abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 december 2009 @ 20:28:07 #126
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75894777
quote:
Wat betekent het voor een persoon als hij of zij ooit in aanraking is geweest met Justitie?

Met de inwerkingtreding van de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens (WJSG) per 1 april 2004, is ook het zogenaamde strafregister vervallen en daarmee eigenlijk ook het 'strafblad'. In dit strafregister waren alleen gegevens met betrekking tot onherroepelijke rechterlijke veroordelingen geregistreerd.

In het maatschappelijke leven wordt echter nog steeds het begrip 'strafblad' gehanteerd, waaronder het volledige uittreksel justitiële documentatie wordt verstaan, oftewel het historisch overzicht van alle justitiële antecedenten. In de artikelen 2 t/m 5 van het 'Besluit justitiële gegevens' is expliciet aangegeven welke strafzaken geregistreerd dienen te worden. Kortweg komt het erop neer dat, in alle gevallen waarbij iemand die 12 jaar of ouder is, als verdachte van een misdrijf wordt aangemerkt, er een registratie plaatsvindt in de justitiële documentatie. Dit geldt ook voor een groot aantal overtredingen, maar daarbij is wel sprake van een 'ondergrens'. Er moet sprake zijn van een vrijheidsstraf, een voorwaardelijke straf of de opgelegde boete/transactie moet tenminste 100 Euro bedragen.
quote:
Overtredingen
Gegevens over overtredingen blijven vijf jaar geregistreerd. Is er echter sprake van een vrijheidstraf - anders dan vervangende hechtenis - of een taakstraf, dan bedraagt de termijn tien jaar. De termijn is ook tien jaar als een rechtspersoon vanwege een overtreding is veroordeeld tot een geldboete van de derde of een hogere categorie (op dit moment meer dan 4.500 euro).
Bron: http://www.justid.nl/veelgestelde_vragen/vragen_jds/index.aspx

Zo moeilijk was dat toch niet te Googlen?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_75894855
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:28 schreef Mikkie het volgende:

[..]

[..]

Bron: http://www.justid.nl/veelgestelde_vragen/vragen_jds/index.aspx

Zo moeilijk was dat toch niet te Googlen?

Te laat knakker, en inderdaad, hier hoef je geen jaar over te doen
  maandag 21 december 2009 @ 20:30:34 #128
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75894891
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:26 schreef bijderechter het volgende:
Voor banen bij politie e.d. moet je zo goed als brandschoon zijn (tenzij je G. ter Horst heet, dan kom je nog weleens ergens mee weg).
Ook dat ligt er weer aan hoe of wat. Een verkeersovertreding van 50+ op de snelweg zal je minder aangerekend worden dan diefstal. Punt is vooral dat je zelf een voorbeeldfunctie hebt en dat je niet chantabel mag zijn (dus familie moet ook behoorlijk clean zijn).
Zerg schreef:
pi_75895101
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:30 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ook dat ligt er weer aan hoe of wat. Een verkeersovertreding van 50+ op de snelweg zal je minder aangerekend worden dan diefstal. Punt is vooral dat je zelf een voorbeeldfunctie hebt en dat je niet chantabel mag zijn (dus familie moet ook behoorlijk clean zijn).
Daarom zeg ik ook 'bijna'... een verkeersovertreding (maar ook weer niet teveel) is geen probleem, verder dan dat mag het in principe niet gaan.
pi_75895400
Sorry hoor maar maken jullie hier uit op dat ik hem wel of niet krijg? Natuurlijk was ik er al wel uit dat er na verschillende factoren gekeken wordt. Wat heb je op je geweten en waar heb je de VOG voor nodig. Dat was me wel duidelijk. Ik probeer alleen mijn kans in te schatten.
pi_75896423
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:59 schreef flipje21 het volgende:

[..]

ik vind je verhaal nou niet erg geloofwaardig. Ze houden je echt niet zomaar aan voor diefstal hoor.
Maar goed dat maakt niet uit. Zou de zaak niet voorlaten komen, ze hebben mij destijds verteld dat daar meestal iets zwaarders uitkomt dan een transactie voorstel. En een transactie voorstel is juist een soort van "matsen" door het OM waarmee je verder strafvervolging afkoopt!
Als je de winkel niet verlaten hebt is er nog helemaal geen sprake van diefstal dus niks betalen zou ik zeggen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_75897114
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:59 schreef Fingon het volgende:

[..]

Als je de winkel niet verlaten hebt is er nog helemaal geen sprake van diefstal dus niks betalen zou ik zeggen.
Wat een bullshit weer.

De kassa passeren, dát is het criteria..

En je hebt wél een aantekening TS, of dat een probleem oplevert voor je VOG ligt aan de baan die je wilt hebben.
pi_75898725
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:10 schreef bijderechter het volgende:

[..]

En je hebt wél een aantekening TS, of dat een probleem oplevert voor je VOG ligt aan de baan die je wilt hebben.
Die baan heb ik al sinds 2004 financiele-sociale dienstverlening...maar waarschijnlijk moeten alle medewerkers weer één inleveren.
  maandag 21 december 2009 @ 22:26:31 #134
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75901790
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:40 schreef flipje21 het volgende:
Sorry hoor maar maken jullie hier uit op dat ik hem wel of niet krijg? Natuurlijk was ik er al wel uit dat er na verschillende factoren gekeken wordt. Wat heb je op je geweten en waar heb je de VOG voor nodig. Dat was me wel duidelijk. Ik probeer alleen mijn kans in te schatten.
Je post hier, dus ik ga er vanuit dat je kan lezen. Alleen blijkt dat niet uit je post... .
Zerg schreef:
pi_75928630
oke, bedankt voor je input mikkie
pi_75930185
Je komt tegenwoordig zelfs voor fraude niet eens meer in de bak.

Ik zou er niet wakker van liggen.
pi_76044058
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:19 schreef flipje21 het volgende:

[..]

geloof je het, of weet je het zeker??
dan zou je me wel blij maken namelijk
Art 310. 4 jaar of meer gevangenis straf. Misdrijf.
Dus ja een strafblad.
Meestal krijg je een boete als je die betaald ben je overal vanaf al heb je wel een strafblad. Betaal je niet dan wordt het na verloop van tijd (lang) een onheroepelijke celstraf.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_76044074
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:59 schreef Fingon het volgende:

[..]

Jawel hoor.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_78337335
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:59 schreef flipje21 het volgende:

[..]

ik vind je verhaal nou niet erg geloofwaardig. Ze houden je echt niet zomaar aan voor diefstal hoor.
Maar goed dat maakt niet uit. Zou de zaak niet voorlaten komen, ze hebben mij destijds verteld dat daar meestal iets zwaarders uitkomt dan een transactie voorstel. En een transactie voorstel is juist een soort van "matsen" door het OM waarmee je verder strafvervolging afkoopt!
Ik ben annoniem999 maar ben mijn inloggevens kwijt.

Waarom zou ik er anoniem over liegen wat er gebeurd is?

Maar voor mij heeft een goede afloop gekregen.
Vorige week een brief van officier van justitie gekregen en word niet vervolgd door een gebrek aan bewijs.
Toen ik geen aangetekende brief binnen kreeg sprong ik een gat in de lucht.
pi_78337741
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:10 schreef bijderechter het volgende:

[..]

De kassa passeren, dát is het criteria..

Dat lijkt mij ook niet alles dekkend?
pi_78433247
ik ben 3 jaar geledenbetrapt op een winkeldiefstal (kleinigheidje stom )moest me melden bij politie buro. Heb toegegeven dat ik stal maar dat ik voor het verlaten van de winkel de spullen heb teruggelegt.
verder nooit iets van justitie gehoord.
Zou ik nu een bewijs van goed gedrag kunnnen krijgen?
pi_78439052
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:22 schreef zoekende het volgende:
ik ben 3 jaar geledenbetrapt op een winkeldiefstal (kleinigheidje stom )moest me melden bij politie buro. Heb toegegeven dat ik stal maar dat ik voor het verlaten van de winkel de spullen heb teruggelegt.
verder nooit iets van justitie gehoord.
Zou ik nu een bewijs van goed gedrag kunnnen krijgen?
Ja je pleegde geen diefstal, wel poging tot diefstal, maar dat is bijna niet te bewijzen.
Dus als je dan ook nog eens niets van justitie gehoord hebt, kun je er van uitgaan dat er niets aan de hand is..
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:25:51 #143
107521 Furia
snoopy weer
pi_78447880
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:06 schreef kipkerrie het volgende:
Naja ik vind het echt belachelijk om hem zo uit te maken... hij zegt toch dat hij er spijt van heeft... en moeten ontslaan pff... alsof jullie nog nooit een pak papier van werk hebben meegenomen... dat is ook stelen hoor!!!
tsss
OMG

Ik mag hopen dat dat niet zo normaal is als jij het doet klinken. Dan weet ik zeker dat ik mijn personeel geen seconde alleen zou laten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')