abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63799326
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 02:06 schreef Moozze het volgende:
Ik zou het zelf totaal niet erg vinden maar ze zullen toch zelf wel snappen dat dit niet nodig/haalbaar/goed is?
Ik vermoed van niet
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63802396
Vuurwerk wordt niet alleen op 31-12 afgestoken, maar ook nu.
Ik hoor hier al weken geknal, en dat gaat nog door tot in januari.
Was het maar alleen 31 december...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63802468
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:12 schreef capricia het volgende:
Vuurwerk wordt niet alleen op 31-12 afgestoken, maar ook nu.
Ik hoor hier al weken geknal, en dat gaat nog door tot in januari.
En dat is dus verboden. Wat schiet je er dan mee op als je het ook op 31 december wil verbieden?? Denk je dat er dan geen vuurwerk meer wordt afgestoken?
En denk je vervolgens dat de politie voldoende controlerende agenten op de been krijgt met oud en nieuw om al die vuurwerkafstekers te gaan beboeten?

Mensen die denken persoonlijke onwelgevalligheden met verboden "op te lossen";
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_63802528
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat is dus verboden. Wat schiet je er dan mee op als je het ook op 31 december wil verbieden?? Denk je dat er dan geen vuurwerk meer wordt afgestoken?
En denk je vervolgens dat de politie voldoende controlerende agenten op de been krijgt met oud en nieuw om al die vuurwerkafstekers te gaan beboeten?

Mensen die denken persoonlijke onwelgevalligheden met verboden "op te lossen";
Ik reageer op mensen die zeggen "het is maar 1 dag in het jaar". Nou, dat is in de praktijk dus niet waar.
Wat er voor mooie wetten bedacht zijn, is prima, maar de werkelijkheid houdt zich daar niet aan.
En dat is de realiteit.
Je kunt een mooie theoretische discussie opstarten, maar de praktijk is gewoon anders.

Wat mij betreft gewoon ergens op een weiland. Daar mag iedereen zijn vuurwerk afsteken. In steden niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63802592
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik reageer op mensen die zeggen "het is maar 1 dag in het jaar". Nou, dat is in de praktijk dus niet waar.
Wat er voor mooie wetten bedacht zijn, is prima, maar de werkelijkheid houdt zich daar niet aan.
En dat is de realiteit.
Je kunt een mooie theoretische discussie opstarten, maar de praktijk is gewoon anders.
Daarom moet je met praktische oplossingen komen. Een vuurwerkverbod is dat niet.

Het is maar 1 dag in het jaar toegestaan. Er is ook maar alcoholconsumptie van 2 biertjes in combinatie met rijden toegestaan. Wil niet zeggen dat mensen het niet overtreden... (Nou ben ik zelf voor 0 promille als limiet, maar dat is onmeetbaar, dus onpraktisch om dat in te stellen).
quote:
Wat mij betreft gewoon ergens op een weiland. Daar mag iedereen zijn vuurwerk afsteken. In steden niet.
Dus onschuldige mensen die voor de rust op het platteland zijn gaan wonen alsmede de daar levende dieren mogen wel last hebben, maar jij als stedelinge niet?

Zo kennen we de verbodspleiters weer. Egocentristen die anderen willen opzadelen met hun frustraties.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_63802646
Wat lach ik die mensen uit, heerlijk . Ze moeten die onnozele stichting verbieden!
Zonder wrijving geen glans
pi_63802653
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus onschuldige mensen die voor de rust op het platteland zijn gaan wonen alsmede de daar levende dieren mogen wel last hebben, maar jij als stedelinge niet?

Zo kennen we de verbodspleiters weer. Egocentristen die anderen willen opzadelen met hun frustraties.
Dat is jouw interpretatie. Je maakt je er wel lekker simpel en dom vanaf. En labels plakken op mensen is ook lekker makkelijk.
Er is vast wel een stuk grond uit te zoeken waar mensen en dieren geen/ of minimale last hebben.

Het mooie van je antwoord is echter wel dat je hiermee toegeeft dat er last en frustratie is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63802667
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom moet je met praktische oplossingen komen. Een vuurwerkverbod is dat niet.

Het is maar 1 dag in het jaar toegestaan. Er is ook maar alcoholconsumptie van 2 biertjes in combinatie met rijden toegestaan. Wil niet zeggen dat mensen het niet overtreden... (Nou ben ik zelf voor 0 promille als limiet, maar dat is onmeetbaar, dus onpraktisch om dat in te stellen).
[..]

exact; magniet-mensen die anderen dingen willen verbieden puur en alleen omdat zij er last van hebben zijn zelf vaak de grootste lastposten met hun geklaag.
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_63802689
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:28 schreef hersenchirurg het volgende:

[..]

exact; magniet-mensen die anderen dingen willen verbieden puur en alleen omdat zij er last van hebben zijn zelf vaak de grootste lastposten met hun geklaag.
Bewijs dat maar eens!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63802691
Laten ze vuurwerk maar verbieden. Vieze troep is het en echt gezond lijkt het mij ook niet.
Elk jaar weer slachtoffers.. hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen. Van mij mogen ze het per direct verbieden, kunnen mijn huisdieren weer verder slapen.
Waarom zou een verbod niet haalbaar zijn dan? Mensen die illegaal vuurwerk verkopen leg je mega boetes op, klaar.
pi_63802703
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie. Je maakt je er wel lekker simpel en dom vanaf. En labels plakken op mensen is ook lekker makkelijk.
Er is vast wel een stuk grond uit te zoeken waar mensen en dieren geen/ of minimale last hebben.

Het mooie van je antwoord is echter wel dat je hiermee toegeeft dat er last en frustratie is.
En daarom maar diegene die wél graag 1x in het jaar vuurwerk afsteekt opzadelen met "last en frustratie" met een verbod.

pi_63802759
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:29 schreef mark2012 het volgende:
Laten ze vuurwerk maar verbieden. Vieze troep is het en echt gezond lijkt het mij ook niet.
Elk jaar weer slachtoffers.. hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen. Van mij mogen ze het per direct verbieden, kunnen mijn huisdieren weer verder slapen.
Waarom zou een verbod niet haalbaar zijn dan? Mensen die illegaal vuurwerk verkopen leg je mega boetes op, klaar.
Ik vind dat huisdieren moeten worden verboden. Ik heb 200 dagen van het jaar last van de kuthond van de buurvrouw die s'nachts iedereen wakker houdt met zijn geblaf, en de benedenbuurman jaagt elke dag wel weer een kat (met halsband) uit z'n tuin die daar zijn behoefte in doet.

Alcohol; elke week wel weer slachtoffers. Om nog maar te zwijgen van al die verslaafden die zelfs spiritus drinken om maar hun dagelijkse "shotje" te krijgen. Verbieden die hap.
pi_63802780
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Bewijs dat maar eens!
Ik moet van jou met mijn vuurwerk naar een weiland ipv dat ik het gewoon bij mij in de straat af kan steken. Dan bezorg jij mij dus last.
pi_63802825
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Says who?
quote:
En hoe wil jij daar 8 miljoen Nederlanders naartoe transporteren om dat schouwspel te gaan bekijken?
quote:
Ik heb dat ook nooit ontkend. Natuurlijk is er "last" en "frustratie". Ik heb ook een teringhekel aan jengelende minaretten of beierende kerkklokken op zondagochtend. Ik vind reclames voor ringtones irritant, heb een hekel aan alle aandacht voor "De Toppers" en ik verfoei de onwetenschappelijke propaganda van apocalypticus Al Gore.

Maar dat betekent niet dat dat allemaal Verboten moet worden. Dat is het verschil. Nederland is een land dat enorm goed is in het vingertje en allerlei dingen verbieden. Vervolgens staat het gek te kijken als al die regels weer ontdoken worden en er weer gedoogd moet worden. Die vicieuze cirkel van calvinistisch versus anarchistisch gedrag is zo typisch Nederlands. Zullen we daar gewoon es even mee ophouden en es erkennen dat mensen verschillend zijn en verschillende interesses hebben?

pi_63803265
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_63803282
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 01:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als je het over consumentenvuurwerk hebt:
Nee, zo als het nu is is prima, 16 uur is perfect, zodat je overdag wat kleine zooi kan afsteken en 's avonds
als het donker is het echte spul.

Vuurwerk is speciaal en dat komt door het feit dat het maar 1x per jaar mag.

Enige wat beter kan is dat Nederland de regels voor het type vuurwerk iets versoepelt.
Iedereen haalt het nu uit Belgie en Duitsland. Dat kan ook anders.
Als je het helemaal verbiedt wordt het nog specialer
pi_63803594
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:36 schreef El_Matador het volgende:

Maar dat betekent niet dat dat allemaal Verboten moet worden. Dat is het verschil. Nederland is een land dat enorm goed is in het vingertje en allerlei dingen verbieden. Vervolgens staat het gek te kijken als al die regels weer ontdoken worden en er weer gedoogd moet worden. Die vicieuze cirkel van calvinistisch versus anarchistisch gedrag is zo typisch Nederlands. Zullen we daar gewoon es even mee ophouden en es erkennen dat mensen verschillend zijn en verschillende interesses hebben?
Dat ben ik op zich helemaal met je eens. Maar dat neemt niet weg dat er goede redenen zijn om bepaalde dingen wel te verbieden.

Vuurwerk is gevaarlijk voor iedereen die zich op straat bevindt en niet slechts voor de afstekers, het is ongezond voor iedereen die over straat gaat en het geeft een heleboel rommel. Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat je iedereen die buiten is maar risico mag laten lopen en gezondheidsschade mag toebrengen om dann vervolgens de gemeente de rommel te laten opruimen en de ziekenhuizen overuren te laten draaien. Ook niet als het één keer per jaar is, voor de overlast is dat wel relevant maar dat is wat anders dan risico's.

Het lijkt me in ieder geval normaal dat vuurwerk belast wordt naar de kosten die het met zich meebrengt en dat het net zo goed aan milieueisen moet voldoen als andere vervuilers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_63803875
Als vuurwerk wordt verboden, blijft heus niet iedereen binnen zitten met zijn dronken harses en zal er juist veel meer gesloopt worden en in brand gestoken worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63804796
Ongewenst en irreëel. Ten eerste moet vuurwerk één dag per jaar gewoon kunnen, ten tweede is een verbod niet te handhaven. Je kunt moeilijk van agenten vragen dat ze tijdens nieuwjaarsnacht het land afstruinen naar mensen die vuurwerk afsteken.

Wel zouden mensen zich eens moeten afvragen waarom ze allemaal zo veel geld uitgeven aan vuurwerk. De locatie waar ik oud en nieuw vier, is een flatgebouw met een prima uitzicht over de stad. Een prachtig schouwspel van vuurwerk en dat geheel gratis...
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:05:17 #70
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63806034
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:39 schreef JohnDope het volgende:
Als vuurwerk wordt verboden, blijft heus niet iedereen binnen zitten met zijn dronken harses en zal er juist veel meer gesloopt worden en in brand gestoken worden.
En dat is ook mijn grootste vrees. In plaats daarvan krijg je meer vreugde vuren. Een enkel misschien legaal, maar de meeste illegaal waarbij eigendommen van anderen het moeten ontgelden.

O ja, onweersbuien moeten zo ook verbieden, dieren hebben er last van
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_63806383
Ik begrijp best dat mensen vuurwerk erg mooi vinden.
Dus waarom niet zoals in veel landen om ons heen, dat er een centraal vuurwerk afgestoken wordt?
IPV ieder voor zich.
Dan kun je vuurwerkbezit voor particulieren gewoon verbieden. Er gebeuren zoveel ongelukken mee.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:31:05 #72
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63806478
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 16:25 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp best dat mensen vuurwerk erg mooi vinden.
Dus waarom niet zoals in veel landen om ons heen, dat er een centraal vuurwerk afgestoken wordt?
IPV ieder voor zich.
Dan kun je vuurwerkbezit voor particulieren gewoon verbieden. Er gebeuren zoveel ongelukken mee.
Vuurwerk is al verboden op dit moment, behalve met oud en nieuw. Ik kan je vertellen dat hier net Bagdad is, ondanks het verbod.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:40:15 #73
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63807641
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 02:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
Hoewel ze feitelijk echt een goed punt hebben kunnen ze wat mij betreft ook lekker oprotten.
Idd, maar ze moeten natuurlijk wel iets doen voor hun subsidie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63809129
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ongewenst en irreëel. Ten eerste moet vuurwerk één dag per jaar gewoon kunnen, ten tweede is een verbod niet te handhaven. Je kunt moeilijk van agenten vragen dat ze tijdens nieuwjaarsnacht het land afstruinen naar mensen die vuurwerk afsteken.

Wel zouden mensen zich eens moeten afvragen waarom ze allemaal zo veel geld uitgeven aan vuurwerk. De locatie waar ik oud en nieuw vier, is een flatgebouw met een prima uitzicht over de stad. Een prachtig schouwspel van vuurwerk en dat geheel gratis...
Omdat je het dan 'zelf' doet. Dat maakt het leuker..
pi_63815325
vuurwerk afsteken prima. Helaas wil het gros van de malloten alleen maar knallen. Die eikels mogen ze van mij naar Uruzgan sturen. Gewoon verbieden die shit en dat de plaatselijke overheid maar met een echt siervuurwekfestijn komt. Ik bedoel... zijn we daar nu ooit recht op voor gaan lopen. Om te knallen rond een jaarwisseling.
pi_63816452
Laat die mensen toch lekker knallen. Wat zijn dat toch voor een redenaties van sommigen hier...
Alsof enkel jouw mening belangrijk is. Ik vind knallen ook niks, doe mij ook maar siervuurwerk. Wil nog niet zeggen dat ik anderen wil verplichten met mijn mening rekening te houden.. Ik vind paarse of gele auto's ook niks. Verbied ik ook niet. Mensen met vieze puisten zie ik liever ook niet. Toch word ik ermee geconfronteerd. Zo is het leven nou eenmaal. Rekening met elkaar houden en niet alleen maar aan jezelf denken. Regels gaan niks oplossen. Capricia pleit het ene moment voor een algeheel verbod voor vuurwerk, en geeft het ander moment te kennen dat het op dit moment geldende verbod (voor alle dagen behalve de 31ste van december) al niet wordt nageleefd. Lekker consequent.. nee dat is doordacht. Over dom gesproken...
  zondag 7 december 2008 @ 01:12:54 #77
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63816586
Vooral niet verbieden en meer zwaar vuurwerk toestaan.
Wel de doodstraf invoeren voor het verminken van anderen!
Darwin FTW!
Life is what you make it.
pi_63816748
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:04 schreef RRGJL het volgende:
Laat die mensen toch lekker knallen. Wat zijn dat toch voor een redenaties van sommigen hier...
Alsof enkel jouw mening belangrijk is. Ik vind knallen ook niks, doe mij ook maar siervuurwerk. Wil nog niet zeggen dat ik anderen wil verplichten met mijn mening rekening te houden.. Ik vind paarse of gele auto's ook niks. Verbied ik ook niet. Mensen met vieze puisten zie ik liever ook niet. Toch word ik ermee geconfronteerd. Zo is het leven nou eenmaal. Rekening met elkaar houden en niet alleen maar aan jezelf denken. Regels gaan niks oplossen. Capricia pleit het ene moment voor een algeheel verbod voor vuurwerk, en geeft het ander moment te kennen dat het op dit moment geldende verbod (voor alle dagen behalve de 31ste van december) al niet wordt nageleefd. Lekker consequent.. nee dat is doordacht. Over dom gesproken...
Die vergelijkingen van jou gaan meedingen met de slechtste vergelijkingen van 2008. Ik weet niet of je rond oud en nieuw de laatste jaren nog een keer buiten bent geweest, bijvoorbeeld in Utrecht. Het knaltuig (de rest van het jaar is het ook tuig trouwens. Deugen nergens voor behalve voor vivisectie, maar dan mág dan weer niet) krijgt het ieder jaar weer voor elkaar om onder het mom van 'feestvieren' alles wat bekostigd is met gemeenschapsgeld op te blazen. Al dan niet privébezit in de hens te steken.

In de Tokkiestad waar ik nu zit zijn ze nu al bezig om hun bommen te testen. Ik hoop echt dat niet alleen het knaltuig hun vingers eraf schieten maar dan meteen ook hun hele familie meeopblazen. Opgeruimd staat netjes. Genetisch gezien is het een verloren zaak voor deze wereld. Ordnung muß sein.
pi_63817356
quote:
Op zondag 7 december 2008 01:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Die vergelijkingen van jou gaan meedingen met de slechtste vergelijkingen van 2008. Ik weet niet of je rond oud en nieuw de laatste jaren nog een keer buiten bent geweest, bijvoorbeeld in Utrecht. Het knaltuig (de rest van het jaar is het ook tuig trouwens. Deugen nergens voor behalve voor vivisectie, maar dan mág dan weer niet) krijgt het ieder jaar weer voor elkaar om onder het mom van 'feestvieren' alles wat bekostigd is met gemeenschapsgeld op te blazen. Al dan niet privébezit in de hens te steken.

In de Tokkiestad waar ik nu zit zijn ze nu al bezig om hun bommen te testen. Ik hoop echt dat niet alleen het knaltuig hun vingers eraf schieten maar dan meteen ook hun hele familie meeopblazen. Opgeruimd staat netjes. Genetisch gezien is het een verloren zaak voor deze wereld. Ordnung muß sein.
Ben je zo kortzichtig dat je denkt dat een verbod er voor gaat zorgen dat mensen geen vuurwerk meer afsteken?
Een verbod zorgt ervoor dat mensen naar landen (Belgie, Duitsland, Frankrijk) gaan waar wel zwaar vuurwerk aan particulieren verkocht wordt, en nog meer shit opblazen dan nu.
En die connectie met genetische eigenschappen zie ik niet helemaal. Het lijkt me mensen-eigen dat ze vuurwerk afsteken, ongeacht genetische eigenschappen .
  zondag 7 december 2008 @ 02:04:17 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63817396
quote:
Het knaltuig (de rest van het jaar is het ook tuig trouwens. Deugen nergens voor behalve voor vivisectie, maar dan mág dan weer niet) krijgt het ieder jaar weer voor elkaar om onder het mom van 'feestvieren' alles wat bekostigd is met gemeenschapsgeld op te blazen.
Je hebt gelijk! Voetbal verbieden!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63817884
Ze volgen wel de trend van de Nederlandse overheid.. Een vuurwerkverbod zou ik minder erg vinden, juist omdat het maar om 1 dag per jaar gaat. Die 364 andere dagen zit je nogsteeds met alle andere vrijheidsinperkende ellende van de overheid.
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 14:47 schreef Elfletterig het volgende:
Hoezo is dat raar? De rest van het jaar doen ze dat naar mensen die 5kmh te hard rijden, mensen die drugs gebruiken op een feestje, mensen die een keer willen genieten met paddo's, mensen die zonder stukje plastic op straat lopen, ...

Ik ben niet vóór een verbod trouwens, ik probeer het alleen even te relativeren aan andere ellende die de afgelopen tijd op ons is afgekomen
pi_63819486
quote:

[..]

Die vergelijkingen van jou gaan meedingen met de slechtste vergelijkingen van 2008.
No shit sherlock Sjeeses wat ben jij scherp.
quote:
Ik weet niet of je rond oud en nieuw de laatste jaren nog een keer buiten bent geweest, bijvoorbeeld in Utrecht. Het knaltuig (de rest van het jaar is het ook tuig trouwens. Deugen nergens voor behalve voor vivisectie, maar dan mág dan weer niet) krijgt het ieder jaar weer voor elkaar om onder het mom van 'feestvieren' alles wat bekostigd is met gemeenschapsgeld op te blazen. Al dan niet privébezit in de hens te steken.
Heel vervelend. Maar ik vind dat de normale mens met normen en waarden al genoeg te lijden heeft onder het tuig en zich altijd maar aan hen moet aanpassen. Daarnaast lijkt het mij vrij duidelijk dat die mensen 1; waarschijnlijk op dit moment het vuurwerk al in het buitenland kopen, en 2; als ze dat nog niet doen gaan ze dat wel doen wanneer er een verbod geldt.
quote:
Tja, van die mensen heb je nou eenmaal altijd last, ook buiten oud & nieuw. Ik ben ze ook liever kwijt dan rijk, laten we het daar maar op houden.
  zondag 7 december 2008 @ 09:57:52 #83
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_63819495
Ik vind het helemaal niet zo'n slecht idee hoor. Vuurwerk voor particulieren mag van mij best verboden worden. De voordelen ervan wegen niet op tegen de nadelen. Eventueel kan een gemeente besluiten om zelf vuurwerk af te steken voor haar inwoners en dan heb je ook nog eens professioneel vuurwerk.
pi_63819519
quote:
Op zondag 7 december 2008 09:57 schreef servus_universitas het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo'n slecht idee hoor. Vuurwerk voor particulieren mag van mij best verboden worden. De voordelen ervan wegen niet op tegen de nadelen. Eventueel kan een gemeente besluiten om zelf vuurwerk af te steken voor haar inwoners en dan heb je ook nog eens professioneel vuurwerk.
Kun je daarin concreter zijn? Wat zijn volgens jou zoal voordelen? En heb je ook goed nagedacht over of dit inderdaad voordelen zijn, en niet dingen die simpelweg omzeild worden door de mensen die op dit moment ook de probleemgroep vormen?
  zondag 7 december 2008 @ 10:03:24 #85
Profeta Pluriforma
pi_63819530
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:01 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Kun je daarin concreter zijn? Wat zijn volgens jou zoal voordelen? En heb je ook goed nagedacht over of dit inderdaad voordelen zijn, en niet dingen die simpelweg omzeild worden door de mensen die op dit moment ook de probleemgroep vormen?
Je hebt het over de voordelen van particulier vuurwerk?
pi_63819553
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:03 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Je hebt het over de voordelen van particulier vuurwerk?
Nee ik bedoel wat volgens jou de voordelen zijn van het centraal (door de gemeente) afsteken/regelen van vuurwerk tov. particulier.
  zondag 7 december 2008 @ 10:07:24 #87
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_63819565
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Laten ze eerst maar eens stichtingen verbieden.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 7 december 2008 @ 10:08:45 #88
Profeta Pluriforma
pi_63819570
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:06 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Nee ik bedoel wat volgens jou de voordelen zijn van het centraal (door de gemeente) afsteken/regelen van vuurwerk tov. particulier.
Nou een belangrijk voordeel vind ik dat je de periode van afsteken volledig reguleert. Dus: op 1 januari om 0:00 uur en niet dagen ervoor er al mee beginnen. En het is veiliger en levert minder rommel op. Van mij hoeft vuurwerk überhaupt niet, maar goed, veel mensen vinden dat mooi dus dat zou ik ze niet geheel willen ontnemen.
pi_63819640
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:08 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nou een belangrijk voordeel vind ik dat je de periode van afsteken volledig reguleert. Dus: op 1 januari om 0:00 uur en niet dagen ervoor er al mee beginnen. En het is veiliger en levert minder rommel op. Van mij hoeft vuurwerk überhaupt niet, maar goed, veel mensen vinden dat mooi dus dat zou ik ze niet geheel willen ontnemen.
Dat dagen ervoor er al mee beginnen is dus verboden.
De afsteek tijd is gereguleerd tot 16 uur in totaal.
  zondag 7 december 2008 @ 10:19:52 #90
Profeta Pluriforma
pi_63819650
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:18 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat dagen ervoor er al mee beginnen is dus verboden.
De afsteek tijd is gereguleerd tot 16 uur in totaal.
Ja, maar dat helpt in de praktijk niet echt, hè ? Als je de verkoop van vuurwerk aan particulieren criminaliseert zal dat tot een beter resultaat leiden.
pi_63819662
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:08 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Hmm. Ok. Dat is dan wellicht ook gewoon een kwestie van mening. Ik heb zoiets van 'het is maar 1x per jaar, die rommel nemen we voor een keertje maar voor lief'. Ik denk dat je ook niet zo gek veel duurder uit bent wbt. de schoonmaak door de gemeente, want de bladeren worden ook om de zoveel tijd weggeveegd door die gemeentewerkers. Als ze dit een beetje op elkaar afstemmen is dat probleem al opgelost.

En dat dagen ervoor al beginnen.. tja, bij ons valt dat redelijk mee. Er is wel wat jeugd die af en toe een bommetje laat knallen, maar ik kan me er niet echt aan storen. Ik weet natuurlijk niet of dat in andere plaatsen in Nederland veel erger is. Daarnaast is het natuurlijk zo dat het afsteken een aantal dagen van tevoren op dit moment ook al verboden is. Dus ik zou niet weten waarom mensen zich er dan wel aan zouden houden..
  zondag 7 december 2008 @ 10:40:34 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63819806
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ja, maar dat helpt in de praktijk niet echt, hè ? Als je de verkoop van vuurwerk aan particulieren criminaliseert zal dat tot een beter resultaat leiden.
Alleen als je meer criminaliteit een "beter resultaat" vind.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63828228
Ik las het afgelopen week al in de krant.
En ik moet zeggen: ik word redelijk agressief van dit soort jankstichtingen.

Dat gezeik over Zwarte Pieten elk jaar en nu dit weer en er zal ongetwijfeld een anti-kerstboom groepering zijn.

Ik vind het prima dat mensen zich vervelen maar kunnen ze dan niet gewoon een hobby gaan zoeken?

De aanstichter van het geheel woont in Groningen en als ik weet waar haal ik acuut het zwaarste knalvuurwerk uit Duitsland om dat vervolgens bij die zeikerd in de tuin af te steken.
  Moderator zondag 7 december 2008 @ 17:57:37 #94
236264 crew  capricia
pi_63828655
Gezien het aantal vuurwerk-incidenten en gewonden ieder jaar, blijkt dat particulieren er gewoon niet goed mee om kunnen gaan.
Het zou daarom veel verstandiger zijn om vuurwerk voor particulieren in zijn geheel te verbieden en het afsteken aan professionele organisaties over te laten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 december 2008 @ 18:03:32 #95
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_63828796
Goed plan, zal een boel milieuschade schelen. Helaas is het dan alleen in Nederland.
  Moderator zondag 7 december 2008 @ 18:07:05 #96
236264 crew  capricia
pi_63828892
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:03 schreef Uro het volgende:
Goed plan, zal een boel milieuschade schelen. Helaas is het dan alleen in Nederland.
Volgens mij is het in meer Europese landen zo.
Groot centraal vuurwerk, en voor burgers is het verboden om zelf vuurwerk af te steken.
Lijkt me een heel goed plan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63828923
quote:
Op zondag 7 december 2008 17:57 schreef capricia het volgende:
Gezien het aantal vuurwerk-incidenten en gewonden ieder jaar, blijkt dat particulieren er gewoon niet goed mee om kunnen gaan.
Het zou daarom veel verstandiger zijn om vuurwerk voor particulieren in zijn geheel te verbieden en het afsteken aan professionele organisaties over te laten.
Gezien het aantal verkeersdoden per jaar kunnen mensen daar ook niet mee omgaan. Zullen we gemotoriseerd verkeer dan ook maar verbieden?
  zondag 7 december 2008 @ 18:16:41 #98
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_63829119
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens mij is het in meer Europese landen zo.
Groot centraal vuurwerk, en voor burgers is het verboden om zelf vuurwerk af te steken.
Lijkt me een heel goed plan.
Is dat zo? Ik dacht dat het overal zo was als in Nederland.
  zondag 7 december 2008 @ 18:18:40 #99
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_63829172
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:08 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Gezien het aantal verkeersdoden per jaar kunnen mensen daar ook niet mee omgaan. Zullen we gemotoriseerd verkeer dan ook maar verbieden?
Goed plan. Je kan natuurlijk ook het minimale niveau van het rijbewijs omhoog brengen. Eventueel vergezellen met een IQ-test.
  zondag 7 december 2008 @ 18:23:09 #100
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63829267
Wat een onzin zeg, dat ene dagje per jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')