Wanneer je uitsluitend als verdachte bent geregistreerd heeft dat geen invloed op het afgeven van een VOG etc. Wel erg vervelend, maar in de praktijk zul je er weinig last van hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2008 18:00 schreef Neuralnet het volgende:
Tegenwoordig loop je veel sneller een strafblad op. Vroeger kreeg je pas een strafblad nadat de rechter een veroordeling uitsprak. Nu ben je al de klos zodra ze je als verdachte aanmerken (en je dus nog steeds onschuldig bent) zonder dat er een rechter aan te pas komt.
Dus toch chantage. Als jij me geen geld geeft, sla ik je helemaal in elkaar omdat ik vind dat ik dat mag.quote:Op zondag 7 december 2008 13:56 schreef Wupppie het volgende:
Een transactievoorstel is geen chantage, maar een mazzeltje die het OM je één keer gunt.
(om de rechterlijke macht te ontlasten)
Het staat je helemaal vrij deze niet te betalen, hoef je niets te doen en krijg je vanzelf een dagvaarding.
quote:Op zondag 7 december 2008 16:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dus toch chantage. Als jij me geen geld geeft, sla ik je helemaal in elkaar omdat ik vind dat ik dat mag.
Zelfde principe.
Als ik jou was zou ik het OM dan maar heel snel aanklagen voor al die chantagepraktijken die ze uitvoeren.quote:Op zondag 7 december 2008 16:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dus toch chantage. Als jij me geen geld geeft, sla ik je helemaal in elkaar omdat ik vind dat ik dat mag.
Zelfde principe.
Om het op jouw niveau te zeggenquote:Op zondag 7 december 2008 16:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Zelfde principe.
Chantage, bakker! Als ik geen geld geef krijg ik geen brood!quote:Op zondag 7 december 2008 17:05 schreef Conekiller het volgende:
VOG is vooral ook afhankelijk van WAT je gedaan hebt en WAAR je gaat werken.
B.V. als je veroordeeld bent voor een zedenmisdrijf met een bejaarde zal je 'm niet krijgen als je gaat werken in een bejaardentehuis.
Ze zullen 'm wel geven als je in een magazijn van de Ikea oid gaat werken.
EDIT: als het al genoemd is mijn excuses
Waarom wil je dat graag weten? Wil je het zelf uitproberen??quote:Op maandag 8 december 2008 00:38 schreef Plots het volgende:
Hoe heb je die spullen gestolen?
En hoe ben je gepakt?
Je snápt het niet zo, man. Het CJIB moet gewoon aan het werk gehouden worden.quote:Op zondag 7 december 2008 16:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zelfde principe.
Ben benieuwd hoe hoog de sanctie is voor zo'n toekomstige overtreding.quote:Op maandag 8 december 2008 00:25 schreef Wupppie het volgende:
Als domheid trouwens strafbaar wordt ben je de eerste die een transactievoorstel zal ontvangen, succes daarmee
nouja zeg...quote:Op maandag 12 januari 2009 15:13 schreef onderscheid het volgende:
En heeft de TS al iets gehoord?
Ik hoop op een vette boete plus strafblad.
Yep... Ik maak en beheer software-applicaties voor de medische sector, en voor een project dat binnenkort gaat beginnen ben ik (volgens wettelijke normen) verplicht aan mijn systeembeheerders en ontwikkelaars ook een VOG te vragen. Eentje heeft een krakersverleden, ik ben benieuwdquote:Op maandag 12 januari 2009 17:47 schreef dyna18 het volgende:
Nog even over de VOG. Steeds meer bedrijven vragen bij inhuur of indiensttreding om een VOG. Zo word ik vaak gedetacheerd naar banken en verzekeraars en daar kom je zonder VOG echt niet binnen. Dit heeft tot gevolg dat sinds het laatste jaar ook steeds meer toeleveranciers (zoals bijv ICT detacheerders) hun werknemers om een VOG vragen.
Zelfde geldt ook bij de overheid en steeds vaker bij andere grote bedrijven.
Een aantekening op je VOG krijgt dus steeds meer gevolgen.
Volgens mij weten niet veel mensen het antwoord kipkerriequote:Op maandag 12 januari 2009 12:06 schreef kipkerrie het volgende:
Ik heb hetzelfde mee gemaakt en heb nu het volgende:
- Diefstal in vereniging
- Boet met de letter T (transactievoorstel)
- In behandeling bij Parket OVJ Utrecht
- Geen veroordeling rechter
Ik heb op internet gekeken voor de antwoorden op vragen die ik had, alleen daar word ik niet veel wijzer van, dus heb ik contact opgenomen met politie, hoe het nu zit betreft strafblad enz. Maar die konden mij er geen antwoord op geven. Misschien kunnen jullie mij helpen?
wat noem jij kattekwaad ?quote:Op maandag 12 januari 2009 18:24 schreef eleusis het volgende:
Oh ja, ik moet ook een VOG aanvragen voor mezelfMaar die krijg ik wel denk ik, ondanks een drietal politie-akkefietjes, maar allemaal in de categorie kattekwaad..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |