quote:
Ik weet hier precies waar je mag roken en vanaf hoe laat. Gewoon een kwestie van je informeren. Als die rookvrijen staan te trappelen om de plaatselijke horeca te spekken dan is dat voor hen ook geen probleem.
quote:
Waar ik uitga kost een biertje 1,25 en een wijntje of trappistje 1,50. Daar hoef je niet op de cent te kijken. Lekker druk, heel gezellig en rookvrij. Daar zijn dus mensen met hetzelfde uitgaansgedrag als ik. En die kroeg kan er prima van bestaan.
Vertel: Is dat een kroeg waar iemand van moet leven? Ik ken dat soort prijzen van tenten die op vrijwilligers draaien. Weet je zeker dat het geen buurtcentrum is of zo, met een keer in de week kroegavond?
quote:
Als kroegen nu eens de prijzen wat omlaag zouden doen, dan krijgen ze vanzelf weer meer volk en dus weer meer omzet.
Voor het rookverbod was dat nergens voor nodig.
quote:
Overigens heeft elfletterig al eerder een linkje geplaatst van een kroeg waar het juist door het rookverbod beter gaat, omdat de rokers meer zijn gaan drinken. Tja, je moet toch wat in je handen hebben, hè?
Goed voor de volksgezondheid, meer drinken, tussendoor een koutje vatten en dan daarbuiten snel naar de sigaret grijpen wanneer het wel kan. Ik kan ook wel een linkje plaatsen van een succesvolle onderneming in platenspelers, dus iedereen moet van de CD af?
quote:
Hoezo beloofd? Er geldt een rookverbod. Dat hoeft niet vooraf gemeld te zijin en daar hoef ik ook niet om te vragen.
Als het vrijwillig is zou je die zekerheid wel hebben.
quote:
Het is nodig dat de overheid zich ermee bemoeit, omdat alle andere opties in het verleden al gefaald hebben.
Rookvrije ruimtes? Me hoela!
Beter afzuiging? Ja dag, wat da kost!!
Volgens mij is de optie van een wettelijke luchtkwaliteitsnorm nooit geprobeerd, net zo min als het stimuleren van rookvrije horeca. Er is met een clubje die niks te vertellen heeft over al die ondernemers afgesproken dat die gedeeltelijk rookvrij zouden worden en gedeeltelijk aan afzuiging zouden doen.
De individuele ondernemer heeft met die afspraken niks te maken, en degene die toch heeft geinvesteerd in afzuiging is mooi de lul met de betrouwbaarheid van deze overheid en had dus ongelijk.
quote:
Overdekt en verwarmd terras voor de nietrokers? Hé, dan loopt die electriciteitsrekening wel heel hoop op, hè?
Maar nu het andersom is, kan het ineens wel, en is het ineens niet te duur.
Hoe zou dat toch komen? De horeca waar jij niet komt draait namelijk om geld verdienen en kennelijk is er aan rokers en bewuste meerokers meer te verdienen dan aan jouw slag.
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:35 schreef Gia het volgende:Als jij met een open borstkas op een operatietafel ligt, piep je wel anders.
Hypochonder???
Ik ben sinds 10 jaar hartpatient, heb nu een kunsthartklep en een hartfunctie over van 80 %. En ja, dat heb ik te danken aan 23 jaar roken. Niet terug te draaien, is ook niet te verbeteren. Maar ik ben wel al 10 jaar van het roken af en krijg het ook erg benauwd als ik tussen veel rokers sta.
Maar goed, dan ben je dus een hypochonder die rokers geen millimeter gunt.
Vind je het nou niet ongelooflijk arrogant, zelfgeobseerd egoistisch en egocentrisch om je eigen persoonlijke ontwikkeling bepalend voor iedereen te verklaren?
Dat doen die beleidsmakers ook. Het gros daarvan is boven de dertig, keurig gezinnetje met kinderen, drinkt nauwelijks meer en gestopt met roken en in sociale kringen waar roken de grote uitzondering is. Niks mis mee, maar als je die persoonlijk ontwikkeling voor een maatschappelijke ontwikkeling aan gaat zien en gaat opleggen aan iedereen dan ben je misselijkmakend egocentrisch op autistisch niveau.
Dat is in wezen niet anders dan een despotisme uit ver vervlogen tijden. Toen had je ook vorsten die bekeerd raakten tot het een of andere geloof en dat dan maar aan al hun onderdanen verplichtten.
= = = =
Edit: vervolgtopic:
Rookverbod #23 - Meeroken is een keuze[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2008 16:46:13 (Link naar vervolgtopic toegevoegd) ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.