uitgeprint en vorige week in de trein aandachtig doorgelezen. Naar aanleiding daarvan heb ik mijn tactiek ook bijgesteldquote:Op maandag 8 december 2008 22:40 schreef RayMania het volgende:
DaMart; je zou dit eens moeten lezen.
Nou ik mag zelf mijn eigen satelliet club uitzoeken van mijn bestuur.quote:
Hoe krijg je dat voor elkaar dan?quote:Op maandag 8 december 2008 23:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nou ik mag zelf mijn eigen satelliet club uitzoeken van mijn bestuur.
Dus ik krijg niet de opties uit 4 clubs die het bestuur voorlegt maar ik mag gewoon zelf een eigen keuze invullen.
Alle clubs in de wereld dus.
Wie heb je gekozen ?quote:Op maandag 8 december 2008 23:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Lang genoeg bij een club zitten denk ik
Man United zal het nooit toestaan + het is de grote rivaal van Leeds.quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wie heb je gekozen ?
Kun je dus ook ManU kiezen![]()
Kun je ook zelf bepalen wat voor soort samenwerking het wordt dan, trouwens?quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Man United zal het nooit toestaan + het is de grote rivaal van Leeds.
Ik heb voor Kashima Antlers uit Japan gekozen.
Bedoel je die 200 pagina`s tellende tactiekenboek?quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:49 schreef de_boswachter het volgende:
is er iemand die trouwens die PDF file van SI games heeft en deze me per mail even zou willen doorsturen ?!?
Zit op me werk en nu is het gratis uitprinten
Kan alleen niet downloaden
Thanks alvast.
PM maar even waar je hem naartoe wil hebben!quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:49 schreef de_boswachter het volgende:
is er iemand die trouwens die PDF file van SI games heeft en deze me per mail even zou willen doorsturen ?!?
Zit op me werk en nu is het gratis uitprinten
Kan alleen niet downloaden
Thanks alvast.
Ik heb al 3 keer voor Go Ahead Eagles gekozen, maar tot zover nog geen succes.quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Man United zal het nooit toestaan + het is de grote rivaal van Leeds.
Ik heb voor Kashima Antlers uit Japan gekozen.
Ondankbare mod-hond !quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:15 schreef de_boswachter het volgende:
Heb DaMart al een PM gestuurd.
Thanks allen.
Herkenbaar. Net toen ik met Nothingham aansluiting vond bij de promotieplaatsen, zakte het in en schommelen we tussen plaats 10 en 13. Nog 8 wedstrijden te gaan en daarin wil ik toch minimaal 20 punten pakken, om nog kans te maken op promotieplay-offs.quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:32 schreef CittaR het volgende:
Het lijkt wel of ik met Heerenveen in een vrije val zit... anderhalve maand al geen wedstrijd begonnen... ben ruim 5 plaatsen gezakt in de eredivisie. De enige wedstrijden die ik win is in de UEFA cup.
Gelukkig is halverwege de transfermarkt weer open want ik heb echt een spits nodig die een keer op doel schiet. Sibon doet het erg goed maar is vaak geblesseerd. Paolo Henrique is maar een stumpert...
Herkenbaar. Zit 4 wedstrijden voor het einde van het seizoen met Heerenveen. Tis dat Pranjic zo goed is, die knalt er een hoop in.quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:32 schreef CittaR het volgende:
Het lijkt wel of ik met Heerenveen in een vrije val zit... anderhalve maand al geen wedstrijd begonnen... ben ruim 5 plaatsen gezakt in de eredivisie. De enige wedstrijden die ik win is in de UEFA cup.
Gelukkig is halverwege de transfermarkt weer open want ik heb echt een spits nodig die een keer op doel schiet. Sibon doet het erg goed maar is vaak geblesseerd. Paolo Henrique is maar een stumpert...
Die Cristaldo heeft het bij mij ook nog niet klaar gespeeld. Veel wedstrijden gespeeld maar nog weinig gescoord. Misschien maar een jaartje uitlenen.quote:Op maandag 8 december 2008 23:30 schreef kweek89 het volgende:
hahaah
Keirrisson was bij mij niet van glas, Cristaldo daar in tegen :/
ik ben met minimaal resultaat door in de groepsfase... 1 gewonnen 3 gelijk ofzo... Pranjic heb jij links half /links voor staan? bij mij heeft hij er nog niks ingeknald. Eens in de zoveel tijd zet ik Kalou erin en die doet het dan nog wel goed. Sibon presteert ook wel aardig... maar Paolo henrique die schiet echt alles naast... alleen als ik boos wordt in de rust wil die er nog wel is wat inschieten.quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Herkenbaar. Zit 4 wedstrijden voor het einde van het seizoen met Heerenveen. Tis dat Pranjic zo goed is, die knalt er een hoop in.
Ik ben er in de halve finale tegen Benfica uitgevlogen in de UEFA, sta nu 7e met 6 punten achterstand op Twente, heb 4 wedstrijden op rij verloren en mijn spelers zijn of gewild of unhappy.
Enige kans op een prijs is de Beker, maar daar moet ik tegen de nummer 1, Ajax. Ik zie het dus somber in.
Kortom; einde van het seizoen is erg teleurstellend, in de zomerstop toch maar eens heel goed en diep nadenken over transfers, opstellingen en tactieken.
Mijn training staat altijd op zwaar tot zeer zwaar. Op die manier hoop ik dat ze wat sneller beter worden. Ik heb overigens aparte trainingen voor verdedigende en aanvallend ingestelde spelers.quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:42 schreef de_boswachter het volgende:
Misschien is jullie training te zwaar ? Ik heb juist altijd een eindsprint met de teams die ik train.
Overigens train ik alle spelers gezamenlijk (van het eerste elftal). Training gedurende het seizoen is middelmatig zodat ze niet uitgeput raken. Wanneer spelers erg vermoeid zijn na een wedstrijd geef ik ze aantal dagen rust.
Daar zit ws. al een fout. Wanneer je je spelers een jaar lang zwaar tot zeer zwaar laat trainen zullen ze op een gegeven moment uitgeput raken.quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Mijn training staat altijd op zwaar tot zeer zwaar. Op die manier hoop ik dat ze wat sneller beter worden. Ik heb overigens aparte trainingen voor verdedigende en aanvallend ingestelde spelers.
Vind je het dan gek dat ze op het einde van het seizoen niet veel meer klaarspelen?quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Mijn training staat altijd op zwaar tot zeer zwaar. Op die manier hoop ik dat ze wat sneller beter worden. Ik heb overigens aparte trainingen voor verdedigende en aanvallend ingestelde spelers.
Dat kan aan de drivers van je printer liggen, hebben wij op kantoor ook wel eens gehad met pdf-documenten.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:30 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje over dat PDF bestand
Wanneer ik het uitprint krijg ik alleen maar @2333 ###33 %% enz. letters i.p.v. de normale tekst. Nu heb ik zojuist 2 documenten helemaal uitgeprint, heb ze meteen kunnen shredderen
Weet iemand hoe ik ze kan uitprinten zodat ze leesbaar worden(misschien een hele domme vraag, maar ik ben nogal een computernoob).
quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Daar zit ws. al een fout. Wanneer je je spelers een jaar lang zwaar tot zeer zwaar laat trainen zullen ze op een gegeven moment uitgeput raken.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:34 schreef PPWB84 het volgende:
En eerder en vaker geblesseerd. Het hangt ook individueel af hoe zware training een speler aan kan. Spelers met een hoger uithoudingsvermogen kunnen wat meer hebben.
Ach, je bent Feyenoordfan of niet hèquote:Op dinsdag 9 december 2008 11:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Vind je het dan gek dat ze op het einde van het seizoen niet veel meer klaarspelen?
Het is een beetje de Verbeek-methode.
En daar kan ik uiteraard zelf niks aan doenquote:Op dinsdag 9 december 2008 11:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat kan aan de drivers van je printer liggen, hebben wij op kantoor ook wel eens gehad met pdf-documenten.
Ik speel met Pranjic vanaf links, Beerens/Kalou vanaf rechts, Karimi achter de eenzame spits (Paulo/Sibon).quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:49 schreef CittaR het volgende:
[..]
ik ben met minimaal resultaat door in de groepsfase... 1 gewonnen 3 gelijk ofzo... Pranjic heb jij links half /links voor staan? bij mij heeft hij er nog niks ingeknald. Eens in de zoveel tijd zet ik Kalou erin en die doet het dan nog wel goed. Sibon presteert ook wel aardig... maar Paolo henrique die schiet echt alles naast... alleen als ik boos wordt in de rust wil die er nog wel is wat inschieten.
Ik heb hetzelfde probleem. Ook maar eens kijken of ik hem ergens anders kan printenquote:Op dinsdag 9 december 2008 11:54 schreef de_boswachter het volgende:
Print Probleem is al opgelost. Even een verdieping hoger printen
Jaquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:03 schreef Scorpie het volgende:
Wat is een FCd, een FCa en FWR`s ?
Ik zie veel afkortingen die ik niet 1,2,3 kan thuisbrengen. Is een FC een Forward Central met Attaacking of Defending instellingen?
Ojaquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:16 schreef RayMania het volgende:
FWR = Forward Runs.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja
En een FWR is een positie die nu niet meer bestaat.
Acronym Positionquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pffffff. Is er ergens een lijst met die afkortingen te vinden?
Nee, een FCd is een "teruggetrokken" spits, bijvoorbeeld een targetman, terwijl een FCa de meer bewegelijke man eromheen is.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:45 schreef Scorpie het volgende:
Aha. Dus een FCd is een diepe spits, en een FCa is een eenzame spits?
Quoted to eternityquote:
Oke, duidelijk.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:47 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Nee, een FCd is een "teruggetrokken" spits, bijvoorbeeld een targetman, terwijl een FCa de meer bewegelijke man eromheen is.
Zo zie ik het tenminste altijd.
quote:
quote:
Spuit 11quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:16 schreef Mrakz0r het volgende:
Eindconclusie IGN review:
This game obviously aims to provide the deepest soccer simulation experience possible for the sport’s most passionate and informed fans, but it offers little to nothing that would appeal to a casual fan of the sport or to the average videogame enthusiast. The menus are complex and difficult to navigate, graphics are terrible, the sound is non-existent and there is no traditional gameplay to speak of. I couldn’t imagine why anybody would prefer Worldwide Soccer Manager to FIFA 09 or Pro Evolution Soccer 2009.
Ze gaven het een 2,0![]()
Inmiddels is hij offline gehaald. Ze hadden gewoon niet door dat het om een manager ging.
Had geen zin om het hele topic door te spitten en ik MOEST 'm gewoon posten haha. My bad.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Spuit 11
Maar wel hilarisch inderdaad.
Vierkante ogen van FMquote:
Oi! Ik heb nu dezelfde bug! Mijn Heerenveen veroor van Ajax met 1-0 in de verlenging, zie ik opeens staan dat ze de shootout gewonnen hebben met 5-4quote:Op maandag 8 december 2008 22:47 schreef MMUFC het volgende:
Heb een BUG gevonden!(weet niet of ik de eerste ben.. is het frustrerend: JA!)
JCS seizoen 2.
Aangezien ik kampioen was met PSV en de beker ook nog eens won mocht ik tegen Heerenveen, dat 2e was geworden. Afijn: Niets aan de hand.
De wedstrijd start ik goed en ik kom 0-1 voor(dankzij de knvb speel ik nl uit..). Vervolgens krijgt Javi Garcia rood en komt Heerenveen op 1-1. Een verlenging komt. Afijn: Niets aan de hand.
Verlenging is saai, het enige noemenswaardige is dat ik mijn wissels opmaak aan penalty nemers. Afijn: Niets aan de hand.
De penaltyserie begint met Heerenveen. Ze missen. Vervolgens worden alle penaltys gescoord. Wat inhoudt dat Afellay mij naar de overwinning schiet. 4-5. Afellay scoort en je ziet al mijn spelers juichend naar de hoek rennen.. Afijn: Niets aan de hand.
Het nieuwsbericht: HEERENVEEN WINT JOHAN CRUYFF SCHAAL MET 5-3 OP PENALTY'S Ik denk WTF..
Volgens het spel heeft de 1e heerenveener gescoord en heeft Koevermans(mijn 3e) gemist. Afellay had niet eens meer genomen..
Tot zover mijn bug..
En een vraagje voor de mensen die Keirrison wel eens gekocht hebben, is hij van glas?
Hij kwam naar PSV speelde 2 wedstrijden, 2 maanden out. Vervolgens 1 duel met reserves, 2 maanden out..
Beter heb je wel de job bij Valencia dan..quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:09 schreef DaMart het volgende:
En ik ga weer op zoek naar een nieuwe club.
Zag dat valencia al 3 maanden managerloos bij de job security stond, dus solliciteerde ik. Het bestuur van Nottingham was daar niet echt van gediend en gaf me de keuze: zelf opstappen of eruit gegooid worden.
Dat zal wel niet... is niet mijn beste spel tot nu toequote:Op dinsdag 9 december 2008 19:13 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Beter heb je wel de job bij Valencia dan..
Hm, dat doe ik juist niet. Ik ben vooral afhankelijk van mijn spitsen, de rest van het elftal scoort bijna nooit.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:36 schreef de_boswachter het volgende:
Ik scoor ineens flink met mijn AML en AMR
Heeft toch geen 200 pagina's, maar 50?quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bedoel je die 200 pagina`s tellende tactiekenboek?
Zolang er geen patch is zal het wel weinig voorstellen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:50 schreef magnifor het volgende:
Volgens mij is er een minor update vandaag. Toen ik het spel vandaag ging starten via steam werd er een kleine update gedownload.
Inderdaad!quote:
Ga ik ook maar eens doen. Die crib sheet erbij pakken moet ook helpen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:36 schreef Jorwol het volgende:
Even de tijd genomen om m'n tactiek aan te passen met die pdf shit, nu opeens loopt t een stuk beter... Wtf
En je wordt niet ontslagen? HOAX!quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:54 schreef stevenmac26 het volgende:
ben 2x achter elkaar gedegradeed met reading![]()
Laatste speelddag vanuit de championship op doelsaldo en het jaar erop er gewoon keihard uitgevlogen haha wat ik ook doe niks werkt. op 1 of andere manier is het bestuur nog wel helemaal vol van me en nu speel ik in de coca cola leauge 2 en de verwachtingen zijn niet degraderen. Zit overigens in het 4e seizoen van het spel na eerder opgestapt/ontslagen te zijn bij leed,vfb stuttgart en fc twente, ik ben zo crap met fm2009 maar blijf gewoon doorzetten met reading hehehe
Leuk, maar ik heb helaas echt 0 geldquote:Op dinsdag 9 december 2008 21:41 schreef Scorpie het volgende:
Ow, voor de middenmoters/clubs zonder geld: Lucas Rimoldi, 40k, verdedigende middenvelder met leuke stats:
[ afbeelding ]
als je goed leest dan kan je er uit leiden dat het bestuur op 1 of andere manier helemaal geil van me is, heb ook geen enkele probleem met de spelers alleen de resultaten zijn niet denderend maar verlies alleen maar met 1-0 enzo en waarom zou ik er over gaan liegen want echt grappig is het niet meer alleen maar frustrerendquote:
En omdat ik ook nog een club erbij wilde, ook een aanbod van Veendam geaccepteerdquote:Op dinsdag 9 december 2008 22:38 schreef DaMart het volgende:
Een nieuwe uitdaging!
Bondscoach van Kroatië!
Korsakovquote:Op dinsdag 9 december 2008 23:16 schreef NoMercy285 het volgende:
Als jij gewoon maar 1 bericht typt gaat het ook al wat tragerkijk eens, je hebt met 1 bericht al minimaal 3 posts tot gevolg
Spel legaal kopen?quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:59 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Mijn assistent organiseert geen vriendschappelijke wedstrijden en mijn spelers gaan ook niet op vakantie.Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Heb ik ook en JA ik heb het spel gekocht.. Is zeker in de Nederlandse competitie? Want daar gebeurt het bij mij ook niet...quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:59 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Mijn assistent organiseert geen vriendschappelijke wedstrijden en mijn spelers gaan ook niet op vakantie.Weet iemand waar dit aan kan liggen?
quote:Spartak haalt Braziliaan met sterk rechterbeen
Geschreven op dinsdag, 9 december om 23:45
Spartak Moskou heeft dinsdag overeenstemming bereikt met Gremio de Porto Alegre over de transfer van Rafael Carioca. Voor een bedrag van acht miljoen euro maakte de negentienjarige middenvelder de overstap naar Rusland. Zestig procent van het bedrag is voor Gremio, de rest voor zijn voormalige werkgever en tweedeklasser Profute. Carioca, die eigenlijk als Rafael de Souza Pereira door het leven gaat, is veelvuldig jeugdinternational en debuteerde afgelopen seizoen in de Braziliaanse Série A. Hij miste in zijn debuutjaar slechts één wedstrijd en was een onmisbare schakel in de formatie van Celso Roth. Hij werd achter Hernandes van São Paulo zelfs uitgeroepen tot de beste rechtsbenige middenvelder van de Braziliaanse competitie.
"Elke speler droomt ervan om ooit in Europa aan de slag te gaan", vertelde Carioca dinsdag bij de prijsuitreiking. "Dat is voor mij niet anders. Ik heb mijn transfer voor een groot deel aan Gremio te danken. Het is allemaal heel erg snel gegaan, maar ik kijk uit naar een nieuwe stap in mijn nog prille loopbaan."
Denk het niet, want anders hadden ze geweten dat ie voor 3,7miljoen een ontsnappingsclausule in zijn contract heeft.quote:
Waar staat die pdf? Loop nou al een tijdje terug te zoeken in de posts hierquote:Op dinsdag 9 december 2008 21:36 schreef Jorwol het volgende:
Even de tijd genomen om m'n tactiek aan te passen met die pdf shit, nu opeens loopt t een stuk beter... Wtf
quote:Op woensdag 10 december 2008 10:52 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Denk het niet, want anders hadden ze geweten dat ie voor 3,7miljoen een ontsnappingsclausule in zijn contract heeft.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij werkt het zo: je kunt een code voor meerdere computers gebruiken (3 dacht ik), maar kun je maar met 1 computer tegelijk spelen...quote:Op woensdag 10 december 2008 14:47 schreef Babbatuur het volgende:
Hallo oefenmeesters,
Even een vraag, ik heb nog steeds een game met FM 2008 waarmee ik al rond de 30 seizoenen mee heb gedaan. Nu wil ik mij wagen aan de nieuwe versie. Een vriend van mij heeft het spel gekocht, is het mogelijk dat wij beiden de code van steam gebruiken en ook allebei het spel dan kunnen spelen?
Dan nog een vraagje, wij wilden graag een game over het internet tegen elkaar spelen, daar heb ik iets over gelezen (nee, het is geen FM Live). Maar zou het feit dat we beiden dezelfde steamcode gebruiken ook invloed kunnen hebben op het spelen via een netwerk tegen elkander?
Je kan niet 2x dezelfde code gebruiken volgens mij. Dus beide vragen zijn dan opgelost.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:47 schreef Babbatuur het volgende:
Hallo oefenmeesters,
Even een vraag, ik heb nog steeds een game met FM 2008 waarmee ik al rond de 30 seizoenen mee heb gedaan. Nu wil ik mij wagen aan de nieuwe versie. Een vriend van mij heeft het spel gekocht, is het mogelijk dat wij beiden de code van steam gebruiken en ook allebei het spel dan kunnen spelen?
Dan nog een vraagje, wij wilden graag een game over het internet tegen elkaar spelen, daar heb ik iets over gelezen (nee, het is geen FM Live). Maar zou het feit dat we beiden dezelfde steamcode gebruiken ook invloed kunnen hebben op het spelen via een netwerk tegen elkander?
13 keer gelijkquote:Op woensdag 10 december 2008 14:59 schreef Spougle het volgende:
[ afbeelding ]
In Madrid en Milaan beven ze al Leeds komt er aan
Oke, iemand nog ergens een goede FM-aanbieding gespot op het net waar ik hem zou kunnen halen?quote:Op woensdag 10 december 2008 14:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan niet 2x dezelfde code gebruiken volgens mij. Dus beide vragen zijn dan opgelost.
Dus als ik een nieuwe computer heb kan ik het spel niet nog een keer installeren?quote:Op woensdag 10 december 2008 14:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan niet 2x dezelfde code gebruiken volgens mij. Dus beide vragen zijn dan opgelost.
Je kunt het volgens mij wel op meerdere pc's installeren, kan echter niet gelijkertijd met dezelfde code/account worden gespeeld op verschillende pc'squote:Op woensdag 10 december 2008 15:18 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Dus als ik een nieuwe computer heb kan ik het spel niet nog een keer installeren?
2de seizoen in de premier league. Ben nu in de voorbereiding van het 3de seizoen, paar nieuwe spelers aangetrokken. Ik hoop nu wat meer wedstrijden te winnen die vorig seizoen gelijk eindigde wie weet heb ik dan wel een kleine kans om kampioen te wordenquote:
Ik ga in mijn 2e seizoen al voor het kampioenschap!quote:Op woensdag 10 december 2008 15:26 schreef Spougle het volgende:
[..]
2de seizoen in de premier league. Ben nu in de voorbereiding van het 3de seizoen, paar nieuwe spelers aangetrokken. Ik hoop nu wat meer wedstrijden te winnen die vorig seizoen gelijk eindigde wie weet heb ik dan wel een kleine kans om kampioen te worden
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 december 2008 15:33 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik ga in mijn 2e seizoen al voor het kampioenschap!
Eitje lijkt me!
Met een 4-1 overwinning op Arsenal en een 4-0 overwinning op Liverpol ben ik aardig op weg![]()
Netjes! Ik kan ga Leeds echt een keer proberen, wil alleen niet kappen met Feyenoord, die ik nog stééds niet kampioen heb gemaakt, kut Ajaxquote:Op woensdag 10 december 2008 15:33 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik ga in mijn 2e seizoen al voor het kampioenschap!
Eitje lijkt me!
Met een 4-1 overwinning op Arsenal en een 4-0 overwinning op Liverpol ben ik aardig op weg![]()
na een paar maanden mogen die toch weer weg voor een prikkiequote:Op woensdag 10 december 2008 16:24 schreef Spougle het volgende:
Ik word echt moe van Man City trouwens ze kopen heel veel engelse spelers die ik ook wou hebben.![]()
Heb 't spel gewoon gekocht.quote:
Nederlandse competitie inderdaad.quote:Op woensdag 10 december 2008 08:42 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Heb ik ook en JA ik heb het spel gekocht.. Is zeker in de Nederlandse competitie? Want daar gebeurt het bij mij ook niet...
steam afsluiten en het spel gewoon starten via het fm.exe bestand dat in de folder steamapps is te vinden.quote:
2 savegames van maken.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:59 schreef Wessiej het volgende:
Dit vind ik altijd lastig, 4 seizoenen bezig met Ajax, echt de top van de top gekocht, top team nu dus.
Nu 3x de dubbel gepakt en halve finale Uefa Cup, wel geinig maar niet het best, kan nog beter dus.
Krijg je opeens een bericht dat Manchester United je als trainer wilt, arr.
Wat te doen
Gaat het over de PDF van WWfan en consorten?quote:Op woensdag 10 december 2008 19:57 schreef Scorpie het volgende:
In het begin van die PDF leggen ze een aantal systemen uit, en dan daaronder de posities met een getal erachter. Hoe moet ik dat getal interpreteren?
Ja die ja. De slider? Welke sliderquote:Op woensdag 10 december 2008 20:05 schreef Happel het volgende:
[..]
Gaat het over de PDF van WWfan en consorten?
De getallen staan voor de positie op de slider. Helemaal links is 1 en rechts 20
Ligt eraan welke optie jij bedoelt uit de pdfquote:Op woensdag 10 december 2008 20:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja die ja. De slider? Welke slider![]()
Ik is noob nog met FM2009, ik merk het al weer
Van het betreffende onderdeel. Hetgeen waar jij het over hebt is de bovenste slider, dus hoe verdedigend of aanvallend een speler speelt.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja die ja. De slider? Welke slider![]()
Ik is noob nog met FM2009, ik merk het al weer
Dat is de mentaliteit. En wat Happel zegt; die slider helemaal naar links is 1 en helemaal naar rechts is 20. En de helft van de slider is op een gekke manier 11.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:57 schreef Scorpie het volgende:
In het begin van die PDF leggen ze een aantal systemen uit, en dan daaronder de posities met een getal erachter. Hoe moet ik dat getal interpreteren?
Oke, ook weer duidelijk. Net Pranjic verkocht bij Heerenveen voor 12 miljoen euroquote:Op woensdag 10 december 2008 20:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Van het betreffende onderdeel. Hetgeen waar jij het over hebt is de bovenste slider, dus hoe verdedigend of aanvallend een speler speelt.
quote:
Hij is niet voor niets moderator van TTK.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:29 schreef kweek89 het volgende:
[..]
zo zo, jij bent serieus, je zou een novelle moeten beginnenje schrijft leuk
goed punt goed puntquote:Op woensdag 10 december 2008 21:40 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hij is niet voor niets moderator van TTK.
Heb je misschien per ongeluk 'reject all transfer offers' aangevinkt?quote:Op woensdag 10 december 2008 23:26 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb een irritante kut bug: als ik spelers aanbied voor een prijs, en clubs matchen die prijs, dan word er opeens gereject door de club, zonder dat ik daar zelf een aandeel in heb![]()
Zo raak ik nooit die dure spelers kwijt
Nou ik heb het nagelopen, het stond idd aan, maar dan nog: ik heb er niks aan veranderd! Nu verkocht gelukkigquote:Op woensdag 10 december 2008 23:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Heb je misschien per ongeluk 'reject all transfer offers' aangevinkt?
Een boek schrijven staat nog in de planning, inderdaad!quote:Op woensdag 10 december 2008 21:29 schreef kweek89 het volgende:
[..]
zo zo, jij bent serieus, je zou een novelle moeten beginnenje schrijft leuk
tering jij bent vroeg wakkerquote:Op donderdag 11 december 2008 06:54 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een boek schrijven staat nog in de planning, inderdaad!.
Maar ik zal af en toe een update geven van de verdere ontwikkelingen. Vanavond weer even spelen, denk ik.
Je snapt dat die getalletjes op de sliders slaan en dat 1 helemaal links is (ultra defensive, very short, etc) en 20 helemaal rechts?quote:Op donderdag 11 december 2008 07:39 schreef Scorpie het volgende:
Ik snap er geen zak meer van. Ik probeer die PDF toe te passen qua tactiek e.d op mijn eigen team, maar om nou te zeggen dat ik snap hoe ik dingen moet doorvoeren, nee.
Weet je wat ik doe: vanavond zal ik mijn opstelling eens posten, en de daarbij behorende individuele instellingen van de spelers. Misschien dat we daar dan wijs uit worden. Misschien kan ik dan ook achterhalen wat ik fout doe.quote:Op donderdag 11 december 2008 09:13 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je snapt dat die getalletjes op de sliders slaan en dat 1 helemaal links is (ultra defensive, very short, etc) en 20 helemaal rechts?
Zijn waarde wordt door zijn stats, salaris en lengte van contract bepaald volgens mij.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:24 schreef JeroenV het volgende:
Hoe gaat de transferwaarde van je spelers in vredesnaam omhoog? Ik had Marquinhos gekocht, die is nu al de hele tijd een miljoentje of 6 waard volgens zijn profiel, maar zonder hem was ik nooit kampioen geworden. Hij loopt bijna 1 op 1.
Moet er bij gezegd worden dat Ajax 2 niets maar dan ook niets klaar gespeeld heeft... Mijn spitsen waren niet op dreef waardoor ik verlenging nodig had..quote:Op donderdag 11 december 2008 13:04 schreef MMUFC het volgende:
Wel grappig want heb met het eerste elftal van PSV ook al tegen Ajax 2 gespeeld
En dit is raar omdat?quote:
Nou bij deze, mijn hele opstelling, team-instellingen alsmede individuele instellingen staan op:quote:Op donderdag 11 december 2008 09:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Weet je wat ik doe: vanavond zal ik mijn opstelling eens posten, en de daarbij behorende individuele instellingen van de spelers. Misschien dat we daar dan wijs uit worden. Misschien kan ik dan ook achterhalen wat ik fout doe.
Lekkere recette!quote:
Al een nieuwe Omam Biyik gevonden voor Salzburg?quote:Op donderdag 11 december 2008 20:44 schreef kweek89 het volgende:
ben tegenwoordig manager van Kameroen, wel hip
Je 7 wedstrijden voor het einde kampioen wordt, in de halve finale van de FA Cup staat en de hele wedstrijd domineert.quote:
wie ? :squote:Op donderdag 11 december 2008 21:55 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Al een nieuwe Omam Biyik gevonden voor Salzburg?
Gewoon eigen training.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:30 schreef andre347 het volgende:
sjimz, wat voor training heb je gebruikt voor Guzman? Bij mij is ie nog niet zo'n topper. En welke voor Delph en Howson?
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:20 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Een wijs man die Marco!
http://www.fm-base.co.uk/forum/f56/make-ure-own-skin-t8651.htmlquote:Op donderdag 11 december 2008 23:00 schreef Radegast het volgende:
Weet iemand ergens een howto te vinden hoe je zelf een skin kunt maken voor fm09, ik vind alle skins vreselijk.
Zorgen dat je financiën niet verneukt zijn en dit dus niet hoeft te gebeuren?quote:Op vrijdag 12 december 2008 09:41 schreef kweek89 het volgende:
Fijn FM nachtje weer...klote voorzitter heeft weer m'n beste speler verkocht, deze keer voor een schamele 8 miljoen...(gekocht voor 7 miljoen) wat doe ik hier in godsnaam aan? kan ik die vent er niet uitwerken ofzo ?
Edgar Barreto!quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:24 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Vond ik toch wel even een opvallende uitslag
Sjimz, kan jij eens kijken naar mijn tactiek / opstelling / instellingen die ik gisteren gepost heb? Ik snap niet wat ik eraan moet sleutelen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:24 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Vond ik toch wel even een opvallende uitslag
Ik zal dat morgen even doenquote:Op vrijdag 12 december 2008 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sjimz, kan jij eens kijken naar mijn tactiek / opstelling / instellingen die ik gisteren gepost heb? Ik snap niet wat ik eraan moet sleutelen.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:22 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Zorgen dat je financiën niet verneukt zijn en dit dus niet hoeft te gebeuren?
je speelt veel te defensief. Weinig spelers op aanvallend. Denk ik...quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sjimz, kan jij eens kijken naar mijn tactiek / opstelling / instellingen die ik gisteren gepost heb? Ik snap niet wat ik eraan moet sleutelen.
Dan is het inderdaad een beetje raar...quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:11 schreef kweek89 het volgende:
[..]
staat 15 miljoen op de bank, wage budget ruimte van 20k, en sta p/m 500k profit...(gaat al tijden zo)
kortom financien zijn erg gezond...
Ik heb juist het idee dat ik wat meer defensiever moet spelen aangezien ik elke wedstrijd minstens een doelpunt tegen krijgquote:Op vrijdag 12 december 2008 13:06 schreef Sethje het volgende:
[..]
je speelt veel te defensief. Weinig spelers op aanvallend. Denk ik...
je weet het hé aanval is de beste verdedigingquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat ik wat meer defensiever moet spelen aangezien ik elke wedstrijd minstens een doelpunt tegen krijg
Maar ik kan wel eens kijken vanavond of ik een wat aanvallender elftal kan opstellen.
Zijn mijn AM`s dan te defensief?
quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:17 schreef andre347 het volgende:
Heb een (klein) probleempje. Mijn transferbudget voor de Championship viel me wat tegen. Kreeg maar 1.1m voor transfers en daardoor moet ik erg creatief gaan handelen. Ik wil in ieder geval nog een goeie spits (Sharp, Lewandowski waren te duur), een goeie linkermiddenvelder en een goeie rechts/link back.
Daar ben je meestal te laat mee als je al het nieuwe seizoen in gaat.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:50 schreef kweek89 het volgende:
[..]
free transfers? ff goed rondkijken?
Toch niet!quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daar ben je meestal te laat mee als je al het nieuwe seizoen in gaat.
Maar uit Engeland kan je in ieder geval nog niemand een contract aanbiedenquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
klopt maar aan het eind van het seizoen kan je meestal al vrij goed inschatten wat je budget wordtquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Beckford was bij mij nog prima bruikbaar als wissel in de Chamionship.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:18 schreef andre347 het volgende:
[..]
Toch niet!Heb een beetje te vroeg om hulp gevraagd. Ik heb nu Vassell en Jerome als ST transfervrij gehaald.
sjimz, in welk seizoen heb jij Beckford verkocht? Ik twijfel namelijk een beetje aan zijn kwaliteiten, ik weet niet of die goed genoeg zijn voor de Championship.
Dit heeft me uiteindelijk de titel gekost.. op 2 punten van Ajax 2e geworden..quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:10 schreef MMUFC het volgende:
Jammer genoeg verlies ik en wint Ajax van Feyenoord waardoor ik 2 duels voor het einde de 1e plaats uit handen geef :S
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |