De finale kan je geheel terugkijken via rtlgemist.nlquote:De Vlaamse Sian Yin Oei heeft vijftigduizend euro gewonnen na winst in Expeditie Robinson. De vrouw die door haar looks gebombardeerd werd tot zwarte weduwe, wist 47 dagen te overleven op een Maleisisch eiland en werd met grote meerderheid tot winnares uitgeroepen door oud-deelnemers van het programma.
Sian Yin is accountmanager en heeft al een bestemming voor het geld. ‘Heel veel Lego kopen voor mijn zoon Victor’, lacht ze. ‘Dat had ik beloofd. Ik ga ook verhuizen naar Kasterlee en kan het geld aan de inrichting spenderen. Wat ik ook ga kopen, zijn nieuwe laarzen. Op foto’s bij interviews draag ik altijd hetzelfde paar.’ (lacht)
Fysiek ging Sian Yin zwaar in het rood. Na de opnames kwam ze thuis met een ontsteking op de maag, de lever en de darm. Tijdens de opnames bleef ze wel mooi overeind. ‘Wat me verbaasde. Wat zit ik hier als moeder van 36 te doen, dacht ik. Tussen de andere kandidaten zaten twee sportleraars en een karateka.’
Sian Yin dankt haar overwinning niet alleen aan haar sportieve verleden, maar ook aan een strategische afspraak met verliezende finalist Hans. De twee konden het op het eiland goed met elkaar vinden - ze spreken tegen dat er romantiek in de lucht hing - en stemden samen de sterkste kandidaten uit het programma. Dat werd hen niet in dank afgenomen, al spreekt Sian Yin dat tegen. ‘Ik heb nog een goed contact met de kandidaten. Het was de bedoeling van de makers om ons zo af te schilderen.’
quote:‘Ik heb nog een goed contact met de kandidaten. Het was de bedoeling van de makers om ons zo af te schilderen.’
Ik wist het gewoon! Jammer van zijn dochter, dat meen ik echt. Zij heeft er niets mee te maken wat haar Pa op TV deed.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:00 schreef danos het volgende:U bent samen met Sian Yin in de finale beland. Is er iets afgesproken om de buit te delen?(lacht) ‘In eerste instantie hadden we een soort afspraak, maar na de opnames zijn we daar in overleg met het thuisfront op teruggekomen. Sian Yin mag alles houden, het is beter zo.’
Hans begrijpt het nog steeds niet he. Smiechtig een spel spelen ala, maar volgens mij storen de meeste mensen zich eraan hoe Vetklep Hans en Koninyin een medespeler continue zaten te kleineren. Dat constante openlijk en tegen Hiukwans gezicht verwijten van alles en nog wat. Dat is wat de meeste kijkers doet kotsen.quote:
dat dus voor mij. Niet de komplotten of afspraken, maar hoe Hans & Yin de anderen hebben behandeld.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:11 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Hans begrijpt het nog steeds niet he. Smiechtig een spel spelen ala, maar volgens mij storen de meeste mensen zich eraan hoe Vetklep Hans en Koninyin een medespeler continue zaten te kleineren. Dat constante openlijk en tegen Hiukwans gezicht verwijten van alles en nog wat. Dat is wat de meeste kijkers doet kotsen.
En daarboven op zijn eigen arrogantie nog, tja dat is het kerstje op deze koeienvlaai.
voor 25K zou ik het zo doen hoor 47 dagen langquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:18 schreef Reuzenpanda het volgende:
[..]
dat dus voor mij. Niet de komplotten of afspraken, maar hoe Hans & Yin de anderen hebben behandeld.
Robin! De psycholoog!quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die wazige belg was gewoon komisch. (En draaide een beetje door van de honger.) Hans was gewoon narcisistisch. Grooooooot verschil.
Dit vind ik wel dubieus eigenlijk. Dit had ik wel willen zien. Sowieso hebben de makers (en de presentatoren en ZEKER Ernst-Paul) zich veel te veel bemoeit met het verloop van de expeditie imho.quote:Ik ben in dit programma meer dan twintig kilo verloren. Ik heb een kaakontsteking gehad, een gekneusde rib. Ik heb met een machete mijn duim bijna doormidden gehakt, die duim gespalkt met twee lamlendige bamboestokjes en zó aan een paal gaan hangen. Van al die dingen hebben de makers niets laten zien
met een finale tussen hans en yin zou de opbrengst van het smsen ook wel erg tegenvallenquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:27 schreef YPPY het volgende:
Ze zijn allemaal leuk, als ze maar lekker verschillende zijn, dan gebeurt er tenminste iets.
De uitzending van de finale was wel goed, heel fijn dat er nu geen smsbelspelletjesstemmenstrekkers bij zaten.
Kijk nog maar eens naar de uitzending. Van Geert zie je enkel dat hij een papiertje in de urn doet, de naam die erop staat komt niet eens in beeld, en Geert geeft ook geen toelichting op wie hij heeft gestemd en waarom.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:47 schreef Soolman het volgende:
[..]
Na mijn idee heeft Geert juist de enige specifieke stem gegeven aan Hans.
Vind je? Vond haar echt een van de domste spelers, ze zat met de neus op de spelletjes van die 2 maar dan niet inzien dat jij de volgende bent, en nog ruzie gaan maken met degene die aan jou kant staat en je er juist in kan houden, hoe ongelooflijk dom kan je zijn....quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:42 schreef toxikon het volgende:
eigenlijk is sharon de enige die recht in de spiegel kan kijken van de laatste 4. voor mij is zij de robinson, ondanks alles gunt ze het yin wel en ook dat zijn robinsonkwaliteiten.
Ja, hier wil ik me volledig bij aansluiten.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:58 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
wat meer aandacht voor het overlevingsgedeelte zou wel leuk zijn. Mag wat mij betreft zonder varanen, maar in de eerste jaargangen zochten de deelnemers nog wel eens naar wortels (maniok of zoiets?) in plaats van alleen maar slakken en kokosnoten te eten.
Overigens complimenten naar de programmaleiding voor het spontaan en vrijwel geruchtloos afvoeren van die kandidaten bij de aanvang van een proef. Het ene moment stonden ze er nog, het andere moment waren ze pleite. Dat vond ik dan wel weer een mooi iets.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Selecteer ook eens candidaten die zin hebben in het survivalgedeelte, Hannie em Hichram zaten er de hele dag bij alsof ze niet konden geloven dat er geen bufet was....
Inderdaad. Daar heb ik zo'n hekel aan.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:19 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Overigens complimenten naar de programmaleiding voor het spontaan en vrijwel geruchtloos afvoeren van die kandidaten bij de aanvang van een proef. Het ene moment stonden ze er nog, het andere moment waren ze pleite. Dat vond ik dan wel weer een mooi iets.
Wil je niet meer.. dan ook gelijk wegwezen zonder je drama te rekken.
Ze deed het juist wel goed. Had HiuKwan niet de eet-immuniteit gewonnen dan was zij weggestemd en had Sharon in de finale gestaan. Had ze daar één van de twee proeven gewonnen dan was zij de winnares geweest.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:32 schreef kodama het volgende:
[..]
Vind je? Vond haar echt een van de domste spelers, ze zat met de neus op de spelletjes van die 2 maar dan niet inzien dat jij de volgende bent, en nog ruzie gaan maken met degene die aan jou kant staat en je er juist in kan houden, hoe ongelooflijk dom kan je zijn....
"Ja maar ik ben toch wel ver gekomen...." pfffffffffft
Ook alleen maar omdat Geert werd weggestemd door Hiu en Sharon. Anders was ze net als de rest kansloos afgeserveerd. Dus vrij kansloos gespeeld van Sharon.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:55 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Ze deed het juist wel goed. Had HiuKwan niet de eet-immuniteit gewonnen dan was zij weggestemd en had Sharon in de finale gestaan. Had ze daar één van de twee proeven gewonnen dan was zij de winnares geweest.
Welnee, Geert was er toch nog? Sharon zou zowiezo de finale niet gehaald hebben.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:55 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Ze deed het juist wel goed. Had HiuKwan niet de eet-immuniteit gewonnen dan was zij weggestemd en had Sharon in de finale gestaan. Had ze daar één van de twee proeven gewonnen dan was zij de winnares geweest.
idd.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:07 schreef Susi het volgende:
Schitterende beelden zo op het einde van Ernst Paul Hasselbach
Douwe bijvoorbeeld.quote:Op zondag 7 december 2008 18:38 schreef tong80 het volgende:
Heerlijke finale gezien in de finale. Die twee hebben een groot bord voor den kop.
Jammer dat we de oud-deelnemers niet aan het woord kregen.
Had de mening van Björn of anderen wel willen horen
Zekerquote:
Dat ie met die machette ging lopen zwaaien!quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:11 schreef the_undertaker het volgende:
Ik vond Frans vorig jaar ook wel een koning (die ex-commando ofzo) Dat ie op gegeven moment door Ernst Paul van dat ene rotseiland werd gehaald omdat ie para was geworden tegen 2 andere meiden bij hem op dat eilandje
Een nieuw seizoen dusquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:28 schreef Tabloid het volgende:
In België zoeken ze nieuwe kandidaten voor dit jaar.
Naar mijn idee niet echt een goede vervanger voor hem, maar volgens mij bestaat er dan ook geen goede vervanger voor hem. Zijn kwaliteit zal niemand kunnen evenaren.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:02 schreef Angelof9 het volgende:
Eddy Zoëy vervangt overleden Hasselbach
Uitgegeven: 18 februari 2009 16:32
Laatst gewijzigd: 18 februari 2009 16:37
HILVERSUM - Eddy Zoëy is de nieuwe presentator van Expeditie Robinson. De BNN-oudgediende, die onlangs is aangetrokken door RTL, vervangt de vorig jaar overleden Ernst-Paul Hasselbach.
Dit maakte programmadirecteur Remko van Westerloo van RTL5 woensdag bekend.
Hasselbach overleed op 11 oktober 2008 door een auto-ongeluk in Noorwegen. Hij presenteerde Expeditie Robinson tien seizoenen lang.
Volgens Van Westerloo heeft RTL lang geworsteld met de vraag of en hoe het tv-station verder moest met de realityserie waarin zestien mensen proberen te overleven op een onbewoond eiland.
Eerder was al bekend dat Zoëy voor RTL5 de datingshow Take Me Out gaat presenteren. Voor BNN presenteerde Zoëy de laatste jaren Nu We Er Toch Zijn.
Ja, inderdaad. Echt totaal anders, maar ik denk dat het wel een goede keuze is.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:34 schreef YPPY het volgende:
Wel slim dat ze een totaal andere persoonlijkheid hebben gekozen.
I 2nd that, maar goed, ik laat mijn lol voor het programma niet versjtieren door een presentator. Het is de samenwerking met de regisseur die het hem doet, en wellicht weet die EZ tot ongekende hoogten te brengen.....quote:
Laten we eerst kijken wat het doet voordat je het afschiet. Ja OK!? JA??!?!?!11!11?quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:41 schreef Molline het volgende:
Ik vind het jammer dat ze ermee doorgaan. 10 jaar ER en het overlijden van EP was een goede keus geweest er mee te stoppen, voordat het echt slecht gaat worden.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 07:24 schreef Bruce117 het volgende:
Maar even afwachten wat het gaat worden, maar in ieder geval mooi dat er weer een nieuw seizoen komt.
Sorry hoor, maar dat vind ik wel een beetje overdreven hoorquote:Op donderdag 19 februari 2009 17:38 schreef qxp het volgende:
ER is juist een programma waarbij de deelnemers de hoofdrolspelers zijn. hopelijk snapt de extravagante, suikertekorte, dominante, op de voorgrond dringende, adhd lijdende, aandachtsgeile eddy zoey dit ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |