Op welke grond zou TS ontslagen moeten worden? In Nederland is het niet mogelijk om iemand zonder zeer gegronde reden te ontslaan.quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:01 schreef Curri het volgende:
Je hebt een vaste baan en toch stelen?
Jou zouden ze moeten ontslaan.
Heel erg bedankt voor je reactie.quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dit hangt af van wat OM en eventueel rechter gaan doen. Ga er echter maar vanuit dat het OM gaat vervolgen en dat de rechter je veroordeelt. Daarmee heb je een strafblad.
[..]
Ja. Het kan zelfs langer dan een jaar duren.
[..]
Dat valt wel mee. De meeste landen vragen niet naar je strafrechtelijk verleden. Landen die er wel naar vragen doen dit om een risico analyse te kunnen maken. Wanneer voor hen duidelijk is dat het een jeugdzonde betreft zul je als de rest in orde is doorgaans worden toegelaten.
[..]
5 jaar nadat je straf is afgerond. Bij het al dan niet verstrekken van een VOG gaat het echter ook om de samenhang tussen het strafbare feit en de functie waar je op solliciteert.
[..]
Laat ik er nog aan toevoegen dat je in ieder geval een leermoment hebt nu.
[..]
Een celstraf of taakstraf kan ook, maar een boete is gebruikelijk bij een eerste keer. Ook dan heb je overigens een strafblad. Ook wanneer je een schikkingsvoorstel krijgt en daar op ingaat heb je een strafblad.
hmm ja, van zo'n verklaring word je ook niet vrolijkquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
Voor zover ik logisch kan nadenken klopt er iets niet in dit topic. Er gaan verschillende mensen zomaar roepen dat een VOG niet zou worden uitgereikt. Da's natuurlijk gelul. Een VOG krijg (lees: koop) je altijd wanneer je erom vraagt. En wat eropstaat, staat erop. Klaar. Het is namelijk een Verklaring Ontrent Gedrag, dus zowel goed als slecht gedrag zouden erop moeten staan. Maar ja; goed gedrag staat er nooit op, het is enkel slecht gedrag wat ze eropzetten.
Net andersom... bij goed gedrag krijg je er een, bij slecht gedrag krijg je 'm gewoon nietquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
Maar ja; goed gedrag staat er nooit op, het is enkel slecht gedrag wat ze eropzetten.
geloof je het, of weet je het zeker??quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:18 schreef Tarabass het volgende:
Voor diefstal staat op het moment enkel een boete geloof ik, dus nee geen strafblad..
Hij lult.. Maar deze veroordeling zal je echt weinig problemen opleveren. Alleen de VS inreizen wordt wat moeilijk, als je tenminste de formulieren naar waarheid invult... en een hoge functie bij de politie wordt ook wat lastigerquote:Op dinsdag 2 december 2008 20:19 schreef flipje21 het volgende:
[..]
geloof je het, of weet je het zeker??
dan zou je me wel blij maken namelijk
Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar Afrika.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:25 schreef kipkerrie het volgende:
En is dat dan ook voor Latijns Amerika?? enz?? en in Azie?? Afrika??ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!!
Hoi.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:33 schreef flipje21 het volgende:
Oke, stel ik krijg een boete thuis. Hoe weet ik dan of ik een strafblad heb??dat moet toch wel duidelijk vermeld staan??? Kan me alleen niet voorstellen dat dit in die brief vermeld wordt waar een acceptkaartje aanhangt.
Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat ik geen celstraf krijg,
Waarschijnlijk vond de OvJ het niet nodig dat je tot de rechtszaak vast bleef zitten. Dat gebeurt ook eigenlijk alleen bij ernstige feiten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:33 schreef flipje21 het volgende:
Heel erg bedankt voor je reactie.
Ik ben door de hulp officier wat ik heb begrepen weer "vrij" gelaten.
Je hebt een 'strafblad' wanneer je gestraft wordt, dus het feit dat je de boete thuis krijgt betekent automatisch dat je een 'strafblad' hebt, ook al wordt dat niet expliciet vermeld. Zoals in de vorige post aangegeven is er niet meer sprake van een strafblad, maar van justitiële documentatie waar alles in terecht komt. Wanneer je gestraft wordt kan het relevant zijn in de toekomst.quote:Oke, stel ik krijg een boete thuis. Hoe weet ik dan of ik een strafblad heb??dat moet toch wel duidelijk vermeld staan??? Kan me alleen niet voorstellen dat dit in die brief vermeld wordt waar een acceptkaartje aanhangt.
Ik verwacht ook niet dat het op celstraf uitkomt. Een eerste keer wordt eerder een boete gegeven, zeker bij kleine bedragen. De OvJ kan niet ruiken wat voor loopbaan je ambieert, dus vandaar denk ik de 'kan'. Als je bijvoorbeeld een baan bij justitie zou ambiëren, kan zelfs dit simpele feit in je nadeel werken.quote:Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat ik geen celstraf krijg, daar heeft die man eigenlijk helemaal niets over gezegd. Het enige wat hij zei: "Je KAN hier mee je loopbaan op het spel zetten". Vond het ook een beetje een vaag begrip door het woordje "kan".
Ik zou er toch maar vanuit gaan dat het een poosje kan duren. Er komt best aardig wat bij kijken en justitie heeft het al best druk..quote:Hoop trouwens niet dat het nog een jaar gaat duren, wil wel graag weten waar ik aan toe ben. Ik heb natuurlijk al duidelijk aangegeven dat ik fout was en heb die verklaring ook gewoon ondertekend.
Als European kom je echt bijna overal binnen zonder visum.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:25 schreef kipkerrie het volgende:
En is dat dan ook voor Latijns Amerika?? enz?? en in Azie?? Afrika??ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |