We hebben het over vuurwerk en ik zeg dat dieren last van vuurwerk hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jij begint over dieren.
Daarmee diskwalificeer je dus je punt dat dieren er last van zouden hebben.
Dat is dan één.
Volgend punt, in hoeverre heb je persoonlijk last van vuurwerk?
Dan word alleen maar meer als je vuurwerk verbied. Je moet het juist helemaal vrijgeven.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel geld dat ieder jaar kost?
Alle vuurwerkcontroles bij de grens, bij de havens, in vuurwerkverkooppunten?
Dan word alleen maar meer als je vuurwerk verbied. Je moet het juist helemaal vrijgeven.quote:
Alle medische kosten van mensen die NIET met vuurwerk om kunnen gaan.
Dat betaal je van de belasting op vruuwerk, je moet juist meer verkopen.quote:
Alle kosten om de straten weer schoon te vegen (want niet iedereen doet dat zelf).
Dus niet verbieden, we zijn het eens.quote:
De vervuiler betaalt, dus hup, flink wat accijns erop!
We hebben het inderdaad over dieren. Dat jij één avondje knallen per jaar erger vind voor dieren dan het hele jaar in een batterij zitten zegt inderdaad veel over je begrip. Dat je er daarnaast van uit gaat dat ik vuurwerk af steek laat ik verder nog maar even zitten.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
We hebben het over vuurwerk en ik zeg dat dieren last van vuurwerk hebben.
Dat is een andere insteek dan dat jij een discussie over het eten van vlees wilt hebben.
Als je dat niet begrijpt, dan hoop ik dat je een aansteeklont gebruikt op 31 december.
En dan? Ga je nu met de magische termen 'democratie' of 'macht van de meerderheid' zwaaien?quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:54 schreef capricia het volgende:
http://www.depers.nl/Binnenland/?ID=158779&ref=rss
De helft van de Nederlanders wil dat het vuurwerk verboden wordt.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:54 schreef capricia het volgende:
Duidelijk dus hoe deze cijfers tot stand komen.quote:Dat bleek uit een peiling van het bureau van Maurice de Hond in opdracht van de GroenLinks-fracties in Rotterdam en Den Haag.
Dus je twijfelt aan de technieken van Maurice?quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk dus hoe deze cijfers tot stand komen.
jankertquote:Op vrijdag 5 december 2008 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, jij mag best je vuurwerk afsteken, maar niet daar waar ik er last van heb.
Stel een paar weilanden in of zo waar mensen hun vuurwerk rustig kunnen afsteken, dan heb ik er geen last van.
Kunnen ze democratie niet verbieden?quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:54 schreef capricia het volgende:
Ja, dat wil zeggen, ik twijfel aan de ondervraagde groep.quote:Op zaterdag 6 december 2008 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus je twijfelt aan de technieken van Maurice?
niet als vuurwerk afsteken je beroep isquote:Op vrijdag 5 december 2008 23:59 schreef Adelante het volgende:
Dat rookverbod he!?! Mag je wel met een sigaret op je lip vuurwerk afsteken?
Idd, 50% accijns d'r bovenop!quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:35 schreef sp3c het volgende:
ik vind wel dat er accijns op moet, zoveel mogelijk
mensen gaan eerder dood door vuurwerk en ik heb geen zin om voor de ziekenhuiskosten van de gewonden te betalen ... en ik wil vuurwerkvrije zones want ik steek het niet af en ik hoef niet gewond te raken omdat anderen zichzelf op willen blazen
quote:Op zaterdag 6 december 2008 00:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet als vuurwerk afsteken je beroep is
maar goed, mijn post was sarcastisch bedoeld
niet echt grappig meer als er daadwerkelijk mensen het er mee eens zijn
Als je het over consumentenvuurwerk hebt:quote:Op zaterdag 6 december 2008 01:42 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik heb een hekel aan vuurwerk, dus ik zou er geen sterretje minder om afsteken..
Ik ben wel gevoelig voor het principiële argument dat je zo weinig mogelijk dingen moet verbieden, maar ik vind dat diegenen die dat argument hanteren er wel gemakkelijk aan voorbijgaan dat het afsteken van vuurwerk amper 24 uur per jaar is toegestaan voor particulieren.
Mijn wedervraag aan deze mensen is dan ook: Vinden jullie dat het verbod voor de andere 364 dagen in het jaar moet worden teruggedraaid?
Ik vermoed van nietquote:Op zaterdag 6 december 2008 02:06 schreef Moozze het volgende:
Ik zou het zelf totaal niet erg vinden maar ze zullen toch zelf wel snappen dat dit niet nodig/haalbaar/goed is?
En dat is dus verboden. Wat schiet je er dan mee op als je het ook op 31 december wil verbieden?? Denk je dat er dan geen vuurwerk meer wordt afgestoken?quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:12 schreef capricia het volgende:
Vuurwerk wordt niet alleen op 31-12 afgestoken, maar ook nu.
Ik hoor hier al weken geknal, en dat gaat nog door tot in januari.
Ik reageer op mensen die zeggen "het is maar 1 dag in het jaar". Nou, dat is in de praktijk dus niet waar.quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat is dus verboden. Wat schiet je er dan mee op als je het ook op 31 december wil verbieden?? Denk je dat er dan geen vuurwerk meer wordt afgestoken?![]()
En denk je vervolgens dat de politie voldoende controlerende agenten op de been krijgt met oud en nieuw om al die vuurwerkafstekers te gaan beboeten?![]()
Mensen die denken persoonlijke onwelgevalligheden met verboden "op te lossen";
Daarom moet je met praktische oplossingen komen. Een vuurwerkverbod is dat niet.quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik reageer op mensen die zeggen "het is maar 1 dag in het jaar". Nou, dat is in de praktijk dus niet waar.
Wat er voor mooie wetten bedacht zijn, is prima, maar de werkelijkheid houdt zich daar niet aan.
En dat is de realiteit.
Je kunt een mooie theoretische discussie opstarten, maar de praktijk is gewoon anders.
Dus onschuldige mensen die voor de rust op het platteland zijn gaan wonen alsmede de daar levende dieren mogen wel last hebben, maar jij als stedelinge niet?quote:Wat mij betreft gewoon ergens op een weiland. Daar mag iedereen zijn vuurwerk afsteken. In steden niet.
Dat is jouw interpretatie. Je maakt je er wel lekker simpel en dom vanaf. En labels plakken op mensen is ook lekker makkelijk.quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus onschuldige mensen die voor de rust op het platteland zijn gaan wonen alsmede de daar levende dieren mogen wel last hebben, maar jij als stedelinge niet?
Zo kennen we de verbodspleiters weer. Egocentristen die anderen willen opzadelen met hun frustraties.
exact; magniet-mensen die anderen dingen willen verbieden puur en alleen omdat zij er last van hebben zijn zelf vaak de grootste lastposten met hun geklaag.quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom moet je met praktische oplossingen komen. Een vuurwerkverbod is dat niet.
Het is maar 1 dag in het jaar toegestaan. Er is ook maar alcoholconsumptie van 2 biertjes in combinatie met rijden toegestaan. Wil niet zeggen dat mensen het niet overtreden... (Nou ben ik zelf voor 0 promille als limiet, maar dat is onmeetbaar, dus onpraktisch om dat in te stellen).
[..]
Dus onschuldige mensen die voor de rust op het platteland zijn gaan wonen alsmede de daar levende dieren mogen wel last hebben, maar jij als stedelinge niet?
Zo kennen we de verbodspleiters weer. Egocentristen die anderen willen opzadelen met hun frustraties.
Bewijs dat maar eens!quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:28 schreef hersenchirurg het volgende:
[..]
exact; magniet-mensen die anderen dingen willen verbieden puur en alleen omdat zij er last van hebben zijn zelf vaak de grootste lastposten met hun geklaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |