http://www.telegraaf.nl/b(...)bied_vuurwerk__.htmlquote:Stichting: Verbied vuurwerk
GRONINGEN - De Groningse stichting Staakt het Vuren wil een verbod op het afsteken van vuurwerk tijdens nieuwjaarsnacht. Volgens de stichting schaadt het geknal niet alleen gezondheid en milieu, maar kost het de belastingbetaler ook handenvol geld.
Om een verbod of beperking te bereiken, geven de initiatiefnemers maandag in Den Haag een presentatie over de gevolgen van het afsteken van vuurwerk. Ook houdt de stichting woensdag een symposium in Groningen. Deskundigen uit verschillende disciplines komen aan het woord, onder wie een oogarts, een verpleegkundige van de spoedeisende hulp en een milieudeskundige. De stichting hoopt hiermee dat de publieke en politieke discussie over vuurwerk losbarst.
Volgens initiatiefnemer Johan Meijering blijkt uit het evaluatierapport vuurwerkbesluit van het ministerie van VROM dat bijna 50 procent van de Nederlanders een verbod op consumentenvuurwerk wil. 45 procent daarentegen zou juist geen verbod willen. De stichting is niet tegen vuurwerk tijdens evenementen.
„Vuurwerk is prachtig, een kunst aan de hemel. Maar vuurwerkshows moeten wel georganiseerd zijn door de overheid, en bovendien willen we graag dat er milieuvriendelijk vuurwerk wordt afgestoken, aldus Meijering.
De stichting krijgt onder meer steun van het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap en de gemeente Groningen, die subsidie verstrekt voor het symposium omdat die past in het thema duurzaamheid.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 20:11 schreef Salvad0R het volgende:
Mensen hoeven toch geen vuurwerk af te steken. Dat ze zich lekker met zichzelf gaan bemoeien, kankerstichting!
Mensen hoeven toch geen vuurwerk af te steken. Dat ze zich lekker met zichzelf gaan bemoeien, kankerstichting!
Sterf met je 'overheid' en 'milieuvriendelijk'.quote:Vuurwerk is prachtig, een kunst aan de hemel. Maar vuurwerkshows moeten wel georganiseerd zijn door de overheid, en bovendien willen we graag dat er milieuvriendelijk vuurwerk wordt afgestoken, aldus Meijering.
De overheid heeft al lichtspoor munitie en clusterbommen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 21:12 schreef waht het volgende:
[..]
Sterf met je 'overheid' en 'milieuvriendelijk'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Eens. Ik wens er ook geen last van te hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:35 schreef sp3c het volgende:
ik vind wel dat er accijns op moet, zoveel mogelijk
mensen gaan eerder dood door vuurwerk en ik heb geen zin om voor de ziekenhuiskosten van de gewonden te betalen ... en ik wil vuurwerkvrije zones want ik steek het niet af en ik hoef niet gewond te raken omdat anderen zichzelf op willen blazen
Nee, jij mag best je vuurwerk afsteken, maar niet daar waar ik er last van heb.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:39 schreef hersenchirurg het volgende:
Magniet-mensen.. verschrikkelijk irritante figuren. Alles wat hen niet zint willen verbieden.
Nu je het over dieren hebt, we kunnen inderdaad beter vlees verbieden, met die huidige recessie kunnen we beter ons geld ergens anders in steken in plaats van duur vlees.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:28 schreef capricia het volgende:
Goeie zaak om vuurwerk te verbieden!
Met de recessie op komst, kunnen we dat geld wel beter besteden, denk ik zo.
Bovendien zijn er altijd heel veel dieren totaal in paniek door het vuurwerk.
Gut gut, ze hebben ook overlast 1x per jaar hoor.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Ik wens er ook geen last van te hebben.
Vind het teringherrie al dat geknal.
En de volgende dag stinkt alles buiten naar die vieze kruitdampen.
Bovendien is het een bende op straat.
Heel veel accijns zou goed zijn!
Ik zou zeggen, open er een topic over.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nu je het over dieren hebt, we kunnen inderdaad beter vlees verbieden, met die huidige recessie kunnen we beter ons geld ergens anders in steken in plaats van duur vlees.
Of zijn kippen in een batterij soms minder waardig dan die kippen die vrij op een weiland lopen?
Weet je wel hoeveel geld dat ieder jaar kost?quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:41 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Gut gut, ze hebben ook overlast 1x per jaar hoor.
Jij bent zeker ook zo iemand die meteen gaat klagen als de buren een schilderijtje ophangen ofzo
Jij begint over dieren.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, open er een topic over.
Hier gaat het over vuurwerk.
Dus zullen we on topic blijven?
We hebben het over vuurwerk en ik zeg dat dieren last van vuurwerk hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jij begint over dieren.
Daarmee diskwalificeer je dus je punt dat dieren er last van zouden hebben.
Dat is dan één.
Volgend punt, in hoeverre heb je persoonlijk last van vuurwerk?
Dan word alleen maar meer als je vuurwerk verbied. Je moet het juist helemaal vrijgeven.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel geld dat ieder jaar kost?
Alle vuurwerkcontroles bij de grens, bij de havens, in vuurwerkverkooppunten?
Dan word alleen maar meer als je vuurwerk verbied. Je moet het juist helemaal vrijgeven.quote:
Alle medische kosten van mensen die NIET met vuurwerk om kunnen gaan.
Dat betaal je van de belasting op vruuwerk, je moet juist meer verkopen.quote:
Alle kosten om de straten weer schoon te vegen (want niet iedereen doet dat zelf).
Dus niet verbieden, we zijn het eens.quote:
De vervuiler betaalt, dus hup, flink wat accijns erop!
We hebben het inderdaad over dieren. Dat jij één avondje knallen per jaar erger vind voor dieren dan het hele jaar in een batterij zitten zegt inderdaad veel over je begrip. Dat je er daarnaast van uit gaat dat ik vuurwerk af steek laat ik verder nog maar even zitten.quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
We hebben het over vuurwerk en ik zeg dat dieren last van vuurwerk hebben.
Dat is een andere insteek dan dat jij een discussie over het eten van vlees wilt hebben.
Als je dat niet begrijpt, dan hoop ik dat je een aansteeklont gebruikt op 31 december.
En dan? Ga je nu met de magische termen 'democratie' of 'macht van de meerderheid' zwaaien?quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:54 schreef capricia het volgende:
http://www.depers.nl/Binnenland/?ID=158779&ref=rss
De helft van de Nederlanders wil dat het vuurwerk verboden wordt.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:54 schreef capricia het volgende:
Duidelijk dus hoe deze cijfers tot stand komen.quote:Dat bleek uit een peiling van het bureau van Maurice de Hond in opdracht van de GroenLinks-fracties in Rotterdam en Den Haag.
Dus je twijfelt aan de technieken van Maurice?quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk dus hoe deze cijfers tot stand komen.
jankertquote:Op vrijdag 5 december 2008 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, jij mag best je vuurwerk afsteken, maar niet daar waar ik er last van heb.
Stel een paar weilanden in of zo waar mensen hun vuurwerk rustig kunnen afsteken, dan heb ik er geen last van.
Kunnen ze democratie niet verbieden?quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:54 schreef capricia het volgende:
Ja, dat wil zeggen, ik twijfel aan de ondervraagde groep.quote:Op zaterdag 6 december 2008 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus je twijfelt aan de technieken van Maurice?
niet als vuurwerk afsteken je beroep isquote:Op vrijdag 5 december 2008 23:59 schreef Adelante het volgende:
Dat rookverbod he!?! Mag je wel met een sigaret op je lip vuurwerk afsteken?
Idd, 50% accijns d'r bovenop!quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:35 schreef sp3c het volgende:
ik vind wel dat er accijns op moet, zoveel mogelijk
mensen gaan eerder dood door vuurwerk en ik heb geen zin om voor de ziekenhuiskosten van de gewonden te betalen ... en ik wil vuurwerkvrije zones want ik steek het niet af en ik hoef niet gewond te raken omdat anderen zichzelf op willen blazen
quote:Op zaterdag 6 december 2008 00:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet als vuurwerk afsteken je beroep is
maar goed, mijn post was sarcastisch bedoeld
niet echt grappig meer als er daadwerkelijk mensen het er mee eens zijn
Als je het over consumentenvuurwerk hebt:quote:Op zaterdag 6 december 2008 01:42 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik heb een hekel aan vuurwerk, dus ik zou er geen sterretje minder om afsteken..
Ik ben wel gevoelig voor het principiële argument dat je zo weinig mogelijk dingen moet verbieden, maar ik vind dat diegenen die dat argument hanteren er wel gemakkelijk aan voorbijgaan dat het afsteken van vuurwerk amper 24 uur per jaar is toegestaan voor particulieren.
Mijn wedervraag aan deze mensen is dan ook: Vinden jullie dat het verbod voor de andere 364 dagen in het jaar moet worden teruggedraaid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |