abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63759014
Nog maar eentje dan.

Vervolg van: Rookverbod #22 - Waar de boetes en gemoederen hoog oplopen

[ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2008 16:53:33 (Vorige topic toegevoegd) ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_63759106
En iets zegt mij dat dit niet de laatste uit de serie zal zijn...
pi_63759285
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:27 schreef Casos het volgende:
De onmogelijkheden worden in sommige gevallen veroorzaakt door dit rookverbod. In sommige gevallen kan je ondernemen wat je wil, je doelgroep, rokende alchoholisten, kan je niet meer bedienen. Eén zwaluw maakt nog geen zomer en al zou er maar 1 kroeg door het rookverbod op de fles gaan, dan nog heeft die kroeg het recht om te klagen.
Natuurlijk kun je je doelgroep wel bedienen. Ze moeten alleen buiten of in een afgesloten rookruimte roken. Ik ontneem trouwens niemand het recht om te klagen, ik vind alleen dat sommige klagers zich eens moeten afvragen in hoeverre ze écht ondernemer zijn.
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Wie zegt trouwens dat het aan het omgaan met het rookverbod ligt? Ik denk dat zelfs de grootste pessimist niet had voorspeld dat geen enkele kroeg nog omzetstijging zou kennen na het rookverbod.
Er zijn te veel ondernemers die hun omzetdaling aan het rookverbod wijten (en deze ook nog eens overdreven groot voorstellen. Het verhaal dat ik aanhaalde, bewijst dat het anders kan. Ook die man had last van het rookverbod en zat er niet op te wachten.
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
En jij ontwijkt weer de discussiepunten.
Nee, als dat zo was, kwam ik niet eens meer in deze topics. Ik word hooguit een beetje moe van dezelfde cirkeltjes die voor- en tegenstanders aan het draaien zijn; feitelijk al maandenlang.
pi_63759468
Ik hoop dat de VWA lekker gericht die boetepotten gaat leegtrekken.
Ze gaan al gericht controleren bij zaken die al eens beboet zijn, en bij zaken die publiekelijk aangekondigd hebben het rookverbod te negeren.
Ben benieuwd wie de langste adem heeft.
pi_63759539
quote:
VWA deelt 29 boetes uit in Den Bosch

Den Bosch - De Voedsel en Warenautoriteit (VWA) heeft afgelopen week bij gerichte controles in Den Bosch 29 overtredingen geconstateerd. De VWA besloot tot de gerichte controles, nadat Bossche horecaondernemers hadden besloten de asbakken weer terug te zetten in hun café’s.

Ook andere steden in het land werden door VWA-controleurs bezocht. Zo werd in Groningen voor respectievelijk de vierde en vijfde keer het rookverbod overtreden. In een aantal cafés in Amersfoort, Amsterdam en Groningen was dit voor de derde maal het geval. In Den Haag, Scheveningen en Kijkduin werden de afgelopen week twintig overtredingen geconstateerd. In Groningen gingen 22 bedrijven op de bon, in Rotterdam overtraden 17 cafés de wet. Verder waren er onder andere acties in Vlissingen (4 maatregelen), Leeuwarden (11), Amsterdam (9), Purmerend (8), Haarlem (10), Urk (7), Maastricht (3) en Emmeloord (2).

Vanaf 1 oktober heeft de VWA 2385 bedrijven geïnspecteerd en nam ruim 685 maatregelen. De VWA en het Openbaar Ministerie hebben afgesproken dat proces-verbaal zal worden opgemaakt in die gevallen waarin horecaondernemers reeds tweemaal of vaker een bestuurlijke boete is aangezegd. Nadat de processen-verbaal zijn beoordeeld zullen de zaken zo spoedig mogelijk voor de economische politierechter worden gebracht. Daarbij kan een boete oplopen tot maximaal ¤ 18.500, al dan niet in combinatie met een voorwaardelijke stillegging.
Daar dus, in Den Bosch, die stoere straat met die stoere praat; daar zijn ze langsgeweest.
En in Groningen bij sommige café's voor de 4e of 5e keer: 300, 600, 1200, 2400. Dat wordt hard tegen hard.

Brin-bran-bron.
pi_63759554
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:53 schreef Elfletterig het volgende:
Natuurlijk kun je je doelgroep wel bedienen. Ze moeten alleen buiten of in een afgesloten rookruimte roken.
Hoe wil je dan de doelgroep bedienen van mensen die aan de bar willen roken?
quote:
Er zijn te veel ondernemers die hun omzetdaling aan het rookverbod wijten (en deze ook nog eens overdreven groot voorstellen.
Dus jij weet beter dan zijzelf hoeveel ondernemers te maken hebben met grote omzetdaling en hoe groot die is?
quote:
Het verhaal dat ik aanhaalde, bewijst dat het anders kan. Ook die man had last van het rookverbod en zat er niet op te wachten.
Het bewijst niks anders dan dat hij in zijn omstandigheden met zijn publiek er geen last van heeft of zelfs garen bij spint.
quote:
Nee, als dat zo was, kwam ik niet eens meer in deze topics. Ik word hooguit een beetje moe van dezelfde cirkeltjes die voor- en tegenstanders aan het draaien zijn; feitelijk al maandenlang.
Er is één heel duidelijk patroon en dat is dat de rookvrijen zich verstoppen voor de vraag waarom ze niet een kroeg voorbij zouden kunnen lopen als daar gerookt mag worden en ze niet in de rook willen zitten.

Dan komen ze met "het is nou eenmaal de wet", dat is in cirkeltjes draaien inderdaad, dat heet namelijk een cirkelredenering.
pi_63759591
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:01 schreef mgerben het volgende:
-Welk belang heb jij hierbij?

Ze gaan al gericht controleren bij zaken die al eens beboet zijn, en bij zaken die publiekelijk aangekondigd hebben het rookverbod te negeren.
-De schandpaal terug op het marktplein!

-Domme vraag in een dictatuur.
pi_63759636
Wat ook zo'n volstrekt debiel effect is van dat verbod is, zou ik in een kroeg werken en best wel mensen in het rookgebied willen serveren ben ik fout bezig.
En als er dan controle is is de baas de sjaak.
pi_63759648
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe wil je dan de doelgroep bedienen van mensen die aan de bar willen roken?
Hoe wil jij de doelgroep bedienen van volwassen mannen die graag seks willen met kinderen van 10 jaar?

(Met andere woorden: roken aan de bar mag niet, dus je vraag is een non-issue)
quote:
Dus jij weet beter dan zijzelf hoeveel ondernemers te maken hebben met grote omzetdaling en hoe groot die is?
De CBS-gegevens uit het vorige topic zijn heel duidelijk. Slechts 1,8 procent omzetdaling, nota bene in een tijd waarin het economisch slecht gaat.
quote:
Er is één heel duidelijk patroon en dat is dat de rookvrijen zich verstoppen voor de vraag waarom ze niet een kroeg voorbij zouden kunnen lopen als daar gerookt mag worden en ze niet in de rook willen zitten.
Daar is in de vorige 22 topics echt al TIG keer over gepraat. Ga dat maar fijn terugzoeken en kom dan hier maar met je reactie.
quote:
Dan komen ze met "het is nou eenmaal de wet", dat is in cirkeltjes draaien inderdaad, dat heet namelijk een cirkelredenering.
Klopt - en ik onderken zelf ook dat we voortdurend in cirkels aan het redeneren zijn. Maar de vraag die jij hierboven stelt, is van precies dezelfde orde. Je blijft er namelijk in volharden dat roken in de kroeg normaal is, moet mogen en dat we rekening moeten houden met rokers in de kroeg. Zolang je dat patroon van denken niet doorbreekt, zal deze topicserie in geen 100 jaar constructief worden.
pi_63759934
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:08 schreef Bommenlegger het volgende:
-Welk belang heb jij hierbij?
quote:
-De schandpaal terug op het marktplein!
Ik had niet verwacht dat er zoveel verzet zou zijn en ik ben benieuwd of het roken in café's wordt uitgebannen, of dat de VWA opgeeft en het uiteindelijk gedoogd wordt.

Het gaat om zaken die in de krant aankondigen dat zij doelbewust het rookverbod negeren.
Ik vraag mij dus af of de VWA dat ook leest.
Inderdaad, die lezen dat ook.
quote:
-Domme vraag in een dictatuur.
Democratie? Of is het geen democratie als jouw mening verliest van de meerderheid?
pi_63760110
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:23 schreef mgerben het volgende:

[..]

[..]

Ik had niet verwacht dat er zoveel verzet zou zijn en ik ben benieuwd of het roken in café's wordt uitgebannen, of dat de VWA opgeeft en het uiteindelijk gedoogd wordt.

Het gaat om zaken die in de krant aankondigen dat zij doelbewust het rookverbod negeren.
Ik vraag mij dus af of de VWA dat ook leest.
Inderdaad, die lezen dat ook.
[..]

Democratie? Of is het geen democratie als jouw mening verliest van de meerderheid?

- Omdat jij niet verwacht dat er zo veel verzet zou zijn, is dat jouw redenatie...aha.

- Je bent onbekend in hoe de media werkt?

- Als het de meerderheid van de ondervraagden ook degene zijn die regelmatig een kroeg bezoeken
zou ik het gelijk met je eens zijn, maar helaas is dat niet het geval.
pi_63760363
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe wil jij de doelgroep bedienen van volwassen mannen die graag seks willen met kinderen van 10 jaar?
Niet, kinderen moeten namelijk beschermd worden omdat het kinderen zijn. Volwassenen kunnen zelf beslissen wat goed voor hen is en moeten niet als kinderen behandeld worden.
quote:
(Met andere woorden: roken aan de bar mag niet, dus je vraag is een non-issue)
Ik dacht dat de wet hier een issue was, maar je komt dus weer aan met je achterlijke cirkelredenering.
quote:
De CBS-gegevens uit het vorige topic zijn heel duidelijk. Slechts 1,8 procent omzetdaling, nota bene in een tijd waarin het economisch slecht gaat.
Ben je er al achter wel deel van de campings is, welk deel van de kantines, welk deel van de hotels, welk deel van de restaurants, welk deel van de grote kroegen en welk deel van de kleine kroegen? Zo niet, dan zegt het niks over het probleem van het deel dat zegt een probleem te hebben.
quote:
Daar is in de vorige 22 topics echt al TIG keer over gepraat. Ga dat maar fijn terugzoeken en kom dan hier maar met je reactie.
Nee, er is omheen gedraaid, ontweken en schuilgehouden. Wat je nu ook weer doet. Wel grappig dat je met een cirkelredenering reageert op mijn post over cirkelredeneringen en met erom heen draaien op dezelfde post waar ik het over erom heen draaien heb.
quote:
Klopt - en ik onderken zelf ook dat we voortdurend in cirkels aan het redeneren zijn. Maar de vraag die jij hierboven stelt, is van precies dezelfde orde. Je blijft er namelijk in volharden dat roken in de kroeg normaal is, moet mogen en dat we rekening moeten houden met rokers in de kroeg.
Nee hoor. Het interesseert me niet of het normaal is en ik ben al helemaal niet zo arrogant om te denken dat ik kan bepalen wat normaal is en abnormaal, laat staan dat ik dan abnormaliteit zou willen verbieden. Ik vind de McDonalds niet normaal, maar dat vind ik totaal irrelevant voor de vraag of het verboden zou moeten worden.
quote:
Zolang je dat patroon van denken niet doorbreekt, zal deze topicserie in geen 100 jaar constructief worden.
Ik ben een voorstander van een rookverbod in alle tenten die subsidie uit publieke gelden genieten, dus ook poppodia. Ik ben een voorstander van actief overheidsoptreden om de historisch gegroeide vanzelfsprekendheid van het roken in de horeca een tegenimpuls te geven, ik ben een voorstander van een overheid die ervoor zorgt dat degene die niet wil meeroken niet mee hoeft te roken en ik ben een voorstander van de bescherming van de werknemer tegen de economisch sterkere partij.

Hoe constructief wil je het hebben? Ik ben alleen tegenstander van mensen die hun eigen manier van leven willen opdringen aan anderen omdat ze toevallig die macht hebben. Of dat nou dominees, islamitische homofoben, fascisten, communisten, gezondheidsfreaks of financieel of anderzins belanghebbenden zijn, of een combinatie daarvan, het is de vijand die bestreden moet worden. Met woorden, met juridische middelen, met burgerlijke ongehoorzaamheid maar ik wil geweld ook zeker niet bij voorbaat uitsluiten.
pi_63760687
@ Gia
quote:
Als jij met een open borstkas op een operatietafel ligt, piep je wel anders.
Hypochonder???

Ik ben sinds 10 jaar hartpatient, heb nu een kunsthartklep en een hartfunctie over van 80 %. En ja, dat heb ik te danken aan 23 jaar roken. Niet terug te draaien, is ook niet te verbeteren. Maar ik ben wel al 10 jaar van het roken af en krijg het ook erg benauwd als ik tussen veel rokers sta.

Maar goed, dan ben je dus een hypochonder die rokers geen millimeter gunt.
Aan hetgeen dat Weltschmerz heeft gezegd hoef ik eigenlijk niets toe te voegen. Ter herinnering:
quote:
Vind je het nou niet ongelooflijk arrogant, zelfgeobseerd egoistisch en egocentrisch om je eigen persoonlijke ontwikkeling bepalend voor iedereen te verklaren?

Dat doen die beleidsmakers ook. Het gros daarvan is boven de dertig, keurig gezinnetje met kinderen, drinkt nauwelijks meer en gestopt met roken en in sociale kringen waar roken de grote uitzondering is. Niks mis mee, maar als je die persoonlijk ontwikkeling voor een maatschappelijke ontwikkeling aan gaat zien en gaat opleggen aan iedereen dan ben je misselijkmakend egocentrisch op autistisch niveau.
Jij bent weer een typisch gevalletje ex-roker die wil dat de hele wereld stopt omdat jij het roken niet langer kan verdragen. Ik vind het heel rot voor je, maar toen je begon met roken wist je ook dat het ongezond is. En nu een soort kruistocht voeren tegen het roken....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_63760742
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:32 schreef Bommenlegger het volgende:
Als het de meerderheid van de ondervraagden ook degene zijn die regelmatig een kroeg bezoeken
zou ik het gelijk met je eens zijn, maar helaas is dat niet het geval.
Ah, dus in jouw democratie mogen mensen zélf bepalen wat ze willen.
Er wordt gestemd door de mensen die het dichtst bij het onderwerp staan, zeg maar.

Dus volgens deze redenatie mogen werkgevers samen stemmen over ontslagrecht, minimumloon en doorbetaling bij ziekte. Lekker makkelijk stemmen, want ze zijn het allemaal met elkaar eens.

En dan laat je ouders stemmen over de hoogte van de kinderbijslag, en ouderen over de hoogte van de AOW, en je laat fietsers stemmen over wel of niet door rood licht rijden... ik snap hem.
Scholieren mogen stemmen over de beoordeling en weging van hun examens...

Prima plan!
Wie het dichtst bij een onderwerp staat mag erover stemmen!
Weg met de dictatuur!

[ Bericht 7% gewijzigd door mgerben op 04-12-2008 18:04:51 ]
pi_63760901
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:59 schreef mgerben het volgende:

[..]

Er wordt gestemd door de mensen die het dichtst bij het onderwerp staan, zeg maar.
-Vraag een slager om brood te bakken.(zelfde domme vergelijking)

Dus volgens deze redenatie mogen werkgevers samen stemmen over ontslagrecht, minimumloon en doorbetaling bij ziekte. Lekker makkelijk stemmen, want ze zijn het allemaal met elkaar eens.
-Zie boven

En dan laat je ouders stemmen over de hoogte van de kinderbijslag, en ouderen over de hoogte van de AOW, en je laat fietsers stemmen over wel of niet door rood licht rijden... ik snap hem.
Scholieren mogen stemmen over de beoordeling en weging van hun examens...
-Ik verval in herhalingen: zie boven

Prima plan!
-Past uiteraard in je betoog deze opmerking

Alleen wie iedereen die het dichtst bij een onderwerp staat mag erover stemmen!
Weg met de dictatuur!
-Jouw woorden en visie.

En ik maar denken dat dit topic over het rookverbod ging.
pi_63761078
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:59 schreef mgerben het volgende:

[..]

Waarom zou overal over gestemd moeten worden? We gaan toch ook niet stemmen over de menu's bij de McDonalds? Of langs democratische procedures beleid maken? Ik vind de Big Mac vies, dus als ik in de kamer zit en 75 andere kamerleden vinden de Big Mac ook vies dan gaan we een wet maken dat de Big Mac van het menu moet?
  donderdag 4 december 2008 @ 18:17:36 #17
3542 Gia
User under construction
pi_63761114
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Vind je het nou niet ongelooflijk arrogant, zelfgeobseerd egoistisch en egocentrisch om je eigen persoonlijke ontwikkeling bepalend voor iedereen te verklaren?

Dat doen die beleidsmakers ook. Het gros daarvan is boven de dertig, keurig gezinnetje met kinderen, drinkt nauwelijks meer en gestopt met roken en in sociale kringen waar roken de grote uitzondering is. Niks mis mee, maar als je die persoonlijk ontwikkeling voor een maatschappelijke ontwikkeling aan gaat zien en gaat opleggen aan iedereen dan ben je misselijkmakend egocentrisch op autistisch niveau.

Dat is in wezen niet anders dan een despotisme uit ver vervlogen tijden. Toen had je ook vorsten die bekeerd raakten tot het een of andere geloof en dat dan maar aan al hun onderdanen verplichtten.
Goh, dat zal zeker wel opluchten, al dat schelden.

Kijk, dat is het verschil tussen rokers en niet-rokers. Wij zijn niet zo gestressed dat we moeten gaan schelden om ons gelijk te halen.

Maar misschien snap je wel waarom ik pro rookverbod ben en blijf en met mij heel veel andere hartpatienten.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:21:16 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63761205
Een nieuw topic!

Waar Gia uitlegt dat ze gedwongen moest afkicken en nu haar frustraties botviert op de maatschappij. Anti-rokers zijn zo koddig
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 4 december 2008 @ 18:21:33 #19
3542 Gia
User under construction
pi_63761216
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:55 schreef KoosVogels het volgende:

Jij bent weer een typisch gevalletje ex-roker die wil dat de hele wereld stopt omdat jij het roken niet langer kan verdragen.
Nee hoor, ik heb het liefst dat vooral jij flink doorrookt, liefst samen met Weltschmertz. En veel plezier ermee.
Alleen wel op plaatsen waar het mag.
quote:
Ik vind het heel rot voor je, maar toen je begon met roken wist je ook dat het ongezond is. En nu een soort kruistocht voeren tegen het roken....
Ik voer geen kruistocht, ik ben het gewoon eens met een door onze regering opgelegd verbod. Er is mij niet vooraf gevraagd hoe ik daarover dacht en ik heb daar geen invloed op gehad. Dat heb ik nog steeds niet.

Er zijn grotere organisaties die daar wel invloed op hebben, o.a. Hartpatienten Nederland, het Astmafonds, en meer van dat soort organisaties. En tja, daar wordt gelukkig wel naar geluisterd door onze democratisch gekozen regering.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:22:40 #20
3542 Gia
User under construction
pi_63761235
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een nieuw topic!

Waar Gia uitlegt dat ze gedwongen moest afkicken en nu haar frustraties botviert op de maatschappij. Anti-rokers zijn zo koddig
Helpt dit tegen de stress? Ga vooral door, hoor, ik heb er geen last van. Dit itt roken in een kroeg.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:23:31 #21
pi_63761260
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom zou overal over gestemd moeten worden? We gaan toch ook niet stemmen over de menu's bij de McDonalds? Of langs democratische procedures beleid maken? Ik vind de Big Mac vies, dus als ik in de kamer zit en 75 andere kamerleden vinden de Big Mac ook vies dan gaan we een wet maken dat de Big Mac van het menu moet?
McDonalds verbieden!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_63761338
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb het liefst dat vooral jij flink doorrookt, liefst samen met Weltschmertz. En veel plezier ermee.
Alleen wel op plaatsen waar het mag.
[..]

Ik voer geen kruistocht, ik ben het gewoon eens met een door onze regering opgelegd verbod. Er is mij niet vooraf gevraagd hoe ik daarover dacht en ik heb daar geen invloed op gehad. Dat heb ik nog steeds niet.

Er zijn grotere organisaties die daar wel invloed op hebben, o.a. Hartpatienten Nederland, het Astmafonds, en meer van dat soort organisaties. En tja, daar wordt gelukkig wel naar geluisterd door onze democratisch gekozen regering.
Die nemen jou het werk uit handen.

Delegeren is een geweldige uitkomst
  donderdag 4 december 2008 @ 18:28:04 #23
pi_63761357
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:01 schreef mgerben het volgende:
De rokende klant.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:29:35 #24
pi_63761392
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Helpt dit tegen de stress? Ga vooral door, hoor, ik heb er geen last van. Dit itt roken in een kroeg.
Dan zit je in de verkeerde kroeg.
pi_63761451
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Kijk, dat is het verschil tussen rokers en niet-rokers. Wij zijn niet zo gestressed dat we moeten gaan schelden om ons gelijk te halen.

Maar misschien snap je wel waarom ik pro rookverbod ben en blijf en met mij heel veel andere hartpatienten.
Mooie woorden van een ex-roker. Het spijt me, maar ik kan je nog maar weinig serieus nemen na je openbaring. Afkicken omdat het moet van de dokter, dat snap ik best. Ook snap ik nu gelijk waar jouw stress vandaan komt. Je zal het er wel zwaar mee hebben.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:35:35 #26
pi_63761497
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:23 schreef mgerben het volgende:

Een democratie die mij dwingt zuurkool te eten omdat een "merderheid" zuurkool lekker vind is een fascistische dictatuur. Je kan zelf kiezen naar welke kroeg je gaat dus een democratische beslising is in deze niet van toepassing. Het is misbruik van deze regeringsvorm.
pi_63761889
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:17 schreef Gia het volgende:
Misschien moet ik het eens proberen. Tot zover heb ik alleen maar jou de vraag gesteld of je mijn negatieve maar nette kwalificaties van jouw opstelling deelt.
quote:
Het is anders met de antirooklobby altijd kanker zus en kankerstaaf zo...
quote:
Ik snap waarom jij rookvrij door het leven wilt gaan. En ik vind het ook jouw recht om dat te kunnen, net zoals dat het recht is van iedereen, ook zonder een dergelijk verleden. Wat ik niet snap is dat je je eigen beperking dan maar meteen aan iedereen wil opleggen.

Omdat jij rookvrij wilt zitten moet iedereen rookvrij zitten, dat vind ik een belachelijke overwaardering van jezelf. Krijgen we straks ook rolstoelers die het lopend basketbal willen verbieden zodat zij tegen iedereen kunnen spelen?
pi_63761952
quote:
Een nieuw topic!
Ja, we moeten jou toch een beetje bezighouden hè... Scheelt hier op NWS al gauw een slok op een borrel, al die rook-posts van jou.
pi_63762077
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

Omdat jij rookvrij wilt zitten moet iedereen rookvrij zitten, dat vind ik een belachelijke overwaardering van jezelf. Krijgen we straks ook rolstoelers die het lopend basketbal willen verbieden zodat zij tegen iedereen kunnen spelen?
We kunnen alleen maar hopen dat Gia niet in een rolstoel terecht komt. Dan gaan we voortaan allemaal rollend door het leven. Of dat ze een koutje vat, dan eist ze van de staat dat ons klimaat warmer wordt
  † In Memoriam † donderdag 4 december 2008 @ 19:02:13 #30
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63762110
quote:
Carpe Libertatem
pi_63763475
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Tegen stress zijn er paddo's, maar dat mag ook al niet meer
  donderdag 4 december 2008 @ 20:01:15 #32
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63763707
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:53 schreef boyv het volgende:

[..]

Tegen stress zijn er paddo's, maar dat mag ook al niet meer
slaapmiddelen worden nog tot het eind van het jaar vergoed door de verzekeringsmaatschappijen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63763760
Kun je niet zeg maar.... de hele kroeg bestempelen als een rookruimte, en een niet-rookruimte waar alleen de bar staat?
  donderdag 4 december 2008 @ 20:18:55 #34
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63764266
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:03 schreef Koewam het volgende:
Kun je niet zeg maar.... de hele kroeg bestempelen als een rookruimte, en een niet-rookruimte waar alleen de bar staat?
kan, al moeten de wc's zich ook in het niet rokers gedeelte, en eventueel de dj ruimte ook
[..]
  donderdag 4 december 2008 @ 20:30:53 #35
pi_63764647
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:01 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

slaapmiddelen worden nog tot het eind van het jaar vergoed door de verzekeringsmaatschappijen
Net op het nieuws: een miljoen verslaafden
Het gaat prima met de drugsindustrie.
  donderdag 4 december 2008 @ 20:57:37 #36
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63765407
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

ik kreeg ook mee

Tja die dingen worden ook voorgeschreven als snoepjes
[..]
pi_63765978
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Als de dealers maar een das voor hebben en flink lobbyen, dan mag je jong en oud drogeren zoveel als je wilt en er lekker veel aan verdienen.
  donderdag 4 december 2008 @ 21:42:55 #38
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63766940
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:03 schreef Koewam het volgende:
jij vraagt, Johan Vlemmix draait
quote:
Vlemmix laat zich niet uit het rokersveld slaan
Nationale hofnar en ideeënman Johan Vlemmix is vastbesloten om zijn Eindhovense café Paleis Soestdijk zo rookvriendelijk als maar mogelijk is te maken. Het café wordt bijna helemaal verbouwd tot rookruimte. Slechts eenzesde deel wordt rookvrij: de bar en directe omgeving.

Vlemmix is een doorzetter: twee eerdere Klink-omzeilende horecaprojecten gingen in rook op. Aanvankelijk wilde Vlemmix van zijn zaak een zelfbedieningscafé maken, om zodoende het rookverbod te ontlopen. Want zonder bediening mag er gerookt worden.

Toen het doe-het-zelvende publiek een aardige zelfgetapte slok op had, werd het interieur van de zaak bijkans gesloopt. Dat betekende in oktober al na één dag het einde van Vlemmix' rookplan 1.

Plan 2 trad in werking: Paleis Soestdijk zou een verhuurcafé worden. Vlemmix ging ervan uit dat je in een gehuurde ruimte niets te maken hebt met horeca-wetgeving, zodat er gewoon gerookt zou kunnen worden. Hij had buiten de waard gerekend: de gemeente Eindhoven verleende geen vergunning, omdat Vlemmix in zijn opzet niet aan allerlei regels kon of wilde voldoen.

Tijd dus voor plan 3. Van de 340 vierkante meter die Paleis Soestdijk ter beschikking heeft, wordt hooguit 60 viekante meter rookvrij: de bar dus. In deze opzet wordt de zaak een grote rookruimte met middenin een rookvrij eilandje. Momenteel wordt er druk verbouwd. En de vergunningen? Die heeft Vlemmix nog niet binnen, maar hij gelooft als altijd heilig in een goede afloop.

En mocht ook dit niet lukken, dan is er altijd nog plan 4. Daarvan kent Vlemmix zelf de inhoud ook nog niet. Maar zodra het zover is zal HierMagHetWel het openbaar maken. We wachten af.
[..]
  donderdag 4 december 2008 @ 21:43:57 #39
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63766971
quote:
Rookverbod: cafés komen in actie

WESTLAND - GemeenteBelang Westland (GBW) en Horeca Westland nemen het algehele rookverbod onder vuur.
GBW heeft een motie ingediend tegen het huidige rookverbod. Deze wordt in de gemeenteraadsvergadering van 16 december besproken. Om de motie kracht bij te zetten, houdt Horeca Westland een handtekeningenactie. Die wordt ook tijdens de raadsvergadering aan de politiek aangeboden.

GBW heeft tien redenen om de motie in te dienen. Een belangrijke reden is dat een aantal horeca-ondernemers zijn omzet sterk zag afnemen sinds de invoering van het algehele rookverbod.

Elly Hazewinkel, voorzitter van Horeca Westland bevestigt dit. In haar café De Luifel kwamen eergisteren twintig Westlandse horeca-ondernemers, Remmert Keizer (fractievoorzitter GBW) en Nico van Rijn (CDA) bij elkaar om over het verbod en zijn consequenties te praten. Zij ziet dat bars het hardst worden getroffen door het rookverbod.

"Gemiddeld daalt de omzet van caféhouders met 20 tot 30 procent. Maar een aantal café's zag hun omzet tot 50 procent dalen,'' zegt Hazewinkel. Die café's zullen het niet lang volhouden als er niet werkelijk iets verandert in de regelgeving.

"Wij willen de politiek op een nette manier een signaal geven dat het algehele rookverbod niet goed is.''
[..]
  donderdag 4 december 2008 @ 22:15:52 #40
pi_63768161
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:57 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik kreeg ook mee

Tja die dingen worden ook voorgeschreven als snoepjes
En zo werkt het.

Je verbied makkelijke plantaardige natuurlijke goedkope drugs (coke, heroïne, wiet, paddo's), want die kan je niet patenteren dus kan je er niets mee verdienen. En vervolgens stop je mensen vol met chemische drugs, want daar kan je als industrie wel geld mee verdienen.

De politiek heeft iets om op te schelden en stemmen mee te krijgen

Orde handhavers hebben een eeuwige vijand waar ze belastinggeld voor kunnen vragen

En mamma's kunnen (onder invloed van slaappillen en anti-depressieva) rustig slapen en net doen alsof de kans nu veel kleiner is dat hun kinderen aan (andere) drugs gaan.
  donderdag 4 december 2008 @ 22:44:03 #41
pi_63769290
Klink wil drank-keten verbieden

Hij is echt niet van deze wereld.
  donderdag 4 december 2008 @ 22:49:28 #42
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_63769500
Ik snap sowieso deze hele heisa niet. Het ene verbod na het andere nu zo plotseling, zien ze daar in Den Haag niet dat men er wel een beetje zat van begint te worden.

Natuurlijk begrijp ik de niet rokers ook wel, die willen ook wel eens in een kroeg zitten zonder dood te gaan van de rook, maar het compleet verbieden. Het haalt gewoon een bepaalde... ambiance weg uit zo'n kroeg. Maak dan een aparte rookruimte waar mensen met hun biertje en peukje even lekker kunnen zitten, is iedereen happy.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
  donderdag 4 december 2008 @ 23:13:49 #43
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63770243
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:49 schreef Machiavelli. het volgende:
Ik snap sowieso deze hele heisa niet. Het ene verbod na het andere nu zo plotseling, zien ze daar in Den Haag niet dat men er wel een beetje zat van begint te worden.

Natuurlijk begrijp ik de niet rokers ook wel, die willen ook wel eens in een kroeg zitten zonder dood te gaan van de rook, maar het compleet verbieden. Het haalt gewoon een bepaalde... ambiance weg uit zo'n kroeg. Maak dan een aparte rookruimte waar mensen met hun biertje en peukje even lekker kunnen zitten, is iedereen happy.
dat mag dan nu ook, er mogen ruimtes gemaakt worden en die zijn niet aan oppervlakte-eisen gebonden. Ptrobleem is dat de PV's van deze wereld perse aan de bar willen roken, of op een dansvloer... Tja dat laatste kan alleen als de dansvloer in een rookruimte staat
[..]
  Forum Admin vrijdag 5 december 2008 @ 00:14:56 #44
232445 crew  Specularium
pi_63771782

En weer volgen.
pi_63772517
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

In het Westland waren het een jaar geleden de hokken die onze horeca hullies de das omdeden.
De horeca hullies moeten gewoon hun kop houden en hun werknemers en klanten de rokende en de niet rokende een fatsoenlijke gelegenheid bieden om te gaan werken of om een kroeg te bezoeken. De wet is nu eenmaal dat het niet mag dan mag je als je een betalende rokende klant bent verwachten dat je een fatsoenlijke gelegenheid wordt geboden om te kunnen roken.

Het blijft vrij zielig dat er horeca hullies zijn de de rokende medemens als een of andere slet gebruiken omdat ze geen zin hebben om aan een wet te voldoen. Want ze doen dit echt niet om dat ze zo met de roker meeleven hoor. Ze doen dit omdat ze geldgeile slechte ondernemers zijn.

want ik hoor ze al vanaf juni zeuren over het rookverbod, maar het feit dat het economisch slecht gaat. en dat er prijstijging op prijsstijging volgt onder het mom van allerlei vage redenen wordt geluidsloos voorbij gegaan

Want er zijn wel ondernemers die ondanks dat het een wet is waar ze niet achter staan wel aanpassingen hebben gedaan en die worden pas benadeelt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_63775786
sToute ViesPeukjes
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:36:29 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63776278
quote:
Cafés kijken op van boetes

ZWARTEWATERLAND - De horeca in Zwartewaterland is verbaasd over de bekeuringen die de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) afgelopen weekeinde zegt te hebben uitgedeeld aan vier cafés in de gemeente.
De VWA maakte gisteren bekend dat bij controle is gebleken dat een kwartet kroegen zich niet aan het rookverbod houdt. De horecabazen zeggen echter van niets te weten en spreken van een 'succesverhaal' van het ministerie. Volgens de VWA zijn de boetes onderweg. "Een controle van een horecagelegenheid wordt altijd achteraf kenbaar gemaakt", maakt Bob Kiel, woordvoerder van de VWA, duidelijk. "In dit geval gebeurt dit door middel van een brief. Het is dus niet gek dat de kroegbazen nog van niks weten. Ze hoeven niet ongerust te zijn, de boete valt binnenkort echt wel op de mat."

Hoogst opmerkelijk, zo noemt Dunya Mekkelholt, uitbater van Ad'vundum in Hasselt, de manier van handelen van het ministerie. "We lezen het nieuws eerder in de krant, dan dat we het bericht van de VWA zelf krijgen. Dat lijkt me geen manier van doen. Mijn collega's in Zwartewaterland hebben wel 'vreemde' types gezien, maar van de VWA zelf hebben we nog niets gehoord."

Rookcontroleurs voerden afgelopen zaterdag twaalf controles in Hasselt, Zwartsluis en Genemuiden uit. "Twee daarvan waren naar aanleiding van klachten van klanten, van negen bedrijven hadden we een vermoeden en in één geval ging het om een herinspectie", aldus Kiel.
[..]
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:40:42 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63776386
quote:
Horeca Westland hoopvol gestemd over motie GBW
WESTLAND - Horeca Westland hoopt bij monde van voorzitter Elly Hazewinkel dat de motie van GemeenteBelang Westland (GBW) tegen het algeheel rookverbod wordt aangenomen én zich uitbreidt over heel Nederland.
GBW dient de motie 16 december in tijdens de gemeenteraadsvergadering. De tekst is al overgenomen door Horeca Westland, zodat deze ook in andere gemeenten kan worden gebruikt.

De partij roept het college op minister Klink van Volksgezondheid schriftelijk te verzoeken het verbod op zo'n manier aan te passen dat iedere horeca-ondernemer zelf mag bepalen of er binnen mag worden gerookt. GBW laat zich hierbij inspireren door Gran Canaria, waar de ondernemer bij de entree van zijn etablissment aangeeft of deze rokersvriendelijk is of niet.
Nou ja, het zal wel weer op niets voor ze uitlopen
[..]
  † In Memoriam † vrijdag 5 december 2008 @ 11:25:56 #49
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63778694
Best triest hoe de anti-rookmaffia kosten wat kost hun debiele fascistische wet door de strot probeert te douwen terwijl er geen draagkracht is bij de kleine ondernemers.
Carpe Libertatem
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:28:49 #50
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63778770
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:25 schreef Boze_Appel het volgende:
Best triest hoe de anti-rookmaffia kosten wat kost hun debiele fascistische wet door de strot probeert te douwen terwijl er geen draagkracht is bij de kleine ondernemers.
het is een arbowet, dat staat los van eventueel draagkracht bij ondernemers...
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')