Hij wordt binnenkort opgeroepen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:22 schreef Triptamine het volgende:
Als het goed is heb je geen strafblad tot je ergens voor veroordeeld bent, toch?
quote:pas na een veroordeling door een rechter lijkt me
Analfabeten zoals jij ook.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef de_bosverkrachter. het volgende:
schorriemorrie's zoals jou verzieken onze samenleving
Het kan aan de hoogte van het bedrag liggen van wat je wegnam.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:35 schreef flipje21 het volgende:
Ik weet het bosverkrachter. MAar op zo'n reactie zat ik niet te wachten maar respecteer je mening. Zoals ik al aangaf, ik heb echt een hele domme fout gemaakt en ben er echt niet trots op. Maar wil ik graag duidelijkheid over waar ik aan toe ben. En iedereen zegt wat anders, heel frustrerend. En die meneer die mij verhoorde gaf mij ook niet echt veel duidelijkheid.
quote:Als iemand door de politie wordt gearresteerd, voor winkeldiefstal, dan wordt hij of zij naar een politiebureau gebracht. De winkeldief is dan “verdachte” en moet naar de rechter als het erg is. (bedragen boven FL. 250,-)
quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:22 schreef __Saviour__ het volgende:
pas na een veroordeling door een rechter lijkt me
Oeps had ik niet gezien dat is wel een héél oude spreekbeurtquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:42 schreef flipje21 het volgende:
ja dat gaat over de gulden. Wat je vroeger voor 250 gulden kocht betaal je nu 250euro voor. Dus weet niet of het goed vergelijkings materiaal is. In ieder geval bedankt voor het posten
Nou ja, je komt de VS ook niet in als je hiv hebt..quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:22 schreef karr-1 het volgende:
Europa uitkomen zal wel meevallen, het is geen moord of zo en je bent er voor aangehouden dus daar zullen ze niet zo moeilijk over doen.
omgquote:eb bij een winkel een broek vest en geurtje gestolen.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:01 schreef Curri het volgende:
Je hebt een vaste baan en toch stelen?
Jou zouden ze moeten ontslaan.
Ik zou ze de kost niet willen geven die het de gewoonste zaak van de wereld vinden om op het werk wat te stelen. Van printerpapier tot -vul zelf maar in- neemt men mee van het werk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:01 schreef Curri het volgende:
Je hebt een vaste baan en toch stelen?
Jou zouden ze moeten ontslaan.
Dit hangt af van wat OM en eventueel rechter gaan doen. Ga er echter maar vanuit dat het OM gaat vervolgen en dat de rechter je veroordeelt. Daarmee heb je een strafblad.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:18 schreef flipje21 het volgende:
Toch heb ik een hoop vraagtekens omdat ik erg zenuwachtig en bang was daar, heb ik niet veel onthouden.
Dit is de eerste keer voor mij dat ik in aanraking ben gekomen met de politie. Heb ik nu gelijk een strafblad voor 1x winkeldiefstal?
Ja. Het kan zelfs langer dan een jaar duren.quote:Het is nu al 4 weken geleden en ik heb nog steeds niks gehoord. Geen boete gehad, niks. Is het normaal dat het zolang duurt?
Dat valt wel mee. De meeste landen vragen niet naar je strafrechtelijk verleden. Landen die er wel naar vragen doen dit om een risico analyse te kunnen maken. Wanneer voor hen duidelijk is dat het een jeugdzonde betreft zul je als de rest in orde is doorgaans worden toegelaten.quote:Ik ben gewoon erg onzeker nu over mijn toekomst. Houd van reizen en ben bang dat ik bijvoorbeeld europa moeilijk uitkom.
5 jaar nadat je straf is afgerond. Bij het al dan niet verstrekken van een VOG gaat het echter ook om de samenhang tussen het strafbare feit en de functie waar je op solliciteert.quote:Gelukkig heb ik een vaste baan en ik heb gelezen dat je na 5 jaar wel weer een VOG kan krijgen.
Laat ik er nog aan toevoegen dat je in ieder geval een leermoment hebt nu.quote:Natuurlijk weet ik dat ik erg stom ben geweest en ik van te voren had moeten bedenken wat de gevolgen konden zijn. Dus hoop niet dat ik van zulke reacties krijg.
Een celstraf of taakstraf kan ook, maar een boete is gebruikelijk bij een eerste keer. Ook dan heb je overigens een strafblad. Ook wanneer je een schikkingsvoorstel krijgt en daar op ingaat heb je een strafblad.quote:Hoop natuurlijk dat ik een boete krijg en het daarmee afgedane zaak is.
Je komt de VS wel in wanneer je o.a. kunt aantonen dat je voldoende verzekerd bent. Het was echter niet mogelijk zonder visum te reizen of de snelle aanvraag-procedure te volgen. In sommige gevallen is zelfs dat laatste tegenwoordig mogelijk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:07 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Nou ja, je komt de VS ook niet in als je hiv hebt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |