abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63698741
Hallo,

Heb al een hoop topics gelezen, echter ik krijg niet echt een duidelijk antwoord. Vandaar dat ik zelf een topic open en hoop dat jullie mij kunnen helpen/antwoorden.

Het betreft mijzelf en ik ben ouder dan 18jaar:

Een paar weken geleden ben ik erg stom geweest. Heb bij een winkel een broek vest en geurtje gestolen. Ik ben er niet bepaald trots op. Wel ben ik hiervoor aangehouden en moest mee naar het politiebureau. (Echt vreselijk!)

Ik heb tijdens het verhoor alles eerlijk bekend en heb de spullen afgestaan en stond daarna weer buiten. Heb dus een paar uur vast gezeten.

Toch heb ik een hoop vraagtekens omdat ik erg zenuwachtig en bang was daar, heb ik niet veel onthouden.
Dit is de eerste keer voor mij dat ik in aanraking ben gekomen met de politie. Heb ik nu gelijk een strafblad voor 1x winkeldiefstal? Het is nu al 4 weken geleden en ik heb nog steeds niks gehoord. Geen boete gehad, niks. Is het normaal dat het zolang duurt?

Ik ben gewoon erg onzeker nu over mijn toekomst. Houd van reizen en ben bang dat ik bijvoorbeeld europa moeilijk uitkom. Gelukkig heb ik een vaste baan en ik heb gelezen dat je na 5 jaar wel weer een VOG kan krijgen.

Natuurlijk weet ik dat ik erg stom ben geweest en ik van te voren had moeten bedenken wat de gevolgen konden zijn. Dus hoop niet dat ik van zulke reacties krijg.

Hoop natuurlijk dat ik een boete krijg en het daarmee afgedane zaak is.

Wie kan mij de juiste antwoorden geven??

Alvast bedankt!
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:21:26 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_63698839
Als je een verklaring en formulieren hebt ingevuld, zal het best in het systeem komen te staan.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_63698863
Als het goed is heb je geen strafblad tot je ergens voor veroordeeld bent, toch?
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_63698864
Ja, je hebt een strafblad.

slotje
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:22:47 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_63698877
Ik denk dat het er van af hangt of de winkel een aanklacht tegen je indient of niet. Misschien vinden ze het al genoeg dat de spullen terug zijn en je flink geschrokken bent, maar dat weet ik natuurlijk niet.

Europa uitkomen zal wel meevallen, het is geen moord of zo en je bent er voor aangehouden dus daar zullen ze niet zo moeilijk over doen.

En verder ben je inderdaad een stomme sukkel dat je uberhaupt zoiets doet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Donald Duck held dinsdag 2 december 2008 @ 16:22:47 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63698880
pas na een veroordeling door een rechter lijkt me
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_63698900
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:22 schreef Triptamine het volgende:
Als het goed is heb je geen strafblad tot je ergens voor veroordeeld bent, toch?
Hij wordt binnenkort opgeroepen.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:24:06 #8
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_63698928
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafblad
quote:
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_63698939
1 x winkeldiefstal en dan bang dat je niet meer europa uitkomt
Neemt niet weg dat je een flapdrol bent dat je gestolen heb maar oke... volgens mij krijg je enkel een aantekening en geen strafblad, wel denk ik dat je nog een boete kan verwachten
pi_63699112
schorriemorrie's zoals jou verzieken onze samenleving
pi_63699285
Ik weet het bosverkrachter. MAar op zo'n reactie zat ik niet te wachten maar respecteer je mening. Zoals ik al aangaf, ik heb echt een hele domme fout gemaakt en ben er echt niet trots op. Maar wil ik graag duidelijkheid over waar ik aan toe ben. En iedereen zegt wat anders, heel frustrerend. En die meneer die mij verhoorde gaf mij ook niet echt veel duidelijkheid.
pi_63699317
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef de_bosverkrachter. het volgende:
schorriemorrie's zoals jou verzieken onze samenleving
Analfabeten zoals jij ook.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:40:31 #13
78780 deedeetee
pi_63699435
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:35 schreef flipje21 het volgende:
Ik weet het bosverkrachter. MAar op zo'n reactie zat ik niet te wachten maar respecteer je mening. Zoals ik al aangaf, ik heb echt een hele domme fout gemaakt en ben er echt niet trots op. Maar wil ik graag duidelijkheid over waar ik aan toe ben. En iedereen zegt wat anders, heel frustrerend. En die meneer die mij verhoorde gaf mij ook niet echt veel duidelijkheid.
Het kan aan de hoogte van het bedrag liggen van wat je wegnam.

Ik vond dit in iemands spreekbeurt :
quote:
Als iemand door de politie wordt gearresteerd, voor winkeldiefstal, dan wordt hij of zij naar een politiebureau gebracht. De winkeldief is dan “verdachte” en moet naar de rechter als het erg is. (bedragen boven FL. 250,-)

In hoeverre dit klopt weet ik niet
pi_63699496
ja dat gaat over de gulden. Wat je vroeger voor 250 gulden kocht betaal je nu 250euro voor. Dus weet niet of het goed vergelijkings materiaal is. In ieder geval bedankt voor het posten
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:43:15 #15
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63699518
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:45:13 #16
78780 deedeetee
pi_63699584
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:42 schreef flipje21 het volgende:
ja dat gaat over de gulden. Wat je vroeger voor 250 gulden kocht betaal je nu 250euro voor. Dus weet niet of het goed vergelijkings materiaal is. In ieder geval bedankt voor het posten
Oeps had ik niet gezien dat is wel een héél oude spreekbeurt
pi_63699857
Vaste ban aan toch spullen moeten jatten. Epische faal. Werk je bij de Wibra?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:57:56 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63700003
Strafblad bestaat niet meer. Justitiële documentatie wel. Daar staan ook verdenkingen in. Dus je staat er sowieso in, en na de veroordeling heb je weer een extra turfje achter je naam.

Zie ook: http://www.justid.nl/veelgestelde_vragen/vragen_jds/index.aspx
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:01:28 #19
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_63700103
Je hebt een vaste baan en toch stelen?

Jou zouden ze moeten ontslaan.
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:07:37 #20
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_63700273
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:22 schreef karr-1 het volgende:

Europa uitkomen zal wel meevallen, het is geen moord of zo en je bent er voor aangehouden dus daar zullen ze niet zo moeilijk over doen.
Nou ja, je komt de VS ook niet in als je hiv hebt..
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:32:41 #21
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_63700998
quote:
eb bij een winkel een broek vest en geurtje gestolen.
omg
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_63702742
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:01 schreef Curri het volgende:

Het verdient geen schoonheidsprijs. Dat weet ik wel. Maar niet iedereen is gelijk de grootste crimineel die een fout begaat.
Maar jouw antwoord heeft wat mij betreft geen meer waarde voor dit topic. Ik vroeg namelijk of mensen er meer vanaf wisten en mij misschien antwoorden konden geven omdat er nog al veel onduidelijkheid over is. Dat blijkt wel. Mocht ik bericht hebben van Justitie zal ik het hier ook posten zodat mensen die de info ook om persoonlijke reden (of voor neefje, nichtje, vriendje, vriendinnetje, iedereen behalve zichzelf ) nodig hebben duidelijkheid te geven
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:56:43 #23
78780 deedeetee
pi_63703114
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:01 schreef Curri het volgende:

Ik zou ze de kost niet willen geven die het de gewoonste zaak van de wereld vinden om op het werk wat te stelen. Van printerpapier tot -vul zelf maar in- neemt men mee van het werk.

Iedereen kan wel 'ns een fout maken, het belangrijkste is hoe je ermee omgaat en wat je er van leert !
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:59:24 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_63703186
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:18 schreef flipje21 het volgende:

Toch heb ik een hoop vraagtekens omdat ik erg zenuwachtig en bang was daar, heb ik niet veel onthouden.
Dit is de eerste keer voor mij dat ik in aanraking ben gekomen met de politie. Heb ik nu gelijk een strafblad voor 1x winkeldiefstal?
Dit hangt af van wat OM en eventueel rechter gaan doen. Ga er echter maar vanuit dat het OM gaat vervolgen en dat de rechter je veroordeelt. Daarmee heb je een strafblad.
quote:
Het is nu al 4 weken geleden en ik heb nog steeds niks gehoord. Geen boete gehad, niks. Is het normaal dat het zolang duurt?
Ja. Het kan zelfs langer dan een jaar duren.
quote:
Ik ben gewoon erg onzeker nu over mijn toekomst. Houd van reizen en ben bang dat ik bijvoorbeeld europa moeilijk uitkom.
Dat valt wel mee. De meeste landen vragen niet naar je strafrechtelijk verleden. Landen die er wel naar vragen doen dit om een risico analyse te kunnen maken. Wanneer voor hen duidelijk is dat het een jeugdzonde betreft zul je als de rest in orde is doorgaans worden toegelaten.
quote:
Gelukkig heb ik een vaste baan en ik heb gelezen dat je na 5 jaar wel weer een VOG kan krijgen.
5 jaar nadat je straf is afgerond. Bij het al dan niet verstrekken van een VOG gaat het echter ook om de samenhang tussen het strafbare feit en de functie waar je op solliciteert.
quote:
Natuurlijk weet ik dat ik erg stom ben geweest en ik van te voren had moeten bedenken wat de gevolgen konden zijn. Dus hoop niet dat ik van zulke reacties krijg.
Laat ik er nog aan toevoegen dat je in ieder geval een leermoment hebt nu.
quote:
Hoop natuurlijk dat ik een boete krijg en het daarmee afgedane zaak is.
Een celstraf of taakstraf kan ook, maar een boete is gebruikelijk bij een eerste keer. Ook dan heb je overigens een strafblad. Ook wanneer je een schikkingsvoorstel krijgt en daar op ingaat heb je een strafblad.

Strafblad is eigenlijk niet meer de correcte term. Tegenwoordig wordt gesproken van justitiële documentatie. Dit feit zal hoe dan ook in je justitiële documentatie worden opgenomen. Wanneer het tot een veroordeling of een transactie komt zal het feit een rol gaan spelen bij bepaalde dingen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:02:00 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_63703254
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:07 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Nou ja, je komt de VS ook niet in als je hiv hebt..
Je komt de VS wel in wanneer je o.a. kunt aantonen dat je voldoende verzekerd bent. Het was echter niet mogelijk zonder visum te reizen of de snelle aanvraag-procedure te volgen. In sommige gevallen is zelfs dat laatste tegenwoordig mogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')