Hij wordt binnenkort opgeroepen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:22 schreef Triptamine het volgende:
Als het goed is heb je geen strafblad tot je ergens voor veroordeeld bent, toch?
quote:pas na een veroordeling door een rechter lijkt me
Analfabeten zoals jij ook.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef de_bosverkrachter. het volgende:
schorriemorrie's zoals jou verzieken onze samenleving
Het kan aan de hoogte van het bedrag liggen van wat je wegnam.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:35 schreef flipje21 het volgende:
Ik weet het bosverkrachter. MAar op zo'n reactie zat ik niet te wachten maar respecteer je mening. Zoals ik al aangaf, ik heb echt een hele domme fout gemaakt en ben er echt niet trots op. Maar wil ik graag duidelijkheid over waar ik aan toe ben. En iedereen zegt wat anders, heel frustrerend. En die meneer die mij verhoorde gaf mij ook niet echt veel duidelijkheid.
quote:Als iemand door de politie wordt gearresteerd, voor winkeldiefstal, dan wordt hij of zij naar een politiebureau gebracht. De winkeldief is dan “verdachte” en moet naar de rechter als het erg is. (bedragen boven FL. 250,-)
quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:22 schreef __Saviour__ het volgende:
pas na een veroordeling door een rechter lijkt me
Oeps had ik niet gezien dat is wel een héél oude spreekbeurtquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:42 schreef flipje21 het volgende:
ja dat gaat over de gulden. Wat je vroeger voor 250 gulden kocht betaal je nu 250euro voor. Dus weet niet of het goed vergelijkings materiaal is. In ieder geval bedankt voor het posten
Nou ja, je komt de VS ook niet in als je hiv hebt..quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:22 schreef karr-1 het volgende:
Europa uitkomen zal wel meevallen, het is geen moord of zo en je bent er voor aangehouden dus daar zullen ze niet zo moeilijk over doen.
omgquote:eb bij een winkel een broek vest en geurtje gestolen.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:01 schreef Curri het volgende:
Je hebt een vaste baan en toch stelen?
Jou zouden ze moeten ontslaan.
Ik zou ze de kost niet willen geven die het de gewoonste zaak van de wereld vinden om op het werk wat te stelen. Van printerpapier tot -vul zelf maar in- neemt men mee van het werk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:01 schreef Curri het volgende:
Dit hangt af van wat OM en eventueel rechter gaan doen. Ga er echter maar vanuit dat het OM gaat vervolgen en dat de rechter je veroordeelt. Daarmee heb je een strafblad.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:18 schreef flipje21 het volgende:
Toch heb ik een hoop vraagtekens omdat ik erg zenuwachtig en bang was daar, heb ik niet veel onthouden.
Dit is de eerste keer voor mij dat ik in aanraking ben gekomen met de politie. Heb ik nu gelijk een strafblad voor 1x winkeldiefstal?
Ja. Het kan zelfs langer dan een jaar duren.quote:Het is nu al 4 weken geleden en ik heb nog steeds niks gehoord. Geen boete gehad, niks. Is het normaal dat het zolang duurt?
Dat valt wel mee. De meeste landen vragen niet naar je strafrechtelijk verleden. Landen die er wel naar vragen doen dit om een risico analyse te kunnen maken. Wanneer voor hen duidelijk is dat het een jeugdzonde betreft zul je als de rest in orde is doorgaans worden toegelaten.quote:Ik ben gewoon erg onzeker nu over mijn toekomst. Houd van reizen en ben bang dat ik bijvoorbeeld europa moeilijk uitkom.
5 jaar nadat je straf is afgerond. Bij het al dan niet verstrekken van een VOG gaat het echter ook om de samenhang tussen het strafbare feit en de functie waar je op solliciteert.quote:Gelukkig heb ik een vaste baan en ik heb gelezen dat je na 5 jaar wel weer een VOG kan krijgen.
Laat ik er nog aan toevoegen dat je in ieder geval een leermoment hebt nu.quote:Natuurlijk weet ik dat ik erg stom ben geweest en ik van te voren had moeten bedenken wat de gevolgen konden zijn. Dus hoop niet dat ik van zulke reacties krijg.
Een celstraf of taakstraf kan ook, maar een boete is gebruikelijk bij een eerste keer. Ook dan heb je overigens een strafblad. Ook wanneer je een schikkingsvoorstel krijgt en daar op ingaat heb je een strafblad.quote:Hoop natuurlijk dat ik een boete krijg en het daarmee afgedane zaak is.
Je komt de VS wel in wanneer je o.a. kunt aantonen dat je voldoende verzekerd bent. Het was echter niet mogelijk zonder visum te reizen of de snelle aanvraag-procedure te volgen. In sommige gevallen is zelfs dat laatste tegenwoordig mogelijk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:07 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Nou ja, je komt de VS ook niet in als je hiv hebt..
Op welke grond zou TS ontslagen moeten worden? In Nederland is het niet mogelijk om iemand zonder zeer gegronde reden te ontslaan.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:01 schreef Curri het volgende:
Heel erg bedankt voor je reactie.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dit hangt af van wat OM en eventueel rechter gaan doen. Ga er echter maar vanuit dat het OM gaat vervolgen en dat de rechter je veroordeelt. Daarmee heb je een strafblad.
[..]
Ja. Het kan zelfs langer dan een jaar duren.
[..]
Dat valt wel mee. De meeste landen vragen niet naar je strafrechtelijk verleden. Landen die er wel naar vragen doen dit om een risico analyse te kunnen maken. Wanneer voor hen duidelijk is dat het een jeugdzonde betreft zul je als de rest in orde is doorgaans worden toegelaten.
[..]
5 jaar nadat je straf is afgerond. Bij het al dan niet verstrekken van een VOG gaat het echter ook om de samenhang tussen het strafbare feit en de functie waar je op solliciteert.
[..]
Laat ik er nog aan toevoegen dat je in ieder geval een leermoment hebt nu.
[..]
Een celstraf of taakstraf kan ook, maar een boete is gebruikelijk bij een eerste keer. Ook dan heb je overigens een strafblad. Ook wanneer je een schikkingsvoorstel krijgt en daar op ingaat heb je een strafblad.
hmm ja, van zo'n verklaring word je ook niet vrolijkquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
Voor zover ik logisch kan nadenken klopt er iets niet in dit topic. Er gaan verschillende mensen zomaar roepen dat een VOG niet zou worden uitgereikt. Da's natuurlijk gelul. Een VOG krijg (lees: koop) je altijd wanneer je erom vraagt. En wat eropstaat, staat erop. Klaar. Het is namelijk een Verklaring Ontrent Gedrag, dus zowel goed als slecht gedrag zouden erop moeten staan. Maar ja; goed gedrag staat er nooit op, het is enkel slecht gedrag wat ze eropzetten.
Net andersom... bij goed gedrag krijg je er een, bij slecht gedrag krijg je 'm gewoon nietquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
Maar ja; goed gedrag staat er nooit op, het is enkel slecht gedrag wat ze eropzetten.
geloof je het, of weet je het zeker??quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:18 schreef Tarabass het volgende:
Voor diefstal staat op het moment enkel een boete geloof ik, dus nee geen strafblad..
Hij lult.. Maar deze veroordeling zal je echt weinig problemen opleveren. Alleen de VS inreizen wordt wat moeilijk, als je tenminste de formulieren naar waarheid invult... en een hoge functie bij de politie wordt ook wat lastigerquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:19 schreef flipje21 het volgende:
[..]
geloof je het, of weet je het zeker??
dan zou je me wel blij maken namelijk
Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar Afrika.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:25 schreef kipkerrie het volgende:
En is dat dan ook voor Latijns Amerika?? enz?? en in Azie?? Afrika??ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!!
Hoi.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:33 schreef flipje21 het volgende:
Oke, stel ik krijg een boete thuis. Hoe weet ik dan of ik een strafblad heb??dat moet toch wel duidelijk vermeld staan??? Kan me alleen niet voorstellen dat dit in die brief vermeld wordt waar een acceptkaartje aanhangt.
Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat ik geen celstraf krijg,
Waarschijnlijk vond de OvJ het niet nodig dat je tot de rechtszaak vast bleef zitten. Dat gebeurt ook eigenlijk alleen bij ernstige feiten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:33 schreef flipje21 het volgende:
Heel erg bedankt voor je reactie.
Ik ben door de hulp officier wat ik heb begrepen weer "vrij" gelaten.
Je hebt een 'strafblad' wanneer je gestraft wordt, dus het feit dat je de boete thuis krijgt betekent automatisch dat je een 'strafblad' hebt, ook al wordt dat niet expliciet vermeld. Zoals in de vorige post aangegeven is er niet meer sprake van een strafblad, maar van justitiële documentatie waar alles in terecht komt. Wanneer je gestraft wordt kan het relevant zijn in de toekomst.quote:Oke, stel ik krijg een boete thuis. Hoe weet ik dan of ik een strafblad heb??dat moet toch wel duidelijk vermeld staan??? Kan me alleen niet voorstellen dat dit in die brief vermeld wordt waar een acceptkaartje aanhangt.
Ik verwacht ook niet dat het op celstraf uitkomt. Een eerste keer wordt eerder een boete gegeven, zeker bij kleine bedragen. De OvJ kan niet ruiken wat voor loopbaan je ambieert, dus vandaar denk ik de 'kan'. Als je bijvoorbeeld een baan bij justitie zou ambiëren, kan zelfs dit simpele feit in je nadeel werken.quote:Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat ik geen celstraf krijg, daar heeft die man eigenlijk helemaal niets over gezegd. Het enige wat hij zei: "Je KAN hier mee je loopbaan op het spel zetten". Vond het ook een beetje een vaag begrip door het woordje "kan".
Ik zou er toch maar vanuit gaan dat het een poosje kan duren. Er komt best aardig wat bij kijken en justitie heeft het al best druk..quote:Hoop trouwens niet dat het nog een jaar gaat duren, wil wel graag weten waar ik aan toe ben. Ik heb natuurlijk al duidelijk aangegeven dat ik fout was en heb die verklaring ook gewoon ondertekend.
Als European kom je echt bijna overal binnen zonder visum.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:25 schreef kipkerrie het volgende:
En is dat dan ook voor Latijns Amerika?? enz?? en in Azie?? Afrika??ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!!
Als je nou gewoon de links leest die jou worden aangereikt, dan kun je dit soort informatie allemaal zelf opzoeken. Alicey en anderen hebben je genoeg op weg geholpen, dacht ik zo.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:04 schreef flipje21 het volgende:
Wat zijn dan de gevolgen van een strafblad?
Hij heeft wél een strafblad (lees: aantekening in zijn justitieel dossier).quote:Op woensdag 3 december 2008 19:03 schreef THEFXR het volgende:
je hebt geen strafblad, alleen wat op papier staat telt, niet wat de politie zegt.
NEE. Je moet goed lezen.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:03 schreef Flipje het volgende: Klopt het dat ik na 5 jaar sowieso geen problemen meer heb voor een VOG?
Het is al meerdere keren aangegeven dat een aantekening in het justitieel dossier hetzelfde is als het (voormalige) strafblad, dat sinds een paar jaar van het toneel is verdwenen.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:15 schreef THEFXR het volgende:
Ik twijfel echt of de TS nu een strafblad heeft, aantekening in een dossier zijn niet hetzelfde.
TS heeft dus een transactievoorstel gekregen en hoeft dus niet voor de rechter te komen, tenminste .. als de boete gewoon netjes op tijd wordt betaaldquote:Op donderdag 4 december 2008 11:34 schreef hplaserjet het volgende:
Omdat het een paar weken duurt verwacht ik dat je er niet met een boete vanaf komt. Een neef van mij was betrapt op stelen en die werd met een boete van 120 euro weer op straat gezet (krijg je geen strafblad), wanneer dat niet het geval kun je binnenkort een dagvaarding voor de rechtbank verwachten (kan nog heel lang duren) en die zal je wel veroordelen tot een boete/taakstraf en dan heb je wel een strafblad. Maar goed, eigen schuld, dikke bult.
Goh, met zo'n nick als wat jij hebt trek je volle zalen....quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef de_bosverkrachter. het volgende:
schorriemorrie's zoals jou verzieken onze samenleving
En als hij niet op tijd bepaald, dan gaat het strafrechterlijke apparaat toch in werking treden.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:00 schreef Sylver_ het volgende:Een transactievoorstel is geen opgelegde sanctie, maar een voorstel tot betaling van een geldbedrag om strafvervolging (via de rechter) te voorkomen. Dit levert dus inderdaad wel een aantekening op in de justitiële documentatie, maar een aantekening heeft minder verstrekkende gevolgen dan de registratie van een veroordeling.
Die neef van jou heeft helaas ook een aantekening in zijn justitieel dossier gekregen, hoor (dus vergelijkbaar met het vroegere "strafblad". Misschien kun je hem even inlichten daarover.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:34 schreef hplaserjet het volgende:
Een neef van mij was betrapt op stelen en die werd met een boete van 120 euro weer op straat gezet (krijg je geen strafblad)
Ergens is dat toch grof...quote:Op donderdag 4 december 2008 13:00 schreef Sylver_ het volgende:
Een transactievoorstel is geen opgelegde sanctie, maar een voorstel tot betaling van een geldbedrag om strafvervolging (via de rechter) te voorkomen. Dit levert dus inderdaad wel een aantekening op in de justitiële documentatie, maar een aantekening heeft minder verstrekkende gevolgen dan de registratie van een veroordeling.
Tja en als je iemand opsluit heet dat wederrechtelijke vrijheidsberoving, terwijl justitie het een vrijheidsstraf mag noemen! Als ik iets steel dan heet dat diefstal, maar als justitie beslag uitwint en daarbij mijn inboedel meeneemt heet dat executie.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ergens is dat toch grof...
Als jij nu iemand voorstelt dat je 'm geen kwaad zal doen als hij jou een paar honderd euro geeft... Dan heet dat ineens afpersing.
Maar niet iedereen pleegt wel eens een misdrijf.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:21 schreef flipje21 het volgende:
Tja, iedereen doet wel is iets wat niet mag....
Probeer dit eens voor mij te rationaliseren en te verduidelijken, Daffodil.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ergens is dat toch grof...
Als jij nu iemand voorstelt dat je 'm geen kwaad zal doen als hij jou een paar honderd euro geeft... Dan heet dat ineens afpersing.
Nou niet met moeilijke termen aankomen hè, Alicey.quote:Op vrijdag 5 december 2008 07:05 schreef Alicey het volgende:
Tja en als je iemand opsluit heet dat wederrechtelijke vrijheidsberoving, terwijl justitie het een vrijheidsstraf mag noemen! Als ik iets steel dan heet dat diefstal, maar als justitie beslag uitwint en daarbij mijn inboedel meeneemt heet dat executie.
jij bent wel erg kort van stof. Als het aan jou lag zat er al na 3 posts een slotje op dit forum. Dan snap jij het doel van een forum niet echt volgens mij.quote:
Ja maar, ja maar! Als ik dat doe dan is het diefstal.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:21 schreef bolsena het volgende:
[..]
Nou niet met moeilijke termen aankomen hè, Alicey.![]()
Anders zal ik die termen die de deurwaarders en invorderaars bij de Belastingdienst gebruiken eens neerpennen hier.
Executoriaal beslag etc.
Wanneer je uitsluitend als verdachte bent geregistreerd heeft dat geen invloed op het afgeven van een VOG etc. Wel erg vervelend, maar in de praktijk zul je er weinig last van hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2008 18:00 schreef Neuralnet het volgende:
Tegenwoordig loop je veel sneller een strafblad op. Vroeger kreeg je pas een strafblad nadat de rechter een veroordeling uitsprak. Nu ben je al de klos zodra ze je als verdachte aanmerken (en je dus nog steeds onschuldig bent) zonder dat er een rechter aan te pas komt.
Dus toch chantage. Als jij me geen geld geeft, sla ik je helemaal in elkaar omdat ik vind dat ik dat mag.quote:Op zondag 7 december 2008 13:56 schreef Wupppie het volgende:
Een transactievoorstel is geen chantage, maar een mazzeltje die het OM je één keer gunt.
(om de rechterlijke macht te ontlasten)
Het staat je helemaal vrij deze niet te betalen, hoef je niets te doen en krijg je vanzelf een dagvaarding.
quote:Op zondag 7 december 2008 16:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dus toch chantage. Als jij me geen geld geeft, sla ik je helemaal in elkaar omdat ik vind dat ik dat mag.
Zelfde principe.
Als ik jou was zou ik het OM dan maar heel snel aanklagen voor al die chantagepraktijken die ze uitvoeren.quote:Op zondag 7 december 2008 16:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dus toch chantage. Als jij me geen geld geeft, sla ik je helemaal in elkaar omdat ik vind dat ik dat mag.
Zelfde principe.
Om het op jouw niveau te zeggenquote:Op zondag 7 december 2008 16:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Zelfde principe.
Chantage, bakker! Als ik geen geld geef krijg ik geen brood!quote:Op zondag 7 december 2008 17:05 schreef Conekiller het volgende:
VOG is vooral ook afhankelijk van WAT je gedaan hebt en WAAR je gaat werken.
B.V. als je veroordeeld bent voor een zedenmisdrijf met een bejaarde zal je 'm niet krijgen als je gaat werken in een bejaardentehuis.
Ze zullen 'm wel geven als je in een magazijn van de Ikea oid gaat werken.
EDIT: als het al genoemd is mijn excuses
Waarom wil je dat graag weten? Wil je het zelf uitproberen??quote:Op maandag 8 december 2008 00:38 schreef Plots het volgende:
Hoe heb je die spullen gestolen?
En hoe ben je gepakt?
Je snápt het niet zo, man. Het CJIB moet gewoon aan het werk gehouden worden.quote:Op zondag 7 december 2008 16:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zelfde principe.
Ben benieuwd hoe hoog de sanctie is voor zo'n toekomstige overtreding.quote:Op maandag 8 december 2008 00:25 schreef Wupppie het volgende:
Als domheid trouwens strafbaar wordt ben je de eerste die een transactievoorstel zal ontvangen, succes daarmee
nouja zeg...quote:Op maandag 12 januari 2009 15:13 schreef onderscheid het volgende:
En heeft de TS al iets gehoord?
Ik hoop op een vette boete plus strafblad.
Yep... Ik maak en beheer software-applicaties voor de medische sector, en voor een project dat binnenkort gaat beginnen ben ik (volgens wettelijke normen) verplicht aan mijn systeembeheerders en ontwikkelaars ook een VOG te vragen. Eentje heeft een krakersverleden, ik ben benieuwdquote:Op maandag 12 januari 2009 17:47 schreef dyna18 het volgende:
Nog even over de VOG. Steeds meer bedrijven vragen bij inhuur of indiensttreding om een VOG. Zo word ik vaak gedetacheerd naar banken en verzekeraars en daar kom je zonder VOG echt niet binnen. Dit heeft tot gevolg dat sinds het laatste jaar ook steeds meer toeleveranciers (zoals bijv ICT detacheerders) hun werknemers om een VOG vragen.
Zelfde geldt ook bij de overheid en steeds vaker bij andere grote bedrijven.
Een aantekening op je VOG krijgt dus steeds meer gevolgen.
Volgens mij weten niet veel mensen het antwoord kipkerriequote:Op maandag 12 januari 2009 12:06 schreef kipkerrie het volgende:
Ik heb hetzelfde mee gemaakt en heb nu het volgende:
- Diefstal in vereniging
- Boet met de letter T (transactievoorstel)
- In behandeling bij Parket OVJ Utrecht
- Geen veroordeling rechter
Ik heb op internet gekeken voor de antwoorden op vragen die ik had, alleen daar word ik niet veel wijzer van, dus heb ik contact opgenomen met politie, hoe het nu zit betreft strafblad enz. Maar die konden mij er geen antwoord op geven. Misschien kunnen jullie mij helpen?
wat noem jij kattekwaad ?quote:Op maandag 12 januari 2009 18:24 schreef eleusis het volgende:
Oh ja, ik moet ook een VOG aanvragen voor mezelfMaar die krijg ik wel denk ik, ondanks een drietal politie-akkefietjes, maar allemaal in de categorie kattekwaad..
Graffiti, diefstal in vereniging (van een poster uit een bushokje) en over een auto heen lopenquote:
Ik denk niet dat je een strafblad hebt verdient. Als ik je reacties goed peil ben je enorm geschrokken van de gevolgen en heb je een fikse boete gekregen. Omdat dit ook de eerste keer is dat je de fout in gaat, vind ik dat je voldoende gestraft bent (persoonlijke mening, ik ben geen rechter).quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:35 schreef flipje21 het volgende:
Mensen die willen reageren, AUB niet van die domme reacties van: "je hebt een strafblad verdiend" etc. Dat weet ik nu wel dat sommige mensen zo denken. Maar niet iedereen is perfect en sommige mensen moeten gewoon op hun bek gaan voor iets te doen wat niet mag. En dat ben ik al gegaan. Maar dat hierdoor dan gelijk allerlei moeilijkheden zouden moeten komen voor bijvoorbeeld een VOG is wel erg heavy hoor. Ik weet van mezelf dat ik geen crimineel ben. Daarnaast zijn wel mensen die VEEEEEL ergere dingen doen!
ja ze mogen het best bijhouden, als ik er maar geen last van heb haha...ga toch niet weer de fout in. Fijn om te horen dat ook is iemand leuk kan reageren.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:53 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je een strafblad hebt verdient. Als ik je reacties goed peil ben je enorm geschrokken van de gevolgen en heb je een fikse boete gekregen. Omdat dit ook de eerste keer is dat je de fout in gaat, vind ik dat je voldoende gestraft bent (persoonlijke mening, ik ben geen rechter).
Mocht je nou nog een keer dit doen, dan hoop ik natuurlijk wel dat je de vrijheidsstraf krijgt, maar voor de 1e keer vind ik een goede tik op de vingers voldoende, die hopelijk hard genoeg is zodat iemand het niet een 2e keer durft uit te halen.
Dilemma is natuurlijk wel, dat een rechter moet weten dat dit is voorgevallen (mocht je weer de fout in gaan), dus dit zou toch bijgehouden moeten worden.
ik vind je verhaal nou niet erg geloofwaardig. Ze houden je echt niet zomaar aan voor diefstal hoor.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:20 schreef annoniem999 het volgende:
Een maand geleden ben ik voor diefstal aangehouden.
Ik was in de AH magna plaza waar ze een Ah to go in hebben.
Bij de Ah to go heb ik wat spullen gepakt en toen ben ik het normale gedeelte ingegaan.
(Want er was een lange rij en dacht betaal het zo).
En daar heb ik mijn spullen uit het gewone gedeelte betaald.
De ah to go spullen niet niet wetende dat ik die daar kon afrekenen.
Overigens waren de ah to go spullen ten alle tijde in zicht niet verstoppen oid.
Toen ik van de kassa wegliep en in een rechte lijn (helaas is de uitgang ong dezelfde richting oplopen) naar de ah to go kassa liep om die spullen te betalen en sigaretten te kopen.
Op de weg er naartoe werd ik door de beveiliging aangehouden.
Nu heb ik een transactie van 150 euro gekregen .Die 150 maken me niet uit maar geen trek in een aantekening bij de justitiele documentatie.
Overigens is dit de eerste keer dat ik met justitie in aanraking kom.
Dus ik wil het laten voorkomen.
Iemand tips voor advocaten in a'dam? Wat zouden daar de kosten voor zijn? Iemand een idee hoeveel uur ze daar mee zoet zijn?
Of zou de rechtswinkel me voldoende advies kunnen geven?
Nee, dat heeft hij niet. Slotje.quote:
Dat hangt er van af waar je de VOG voor nodig hebt. Als je ooit in een winkel wilt werken heb je best kans dat die de eerstkomende tijd geweigerd wordt.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:19 schreef Fusionfreak het volgende:
Kan mij niet voorstellen dat je geen verklaring van goed gedrag zou krijgen of een strafblad opbouwd als je maar één keer met politie in aanraking bent geweest voor bv winkeldiefstal het, opgeven van een valse naam, verkeersboete om maar eens wat te noemen.
Ook transactievoorstellen worden vermeld in de justitiële documentatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij niet. Slotje.
Een strafblad (wat overigens een oudere term is) krijg je na een veroordeling. Niets meer en niets minder. Als deze zaak voor de rechter gebracht wordt kan dat nog wel even duren. Een half jaar tot twee jaar is niet ongebruikelijk.
Het gaat erom of de TS nu een strafbald of een aantekening heeft. En zo snel werkt justitie niet zoals ik al zei, daar gaat makkelijk een half tot twee jaar overheen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook transactievoorstellen worden vermeld in de justitiële documentatie.
Wanneer het tot een strafzaak moet komen kan het inderdaad zo lang duren, maar wanneer TS de transactie accepteert staat dit gedocumenteerd. Daar gaan geen maanden tot jaren overheen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het gaat erom of de TS nu een strafbald of een aantekening heeft. En zo snel werkt justitie niet zoals ik al zei, daar gaat makkelijk een half tot twee jaar overheen.
Wat dacht je er van om het gewoon aan te vragen en kijken of je hem krijgt of niet, ipv op een forum die vraag te stellen waar allemaal mensen zitten waarvan de ene denkt dat je hem wel krijgt en de andere niet.quote:
quote:Op maandag 21 december 2009 18:58 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Wat dacht je er van om het gewoon aan te vragen en kijken of je hem krijgt of niet, ipv op een forum die vraag te stellen waar allemaal mensen zitten waarvan de ene denkt dat je hem wel krijgt en de andere niet.
Jaquote:Op maandag 21 december 2009 20:11 schreef Wupppie het volgende:
lag je transactievoorstel boven de 150 euro?
quote:Wat betekent het voor een persoon als hij of zij ooit in aanraking is geweest met Justitie?
Met de inwerkingtreding van de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens (WJSG) per 1 april 2004, is ook het zogenaamde strafregister vervallen en daarmee eigenlijk ook het 'strafblad'. In dit strafregister waren alleen gegevens met betrekking tot onherroepelijke rechterlijke veroordelingen geregistreerd.
In het maatschappelijke leven wordt echter nog steeds het begrip 'strafblad' gehanteerd, waaronder het volledige uittreksel justitiële documentatie wordt verstaan, oftewel het historisch overzicht van alle justitiële antecedenten. In de artikelen 2 t/m 5 van het 'Besluit justitiële gegevens' is expliciet aangegeven welke strafzaken geregistreerd dienen te worden. Kortweg komt het erop neer dat, in alle gevallen waarbij iemand die 12 jaar of ouder is, als verdachte van een misdrijf wordt aangemerkt, er een registratie plaatsvindt in de justitiële documentatie. Dit geldt ook voor een groot aantal overtredingen, maar daarbij is wel sprake van een 'ondergrens'. Er moet sprake zijn van een vrijheidsstraf, een voorwaardelijke straf of de opgelegde boete/transactie moet tenminste 100 Euro bedragen.
Bron: http://www.justid.nl/veelgestelde_vragen/vragen_jds/index.aspxquote:Overtredingen
Gegevens over overtredingen blijven vijf jaar geregistreerd. Is er echter sprake van een vrijheidstraf - anders dan vervangende hechtenis - of een taakstraf, dan bedraagt de termijn tien jaar. De termijn is ook tien jaar als een rechtspersoon vanwege een overtreding is veroordeeld tot een geldboete van de derde of een hogere categorie (op dit moment meer dan 4.500 euro).
quote:Op maandag 21 december 2009 20:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.justid.nl/veelgestelde_vragen/vragen_jds/index.aspx
Zo moeilijk was dat toch niet te Googlen?
Ook dat ligt er weer aan hoe of wat. Een verkeersovertreding van 50+ op de snelweg zal je minder aangerekend worden dan diefstal. Punt is vooral dat je zelf een voorbeeldfunctie hebt en dat je niet chantabel mag zijn (dus familie moet ook behoorlijk clean zijn).quote:Op maandag 21 december 2009 20:26 schreef bijderechter het volgende:
Voor banen bij politie e.d. moet je zo goed als brandschoon zijn (tenzij je G. ter Horst heet, dan kom je nog weleens ergens mee weg).
Daarom zeg ik ook 'bijna'... een verkeersovertreding (maar ook weer niet teveel) is geen probleem, verder dan dat mag het in principe niet gaan.quote:Op maandag 21 december 2009 20:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ook dat ligt er weer aan hoe of wat. Een verkeersovertreding van 50+ op de snelweg zal je minder aangerekend worden dan diefstal. Punt is vooral dat je zelf een voorbeeldfunctie hebt en dat je niet chantabel mag zijn (dus familie moet ook behoorlijk clean zijn).
Als je de winkel niet verlaten hebt is er nog helemaal geen sprake van diefstal dus niks betalen zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:59 schreef flipje21 het volgende:
[..]
ik vind je verhaal nou niet erg geloofwaardig. Ze houden je echt niet zomaar aan voor diefstal hoor.
Maar goed dat maakt niet uit. Zou de zaak niet voorlaten komen, ze hebben mij destijds verteld dat daar meestal iets zwaarders uitkomt dan een transactie voorstel. En een transactie voorstel is juist een soort van "matsen" door het OM waarmee je verder strafvervolging afkoopt!
Wat een bullshit weer.quote:Op maandag 21 december 2009 20:59 schreef Fingon het volgende:
[..]
Als je de winkel niet verlaten hebt is er nog helemaal geen sprake van diefstal dus niks betalen zou ik zeggen.
Die baan heb ik al sinds 2004 financiele-sociale dienstverlening...maar waarschijnlijk moeten alle medewerkers weer één inleveren.quote:Op maandag 21 december 2009 21:10 schreef bijderechter het volgende:
[..]
En je hebt wél een aantekening TS, of dat een probleem oplevert voor je VOG ligt aan de baan die je wilt hebben.
Je post hier, dus ik ga er vanuit dat je kan lezen. Alleen blijkt dat niet uit je post...quote:Op maandag 21 december 2009 20:40 schreef flipje21 het volgende:
Sorry hoor maar maken jullie hier uit op dat ik hem wel of niet krijg? Natuurlijk was ik er al wel uit dat er na verschillende factoren gekeken wordt. Wat heb je op je geweten en waar heb je de VOG voor nodig. Dat was me wel duidelijk. Ik probeer alleen mijn kans in te schatten.
Art 310. 4 jaar of meer gevangenis straf. Misdrijf.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:19 schreef flipje21 het volgende:
[..]
geloof je het, of weet je het zeker??
dan zou je me wel blij maken namelijk
Jawel hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 20:59 schreef Fingon het volgende:
[..]
Als je de winkel niet verlaten hebt is er nog helemaal geen sprake van diefstal dus niks betalen zou ik zeggen.
Ik ben annoniem999 maar ben mijn inloggevens kwijt.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:59 schreef flipje21 het volgende:
[..]
ik vind je verhaal nou niet erg geloofwaardig. Ze houden je echt niet zomaar aan voor diefstal hoor.
Maar goed dat maakt niet uit. Zou de zaak niet voorlaten komen, ze hebben mij destijds verteld dat daar meestal iets zwaarders uitkomt dan een transactie voorstel. En een transactie voorstel is juist een soort van "matsen" door het OM waarmee je verder strafvervolging afkoopt!
Dat lijkt mij ook niet alles dekkend?quote:Op maandag 21 december 2009 21:10 schreef bijderechter het volgende:
[..]
De kassa passeren, dát is het criteria..
Ja je pleegde geen diefstal, wel poging tot diefstal, maar dat is bijna niet te bewijzen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:22 schreef zoekende het volgende:
ik ben 3 jaar geledenbetrapt op een winkeldiefstal (kleinigheidje stom )moest me melden bij politie buro. Heb toegegeven dat ik stal maar dat ik voor het verlaten van de winkel de spullen heb teruggelegt.
verder nooit iets van justitie gehoord.
Zou ik nu een bewijs van goed gedrag kunnnen krijgen?
OMGquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:06 schreef kipkerrie het volgende:
Naja ik vind het echt belachelijk om hem zo uit te maken... hij zegt toch dat hij er spijt van heeft... en moeten ontslaan pff... alsof jullie nog nooit een pak papier van werk hebben meegenomen... dat is ook stelen hoor!!!
tsss
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |