Zoekmachines en andere bots ofzoquote:Op zaterdag 6 december 2008 20:11 schreef Jannekje7 het volgende:
Wat moeten al die Russen op mn site??
Avond Domien !quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:16 schreef DomienVerschuuren het volgende:
Hallo!
Ondertussen knutsel ik aan mijn top 20-lijstje van 2008. De hel!
Sjiek Roel!quote:
Dit is ook zo'n klein boompje. Vorig jaar bij AH een keertje meegenomen. Ziet er netjes uitquote:Op zaterdag 6 december 2008 20:34 schreef Jannekje7 het volgende:
[..]
Sjiek Roel!
Wij hebben ook zo'n klein boompje, maar nu we een groter huis hebben, wil ik ook een grotere boom... maar die krengen zijn dúúr!
Ohjee... heb ik weer een depri vriendje...quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:38 schreef -Hans- het volgende:
wtf ?! zie net de tussenstand bij PSV - FC Groningen. Prima !
Zag ze vandaag ook bij de V&D.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vorig jaar bij Albert Heijn. Ongeveer 60 cm hoog. Zoiets hebben ze vast dit jaar ook weer
.
quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:57 schreef Jannekje7 het volgende:
[..]
Zag ze vandaag ook bij de V&D.
Wel nepperds trouwens hoor. Is die van jou nep of echt Roel? (en ja, ik heb t over dat kerstboompje)
Zou Michiel luisteren?quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:55 schreef Jannekje7 het volgende:
[..]
Ohjee... heb ik weer een depri vriendje...![]()
Ik weet niet wát nou de oorzaak is van al die PSV-misère (gomez weg, die nieuwe trainer, slechte nieuwe aankopen), maar laten ze er alsjeblieft gáúw wat aan doen!!
Pork & Beans!!
Uh....quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:00 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
hij heeft m vorig jaar bij de AH gekocht..ik ken geen kerstboom die het levend een jaar volhoud
quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:01 schreef T3hTommay het volgende:
Wat zie ik nou in de OP? Serious Request van 19 t/m 23 december, 5 dagen maar?!
Ja 6 dagen t/m de 24ste toch ? Dat neem ik aan van welquote:Op zaterdag 6 december 2008 21:09 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
is het langer geweest dan?
OHmn collega wil Sander Lantinga huren voor 1000euri om door de steenstraat van Utrecht te lopen met folders voor de winkel
Nep dus (die kerstboom)quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:57 schreef Jannekje7 het volgende:
[..]
Zag ze vandaag ook bij de V&D.
Wel nepperds trouwens hoor. Is die van jou nep of echt Roel? (en ja, ik heb t over dat kerstboompje)
oh wist ik nietquote:Op zaterdag 6 december 2008 21:13 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja 6 dagen t/m de 24ste toch ? Dat neem ik aan van wel.
Hup Lazovicquote:Op zaterdag 6 december 2008 21:11 schreef Jannekje7 het volgende:
[..]
Hup Bakkal![]()
Hup Bakkal![]()
Hup Lazovic
Vriendje wil niet getroost worden als PSV t slecht gedaan heeft...quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hoeft ie niet meer getroost te worden.
Heb je EW al geupload trouwens?quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:28 schreef Piles het volgende:
Geen radio voor mij op zaterdagavond
En geen zin om te posten
Neuh, dat denk ik ook niet.quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hoeft ie niet meer getroost te worden.
Aha! was jij dat.quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:51 schreef Jannekje7 het volgende:
Heeee, Janneke kan niet van de chocolade afblijven, dat ben ik! (hulde aan Tjibbe)
Dikke tieten van chocolade...? Alsjeblieft niet
neeh hoorquote:Op zaterdag 6 december 2008 21:59 schreef Piles het volgende:
Sinterklaas wordt ook het land uitgejaagd hè
Gave film, alleen raakte ik opeens veel kwijt op het einde... was die John (die kale) nou de "jigsaw"? of hoe moet ik het zien... heb namelijk een stuk gemist door de voetbal samenvattingenquote:Op zaterdag 6 december 2008 22:20 schreef -Hans- het volgende:
De 3FM Meeeeeeeeee-ga-hit gaat trouwens als een raket in de Mega Top 50.. Tsja, schijnbaar veel liefhebbers van dat soort "muziek".
wtf, SAW begint al..
quote:Op zondag 7 december 2008 00:26 schreef LeonH het volgende:
[..]
Gave film, alleen raakte ik opeens veel kwijt op het einde... was die John (die kale) nou de "jigsaw"? of hoe moet ik het zien... heb namelijk een stuk gemist door de voetbal samenvattingen
White Noize, mag wel ietsjes harder gaan draaien wat mij betreft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar vette film inderdaad ! had 'm nog niet eerder gezien, maar ik vond deze beter te volgen dan deel 4. Maar.. dat was ook mijn eerste kennismaking met de SAW reeks.
eej Brennel !quote:Op zondag 7 december 2008 00:39 schreef Brennel het volgende:
Iedereen (behalve Hans: hey!) al naar bed? Saai hoor
quote:Op zondag 7 december 2008 00:38 schreef -Hans- het volgende:
[..]dan zat ik toch goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar vette film inderdaad ! had 'm nog niet eerder gezien, maar ik vond deze beter te volgen dan deel 4. Maar.. dat was ook mijn eerste kennismaking met de SAW reeks.
nog even een potje PES-en en dan ga ik ook eens een bed hier opzoeken, aangezien het geen stapavond is vanavond helaas...
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
Ik switch nu een beetje tussen SBS en TMF.quote:Op zondag 7 december 2008 00:48 schreef Brennel het volgende:
Da's irritant![]()
Ik heb TMF nog even aan staan als achtergrondmuziekje. Nog een beetje bijlezen en zo lekker slapen
Goh, wat donker hier!quote:Op zondag 7 december 2008 03:02 schreef Sirolf het volgende:
De TT klopt niet meer trouwens.
* Sirolf doet het licht uit hier.
Jahaquote:
Lig je nog in je bed? Ohohhhh!quote:Op zondag 7 december 2008 10:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Zo maar es opstaan.
Is goedquote:Op zondag 7 december 2008 10:08 schreef Jannekje7 het volgende:
[..]
Bel je ff als je op station Eindhoven bent? Dan fiets ik ff naar t station hier
Enjoyquote:Op zondag 7 december 2008 10:21 schreef Brennel het volgende:
Nou mensen, ik ga richting het zuiden des lands.
Fijne zondag allemaal en tot vanavond ergens
Mogguhquote:Op zondag 7 december 2008 11:23 schreef LeonH het volgende:
goeiemorgen deze morgen!
Gisteravond niet op stap geweest en het is echt heerlijk zo opstaan op zondag zonder eens brak te zijn. Denk dat ik dat eens vaker ga proberen. Wel op stap maar niet veel drinken dan
Oh jenny don't be hasty!
quote:Op zondag 7 december 2008 11:30 schreef Dandelion het volgende:
Hidiho allen!
* Dandelion heeft een drukke zondag voor de boeg!
mja relaxen doe ik nu effe tijdens 't instaleren van Ubuntu...quote:Op zondag 7 december 2008 11:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
Ik moet ook een paar dingetjes doen, maar vooral ook beetje relaxen.
quote:Op zondag 7 december 2008 11:56 schreef gerbenp het volgende:
Morgûh, ben ff EW van Vrijdag terugkijken / luisteren
Eej.quote:
Al zweethandjes? Volendam uit, altijd lastig.quote:Op zondag 7 december 2008 11:36 schreef borisz het volgende:
Ik ook leren leren en nog eens leren, heb morgen twee her's
Die paliingboeren krijgen klop van Daley Blindquote:Op zondag 7 december 2008 12:13 schreef DiedjeeJ het volgende:
[..]
Al zweethandjes? Volendam uit, altijd lastig.
quote:Op zondag 7 december 2008 12:16 schreef DiedjeeJ het volgende:
[..]
Dag meneer Roel.En mevrouw Jewel.
Whehehe. Hattrickje van Blind, punten mee in de tas, en weer terug naar Amsterdam.quote:Op zondag 7 december 2008 12:15 schreef borisz het volgende:
[..]
Die paliingboeren krijgen klop van Daley Blind
Je cadeau van Giel!! Die had ik toch echt wel zelf gehouden.quote:Op zondag 7 december 2008 12:17 schreef muisje-eliza het volgende:
iemand interesse? [TK] limited edition Oasis-Dig out your soul
Bran Van 3000. Dat plaatje begint toch ook een klassieker te wordenquote:
jah ik kan m houden omdat ik m kado van Giel heb gehad, maar ik denk dat het zo een ding is wat ik toch niet ga luisteren....quote:Op zondag 7 december 2008 12:22 schreef DiedjeeJ het volgende:
[..]
Je cadeau van Giel!! Die had ik toch echt wel zelf gehouden.
Zo "oud" al?!quote:Op zondag 7 december 2008 12:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bran Van 3000. Dat plaatje begint toch ook een klassieker te worden. Ook al een jaar of tien oud
.
Zonde. Geweldige plaat, en mooi pakket. Ik had 't wel geweten.quote:Op zondag 7 december 2008 12:26 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
jah ik kan m houden omdat ik m kado van Giel heb gehad, maar ik denk dat het zo een ding is wat ik toch niet ga luisteren....
Done. 1997 It is.quote:Op zondag 7 december 2008 12:28 schreef DiedjeeJ het volgende:
[..]
Zo "oud" al?!
Dat ga ik 's ff opzoeken.
Damn, we worden oud..quote:Op zondag 7 december 2008 12:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bran Van 3000. Dat plaatje begint toch ook een klassieker te worden. Ook al een jaar of tien oud
.
van t geld kan ik evt de "gewone" cd kopen, maar heb m ook al op de puter staanquote:Op zondag 7 december 2008 12:30 schreef DiedjeeJ het volgende:
[..]
Zonde. Geweldige plaat, en mooi pakket. Ik had 't wel geweten.
Hey Elizaquote:
Ik had 't wel geweten, als ik 'm had gekrégen.quote:Op zondag 7 december 2008 12:33 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
van t geld kan ik evt de "gewone" cd kopen, maar heb m ook al op de puter staan![]()
maar als je het wel had geweten...koop m dan
oh en op mute als de MH is dusquote:Op zondag 7 december 2008 12:39 schreef -Hans- het volgende:
Ik heb mezelf voorgenomen om bij elke kerstplaat die ik hoor de radio op mute te zetten. Beetje kinderachtig misschien, maar ik heb er dan ook niets mee.
dan geef je je suikeroom de link en zeg je dat je dat voor kerst wil hebbenquote:Op zondag 7 december 2008 12:41 schreef DiedjeeJ het volgende:
[..]
Ik had 't wel geweten, als ik 'm had gekrégen.
Dat zeker ! sterker nog, dat is voor mij de reden om te switchen naar radio 1 vanwege Volendam - Ajax.quote:Op zondag 7 december 2008 12:42 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
oh en op mute als de MH is dus
Middag.quote:
Die kerstplaten hoeven van mij eigenlijk ook nog niet..quote:Wat is het toch jammer dat 3FM vanaf gisteren al veel kerstplaten draait..en dan ook nog die standaard kerstplaten die je 10 jaar geleden al niet meer kon horen
Dus ik ga tot serious request denk ik even spaarzaam 3FM luisterenBen wel erg benieuwd wie het 3e slachtoffer wordt morgen.. Ik denk Paul Rabbering
Heb je de rollator ook al besteld?quote:Op zondag 7 december 2008 12:41 schreef -Hans- het volgende:
[..]
haha! dat is waar, maar soms voelt het wel zo.
Is mijn suikeroom dan toch stiekem de Kerstman?!quote:Op zondag 7 december 2008 12:42 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
dan geef je je suikeroom de link en zeg je dat je dat voor kerst wil hebben
Nice!! Pics please!!quote:Op zondag 7 december 2008 12:54 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Heb er al 1. Wel een met gepimpte met 17 inch velgen.![]()
Zo één wil ik ookquote:Op zondag 7 december 2008 12:54 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Heb er al 1. Wel een met gepimpte met 17 inch velgen.![]()
Hoi MutZquote:
nu pas? dat moet toch rond april?quote:Op zondag 7 december 2008 12:55 schreef -Hans- het volgende:
Moet trouwens aangifte 2007 invullen.. heb ik nog niet eerder gedaan maar wat een ellende
is die Jummy niet opnieuw bij t postkantoor te krijgen? kheb wel nog punten voor je *ergens*quote:Op zondag 7 december 2008 12:56 schreef Glacier het volgende:
[..]
Hoi MutZ
Die avatar had ze al een tijd toch?
Blijf een cool ding, jammer dat ik er geen op de kop heb kunnen tikken
Ben je ook aardig op tijd dan meequote:Op zondag 7 december 2008 12:55 schreef -Hans- het volgende:
Moet trouwens aangifte 2007 invullen.. heb ik nog niet eerder gedaan maar wat een ellende
Hij zou wel opnieuw komen ja... Ik heb iig geen punten meer, die heb ik al weggegeven...quote:Op zondag 7 december 2008 12:57 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
is die Jummy niet opnieuw bij t postkantoor te krijgen? kheb wel nog punten voor je *ergens*
quote:
Ik vind het ook erg laat maar ik heb de brief pas eind november gekregen. Beetje raar dat ik zo laat een brief heb gekregen en dat het ook op zo'n korte termijn bekend moet zijn. Ik hoop niet dat dit de normale werkwijze is van de Belastingdienst.quote:
Ik had 't ook kunnen weten, dat die er aan zat te komen.quote:Op zondag 7 december 2008 12:58 schreef -Hans- het volgende:
[..]
haha, zal kijken wat ik voor je kan doen!![]()
Wow, dat zou super zijnquote:Op zondag 7 december 2008 12:57 schreef muisje-eliza het volgende:
is die Jummy niet opnieuw bij t postkantoor te krijgen? kheb wel nog punten voor je *ergens*
Veel plezier.quote:Op zondag 7 december 2008 13:01 schreef muisje-eliza het volgende:
* muisje-eliza gaat ff de was doen
Ik kan je melden: it isquote:Op zondag 7 december 2008 13:01 schreef -Hans- het volgende:
Ik hoop niet dat dit de normale werkwijze is van de Belastingdienst.
LOLquote:Op zondag 7 december 2008 13:04 schreef DiedjeeJ het volgende:
[..]
Ik had 't ook kunnen weten, dat die er aan zat te komen.
Er zal wel wat in je persoonlijke omstandigheden veranderd zijn wat uit controle door de Belastingdienst blijkt.quote:Op zondag 7 december 2008 13:01 schreef -Hans- het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het ook erg laat maar ik heb de brief pas eind november gekregen. Beetje raar dat ik zo laat een brief heb gekregen en dat het ook op zo'n korte termijn bekend moet zijn. Ik hoop niet dat dit de normale werkwijze is van de Belastingdienst.
kheb nog 4 punten....stuur maar pm met je adresquote:Op zondag 7 december 2008 13:05 schreef Glacier het volgende:
[..]
Wow, dat zou super zijn
* Glacier heeft de punten niet meer..wist niet dat hij opnieuw zou komen...
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat.quote:Op zondag 7 december 2008 13:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er zal wel wat in je persoonlijke omstandigheden veranderd zijn wat uit controle door de Belastingdienst blijkt.
Je bent super! Ik heb je een PM gestuurdquote:Op zondag 7 december 2008 13:17 schreef muisje-eliza het volgende:
kheb nog 4 punten....stuur maar pm met je adres
Hier in Utrecht is ie dus vorige week opnieuw binnen gekomen maar inmiddels alweer op.quote:Op zondag 7 december 2008 13:05 schreef Glacier het volgende:
[..]
Wow, dat zou super zijn
* Glacier heeft de punten niet meer..wist niet dat hij opnieuw zou komen...
Meesterlijk inderdaadquote:Op zondag 7 december 2008 13:33 schreef DiedjeeJ het volgende:
[..]
Whehehe, inderdaad. Zelfs niet door Ko de Boswachter.
Kan je je radio beter uitzettenquote:Op zondag 7 december 2008 12:39 schreef -Hans- het volgende:
Ik heb mezelf voorgenomen om bij elke kerstplaat die ik hoor de radio op mute te zetten. Beetje kinderachtig misschien, maar ik heb er dan ook niets mee.
Hej borisz dat vrees ik ook.. Ik hoop dat radio 1 zich nog even niet stort in de kerstliedjes gekte.quote:
Ik hoop met zijn nieuwe single.quote:Op zondag 7 december 2008 13:58 schreef DiedjeeJ het volgende:
Franz komt straks langs.
Ik hoop 't ook. Was nog ff wennen die nieuwe single, maar hij is toch wel errug goed.quote:
Ik verwacht 'm gewoon 't komende uur.quote:Stiekem hoop ik dat Eddy ook nog even Gotye (Hearts A Mess) draait.
Zeker even wennen maar het is gewoon weer een heel erg toffe single.quote:Op zondag 7 december 2008 14:06 schreef DiedjeeJ het volgende:
Ik hoop 't ook. Was nog ff wennen die nieuwe single, maar hij is toch wel errug goed.
Zou mooi zijn.quote:Ik verwacht 'm gewoon 't komende uur.
Heb 't al vaker gezegd: het origineel hiervan blijft 't enige (errug) goede nummer van haar. Staat met 5 sterren in m'n iTunesquote:
Duidelijk.quote:Op zondag 7 december 2008 14:10 schreef Marc63 het volgende:
Aantal keer dat The Fallen gedraaid is:
vrijdag 04-04-2008 23:06 MoveYourAss
vrijdag 04-04-2008 23:05 MoveYourAss
vrijdag 04-04-2008 23:04 MoveYourAss
De live-versie van The Fallen is 4x gedraaid. 2x op de dag na Pinkpop, 1x een paar dagen later en 1x bij MYA in de live request (half september).quote:Op zondag 7 december 2008 14:12 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Duidelijk.![]()
De plaat van Gotye is trouwens eigenlijk alleen maar tijdens de show van Eddy gedraaid. 1x tijdens de Freaknacht.
quote:3FM is een nieuw online themakanaal gestart met alternatieve muziek. In samenwerking met VPRO's 3VOOR12 is op 3FM Alternative 24 uur per dag nonstop alternatieve muziek te horen
Soms slaan de stats op de 1 of andere manier op hol, ben er nog niet helemaal achter waar dit door komt...quote:Op zondag 7 december 2008 14:10 schreef Marc63 het volgende:
Aantal keer dat The Fallen gedraaid is:
vrijdag 04-04-2008 23:06 MoveYourAss
vrijdag 04-04-2008 23:05 MoveYourAss
vrijdag 04-04-2008 23:04 MoveYourAss
ik moet nogsteeds wennen...quote:
Kunnen ze op het reguliere 3FM nog meer op 538 en andere crapzenders gaan lijkenquote:Op zondag 7 december 2008 14:15 schreef -Hans- het volgende:
3FM start nieuwe online zender: 3FM Alternative
[..]
Zonde want het is wel een erg toffe single..quote:Op zondag 7 december 2008 14:15 schreef Marc63 het volgende:
[..]
De live-versie van The Fallen is 4x gedraaid. 2x op de dag na Pinkpop, 1x een paar dagen later en 1x bij MYA in de live request (half september).
En dat melden ze nu pas? Ik had dat bericht een week geleden al...quote:Op zondag 7 december 2008 14:15 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Pff dat is toch niet te hopen..quote:Op zondag 7 december 2008 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kunnen ze op het reguliere 3FM nog meer op 538 en andere crapzenders gaan lijken.
Soms is RF echt super snel maar dat is duidelijk niet altijd het geval.quote:Op zondag 7 december 2008 14:19 schreef Sirolf het volgende:
[..]
En dat melden ze nu pas? Ik had dat bericht een week geleden al...
Geen ideequote:Op zondag 7 december 2008 14:23 schreef Marc63 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je dit muzikale geneesmiddel snel zult horen op 538.
Laat ze eerst op de radio eens wat alternatiever worden voordat ze dit soort onzin beginnenquote:Op zondag 7 december 2008 14:15 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Zit ook wel een kern van waarheid in.quote:Op zondag 7 december 2008 14:30 schreef TheZapster het volgende:
Laat ze eerst op de radio eens wat alternatiever worden voordat ze dit soort onzin beginnen
Dat bedoel ik dus met de kerstliedjes gektequote:
Erg toffe plaat maar wel jammer dat het 2x is onderbroken. Al vond ik de laatste keer wel leuk vanwege de GRaafschap.quote:
quote:Op zondag 7 december 2008 14:57 schreef Jannekje7 het volgende:
Bren is hier!!
En we zitten oude foto's te kijken en te roddelen!
Vrouwen..quote:Op zondag 7 december 2008 14:57 schreef Jannekje7 het volgende:
Bren is hier!!
En we zitten oude foto's te kijken en te roddelen!
Grrrquote:Op zondag 7 december 2008 14:43 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Erg toffe plaat maar wel jammer dat het 2x is onderbroken. Al vond ik de laatste keer wel leuk vanwege de GRaafschap.
ende grrrrquote:
Jawel man, vooral over mensen van vroegahhh!!quote:
quote:Op zondag 7 december 2008 15:01 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Grrraafschap
[..]
ende grrrraafschap
Hm, afgesloten bij Mosae Forumquote:Op zondag 7 december 2008 14:57 schreef LeonH het volgende:
Aargh!!! Kut maastricht. Had het kunnen weten. Ene kant van het mosae forum sluiten ze af en de andere kun je wel door. Weet jij waarom Roel? Maja lekker ceedeetje van killers op en maar proberen te relaxen...
Ik had tijdens de reclame en het nieuws maar ff Queen en Coldplay opgezet, maar ik denk dat ik ook nog maar ff wat Killers draai.quote:
quote:Op zondag 7 december 2008 15:01 schreef Jannekje7 het volgende:
[..]
Jawel man, vooral over mensen van vroegahhh!!
Zo van "weet je nog van pietje?"
"ooooooooohw, die was echt vreselijk!"
"die zei altijd..."
Lache joh
quote:Op zondag 7 december 2008 15:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
Ik kan me daaraan zelf ook wel es schuldig maken.
quote:
quote:Op zondag 7 december 2008 14:15 schreef -Hans- het volgende:
[..]
geen idee. Lijkt me vrij snel, volgens mij is de huidige nog helemaal niet oud...quote:Op zondag 7 december 2008 15:33 schreef WebHawkjuh het volgende:
Niemand hier weet meer over die nieuwe studio? (kom 't tegen op RF)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |